abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:29:06 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74775098
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, is goed... Doe jij de Nederlanders al vast opwarmen?

Nederlanders zijn een passief zooitje bij elkaar. Ik las laatst dat dik over de 90% in WO2 geen fuck uitvoerde. De laatste massa-demonstraties zijn ook al weer behoorlijk wat jaren terug.

Hell, dik over de 90% van de bevolking is tegen de stijging van de AOW leeftijd. Toch zie ik nergens actie. Op internet niet (alleen klagende internethelden, incluis ikzelf) als in mijn omgeving niet. En men blijft netjes op de gevestigde partijen stemmen...
als het zo doorgaat met deze kutregering zie ik nog wel eens mensen op de barricades.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_74775102
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld een moment komen waarop ze via dat systeem kunnen zien hoe hard je ergens rijdt, en het kunnen gebruiken om snelheidsovertredingen vast te stellen.
[..]
In Oman hebben ze iets vergelijkbaars ingevoerd. En binnen 2 maanden gingen er idd automatische boetes uit voor de snelheid. Reken er hier dus ook maar op.
Tijd voor een coup.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dus als je nietsvermoedend onderweg bent en ineens gaat het kastje kapot, zonder dat jij er iets mee hebt gedaan, dan loop je dus de kans om gestraft te worden voor een technisch defect waar je zelf niets aan kunt doen? .
Yep, want je bent een belastingcrimineel.
pi_74775108
Hoe bizar eigenlijk. ...
pi_74775110
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:22 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Kijk, dat heeft onze regering nou graag, simpele mensen als jij. Domweg de indoctrinatie van onze fijne regering geloven. Dat sinds de invoering van de euro prijzen buitenproportioneel en exorbitant gestegen zijn vergeleken bij de 25 jaar daarvoor heeft er natuurlijk helemaal nies mee te maken, janken over de euro is gewoon zielig
Aaah, het plebs moet weer huilie doen over de euro Eendimensionaal redeneren is heerlijk eenvoudig. Er zijn echter tal van factoren die de prijzen omhoog drijven. Misschien dat het behoud van de gulden iets had gescheeld. Maar niet veel, vrees ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74775152
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aaah, het plebs moet weer huilie doen over de euro Eendimensionaal redeneren is heerlijk eenvoudig. Er zijn echter tal van factoren die de prijzen omhoog drijven. Misschien dat het behoud van de gulden iets had gescheeld. Maar niet veel, vrees ik.
Als je ff goed leest, bedoelt hij niet specifiek de euro, maar de houding van mensen zoals jij nu tentoonspreidt.
pi_74775162
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat inderdaad, GPS is ook eigenlijk een vrij onbetrouwbaar signaal. Zo enkele vragen die bij me opkomen:
Hoe nauwkeurig worden die kastjes?
Duurt het ook eerst 10 minuten voordat je een fatsoenlijk betrouwbaar signaal hebt en betekent dat dus dat je niet mag gaan rijden dan?
Er is geen bereik van GPS in tunnels, parkeergarages e.d., hoe gaan ze dat oplossen?
Als we met hele nauwkeurige GPS-systemen gaan werken, wie kan dat in godnsaam betalen? Die apparaten kosten gerust enkele duizenden euro's.
Hoe gaat het dataverkeer? GPS is een passief signaal dat alleen maar uitzendt naar je auto toe, er kan niets via GPS worden verzonden.
Welke mobiele provider wordt hier beter van?
Wie gaat er zorgen voor de uitbreiding voor de capaciteit van het mobiele netwerk? Als je al naar bijvoorbeeld koninginnedag kijkt, dan ligt het hele GSM/GPRS/UMTS/HSDPA-verkeer al plat, wat moet dat dan worden als élke auto élk moment een signaal uit gaat zenden?
Hoe zit het als je in het verre buitenland zit, waar geen bereik is? Of gaan we alle landen ter wereld verplichten een netwerk aan te leggen met 100% dekking? (dat is net zoiets als wereldvrede eisen...)
Wie gaat de roaming datakosten in het buitenland betalen?
Welke garantie zit er op de verbinding? Ik heb nog nooit ergens een contract gezien met een 100% bereikbaarheidsverbinding, waarom denkt het kabinet dit wel te kunnen?
Hoe zit het met de privacy? De overheid hoeft niet te weten waar ik me bevind.
Wie kan mij garanderen dat dit systeem nooit voor iets anders gebruikt zal worden?
Zoals in het artikel te lezen is, een draadloos systeem is totaal niet te vergelijken met een systeem als de rem. Als mijn auto een draadloze rem zou bevatten, zou ik er niet meer in durven te rijden. Draadloze verbindingen zijn nog altijd heel erg storingsgevoelig, ik zie ze dat nog niet oplossen binnen die paar jaar. Waarom is de overheid zo naïef om te denken dat zij dit wel kunnen?

Waarom komt onze overheid altijd met technische wensen die totaal niet realistisch of zelfs mogelijk zijn? Volgens mij leven ze een beetje in een droomwereld daar in Den Haag.
held.
pi_74775165
NXP is toch de ontwikkelaar van ons o-zo-fantastisch-werkende OV-chipkaart systeem? Ik heb er alle vertrouwen in.
pi_74775167
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

En de chips zijn uiteraard niet door criminelen te kraken en te kopiëren, waardoor ze ineens op jouw kosten het hele land gaan doorkruisen .

Maar ik snap niet waarom het zo moeilijk moet met kastjes en zo. Ieder jaar komen de meeste auto's bij de garage voor een APK. Gebruik die kilometerstand en vergelijk die met die van een jaar eerder en je weet ook hoeveel kilometer iemand gereden heeft. En daarop baseer je dan de vergoeding die moet worden betaald.

En om de kosten te spreiden, maak je op basis van het gemiddeld aantal kilometers van de afgelopen x jaar een schatting van de kilometers die het volgend jaar gereden zullen worden. Daar baseer je een maandelijks voorschotbedrag op, en na de volgende APK verreken je het verschil tussen voorschot en werkelijke kosten.
Dat dus
Lijkt me een stuk eenvoudiger...
pi_74775198
Waarom GPS eigenlijk? Europa krijgt toch een eigen systeem galileo ofzo?
pi_74775252
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:32 schreef Tahiti het volgende:
Waarom GPS eigenlijk? Europa krijgt toch een eigen systeem galileo ofzo?
Ja, een vooruitziende blik kun je zo ook niet echt verwijten idd. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74775258
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:31 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dat dus
Lijkt me een stuk eenvoudiger...
En minder ingrijpend...

Gemakkelijker te accepteren.

en niemand die iets doet, ook leuk, we krijgen dit weer door onze strot geduwd en niemand die bedenkt dat er iets aan gedaan zou moeten worden, of ja, denkers genoeg, maar iemand die ook daadwerkelijk iets onderneemt
compact en kleverig.
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 10:35:22 #112
42184 crew  DaMart
pi_74775261
Het enige positieve punt van zo'n GPS-kastje is dat gestolen auto's makkelijker op te sporen worden. Alleen dan moet je hopen dat de dief het kastje niet sloopt, want voor je het weet heb jij een strafblad omdat iemand anders je auto heeft gejat .
pi_74775280
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je ff goed leest, bedoelt hij niet specifiek de euro, maar de houding van mensen zoals jij nu tentoonspreidt.
Dan moet die persoon wat minder selectief lezen, want ik heb in dit topic al meerdere malen mijn verontwaardiging uitgesproken over privacy-beperkende maatregelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74775347
Ik zie het allemaal nog niet zo snel gebeuren. En nog niet zo snel werken. Het is een enorm project, een IT project zelfs, en daar is de overheid nou niet echt goed in. Het zal jaren gaan duren voordat het werkt, en ik vraag me af of het echt gaat werken. Of de techniek al voldoende ontwikkeld is om het aan te kunnen.

Overigens vind ik het niet eens een slechte maatregel. Welke stomme idioot gaat er nou een uur in de file staan? Thuiswerken, dichterbij wonen, flexibele uren.. OV, etc. Genoeg mogelijkheden tegenwoordig. En als ik dan een keer naar de Randstad moet, kan ik tenminste gewoon tijdens de spits Amsterdam in.
pi_74775373
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, een vooruitziende blik kun je zo ook niet echt verwijten idd. .
Zouden ze wel weten dat dit systeem eraan komt en dat Nederland er aan meebetaald?
pi_74775385
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
pi_74775406
Oh, en NXP is een betrouwbaar bedrijf. Financieel dan weer niet, maargoed. Ik zie geen problemen bij de beveiliging. Een auto staat op A, als er dan opeens dezelfde auto op B staat.. ping!
pi_74775413
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:40 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Zouden ze wel weten dat dit systeem eraan komt en dat Nederland er aan meebetaald?
Het zoú kunnen dat ze voor het gemak over 'GPS' spreken en dat ze eigenlijk wat anders bedoelen, maar ik reken er maar niet op. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74775431
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:42 schreef Oksel het volgende:
Oh, en NXP is een betrouwbaar bedrijf. Financieel dan weer niet, maargoed. Ik zie geen problemen bij de beveiliging. Een auto staat op A, als er dan opeens dezelfde auto op B staat.. ping!
Dat blijkt wel uit de OV-chipkaart ja
pi_74775437
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
Hypochonder. Het zit allemaal tussen je oren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74775448
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
'die gps dingen' zenden geen straling uit. Ze vangen straling op die er al is. Het zit dus echt tussen je oren.
pi_74775454
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:39 schreef Oksel het volgende:
Ik zie het allemaal nog niet zo snel gebeuren. En nog niet zo snel werken. Het is een enorm project, een IT project zelfs, en daar is de overheid nou niet echt goed in. Het zal jaren gaan duren voordat het werkt, en ik vraag me af of het echt gaat werken. Of de techniek al voldoende ontwikkeld is om het aan te kunnen.
denk je echt dat de overheid de launch uitstelt omdat het systeem nog niet goed werkt?
quote:
Overigens vind ik het niet eens een slechte maatregel. Welke stomme idioot gaat er nou een uur in de file staan? Thuiswerken, dichterbij wonen, flexibele uren.. OV, etc. Genoeg mogelijkheden tegenwoordig. En als ik dan een keer naar de Randstad moet, kan ik tenminste gewoon tijdens de spits Amsterdam in.
Omdat enkele idioten in Den Haag het onmogelijk duur maken (overdrachtsbelasting!?) om te verhuizen voor een baan. En niet iedereen kan flexibele uren hebben of met het OV. Ooit eens geprobeerd ergens op de maasvlakte te komen met het OV?
Erg makkelijk praten voor iemand die niet in de Randstad woont.
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 10:44:37 #123
42184 crew  DaMart
pi_74775458
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:42 schreef Oksel het volgende:
Oh, en NXP is een betrouwbaar bedrijf. Financieel dan weer niet, maargoed. Ik zie geen problemen bij de beveiliging. Een auto staat op A, als er dan opeens dezelfde auto op B staat.. ping!
"Geachte bestuurder, uw GPS-kastje is gehackt en daarom automatisch uitgeschakeld. U dient het kastje binnen 3 weken te vervangen door een nieuw exemplaar van een paar honderd euro."
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:46:15 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74775487
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:45 schreef Strolie75 het volgende:
Don't fuck with de schatkist.
Als je in een dronken toestand iemand doodrijd kom je er genadiger vanaf.
^^ Dat dus.
Ik vind het dan ook hoog tijd worden dat er een geldboete op inbraak komt te staan, dan worden de criminelen aanzienlijk beter vervolgd dan met gevangenisstraf, die ze vaak niet hoeven uit te zitten.
censuur :O
pi_74775537
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:39 schreef Oksel het volgende:


Overigens vind ik het niet eens een slechte maatregel. Welke stomme idioot gaat er nou een uur in de file staan? Thuiswerken, dichterbij wonen, flexibele uren.. OV, etc. Genoeg mogelijkheden tegenwoordig. En als ik dan een keer naar de Randstad moet, kan ik tenminste gewoon tijdens de spits Amsterdam in.
Ja, heel fijn idd om te weten dat men 24 uur per dag kan weten waar je bent.
Lekker.

Ik heb geen zak te verbergen, maar ik word ook niet graag gestalkt
compact en kleverig.
pi_74775539
Men is al jaren bezig om een simpel veiligheidssysteem op de A73 aan de gang te krijgen, dus ik ben benieuwd of een km-registratiesysteem voor heel Nederland ooit gaat werken.
pi_74775547
Heel slim. Iedereen overkomt dit wel een keertje en door het strafblad is het vrijwel onmogelijk te emigreren. De muur wordt steeds verder opgetrokken.
pi_74775555
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:46 schreef RvLaak het volgende:
Lastig. Ik ben sowieso tegen de hele implementatie van de kilometerheffing (gps kastjes , privacy anyone?).
Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
pi_74775584
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
Behalve de overheid dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74775621
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
Mensen die blijven roepen dat ze niks te verbergen hebben en er pas achterkomen hoe erg systemen als deze misbruikt wordt als het te laat is en ze zelf een probleem hebben.
pi_74775635
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
Ik denk anders wel dat databases van een groot deel van de bevolking met naam en toenaam en de plaatsen waar diegene komt, hoe lang die persoon daar is en hoe vaak, veel geld waard zijn.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:52:34 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74775647
Een voordeel is wel dat er om al die hardwerkende mensen straks op te kunnen sluiten er werkkampen opgericht moeten worden. Want die passen vast niet allemaal in de gevangenissen!
Dan is je slaapplek ook je werkplek, dus dan heb je helemaal geen kilometerheffing meer nodig! (in ieder geval niet de eerste vier jaar!)
The End Times are wild
pi_74775649
En waar kan men dat wetsvoorstel vinden?
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:52:42 #134
97477 BadBert
The mini racer
pi_74775651
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat inderdaad, GPS is ook eigenlijk een vrij onbetrouwbaar signaal. Zo enkele vragen die bij me opkomen:
Hoe nauwkeurig worden die kastjes?
Duurt het ook eerst 10 minuten voordat je een fatsoenlijk betrouwbaar signaal hebt en betekent dat dus dat je niet mag gaan rijden dan?
Er is geen bereik van GPS in tunnels, parkeergarages e.d., hoe gaan ze dat oplossen?
Als we met hele nauwkeurige GPS-systemen gaan werken, wie kan dat in godnsaam betalen? Die apparaten kosten gerust enkele duizenden euro's.
Hoe gaat het dataverkeer? GPS is een passief signaal dat alleen maar uitzendt naar je auto toe, er kan niets via GPS worden verzonden.
Welke mobiele provider wordt hier beter van?
Wie gaat er zorgen voor de uitbreiding voor de capaciteit van het mobiele netwerk? Als je al naar bijvoorbeeld koninginnedag kijkt, dan ligt het hele GSM/GPRS/UMTS/HSDPA-verkeer al plat, wat moet dat dan worden als élke auto élk moment een signaal uit gaat zenden?
Hoe zit het als je in het verre buitenland zit, waar geen bereik is? Of gaan we alle landen ter wereld verplichten een netwerk aan te leggen met 100% dekking? (dat is net zoiets als wereldvrede eisen...)
Wie gaat de roaming datakosten in het buitenland betalen?
Welke garantie zit er op de verbinding? Ik heb nog nooit ergens een contract gezien met een 100% bereikbaarheidsverbinding, waarom denkt het kabinet dit wel te kunnen?
Hoe zit het met de privacy? De overheid hoeft niet te weten waar ik me bevind.
Wie kan mij garanderen dat dit systeem nooit voor iets anders gebruikt zal worden?
Zoals in het artikel te lezen is, een draadloos systeem is totaal niet te vergelijken met een systeem als de rem. Als mijn auto een draadloze rem zou bevatten, zou ik er niet meer in durven te rijden. Draadloze verbindingen zijn nog altijd heel erg storingsgevoelig, ik zie ze dat nog niet oplossen binnen die paar jaar. Waarom is de overheid zo naïef om te denken dat zij dit wel kunnen?

Waarom komt onze overheid altijd met technische wensen die totaal niet realistisch of zelfs mogelijk zijn? Volgens mij leven ze een beetje in een droomwereld daar in Den Haag.
Dat dus, helemaal mee eens!

En dan roepen dat het bij de apk wel kan, daar is dan al helemaal niet over nagedacht he... km's in het buitenland, die hoef je (nog) niet te betalen, dus dat werkt al niet.

GPS is helemaal niet nauwkeurig (dat roept die flippo in wegmisbruikers vaak zat, daar mag je je snelheid niet op bepalen), dus nu gaan ze dat wel gebruiken?

Een kastje OP JE DASH? ik dacht het niet he, in mijn strakke interrieur komt niets OP of AAN mijn dash wat ik niet wil, het is MIJN eigendom.
En ik ga dat pokkekastje al helemaal niet zelf betalen, als ze dat zo nodig willen doen, regelen ze het zelf maar! Dat slaat toch nergens op? Verplicht iets aanschaffen zodat de overheid weer meer geld in zijn pocket kan steken, en als het kapot is ofzo draai jij er voor op?

En wat als je auto pech heeft, in noord nl, en hij wordt op een trailer naar zuid nl gebracht, die km's zouden niet mogen tellen, evenals kms die je gesleept wordt, op een veerpond (waar je al voor betaald) enz enz enz.

een km'heffing vind ik prima ipv een vast bedrag per maand, maar doe het wel op een normale manier, en denk aan de privacy (want daar begin ik nog niet eens over... tsss)
And on the 7th day, god created the mini!
And he saw it was SUPER :P
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:53:21 #135
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_74775667
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

En de chips zijn uiteraard niet door criminelen te kraken en te kopiëren, waardoor ze ineens op jouw kosten het hele land gaan doorkruisen .

Maar ik snap niet waarom het zo moeilijk moet met kastjes en zo. Ieder jaar komen de meeste auto's bij de garage voor een APK. Gebruik die kilometerstand en vergelijk die met die van een jaar eerder en je weet ook hoeveel kilometer iemand gereden heeft. En daarop baseer je dan de vergoeding die moet worden betaald.

En om de kosten te spreiden, maak je op basis van het gemiddeld aantal kilometers van de afgelopen x jaar een schatting van de kilometers die het volgend jaar gereden zullen worden. Daar baseer je een maandelijks voorschotbedrag op, en na de volgende APK verreken je het verschil tussen voorschot en werkelijke kosten.
Ik maak natuurlijk de helft van mijn kilometers in het buitenland
Daar hoef ik in Nederlands geen kilometer heffing voor te betalen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:53:42 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74775676
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, heel fijn idd om te weten dat men 24 uur per dag kan weten waar je bent.
Lekker.

Ik heb geen zak te verbergen, maar ik word ook niet graag gestalkt
Is het geen grondrecht van de overheid om 24/7 te weten waar al zijn burgers uithangen?
The End Times are wild
pi_74775712
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:52 schreef Monidique het volgende:
En waar kan men dat wetsvoorstel vinden?
Dat is er al doorgevoerd. Gevangenisstraffen tot 4 jaar staan erop.
pi_74775729
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
.....

Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
Op papier zijn het volksvertegenwoordigers.

Maar aan de andere kant, wie houdt ze tegen? Om de een of andere reden hebben Nederlanders de indruk dat demonstreren niets meer uitmaakt. En dat zou kunnen kloppen want onze "volksvertegenwoordigers" gaan hun eigen gang, of het volk dit nu wil of niet.
pi_74775731
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:53 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik maak natuurlijk de helft van mijn kilometers in het buitenland
Daar hoef ik in Nederlands geen kilometer heffing voor te betalen.
Naief, denk je dat je over 10 jaar nog zonder toestemming de grens over mag?

Sterker nog denk je dat je uberhaupt mag autorijden zonder vergunning voor een bepaald stuk weg. Rotterdam wil bijvoorbeeld voor het vrachtverkeer een vergunning voor de A15 instellen.
pi_74775777
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:55 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is er al doorgevoerd. Gevangenisstraffen tot 4 jaar staan erop.
Ook dan: waar?

Volgens mij betreft het http://www.verkeerenwater(...)09_tcm195-266316.pdf
pi_74775846
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:54 schreef Iblis het volgende:
Het telegraafartikel zegt:
[..]

GPS is normaliter gewoon passief. Maar dit betekent – mits de berichtgeving juist is – dat elke auto continu moet uitzenden hoeveel deze gereden heeft? Dat is toch belachelijk?
Ik ben niet zo'n wetsparser, maar betreft het niet dit:
quote:
1. De houder van het motorrijtuig meldt, indien het motorrijtuig blijkens het signaal, bedoeld in artikel 4.5, derde lid, onderdeel a, niet meer voldoet aan het bij of krachtens de artikelen 4.5 en 4.8 bepaalde of indien het signaal ontbreekt, dat feit binnen 8 uur aan de Dienst Wegverkeer.
2. Een motorrijtuig als bedoeld in het eerste lid voldoet binnen drie weken na de dag waarop melding, bedoeld in het eerste lid, is gedaan, aan het bij of krachtens de artikelen 4.5 en 4.8 bepaalde.
4.5 3.a:
quote:
3. De registratievoorziening vervult voorts, zolang de stroomvoorziening van het motorvoertuig is geactiveerd, de volgende functies:
a. het aan de bestuurder kenbaar maken, door een daarvoor bestemd signaal, van haar functioneren alsmede het functioneren van de beveiligingsmodule;
Kortom, geen GPS-signaal, maar een soortement dashboard-indicatie. In dat geval zou, me dunkt, De Telegraaf hier verkeerd zitten.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:00:43 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74775848
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Naief, denk je dat je over 10 jaar nog zonder toestemming de grens over mag?

Sterker nog denk je dat je uberhaupt mag autorijden zonder vergunning voor een bepaald stuk weg. Rotterdam wil bijvoorbeeld voor het vrachtverkeer een vergunning voor de A15 instellen.
Uiteindelijk denk ik dat we naar een systeem gaan waarbij je toestemming moet aanvragen om over een bepaalde weg t rijden. (Via internet). Dan mag je iedere dag naar je werk, één keer per week naar je familie en één keer per jaar naar de Efteling.

Dan doe je een aanvraag om zaterdag naar het strand te gaan, wordt die afgewezen. "Want u bent twee weken geleden daar ook al geweest en er is een prima zwemplas bij u in de buurt"
The End Times are wild
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:00:58 #143
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74775855
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
Gevoeligheid voor straling is al jaren geleden ontkracht. Het zit tussen de oren en nergens anders.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74775865
quote:
"Financieel belang Staat rechtvaardigt gevangenisstraf"

Hoge straffen ontduikers kilometerheffing
Ontduikers van de kilometerheffing kunnen straks rekenen op hoge straffen, tot celtraf aan toe.

Celstraf
In een wetsontwerp over de kilometerheffing, dat in het bezit is van RTL Nieuws, staat dat automobilisten die proberen te frauderen met de heffing, een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar riskeert. Het wetsvoorstel is voor advies naar een aantal organisaties gestuurd ne moet aan het eind van het jaar door het kabinet worden goedgekeurd.


Sateliet
Voor de invoering van de kilometerheffing moeten meer dan acht miljoen personeneauto's en één miljoen vrachtwagens voorzien van een kastje, dat precies bijhoudt hoeveel kilometers er gereden zijn. Het kastje stuurt de gegevens per sateliet naar de overheid.

Belang
Wie probeert het gps-signaal te verstoren dat de gegevens verstuurt, kan dus rekenen een hoge straf. Extreem hoog zelfs, maar dat moet wel, schrijft minister Eurlings van Verkeer in het wetsvoorstel: "Het financiële belang voor de Staat is zo groot, dat in dit geval een gevangenisstraf op zijn plaats is."

Camera's
Er komen vaste camera's boven de snelweg, die controleren of auto's zijn voorzien van een registratiekastje. Ook worden er mobiele camera's ingezet en zal de politie extra controleren.

Spitsheffing
Hoeveel de kilometerprijs wordt, is niet bekend, dat wordt pas volgend jaar vastgesteld. Er komt in elk geval een basistarief voor alle in Nederland gereden kilometers. Wie een schone of zuinige auto rijdt, betaalt minder. Er komt een spitstarief: wie tussen zeven en negen 's ochtends en tussen vier en zes 's middags op knelpunten rijdt, moet extra betalen. Voor welke knelpunten het spitstarief gaat gelden, is nog niet bekend.

Motoren
Politie, brandweer en ambulance betalen geen kilometerheffing. Ook begrafenisauto's, legervoertuigen, bussen en taxi's zijn uitgezonderd. Wat motorrijders betreft houdt miniser Eurling nog een slag om de arm. De kilometerheffing wordt in 2011 ingevoerd voor vrachtwagens en vanaf 2012 stapsgewijs ingevoerd voor personenauto's
pi_74775892
Het loont straks in iedergeval wel voor mij om via Duitsland naar Limburg, Belgie of zuidelijker te rijden.
Die paar extra euro's aan brandstof wegen niet op tegen het kilometertarief dat ik zou moeten betalen.

Oh wacht, mijn auto is uit 1986... Voorlopig lijk ik nog buiten de km-boot te vallen...
pi_74775913
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uiteindelijk denk ik dat we naar een systeem gaan waarbij je toestemming moet aanvragen om over een bepaalde weg t rijden. (Via internet). Dan mag je iedere dag naar je werk, één keer per week naar je familie en één keer per jaar naar de Efteling.

Dan doe je een aanvraag om zaterdag naar het strand te gaan, wordt die afgewezen. "Want u bent twee weken geleden daar ook al geweest en er is een prima zwemplas bij u in de buurt"
Precies. Ik verwacht in het eerste jaar al brieven op de mat met de vraag waarom je over de sluiproute bent gereden in plaats van over de snelweg. Daarna zal het steeds dwingender worden tot met wat jij beschrijft.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:04:33 #147
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74775930
Mensen de voordelen van dit systeem zijn talloos natuurlijk:

  • De verkeersgegevens kunnen gebruikt worden om knelpunten in het wegennet in kaart te brengen. En files te signaleren.
  • Snelheidsovertreders kunnen automatisch aangepakt worden, evenals de mensen die in 1-richtingsstraten de verkeerde kant op rijden, die parkeren waar dit niet mag en die op de bus- of taxibaan rijden. Zelfs aan het negeren van maximale asbelasting kan in principe gedacht worden, evenals het overschrijden van maximale parkertijden of het inrijden van wegen die alleen voor bestemmingsverkeer zijn (immers, stop je er niet, ben je geen bestemmingsverkeer!). Als GPS nauwkeurig genoeg is, na invoering van Galileo, kan ook eindelijk dat verfoeide bumperkleven afgestraft worden, evenals onnodig linksrijden.
  • Nooit meer uitzendingen of oproepen van de politie: ‘de politie is op zoek naar de bestuurder van een zwarte opel’: Immers, de politie weet precies wie die bestuurder was.
  • Fraude met de kilometerteller kan eindelijk teruggedrongen worden, er wordt natuurlijk nauwkeurig geregistreerd hoeveel een auto gereden heeft. Tevens is het zo handig om te zien of iemand van wie de APK verlopen is zich niet toch stiekem op de weg begeeft. Mensen wier rijbewijs ontnomen is kunnen ook beter in de gaten worden gehouden.
  • Als iemand een straatverbod of gebiedsverbod heeft, dan kan direct gecontroleerd worden of iemand zich in ieder geval niet per auto in dat gebied begeeft.
  • Kinderen van wie een ouder uit het buitenland komt kunnen beter in de gaten gehouden worden: of pa of ma niet naar Schiphol rijdt om de kinderen te ontvoeren, of de grens over gaat: dan kan direct actie ondernomen worden.
  • Frequente bezoeken aan de coffeeshop kunnen bijvoorbeeld in de gaten worden gehouden om te kijken wie de leveranciers zijn en zo illegale hennepkwekerijen op te sporen.
  • Uitkerings- en belastingfraude kan bestreden worden: Immers, je kunt goed in de gaten houden of mensen niet te vaak in Nederland zijn (je moet wel 180 dagen in het buitenland wonen immers), en of mensen niet stiekem bij elkaar slapen terwijl ze zeggen gescheiden te leven.
  • Bezoeken aan bijeenkomsten van de NVU of Radicalele moskeeën kunnen simpelweg gescreend worden door te kijken wie daar geregeld in de buurt parkeert als er een bijeenkomst is.
  • Fraude met privéritjes: b.v. een werknemer die via de supermarkt naar huis rijdt, kan eindelijk aangepakt worden. Ook illegaal gebruik van de leaseauto in weekenden of tijdens vakanties kan zo simpel opgespoord worden.
  • Er kan gekeken worden welke ouders hun kinderen naar school brengen met de auto, en je kunt hen er dan op attenderen dat het ook op de fiets kan, wat beter voor de CO2 is.
  • Dit kan ook voor korte ritjes naar de supermarkt of kennissen: Mensen kunnen dan een brief krijgen dat ze dat ritje ook met de fiets hadden kunnen maken (tenzij ze natuurlijk in het gehandicaptenregister staan).
  • Bij ongelukken kan de schuldvraag beter vastgesteld worden.
    quote:
    The Panopticon is a type of prison building designed by English philosopher and social theorist Jeremy Bentham in 1785. The concept of the design is to allow an observer to observe (-opticon) all (pan-) prisoners without the prisoners being able to tell whether they are being watched, thereby conveying what one architect has called the "sentiment of an invisible omniscience.
  • Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_74775932
    Op die spionagemeters kwamen toch ook van die belachelijke straffen te staan, als je er niet aan mee wilde werken?
    En was er niet een proefballonnetje over een fiets met een chip, zg. om fietsendiefstal tegen te gaan (alsof ze zich daar druk over maken in Den Haag)
    En de noodzaak is er ook niet echt, die kilometerheffing kan ook via accijns op brandstof geïnd worden.
    En dan moeten al onze vingerafdrukken ineens in een database
    Het gaat mi. dus om een nauwelijks verborgen agenda..
    En reken maar mensen het slachtoffer gaan worden van fouten in het systeem.. Stel je wagen op een trailer staat, bv.?
    pi_74775947
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:00 schreef Monidique het volgende:

    Kortom, geen GPS-signaal, maar een soortement dashboard-indicatie. In dat geval zou, me dunkt, De Telegraaf hier verkeerd zitten.
    In dat geval heeft de overheid de kilometerteller opnieuw uitgevonden. Hulde!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_74775976
    Wat mij trouwens nog het meeste verbaasd is dat de het rijbewijs niet koppelen aan dit systeem. Toch vrij simpel te implementeren dat het kastje alleen maar werkt als er een rijbewijs in zit.
    pi_74775979
    Een celstraf van 6 maanden, 18.000 euro boete? Een strafblad?
    Let vooral op dat als het kastje stuk gaat, en jij er geen weet van hebt, dat je deze straf riskeert. Als je het zelf stukmaakt, riskeer je een hogere straf.

    Dit is ziek. Heel erg ziek.
    Death solves all problems: no man, no problem.
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:06:40 #152
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_74775994
    Komen we toch allemaal in de gevangenis!
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:07:01 #153
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_74776002
    quote:
    Het kastje stuurt de gegevens per sateliet naar de overheid.
    Nogmaals, GPS is een passief signaal. Je hebt overigens een behoorlijk sterk zendsignaal nodig om iets per sateliet te verzenden en daarbij zit er een hele hoge latency op, waardoor de nauwkeurigheid weer weg is. Welke satelieten hebben ze het hier over
    Don't let my username fool you...
    pi_74776010
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 10:52 schreef BadBert het volgende:

    [..]


    En wat als je auto pech heeft, in noord nl, en hij wordt op een trailer naar zuid nl gebracht, die km's zouden niet mogen tellen, evenals kms die je gesleept wordt, op een veerpond (waar je al voor betaald) enz enz enz.
    Dat kastje gaat alleen aan als je je contact omdraait. Op een trailer staat je motor uit neem ik aan.
    pi_74776028
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:06 schreef Rechterbal het volgende:
    Een celstraf van 6 maanden, 18.000 euro boete? Een strafblad?
    Dat laatste is er om te zorgen dat mensen niet meer kunnen emigreren. Nederland heeft in de laatste jaren wel meer verkapte anti-emigratie regelingen ingesteld.
    pi_74776047
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:05 schreef Jarno het volgende:

    [..]

    In dat geval heeft de overheid de kilometerteller opnieuw uitgevonden. Hulde!
    In denk dat het een status-indicator is, of het apparaat ueberhaupt wel ingeschakeld staat.
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:09:13 #157
    142400 RedFever007
    Schoenbekooievaar beste ooieva
    pi_74776061
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 10:51 schreef Den_Haag het volgende:

    [..]

    Mensen die blijven roepen dat ze niks te verbergen hebben en er pas achterkomen hoe erg systemen als deze misbruikt wordt als het te laat is en ze zelf een probleem hebben.
    Inderdaad, die mensen zijn echt erg
    pi_74776097
    Het is gewoon ongelooflijk dat zo zo'n gedrocht als kilometerheffing in willen voeren, past in het rijtje betuwelijn, HSL, noordzuidlijn, en andere megaprojecten die er eigenlijk alleen maar zijn om de ego van bepaalde mensen te strelen en hun vriendjes die het uitvoeren te spekken.

    het is gewoon een manier om mensen te volgen waar ze gaan en staan en ook nog eens flink meer belasting te vangen.

    Ik ga stemmen voor de partij di tegen deze heffing is, welke partij dit ook is, omdat ik liever onder een stazistaat leef als deze nog ergere vorm van controle.
    Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:14:00 #159
    21082 Paxlie
    Ies best bro
    pi_74776175
    Ik zou het al knap vinden als het uitgeven van 8 miljoen van die kastjes zonder slag of stoot gaat
    Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
    Praten over mma? Kom naar #mma
    pi_74776177
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:10 schreef longinus het volgende:
    Ik ga stemmen voor de partij di tegen deze heffing is, welke partij dit ook is, omdat ik liever onder een stazistaat leef als deze nog ergere vorm van controle.
    Maar om de trein(met een anonieme OV-chipkaart) te pakken en te gaan protesteren in Den Haag is de meeste mensen dan weer te veel.
    Death solves all problems: no man, no problem.
    pi_74776178
    Ik denk ook niet dat mensen weten dat dit belastingwetgeving is. Dus dat er een omgekeerde bewijslast geldt. Jij moet aantonen dat je onschuldig bent.
    pi_74776195
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:14 schreef Paxlie het volgende:
    Ik zou het al knap vinden als het uitgeven van 8 miljoen van die kastjes zonder slag of stoot gaat
    Moet je eens opletten hoe soepel het verloopt als de weigeraars een half jaar worden opgesloten.
    pi_74776223
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:14 schreef Paxlie het volgende:
    Ik zou het al knap vinden als het uitgeven van 8 miljoen van die kastjes zonder slag of stoot gaat
    Voor de kenners refereer ik even aan het project 'BSN in de zorg' en het uitleveren van de benodigde passen en kaartlezers. . Ook zo'n juweeltje.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:15:51 #164
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_74776224
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:00 schreef Monidique het volgende:

    [..]

    Ik ben niet zo'n wetsparser, maar betreft het niet dit:
    [..]

    4.5 3.a:
    [..]

    Kortom, geen GPS-signaal, maar een soortement dashboard-indicatie. In dat geval zou, me dunkt, De Telegraaf hier verkeerd zitten.
    Van: MinV&W:

    Hoe wordt fraude voorkomen?

    In het kastje zit een zogenoemd logboek dat speciale gebeurtenissen registreert (stroomonderbrekingen, plotselinge sprongen in coördinaten, wegvallen van het satellietsignaal). Via portalen langs de weg worden die gegevens doorgegeven aan de RDW. Die leest de gegevens uit en stelt vast of er sprake is van een overtreding. Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden. Tot slot houdt het Agentschap Telecom toezicht op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen kan verstoren. Er wordt een speciaal landelijk dekkend meetnetwerk gerealiseerd waarmee verstoringen kunnen worden opgespoord en opgelost.

    Kortom, er moet wel degelijk wat uitgezonden worden.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_74776239
    Een halfjaar gevangenis.

    Doet me denken aan het Ministery of Truth waar Winston terecht in komt.
    Iedereen hier pleegt doublethink, je wilt het niet, maar doet het toch.

    Verwijzing na 1984 natuurlijk.
    Death solves all problems: no man, no problem.
    pi_74776342
    Wat een achteloos gezeik
    pi_74776396
    Je vind dat wij zeiken?
    Death solves all problems: no man, no problem.
    pi_74776401
    Ik vind heel die heffing nergens op slaan. Ik zie het al voor me, bij ons hebben ze sinds 2 jaar een snelweg aangelegd om wegen binnendoor te ontlasten. echter met die heffing gaan mensen het tegenovergestelde doen. Je krijgt dus dus weer de omgedraaide wereld.

    Dit telt tevens op de A27 (van meerkerk naar vianen) Dit kan over de snelweg, of binnendoor... nja scheelt hoop elende. Zo zijn er waarschijnlijk nog zat plaatsen.
    Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
    pi_74776408
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:15 schreef Iblis het volgende:

    [..]

    Van: MinV&W:

    Hoe wordt fraude voorkomen?

    In het kastje zit een zogenoemd logboek dat speciale gebeurtenissen registreert (stroomonderbrekingen, plotselinge sprongen in coördinaten, wegvallen van het satellietsignaal). Via portalen langs de weg worden die gegevens doorgegeven aan de RDW. Die leest de gegevens uit en stelt vast of er sprake is van een overtreding. Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden. Tot slot houdt het Agentschap Telecom toezicht op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen kan verstoren. Er wordt een speciaal landelijk dekkend meetnetwerk gerealiseerd waarmee verstoringen kunnen worden opgespoord en opgelost.

    Kortom, er moet wel degelijk wat uitgezonden worden.
    Uiteraard.

    Maar dan gaat het om:
    quote:
    2. De registratievoorziening vervult, zolang het motorrijtuig daarmee is uitgerust, steeds de volgende functies:

    c. het bevraagbaar zijn, voor wat betreft de in de onderdelen a en b bedoelde gegevens, door de personen die zijn belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens deze wet, met behulp van kunstwerken onder, op, boven of in de nabije omgeving van de weg, dan wel daarvoor bestemde mobiele apparatuur;
    d. het periodiek contact maken met de Dienst Wegverkeer, door middel van een draadloos overgebracht signaal, en het daarbij zenden van de gegevens, bedoeld in de onderdelen a en b en de geaggregeerde
    verplaatsingsgegevens, alsmede het daarbij ontvangen van gegevens, aanwijzingen en programmatuur die in het kader van de uitvoering van deze wet worden toegezonden,
    De Telegraaf zegt echter:
    quote:
    Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro
    1.) Niet "opeens", 2.) het betreft apparatuur die gegevens moet kunnen verzenden op aanvraag. Het lijkt mij dat de Telegraaf hier mis zit.
    pi_74776491
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:22 schreef Monidique het volgende:

    [..]

    Uiteraard.

    Maar dan gaat het om:
    [..]

    De Telegraaf zegt echter:
    [..]

    1.) Niet "opeens", 2.) het betreft apparatuur die gegevens moet kunnen verzenden op aanvraag. Het lijkt mij dat de Telegraaf hier mis zit.
    Jij vindt het heel normaal als je een half jaar de gevangenis in moet als jouw kastje faalt. Als het namelijk opzet is dan staat er 4 jaar cel op
    pi_74776509
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:15 schreef Iblis het volgende:

    [..]

    Van: MinV&W:

    Hoe wordt fraude voorkomen?

    In het kastje zit een zogenoemd logboek dat speciale gebeurtenissen registreert (stroomonderbrekingen, plotselinge sprongen in coördinaten, wegvallen van het satellietsignaal). Via portalen langs de weg worden die gegevens doorgegeven aan de RDW. Die leest de gegevens uit en stelt vast of er sprake is van een overtreding. Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden. Tot slot houdt het Agentschap Telecom toezicht op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen kan verstoren. Er wordt een speciaal landelijk dekkend meetnetwerk gerealiseerd waarmee verstoringen kunnen worden opgespoord en opgelost.

    Kortom, er moet wel degelijk wat uitgezonden worden.
    Ok prima de RDW kan dus zien dat me accu er regelmatig af gaat. MOet ik me dan gaan verantwoorden voor het gerechtshof elke keer ofzo?
    pi_74776521
    Dit is echt niet Eurlings' idee. Hij is alleen maar de boodschapper van de Bankiers.
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:27:15 #173
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_74776552
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:22 schreef Monidique het volgende:
    1.) Niet "opeens", 2.) het betreft apparatuur die gegevens moet kunnen verzenden op aanvraag. Het lijkt mij dat de Telegraaf hier mis zit.
    Klopt, maar de essentie is m.i. dat je niet zelf de controle hebt over die data. Je weet niet wanneer er zoiets uitgezonden wordt.

    Er staat b.v. ook dit:

    Kan iedereen straks zien waar ik ben geweest?

    Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.

    Maar de vraag is: waar wordt die doorgifte bepaald? Is het je kastje dat daadwerkelijk ook niet meer doorgeeft dan nodig? Of geeft je kastje het wel degelijk door maar wordt het niet verstrekt?

    Samen met zinsnedes als ‘Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt.’ – wat eigenlijk zou betekenen dat het niet zo moeilijk is om dan even te laten zien waarom het niet in het geding komt – geeft me dat een weinig comfortabel gevoel bij het hele gedoe.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_74776630
    Hebben we eigenlijk wel de plicht om te gehoorzamen aan onrechtvaardige wetten en regels?
    Is onrechtvaardig recht wel recht? Of hebben we misschien zelfs de morele plicht om ongehoorzaam te zijn aan onrechtvaardige wetten, omdat het land anders tot fascisme vervalt?
    Als we dit niet willen, dan hoeven we het toch niet te pikken? Onze staat lijkt nog altijd op een democratie, die volksvertegenwoordigers hebben gewoon de wil van het volk uit te voeren en hebben ons helemaal niks op te dringen en al helemaal niet te dreigen met draconische straffen.

    Het wordt tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid, die klotedingen moeten massaal vernield worden. Ze kunnen echt niet de hele beroepsbevolking in de gevangenis douwen.

    Overigens, van die acht miljoen kunnen er heel wat bejaarden worden gewassen, dat lijkt me veel nuttiger.
    En nee, dat is geen investering die zichzelf terugverdient, dat was een investering waar we zeer veel aan gehad hebben, wederopbouw enzo.. Bovendien gaat het hier om mensen.
    pi_74776679
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_74776704
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef Fastmatti het volgende:

    [..]

    Jij vindt het heel normaal als je een half jaar de gevangenis in moet als jouw kastje faalt.
    Volgens het wetsvoorstel, voor zover ik het begrijp, geldt dit maximale gevangenisstraf van zes maanden voor een aantal overtredingen, onder andere met betrekking to: "4.5, eerste of zesde lid, 4.8, 4.9, eerste lid". Dat betreft het bezitten van een kastje en het tijdig aangeven van een defect. Er staat niet in dat je zes maanden de gevangenis in moet als je kastje faalt. Volgens mij.
    pi_74776716
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef Iblis het volgende:
    Kan iedereen straks zien waar ik ben geweest?

    Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.
    De data is er dus wel en als die er is dan heeft de overheid inzage.
    pi_74776732
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:32 schreef Monidique het volgende:

    [..]

    Volgens het wetsvoorstel, voor zover ik het begrijp, geldt dit maximale gevangenisstraf van zes maanden voor een aantal overtredingen, onder andere met betrekking to: "4.5, eerste of zesde lid, 4.8, 4.9, eerste lid". Dat betreft het bezitten van een kastje en het tijdig aangeven van een defect. Er staat niet in dat je zes maanden de gevangenis in moet als je kastje faalt. Volgens mij.
    Klopt, maar wel dat je het binnen 8 uur moet melden bij de Stasi.
    pi_74776735
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef Iblis het volgende:

    [..]

    Klopt, maar de essentie is m.i. dat je niet zelf de controle hebt over die data. Je weet niet wanneer er zoiets uitgezonden wordt.

    Er staat b.v. ook dit:

    Kan iedereen straks zien waar ik ben geweest?

    Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.

    Maar de vraag is: waar wordt die doorgifte bepaald? Is het je kastje dat daadwerkelijk ook niet meer doorgeeft dan nodig? Of geeft je kastje het wel degelijk door maar wordt het niet verstrekt?

    Samen met zinsnedes als ‘Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt.’ – wat eigenlijk zou betekenen dat het niet zo moeilijk is om dan even te laten zien waarom het niet in het geding komt – geeft me dat een weinig comfortabel gevoel bij het hele gedoe.
    Ik vind het ook niets, maar het lijkt er ook op dat deze ophef om dit bericht ietwat overdreven is.
    pi_74776868
    Kan iedereen straks zien waar ik ben geweest?

    Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.

    Maar de vraag is: waar wordt die doorgifte bepaald? Is het je kastje dat daadwerkelijk ook niet meer doorgeeft dan nodig? Of geeft je kastje het wel degelijk door maar wordt het niet verstrekt?

    Samen met zinsnedes als ‘Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt.’ – wat eigenlijk zou betekenen dat het niet zo moeilijk is om dan even te laten zien waarom het niet in het geding komt – geeft me dat een weinig comfortabel gevoel bij het hele gedoe.

    Dus het wordt wel opgeslagen die data! Alsof de overheid daar niets mee doet
    pi_74776913
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:33 schreef Monidique het volgende:

    [..]

    Ik vind het ook niets, maar het lijkt er ook op dat deze ophef om dit bericht ietwat overdreven is.
    Jij vindt het overdreven om ophef te maken als je als een slaaf behandeld wordt?
    pi_74776916
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
    Kan iedereen straks zien waar ik ben geweest?

    Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.

    Maar de vraag is: waar wordt die doorgifte bepaald? Is het je kastje dat daadwerkelijk ook niet meer doorgeeft dan nodig? Of geeft je kastje het wel degelijk door maar wordt het niet verstrekt?

    Samen met zinsnedes als ‘Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt.’ – wat eigenlijk zou betekenen dat het niet zo moeilijk is om dan even te laten zien waarom het niet in het geding komt – geeft me dat een weinig comfortabel gevoel bij het hele gedoe.

    Dus het wordt wel opgeslagen die data! Alsof de overheid daar niets mee doet
    Alleen in uitzonderlijke gevallen, en daar is iedereen bij gebaat
    🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
    pi_74776942
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:39 schreef Salvad0R het volgende:

    [..]

    Jij vindt het overdreven om ophef te maken als je als een slaaf behandeld wordt?
    OPEN JE OGEN!!!!11
    pi_74776973
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:40 schreef Monidique het volgende:

    [..]

    OPEN JE OGEN!!!!11
    Doe eens normaal joh, Al Gore lover.
    pi_74776985
    quote:
    bah , word tijd dat de Nederlandse burgers eens in OPSTAND komen ...

    ...die KUT-Euro is ook al gewoon door onze "strot" geduwd
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:42:03 #186
    97477 BadBert
    The mini racer
    pi_74776988
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef OxygeneFRL het volgende:

    [..]

    Ok prima de RDW kan dus zien dat me accu er regelmatig af gaat. MOet ik me dan gaan verantwoorden voor het gerechtshof elke keer ofzo?
    Dat vrees ik dus ook... 2 van de 3 auto's die wij hebben, gaat regelmatig de accu uit, worden verplaatst op trailers zonder accu (ja zelfs van de ene kant van nl naar de andere zo'n beetje).

    Een mini staat bekend om zijn roest, slecht contact met de accu kan hierdoor ontstaan, waardoor je ook wegval van stroom hebt. Die roestplekken zitten op niet dragende delen, waardoor het wel goedgekeurd wordt bij apk, als daardoor dat kastje storing heeft, krijg ik ook gezeik zeker?

    ik moet het allemaal nog maar es zien dat dit goed gaat komen.

    EDIT:
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef CP69 het volgende:

    [..]

    bah , word tijd dat de Nederlandse burgers eens in OPSTAND komen ...

    ...die KUT-Euro is ook al gewoon door onze "strot" geduwd
    Ja idd... dat zou toch wel eens goed zijn, dat de nederlander eens van zich laat horen.
    And on the 7th day, god created the mini!
    And he saw it was SUPER :P
    pi_74777035
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef OxygeneFRL het volgende:

    [..]

    Ok prima de RDW kan dus zien dat me accu er regelmatig af gaat. MOet ik me dan gaan verantwoorden voor het gerechtshof elke keer ofzo?
    Volgens mij zit je accu er gewoon in als je rijdt. Neem ik aan, althans.
    pi_74777071
    Laten we het even samenvatten
    - we leveren onze privacy in (zelfs een vervoersvergunning is een optie)
    - kans op een gevangenisstraf en een strafblad is enorm
    - km-heffing kan onbeperkt worden verhoogd
    - de beloofde afschaffing van de BPM is een leugen want hij wordt vervangen door de CO2-tals
    - de beloofde afschaffing van de wegenbelasting is een leugen want er komt een ingezetenebelasting
    - het systeem zelf kost de hoofdprijs

    Al met al is iedereen duurder uit (zelfs de mensen zonder auto) en leveren we al onze privacy in.
    pi_74777082
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:43 schreef Monidique het volgende:

    [..]

    Volgens mij zit je accu er gewoon in als je rijdt. Neem ik aan, althans.
    Duh. Maar als ik me accu eraf haal en er weer op, wordt die kast dan gereset? Is alles gewist? Fikt de rotzooi door? Ik klus en las wel es aan me auto en gebruik dat accu loskoppelen ook voor het resetten van de ECU na een storing. Dan gaat de accu er een uur af.
    pi_74777102
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:

    [..]

    Duh. Maar als ik me accu eraf haal en er weer op, wordt die kast dan gereset? Is alles gewist? Fikt de rotzooi door?
    Je bent waarschijnlijk je GPS-signaal kwijt dus het is verboden om te gaan rijden voor een kwartier.
    pi_74777145
    Jammer dat sommigen zich in allerlei bochten wringen om de ernst van deze ontwikkeling te bagettaliseren.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
    pi_74777146
    Het is wel begrijpelijk dat ze fraude tegen willen gaan, maar de manier waarop is gewoonweg vijandig te noemen. Dit is hetzelfde als destijds dat voorstel om het weigeren van de installatie van slimme meters buitenproportioneel te gaan bestraffen. Wat bezielt een mens om de wereld zo op zijn kop te zetten?

    Het kan natuurlijk heel goed dat het apparaat kapot gaat, terwijl de indicator dat niet aangeeft. En ga dan maar eens je onschuld bewijzen.

    En wat bezielt een mens om een formele nationale heffingsmaatregel te baseren op een systeem (GPS) dat volledig wordt beheerd door en het eigendom is van een ander land? Zo'n afhankelijkheidsrelatie wil je toch niet?
    pi_74777148
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:

    [..]

    Duh. Maar als ik me accu eraf haal en er weer op, wordt die kast dan gereset? Is alles gewist? Fikt de rotzooi door? Ik klus en las wel es aan me auto en gebruik dat accu loskoppelen ook voor het resetten van de ECU na een storing. Dan gaat de accu er een uur af.
    Nou, ik ga er wel vanuit dat zo'n kastje een interne accu heeft of de gegevens opslaat op een medium waarvoor geen continue stroomvoorziening noodzakelijk is.
    pi_74777324
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:47 schreef servus_universitas het volgende:
    Het is wel begrijpelijk dat ze fraude tegen willen gaan, maar de manier waarop is gewoonweg vijandig te noemen. Dit is hetzelfde als destijds dat voorstel om het weigeren van de installatie van slimme meters buitenproportioneel te gaan bestraffen. Wat bezielt een mens om de wereld zo op zijn kop te zetten?

    Het kan natuurlijk heel goed dat het apparaat kapot gaat, terwijl de indicator dat niet aangeeft. En ga dan maar eens je onschuld bewijzen.

    En wat bezielt een mens om een formele nationale heffingsmaatregel te baseren op een systeem (GPS) dat volledig wordt beheerd door en het eigendom is van een ander land? Zo'n afhankelijkheidsrelatie wil je toch niet?
    Controledrang en megalomanie.
      dinsdag 17 november 2009 @ 11:55:30 #195
    182728 honda1990
    Laat gaan joh is toch heerlijk
    pi_74777388
    Wat ik me afvraag, waarom is er geen ENKELE partij die hier iets tegen doet of überhaupt kamervragen over stelt?
    Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
    pi_74777416
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:55 schreef honda1990 het volgende:
    Wat ik me afvraag, waarom is er geen ENKELE partij die hier iets tegen doet of überhaupt kamervragen over stelt?
    De PVV en de SP zijn zeker tegen. De VVD zegt tegen te zijn, maar die hebben wel meegeholpen met het opstarten van het project. Daarbij doen Kamervragen er niet toe, want het regeerakkoord is toch dichtgetimmerd dus de Kamer staat buitenspel.
    pi_74777457
    De regering is maar een toneelspel, om de werkelijke beleidsmakers (bankiers) in de schaduwen te houden.
      Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 11:59:19 #198
    8781 crew  Frutsel
    pi_74777507
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:14 schreef Paxlie het volgende:
    Ik zou het al knap vinden als het uitgeven van 8 miljoen van die kastjes zonder slag of stoot gaat
    Je moet ook eerst 250 euro borg betalen en een eigen risico van 100 euro verwacht ik
    pi_74777517
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:56 schreef Fastmatti het volgende:

    [..]

    De PVV en de SP zijn zeker tegen. De VVD zegt tegen te zijn, maar die hebben wel meegeholpen met het opstarten van het project. Daarbij doen Kamervragen er niet toe, want het regeerakkoord is toch dichtgetimmerd dus de Kamer staat buitenspel.
    Hoe democratisch.
      Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 12:00:13 #200
    8781 crew  Frutsel
    pi_74777529
    Hoe zit het eigenlijk met toeristen vanuit bijv Duitsland, Belgie, Polen die met hun auto bij ons over de wegen rijden? Die krijgen vast geen kastje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')