Je mist mijn punt, het gaat om de algemene tendens in een samenleving. Aangezien racistische geweldsuitbarstingen of andersoortige uitbarstingen nooit uit te bannen zijn. Dat is te utopisch, zoals je zelf zegt : Tis menselijk. Het gaat erom dat men over het algemeen prima met elkaar samenleven, zonder elkaar per definitie in de haren te vliegen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:53 schreef Buschetta het volgende:
Ik heb toevallig in alle landen gewoont die je noemt en heb genoeg onzin gezien om vast te kunnen stellen dat jouw wereldbeeld totaal niet klopt. In Spanje zijn wekelijks racistische aanvallen. Op de canarische eiland is het een grote zooi.
En in Duitsland hebben de Turken in de jaren 70 al genoeg verpest
'Dichte grenzen' is een illusie. Je kan immigratie niet stoppen. Niet jij, niet ik, niet de PVV-führer.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:56 schreef kskopf het volgende:
Nu gaat het mij niet echt om Ierland, maar om Nederland. In Nederland mag je van links al niet voorstander zijn van dichte grenzen, maar als je openlijk zegt dat je voorstander bent van remigratie komen ze helemaal graag met nazi-vergelijkingen.
Ja ik kan je wel volgen. Maar dat wij - zij gevoel is verifieerbaar gegroeid sinds 911, dat er daarnaast relfiguren zijn maakt het er vervolgens niet beter op. Ik zie het wij - zij voornamelijk vertaald in het succes van de PVV, dus anders dan mutant denk ik wel dat het er wezenlijk is.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb in bovenstaande post dit gezegd: Ik wil in dit topic niemand daaraan de schuld geven
Maar om er toch even kort op in te gaan: iedereen generaliseert wel (onbewust). Ik doe dat, jij doet dat, Balkenende doet dat, en Jan met de Pet doet dat.
Er hoeven maar een paar mensen uit een groep X irritant te doen, en de andere groep Y weet dan niet of de andere mensen in die groep X nou wel of niet irritant zijn.
En dat werkt 2 kanten op. Wederom ga ik generaliseren, maar grofweg is het zo: Nederlanders kijken Turken en Marokkanen vreemd aan op basis van een paar rotte, criminele individuen. En omgekeerd kijken allochtonen Nederlanders vreemd aan op basis van een paar rotte, racistische Nederlanders. Ik haal clichevoorbeelden aan, maar het gaat om het punt...
Dan heb je de defenitie van allochtoon niet begrepen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:56 schreef kskopf het volgende:
[..]
Nee dan is het naar eigen land teruggaan.
Want laten we eerlijk zijn, veel allochtonen weten diep van binnen dat Nederland niet hun eigen land is, ook al zijn ze hier geboren.
Nou ja, ik vind het dus wel erg. Waarbij ik natuurlijk niet constant m'n hoofd breek van "iedereen moet aardig tegen elkaar zijn".quote:Op woensdag 25 november 2009 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, ik hanteer een andere definitie van de multiculturele samenleving inderdaad. Daarmee is niet gezegd dat Nederland geen spanningen kent, maar in mijn definitie is dat ook helemaal niet zo erg. Afgezien daarvan, het wij/zij gevoel heerst naar mijn mening vooral op fora, tv en in de politiek. Eerlijk waar, persoonlijk merk ik er in het dagelijks leven vrijwel niets van. En ik niet alleen, ook anderen vinden het allemaal een beetje overdreven.![]()
Daar heb je voor 100% een punt.quote:Volgens mij bleek uit onderzoek dat het best wel meeviel. Het was eerder "het gevoel benadeeld te worden". In de praktijk valt het erg mee, mensen willen hun falen vaak niet aan zichzelf wijten en zoeken dan naar een andere oorzaak, discriminatie.
Die landen hebben wel een grote mond maar zodra de EU hen economisch weet te raken weten ze niet hoe snel ze meewerken aan het terugnemen van hun onderdanen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:48 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Blijkt dat die landen er eigen regels op nahouden, wedden van niet. Zeker niet als het gaat om uitschot terug te nemen.
