abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 20:48:49 #201
137949 Disana
pi_74948812
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is de actie dus geslaagd. Het is immers als het ware een handreiking van moslims richting Wilders. Wilders neemt de handreiking niet aan, waardoor eens te meer duidelijk is dat zijn haat voor moslims intens diep is.
Zoals ik eerder vandaag al schreef, hij durft de dialoog nooit aan te gaan.
pi_74948855
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Zoals ik eerder vandaag al schreef, hij durft de dialoog nooit aan te gaan.
Hij WIL geen dialoog aan gaan. Dat is ook niet zo gek, omdat een willekeurige ongeletterde boerin uit het rifgebergte hem dan al onder de tafel weet te lullen. En dat is zijn angst. Terecht ook.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 20:50:58 #203
137949 Disana
pi_74948895
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij WIL geen dialoog aan gaan. Dat is ook niet zo gek, omdat een willekeurige ongeletterde boerin uit het rifgebergte hem dan al onder de tafel weet te lullen.
Klopt, zijn ware motieven liggen heel dicht onder het oppervlakte, die zou iedereen zo boven water halen.
pi_74948982
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Klopt, zijn ware motieven liggen heel dicht onder het oppervlakte, die zou iedereen zo boven water halen.
Voor de meeste mensen in Nederland zijn de motieven reeds zichtbaar. Het is slechts een select groepje fundamentalisten die oprecht geloven in de ideeen van Wilders.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 23 november 2009 @ 20:54:01 #205
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74949001
Het voelt mij als een drol met parfum bespuiten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_74949018
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij WIL geen dialoog aan gaan. Dat is ook niet zo gek, omdat een willekeurige ongeletterde boerin uit het rifgebergte hem dan al onder de tafel weet te lullen. En dat is zijn angst. Terecht ook.
Waarom nu weer een 'ongeletterde boerin uit het rifgebergte' erbij gebruiken als argument? Dat vind ik zwak.
Bovendien, je weet toch dat er hier alleen maar hoog opgeleide immigranten wonen?
pi_74949122
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom nu weer een 'ongeletterde boerin uit het rifgebergte' erbij gebruiken als argument? Dat vind ik zwak.
Bovendien, je weet toch dat er hier alleen maar hoog opgeleide immigranten wonen?
Hoezo is dat zwak? Omdat het de realiteit is? Omdat je weet dat z'n repertoire bestaat uit standaard-zinnetjes die elke mongool van het internet af kan plukken? Maar nu is het iemand die dat soort dingen niet anoniem zegt op TV - en dus is het "cool".

En dan gaan mensen zoals jij zich afvragen waarom men niet inhoudelijk zijn plannen kan afschieten. EHM, zijn plannen kennen GEEN INHOUD. Heb je z'n programma wel eens gelezen? Een kleuter met een fantasie van hier tot aan China kan een inhoudelijker programma neerzetten.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 23 november 2009 @ 20:58:50 #208
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_74949176
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Die actie is 1 grote verkwisting van geld om het naar Wilders toe te sturen. Kunnen veel betere dingen mee gedaan worden.
Net zoals het geld dat jaarlijks aan Wilders' beveiliging wordt gespendeerd zodat hij de gelegenheid krijgt om nog meer irrationele, provocerende en non-constructieve uitspraken te doen ten behoeve van zijn eigen politieke hachje?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_74949186
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:54 schreef Ringo het volgende:
Het voelt mij als een drol met parfum bespuiten.
Dat was ook de bedoeling van de actie. Alleen de geur van de drol is te sterk.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 23 november 2009 @ 21:02:05 #210
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74949293
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was ook de bedoeling van de actie. Alleen de geur van de drol is te sterk.
Hadden ze dat niet van tevoren kunnen uittesten?
  maandag 23 november 2009 @ 21:28:41 #211
798 voyeur
bemoeit zich
pi_74949551
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:45 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Die verklaring gaf ik net al? Wilders weet dondersgoed wat stemmen trekt zijnde populist. En dat is niet gaan bashen op de Christenen zeker aangezien hij het altijd over de Christelijk-Joodse wortels van Nederland heeft.
[..]

Dit gedraai is een eufemisme voor: ik zit fout Ergo: moslims zijn geen ras.
[..]

Omdat het zo is. Goed argument.
Die Joodse wortels van Nederland bestaan er uit dat we ze op tijd op de trein zetten en dat we hun status dan veranderden in ´geëmigreerd met onbekende bestemming´?
Here we are now, entertain us.
pi_74950131
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

zucht...............................
400 A4'tjes voor 1 wetsvoorstel................................En stuk voor stuk is zeker elk A4tje heel belangrijk.
Bind het in een bundeltje van korte woorden zonder wollig taalgebruik en het kan naar hooguit 30 gebracht worden.
Dit is dus oa. waarvoor we dokken, een overschot aan ambtenaren die niks te doen hebben maar veel willen zeggen.
Ik zeg snijden daarin.
Dat kun je doen, maar dan kun je er op rekenen dat de staat vrijwel dagelijks een vrachtlading advocaten voor de deur heeft staan die hun gelijk komen halen over die ene wet. Wetten of andere voorstellen zijn niet voor jan lul zo lang. Ze moeten juridisch onfeilbaar zijn (zoveel mogelijk).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 november 2009 @ 21:56:38 #213
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74950632
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kun je doen, maar dan kun je er op rekenen dat de staat vrijwel dagelijks een vrachtlading advocaten voor de deur heeft staan die hun gelijk komen halen over die ene wet. Wetten of andere voorstellen zijn niet voor jan lul zo lang. Ze moeten juridisch onfeilbaar zijn (zoveel mogelijk).
Precies, dien maar gewoon de indirecte democratie op, dat gelul in de 2e kamer ook altijd weer, laat beslissingen over aan deskundigen en hen alleen. Moet je eens kijken hoeveel geld dat scheelt!
pi_74950919
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

Precies, dien maar gewoon de indirecte democratie op, dat gelul in de 2e kamer ook altijd weer, laat beslissingen over aan deskundigen en hen alleen. Moet je eens kijken hoeveel geld dat scheelt!
Niet bepaald het punt dat ik wilde maken, maar oke.
  maandag 23 november 2009 @ 22:05:59 #215
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74951085
Was ook iets meer een reactie op een paar posts terug
pi_74951753
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:28 schreef voyeur het volgende:

[..]

Die Joodse wortels van Nederland bestaan er uit dat we ze op tijd op de trein zetten en dat we hun status dan veranderden in ´geëmigreerd met onbekende bestemming´?
Niet zo kies, dit.
  maandag 23 november 2009 @ 22:31:51 #217
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74952251
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is de actie dus geslaagd. Het is immers als het ware een handreiking van moslims richting Wilders. Wilders neemt de handreiking niet aan, waardoor eens te meer duidelijk is dat zijn haat voor moslims intens diep is.
Dit. Volledig duidelijk en niets meer dan dat.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 23 november 2009 @ 22:34:25 #218
248844 Bowlingbal
pi_74952362
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet zo kies, dit.
Het keer op keer beweren dat Nederland Joods wortels zou hebben wel? Honderden jaren heeft Nederland de Joden verafschuwd, in WO2 hielpen mensen maar al te graag de Joden te deporteren en na WO2 voelden we ons beschaamd dus pikten we maar een stukje land ver weg in. Dat Joodse wortels noemen is alsof een bankovervaller je een vriend noemt. Beschamend maar bovenal ongemakkelijk.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74952893
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan ben je toch echt verkeerd geïnformeerd.
pi_74952947
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:34 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het keer op keer beweren dat Nederland Joods wortels zou hebben wel? Honderden jaren heeft Nederland de Joden verafschuwd, in WO2 hielpen mensen maar al te graag de Joden te deporteren en na WO2 voelden we ons beschaamd dus pikten we maar een stukje land ver weg in. Dat Joodse wortels noemen is alsof een bankovervaller je een vriend noemt. Beschamend maar bovenal ongemakkelijk.
Dat van die joodse wortels komt nou toevallig even goed uit.
pi_74953019
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:49 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Dat van die joodse wortels komt nou toevallig even goed uit.
Voor wie?
pi_74953196
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor wie?
Voor mensen die koste wat kost andere invloeden buiten de deur willen houden.
Toen men nog nooit van moslims gehoord had in ons land waren ze er helemaal niet zo happig op. Joden werden gezien als afzetters en, in de oorlog, erg gemakkelijk aan Duitsers verraden. Dan bleef er weer wat inboedel achter voor grijpgrage buren.
pi_74954471
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu?
Ik doel op die schijntoleranten hier. Mensen die vanuit hun flatje op de Veluwe schuimbekkend een mening hebben over Israel, Wilders en daarbij vervallen in Hitlervergelijkingen. Mensen die denken dat met het vervallen van het gelijkheidsbeginsel een nieuwe apartheid ontstaat. Ik zou zeggen, doe er wat aan.
pi_74954568
quote:
Op maandag 23 november 2009 22:34 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De Moslim bestaat niet, maar heel Nederland had wel 1 mening? Kap maar met die holle WO II retoriek, het is vermoeiend.
pi_74954707
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:27 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

De Moslim bestaat niet, maar heel Nederland had wel 1 mening? Kap maar met die holle WO II retoriek, het is vermoeiend.
Erg vermoeiend inderdaad, maar er zijn nou eenmaal overeenkomsten, of je dat nou leuk vindt of niet.
pi_74954723
quote:

[..]

Enorm vermoeiend, en we komen er gewoon niet uit.
pi_74954879
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:30 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Erg vermoeiend inderdaad, maar er zijn nou eenmaal overeenkomsten, of je dat nou leuk vindt of niet.
Die zullen er best zijn. Misschien heeft Wilders ook wel een hond!
  maandag 23 november 2009 @ 23:42:42 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_74955126
Net als de term KREDIETCRISIS in sommige bedrijven, zou ik natiebreed de term WILDERS graag tot taboe verklaren. Zij is immers een kanker in onze vocabulaire.

Waarvan akte, tot uw dienst en dankuwel.
  maandag 23 november 2009 @ 23:53:16 #229
248844 Bowlingbal
pi_74955453
quote:

[..]

Waarom is het holle WO2 retoriek? Waren er in een aantal jaar ineens zoveel minder Joden omdat ze niet tegen SBS6 konden? Zeg het maar hoor. Ik wacht wel tot je een argument hebt. En waar had ik het trouwens over 1 mening? Ik reageerde slechts op iemand die kwam met de term 'Joods-Christelijke wortels'.
- Donald Love
  dinsdag 24 november 2009 @ 08:34:10 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_74958132
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:30 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Eigenlijk geeft Wilders hiermee aan iets tegen moslims in het algemeen te hebben, in plaats van alleen 'tegen de islamisering' zoals hij zelf altijd beweert.
Nee, WIlders geeft hiermee aan dat hij niet trapt in de truc van iets cadeau krijgen waar hij dan later weer iets voor moet terugdoen omdat hij dan een soort van schuld bij ze heeft.

Een simpel voorbeeld hiervan zie je in de supermarkt waar een vrouw hapjes uitdeelt en jij bij het aannemen dan moet 'terugbetalen' door naar hun salespitch te luisteren.
  dinsdag 24 november 2009 @ 08:37:18 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_74958181
quote:
Op maandag 23 november 2009 17:43 schreef Disana het volgende:
Neemt niet weg dat Wilders zichzelf humorloos toont en de dialoog niet aandurft omdat dit niet bij zijn achterban zou scoren.
Na het uitbrengen van zijn film had hij genoeg uitnodigingen de deur uit gedaan om met hem in discussie te gaan kan ik me herinneren. Moslims zijn hier niet op ingegaan, had iets te maken met de voorwaarden die hij stelde.
  dinsdag 24 november 2009 @ 08:46:02 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_74958271
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ohhh LV, Wilders sluit geen bevolkings groepen uit. Dat staat ook niet in zijn program.
Hij wilt die etters retour afzender hebben, wat volledig terecht is.
True, kan me nog dat gedoe van een paar maanden geleden herinneren waarin twee zwaar criminele turkse broers met verlopen verblijfsvergunning niet eens het land uitgezet konden worden.

Als je criminele niet-nederlanders niet eens eruit kan schoppen dan is er idd iemand nodig die het 'systeem' een harde schop geeft.
pi_74958377
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Nee, WIlders geeft hiermee aan dat hij niet trapt in de truc van iets cadeau krijgen waar hij dan later weer iets voor moet terugdoen omdat hij dan een soort van schuld bij ze heeft.

Een simpel voorbeeld hiervan zie je in de supermarkt waar een vrouw hapjes uitdeelt en jij bij het aannemen dan moet 'terugbetalen' door naar hun salespitch te luisteren.
Nee hoor, dat is juist het ludieke. Die moslims willen niets terug van Wilders. Ze willen alleen aangeven dat ze haat met liefde bestrijden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_74958397
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:37 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Na het uitbrengen van zijn film had hij genoeg uitnodigingen de deur uit gedaan om met hem in discussie te gaan kan ik me herinneren. Moslims zijn hier niet op ingegaan, had iets te maken met de voorwaarden die hij stelde.
Nee hoor, de moslims hadden Wilders juist uitgenodigd. Echter daarbij wilde ze wel een onafhankelijke voorzitter hebben die het debat zou begeleiden. Wilders wilde dat niet - en daarmee einde debat.
quote:
De Unie wilde naar eigen zeggen samen met Wilders een onafhankelijke voorzitter kiezen, agendapunten opstellen en afspraken maken over de omvang van de delegaties van beide partijen om zo te komen tot een 'een evenwichtig, zo objectief mogelijk en fair debat'.

Volgens Abouyaala vindt Wilders de voorwaarden 'een waslijst aan eisen' en wilde hij er niet mee instemmen
Overigens gebeurde dat vaker:
quote:
In Slotervaart is zondag een grote discussiebijeenkomst georganiseerd. De middag was opgezet in reactie op Fitna, de film van Geert wilders.Tijdens de bijeenkomst gingen mensen met verschillende levensovertuigingen met elkaar in debat. De organisatie koos expres voor het thema Hiwar, dat dialoog betekent; het tegenovergestelde van Fitna, het Arabische woord voor chaos. De stoel die voor Geert Wilders was klaargezet bleef leeg. Onder de honderd geïnteresseerden was ook burgemeester Cohen.
quote:
De Nederlandse Moslim Raad vindt het onbegrijpelijk dat PVV-fractieleider Geert Wilders een gesprek afslaat over zijn kritiek op de Koran. Voorzitter A. Khairoun: ,,Hij is van de Partij voor de Vrijheid, maar hij gunt ons niet de vrijheid om te reageren op zijn uitspraken. Dat is jammer.’’

Volgens Khairoun had de moslimraad Wilders uitgenodigd om een einde te maken aan de polarisatie tussen moslims en niet-moslims in Nederland. ,,Wij willen graag van meneer Wilders horen wat hem dwars zit,’’ zegt de voorzitter in het Algemeen Dagblad. ,,Hij komt telkens met scherpe uitspraken over de Koran, maar de Koran is geen gemakkelijk boek. Dat boek kun je niet even lezen en zeggen: zie je wel, daar staat dat alle moslims alle ongelovigen moeten doden.’’

Khairoun: „Daarom willen we graag in debat met Wilders. We hebben begrip voor zijn opstelling, maar we willen daar graag op reageren. Met alleen radicale uitspraken schieten we niks op in Nederland.’’

[ Bericht 21% gewijzigd door Mutant01 op 24-11-2009 09:00:18 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_74958576
quote:

[..]

Wat was je aan het roken toen je deze post schreef?
pi_74960623
Dat Jodenargument is te triest voor woorden . Net alsof heel Nederland massaal klaar stond om de Joden aan te geven . Alsof er geen verzetsstrijders waren . En sowieso: ooit wel eens in je opgekomen dat sommige mensen uit pure noodzaak zoiets deden? Midden in de hongerwinter kon dat kleine beetje geld hen weer vooruit helpen. Maakt het niet ineens verantwoord, maar geeft wel aan dat niet altijd Jodenhaat het motief was om Joden aan te geven. Verder hoefden er door onze uitstekende burgerregistratie niet eens zoveel NSB'ers te zijn.

Overigens nog een vraagje: als buitenlanderhaat het motief van veel PVV stemmers zou zijn, waarom stemmen er dan ook buitenlanders op de PVV? En dan heb ik het niet over Duitsers maar over Surinamers en dergelijke.

En nog een opmerking: kap eens met die walgelijke vermeende superioriteit. Pak Wilders op zijn argumenten en maak hem niet continu belachelijk. Als zijn argumenten zo slecht zijn, zijn ze toch ook zo van de tafel te vegen in plaats van die grapjes telkens? En opmerkingen als "wat was je aan het roken toen je deze post schreef" getuigen ook niet echt van discussieniveau.
pi_74961339
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:41 schreef ThaMadEd het volgende:
Dat Jodenargument is te triest voor woorden . Net alsof heel Nederland massaal klaar stond om de Joden aan te geven . Alsof er geen verzetsstrijders waren . En sowieso: ooit wel eens in je opgekomen dat sommige mensen uit pure noodzaak zoiets deden? Midden in de hongerwinter kon dat kleine beetje geld hen weer vooruit helpen. Maakt het niet ineens verantwoord, maar geeft wel aan dat niet altijd Jodenhaat het motief was om Joden aan te geven. Verder hoefden er door onze uitstekende burgerregistratie niet eens zoveel NSB'ers te zijn.
Het zou mij als ik jood zou zijn niet uitmaken of jij me verlinkt om wat eten of omdat je me haat. Ik geloof wel dat ik blij ben dat ik in zulke barre tijden je buurman niet was

En met die verzetsstrijders viel het idd wel tegen. Ze waren er zeker wel en hebben heel belangrijk werk gedaan, maar zoveel waren het er niet hoor.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_74961900
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:41 schreef ThaMadEd het volgende:
Dat Jodenargument is te triest voor woorden . Net alsof heel Nederland massaal klaar stond om de Joden aan te geven . Alsof er geen verzetsstrijders waren .
Ik weet niet in hoeverre het geschetste beeld van welwillend Joden-verradend Nederland klopt, maar jij generaliseert nu de andere kant op. Dat er verzetsstrijders waren betekent niet dat er geen wijdverbreide anti-Joodse gevoelens konden zijn.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit zit. In de geschiedenislessen werd vooral de nadruk gelegd op Nederlanders die Joden lieten onderduiken, maar in hoeverre vonden Nederlanders het eigenlijk wel een goed plan om Joden te deporteren?
quote:
Overigens nog een vraagje: als buitenlanderhaat het motief van veel PVV stemmers zou zijn, waarom stemmen er dan ook buitenlanders op de PVV? En dan heb ik het niet over Duitsers maar over Surinamers en dergelijke.
De PVV is vrij specifiek anti-moslim, niet anti-buitenlander in het algemeen. Het enige vreemde is hooguit dat je, gezien het koloniale verleden van Suriname, van die Surinamer weinig sympathie zou verwachten voor een blanke die onderdrukking voorstaat.
quote:
En nog een opmerking: kap eens met die walgelijke vermeende superioriteit. Pak Wilders op zijn argumenten en maak hem niet continu belachelijk. Als zijn argumenten zo slecht zijn, zijn ze toch ook zo van de tafel te vegen in plaats van die grapjes telkens?
Dat wordt continu geprobeerd. Tegenargumenten worden echter afgedaan als "linkse naïviteit" en meer van dat soort dooddoeners. Als je Wilders' ongelijk probeert aan te tonen dan "zie je de werkelijkheid gewoon niet" en ben je "de elite die buiten de maatschappij staat".
quote:
En opmerkingen als "wat was je aan het roken toen je deze post schreef" getuigen ook niet echt van discussieniveau.
Er zijn grenzen, hoor. Ik ga niet serieus reageren op een vergelijking tussen een handreiking van moslims en het uitdelen van hapjes door een supermarktdame.
pi_74962773
quote:

[..]

Je meent dit serieus, is het niet?
pi_74964243
quote:
Het zou mij als ik jood zou zijn niet uitmaken of jij me verlinkt om wat eten of omdat je me haat. Ik geloof wel dat ik blij ben dat ik in zulke barre tijden je buurman niet was

En met die verzetsstrijders viel het idd wel tegen. Ze waren er zeker wel en hebben heel belangrijk werk gedaan, maar zoveel waren het er niet hoor.
Wie zegt dat ik dat zou doen? LEZEN. Ik durf er alleen mijn hand voor in het vuur te steken dat sommigen dat echt wel om die reden hebben gedaan. Survival of the fittest you know. Vind je het trouwens logisch dat niet iedereen verzetsstrijder was? Als jij een gezin hebt en je eerste prioriteit is rondkomen qua eten (hongerwinter e.d.) dan ga je niet de Rambo lopen uithangen. Je doet nu trouwens degenen die het wel deden tekort met je denigrerende opmerkingen.
quote:
Ik weet niet in hoeverre het geschetste beeld van welwillend Joden-verradend Nederland klopt, maar jij generaliseert nu de andere kant op. Dat er verzetsstrijders waren betekent niet dat er geen wijdverbreide anti-Joodse gevoelens konden zijn.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit zit. In de geschiedenislessen werd vooral de nadruk gelegd op Nederlanders die Joden lieten onderduiken, maar in hoeverre vonden Nederlanders het eigenlijk wel een goed plan om Joden te deporteren?
Kom je nooit meer achter. En bij veel die erachter stonden kan ook de redenatie "eigen hachje eerst" opkomen. De redenatie "als ik meewerk pakken ze mij in ieder geval niet" en dat heeft ook weer niks met Jodenhaat te maken. Ik weet niet of er een wijdverbreide Jodenhaat was in Nederland en daar zullen we ook nooit meer achterkomen. Waarom zou die er eigenlijk zijn? Joden waren gewoon al lang geïntegreerd in de samenleving en Nederland kende geen Kristalnacht.
quote:
De PVV is vrij specifiek anti-moslim, niet anti-buitenlander in het algemeen. Het enige vreemde is hooguit dat je, gezien het koloniale verleden van Suriname, van die Surinamer weinig sympathie zou verwachten voor een blanke die onderdrukking voorstaat.
Dus is buitenlanderhaat niet het motief om op de PVV te stemmen, noch xenofobie. Ten eerste is Geert Wilders niet blank (Indonesische roots), ten tweede staat hij geen onderdrukking voor. Ten derde hebben andere allochtone bevolkingsgroepen meer ervaring met de uitwassen van de multiculturele samenleving (ze wonen bijv. in dezelfde wijken) en zijn het zat en willen dat er tegenop getreden wordt. Dat is dan waarschijnlijk hun motief om op de man te stemmen.
quote:
Dat wordt continu geprobeerd. Tegenargumenten worden echter afgedaan als "linkse naïviteit" en meer van dat soort dooddoeners. Als je Wilders' ongelijk probeert aan te tonen dan "zie je de werkelijkheid gewoon niet" en ben je "de elite die buiten de maatschappij staat".
Ja en als je niet 100% anti-Wilders bent ben je een xenofoob, een racist, preek je klassiek rechtse haat-retoriek, heb je extreem-rechtse paranoïde denkbeelden. Verder worden er Hitler, NSB en Nazi-vergelijkingen bijgehaald. Dat vind ik persoonlijk wel iets kwalijker dan bovengenoemde term. Verder zie ik in elk topic dezelfde tendens. Ik zie nooit iemand ingaan op Wilders zijn argumenten, of op argumenten van rechtse users in het algemeen. Continu wordt er belachelijk gemaakt.
quote:
Er zijn grenzen, hoor. Ik ga niet serieus reageren op een vergelijking tussen een handreiking van moslims en het uitdelen van hapjes door een supermarktdame.
Het is gewoon een vergelijking. Het zit misschien op hetzelfde niveau, maar ik snap de redenatie erachter wel. Want door deze actie kunnen zij laten zien hoe "goed" ze wel niet zijn en als Wilders vervolgens niet met hen in discussie wil (wat hij alleen onder bepaalde voorwaarden wil) hoe "slecht" hij wel niet is want zij hebben alles eraan gedaan om vriendelijk richting hem te zijn.
  dinsdag 24 november 2009 @ 13:27:38 #241
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74965151
Oh hey, mensen die Wilders steunen hebben weeral alleen drogredenen waarom Wilders echt heus werkelijk waar geen xenofoob en niet anti-moslim is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_74966644
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:41 schreef ThaMadEd het volgende:

Ja en als je niet 100% anti-Wilders bent ben je een xenofoob, een racist, preek je klassiek rechtse haat-retoriek, heb je extreem-rechtse paranoïde denkbeelden. Verder worden er Hitler, NSB en Nazi-vergelijkingen bijgehaald. Dat vind ik persoonlijk wel iets kwalijker dan bovengenoemde term.
"Handlangers van Mohammed B." vond ik anders ook niet mis. Maar het lijkt me zinloos om te gaan bepalen wie de kwalijkste taal gebruikt.
quote:
Verder zie ik in elk topic dezelfde tendens. Ik zie nooit iemand ingaan op Wilders zijn argumenten, of op argumenten van rechtse users in het algemeen.
Dat is nogal een 'eye of the beholder'-verhaal dan. Ik als uitgesproken linkse user heb namelijk het idee dat er juist op linkse argumenten nauwelijks serieus wordt ingegaan. Als je je uitspreekt tegen privatisering of tegen koopzondagen krijg je maar al te gauw te horen dat je een enge communist bent die alle macht naar de overheid wil hebben.

Zelf tracht ik zoveel mogelijk te discussiëren in plaats van met modder te gooien. Dat lukt me echter niet altijd. Ik vind een voorwaarde voor discussie dat je discussiepartner in ieder geval een enigszins beargumenteerde mening heeft (dus niet een nieuwsdump met daaronder "Wilders ") en dat hij niet zo overtuigd is door een complottheorie dat alle argumenten neerkomen op "ja, dat is wat ZE je willen doen geloven". Voor ZE mag je willekeurig "de linksen", "de moslims", "de wetenschappers", "de EU" ... invullen.
quote:
Het is gewoon een vergelijking. Het zit misschien op hetzelfde niveau, maar ik snap de redenatie erachter wel. Want door deze actie kunnen zij laten zien hoe "goed" ze wel niet zijn en als Wilders vervolgens niet met hen in discussie wil (wat hij alleen onder bepaalde voorwaarden wil) hoe "slecht" hij wel niet is want zij hebben alles eraan gedaan om vriendelijk richting hem te zijn.
Dit bedoel ik nou. Het hele argument komt neer op het idee dat dit wel weer een trucje zal zijn om Wilders te 'demoniseren'.
pi_74966727
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:27 schreef ethiraseth het volgende:
Oh hey, mensen die Wilders steunen hebben weeral alleen drogredenen waarom Wilders echt heus werkelijk waar geen xenofoob en niet anti-moslim is.
Je bent zelf een prachtig voorbeeld van een xenofoob. En dat zonder inhoud en met herhalende opmerkingen.
Best triest om te zien.
pi_74966853
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 08:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is juist het ludieke. Die moslims willen niets terug van Wilders. Ze willen alleen aangeven dat ze haat met liefde bestrijden.
Inderdaad. De Islam staat immers voor lief en zo min mogelijk leed.

Ohja, en de Islam staat vooral voor humor en relativering. Wat hebben we gelachen met die cartoonrellen!

[ Bericht 15% gewijzigd door tho_Omas op 24-11-2009 17:03:18 ]
  dinsdag 24 november 2009 @ 16:57:55 #245
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74967138
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen in Nederland zijn de motieven reeds zichtbaar. Het is slechts een select groepje fundamentalisten die oprecht geloven in de ideeen van Wilders.
lul niet uit je nek man.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74969004
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:49 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Inderdaad. De Islam staat immers voor lief en zo min mogelijk leed.

Ohja, en de Islam staat vooral voor humor en relativering. Wat hebben we gelachen met die cartoonrellen!
Ik vind het werkelijk knap hoe je het voor elkaar krijgt om de islam hierbij te betrekken. Althans, in die zin dat je de opmerking 'Islam staat immers voor liefde en zo min mogelijk leed'. uit je toetsenbord ramt.

Wat heeft de 'barbaarse' islam met deze actie te maken? Verwacht je dat dit een verhullingsactie is en dat de moslims Wilders met paard en wagen te lijf gaan om te laten zien waar de islam daadwerkelijk voor staat.

Deze figuren hebben niet in hun boekje gekeken toen ze deze actie bedachten. Het is gewoon een ludieke actie, niets meer en niets minder.
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:18:54 #247
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_74969081
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze figuren hebben niet in hun boekje gekeken toen ze deze actie bedachten. Het is gewoon een ludieke actie, niets meer en niets minder.
Een stompzinnige ludieke actie ja.
Denk dat Dhr. Wilders wel wat beters te doen heeft dan die "liefdesbrieven" en bloemen in ontvangst te nemen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_74969138
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:35 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Die zullen er best zijn. Misschien heeft Wilders ook wel een hond!
Afghaanse windhond?
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:03:49 #249
248844 Bowlingbal
pi_74969892
quote:

[..]

Moest jij de slager soms pijpen als hij jou een worstje gaf? Jezus zeg, bestaat er in jouw wereld wel iets als geven, zonder er iets voor terug te verwachten?
- Donald Love
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:04:36 #250
248844 Bowlingbal
pi_74969924
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Een stompzinnige ludieke actie ja.
Denk dat Dhr. Wilders wel wat beters te doen heeft dan die "liefdesbrieven" en bloemen in ontvangst te nemen.
Ja? Noem eens iets dan. Ik ben benieuwd.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')