abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2009 @ 23:48:00 #101
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75007401
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:56 schreef kskopf het volgende:
Volgens de Irish Times (kwaliteitskrant) wil maar liefst 72% van de Ieren wil dat een deel of alle immigranten uit hun land vertrekken. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek onder 1000+ mensen verspreid over het hele land.

Nu gaat het mij niet echt om Ierland, maar om Nederland. In Nederland mag je van links al niet voorstander zijn van dichte grenzen, maar als je openlijk zegt dat je voorstander bent van remigratie komen ze helemaal graag met nazi-vergelijkingen. Tenzij iemand kan bewijzen dat Ieren stiekem nazi's zijn is hiermee het bewijs geleverd dat er niets mis is met dit standpunt.

Zou er in Nederland ook een meerderheid zijn voor remigratie? Laten we het hopen, want het zou een zegen zijn voor Nederland als bepaalde groepen hier verdwijnen!
Rechts was juist -terecht- voor het openen van de grenzen. Weet op z'n minst een béétje waar je over praat voordat je zo achterlijk gaat doen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 25 november 2009 @ 23:49:17 #102
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_75007439
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het hangt ervan af denk ik of daar overlast mee gepaard gaat.

Ik denk dat als er 1 miljoen Japanners in Nederland zouden zijn, dat er dan minder weerstand zou zijn dan als er 1 miljoen mensen uit een [insert] willekeurige bevolkingsgroep uit het islamtische deel v/d wereld zou zijn.
[..]
Tja, dat vind ik toch jammer. Mensen horen op hun individuele kwaliteiten beoordeeld te worden (vind ik). Liever een Turkse ondernemer dan een Nederlandse uitkeringstrekker (en liever een Nederlandse fabrieksarbeider dan een Baskische Terrorist).

quote:
Westers superioriteitsgevoel?
Denk je dat Turkije het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Chinezen richting Turkije zou zijn?
Denk je dat Japan het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Afrikanen richting Japan zou zijn?
Denk je dat Singapore het leuk zou vinden als er massaimmigratie van Ieren richting Singapore zou zijn?
Ik noemde het Westers superioriteitsgevoel in het kader van de Nederlandse weerstand tegen immigratie. Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat men in andere landen ook niet zit te wachten op enorme aantallen migranten. Ook die houding keur ik af.
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 25 november 2009 @ 23:49:24 #103
248844 Bowlingbal
pi_75007445
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:46 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ach ja als je planeetgenoten vrouwen verminken door niet te begrijpen redenen. En het valt je op dat sommige culturen het onbeleeft vinden om met mes en vork te eten en dan nog klagen over hepatitis. Dan kan je xenofoob worden.

Daarnaast zijn westerlingen natuurlijk ook beter. Kan je aankomen met zwakke verhalen van "ja als afrika in de 14e eeuw bla bla." Hebben ze niet gedaan sorry. Wij zijn beter. Accepteer het en leef verder.

Over 100 jaar zijn de Chinezen wellicht beter maar ik acht de kans klein.
Gelukkig vinden Aziaten hun cultuur weer superieur aan de Westerse. Dat relativeert de boel dan weer.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_75007532
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:47 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Of 1.6 miljoen Joden naar Turkije... dan is geen hek te hoog.
In veel moslimlanden is remigratie of "het plotseling verdwijnen" of sterk slinken van een minderheid nogal vaak van toepassing.

Geen immigratie kennen ze daar, maar vervolging van minderheden of minderheden vluchten zelf het land uit.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:55:56 #105
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75007641
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:49 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Gelukkig vinden Aziaten hun cultuur weer superieur aan de Westerse. Dat relativeert de boel dan weer.
Ja maar kijkend naar de maatstaven voor succes zijn de westerlingen toch een tikkie meer succesvol

Dus dan vergaat trots tegenover realiteit.
pi_75007676
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:49 schreef reem het volgende:

[..]

Tja, dat vind ik toch jammer. Mensen horen op hun individuele kwaliteiten beoordeeld te worden (vind ik). Liever een Turkse ondernemer dan een Nederlandse uitkeringstrekker (en liever een Nederlandse fabrieksarbeider dan een Baskische Terrorist).
Tja, generalisatie he.
Je kan nou niet eenmaal van elke bevolkingsgroep de criminelen eruit zuiveren.

Een hele bevolkingsgroep is nou eenmaal aanwezig. En ja, binnen elke bevolkingsgroep heb je criminelen, maar onder de ene bevolkingsgroep zijn er meer criminelen en overlastgevers aanwezig dan de andere bevolkingsgroep.
quote:
Ik noemde het Westers superioriteitsgevoel in het kader van de Nederlandse weerstand tegen immigratie. Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat men in andere landen ook niet zit te wachten op enorme aantallen migranten. Ook die houding keur ik af.
Ja, maar wat wil je dan? Dat in elk land elk volk van de wereld ruimschoots vertegenwoordigd is?

Bepaalde volkeren of culturen kunnen nou niet eenmaal samen leven. Anders hadden we niet zoveel oorlogen op de wereld gehad. Als je alle culturen v/d wereld in 1 land gaat proppen, ontstaan er geheid spanningen.
pi_75007724
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:55 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ja maar kijkend naar de maatstaven voor succes zijn de westerlingen toch een tikkie meer succesvol

Dus dan vergaat trots tegenover realiteit.
Ehhh, voor het jaar 1500 was het hier nou niet bepaald een compleet feest aan wetenschappelijke bevindingen.

Overigens waren de volkeren uit het Midden-Oosten voor de opkomst van de islam ook ver ontwikkeld.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:59:27 #108
14509 reem
pi_75007756
Ik vind het maar vreemd om mensen niet in je land toe te laten simpelweg omdat ze uit een land komen waar een cultuur heerst die naar onze maatstaven niet 'ok' is. Zolang zo iemand bereid is om zich aan de Nederlandse wet te houden mag die persoon in het dagelijks leven zijn eigen taaltje spreken, naar het gebedshuis van zijn keuze gaan. Zolang zo iemand maar bereid is om er hier wat van te maken.
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 25 november 2009 @ 23:59:55 #109
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75007771
quote:
[b]Op woensdag 25 november 2009 23:56 . Als je alle culturen v/d wereld in 1 land gaat proppen, ontstaan er geheid spanningen.
Ik denk dat spanningen voor het merendeel voortkomen uit:

• het onvermogen om dingen in perspectief te zetten.
  • itelligentie verschil
  • gedachtengang te laten leiden door dogmas
  •   donderdag 26 november 2009 @ 00:02:19 #110
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_75007831
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 23:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ehhh, voor het jaar 1500 was het hier nou niet bepaald een compleet feest aan wetenschappelijke bevindingen.

Overigens waren de volkeren uit het Midden-Oosten voor de opkomst van de islam ook ver ontwikkeld.
    Westerlingen heersen de wereld al zeker 3 millenia. Dat een Djengis Khan of Ottomaan ook z'n sporen hebben nagelaten doet niets af aan de tendens dat de westerse wereld al eeuwenlang de besluitvorming van de wereld op zich neemt.
    pi_75007851
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 23:59 schreef reem het volgende:
    Ik vind het maar vreemd om mensen niet in je land toe te laten simpelweg omdat ze uit een land komen waar een cultuur heerst die naar onze maatstaven niet 'ok' is. Zolang zo iemand bereid is om zich aan de Nederlandse wet te houden mag die persoon in het dagelijks leven zijn eigen taaltje spreken, naar het gebedshuis van zijn keuze gaan. Zolang zo iemand maar bereid is om er hier wat van te maken.
    Ja, ik pleit ook niet om iedereen te weigeren uit land X die een groot cultuurverschil heeft.
    Alleen moet je niet teveel "van die groep" hebben (ik zeg het ff grof ) want dan ontstaan er spanningen in de samenleving.

En dat is nou net wat de traditionele Nederlandse politieke partijen niet snappen.
    pi_75007915
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:02 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Westerlingen heersen de wereld al zeker 3 millenia. Dat een Djengis Khan of Ottomaan ook z'n sporen hebben nagelaten doet niets af aan de tendens dat de westerse wereld al eeuwenlang de besluitvorming van de wereld op zich neemt.
    Heersen de wereld al 3 millenia?
    Hoogstens 500 jaar zal je bedoelen.

De Grieken en de Romeinen hebben idd zeer grote beschavingen gehad. (En ze hebben Nederland ook het een en ander aan beschaving geleerd ). Maar daarvoor hadden volkeren uit het Midden-Oosten en Azie al beschavingen ontwikkeld. Niet alleen qua architectuur, maar ook qua wiskunde, astronomie, geneeskunst, irrigatie etc.
    pi_75007958
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 23:59 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik denk dat spanningen voor het merendeel voortkomen uit:

• het onvermogen om dingen in perspectief te zetten.
  • itelligentie verschil
  • gedachtengang te laten leiden door dogmas
  • Het zijn cultuur en/of religie verschillen.
      donderdag 26 november 2009 @ 00:08:14 #114
    14509 reem
    pi_75007983
    Zolang mensen uit die groep zich aan de wet houden maakt het volgens mij weinig uit. Het probleem in Nederland is echter dat een deel uit die groep dat niet doet. Links schiet daartegen in automatische verdediging omdat hele groepen het gedrag van individuen wordt aangerekend, en rechts verwijt links dat men criminele minderheden in bescherming neemt.

Migranten zijn geen probleem, individuen die zich niet aan de Nederlandse wet wensen te houden wel.
    [b]@RemiLehmann[/b]
    pi_75008056
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:08 schreef reem het volgende:
    Zolang mensen uit die groep zich aan de wet houden maakt het volgens mij weinig uit. Het probleem in Nederland is echter dat een deel uit die groep dat niet doet. Links schiet daartegen in automatische verdediging omdat hele groepen het gedrag van individuen wordt aangerekend, en rechts verwijt links dat men criminele minderheden in bescherming neemt.

Migranten zijn geen probleem, individuen die zich niet aan de Nederlandse wet wensen te houden wel.
    En je vergeet daarbij dat als er veel van een bepaalde soort groep aanwezig is, dat er dan in het geheel zich spanningen kunnen voordoen.

Tuurlijk moet je naar individuen kijken. Maar jij kijkt alleen naar individuen. Je moet naar zowel naar individuen als ook naar groepen kunnen kijken.
      donderdag 26 november 2009 @ 00:11:16 #116
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_75008072
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heersen de wereld al 3 millenia?
    Hoogstens 500 jaar zal je bedoelen.

De Grieken en de Romeinen hebben idd zeer grote beschavingen gehad. (En ze hebben Nederland ook het een en ander aan beschaving geleerd ). Maar daarvoor hadden volkeren uit het Midden-Oosten en Azie al beschavingen ontwikkeld. Niet alleen qua architectuur, maar ook qua wiskunde, astronomie, geneeskunst, irrigatie etc.
    Kennis is slechts een verdrijf waar macht een streven is.

Dat is het motto van de westerse wereld. Dus op wereld niveau heeft de westerse wereld wel degelijk 3 millenia geheerst.
    pi_75008119
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:11 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Kennis is slechts een verdrijf waar macht een streven is.
    Wat bedoel jij met macht? Leg je nader uit...
    quote:
    Dat is het motto van de westerse wereld. Dus op wereld niveau heeft de westerse wereld wel degelijk 3 millenia geheerst.
    Ja, en op kennisniveau hebben Nederlanders net zo weinig aan de wetenschap bijgedragen als Afrikanen voor het jaar 1500.
      donderdag 26 november 2009 @ 00:17:14 #118
    14509 reem
    pi_75008198
    Dat kan, maar dat hoeft niet zo te zijn. Dat is afhankelijk van tijd en plaats en de specifieke omstandigheden. Een klein voorbeeldje: rond 1900 woonden er in Buenos Aires (in Argentinië, officieel een Spaanstalig land) door enorme hoeveelheden Italiaanse migranten meer mensen die Italiaans spraken dan Spaans. In de loop van de jaren is dat vermengd waardoor vandaag de dag 99% van de inwoners Spaans spreekt met veel Italiaanse woorden en een Noord-Italiaanse tongval. DAT is vandaag de dag 'de Argentijnse cultuur', terwijl een Argentijnse nationalist uit 1850 daar van had gegruweld.

Natuurlijk zijn de culturele verschillen tussen Italianen en Spanjaarden kleiner dan bv tussen een Marokkaan en een Nederlander, maar ik heb absoluut geen probleem met het feit dat de Nederlandse cultuur zich in bepaalde opzichten aanpast aan de migrantengroepen (waardoor onze taal evolueert). Ik zou het ook geen enkel probleem vinden als je in bepaalde wijken in Nederland niet meer met Nederlands terecht zou kunnnen.
    [b]@RemiLehmann[/b]
      donderdag 26 november 2009 @ 00:18:19 #119
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_75008224
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met macht? Leg je nader uit...
    [..]

Ja, en op kennisniveau hebben Nederlanders net zo weinig aan de wetenschap bijgedragen als Afrikanen voor het jaar 1500.
    Kennis is ten opzichte van dominantie inherent. Als X weet hoe hij vuur kan maken en Y niet maar hij weet hoe hij X zover kan krijgen om vuur voor hem te maken ? Wie is er dan sterker, machtiger en slimmer ?
    pi_75008289
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:17 schreef reem het volgende:
    Dat kan, maar dat hoeft niet zo te zijn. Dat is afhankelijk van tijd en plaats en de specifieke omstandigheden. Een klein voorbeeldje: rond 1900 woonden er in Buenos Aires (in Argentinië, officieel een Spaanstalig land) door enorme hoeveelheden Italiaanse migranten meer mensen die Italiaans spraken dan Spaans. In de loop van de jaren is dat vermengd waardoor vandaag de dag 99% van de inwoners Spaans spreekt met veel Italiaanse woorden en een Noord-Italiaanse tongval. DAT is vandaag de dag 'de Argentijnse cultuur', terwijl een Argentijnse nationalist uit 1850 daar van had gegruweld.

Natuurlijk zijn de culturele verschillen tussen Italianen en Spanjaarden kleiner dan bv tussen een Marokkaan en een Nederlander, maar ik heb absoluut geen probleem met het feit dat de Nederlandse cultuur zich in bepaalde opzichten aanpast aan de migrantengroepen (waardoor onze taal evolueert). Ik zou het ook geen enkel probleem vinden als je in bepaalde wijken in Nederland niet meer met Nederlands terecht zou kunnnen.
    Onderstreept van mij.
    Ik respecteer je standpunt hierover. Maar jij bent met dit standpunt echt in de minderheid. Want de meeste Nederlanders denken daar anders over. En daarbij zou jij, als kleine minderheid, je standpunt dus onderschikt moeten maken

Ik denk gewoonweg niet dat 95% van de Nederlanders zitten de wachten waarin de islamitische cultuur bijvoorbeeld een toenemende stempel op de nederlandse samenleving en identiteit drukt.
    Tegen Japanners zou veel minder weerstand zijn denk ik, maar veel Nederlanders zitten natuurlijk ook niet hier op een 2e Japan te wachten.
      donderdag 26 november 2009 @ 00:23:55 #121
    248844 Bowlingbal
    pi_75008349
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onderstreept van mij.
    Ik respecteer je standpunt hierover. Maar jij bent met dit standpunt echt in de minderheid. Want de meeste Nederlanders denken daar anders over. En daarbij zou jij, als kleine minderheid, je standpunt dus onderschikt moeten maken
    Dit is gewoon een zuivere drogreden. Niet echt een argument.
    quote:
    Ik denk gewoonweg niet dat 95% van de Nederlanders zitten de wachten waarin de islamitische cultuur bijvoorbeeld een toenemende stempel op de nederlandse samenleving en identiteit drukt.
    Tegen Japanners zou veel minder weerstand zijn denk ik, maar veel Nederlanders zitten natuurlijk ook niet hier op een 2e Japan te wachten.
    - Donald Love
    pi_75008375
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:18 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Kennis is ten opzichte van dominantie inherent. Als X weet hoe hij vuur kan maken en Y niet maar hij weet hoe hij X zover kan krijgen om vuur voor hem te maken ? Wie is er dan sterker, machtiger en slimmer ?
    En dat gebeurt dus meestal met geweld.
    En dat heeft weer met militaire macht te maken.

Als iedereen zou denken in termen van "mijn volk kan aanzien winnen door macht te vertonen en andere volken dwingen voor mij te werken", dan krijg je dus echt oorlogen tegen grootmachten.

China bijvoorbeeld zou zo heel Europa plat kunnen gooien. En Europeanen kunnen onderwerpen d.m.v. militair overwicht. En reken maar niet op dat de VS in de toekomst 100% Europa zal steunen, omdat de VSsteeds meer betrekkingen met China begint te houden, omdat het een aankomende macht is.

Toevoeging:
    Negers zijn fysiek heel sterk. Stel dat niemand wapens zou gebruiken. Europeanen hebben de kennis, negers niet. Negers zijn wel fysiek sterker. Ze gebruiken die fysieke macht om kennis van de Europeanen te jatten en om Europeanen te laten werken voor hun. In jouw ogen zijn negers dan superieur toch?
      donderdag 26 november 2009 @ 00:27:22 #123
    14509 reem
    pi_75008420
    Ik snap ook heel goed dat mensen bezwaar hebben tegen de komst van migranten met een andere culturele achtergrond en kan me daar -gezien de huidige omstandigheden - goed bij neerleggen. Maar wel op basis van goed onderbouwde argumenten, en niet op basis van onderbuikgevoelens die gebaseerd zijn op argwaan en onwetendheid. Wat zich in de praktijk vertaald als: "Ik wil geen moslims in mijn land" of "Alle Marokkanen het land uit".
    [b]@RemiLehmann[/b]
      donderdag 26 november 2009 @ 00:27:30 #124
    248844 Bowlingbal
    pi_75008422
    Nederland zal er gewoon aan moeten wennen. Jaren geleden waren het de Surinamers de de Molukkers die de schuld van alles waren. Die waren toen relatief nieuw. Nu zijn het de Marokkanen en de Turken, en wie weet over 20 jaar wel weer de Aziaten. Blijkbaar hebben zwakke mensen een relatief kleine en liefst nieuwe groep mensen nodig om die de schuld van alles te geven. Dat laat de geschiedenis wel zien.
    - Donald Love
    pi_75008491
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:27 schreef reem het volgende:
    Ik snap ook heel goed dat mensen bezwaar hebben tegen de komst van migranten met een andere culturele achtergrond en kan me daar -gezien de huidige omstandigheden - goed bij neerleggen. Maar wel op basis van goed onderbouwde argumenten, en niet op basis van onderbuikgevoelens die gebaseerd zijn op argwaan en onwetendheid. Wat zich in de praktijk vertaald als: "Ik wil geen moslims in mijn land" of "Alle Marokkanen het land uit".
    Alle Marokkanen het land uit, is weer een heel extreem standpunt dat je ingooit.

De PVV bijvoorbeeld wilt niet alle Marokkanen het land uit en ze willen niet alle moslims het land uit. Zij menen echter, omdat de islam een imperialistische godsdienst is en botst met de Westerse cultuur, dat er nu genoeg islam in het land is. Zij menen dat als er grote groepen islamitische minderheden in het land zijn, dat de spanningen dan zullen verhogen.

Zij willen neit alle moslims het land uit, ze zeggen alleen dat er genoeg islam in het land is.
      donderdag 26 november 2009 @ 00:31:36 #126
    248844 Bowlingbal
    pi_75008518
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Alle Marokkanen het land uit, is weer een heel extreem standpunt dat je ingooit.

De PVV bijvoorbeeld wilt niet alle Marokkanen het land uit en ze willen niet alle moslims het land uit. Zij menen echter, omdat de islam een imperialistische godsdienst is en botst met de Westerse cultuur, dat er nu genoeg islam in het land is. Zij menen dat als er grote groepen islamitische minderheden in het land zijn, dat de spanningen dan zullen verhogen.

Zij willen neit alle moslims het land uit, ze zeggen alleen dat er genoeg islam in het land is.
    En een hoop meer dingen. Zoals geen moskee erbij, maar wel een kerk. Geen Koran in bezit hebben, maar wel de Bijbel. Etc. etc. Mensen die zoiets goedkeuren moeten toch wel compleet van de pot gerukt zijn.
    - Donald Love
    pi_75008540
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:31 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

En een hoop meer dingen. Zoals geen moskee erbij, maar wel een kerk. Geen Koran in bezit hebben, maar wel de Bijbel. Etc. etc.
    Ja, omdat zij menen dat de islam een haatzaaiende ideologie is. Zelfde met islamitisch onderwijs sluiten, maar niet-islamitisch religieus onderwijs mag wel.

Zij menen dat de islam in zijn totale vorm niet bijdraagt aan de integratie en participatie van moslims.
      donderdag 26 november 2009 @ 00:33:41 #128
    248844 Bowlingbal
    pi_75008561
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, omdat zij menen dat de islam een haatzaaiende ideologie is. Zelfde met islamitisch onderwijs sluiten, maar niet-islamitisch religieus onderwijs mag wel.
    Klopt. Compleet gestoorde en belachelijke ideeën van de PVV.
    - Donald Love
    pi_75008595
    Tja, andere mensen denken daar anders over.

Deze zin had ik nog toegevoegd: "Zij menen dat de islam in zijn totale vorm niet bijdraagt aan de integratie en participatie van moslims."
      donderdag 26 november 2009 @ 00:35:40 #130
    14509 reem
    pi_75008598
    Maar de PVV wenst geen onderscheid te maken tussen toekomstige immigranten die een gematigde stroming of een fundamentalistische aanhangen. En daar heb ik juist bezwaar tegen. Omdat men te lui is om zich te verdiepen in een andere cultuur wil men mensen op basis van 1 kenmerk (het aanhangen van een bepaalde godsdienst) het land niet meer binnenlaten.
    [b]@RemiLehmann[/b]
      donderdag 26 november 2009 @ 00:37:50 #131
    248844 Bowlingbal
    pi_75008636
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:35 schreef Zienswijze het volgende:
    Tja, andere mensen denken daar anders over.

Deze zin had ik nog toegevoegd: "Zij menen dat de islam in zijn totale vorm niet bijdraagt aan de integratie en participatie van moslims."
    Andere mensen zijn blijkbaar achterlijk. Ik heb geen goed woord voor dat soort 'meningen' over. Het hoe of waarom is verder irrelevant.
    - Donald Love
    pi_75008677
    Ten eerste denk ik dat Wilders zich meer in de islam heeft verdiept dan de gemiddelde Nederlander. Dus "men" is niet te lui o.i.d.

De PVV wilt een moslimstop omdat moslims zich d.m.v. immigratie en hoge bevolkingsgroei de islam een dominantere positie willen laten geven in Europa.
    De PVV komt niet zomaar met die plannen.

De islam vormt wel in meerdere landen een probleem. En ja, de islam wilt zich verspreiden over de hele wereld en dus ook over Europa.
    Het jodendom bijvoorbeeld is daarintegen een godsdienst die binnen de eigen kring blijft. Het jodendom is niet imperialistisch en joden doen niet aan bekering. Het jodendom gaat nooit van Europa een joodse staat willen maken, omdat die godsdienst niet streeft naar verspreiding over de hele wereld.
    pi_75008701
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:37 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Andere mensen zijn blijkbaar achterlijk. Ik heb geen goed woord voor dat soort 'meningen' over. Het hoe of waarom is verder irrelevant.
    Ja nou ja. En hier botst PVV en anti-PVV dus met elkaar..

Edit: ik ga ervan door. Fijne avond nog iedereen..

[ Bericht 14% gewijzigd door Zienswijze op 26-11-2009 00:47:11 ]
      donderdag 26 november 2009 @ 00:47:43 #134
    14509 reem
    pi_75008772
    Wilders heeft veel door Islamitische landen gereisd en heeft daar zijn conclusies uit getrokken. In dat opzicht is hij (en zijn partij) niet 'lui'. Echter is men wel zeer gemakzuchtig door geen nuance aan te willen brengen wat betreft de vermeende imperialistische trekjes van de Islam. Wat natuurlijk een gevalletje pot->ketel is na eeuwen van Kruistochten, en het opdringen van de Westerse normen en waarden (zoals vrijheid, gelijkheid en democratie, de natiestaat etc.) aan de rest van de weteld.

Maargoed, ik snap je punt wel hoor. Maar ik leg me niet graag neer bij het zeer selectief discrimineren op vermeende dubieuze eigenschappen van migranten. En nu ga ik slapen
    [b]@RemiLehmann[/b]
    pi_75008826
    Het christendom is een missionaire religie, die ook imperialistisch is ja. Net zoals de islam imperialistisch is. Daarom hebben christenen en moslims de halve wereld naar hun godsdienst gezet. Het zijn de enigste 2 godsdiensten die zich (d.m.v. geweld ook nog notabene) over zo'n groot deel van de wereld hebben verspreid.

Maar goed, Wilders is geen christen. Hij verdedigt het christendom ook niet.
    Europa is al christelijk (geweest). En ja, nu wint die andere imperialistische godsdienst steeds meer terrein in Europa en ik denk niet dat veel Europeanen zitten te wachten op een toenemende stempel van de islam in Europa.

Laatste post van mij, ik ga ook slapen
    pi_75021474
    quote:
    Volgens de Irish Times (kwaliteitskrant) wil maar liefst 72% van de Ieren wil dat een deel of alle immigranten uit hun land vertrekken. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek onder 1000+ mensen verspreid over het hele land.

Nu gaat het mij niet echt om Ierland, maar om Nederland. In Nederland mag je van links al niet voorstander zijn van dichte grenzen, maar als je openlijk zegt dat je voorstander bent van remigratie komen ze helemaal graag met nazi-vergelijkingen. Tenzij iemand kan bewijzen dat Ieren stiekem nazi's zijn is hiermee het bewijs geleverd dat er niets mis is met dit standpunt.
    Wait, what?

Als ik het goed begrijp, zeg je:
    - links komt graag met nazi-vergelijkingen als het over remigratie gaat;
    - Ieren zijn een voorstander van remigratie, en Ieren zijn geen nazi's;
    - dus is hiermee het bewijs geleverd dat er niets mis is met het remigratie-standpunt?

Dat slaat werkelijk als een tang op een varken.

Alsof het al dan niet verkeerd zijn van een mening ervan afhangt of degene die die mening aanhangt nazi-sympathieën heeft.
    - "Ah, dus je bent een voorstander van het doden van Joden? Ben je soms een Hitler-aanhanger?"
    * "Nee, van die man moet ik niks hebben."
    - "O, dan is er niks mis met je standpunt."
      donderdag 26 november 2009 @ 17:08:38 #137
    273337 kskopf
    hand in hand...
    pi_75025624
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 15:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wait, what?

Als ik het goed begrijp, zeg je:
    - links komt graag met nazi-vergelijkingen als het over remigratie gaat;
    - Ieren zijn een voorstander van remigratie, en Ieren zijn geen nazi's;
    - dus is hiermee het bewijs geleverd dat er niets mis is met het remigratie-standpunt?

Dat slaat werkelijk als een tang op een varken.

Alsof het al dan niet verkeerd zijn van een mening ervan afhangt of degene die die mening aanhangt nazi-sympathieën heeft.
    - "Ah, dus je bent een voorstander van het doden van Joden? Ben je soms een Hitler-aanhanger?"
    * "Nee, van die man moet ik niks hebben."
    - "O, dan is er niks mis met je standpunt."
    Leuk gevonden, maar je begrijpt dus niet dat ik meeging met de waarheid volgens links.

Links roept de hele tijd dat je niet mag vinden dat bepaalde groepen niet gewenst zijn met als belangrijkste argument dat de nazi's hetzelfde riepen.

Wat ze daarmee doen is niet inhoudelijk naar het standpunt kijken maar degene die dat standpunt uitspreekt in dezelfde hoek plaatsen als (neo)nazi's.

Maar nu blijkt dus dat dit standpunt niet slechts aangehouden wordt door een paar kaalkoppen maar veel en veel breder gesteund wordt. Dus nu kunnen linkse mensen zoals jij niet meer roepen dat slechts neonazi's voorstander zijn van remigratie, tenzij je Ierland een naziland wilt noemen.

Zo duidelijk?
      donderdag 26 november 2009 @ 17:26:55 #138
    273337 kskopf
    hand in hand...
    pi_75026275
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 23:48 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Rechts was juist -terecht- voor het openen van de grenzen. Weet op z'n minst een béétje waar je over praat voordat je zo achterlijk gaat doen.
    Rechts was óók voorstander van open grenzen ja, maar ik had het helemaal niet over rechts maar over links.
    Wel even begrijpend lezen voordat je anderen achterlijk noemt.
      donderdag 26 november 2009 @ 17:33:40 #139
    268409 voice-over
    Geeft commentaar op alles
    pi_75026493
    quote:

Zou er in Nederland ook een meerderheid zijn voor remigratie? Laten we het hopen, want het zou een zegen zijn voor Nederland als bepaalde groepen hier verdwijnen!
    Ik ben ook voor. Nederland is er zwaar op achteruit gegaan sinds vreemde culturen ons land zijn binnen komen wandelen.
    pi_75026505
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:08 schreef kskopf het volgende:

< weer precies hetzelfde verhaal, maar dan in andere woorden >

Zo duidelijk?
    Nee, je zegt nog precies hetzelfde. Je gaat ervan uit dat als "links" een standpunt een nazi-standpunt noemt, dat:
    1) dat betekent dat ze bedoelen dat "slechts neonazi's" dat standpunt delen;
    2) het zogenaamde nazistische karakter van de standpunten hét argument is.

Maar dat is natuurlijk volslagen onzin.
    1) De nazi's deden bepaalde dingen in de jaren '30-'40. Daarop baseert men vergelijkingen. Dat er nu mensen uit andere delen van de wereld en met andere politieke kleuren zijn die soortgelijke standpunten hebben, betekent niet dat een vergelijking niet op nazi-praktijken gebaseerd kan zijn.
    2) allochtonen het land uit willen hebben is controversieel om verschillende redenen. Ook zonder nazi-vergelijkingen. Dat Ieren er sympathie voor hebben, so what? Of iets goed of fout is hangt niet af van wat Ierland ervan vindt.
      donderdag 26 november 2009 @ 17:54:19 #141
    21153 RAVW
    Alleen maar feiten
    pi_75027081
    waarom is het hier altijd voor en tegen standers van diverse problemen die andere maken ...

Waarom niet gewoon allemaal handen in elkaar en gewoon de problemen bij de bron aan pakken en zo snel mogelijk zorgen dat er geen problemen meer zijn met diverse mensen , gelovige , of wat voor andere afkomst hij / zij heeft ..

Probleem met het geloof is makkelijk aan te pakken ..
    Openbare geloofsovertuigingen verbieden.
    Doen ze maar lekker thuis ...

Problemen met diverse mensen .... personen aan pakken die zich niet aan kunnen passen aan hun omgeving ...
    Dit door harde boot kampen .. of gewoon veroordelen als misdrijf .. met een opsluiting van minimaal een jaar ..
    Probleem kinderen gewoon afnemen bij ouders en ouders verplichten geen kinderen meer te krijgen ..

Problemen met andere bevolkingen .... Inburgeren en niet opvallen in de maatschappij .. ook niet door middel van andere taal of uitingen .

Dit wel uitzetten of richting boot kamp sturen

Nee het is aanpassen of wegwezen .. wil je toch hier blijven is het gewoon verplicht "resetten" tot je niet meer opvalt in het land waar je in je verblijf
    "Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
    Dat is geen bescherming meer.
    Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
      donderdag 26 november 2009 @ 18:10:05 #142
    273337 kskopf
    hand in hand...
    pi_75027558
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Nee, je zegt nog precies hetzelfde. Je gaat ervan uit dat als "links" een standpunt een nazi-standpunt noemt, dat:
    1) dat betekent dat ze bedoelen dat "slechts neonazi's" dat standpunt delen;
    2) het zogenaamde nazistische karakter van de standpunten hét argument is.

Maar dat is natuurlijk volslagen onzin.
    1) De nazi's deden bepaalde dingen in de jaren '30-'40. Daarop baseert men vergelijkingen. Dat er nu mensen uit andere delen van de wereld en met andere politieke kleuren zijn die soortgelijke standpunten hebben, betekent niet dat een vergelijking niet op nazi-praktijken gebaseerd kan zijn.
    2) allochtonen het land uit willen hebben is controversieel om verschillende redenen. Ook zonder nazi-vergelijkingen. Dat Ieren er sympathie voor hebben, so what? Of iets goed of fout is hangt niet af van wat Ierland ervan vindt.
    Nou kom dan eens met een nieuw argument tegen gedwongen remigratie van bepaalde groepen mensen als daar een democratische meerderheid voor is? Dus een argument zonder de standaard linkse verwijzing naar foute regimes uit het verleden?
    pi_75027886
    Los van de stellingname uit de OP denk ik dat dit te maken heeft met het absorptievermogen van een samenleving. Ook is dit geenszins een exclusief Iers verschijnsel, maar is waarneembaar is vele Europese landen.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
      donderdag 26 november 2009 @ 18:23:21 #144
    273337 kskopf
    hand in hand...
    pi_75028008
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 00:27 schreef Bowlingbal het volgende:
    Nederland zal er gewoon aan moeten wennen. Jaren geleden waren het de Surinamers de de Molukkers die de schuld van alles waren. Die waren toen relatief nieuw. Nu zijn het de Marokkanen en de Turken, en wie weet over 20 jaar wel weer de Aziaten. Blijkbaar hebben zwakke mensen een relatief kleine en liefst nieuwe groep mensen nodig om die de schuld van alles te geven. Dat laat de geschiedenis wel zien.
    Ah daar hebben we de zondeboktheorie weer. Ik wist niet dat er anno 2009 nog steeds geitenwollensokken mensen rondliepen die daar in geloven.
    pi_75028594
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 18:10 schreef kskopf het volgende:

[..]

Nou kom dan eens met een nieuw argument tegen gedwongen remigratie van bepaalde groepen mensen als daar een democratische meerderheid voor is? Dus een argument zonder de standaard linkse verwijzing naar foute regimes uit het verleden?
    Ten eerste: democratische meerderheid heeft 0,0% te maken met de rechtvaardigheid van gedwongen remigratie. De mening van het volk is immers niet per definitie rechtvaardig.

Uitzetting op basis van afkomst is ontoelaatbare discriminatie, omdat je mensen veroordeelt op basis van iets waarop ze zelf geen invloed kunnen uitoefenen (namelijk afkomst). Ethisch niet toelaatbaar, en ook (grond)wettelijk niet toelaatbaar.

Immigranten komen doorgaans niet voor hun lol naar Nederland. In het land dat ze hebben verlaten heerst dikwijls geweld, armoede, ziekte en weet ik wat. Dat is waar je ze naar terugstuurt als je ze dwingt tot 'remigratie'. Verdient vanuit mensenrechtelijk oogpunt niet bepaald een schoonheidsprijs.

Er zijn nog legio argumenten te noemen, maar de meeste verwijzen ofwel naar het discriminatiepunt terug, of zijn meningen die niet universeel gedeeld worden. Als voorbeeld van het laatste zou ik kunnen zeggen: Nederland is niet grondwettelijk gedefinieerd als "land van de Nederlanders", mensen van andere etniciteiten hebben evenveel recht om hier te wonen. Een tegenstander zou waarschijnlijk reageren dat het dan hoog tijd wordt dat we dat eens in de grondwet opnemen.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit zit te typen, want dit is gewoon algemeen bekende kost. De meeste mensen realiseren zich dat de 'nazi-vergelijking' niet hét argument is dat "links" heeft tegen dit soort plannen.
      donderdag 26 november 2009 @ 18:55:15 #146
    110987 ErwinRommel
    De woestijnvos. Een legende.
    pi_75028873
    De mens is van origine een nomadenvolk. Dat gaat heen waar men het beter denkt te hebben.
    Totdat religie op kwam dagen, toen is het hele grote gezeik begonnen.
    Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
      donderdag 26 november 2009 @ 19:48:51 #147
    273337 kskopf
    hand in hand...
    pi_75030711
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 18:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ten eerste: democratische meerderheid heeft 0,0% te maken met de rechtvaardigheid van gedwongen remigratie. De mening van het volk is immers niet per definitie rechtvaardig.
    Dat klopt, maar dan is de vraag wie volgens jou wél het laatste woord mag hebben over wat rechtvaardig is. Alleen wetten waar linkse denkers zich in kunnen vinden?
    quote:
    Uitzetting op basis van afkomst is ontoelaatbare discriminatie, omdat je mensen veroordeelt op basis van iets waarop ze zelf geen invloed kunnen uitoefenen (namelijk afkomst). Ethisch niet toelaatbaar, en ook (grond)wettelijk niet toelaatbaar.
    Uitzetting op basis van afkomst is inderdaad discriminatie, maar jouw denkfout is dat discriminatie per definitie ontoelaatbaar zou zijn.

Ja het staat in de grondwet, maar veel mensen (waaronder ik) betwisten de neutraliteit van dat artikel. De manier waarop discriminatie is gedefineerd is veel te ongenuanceerd en had nooit in die vorm opgeschreven moeten worden. Het is een linkse wet omdat toelaatbare vormen van discriminatie op 1 hoop worden geveegd met ontoelaatbare vormen. Niet voor niets wilde o.a. Pim Fortuyn dit artikel schrappen en vervangen door wat beters. Tot zover de grondwet.

Ook ethisch bekeken is het onzin om uitzetting op basis van afkomst ontoelaatbaar te noemen. Ze hebben idd geen invloed op hun afkomst, maar het is wel hun eigen keuze om in Europa te wonen ipv in het land waar ze thuishoren. En als een meerderheid het niet eens is met die keuze wie ben jij dan om te bepalen dat ze wel het recht zouden hebben om in Europa te wonen?
    quote:
    Immigranten komen doorgaans niet voor hun lol naar Nederland. In het land dat ze hebben verlaten heerst dikwijls geweld, armoede, ziekte en weet ik wat. Dat is waar je ze naar terugstuurt als je ze dwingt tot 'remigratie'. Verdient vanuit mensenrechtelijk oogpunt niet bepaald een schoonheidsprijs.
    Veel landen zijn veilig genoeg om mensen naar terug te sturen. En armoede is heel vervelend maar dat hadden ze ook voordat ze naar Nederland kwamen. En als ze in Nederland gewerkt hebben hebben ze geld genoeg om in hun eigen land geen honger te hoeven lijden, dus het valt reuze mee met die mensenrechten.
    quote:
    Er zijn nog legio argumenten te noemen, maar de meeste verwijzen ofwel naar het discriminatiepunt terug, of zijn meningen die niet universeel gedeeld worden. Als voorbeeld van het laatste zou ik kunnen zeggen: Nederland is niet grondwettelijk gedefinieerd als "land van de Nederlanders", mensen van andere etniciteiten hebben evenveel recht om hier te wonen. Een tegenstander zou waarschijnlijk reageren dat het dan hoog tijd wordt dat we dat eens in de grondwet opnemen.
    Het is inderdaad hoog tijd dat zulke dingen in de grondwet worden opgenomen.
    quote:
    Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit zit te typen, want dit is gewoon algemeen bekende kost. De meeste mensen realiseren zich dat de 'nazi-vergelijking' niet hét argument is dat "links" heeft tegen dit soort plannen.
    Het is bekende kost ja, iedereen is immers decennia gehersenspoeld met "discriminatie = racisme = hitler".

[ Bericht 0% gewijzigd door kskopf op 26-11-2009 20:03:46 ]
    pi_75031745
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:48 schreef kskopf het volgende:

Uitzetting op basis van afkomst is inderdaad discriminatie, maar jouw denkfout is dat discriminatie per definitie ontoelaatbaar zou zijn.
    Mijn discussie met jou eindigt hier. Als je niet erkent dat discriminatie op basis van afkomst ontoelaatbaar is ben ik niet bereid tot enige dialoog.
      donderdag 26 november 2009 @ 20:31:17 #149
    273337 kskopf
    hand in hand...
    pi_75032043
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Mijn discussie met jou eindigt hier. Als je niet erkent dat discriminatie op basis van afkomst ontoelaatbaar is ben ik niet bereid tot enige dialoog.
    You loose.
    pi_75032286
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:31 schreef kskopf het volgende:

[..]

You loose.
    Integendeel. Door het gelijkheidsbeginsel, dat met o.a. de UVRM erkend is over de hele wereld, door zowel linkse landen als door landen met een sterke rechtse traditie, en dat sterk gefundeerd is in de ethiek, af te schilderen als "linkse wet" en "ethisch bekeken onzin", verlies je wat mij betreft alle recht op een normale discussie.
      donderdag 26 november 2009 @ 20:49:13 #151
    256436 Whiskey_Tango
    Materialist tot in de kist
    pi_75032642
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:39 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Integendeel. Door het gelijkheidsbeginsel, dat met o.a. de UVRM erkend is over de hele wereld, door zowel linkse landen als door landen met een sterke rechtse traditie, en dat sterk gefundeerd is in de ethiek, af te schilderen als "linkse wet" en "ethisch bekeken onzin", verlies je wat mij betreft alle recht op een normale discussie.
    Definieer discriminatie volgens jou eens tot in de puntjes dan, want ik durf bijna te verwedden dat je net zulke opvattingen hebt als onze geliefde "Turk in een S-Klasse" persoon met zijn discriminatie verhaal.
    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
    - W. Churchill
    pi_75032911
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Definieer discriminatie volgens jou eens tot in de puntjes dan, want ik durf bijna te verwedden dat je net zulke opvattingen hebt als onze geliefde "Turk in een S-Klasse" persoon met zijn discriminatie verhaal.
    Nederlandse Grondwet art. 1:
    Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

UVRM art. 2:
    Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.

EVRM art. 14:
    The enjoyment of the rights and freedoms set forth in this Convention shall be secured without discrimination on any ground such as sex, race, colour, language, religion, political or other opinion, national or social origin, association with a national minority, property, birth or other status.

Vetgedrukt: impliciet (NG) dan wel expliciet (UVRM, EVRM) verbod op discriminatie op basis van afkomst.
      donderdag 26 november 2009 @ 20:59:17 #153
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75033015
    Op welke grond dan ook?

Leuk om te weten, dan kan je dus de voortrekkerij voor inwoning van allochtonen ook als discriminatie bestempelen, of natuurlijk het verlagen van toelatingseisen op het hogere onderwijs om maar snel twee dingen te noemen waar wij niet voor in aanmerking komen. Natuurlijk vergeet ik ook niet Guusje Ter Horst die per se een vrouw of allochtoon wou als politie commissaris.

Zo zeg, wat worden we toch gediscrimineerd met z'n allen volgens jouw definitie.
    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
    - W. Churchill
      donderdag 26 november 2009 @ 21:01:27 #154
    248844 Bowlingbal
    pi_75033112
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 17:26 schreef kskopf het volgende:

[..]

Rechts was óók voorstander van open grenzen ja, maar ik had het helemaal niet over rechts maar over links.
    Wel even begrijpend lezen voordat je anderen achterlijk noemt.
    Je had het alleen maar over links.
    - Donald Love
    pi_75034373
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 19:48 schreef kskopf het volgende:
    Ja het staat in de grondwet, maar veel mensen (waaronder ik) betwisten de neutraliteit van dat artikel. De manier waarop discriminatie is gedefineerd is veel te ongenuanceerd en had nooit in die vorm opgeschreven moeten worden. Het is een linkse wet omdat toelaatbare vormen van discriminatie op 1 hoop worden geveegd met ontoelaatbare vormen. Niet voor niets wilde o.a. Pim Fortuyn dit artikel schrappen en vervangen door wat beters. Tot zover de grondwet.
    Nou nou, als 'Grootste Nederlander' Pim het zegt, dan zal het wel kloppen. Dus omdat die kale relnicht dat heeft geroepen heb jij gelijk? Misschien dat je die boodschap niet uit wilt zenden, maar onbewust gebeurt dat toch.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
      donderdag 26 november 2009 @ 21:33:45 #156
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75034575
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou nou, als 'Grootste Nederlander' Pim het zegt, dan zal het wel kloppen.
    Eensch, god wat was dat een teleurstelling, ik walg nog steeds van de uitslag.
    - W. Churchill
    pi_75034713
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Eensch, god wat was dat een teleurstelling, ik walg nog steeds van de uitslag.
    Moet er nog steeds van huilen. Iedereen weet immers dat Anton Mussert de grootste Nederlander had moeten zijn!
      donderdag 26 november 2009 @ 21:37:41 #158
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75034772
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moet er nog steeds van huilen. Iedereen weet immers dat Anton Mussert de grootste Nederlander had moeten zijn!
    Nee, de Ruyter natuurlijk.
    - W. Churchill
    pi_75034829
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Nee, de Ruyter natuurlijk.
    Mee eensch. Of onze vader des vaderlands Willem van Oranje. Die had de titel ook wel in de wacht mogen slepen wmb.
      donderdag 26 november 2009 @ 21:41:00 #160
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75034933
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mee eensch. Of onze vader des vaderlands Willem van Oranje. Die had de titel ook wel in de wacht mogen slepen wmb.
    Inderdaad, tenminste iemand uit de Gouden Eeuw of het tijdperk der kolonisatie. Hét tijdperk dat er toe deed voor ons land, en dan verkiezen we de lijsttrekker van de LPF.

Nederlanders.
    - W. Churchill
    pi_75035307
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Inderdaad, tenminste iemand uit de Gouden Eeuw of het tijdperk der kolonisatie. Hét tijdperk dat er toe deed voor ons land, en dan verkiezen we de lijsttrekker van de LPF.

Nederlanders.
    Aah de Gouden Eeuw Toen hadden Nederlanders tenminste nog de VOC-mentaliteit. Een scherpe handelsgeest en de punt van het zwaard domineerde onze buitenlandse politiek. Moet eerlijk bekennen dat ik de verhalen over de Gouden Eeuw altijd met veel plezier lees.

Een lullig, kaal lijsttrekkertje verkiezen tot grootste NL'er. Het kan bijna niet sneuer idd.
    pi_75035832
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aah de Gouden Eeuw Toen hadden Nederlanders tenminste nog de VOC-mentaliteit. Een scherpe handelsgeest en de punt van het zwaard domineerde onze buitenlandse politiek. Moet eerlijk bekennen dat ik de verhalen over de Gouden Eeuw altijd met veel plezier lees.

Een lullig, kaal lijsttrekkertje verkiezen tot grootste NL'er. Het kan bijna niet sneuer idd.
    Ik zou Pim niet lullig willen noemen. En dat hij kaal was doet helemaal niet terzake.
      donderdag 26 november 2009 @ 21:58:07 #163
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75035867
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies, we waren de Amerikanen van die tijd.

En vanaf dat standpunt zijn we gedegradeerd tot een land die een lijsttrekker die nooit wat bereikt heeft op bestuurlijk gebied als grootste Nederlander aanwijst. Ik bedoel, jezus christes nog aan toe verkies dan tenminste nog Willem van Oranje als je toch een vermoorde politicus wil verkiezen als belangrijk persoon.

Maar Pim Fortuyn?
    - W. Churchill
      donderdag 26 november 2009 @ 21:59:40 #164
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_75035968
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef Hukkie het volgende:
    Remigratie is zowieso geen optie, aangezien een groot deel van de doelgroep hier geboren is. Beetje zinloze discussie dus.
    en daar komt een ijzersterke troef uit de mouw. het dubbele paspoort. denk daar maar eens heel diep over na.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      donderdag 26 november 2009 @ 21:59:50 #165
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75035974
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou Pim niet lullig willen noemen. En dat hij kaal was doet helemaal niet terzake.
    In de historie des Vaderlands was hij lullig, zeg nou zelf.
    - W. Churchill
    pi_75036000
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoezo niet? Vond het een beste vent maar hij heeft gewoon geen ene hol bereikt. Het is zoals Whiskey hierboven al stelt.
      donderdag 26 november 2009 @ 22:00:32 #167
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_75036016
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 21:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

wt wb
    pi_75036038
    quote:

[..]

Misschien wel, maar ik vind hem nog steeds niet lullig.
    pi_75036080
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo niet? Vond het een beste vent maar hij heeft gewoon geen ene hol bereikt. Het is zoals Whiskey hierboven al stelt.
    Nee, want de kans is hem ontnomen om wat te bereiken weet je nog?
      donderdag 26 november 2009 @ 22:02:46 #170
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_75036148
    quote:

[..]

beetje voorbarige conclusie. misschien is hij juist wel de aanzet van iets nieuws geweest. was wilders zo groot geworden zonder hem? en wat gaat die nalaten?

historie schrijft zich voor mijn gevoel pas als er een nieuwe periode is ontstaan.
      donderdag 26 november 2009 @ 22:03:13 #171
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75036175
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien wel, maar ik vind hem nog steeds niet lullig.
    Oh dat was hij ook niet, maar in de context "grootste Nederlander aller tijden" verdient sowieso een 21'ste eeuwse politicus geen plek, ongeacht prestatie.
    - W. Churchill
      donderdag 26 november 2009 @ 22:04:32 #172
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75036244
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

beetje voorbarige conclusie. misschien is hij juist wel de aanzet van iets nieuws geweest. was wilders zo groot geworden zonder hem? en wat gaat die nalaten?

historie schrijft zich voor mijn gevoel pas als er een nieuwe periode is ontstaan.
    Uiteraard, maar de verkiezing was in 2004, hij was welgeteld een paar jaar in de spotlights en meteen grootste Nederlander aller tijden?

Nogal een vreemde conclusie van mijn landgenoten wat mij betreft, ik vind sowieso niet dat iemand na 1950 bij wijze van spreke die "prijs" verdient, uitzonderingen daargelaten wellicht.
    - W. Churchill
      donderdag 26 november 2009 @ 22:05:00 #173
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75036272
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wt wb
    Merci beaucoup.
    - W. Churchill
    pi_75036407
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Oh dat was hij ook niet, maar in de context "grootste Nederlander aller tijden" verdient sowieso een 21'ste eeuwse politicus geen plek, ongeacht prestatie.
    Daar ben ik het mee eens.
    Kan er alleen niet goed tegen om hem als een 'lullig kaal mannetje wat niets bereikt' heeft neergezet te zien worden. De kans om wat te veranderen in Nederland is hem door moord ontnomen.
      donderdag 26 november 2009 @ 22:12:39 #175
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_75036725
    ik denk dat hij van véél meer invloed is dan we nu inzien. de geschiedenis zal het ons leren. dus we zien wel.
    pi_75036773
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, want de kans is hem ontnomen om wat te bereiken weet je nog?
    Ach man, je geeft de beste man teveel eer. De kans is vrij klein dat hij daadwerkelijk voor verandering had gezorgd. Zijn rol wordt schromelijk overdreven naarmate de tijd vorderde.

Fortuyn had enkel als doel een frisse wind door ons land te doen waaien. Daar is hij in geslaagd. En ik had hem uiteraard niet zo'n einde gegund. Maar je moet zelf ook wel beseffen dat hij voornamelijk holle retoriek ten gehore bracht.
      donderdag 26 november 2009 @ 22:13:46 #177
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75036783
    Daar ben ik het dan wel weer mee eens, ik denk wel dat zijn opkomst en "ondergang" wel een politiek en sociaal keerpunt is geweest.
    - W. Churchill
    pi_75036914
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach man, je geeft de beste man teveel eer. De kans is vrij klein dat hij daadwerkelijk voor verandering had gezorgd. Zijn rol wordt schromelijk overdreven naarmate de tijd vorderde.

Fortuyn had enkel als doel een frisse wind door ons land te doen waaien. Daar is hij in geslaagd. En ik had hem uiteraard niet zo'n einde gegund. Maar je moet zelf ook wel beseffen dat hij voornamelijk holle retoriek ten gehore bracht.
    Nee man, jij geeft hem te wéinig eer. Je praat minachtend over hem.
    pi_75037077
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 22:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee man, jij geeft hem te wéinig eer. Je praat minachtend over hem.
    Hoezo? Vadertje Drees stond was bijvoorbeeld ook genomineerd voor de titel Grootste Nederlander, met name vanwege de introductie van het sociale vangnet. Desalniettemin vind ik de rol van Drees behoorlijk overschat en had de beste man in geen honderd jaar kans mogen maken op zo'n uitverkiezing.

Ik vind persoonlijk dat de rol van politici nogal eens wordt overschat. Dat geldt zeker voor Drees en Fortuyn. Dan had ik nog liever gezien dat Thorbecke was benoemd tot de grootste. Als we het toch in de politieke hoek gaan zoeken.
    pi_75038130
    Ieren moeten niet zo klagen er wonen miljoenen Ieren in Amerika, moet de VS ze ook maar even er uit trappen?
    pi_75038419
    Fijn dan maar weer. Ik heb over 2 weken een sollicitatiegesprek in Ierland !
    pi_75045412
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Op welke grond dan ook?

Leuk om te weten, dan kan je dus de voortrekkerij voor inwoning van allochtonen ook als discriminatie bestempelen, of natuurlijk het verlagen van toelatingseisen op het hogere onderwijs om maar snel twee dingen te noemen waar wij niet voor in aanmerking komen. Natuurlijk vergeet ik ook niet Guusje Ter Horst die per se een vrouw of allochtoon wou als politie commissaris.

Zo zeg, wat worden we toch gediscrimineerd met z'n allen volgens jouw definitie.
    Ja, dat kan ook discriminatie worden genoemd. Dat ontken ik toch helemaal niet? Feit is dat het uitzetten van burgers op grond van hun afkomst zonder enige twijfel discriminatie is.
    pi_75046279
    Waren ze net zo blij met dat verdrag, hebben ze nu alweer spijt..
      vrijdag 27 november 2009 @ 17:14:47 #184
    263818 Bleekscheet
    wijs me de weg
    pi_75061749
    dat zijn waarschijnlijk ook de figuren (immigranten haters) die misbruikt zijn door Priesters

'Onderzoek misbruik alle Ierse priesters'
    routine
      vrijdag 27 november 2009 @ 17:52:41 #185
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_75062709
    quote:
    Op woensdag 25 november 2009 21:25 schreef kskopf het volgende:

[..]

Zodra 72% van de Nederlanders voorstander is van gedwongen remigratie van bepaalde groepen is dat wel degelijk een optie. Je kunt het je nu misschien niet voorstellen, maar over een paar jaar kan dit best eens actueel zijn (en uiteraard hoop ik daar op).

Kwestie van paspoorten afpakken en een mooie deal maken met wat airlines (zie avatar) voor charters richting Afrika en Turkije.
    Hoewel Fok anders doet vermoeden zegt het SCP:
    ´In 2000 vond nog meer dan de helft van de Nederlanders dat er hier te veel allochtonen wonen, nu is dat gedaald naar 39 procent. In 2000 zei 52 procent van de Nederlanders ‘moeite’ te hebben met een allochtoon als buur, nu is dat 33 procent.´

De tolerantie neemt dus toe buiten Fok.
    Here we are now, entertain us.
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:06:33 #186
    21153 RAVW
    Alleen maar feiten
    pi_75063092
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 17:52 schreef voyeur het volgende:

[..]

Hoewel Fok anders doet vermoeden zegt het SCP:
    ´In 2000 vond nog meer dan de helft van de Nederlanders dat er hier te veel allochtonen wonen, nu is dat gedaald naar 39 procent. In 2000 zei 52 procent van de Nederlanders ‘moeite’ te hebben met een allochtoon als buur, nu is dat 33 procent.´

De tolerantie neemt dus toe buiten Fok.
    tolerantie denk niet dat dat het juiste woord is.
    Denk eerder dat mensen banger zijn geworden na alle negatieve nieuws wat betreft de bekende groep mensen.

Maar dat zeker wel 80% van de Nederlands ze liever vandaag nog zou zien vertrekken en de belastingen met 10% naar beneden gegooid wordt dan dat het over een jaar hier een tweede Antillen is ..
    "Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:07:40 #187
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75063121
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

Denk eerder dat mensen banger zijn geworden na alle negatieve nieuws wat betreft de bekende groep mensen.

Maar dat zeker wel 80% van de Nederlands ze liever vandaag nog zou zien vertrekken en de belastingen met 10% naar beneden gegooid wordt dan dat het over een jaar hier een tweede Antillen is ..
    Precies, tegenwoordig zie je bij interviews al die mensen weglopen als er iets over de PVV gevraagd wordt met "Daar laat ik me niet over uit als u het niet erg vind".

Je wordt gewoon verketterd door de politiek en de over het paard getilde sociologen, dus mensen houden hun mond er wel over en laten hun stem wel voor hun spreken.
    - W. Churchill
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:08:35 #188
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_75063142
    quote:

[..]

Dan moet je mijn post nog eens lezen. Onomstotelijk neemt de tolerantie onder de bevolking toe. Alleen de PVV stemmers en Fok gaan de andere kant op.
    pi_75063390
    quote:

[..]

Ze zijn bang voor een enquête? Die percentages komen uit enquêtes van het Sociaal-Cultureel Planbureau, niet van een bende Marokkanen die bij de buurt langsgaat: "hey, hebben jullie soms problemen met ons?"
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:17:16 #190
    21153 RAVW
    Alleen maar feiten
    pi_75063397
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:08 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dan moet je mijn post nog eens lezen. Onomstotelijk neemt de tolerantie onder de bevolking toe. Alleen de PVV stemmers en Fok gaan de andere kant op.
    wel vreemd hoor

want in mijn omgeving ken ik geen een Wilders stemmer ..
    maar Als ik op een verjaardag roept dat de Marokkanen vredelievend mensen zijn of de Moslims hier komen omdat ze hier op een normale manier hun leven willen leven.

Nou dan wordt ik zelf door de meest linkse personen op dat feestje uitgemaakt of ik wel goed ben ...
    niet een zal mijn "mening" delen maar de hele avond hoor je niets anders meer dan het TUIG of die Klote Moslims ...

Ja het zijn dan in eens allemaal Wilders stemmers
    Nee kan bijna zeggen dat heel veel mensen het gewoon zat zijn ongeacht achter gronden.
    pi_75063440
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

wel vreemd hoor

maar Als ik op een verjaardag roept dat de Marokkanen vredelievend mensen zijn of de Moslims hier komen omdat ze hier op een normale manier hun leven willen leven.

Nou dan wordt ik zelf door de meest linkse personen op dat feestje uitgemaakt of ik wel goed ben ...
    niet een zal mijn "mening" delen maar de hele avond hoor je niets anders meer dan het TUIG of die Klote Moslims ...

Nee kan bijna zeggen dat heel veel mensen het gewoon zat zijn ongeacht achter gronden.
    Ja, wat verwacht je ook als je naar het verjaardagsfeestje van Michiel Smit gaat?
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:19:28 #192
    21153 RAVW
    Alleen maar feiten
    pi_75063449
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ze zijn bang voor een enquête? Die percentages komen uit enquêtes van het Sociaal-Cultureel Planbureau, niet van een bende Marokkanen die bij de buurt langsgaat: "hey, hebben jullie soms problemen met ons?"
    Sociaal-Cultureel Planbureau ... zegt al genoeg he .....
    Eerst een half uur een slijm verhaal verstellen hoe slecht sommige mensen het niet hebben en zo en dan de meningen gaan pijlen..
    Dat dit soort bureaus er al zijn is mij al iets wat zegt dat er iets GOED fout aan het gaan is ...
    pi_75063457
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 20:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Op welke grond dan ook?

Dat klopt, en die gevallen van discriminatie zijn net zo schandelijk als de discriminatoire voorstellen van de PVV.
    pi_75063552
    quote:

[..]

Mensen vertellen niet meer aan journalisten wat ze echt denken, dat hebben ze wel afgeleerd.
    We merken het wel als er gestemd gaat worden.
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:23:31 #195
    256436 Whiskey_Tango
    pi_75063558
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat klopt, en die gevallen van discriminatie zijn net zo schandelijk als de discriminatoire voorstellen van de PVV.
    Met die definitie wel inderdaad, maar als je dat gebruikt is Guusje Ter Horst gewoon een hardcore Nazistische racist te noemen, totaal irrelevant en onzinnig dus.
    - W. Churchill
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:23:46 #196
    21153 RAVW
    Alleen maar feiten
    pi_75063566
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ja, wat verwacht je ook als je naar het verjaardagsfeestje van Michiel Smit gaat?
    Michiel wie ???

nee hoor de meeste zijn toch echt wel trouwen PVDA en SP stemmers hoor ..

Ik niet hoor zal me gelijk voor de trein gooien als ik daar ooit nog eens op zou gaan stemmen ..
    pi_75063609
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:08 schreef voyeur het volgende:

[..]

Waar ik woon neemt de tolerantie eerder af dan toe. Men heeft het helemaal gehad met alle berovingen, vernielingen en last.
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:26:17 #198
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_75063638
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

wel vreemd hoor

Jouw verjaardagsfeestjes zijn reuze interessant, maar het rapport van het SCP is toch een stuk betrouwbaarder. Face it: de tolerantie tov buitenlanders is enorm toegenomen, alleen een kleine groep is geradicaliseerd.
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:33:26 #199
    21153 RAVW
    Alleen maar feiten
    pi_75063809
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:26 schreef voyeur het volgende:

[..]

Jouw verjaardagsfeestjes zijn reuze interessant, maar het rapport van het SCP is toch een stuk betrouwbaarder. Face it: de tolerantie tov buitenlanders is enorm toegenomen, alleen een kleine groep is geradicaliseerd.
    ja dat willen ze je doen geloven en ze proberen je te hersenspoelen ..
    half Nederland zit in de schulden en denk je nou echt dat dat soort mensen nou echt het leuk vinden dat de politiek zo veel mensen binnen laat en nog even gaat vertroetelen.
    Nee mensen willen hun eigen zuurverdiende geld terug zien
    Alles wordt maar duurder , maar bakken met geld gaat er wel uit richting het multiculti zooi.
    Maar om eens te kijken naar wat er hier in Nederland speeld , 1/3 huishoudens zitten in de geld zorgen .
    en daarbij voedselbanken is een teken dat het met een land zeer slecht gaat ..

Maar die mensen worden zo ie zo al genegeerd.. ja want het zijn maar klagers ze moeten eens gaan werken word er dan gezegd ..
    Maar dit zijn de werkende mensen ....

En daarbij een SCP is en neemt het op voor de multiculti dus is niet onafhankelijk ..
    Dus ongeloofwaardiger kan je het niet maken ..
      vrijdag 27 november 2009 @ 18:36:03 #200
    798 voyeur
    bemoeit zich
    pi_75063884
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 18:33 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dat willen ze je doen geloven en ze proberen je te hersenspoelen ..
    half Nederland zit in de schulden en denk je nou echt dat dat soort mensen nou echt het leuk vinden dat de politiek zo veel mensen binnen laat en nog even gaat vertroetelen.
    Nee mensen willen hun eigen zuurverdiende geld terug zien
    Alles wordt maar duurder , maar bakken met geld gaat er wel uit richting het multiculti zooi.
    Maar om eens te kijken naar wat er hier in Nederland speeld , 1/3 huishoudens zitten in de geld zorgen .
    en daarbij voedselbanken is een teken dat het met een land zeer slecht gaat ..

Maar die mensen worden zo ie zo al genegeerd.. ja want het zijn maar klagers ze moeten eens gaan werken word er dan gezegd ..
    Maar dit zijn de werkende mensen ....
    Dus je gelooft het SCP niet??? Je behoort zeker tot die kleine geradicaliseerde groep?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')