Na 9/11 is de harmonie er slechter op geworden, dat klopt.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik kan je wel volgen. Maar dat wij - zij gevoel is verifieerbaar gegroeid sinds 911, dat er daarnaast relfiguren zijn maakt het er vervolgens niet beter op. Ik zie het wij - zij voornamelijk vertaald in het succes van de PVV, dus anders dan mutant denk ik wel dat het er wezenlijk is.
Dus een Chinees kindje dat geadopteerd is door twee blanken moet ook terug naar China.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:56 schreef kskopf het volgende:
[..]
Nee dan is het naar eigen land teruggaan.
Want laten we eerlijk zijn, veel allochtonen weten diep van binnen dat Nederland niet hun eigen land is, ook al zijn ze hier geboren.
Legale immigratie kan prima gestopt worden, illegale is wat moeilijker maar door de controle op te voeren en nooit meer een Generaal Pardon te verlenen weten de economische wanna-be migranten dat het zinloos is om deze kant op te komen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:01 schreef waht het volgende:
[..]
'Dichte grenzen' is een illusie. Je kan immigratie niet stoppen. Niet jij, niet ik, niet de PVV-führer.
Met het verschil dat het niet om een paar mensen gaat maar om een percentueel substantieel deel dat de gevangenissen 50% + bevolkt zijn door allochtonen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:17 schreef Zienswijze het volgende:
Die zich constant moeten verdedigen als een paar mensen van die groepen X,Y,Z rottigheid uithalen. Daar wordt je ook ziek van op een gegeven moment. En dan je constant wordt aangekeken op het falen van een paar individuen.
Luchtvervuiling is net als sociale vervuiling een wereldwijd fenomeen, zullen we ook maar stoppen met streven naar een schone lucht?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:01 schreef FIFA2010 het volgende:
De nazi's willen dus dat ieder volk in zijn eigen land gaat wonen... dan wil ik wel eens van die nazi's weten: hoe om te gaan met volkeren die geen eigen land hebben?
En ts, die bepaalde groepen zullen altijd in dit land blijven en nooit meer vertrekken dus stop maar met blij zijn. Nederland is niet het enige land dat over immigranten beschikt, het is een wereldwijd fenomeen... ik zeg dan ook altijd, wen eraan of kop een trein.
Ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:21 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Met het verschil dat het niet om een paar mensen gaat maar om een percentueel substantieel deel dat de gevangenissen 50% + bevolkt zijn door allochtonen.
Natuurlijk hebben deze mensen een punt. Maar nieuwe tijden vragen nou eenmaal om een nieuwe kijk op zaken.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:17 schreef Zienswijze het volgende:
Kijk, ik kan mij inleven in beide partijen. Ik ga weer generaliseren, maar bijv:
- een deel v/d Nederlanders, wiens voorouders dit land hebben opgebouwd, herkent hun eigen land niet meer. Door massale toestroom van immmigranten. En daardoor reageren zij giftig, helemaal als die immigranten ook nog eens negatief in het nieuws komen.
Ja hallo.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben deze mensen een punt. Maar nieuwe tijden vragen nou eenmaal om een nieuwe kijk op zaken.
Japan is ook een mooi voorbeeld ..heel homogeen ..Ijsland ookquote:Op woensdag 25 november 2009 22:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja hallo.
Elk land heeft haar culturele waarde en identiteit. Zo heeft Nederland haar eigen identiteit, Turkije heeft dat, Marokko heeft dat, Spanje heeft dat, China heeft dat etc. etc.
En als die natuurlijke identiteit dreigt te verstoren, dan ontstaan er spanningen.
Nederland heeft het recht om Nederlands te blijven. Net zoals Turkije het recht heeft om Turks te blijven en dat het niet opeens in een of ander Afrikaans of Chinees land verandert.
Elk volk heeft haar eigen cultuur, tradities etc. etc. Dat is je culturele waarde. En die moet niet verloren gaan.
Wil je de hele Mediterrane kust gaan controleren? De hele landsgrens tussen Europa en de rest van de wereld? Dat is onmogelijk. Zo lang wij rijker zijn blijven immigranten komen. Totdat ze te oud worden om het te proberen of totdat ze sterven.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:20 schreef kskopf het volgende:
[..]
Legale immigratie kan prima gestopt worden, illegale is wat moeilijker maar door de controle op te voeren en nooit meer een Generaal Pardon te verlenen weten de economische wanna-be migranten dat het zinloos is om deze kant op te komen.
Cultuur is geen statisch gegeven. Ik denk dat maar weinig Nederlanders zich thuis zouden voelen in het Nederland van de jaren '30, '50 of '70. Verder zijn er ook nog regionale verschillen: Limburgers hebben een andere cultuur dan Friezen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:29 schreef Zienswijze het volgende:
Elk volk heeft haar eigen cultuur, tradities etc. etc. Dat is je culturele waarde. En die moet niet verloren gaan.
Wie heeft het erover dat onze culturele identiteit verloren gaat? Het is niet alsof het recept voor boerenkool wordt verbrand en alle historische panden worden platgewalst. Grappig is vaak dat mensen die roepen dat Nederland, Nederland moet blijven en dat onze cultuur bewaard moet worden gebleven vaak geen enkel historisch besef hebben. Die denken dat Michiel de Ruyter een voetballer was van Ajax.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja hallo.
Elk land heeft haar culturele waarde en identiteit. Zo heeft Nederland haar eigen identiteit, Turkije heeft dat, Marokko heeft dat, Spanje heeft dat, China heeft dat etc. etc.
En als die natuurlijke identiteit dreigt te verstoren, dan ontstaan er spanningen.
Nederland heeft het recht om Nederlands te blijven. Net zoals Turkije het recht heeft om Turks te blijven en dat het niet opeens in een of ander Afrikaans of Chinees land verandert.
En dat is dus de Nederlandse cultuur die verandert. Die Chinese of de Turkse cultuur is totaal verschillend dan de Nederlandse cultuur. Ook qua uiterlijk en gewoonten zijn die volkeren verschillend.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:33 schreef reem het volgende:
[..]
Cultuur is geen statisch gegeven. Ik denk dat maar weinig Nederlanders zich thuis zouden voelen in het Nederland van de jaren '30, '50 of '70. Verder zijn er ook nog regionale verschillen: Limburgers hebben een andere cultuur dan Friezen.
En zo heb je dus ook weer mensen die weinig waarde hechten aan culturele identiteit....quote:Op woensdag 25 november 2009 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het erover dat onze culturele identiteit verloren gaat? Het is niet alsof het recept voor boerenkool wordt verbrand en alle historische panden worden platgewalst. Grappig is vaak dat mensen die roepen dat Nederland, Nederland moet blijven en dat onze cultuur bewaard moet worden gebleven vaak geen enkel historisch besef hebben. Die denken dat Michiel de Ruyter een voetballer was van Ajax.
Ja, vooral in de jaren 40 was het ongekend rustig in Nederland.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:37 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja...
Je hebt ene relatief rustig en bedaard landje: Nederland
Het punt met grote steden is dat er altijd wat aan schort. Tijdens de industriele revolutie was het kut omdat al die arbeiders op een kluitje in de grote stad gingen wonen. Later vertrokken alle welgestelden richting de buitenwijken en bleven de paupers over. En tegenwoordig zijn grote steden een mengelmoes van yuppies, studenten, tokkies en allochtonen. Tsja.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En zo heb je dus ook weer mensen die weinig waarde hechten aan culturele identiteit....
Nou ja, als de grote steden grotendeels uit "buitenlanders" bestaan, dan begrijp ik best dat een deel v/d Nederlanders hun eigen land niet meer herkent. De steden waar hun grootouders eeuwenlang hebben geleefd en hun tradities hebben (gehad).
Waar lees jij dat ik Chinezen bedoel als ik het heb over "bepaalde groepen" of "veel allochtonen"?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:18 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Dus een Chinees kindje dat geadopteerd is door twee blanken moet ook terug naar China.
Zeg dan gelijk dat je een all-white-NL wilt man
Die Nederlandse cultuur verandert constant door invloeden van buitenaf en binnenuit. Wij leren geen Engels op school omdat wij Engels zijn maar omdat de huidige wereldeconomie dat van ons verlangt, onze politieke denkbeelden komen uit alle hoeken van de wereld, onze eetgewoonten zijn ook veranderd door de migranten die hier terecht zijn gekomen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:36 schreef Zienswijze het volgende:
En dat is dus de Nederlandse cultuur die verandert. Die Chinese of de Turkse cultuur is totaal verschillend dan de Nederlandse cultuur. Ook qua uiterlijk en gewoonten zijn die volkeren verschillend.
Het zal je verbazen hoeveel mensen wortels hebben in een andere samenleving/regio. Denk maar aan de grote volksverhuizingen voor de middeleeuwen, de grote migratiebewegingen van de 19e en 20e eeuw richting de Amerika's etc. Die culturele/etnische homogeniteit bestaat simpelweg niet (meer).quote:Veel mensen hebben een binding met hun eigen land. Het land waar hun voorouders al duizenden jaren lang leven. Het land met hun eigen tradities en cultuur. Culturele waarde is de eigen identiteit van het land. En dat moet niet verloren gaan.
De natiestaat is een relatief nieuwe uitvinding, en zeker geen eeuwigdurende zekerheid.quote:Niet voor niets heeft vrijwel elk volk een eigen land. Dat is omdat mensen een eigen culturele waarde nodig hebben, met dezelfde tradities, gebruiken etc.
Dat waren ook ongewenste immigranten inderdaad. Goed van je dat je mee helptquote:Op woensdag 25 november 2009 22:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ja, vooral in de jaren 40 was het ongekend rustig in Nederland.
Volksverhuizingen van een relatief klein gebied tussen Europa of tussen landen die vlakbij elkaar liggen is heel wat anders dan volksverhuizingen uit alle uithoeken van de wereld.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:45 schreef reem het volgende:
[..]
Die Nederlandse cultuur verandert constant door invloeden van buitenaf en binnenuit. Wij leren geen Engels op school omdat wij Engels zijn maar omdat de huidige wereldeconomie dat van ons verlangt, onze politieke denkbeelden komen uit alle hoeken van de wereld, onze eetgewoonten zijn ook veranderd door de migranten die hier terecht zijn gekomen.
[..]
Het zal je verbazen hoeveel mensen wortels hebben in een andere samenleving/regio. Denk maar aan de grote volksverhuizingen voor de middeleeuwen, de grote migratiebewegingen van de 19e en 20e eeuw richting de Amerika's etc. Die culturele/etnische homogeniteit bestaat simpelweg niet (meer).
[..]
De natiestaat is een relatief nieuwe uitvinding, en zeker geen eeuwigdurende zekerheid.
Ah dus het was dus toch niet zo perfect allemaal voordat moslims hier kwamen wonen.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat waren ook ongewenste immigranten inderdaad. Goed van je dat je mee helpt
Dat kan zo zijn, maar dat waren wel massale bewegingen. Als Nederland de komende 10 jaar wordt overspoeld door 2 miljoen Polen zou jij daar geen probleem mee hebben?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:31 schreef Zienswijze het volgende:
Volksverhuizingen van een relatief klein gebied tussen Europa of tussen landen die vlakbij elkaar liggen is heel wat anders dan volksverhuizingen uit alle uithoeken van de wereld.
Ik sta er iig niet vooraf al afwijzend tegenover. Ik denk dat wij veel kunnen leren van andere culturen, ook om beter te ontdekken wie wij zelf zijn. Verder worden culturen natuurlijk steeds verder vermengd. Een typische Nederlander ziet er over 100 jaar wellicht niet meer uit als iemand met blond haar en blauwe ogen, maar met een olijfkleurige huid en blauwe ogen... Maakt toch allemaal geen bal uit? Ik vind het maar moeilijk te begrijpen, die xeonofobische trekjes en dat Westerse superioriteitsgevoel.quote:En natuurlijk veranderen culturen in de loop der tijd. Maar ik denk niet dat Nederlanders zitten te wachten op een cultuurverandering afskomstig van duizenden kilometers verderop.
Klopt. 4 jaar hadden we last van de voorlopers waar moslims al banden mee aanhielden.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ah dus het was dus toch niet zo perfect allemaal voordat moslims hier kwamen wonen.
Het hangt ervan af denk ik of daar overlast mee gepaard gaat.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:39 schreef reem het volgende:
[..]
Dat kan zo zijn, maar dat waren wel massale bewegingen. Als Nederland de komende 10 jaar wordt overspoeld door 2 miljoen Polen zou jij daar geen probleem mee hebben?
Westers superioriteitsgevoel?quote:Ik sta er iig niet vooraf al afwijzend tegenover. Ik denk dat wij veel kunnen leren van andere culturen, ook om beter te ontdekken wie wij zelf zijn. Verder worden culturen natuurlijk steeds verder vermengd. Een typische Nederlander ziet er over 100 jaar wellicht niet meer uit als iemand met blond haar en blauwe ogen, maar met een olijfkleurige huid en blauwe ogen... Maakt toch allemaal geen bal uit? Ik vind het maar moeilijk te begrijpen, die xeonofobische trekjes en dat Westerse superioriteitsgevoel.
Ach ja als je planeetgenoten vrouwen verminken door niet te begrijpen redenen. En het valt je op dat sommige culturen het onbeleeft vinden om met mes en vork te eten en dan nog klagen over hepatitis. Dan kan je xenofoob worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:39 schreef reem het volgende:
Maakt toch allemaal geen bal uit? Ik vind het maar moeilijk te begrijpen, die xeonofobische trekjes en dat Westerse superioriteitsgevoel.
Of 1.6 miljoen Joden naar Turkije... dan is geen hek te hoog.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hangt ervan af denk ik of daar overlast mee gepaard gaat.
Ik denk dat als er 1 miljoen Japanners in Nederland zouden zijn, dat er dan minder weerstand zou zijn dan als er 1 miljoen mensen uit een [insert] willekeurige bevolkingsgroep uit het islamtische deel v/d wereld zou zijn.
[..]
Westers superioriteitsgevoel?
Denk je dat Turkije het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Chinezen richting Turkije zou zijn?
Denk je dat Japan het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Afrikanen richting Japan zou zijn?
Denk je dat Singapore het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Ieren richting Singapore zou zijn?
Rechts was juist -terecht- voor het openen van de grenzen. Weet op z'n minst een béétje waar je over praat voordat je zo achterlijk gaat doen.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:56 schreef kskopf het volgende:
Volgens de Irish Times (kwaliteitskrant) wil maar liefst 72% van de Ieren wil dat een deel of alle immigranten uit hun land vertrekken. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek onder 1000+ mensen verspreid over het hele land.
Nu gaat het mij niet echt om Ierland, maar om Nederland. In Nederland mag je van links al niet voorstander zijn van dichte grenzen, maar als je openlijk zegt dat je voorstander bent van remigratie komen ze helemaal graag met nazi-vergelijkingen. Tenzij iemand kan bewijzen dat Ieren stiekem nazi's zijn is hiermee het bewijs geleverd dat er niets mis is met dit standpunt.
Zou er in Nederland ook een meerderheid zijn voor remigratie? Laten we het hopen, want het zou een zegen zijn voor Nederland als bepaalde groepen hier verdwijnen!
Tja, dat vind ik toch jammer. Mensen horen op hun individuele kwaliteiten beoordeeld te worden (vind ik). Liever een Turkse ondernemer dan een Nederlandse uitkeringstrekker (en liever een Nederlandse fabrieksarbeider dan een Baskische Terrorist).quote:Op woensdag 25 november 2009 23:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hangt ervan af denk ik of daar overlast mee gepaard gaat.
Ik denk dat als er 1 miljoen Japanners in Nederland zouden zijn, dat er dan minder weerstand zou zijn dan als er 1 miljoen mensen uit een [insert] willekeurige bevolkingsgroep uit het islamtische deel v/d wereld zou zijn.
[..]
Ik noemde het Westers superioriteitsgevoel in het kader van de Nederlandse weerstand tegen immigratie. Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat men in andere landen ook niet zit te wachten op enorme aantallen migranten. Ook die houding keur ik af.quote:Westers superioriteitsgevoel?
Denk je dat Turkije het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Chinezen richting Turkije zou zijn?
Denk je dat Japan het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Afrikanen richting Japan zou zijn?
Denk je dat Singapore het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Ieren richting Singapore zou zijn?
Gelukkig vinden Aziaten hun cultuur weer superieur aan de Westerse. Dat relativeert de boel dan weer.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:46 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ach ja als je planeetgenoten vrouwen verminken door niet te begrijpen redenen. En het valt je op dat sommige culturen het onbeleeft vinden om met mes en vork te eten en dan nog klagen over hepatitis. Dan kan je xenofoob worden.
Daarnaast zijn westerlingen natuurlijk ook beter. Kan je aankomen met zwakke verhalen van "ja als afrika in de 14e eeuw bla bla." Hebben ze niet gedaan sorry. Wij zijn beter. Accepteer het en leef verder.
Over 100 jaar zijn de Chinezen wellicht beter maar ik acht de kans klein.
In veel moslimlanden is remigratie of "het plotseling verdwijnen" of sterk slinken van een minderheid nogal vaak van toepassing.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:47 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Of 1.6 miljoen Joden naar Turkije... dan is geen hek te hoog.
Ja maar kijkend naar de maatstaven voor succes zijn de westerlingen toch een tikkie meer succesvolquote:Op woensdag 25 november 2009 23:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Gelukkig vinden Aziaten hun cultuur weer superieur aan de Westerse. Dat relativeert de boel dan weer.
Tja, generalisatie he.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:49 schreef reem het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik toch jammer. Mensen horen op hun individuele kwaliteiten beoordeeld te worden (vind ik). Liever een Turkse ondernemer dan een Nederlandse uitkeringstrekker (en liever een Nederlandse fabrieksarbeider dan een Baskische Terrorist).
Ja, maar wat wil je dan? Dat in elk land elk volk van de wereld ruimschoots vertegenwoordigd is?quote:Ik noemde het Westers superioriteitsgevoel in het kader van de Nederlandse weerstand tegen immigratie. Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat men in andere landen ook niet zit te wachten op enorme aantallen migranten. Ook die houding keur ik af.
Ehhh, voor het jaar 1500 was het hier nou niet bepaald een compleet feest aan wetenschappelijke bevindingen.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:55 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja maar kijkend naar de maatstaven voor succes zijn de westerlingen toch een tikkie meer succesvol
Dus dan vergaat trots tegenover realiteit.
Ik denk dat spanningen voor het merendeel voortkomen uit:quote:[b]Op woensdag 25 november 2009 23:56 . Als je alle culturen v/d wereld in 1 land gaat proppen, ontstaan er geheid spanningen.
Westerlingen heersen de wereld al zeker 3 millenia. Dat een Djengis Khan of Ottomaan ook z'n sporen hebben nagelaten doet niets af aan de tendens dat de westerse wereld al eeuwenlang de besluitvorming van de wereld op zich neemt.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ehhh, voor het jaar 1500 was het hier nou niet bepaald een compleet feest aan wetenschappelijke bevindingen.
Overigens waren de volkeren uit het Midden-Oosten voor de opkomst van de islam ook ver ontwikkeld.
Ja, ik pleit ook niet om iedereen te weigeren uit land X die een groot cultuurverschil heeft.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:59 schreef reem het volgende:
Ik vind het maar vreemd om mensen niet in je land toe te laten simpelweg omdat ze uit een land komen waar een cultuur heerst die naar onze maatstaven niet 'ok' is. Zolang zo iemand bereid is om zich aan de Nederlandse wet te houden mag die persoon in het dagelijks leven zijn eigen taaltje spreken, naar het gebedshuis van zijn keuze gaan. Zolang zo iemand maar bereid is om er hier wat van te maken.
Heersen de wereld al 3 millenia?quote:Op donderdag 26 november 2009 00:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Westerlingen heersen de wereld al zeker 3 millenia. Dat een Djengis Khan of Ottomaan ook z'n sporen hebben nagelaten doet niets af aan de tendens dat de westerse wereld al eeuwenlang de besluitvorming van de wereld op zich neemt.
Het zijn cultuur en/of religie verschillen.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:59 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik denk dat spanningen voor het merendeel voortkomen uit:het onvermogen om dingen in perspectief te zetten. itelligentie verschil gedachtengang te laten leiden door dogmas
En je vergeet daarbij dat als er veel van een bepaalde soort groep aanwezig is, dat er dan in het geheel zich spanningen kunnen voordoen.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:08 schreef reem het volgende:
Zolang mensen uit die groep zich aan de wet houden maakt het volgens mij weinig uit. Het probleem in Nederland is echter dat een deel uit die groep dat niet doet. Links schiet daartegen in automatische verdediging omdat hele groepen het gedrag van individuen wordt aangerekend, en rechts verwijt links dat men criminele minderheden in bescherming neemt.
Migranten zijn geen probleem, individuen die zich niet aan de Nederlandse wet wensen te houden wel.
Kennis is slechts een verdrijf waar macht een streven is.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heersen de wereld al 3 millenia?![]()
![]()
![]()
Hoogstens 500 jaar zal je bedoelen.
De Grieken en de Romeinen hebben idd zeer grote beschavingen gehad. (En ze hebben Nederland ook het een en ander aan beschaving geleerd). Maar daarvoor hadden volkeren uit het Midden-Oosten en Azie al beschavingen ontwikkeld. Niet alleen qua architectuur, maar ook qua wiskunde, astronomie, geneeskunst, irrigatie etc.
Wat bedoel jij met macht? Leg je nader uit...quote:Op donderdag 26 november 2009 00:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Kennis is slechts een verdrijf waar macht een streven is.
Ja, en op kennisniveau hebben Nederlanders net zo weinig aan de wetenschap bijgedragen als Afrikanen voor het jaar 1500.quote:Dat is het motto van de westerse wereld. Dus op wereld niveau heeft de westerse wereld wel degelijk 3 millenia geheerst.
Kennis is ten opzichte van dominantie inherent. Als X weet hoe hij vuur kan maken en Y niet maar hij weet hoe hij X zover kan krijgen om vuur voor hem te maken ? Wie is er dan sterker, machtiger en slimmer ?quote:Op donderdag 26 november 2009 00:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met macht? Leg je nader uit...
[..]
Ja, en op kennisniveau hebben Nederlanders net zo weinig aan de wetenschap bijgedragen als Afrikanen voor het jaar 1500.
Onderstreept van mij.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:17 schreef reem het volgende:
Dat kan, maar dat hoeft niet zo te zijn. Dat is afhankelijk van tijd en plaats en de specifieke omstandigheden. Een klein voorbeeldje: rond 1900 woonden er in Buenos Aires (in Argentinië, officieel een Spaanstalig land) door enorme hoeveelheden Italiaanse migranten meer mensen die Italiaans spraken dan Spaans. In de loop van de jaren is dat vermengd waardoor vandaag de dag 99% van de inwoners Spaans spreekt met veel Italiaanse woorden en een Noord-Italiaanse tongval. DAT is vandaag de dag 'de Argentijnse cultuur', terwijl een Argentijnse nationalist uit 1850 daar van had gegruweld.
Natuurlijk zijn de culturele verschillen tussen Italianen en Spanjaarden kleiner dan bv tussen een Marokkaan en een Nederlander, maar ik heb absoluut geen probleem met het feit dat de Nederlandse cultuur zich in bepaalde opzichten aanpast aan de migrantengroepen (waardoor onze taal evolueert). Ik zou het ook geen enkel probleem vinden als je in bepaalde wijken in Nederland niet meer met Nederlands terecht zou kunnnen.
Dit is gewoon een zuivere drogreden. Niet echt een argument.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onderstreept van mij.
Ik respecteer je standpunt hierover. Maar jij bent met dit standpunt echt in de minderheid. Want de meeste Nederlanders denken daar anders over. En daarbij zou jij, als kleine minderheid, je standpunt dus onderschikt moeten maken
quote:Ik denk gewoonweg niet dat 95% van de Nederlanders zitten de wachten waarin de islamitische cultuur bijvoorbeeld een toenemende stempel op de nederlandse samenleving en identiteit drukt.
Tegen Japanners zou veel minder weerstand zijn denk ik, maar veel Nederlanders zitten natuurlijk ook niet hier op een 2e Japan te wachten.
En dat gebeurt dus meestal met geweld.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:18 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Kennis is ten opzichte van dominantie inherent. Als X weet hoe hij vuur kan maken en Y niet maar hij weet hoe hij X zover kan krijgen om vuur voor hem te maken ? Wie is er dan sterker, machtiger en slimmer ?
Alle Marokkanen het land uit, is weer een heel extreem standpunt dat je ingooit.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:27 schreef reem het volgende:
Ik snap ook heel goed dat mensen bezwaar hebben tegen de komst van migranten met een andere culturele achtergrond en kan me daar -gezien de huidige omstandigheden - goed bij neerleggen. Maar wel op basis van goed onderbouwde argumenten, en niet op basis van onderbuikgevoelens die gebaseerd zijn op argwaan en onwetendheid. Wat zich in de praktijk vertaald als: "Ik wil geen moslims in mijn land" of "Alle Marokkanen het land uit".
En een hoop meer dingen. Zoals geen moskee erbij, maar wel een kerk. Geen Koran in bezit hebben, maar wel de Bijbel. Etc. etc. Mensen die zoiets goedkeuren moeten toch wel compleet van de pot gerukt zijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Alle Marokkanen het land uit, is weer een heel extreem standpunt dat je ingooit.
De PVV bijvoorbeeld wilt niet alle Marokkanen het land uit en ze willen niet alle moslims het land uit. Zij menen echter, omdat de islam een imperialistische godsdienst is en botst met de Westerse cultuur, dat er nu genoeg islam in het land is. Zij menen dat als er grote groepen islamitische minderheden in het land zijn, dat de spanningen dan zullen verhogen.
Zij willen neit alle moslims het land uit, ze zeggen alleen dat er genoeg islam in het land is.
Ja, omdat zij menen dat de islam een haatzaaiende ideologie is. Zelfde met islamitisch onderwijs sluiten, maar niet-islamitisch religieus onderwijs mag wel.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:31 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
En een hoop meer dingen. Zoals geen moskee erbij, maar wel een kerk. Geen Koran in bezit hebben, maar wel de Bijbel. Etc. etc.
Klopt. Compleet gestoorde en belachelijke ideeën van de PVV.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, omdat zij menen dat de islam een haatzaaiende ideologie is. Zelfde met islamitisch onderwijs sluiten, maar niet-islamitisch religieus onderwijs mag wel.
Andere mensen zijn blijkbaar achterlijk. Ik heb geen goed woord voor dat soort 'meningen' over. Het hoe of waarom is verder irrelevant.quote:Op donderdag 26 november 2009 00:35 schreef Zienswijze het volgende:
Tja, andere mensen denken daar anders over.
Deze zin had ik nog toegevoegd: "Zij menen dat de islam in zijn totale vorm niet bijdraagt aan de integratie en participatie van moslims."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |