quote:Op 5 mei 2009 werd bekend dat Shaffy aan slokdarmkanker lijdt. Op 1 december 2009 is hij hieraan overleden.
* Bosbeetle kijkt meequote:Op maandag 1 december 2009 11:10 schreef Jarno het volgende:
*omhoog kijkt*
Laten we er een glaasje op drinken.quote:Op maandag 1 december 2009 11:16 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Nu is het natuurlijk een wonder dat hij met zijn levensstijl 76 jaar is geworden... maar toch weer een markant persoon in de muziekgeschiedenis overleden.. RIP Ramses!
Dit, dus.quote:Ik ben misschien te laat geboren
Of in een land met ander licht
Ik voel me altijd wat verloren
Al toont de spiegel mijn gezicht
Ik ken de kroegen, kathedralen
Van Amsterdam tot aan Maastricht
Toch zal ik elke dag verdwalen
Dat houdt de zaak in evenwicht
Laat me
Laat me
Laat me m'n eigen gang maar gaan
Laat me
Laat me
Ik heb 't altijd zo gedaan
Ik zal m'n vrienden niet vergeten
Want wie me lief is blijft me lief
En waar ze wonen moest ik weten
Maar 'k verloor hun laatste brief
Ik zal ze heus nog wel ontmoeten
Misschien vandaag, misschien over 'n jaar
Ik zal ze kussen en begroeten
't Komt vanzelf weer voor elkaar
Ik ben gelukkig niet verankerd
Soms woon ik hier, soms leef ik daar
Ik heb m'n leven niet verkankerd
Ik heb geen bezit en geen bezwaar
Ik hou van water en van aarde
Ik hou van schamel en van duur
D'r is geen stuiver die ik spaarde
Ik leef gewoon van uur tot uur
Ik zal ook wel eens een keertje sterven
Daar kom ik echt niet onderuit
Ik laat m'n liedjes dan maar zwerven
En verder zoek je 't maar uit
Voorlopig blijf ik nog jou zoenen
Jouw zwarte schaap, jouw trouwe fan
Ik blijf nog lang en liefst nog langer
En laat me blijven wie ik ben
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Laat me
Prachtigquote:
rode wijn dronk hij vooral!quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Laten we er een glaasje op drinken.
Ik kijk al uit naar RTL Boulevard vanavond alwaar Jan Smit zal verkondigen dat Shaffy een groot inspiratie voor hem was.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:22 schreef Barney_Stinson het volgende:
Na Herman Brood weer een kleurrijk persoon heen gegaan. Waarom blijven we achter met de kleurlozen?
bronquote:De TROS zendt dinsdag in verband met het overlijden van Ramses Shaffy (76) het portret uit dat Ivo Niehe in 2002 maakte met Ramses in het Sarphatihuis in Amsterdam. Dat heeft de TROS dinsdag bekendgemaakt. Ook andere omroepen besteden uitgebreid aandacht aan Ramses Shaffy. Zo praat Matthijs van Nieuwkerk in De Wereld Draait Door onder meer met Beau van Erven Dorens en Job Cohen en komen RTL Boulevard en Shownieuws met verschillende reacties en reportages.
In de speciale TROS TV Show, een herhaling van oktober 2002, vertelt Ramses om 20.30 uur op Nederland 1 hoe hij uit een kindertehuis in Soest werd gehaald door de Leidse familie Snellen die hem adopteerde (’De gelukkigste jaren uit mijn leven’), over de eerste ontmoeting met zijn vader in Parijs en over hoe graag hij het verpleegtehuis wil verlaten waar hij op dat moment een jaar verblijft (’Ik heb geen idee waarom ik hier zit, ik wil heel graag terug naar de Herengracht’).
“Ik wil alles uit het leven halen, niet om gelukkig te worden, maar ik ben benieuwd, dat is iets anders dan nieuwsgierig. Ik vind het een mooi idee om na mijn dood in de lucht te verdwijnen. De dood is welkom. Ook daar ben ik heel benieuwd naar“, aldus de chansonnier en acteur in de TV Show.
De Wereld Draait Door zal ook volledig in het teken staan van Ramses Shaffy. Matthijs van Nieuwkerk ontvangt onder andere Beau van Erven Dorens, Job Cohen, Huub van der Lubbe, Alderliefste en Bløf. RTL Boulevard, Shownieuws en de andere actualiteitenrubrieken zullen ook uitgebreid stil staan bij het overlijden van Shaffy.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:37 schreef Jarno het volgende:
Ik mis Tong een beetje in dit topic of heeft die gelijk naar de whisky gegrepen?
Idioot.quote:
Kom op, hij heeft lang genoeg geleden, eindelijk heeft ie rust!..quote:
Die slaapt waarschijnlijk nog. Maar tong80 kennende zal hij wel een traantje loslaten en vooral bij Pastorale weer aan z'n vader herinnerd worden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:37 schreef Jarno het volgende:
Ik mis Tong een beetje in dit topic of heeft die gelijk naar de whisky gegrepen?
quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Die slaapt waarschijnlijk nog. Maar tong80 kennende zal hij wel een traantje loslaten en vooral bij Pastorale weer aan z'n vader herinnerd worden.
tong80 houdt er nou eenmaal wat andere tijden op na dan normale mensen.quote:
editquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:41 schreef golfer het volgende:
[..]
tong80 houdt er nou eenmaal wat andere tijden op na dan normale mensen.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:04 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik zag laatst een gedeelte uit de documentaire van Pieter Fleury, ik dacht bij dwdd, waar Ramses "Het is stil in Amsterdam" zong .... kwas sprakeloos
Het hoort er een beetje bij, ik denk dat je het met een Boeddhistische levenstijl ook wel kunt, maar in praktijk komt het daar wel vaak op neer. Maar je kunt je zwakheden ook omzetten in iets moois:quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:52 schreef Luna3 het volgende:
Ik vind dit een heel mooi stukje! Was net al gepost:
“Ik wil alles uit het leven halen, niet om gelukkig te worden, maar ik ben benieuwd, dat is iets anders dan nieuwsgierig. Ik vind het een mooi idee om na mijn dood in de lucht te verdwijnen. De dood is welkom. Ook daar ben ik heel benieuwd naar.“
Ik vind het alleen zo jammer dat juist de door iedereen genoemde kleurrijke personen in Nederland altijd ergens zwaar verslaafd aan moeten zijn. Alsof drank/drugs een vereiste zijn om kleurrijk te zijn? Vraag me ook af of je echt alles uit het leven kan halen als je afhankelijk bent van iets wat je gevoel moet beheersen. In dit geval dus drank.
Los daarvan maakte hij wel erg mooie dingen.
R.I.P. Ramses.
Ja, blijkbaar werkt het vaak, maar er is natuurlijk nog een grote ruimte tussen verslaafd zijn en boedistisch leven.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:56 schreef Lamon. het volgende:
Het hoort er een beetje bij, ik denk dat je het met een Boeddhistische levenstijl ook wel kunt, maar in praktijk komt het daar wel vaak op neer. Maar je kunt je zwakheden ook omzetten in iets moois:
Mail is verzonden. We merken het.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:40 schreef beestjuh het volgende:
Wende!![]()
Zij doet zijn muziek eer aan. Doen hoor, Lamon, als ze zelf nog niet op het idee is gekomen, tenminste.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef Ringo het volgende:
We doen net alsof het niet zo is.
Het allermooiste duet ooit in het Nederlands gezongen.
Ik wist eigenlijk niet eens van wie het was maar altijd als ik het hoor word ik sentimenteelquote:
Deze was uiteraard al eerder gepost, maar een vriendin van me wil dit als begrafenislied, al jaren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk niet eens van wie het was maar altijd als ik het hoor word ik sentimenteel
Nederland 1quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:39 schreef Susi het volgende:
Op welke zender is die herhaling van de TV show ?
quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef Ringo het volgende:
We doen net alsof het niet zo is.
Het allermooiste duet ooit in het Nederlands gezongen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |