quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoi,
Zojuist loop ik een lokale friettent binnen om iets te bestellen. Ik zeg "hamburger speciaal graag en een blikje cola, ik eet het hier even op." Vijf minuten later komt de beste man het me brengen. Geen servetje erbij, geen glas, alleen die burger en dat blik. Ik zeg, servetje en glas graag......hij kijkt me aan en zegt "het is hier een snackbar, geen hotel". Ik zeg "Geef het dan maar aan je hond" en loop de tent uit. Kerel loopt achter me aan en begint hard te roepen "betalen dief, betalen dief !!" Ik deed alsof ik gek was, start mn auto en reed weg.
Half uur terug belt de politie..........die muppet had mn kenteken genoteerd en bij de politie langs geweest om aangifte te doen van diefstal van een hamburger + cola. Ik heb e.e.a. uitgelegd, maar moet om 16:00 op het bureau verschijnen. Ik ben niet van plan om alsnog te betalen aan zo'n onbeschofte vetnek.
Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Pierre
quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoi,
Zojuist loop ik een lokale friettent binnen om iets te bestellen. Ik zeg "hamburger speciaal graag en een blikje cola, ik eet het hier even op." Vijf minuten later komt de beste man het me brengen. Geen servetje erbij, geen glas, alleen die burger en dat blik. Ik zeg, servetje en glas graag......hij kijkt me aan en zegt "het is hier een snackbar, geen hotel". Ik zeg "Geef het dan maar aan je hond" en loop de tent uit. Kerel loopt achter me aan en begint hard te roepen "betalen dief, betalen dief !!" Ik deed alsof ik gek was, start mn auto en reed weg.
Half uur terug belt de politie..........die muppet had mn kenteken genoteerd en bij de politie langs geweest om aangifte te doen van diefstal van een hamburger + cola. Ik heb e.e.a. uitgelegd, maar moet om 16:00 op het bureau verschijnen. Ik ben niet van plan om alsnog te betalen aan zo'n onbeschofte vetnek.
Pierre
Neuh.quote:
quote:
quote:
Okee, laten we er voor de grap even vanuit gaan dat dit verhaal waar is. Dan heeft TS natuurlijk geen poot om op te staan. Er staat nergens dat hij recht heeft op een glas of servet. Hij heeft zelf besloten die hamburger en cola te laten staan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:10 schreef mime_negert het volgende:
TVP.
Maar het is toch geen diefstal. En als je uiteindelijk toch moet betalen zou ik het blikje en je hamburger opeisen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee, laten we er voor de grap even vanuit gaan dat dit verhaal waar is. Dan heeft TS natuurlijk geen poot om op te staan. Er staat nergens dat hij recht heeft op een glas of servet. Hij heeft zelf besloten die hamburger en cola te laten staan.
Wat een onzin. In een restaurant heb je ook recht op bestek bij je eten......of ga jij daar betalen als je je biefstuk en spersiebonen met je handen op moet eten. Servetje en glas hoor je in een friettent altijd te krijgen als je er om vraagt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee, laten we er voor de grap even vanuit gaan dat dit verhaal waar is. Dan heeft TS natuurlijk geen poot om op te staan. Er staat nergens dat hij recht heeft op een glas of servet. Hij heeft zelf besloten die hamburger en cola te laten staan.
Als ik eten bestel in een restaurant, eet het niet op, dan moet ik toch ook nog steeds betalen?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:27 schreef Wupppie het volgende:
hij heeft niets weggenomen, dus het is geen diefstal.
Het zou misschien richting oplichting gaan, maar dan ontbreken de listige kunstgrepen...
Ik denk dat dit puur een civiele zaak is, en dat zou ik ook gelijk op het politiebureau vertellen, op dat gebied heeft de politie namelijk geen enkele bevoegdheid.
Bestek heb je nodig om het gerecht te eten, een glas en een servetje niet...quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat een onzin. In een restaurant heb je ook recht op bestek bij je eten......of ga jij daar betalen als je je biefstuk en spersiebonen met je handen op moet eten. Servetje en glas hoor je in een friettent altijd te krijgen als je er om vraagt.
Je hebt helemaal geen bestek nodig om je gerecht te eten. Tis wel vanzelfsprekend dat je het erbij krijgt, net zoals een glas en een servetje als je cola en een hamburger besteld hebt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:32 schreef DaDude1987 het volgende:
Bestek heb je nodig om het gerecht te eten, een glas en een servetje niet...
Verder heb ik ook het idee dat TS zich wilt laten bedienen in een snackbar..
RECHT op bestek?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:29 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Wat een onzin. In een restaurant heb je ook recht op bestek bij je eten......of ga jij daar betalen als je je biefstuk en spersiebonen met je handen op moet eten. Servetje en glas hoor je in een friettent altijd te krijgen als je er om vraagt.
Dat weet ik wel 100% zeker. Zal wel ergens zijn ondergebracht in een regeletje, wees maar niet bang.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:37 schreef Nembrionic het volgende:
RECHT op bestek?Doe normaal man. Alsof dat wettelijk is vastgesteld
Inderdaad. Ik wilde me echter niet zo onbeschoft gaan gedragen als belanghebbende aldaar, dus ben netjes de zaak uitgewandeld.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:37 schreef Rochgel het volgende:
Ik kreeg een keer een glas en een servetje in een snackbar, maar geen eten![]()
Ontopic + tvp:
Wat een slechte vergelijking trouwens van die man; "het is hier een snackbar, geen hotel". uhhh ?
Maaruh, niet betalen ! Mocht de politie je dwingen, dan gooi je de volgende keer dat blikje cola in de frituur
Of je smeert je mond vol met ketchup af aan een van de tafels of tafelkleden![]()
Ik zeg ook niet dat het rechtmatig is wat TS doet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Als ik eten bestel in een restaurant, eet het niet op, dan moet ik toch ook nog steeds betalen?
Je hebt iets besteld, je hebt het gekregen en dus moet je betalen...
TS is te arm om hamburger + cola te betalen
Begrijp ik goed dat de politie me niks kan maken? Dat is mooi, dan moet die vent dus een zaak aanspannen om zn gelijk te halen. Lijkt me stug dat ie dat doet voor een hamburger. Hopelijk heeft ie geleerd van zn gedrag, al betwijfel ik dat ten zeerste bij dat soort figuren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:42 schreef Wupppie het volgende:
Ik zeg ook niet dat het rechtmatig is wat TS doet.
TS stelt de vraag dat hij naar de politie moet, en volgens mij is dit een civielrechtelijk iets waar de politie geen zeggenschap over heeft.
Want ?quote:
GMTAquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:08 schreef Nembrionic het volgende:
Ik denk dat je een ontzettende rasmongool bent en dat de snacklul gelijk heeft.
Dan nog heeft de klant het product te betalen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Diefstal is het niet... lijkt me eerder een gevalletje klant is niet tevreden over het geleverde product ofzo.
Ja lastig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan nog heeft de klant het product te betalen.
Sowieso, welke snackbar bakt er nou voordat er betaald is?
Maak ik vaak genoeg mee, hoor.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, eerst betalen, dan komt er pas wat op het dienblad.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Trouwens zijn wel meer zaken die dat doen.. zelfs mcdonalds maakt toch ook eerst de bestelling klaar waarna je betaalt/pint whatever?
Zo zie je maar weer dat in sommige snackbars het wel gedaan word.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, eerst betalen, dan komt er pas wat op het dienblad.
Dat doen er genoeg, maar vooropgesteld dat als dit uberhaupt waar is dan is TS een ongelooflijk stuk wereldvreemd vreten.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met die restaurant programma's op tv waar ik altijd hoor 'de klant wou niet betalen omdat het eten zo smerig was'?quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:30 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Als ik eten bestel in een restaurant, eet het niet op, dan moet ik toch ook nog steeds betalen?
Je hebt iets besteld, je hebt het gekregen en dus moet je betalen...
TS is te arm om hamburger + cola te betalen
1. Restaurantprogramma's zijn natuurlijk 50% nep. In dingen als The F Word wordt wel gesproken over niet betalen, maar dat is natuurlijk gelulquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:18 schreef Cahir het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met die restaurant programma's op tv waar ik altijd hoor 'de klant wou niet betalen omdat het eten zo smerig was'?
Is dat een snackbar of een cafetaria?quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:22 schreef Molurus het volgende:
Bij mijn plaatselijke snackbar op de hoek krijg je zonder het te vragen een keramiek bord, echt bestek en een glas bij je eten. Als je aangeeft dat je het daar wilt opeten natuurlijk.
Net als bij restaurants is dit gewoon een kwestie van niveau van service en vraag en aanbod. Als je dat soort service op prijs stelt moet je het soort snackbar waar je die service niet krijgt gewoon links laten.
Maar de TS zal uiteraard wel z'n burger en drankje moeten betalen.
"Snackbar Kockie", te Delft. Qua inrichting en service zou je eerder denken aan een eetcafe inderdaad, maar het soort eten wat je er kunt krijgen is uitsluitend snackbar-voer. (Maar dan wel van goede kwaliteit allemaal.)quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:24 schreef Nembrionic het volgende:
Is dat een snackbar of een cafetaria?
als je niks te doen hebt, doe het dan niet hierquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Snackbar Kockie", te Delft. Qua inrichting en service zou je eerder denken aan een eetcafe inderdaad, maar het soort eten wat je er kunt krijgen is uitsluitend snackbar-voer. (Maar dan wel van goede kwaliteit allemaal.)
Ja, van die delftsblauwe bordjes met wijsheden, helemaal geweldig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:38 schreef hollandFTW het volgende:
als je niks te doen hebt, doe het dan niet hier![]()
kwam er vroeger ook wel eens, in de tussenuurtjes![]()
je bent een onbeschofte ventquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoi,
Pierre
Het zou dus een cafetaria kunnen zijn? Oftewel: een snackbar met iets meer service(zitplekken vooral). Dan krijg je dat soort dingen die jij noemt nogal snel.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Snackbar Kockie", te Delft. Qua inrichting en service zou je eerder denken aan een eetcafe inderdaad, maar het soort eten wat je er kunt krijgen is uitsluitend snackbar-voer. (Maar dan wel van goede kwaliteit allemaal.)
Onzinquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:24 schreef Skazminko het volgende:
Als je in een restaurant niet tevreden bent over het eten of de bediening ofzo hoef je toch ook niet te betalen en al helemaal niet als je je eten niet hebt aangeraakt. Pierre heeft gelijk denk ik.
Wat is trouwens een hamburger speciaal, klinkt lekker.
Ja hoorquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:34 schreef Skazminko het volgende:
Als ik in een reastaurant zit en ik vraag om een servet voordat ik aan mn eten begin en de eigenaar zegt: het is hier een restaurant, geen hotel.
Dan zeg ik: Oke, doei.
Wat moet je dan doen? " Oke, dan pak ik het zelf wel..." En dan beginnen aan mn eten? Hij zoekt het maar uit.
in een SNACKBAR ja..niet een restaurant. Daarbij is TS een fantast.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:43 schreef Skazminko het volgende:
Dat gebeurde toch bij TS.
Een snackbar is een restaurant.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
in een SNACKBAR ja..niet een restaurant. Daarbij is TS een fantast.
Die wilde ik doenquote:
Ja, dat lijkt me wel. Je hebt immers geen strafbaar feit gepleegd. Tenzij je er je gewoonte of beroep van maakt, dan maak je je schuldig aan het vergrijp genaamd 'flessentrekkerij'.quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat de politie me niks kan maken? Dat is mooi, dan moet die vent dus een zaak aanspannen om zn gelijk te halen. Lijkt me stug dat ie dat doet voor een hamburger. Hopelijk heeft ie geleerd van zn gedrag, al betwijfel ik dat ten zeerste bij dat soort figuren.
Met die onbetrouwbare kop van jou wel jaquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:08 schreef Maanvis het volgende:
Hoax, je moet vantevoren betalen bij de snackbar.
in elkaar gerost met een strijkplank?quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:10 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Bij de politie stappen dagelijks hordes mensen om aangifte te doen van bedreiging, stalkers, huishoudelijk geweld etc. Deze mensen krijgen te horen dat de politie niets kan doen, want pierre heeft zijn hamburger niet opgegeten.![]()
quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in elkaar gerost met een strijkplank?
Hehehehehehehequote:Op zaterdag 28 november 2009 18:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in elkaar gerost met een strijkplank?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geloof wel dat er enige waarheid in dit verhaal zit, maar volgens mij ging het meer zo:
Zojuist loop ik een lokale friettent binnen om iets te bestellen. Ik zeg "hamburger speciaal graag en een blikje cola, ik eet het hier even op." Vijf minuten later komt de beste man het me brengen. Geen servetje erbij, geen glas, alleen die burger en dat blik.
Ik zeg, mmen menneer meennrnene, maar de man loopt al weg. Toen heb ik alles opgegeten en zag ik tot mijn verbazing dat ik mijn portomonee vergeten was. Op het moment dat hij even niet keek liep ik snel weg. Kerel loopt achter me aan en begint hard te roepen "betalen dief, betalen dief !!" Ik deed alsof ik gek was, start mn auto en reed weg.
Sloeber dat je bent
Schijnbaar zie je er onbetrouwbaar uit ofzo, dat maak ik nooit mee.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, eerst betalen, dan komt er pas wat op het dienblad.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:41 schreef SeeNoEvil het volgende:
gaan we nog wat zeggen pierre?
of heb je geen fantasie meer voor je verhaal?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:44 schreef Rochgel het volgende:
Ik hoorde net dat hij 3 jaar cel heeft gekregen, waarvan 2 jaar voorwaardelijk. Al met al is hij er dus nog best goed vanaf gekomen.
Die zijn er genoeg, denk maar eens aan telefonische bestellingen. Heeft te maken met goed vertrouwen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar is dus geen reet van waarquote:Op zondag 29 november 2009 13:22 schreef Divel het volgende:
Heb even gemist hoe TS bij de politie is uitgepakt.
-------> KLBquote:Op zondag 29 november 2009 14:14 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Daar is dus geen reet van waar
lulhannes!quote:Op maandag 30 november 2009 18:47 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik kwam em net tegen in de Albert Heijn, hij keek niet echt vrolijk
Kweetnie, had me ziek gemeld.quote:Op maandag 30 november 2009 18:49 schreef Snuitebolletje het volgende:
lulhannes!
hoe was het bij de polizei?
Nopes, heb mn Stars avatar inmiddels veranderdquote:Op maandag 30 november 2009 19:03 schreef nostra het volgende:
Goed verhaal. Doe je nog steeds een beetje aan vlinderspotting?
Jij hebt geen manieren. Onbeschofte vlerkquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoi,
Pierre
Loser met hoofdletter Lquote:Op maandag 30 november 2009 18:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Kweetnie, had me ziek gemeld.
Are u serious, baby?quote:Op maandag 30 november 2009 19:44 schreef draaijer het volgende:
Loser met hoofdletter L
Je hebt de ballen niet om je verantwoordelijkheden te nemen. Wat ben jij een pauper zeg
Are u serious, baby?quote:Op maandag 30 november 2009 22:44 schreef magnifor het volgende:
Je moet gewoon betalen, snackbar heeft voor jou kosten gemaakt (de burger, ingrediënten, broodje en natuurlijk blikje cola). Hij kan dus die voor jou gemaakte hamburger + blikje cola niet verkopen aan anderen en heeft hij verlies geleden door jou.
Dus eigenlijk is het een soort van diefstal.
Je bent ook redelijk brutaalquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Hoi,
Pierre
Hahaha of gelijk een strafkamp inquote:Op dinsdag 1 december 2009 04:28 schreef dennis00 het volgende:
Haha hilarisch. Ook die reacties erop zeg![]()
Sommige mensen zit het echt dwars.![]()
Ik hoop dat je naar Guantanamo Bay moet iig.
Check je posthistory! Wie is de debiel? SEX SCquote:
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:17 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Check je posthistory! Wie is de debiel? SEX SC
WTF is dit? Een topic van 4 jaar oud. Nee, de zaak is failliet. Niet zo vreemd als men zo met klanten omgaat.quote:
Ruim 3 jaar, Pierre, ruim 3 jaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
WTF is dit? Een topic van 4 jaar oud. Nee, de zaak is failliet. Niet zo vreemd als men zo met klanten omgaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |