abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75010294
quote:
Rekening energie gaat fors omhoog
Van onze verslaggever Michael Persson op 26 november '09, 06:07, bijgewerkt 26 november '09, 06:26

Verwarming (Colourbox)

AMSTERDAM - De energierekening gaat vanaf 2012 flink omhoog om grote investeringen in duurzame energie te financieren. Tot 2020 betalen energieverbruikers naar schatting 20 miljard euro extra, boven op de kosten van hun eigen verbruik.
Op die manier hoopt het kabinet zijn klimaatdoelstelling voor 2020 te halen zonder dat dat op de begroting drukt. In dat jaar moet eenvijfde van de opgewekte energie duurzaam zijn.

Dat blijkt uit het concept van een brief van minister Van der Hoeven van Economische Zaken (EZ), die een dezer dagen naar de Tweede Kamer wordt gestuurd. Het wetsvoorstel vloeit voort uit het crisisakkoord van dit voorjaar. Daarin werd opgenomen dat investeringen in duurzame energie voortaan ‘ruimer en robuuster worden gefinancierd uit een opslag op het elektriciteitstarief’. Daar werden toen nog geen bedragen bij genoemd.

Hoe de extra kosten precies worden verdeeld over bedrijven en consumenten, is nog niet bekend. Voor een gemiddeld huishouden zal de stijging oplopen tot een paar honderd euro per jaar.

Nu steekt de overheid via de subsidie duurzame energie (SDE) per jaar zo’n 900 miljoen euro in windmolens, zonnepanelen, waterkracht en biomassa. Dat bedrag is echter onvoldoende om de doelstellingen over elf jaar te halen.

Zo stelt EZ uit die pot in totaal 4,5 miljard euro beschikbaar voor nieuwe windturbines op zee, maakte het ministerie woensdag bekend. Daarmee zou 700 tot 1.000 megawatt aan vermogen kunnen worden neergezet. Dat is veel minder dan de 6.000 megawatt aan windmolens die het kabinet in 2020 op zee wil zien staan.

Het benodigde geld wordt dus straks rechtstreeks gehaald bij de elektriciteits- en gasverbruikers. De nieuwe regeling lijkt op de in energiekringen beroemde Duitse Einspeisegesetz, een ongelimiteerde ‘voeding’ die de aanleg van windturbines en zonnecentrales de afgelopen jaren sterk heeft aangewakkerd. In de Nederlandse variant zit echter wel een plafond.
bron: Volkskrant

Vanaf 2012 mag ik wel een bijbaantje gaan zoeken naast mijn fulltime baan denk ik. Rekeningrijden (40.000 km per jaar), Energienota, Ziektekosten stijgen ook elk jaar, WOZ stijgt hier in de gemeente als een malle, het lijkt wel alsof ze het je financieel onmogelijk willen maken...

Ik ga me echt afvragen wat -de fuck ze in Den Haag doen met al dat geld dat ze nu al binnenharken elk jaar. Schrap defensie maar zou ik zeggen, dat scheelt ook al gelijk in de CO2-uitstoot van al dat schroot wat ze rond hebben rijden en vliegen en herschool het personeel naar zorg, politie en brandweer.
pi_75010307
Zal ik mijn salaris maar meteen op de rekening van de Staat laten storten? Zijn ze dan tevreden?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 26 november 2009 @ 07:58:06 #3
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_75010397
Het leuke is dat 6.000 MW opgesteld vermogen ongeveer 1500 MW aan gereliseerd vermogen is.
Oftewel 2 kolencentrales van 1 miljard per stuk, die dan gebouwd worden zonder subsidie..
Nu moeten ze dus 20 miljard euro aan subsidie geven om hetzelfde te kunnen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_75010406
Het is toch ook te sip om waar te zijn he.
Ik ben van pindavlees
pi_75010467
Nederland als klein landje heeft klimaatdoelstellingen gesteld die gehaald moeten worden en die ons klauwen vol met geld kosten terwijl landen als India en China nog manieren produceren waar ondernemers tijdens de industriele revolutie het schaamrood van op de kaken zouden krijgen.

De heren en dames politici willen weer dat Nederland het braafste jongetje van de klas is en ondertussen roepen dat er helemaal geen gat is tussen de Nederlandse politiek en de Nederlandse bevolking. Ik ben helemaal voor minder milieuvervuiling en een beter milieu, maar het gaat geen enkele zin hebben als landen als China, India, Rusland en de VS zichzelf ook niet dezelfde stricte klimaatdoelstellingen opleggen. Alleen maar weggegooid geld.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_75010617
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:07 schreef Snapcount2 het volgende:
Nederland als klein landje heeft klimaatdoelstellingen gesteld die gehaald moeten worden en die ons klauwen vol met geld kosten terwijl landen als India en China nog manieren produceren waar ondernemers tijdens de industriele revolutie het schaamrood van op de kaken zouden krijgen.

De heren en dames politici willen weer dat Nederland het braafste jongetje van de klas is en ondertussen roepen dat er helemaal geen gat is tussen de Nederlandse politiek en de Nederlandse bevolking. Ik ben helemaal voor minder milieuvervuiling en een beter milieu, maar het gaat geen enkele zin hebben als landen als China, India, Rusland en de VS zichzelf ook niet dezelfde stricte klimaatdoelstellingen opleggen. Alleen maar weggegooid geld.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Die Cramer is helemaal knettergek geworden. We dragen hier in kabouterland helemaal niks bij als wij ons best doen terwijl overal op de aardkloot men als een gekke aan het vervuilen zijn. Bovendien is het economisch ontzettend dom, het is als het waarde die miljarden laten verdampen en in andere zakken laten verdwijnen.

En als iedereen verplicht aan de zuinige LED-lampen is en een 1-op-20 auto rijdt, hebben ze weer een probleem, want dan blijven de accijnzen en belastingen achter. Dan kunnen ze achter iedere boom wel een Melketier zetten met een mobile flitsapparaat om het met bekeuringen te compenseren.

Denken ze gvd in Den Haag dat iedere belastingbetaler boven de Balkenende-norm verdient?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_75011269
Dat gaat lekker kilometerheffing, energienota omhoog, hypotheekrente eraf en zorgverzekering omhoog.
Wat een zooitje, hoe moeten de mensen dat allemaal gaan betalen.
pi_75011304
Willen ze ons in 2012 allemaal aan de bedelstaf hebben ofzo??? Rekeningrijden, ingezetene belasting, energie fors duurder en noem alles maar op. En wie mag straks weer het meest betalen??? Juist, Jan Modaal, nog even en ik zeg mijn werk op, verkoop de auto en ga mijn handje ophouden dan heb ik ook recht op allerlei toeslagen en gratis dingen.
pi_75011397
Dat zat er wel in... Het kabinet verzint een onrealistisch plan (zelfs volgens de meest optimistische scenario's is 6 GW wind niet haalbaar in 2020!), en de burger mag er voor opdraaien...

Ironisch detail: incl. alle belastingen betalen wij als consument NU AL meer dan de kostprijs van schone windenergie! Maar ja, de overheid wil dat geld natuurlijk niet besteden aan windturbines...
censuur :O
pi_75011540
De laatste tijd moeten mensen me echt even knijpen.

Wat een bende in Den Haag, niet te geloven.
  donderdag 26 november 2009 @ 09:35:45 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75011671
Gelukkig komt er zoet na het zuur. Toch?
Ohnee, dit is Nederland!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_75012502
Windmolens? Dat zijn toch van die dingen die bij windkrachten lager dan 6 Beaufort juist energie toegevoerd moeten krijgen om de wieken te laten draaien omdat anders de lagers onrond worden?

Nee, okee, dan weet ik dat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 26 november 2009 @ 10:22:20 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75012660
Alle basiskosten (gas, elektra, zorgverzekering, gemeentelijke heffingen) gaan gigantisch omhoog. Ik bedoel, wat hou je nog over straks. Ik word hier niet blij van, je kunt je er niet aan onttrekken. Je móet dit allemaal betalen.

En wanneer krijgen we de rekening gepresenteerd voor het redden van die beroepskleptomanen oftewel de banken? Dat komt ook nog!
pi_75012727
quote:
Op donderdag 26 november 2009 09:35 schreef mstx het volgende:
Gelukkig komt er zoet na het zuur. Toch?
Ohnee, dit is Nederland!
Tsja, holle beloftes. Toch vind ik dat de lol er inmiddels flink af is. Er worden in Den Haag tal van ballonnetjes opgelaten op de burger nog harder in de portemonnee te treffen. Zoals TS al zegt: moet zometeen bijkans nog op zoek naar een bijbaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75012767
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Windmolens? Dat zijn toch van die dingen die bij windkrachten lager dan 6 Beaufort juist energie toegevoerd moeten krijgen om de wieken te laten draaien omdat anders de lagers onrond worden?

Is dat echt zo? Why am i not surprised?
pi_75012823
we hebben toch genoeg gas? laten we dat eens aanwenden, ipv het voor een habbekrats te verkopen aan italië. (met dank aan, jawel, de pvda)
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 26 november 2009 @ 10:30:22 #17
3542 Gia
User under construction
pi_75012847
En nu hebben mensen hun energienota vastgezet voor 3 jaar. Dat loopt net op tijd af voor een fikse verhoging.
pi_75013132
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:15 schreef Daffodil31LE het volgende:

Dat lijkt mij een broodje aap.
  donderdag 26 november 2009 @ 11:00:22 #19
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_75013540
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Die Cramer is helemaal knettergek geworden. We dragen hier in kabouterland helemaal niks bij als wij ons best doen terwijl overal op de aardkloot men als een gekke aan het vervuilen zijn. Bovendien is het economisch ontzettend dom, het is als het waarde die miljarden laten verdampen en in andere zakken laten verdwijnen.

En als iedereen verplicht aan de zuinige LED-lampen is en een 1-op-20 auto rijdt, hebben ze weer een probleem, want dan blijven de accijnzen en belastingen achter. Dan kunnen ze achter iedere boom wel een Melketier zetten met een mobile flitsapparaat om het met bekeuringen te compenseren.

Denken ze gvd in Den Haag dat iedere belastingbetaler boven de Balkenende-norm verdient?
Dat hoeft niet, daarvoor wordt de kilometer heffing ingevoerd.
Dan wordt de electrische auto die gedeeltelijk via zonnepanelen wordt opgeladen ook belast.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  donderdag 26 november 2009 @ 11:21:37 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_75014125
Ik hoorde dat er hele leuke landen rondom Nederland liggen waar ze een iets minder achterlijke regering hebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_75015021
Ze doen maar lekker ik zet zometeen een diesel aggragraat in mijn tuin op een rode diesel. Dat is zometeen nog goedkoper.

Verder schaf ik een alles brander aan en schop ik mijn HR+ ketel het huis uit. Als de kilometerheffing er is gaat e zuinige suzuki swift eruit en komt er een Dodge Pickup V8 oldtimer. Mij pakken ze niet.

WANNEER HOUD HET UITKNIJPEN VAN DE BURGER OP!?

Wat staat ons de komende jaren te wachten

- afschaffing HRA
- Invoering kilometerheffing
- Invoering ingezeten belasting
- Verhoging Energie kosten
- Verhoging ziektekosten
- BTW naar 21%

WAAR BLIJFT AL DAT GELD!? HOE KAN HET DAT MEN VROEGER MET 1X MODAAL NOG WEL LEUKE DINGEN KON DOEN, EEN GEZIN KON ONDERHOUDEN EN DE HYPOTHEEK KON BLIJVEN. HOE KAN DAT!?>

Welkom in de moderne slavenij, veel mensen zullen zich zometeen alleen in hun primaire levensbehoefte kunnen voorzien. Het loont zometeen om lekker thuis een uitkering te trekken, de levenstandaard als werkende zal niet veel hoger zijn

Volgende keer gewoon weer op de gevestigde kliek stemmen mensen!!! en vergeet vooral niet te klagen
pi_75015101
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Alle basiskosten (gas, elektra, zorgverzekering, gemeentelijke heffingen) gaan gigantisch omhoog. Ik bedoel, wat hou je nog over straks. Ik word hier niet blij van, je kunt je er niet aan onttrekken. Je móet dit allemaal betalen.

En wanneer krijgen we de rekening gepresenteerd voor het redden van die beroepskleptomanen oftewel de banken? Dat komt ook nog!

Welkom in het moderne communisme. De DDR was er niks bij.
pi_75015244
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:30 schreef Gia het volgende:
En nu hebben mensen hun energienota vastgezet voor 3 jaar. Dat loopt net op tijd af voor een fikse verhoging.
Je zet het stroomtarief vast, niet het belastingtarief, dat staat er los van...
  donderdag 26 november 2009 @ 12:09:58 #24
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75015646
Ik denk ook dat we uitadembelasting gaan krijgen, hoe groter je longinhoud des te meer belasting, daarnaast ook interneturenbelasting, hoe meer uren je achter internet zit des te meer belasting etc..
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_75015679
Volgens mij vergaat in 2012 niet de wereld, maar Nederland.
pi_75015779
Allemaal in 2012 een stinkend diesel aggragaat in de tuin of een diesel aggregraat per huizenblok
pi_75016052
Je kan in Nederland maar beter een baan hebben met minimumloon of geen baan, en een huurhuis. Dan komt de overheid je wel tegemoet. De rest zal bloeden voor de mileuexperimenten en de sociale opknapbeurten van dit kabinet.

Maar NEE, er is geen kloof tussen de politiek en de burgers....hoe durven die burgers dat te denken?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_75016271
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:21 schreef Snapcount2 het volgende:
Je kan in Nederland maar beter een baan hebben met minimumloon of geen baan, en een huurhuis. Dan komt de overheid je wel tegemoet. De rest zal bloeden voor de mileuexperimenten en de sociale opknapbeurten van dit kabinet.

Maar NEE, er is geen kloof tussen de politiek en de burgers....hoe durven die burgers dat te denken?
De afrekening komt nog wel. Hoewel ik bang ben dat alle schaapjes zometeen weer braaf op de niks zeggende middenpartij D66 stemmen met als resultaat dat er nog niks veranderd
pi_75016372
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De afrekening komt nog wel. Hoewel ik bang ben dat alle schaapjes zometeen weer braaf op de niks zeggende middenpartij D66 stemmen met als resultaat dat er nog niks veranderd
Ik hoop dat er een afrekening komt, anders wordt emigratie een hele aantrekkelijke optie.
pi_75016779
Tja, en beter wordt het echt niet zolang mensen blijven stemmen op partijen als Groen Links en D66.
pi_75016804
Kom op mensen, dit hadden we toch allang kunnen voorspellen? Milieu is het nieuwe toverwoord om mensen zoveel mogelijk uit te zuigen. En als het niet om milieu gaat is er altijd wel een ander excuus. De overheid is er allang niet meer voor de mensen.
pi_75016936
Het begint echter absurde vormen aan te nemen. Ik vraag mij serieus af hoe een modaal gezin moet rondkomen vanaf 2012.
pi_75017011
Nederland. Ooit vond ik t een super land.
  donderdag 26 november 2009 @ 12:50:47 #34
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75017080
Het leuke is dat ze het expres het jaar 2012 hebben uitgekozen voor hun 'milieuhelpende' plannen, alsof de mensen er dan wel in trappen,losers zijn het.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_75017102
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:46 schreef Fastmatti het volgende:
Het begint echter absurde vormen aan te nemen. Ik vraag mij serieus af hoe een modaal gezin moet rondkomen vanaf 2012.
Wat dacht je van............ NIET.

Je mag je hypotheek betalen, een mini auto rijden om naar je werk te komen, en verder en je in je basis levenbehoefte voorzien en dat is het .

Laat het consumeren en op vakantie gaan maar aan de Elite over. Het vakantie geld van Jan Modaal wordt hernoemt naar schuldenaflos geld.

Moderne slavenij

De Nederlandse bevolking vraagt er zelf om door constant op dezelfde kliek te stemmen.
pi_75017200
Heeft links Nederland toch nog gewonnen. Gefeliciteerd.
pi_75017681
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:51 schreef Revolution-NL het volgende:

WAAR BLIJFT AL DAT GELD!? HOE KAN HET DAT MEN VROEGER MET 1X MODAAL NOG WEL LEUKE DINGEN KON DOEN, EEN GEZIN KON ONDERHOUDEN EN DE HYPOTHEEK KON BLIJVEN. HOE KAN DAT!?>

dat komt omdat Den Haag toen op een gegeven moment geld te kort kwam om wat voor een reden dan ook. de lasten verhogen was geen optie omdat veel gezinnen het hoofd dan niet boven water konden houden! vervolgens gingen ze stimuleren dat de (huis)vrouw ook aan het werk ging, hierdoor kwam er meer (loon)belasting binnen en de gezinnen hadden meer te besteden, dus nu konden ook de lasten omhoog! dit is inmiddels zo drastisch gestegen dat je wel MOET werken met z'n tweeen om het hoofd boven water te houden!
wat er ook nog bij kwam is dat er werd gestimuleerd om door te leren, want met een HBO opleiding kon je makkelijker een baan krijgen! nu tegenwoordig (hou me ten goede, ik heb echt geen idee) 40% van de huidige dertigers een HBO opleiding heeft met daarbij behorend salaris, krijgt Den Haag nog eens extra inkomsten uit loonbelasting! daar komt nog bij dat HBO-ers over het algemeen meer te besteden hebben, dus de vaste lasten zullen nog verder stijgen om de hobbies te kunnen blijven uitvoeren. hierdoor zullen binnen nu en 20 jaar sloppenwijken ontstaan en het verschil tussen arm en rijk ernstig groot worden!

kortom het ziet er zeer droevig uit voor de toekomst in NL, dit is mijn visie hierop en ik hoop dat ik er flink naast zit!
pi_75017778
Hoe is het mogelijk? Wanneer houdt het een keer op in dit land? Als ze morgen allemaal in een vliegtuig op weg naar één of ander snoepreisje neerstorten zal ik er geen enkele traan om laten. Zie hier de politicus en aanverwanten:

- Verraad je eigen land aan Europa en negeer de mening van het volk en word bijna president van Europa
- Doe mee aan een illegale oorlog in Irak en word Secretaris-Generaal (bij dezelfde organisatie die glashard was genegeerd tijdens de oorlog)
- Doe mee aan een andere illegale oorlog en sleep lucratieve contracten binnen voor je broertje dat directeur is bij een bedrijf
- Leen banken geld en krijg straks een dikbetaalde miljoenenbaan bij een bank
- Pak de burgers alle privacy af onder het mom van de goudmijnen en tevens grote hoaxen terrorisme en "veiligheid". Welke veiligheid als zelfs een knuppel als Alberto Stegeman nog bij het vliegtuig van de Koningin kan komen?
- Verwoest het leven van klokkenluiders zoals Fred Spijkers die schandalen met AP 23 landmijnen aan het licht stelden (aantal liegende politici: 49).
- Noem hackers die eventuele schandalen naar voren brengen "crimineel" maar negeer de stukken die ze presenteren die mogelijk iets veel ergers impliceren
- Verkrijg op illegale wijze belastinggegevens van belastingontduikende mensen (groot gelijk, waarom zou je belasting betalen als het keer op keer aan ONZIN dingen wordt uitgegeven) maar o wee als wij iets op onrechtmatige wijze hebben verkregen
- Negeer wetenschappers die tegen de GW-hoax zijn (die knuppel van de PvdA) en baseer je mening op het feit dat de "meerderheid voor is".

Het is een tijd voor een revolutie a la 1789.
pi_75019227
Het gaat niet alleen om het klimaat. Als we niet omschakelen naar hernieuwbare energiebronnen wordt het nog veel vervelender omdat de fossiele brandstoffen steeds duurder zullen worden.
pi_75019544
Waarom bouwen we niet een paar 4e generatie nucleaire reactors? Veel minder afval als de oude types, en allround veel veiliger..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75019584
quote:
Op donderdag 26 november 2009 08:07 schreef Snapcount2 het volgende:
En jij dan, heb jij nog het schaamrood op de kaken? Jij profiteert immers van de daarmee gecreeerde welvaart. Wees blij dat India en China niet zeggen dat wij wel genoeg natuurlijke hulpbronnen hebben opgemaakt en de lucht voldoende hebben vervuild, en het nu helemaal hun beurt is.
quote:
China loopt qua duurzame energie al ver voor op Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75019645
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:13 schreef fruityloop het volgende:
Waarom bouwen we niet een paar 4e generatie nucleaire reactors? Veel minder afval als de oude types, en allround veel veiliger..
Omdat het om het geld gaat, niet om het milieu. Dit geld is nodig om alle werkweigeraars een comfortabel leven te geven.
pi_75021071
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:03 schreef Gnarp het volgende:
Het gaat niet alleen om het klimaat. Als we niet omschakelen naar hernieuwbare energiebronnen wordt het nog veel vervelender omdat de fossiele brandstoffen steeds duurder zullen worden.
Mwah, kolen zullen de komende 200 jaar niet echt duurder worden...
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 15:28:12 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75022148
quote:
We hebben de energie helemaal niet nodig met al die kolencentrale's die de overheid bouwt, maar de opbrengsten van het exporteren en de 4,7 miljard per jaar aan mileubelastingen zijn blijkbaar niet genoeg. Blijkbaar is er ergens een overhead van richting de 80-90%.

(valt mij overigens nu pas op dat overhead en overheid maar 1 letter verschillen )
Carpe Libertatem
pi_75023097
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mwah, kolen zullen de komende 200 jaar niet echt duurder worden...
Dan ga je wel uit van een heel optimistisch scenario. Maar ik vind kolencentrales op zich geen slechte optie.
pi_75027233
quote:
Op donderdag 26 november 2009 11:00 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, daarvoor wordt de kilometer heffing ingevoerd.
Dan wordt de electrische auto die gedeeltelijk via zonnepanelen wordt opgeladen ook belast.
The pieces come together.. de cirkel is rond. De burger is de melkkoe.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 26 november 2009 @ 18:08:07 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75027512
Het benauwende vind ik is dat je geen keuzes kunt maken. Ja oké, geen auto (meer), dat kan nog. Maar de rest van de vaste lasten daar kun je niet onderuit.

Een recessie opvangen, dat snap ik nog. Maar vaste lasten verhogen omdat er geinvesteerd moet worden in nieuwe technologie, dat is iets wat de overheid standaard moet doen. Dat kun je niet ineens bij de burger gaan weggraaien. Dat is nou de grap aan lange-termijn-politiek. Vooruitdenken.

Snapt iemand het nog?
pi_75028235
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Het benauwende vind ik is dat je geen keuzes kunt maken. Ja oké, geen auto (meer), dat kan nog. Maar de rest van de vaste lasten daar kun je niet onderuit.

Een recessie opvangen, dat snap ik nog. Maar vaste lasten verhogen omdat er geinvesteerd moet worden in nieuwe technologie, dat is iets wat de overheid standaard moet doen. Dat kun je niet ineens bij de burger gaan weggraaien. Dat is nou de grap aan lange-termijn-politiek. Vooruitdenken.

Snapt iemand het nog?
moderne slavernij.. Wij moeten nu boeten, Afrika en China etc zijn nu aan de beurt om in welvaart te leven dus wij gaan nu terug naar de Steentijd
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75028500
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En jij dan, heb jij nog het schaamrood op de kaken? Jij profiteert immers van de daarmee gecreeerde welvaart.
Nope, geen schaamrood op de kaken bij mij. En waarom ook? Zij maken de spullen die ze persé aan ons willen verkopen. Het is hun beslissing om op die manier te produceren, daar profiteer ik van mee.
quote:
Wees blij dat India en China niet zeggen dat wij wel genoeg natuurlijke hulpbronnen hebben opgemaakt en de lucht voldoende hebben vervuild, en het nu helemaal hun beurt is.
[..]
Sorry, geen schuldgevoel hiero. Ik voel me niet verantwoordelijk voor wat mijn voorouders eventueel hebben gedaan en ik ben ook niet bereid om te boeten of me schuldig te voelen voor datgene wat anderen gedaan hebben. Het zou ook erg dom zijn aangezien India en China dan twee hele grote afzetmarkten kwijt zijn en ze hun economie op hun buik kunnen schuiven. En dan kunnen ze geen leuke projecten meer betalen als atoomwapens en vliegdekschepen.
quote:
China loopt qua duurzame energie al ver voor op Nederland.
Ze hebben ook niet veel keus, als ze een beetje de groei in de economie willen houden moeten ze goed nadenken over waar ze de energie vandaan halen. Ze doen dat echt niet vanuit de goedheid van hun hart of omdat ze zich zoveel zorgen om het milieu hoor, dat zijn puur economische overwegingen. Er zijn overigens een flink aantal chinese steden die bedekt worden door een laag met smog hoor.
pi_75030299
ik vraag me af of balkenende zich nog recht in de spiegel durft aan te kijken.

http://www.elsevier.nl/we(...)van-Nederlanders.htm
  donderdag 26 november 2009 @ 19:44:00 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_75030566
quote:
Idd, en volgens mij kosten ze veel minder dan de conventionele centrales
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_75032263
Ik begin er steeds meer aan te denken om te emigreren als ik m'n master gehaald heb...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75033000
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:38 schreef bijdehand het volgende:
Ik begin er steeds meer aan te denken om te emigreren als ik m'n master gehaald heb...
vluchten kan altijd nog. eerst maar eens een regering zonder angst en complete afknijperij.
pi_75037355
Steek dat geld in onderzoek om milieuvriendelijker energie te produceren. Daar heeft Nederland echt wat aan. Dat levert kennis en banen op en die kennis kan Nederland weer gebruiken om een leidende positie in te nemen op het gebied van milieuvriendelijke technologieen om energie op te wekken. Sluit contracten met andere landen, zoals Scandinavische landen die nu al veel milieuvriendelijke opgewekte energie opwekken, om milieuvriendelijke energie aan Nederland te leveren. Ga nou niet heel veel geld uitgeven aan windmolenparken, terwijl dat zich nog veel verder moet ontwikkelen.
  donderdag 26 november 2009 @ 23:45:09 #55
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75040658
Wederom een totaal onverkoopbaar idee.

Als ze nou eens wat minder in hun politicologie boeken hadden gezeten en wat meer de wereld in hadden gekeken... Wat een aanfluiting.

Aan de andere kant mag stroom van mij flink belast worden en het aanbieden van kwantumkortingen verboden of tenminste flink aan banden gelegd.

Het is te idioot voor woorden dat er geluld wordt over duurzaamheid en energiebesparing terwijl op de Zuidas leegstaande kantoorpanden de hele nacht en avond volledig van binnenuit verlicht zijn. Onverkoopbaar.

Enige samenhang in het verhaal zou wel eens fijn zijn in plaats van dit schieten met (proef)hagel.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 26 november 2009 @ 23:47:15 #56
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75040738
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:18 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik maak eerst m'n promotie af, ram ff 45k studieschuld bij balkenende anaal overdwars naar binnen en dan taai ik af naar het buitenland om echt geld te verdienen
Ik vrees dat we behoorlijk collectief in hetzelfde schuitje zitten binnen nu en 15-20 jaar.

Maar ik wil zelf ook graag verkassen, daar niet van.
Intelligent, but fucked up.
pi_75041088
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:18 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik maak eerst m'n promotie af, ram ff 45k studieschuld bij balkenende anaal overdwars naar binnen en dan taai ik af naar het buitenland om echt geld te verdienen
Ik geef je groot gelijk. Wij hebben ook serieus overwogen om onze koffers te pakken. Uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen om in Nederland te blijven ivm de sociale contacten die we hier hebben.

Neemt niet weg dat de drang er altijd nog is.
pi_75047136
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:

Snapt iemand het nog?
Natuurlijk! Daarvoor betaal je ook belasting..
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:28:42 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75049169
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Natuurlijk! Daarvoor betaal je ook belasting..
Nou, ik betaal hopelijk (!) belasting zodat de overheid op lange termijn investeringen kan plannen. Daar worden die mensen voor betaald, om vooruit te kunnen kijken. Om hap-snap in 2012 honderden euro's op de energie-nota te gooien omdat er dan ineens enorme investeringen moeten plaatsvinden, dat is niet het beleid waar ik belasting voor wil betalen. Je kunt de broekriem één gaatje tegelijk aanhalen voor de burger vind ik.
pi_75051622
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik betaal hopelijk (!) belasting zodat de overheid op lange termijn investeringen kan plannen. Daar worden die mensen voor betaald, om vooruit te kunnen kijken. Om hap-snap in 2012 honderden euro's op de energie-nota te gooien omdat er dan ineens enorme investeringen moeten plaatsvinden, dat is niet het beleid waar ik belasting voor wil betalen. Je kunt de broekriem één gaatje tegelijk aanhalen voor de burger vind ik.
Helaas werkt het zo niet
Men had hier al in de jaren 70 op grote schaal mee aan de gang moeten gaan. Want nu gaan we ons hoe dan ook scheel betalen aan energie. Zelfs wanneer we goedkope kolencentrales bouwen, want lang niet alles werkt op elektriciteit. Het gaat bv nog vele jaren duren voordat elektrische auto's op echt grote schaal geproduceerd kunnen worden. Dit terwijl olie wel steeds duurder wordt.
pi_75051850
En waar gaat dat geld naart...

*kijkt naar studie*

Chill
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:53:37 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75052247
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:34 schreef Gnarp het volgende:

[..]

Helaas werkt het zo niet
Men had hier al in de jaren 70 op grote schaal mee aan de gang moeten gaan. Want nu gaan we ons hoe dan ook scheel betalen aan energie. Zelfs wanneer we goedkope kolencentrales bouwen, want lang niet alles werkt op elektriciteit. Het gaat bv nog vele jaren duren voordat elektrische auto's op echt grote schaal geproduceerd kunnen worden. Dit terwijl olie wel steeds duurder wordt.
Inderdaad: veels te laat dus. Dus dan blijft de conclusie: veels te lang mee gewacht en straks, tijdens of na de recessie, komen er extra financiële klappen. In één keer moeten er investeringen gedaan worden. Dus: er hebben mensen zitten slapen in Den Haag, al die jaren.

Hoe is het trouwens mogelijk dat er nog zó weinig met zonne-energie wordt gedaan? Welke Haagse vlaflip houdt dat toch tegen? Of mag dat niet, omdat we vooral de dure olie moeten blijven afnemen?

Als ik zonne-panelen op mijn huis installeer, kan ik in mijn eigen elektriciteits-voorziening voorzien (althans, zo begrijp ik dat). Dat moet inmiddels gewoon standaard op élk nieuwbouwhuis zitten, zien ze er gelijk wat appetijtelijker uit. Maar ze zijn nog met een lantaarntje te zoeken. Hoe kan dat? Zoiets kan toch gelijk in het bouwpakketje mee? Daar hoef je geen Einstein voor te zijn om dat te snappen!
pi_75052343
Onder het mom "goed voor het Milieu" wordt de burger weer flink op kosten gejaagd.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75052459
Maar gelukkig hebben we wel allemaal led lampen in huis dan.

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75052524
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Inderdaad: veels te laat dus. Dus dan blijft de conclusie: veels te lang mee gewacht en straks, tijdens of na de recessie, komen er extra financiële klappen. In één keer moeten er investeringen gedaan worden. Dus: er hebben mensen zitten slapen in Den Haag, al die jaren.

Hoe is het trouwens mogelijk dat er nog zó weinig met zonne-energie wordt gedaan? Welke Haagse vlaflip houdt dat toch tegen? Of mag dat niet, omdat we vooral de dure olie moeten blijven afnemen?

Als ik zonne-panelen op mijn huis installeer, kan ik in mijn eigen elektriciteits-voorziening voorzien (althans, zo begrijp ik dat). Dat moet inmiddels gewoon standaard op élk nieuwbouwhuis zitten, zien ze er gelijk wat appetijtelijker uit. Maar ze zijn nog met een lantaarntje te zoeken. Hoe kan dat? Zoiets kan toch gelijk in het bouwpakketje mee? Daar hoef je geen Einstein voor te zijn om dat te snappen!
Zonnepanelen zijn voor particulieren nog niet zo'n hele goede oplossing omdat het terugverkopen van energie aan het net wordt uitbetaald uit een beperkt subsidiepotje. Al is het wel lang bewezen dat zelfopgewekte zonne-energie goedkoper is dan wat er uit het stopcontact komt Eigenlijk zouden we net als in Duitsland gewoon de energiemarkt open moeten gooien.
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:11:54 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75052956
Zwabber, als al die nieuwbouw-locaties de laatste 15, 20 jaar állemaal voorzien waren van zonne-panelen dan had het voor een hoop mensen al veel gescheeld in kosten. Hoeveel woningen zullen dat zijn? 200.000? Ik heb geen idee.

Is nooit gebeurd.

Dat daar nou niemand opgekomen is...

Het zijn allemaal bouwpakketten (je fietst er 's morgens langs wanneer ze de betonvloer storten en 's avonds fiets je terug en dan zit het dak er op). Niks bijzonders aan.

??
pi_75053128
quote:
Op donderdag 26 november 2009 10:22 schreef Boca_Raton het volgende:

Het antwoord is werkeloos worden. Dan krijg je kwijtschelding voor van alles en nogwat.
pi_75053221
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Zwabber, als al die nieuwbouw-locaties de laatste 15, 20 jaar állemaal voorzien waren van zonne-panelen dan had het voor een hoop mensen al veel gescheeld in kosten. Hoeveel woningen zullen dat zijn? 200.000? Ik heb geen idee.

Is nooit gebeurd.

Dat daar nou niemand opgekomen is...

Het zijn allemaal bouwpakketten (je fietst er 's morgens langs wanneer ze de betonvloer storten en 's avonds fiets je terug en dan zit het dak er op). Niks bijzonders aan.

??
Zonnecellen zijn eigenlijk pas de laatste paar jaren echt rendabel geworden. Bovendien is er een behoorlijke investering voor nodig die je meestal pas na jaren terugverdient. Dat een hoop mensen niet kiezen voor zonnepanelen op hun nieuwbouwhuis is denk ik meer uit onwetendheid dan uit onwilligheid. Veel mensen hebben het gevoel dat elektriciteit gewoon gratis uit het stopcontact komt. Als je daar een grote investering zoals een serie zonnepanelen tegenover zet snap ik wel waarom het niet zo populair is.
pi_75053327
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:17 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het antwoord is werkeloos worden. Dan krijg je kwijtschelding voor van alles en nogwat.
Nou, werken is straks idd niet meer te betalen
pi_75053351
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:26:23 #71
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75053448
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:19 schreef nattezwabber het volgende:

[..]

Zonnecellen zijn eigenlijk pas de laatste paar jaren echt rendabel geworden. Bovendien is er een behoorlijke investering voor nodig die je meestal pas na jaren terugverdient. Dat een hoop mensen niet kiezen voor zonnepanelen op hun nieuwbouwhuis is denk ik meer uit onwetendheid dan uit onwilligheid. Veel mensen hebben het gevoel dat elektriciteit gewoon gratis uit het stopcontact komt. Als je daar een grote investering zoals een serie zonnepanelen tegenover zet snap ik wel waarom het niet zo populair is.
Nee Zwabber, wat ik bedoelde is dat de overheid die er standaard op had moeten laten zetten/bouwen. Gewoon verplichte kost. Die nieuwbouwhuizen zien er toch voor 90% identiek uit, zo moeilijk kan dat niet zijn.
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:26:54 #72
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75053468
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

pi_75053609
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee Zwabber, wat ik bedoelde is dat de overheid die er standaard op had moeten laten zetten/bouwen. Gewoon verplichte kost. Die nieuwbouwhuizen zien er toch voor 90% identiek uit, zo moeilijk kan dat niet zijn.
Ja maar je praat al over een investering van 10.000/20.000 ¤, en die zie ik de overheid niet betalen :p Al zou ik mijn huis later zeker uitrusten met zonnepanelen (onder andere). Bovendien bestaat de regering uit een stel incapabelen die niet inzien hoe makkelijk het is om duurzame energie te realiseren. De meeste goede ideeën worden gewoon opzij geschoven.
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:38:43 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75053856
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:30 schreef nattezwabber het volgende:

[..]

Ja maar je praat al over een investering van 10.000/20.000 ¤, en die zie ik de overheid niet betalen :p
Ja, oké, hoge kosten inderdaad als is dit volgens mij per woning gerekend, niet bij grote afnames. Maar goed, als iemand in Den Haag op tijd de wekker had gezet hadden nu, zeg, 200.000 woningen in Nederland standaard zonne-panelen gehad. Zoniet, méér woningen.

Maar die zitten er nu niet op. Iedereen mag zelf het wiel gaan uitvinden dus als ie deze vorm van energie wil.

Gemiste kans toch?
pi_75053883
Ach je kunt de Nederlandse politiek veel verwijten maar een vooruitziende blik niet natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75054320
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik begin zelfs te denken dat het een slap excuus is om het plebs weer eens uit te buiten. Waarom moeten we ineens allemaal windturbines op de noordzee hebben?
Ik heb ooit eens gelezen dat er helemaal geen toekomst zit in windenergie, omdat de wind veranderlijk is en electriciteit nauwelijks is op te slaan.
Maar stel het is wel rendabel, waarom moeten wij daar überhaupt voor betalen? Die dingen produceren toch energie? Dat verkoop je toch? Dat verdient zich toch terug?
Krijgen wij, als investeerders, dan ook de winst uitgekeerd?
pi_75054354
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, oké, hoge kosten inderdaad als is dit volgens mij per woning gerekend, niet bij grote afnames. Maar goed, als iemand in Den Haag op tijd de wekker had gezet hadden nu, zeg, 200.000 woningen in Nederland standaard zonne-panelen gehad. Zoniet, méér woningen.

Maar die zitten er nu niet op. Iedereen mag zelf het wiel gaan uitvinden dus als ie deze vorm van energie wil.

Gemiste kans toch?
Je moet denken in de richting van 60 a 80 duizend woningen per jaar. Veel meer dan 200.000 dus. Dan heb je het al snel over tientallen miljarden. Maarja, we hebben ook 7 miljard uitgegeven aan een HSL. Als de wil er was geweest had het best gekund.
pi_75055933
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik begin zelfs te denken dat het een slap excuus is om het plebs weer eens uit te buiten. Waarom moeten we ineens allemaal windturbines op de noordzee hebben?
Ik heb ooit eens gelezen dat er helemaal geen toekomst zit in windenergie, omdat de wind veranderlijk is en electriciteit nauwelijks is op te slaan.
Maar stel het is wel rendabel, waarom moeten wij daar überhaupt voor betalen? Die dingen produceren toch energie? Dat verkoop je toch? Dat verdient zich toch terug?
Krijgen wij, als investeerders, dan ook de winst uitgekeerd?

Op het land is het vaak wel rendabel maar de grote parken in de zee zijn dat niet. Maar niemand wilt een windmolen voor zijn deur hebben..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')