abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:29:06 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_74775098
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, is goed... Doe jij de Nederlanders al vast opwarmen?

Nederlanders zijn een passief zooitje bij elkaar. Ik las laatst dat dik over de 90% in WO2 geen fuck uitvoerde. De laatste massa-demonstraties zijn ook al weer behoorlijk wat jaren terug.

Hell, dik over de 90% van de bevolking is tegen de stijging van de AOW leeftijd. Toch zie ik nergens actie. Op internet niet (alleen klagende internethelden, incluis ikzelf) als in mijn omgeving niet. En men blijft netjes op de gevestigde partijen stemmen...
als het zo doorgaat met deze kutregering zie ik nog wel eens mensen op de barricades.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_74775102
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld een moment komen waarop ze via dat systeem kunnen zien hoe hard je ergens rijdt, en het kunnen gebruiken om snelheidsovertredingen vast te stellen.
[..]
In Oman hebben ze iets vergelijkbaars ingevoerd. En binnen 2 maanden gingen er idd automatische boetes uit voor de snelheid. Reken er hier dus ook maar op.
Tijd voor een coup.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dus als je nietsvermoedend onderweg bent en ineens gaat het kastje kapot, zonder dat jij er iets mee hebt gedaan, dan loop je dus de kans om gestraft te worden voor een technisch defect waar je zelf niets aan kunt doen? .
Yep, want je bent een belastingcrimineel.
pi_74775108
Hoe bizar eigenlijk. ...
pi_74775110
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:22 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Kijk, dat heeft onze regering nou graag, simpele mensen als jij. Domweg de indoctrinatie van onze fijne regering geloven. Dat sinds de invoering van de euro prijzen buitenproportioneel en exorbitant gestegen zijn vergeleken bij de 25 jaar daarvoor heeft er natuurlijk helemaal nies mee te maken, janken over de euro is gewoon zielig
Aaah, het plebs moet weer huilie doen over de euro Eendimensionaal redeneren is heerlijk eenvoudig. Er zijn echter tal van factoren die de prijzen omhoog drijven. Misschien dat het behoud van de gulden iets had gescheeld. Maar niet veel, vrees ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74775152
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aaah, het plebs moet weer huilie doen over de euro Eendimensionaal redeneren is heerlijk eenvoudig. Er zijn echter tal van factoren die de prijzen omhoog drijven. Misschien dat het behoud van de gulden iets had gescheeld. Maar niet veel, vrees ik.
Als je ff goed leest, bedoelt hij niet specifiek de euro, maar de houding van mensen zoals jij nu tentoonspreidt.
pi_74775162
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat inderdaad, GPS is ook eigenlijk een vrij onbetrouwbaar signaal. Zo enkele vragen die bij me opkomen:
Hoe nauwkeurig worden die kastjes?
Duurt het ook eerst 10 minuten voordat je een fatsoenlijk betrouwbaar signaal hebt en betekent dat dus dat je niet mag gaan rijden dan?
Er is geen bereik van GPS in tunnels, parkeergarages e.d., hoe gaan ze dat oplossen?
Als we met hele nauwkeurige GPS-systemen gaan werken, wie kan dat in godnsaam betalen? Die apparaten kosten gerust enkele duizenden euro's.
Hoe gaat het dataverkeer? GPS is een passief signaal dat alleen maar uitzendt naar je auto toe, er kan niets via GPS worden verzonden.
Welke mobiele provider wordt hier beter van?
Wie gaat er zorgen voor de uitbreiding voor de capaciteit van het mobiele netwerk? Als je al naar bijvoorbeeld koninginnedag kijkt, dan ligt het hele GSM/GPRS/UMTS/HSDPA-verkeer al plat, wat moet dat dan worden als élke auto élk moment een signaal uit gaat zenden?
Hoe zit het als je in het verre buitenland zit, waar geen bereik is? Of gaan we alle landen ter wereld verplichten een netwerk aan te leggen met 100% dekking? (dat is net zoiets als wereldvrede eisen...)
Wie gaat de roaming datakosten in het buitenland betalen?
Welke garantie zit er op de verbinding? Ik heb nog nooit ergens een contract gezien met een 100% bereikbaarheidsverbinding, waarom denkt het kabinet dit wel te kunnen?
Hoe zit het met de privacy? De overheid hoeft niet te weten waar ik me bevind.
Wie kan mij garanderen dat dit systeem nooit voor iets anders gebruikt zal worden?
Zoals in het artikel te lezen is, een draadloos systeem is totaal niet te vergelijken met een systeem als de rem. Als mijn auto een draadloze rem zou bevatten, zou ik er niet meer in durven te rijden. Draadloze verbindingen zijn nog altijd heel erg storingsgevoelig, ik zie ze dat nog niet oplossen binnen die paar jaar. Waarom is de overheid zo naïef om te denken dat zij dit wel kunnen?

Waarom komt onze overheid altijd met technische wensen die totaal niet realistisch of zelfs mogelijk zijn? Volgens mij leven ze een beetje in een droomwereld daar in Den Haag.
held.
pi_74775165
NXP is toch de ontwikkelaar van ons o-zo-fantastisch-werkende OV-chipkaart systeem? Ik heb er alle vertrouwen in.
pi_74775167
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

En de chips zijn uiteraard niet door criminelen te kraken en te kopiëren, waardoor ze ineens op jouw kosten het hele land gaan doorkruisen .

Maar ik snap niet waarom het zo moeilijk moet met kastjes en zo. Ieder jaar komen de meeste auto's bij de garage voor een APK. Gebruik die kilometerstand en vergelijk die met die van een jaar eerder en je weet ook hoeveel kilometer iemand gereden heeft. En daarop baseer je dan de vergoeding die moet worden betaald.

En om de kosten te spreiden, maak je op basis van het gemiddeld aantal kilometers van de afgelopen x jaar een schatting van de kilometers die het volgend jaar gereden zullen worden. Daar baseer je een maandelijks voorschotbedrag op, en na de volgende APK verreken je het verschil tussen voorschot en werkelijke kosten.
Dat dus
Lijkt me een stuk eenvoudiger...
pi_74775198
Waarom GPS eigenlijk? Europa krijgt toch een eigen systeem galileo ofzo?
pi_74775252
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:32 schreef Tahiti het volgende:
Waarom GPS eigenlijk? Europa krijgt toch een eigen systeem galileo ofzo?
Ja, een vooruitziende blik kun je zo ook niet echt verwijten idd. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74775258
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:31 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dat dus
Lijkt me een stuk eenvoudiger...
En minder ingrijpend...

Gemakkelijker te accepteren.

en niemand die iets doet, ook leuk, we krijgen dit weer door onze strot geduwd en niemand die bedenkt dat er iets aan gedaan zou moeten worden, of ja, denkers genoeg, maar iemand die ook daadwerkelijk iets onderneemt
compact en kleverig.
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 10:35:22 #112
42184 crew  DaMart
pi_74775261
Het enige positieve punt van zo'n GPS-kastje is dat gestolen auto's makkelijker op te sporen worden. Alleen dan moet je hopen dat de dief het kastje niet sloopt, want voor je het weet heb jij een strafblad omdat iemand anders je auto heeft gejat .
pi_74775280
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je ff goed leest, bedoelt hij niet specifiek de euro, maar de houding van mensen zoals jij nu tentoonspreidt.
Dan moet die persoon wat minder selectief lezen, want ik heb in dit topic al meerdere malen mijn verontwaardiging uitgesproken over privacy-beperkende maatregelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74775347
Ik zie het allemaal nog niet zo snel gebeuren. En nog niet zo snel werken. Het is een enorm project, een IT project zelfs, en daar is de overheid nou niet echt goed in. Het zal jaren gaan duren voordat het werkt, en ik vraag me af of het echt gaat werken. Of de techniek al voldoende ontwikkeld is om het aan te kunnen.

Overigens vind ik het niet eens een slechte maatregel. Welke stomme idioot gaat er nou een uur in de file staan? Thuiswerken, dichterbij wonen, flexibele uren.. OV, etc. Genoeg mogelijkheden tegenwoordig. En als ik dan een keer naar de Randstad moet, kan ik tenminste gewoon tijdens de spits Amsterdam in.
pi_74775373
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, een vooruitziende blik kun je zo ook niet echt verwijten idd. .
Zouden ze wel weten dat dit systeem eraan komt en dat Nederland er aan meebetaald?
pi_74775385
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
pi_74775406
Oh, en NXP is een betrouwbaar bedrijf. Financieel dan weer niet, maargoed. Ik zie geen problemen bij de beveiliging. Een auto staat op A, als er dan opeens dezelfde auto op B staat.. ping!
pi_74775413
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:40 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Zouden ze wel weten dat dit systeem eraan komt en dat Nederland er aan meebetaald?
Het zoú kunnen dat ze voor het gemak over 'GPS' spreken en dat ze eigenlijk wat anders bedoelen, maar ik reken er maar niet op. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74775431
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:42 schreef Oksel het volgende:
Oh, en NXP is een betrouwbaar bedrijf. Financieel dan weer niet, maargoed. Ik zie geen problemen bij de beveiliging. Een auto staat op A, als er dan opeens dezelfde auto op B staat.. ping!
Dat blijkt wel uit de OV-chipkaart ja
pi_74775437
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
Hypochonder. Het zit allemaal tussen je oren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_74775448
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
'die gps dingen' zenden geen straling uit. Ze vangen straling op die er al is. Het zit dus echt tussen je oren.
pi_74775454
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:39 schreef Oksel het volgende:
Ik zie het allemaal nog niet zo snel gebeuren. En nog niet zo snel werken. Het is een enorm project, een IT project zelfs, en daar is de overheid nou niet echt goed in. Het zal jaren gaan duren voordat het werkt, en ik vraag me af of het echt gaat werken. Of de techniek al voldoende ontwikkeld is om het aan te kunnen.
denk je echt dat de overheid de launch uitstelt omdat het systeem nog niet goed werkt?
quote:
Overigens vind ik het niet eens een slechte maatregel. Welke stomme idioot gaat er nou een uur in de file staan? Thuiswerken, dichterbij wonen, flexibele uren.. OV, etc. Genoeg mogelijkheden tegenwoordig. En als ik dan een keer naar de Randstad moet, kan ik tenminste gewoon tijdens de spits Amsterdam in.
Omdat enkele idioten in Den Haag het onmogelijk duur maken (overdrachtsbelasting!?) om te verhuizen voor een baan. En niet iedereen kan flexibele uren hebben of met het OV. Ooit eens geprobeerd ergens op de maasvlakte te komen met het OV?
Erg makkelijk praten voor iemand die niet in de Randstad woont.
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 10:44:37 #123
42184 crew  DaMart
pi_74775458
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:42 schreef Oksel het volgende:
Oh, en NXP is een betrouwbaar bedrijf. Financieel dan weer niet, maargoed. Ik zie geen problemen bij de beveiliging. Een auto staat op A, als er dan opeens dezelfde auto op B staat.. ping!
"Geachte bestuurder, uw GPS-kastje is gehackt en daarom automatisch uitgeschakeld. U dient het kastje binnen 3 weken te vervangen door een nieuw exemplaar van een paar honderd euro."
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:46:15 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74775487
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:45 schreef Strolie75 het volgende:
Don't fuck with de schatkist.
Als je in een dronken toestand iemand doodrijd kom je er genadiger vanaf.
^^ Dat dus.
Ik vind het dan ook hoog tijd worden dat er een geldboete op inbraak komt te staan, dan worden de criminelen aanzienlijk beter vervolgd dan met gevangenisstraf, die ze vaak niet hoeven uit te zitten.
censuur :O
pi_74775537
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:39 schreef Oksel het volgende:


Overigens vind ik het niet eens een slechte maatregel. Welke stomme idioot gaat er nou een uur in de file staan? Thuiswerken, dichterbij wonen, flexibele uren.. OV, etc. Genoeg mogelijkheden tegenwoordig. En als ik dan een keer naar de Randstad moet, kan ik tenminste gewoon tijdens de spits Amsterdam in.
Ja, heel fijn idd om te weten dat men 24 uur per dag kan weten waar je bent.
Lekker.

Ik heb geen zak te verbergen, maar ik word ook niet graag gestalkt
compact en kleverig.
pi_74775539
Men is al jaren bezig om een simpel veiligheidssysteem op de A73 aan de gang te krijgen, dus ik ben benieuwd of een km-registratiesysteem voor heel Nederland ooit gaat werken.
pi_74775547
Heel slim. Iedereen overkomt dit wel een keertje en door het strafblad is het vrijwel onmogelijk te emigreren. De muur wordt steeds verder opgetrokken.
pi_74775555
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:46 schreef RvLaak het volgende:
Lastig. Ik ben sowieso tegen de hele implementatie van de kilometerheffing (gps kastjes , privacy anyone?).
Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
pi_74775584
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
Behalve de overheid dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74775621
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
Mensen die blijven roepen dat ze niks te verbergen hebben en er pas achterkomen hoe erg systemen als deze misbruikt wordt als het te laat is en ze zelf een probleem hebben.
pi_74775635
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen die denken dat ze zo interessant zijn dat iemand gaat kijken waar hij/zij allemaal rijdt Nee, je bent niet interessant, en het boeit niemand.
Ik denk anders wel dat databases van een groot deel van de bevolking met naam en toenaam en de plaatsen waar diegene komt, hoe lang die persoon daar is en hoe vaak, veel geld waard zijn.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:52:34 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74775647
Een voordeel is wel dat er om al die hardwerkende mensen straks op te kunnen sluiten er werkkampen opgericht moeten worden. Want die passen vast niet allemaal in de gevangenissen!
Dan is je slaapplek ook je werkplek, dus dan heb je helemaal geen kilometerheffing meer nodig! (in ieder geval niet de eerste vier jaar!)
The End Times are wild
pi_74775649
En waar kan men dat wetsvoorstel vinden?
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:52:42 #134
97477 BadBert
The mini racer
pi_74775651
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat inderdaad, GPS is ook eigenlijk een vrij onbetrouwbaar signaal. Zo enkele vragen die bij me opkomen:
Hoe nauwkeurig worden die kastjes?
Duurt het ook eerst 10 minuten voordat je een fatsoenlijk betrouwbaar signaal hebt en betekent dat dus dat je niet mag gaan rijden dan?
Er is geen bereik van GPS in tunnels, parkeergarages e.d., hoe gaan ze dat oplossen?
Als we met hele nauwkeurige GPS-systemen gaan werken, wie kan dat in godnsaam betalen? Die apparaten kosten gerust enkele duizenden euro's.
Hoe gaat het dataverkeer? GPS is een passief signaal dat alleen maar uitzendt naar je auto toe, er kan niets via GPS worden verzonden.
Welke mobiele provider wordt hier beter van?
Wie gaat er zorgen voor de uitbreiding voor de capaciteit van het mobiele netwerk? Als je al naar bijvoorbeeld koninginnedag kijkt, dan ligt het hele GSM/GPRS/UMTS/HSDPA-verkeer al plat, wat moet dat dan worden als élke auto élk moment een signaal uit gaat zenden?
Hoe zit het als je in het verre buitenland zit, waar geen bereik is? Of gaan we alle landen ter wereld verplichten een netwerk aan te leggen met 100% dekking? (dat is net zoiets als wereldvrede eisen...)
Wie gaat de roaming datakosten in het buitenland betalen?
Welke garantie zit er op de verbinding? Ik heb nog nooit ergens een contract gezien met een 100% bereikbaarheidsverbinding, waarom denkt het kabinet dit wel te kunnen?
Hoe zit het met de privacy? De overheid hoeft niet te weten waar ik me bevind.
Wie kan mij garanderen dat dit systeem nooit voor iets anders gebruikt zal worden?
Zoals in het artikel te lezen is, een draadloos systeem is totaal niet te vergelijken met een systeem als de rem. Als mijn auto een draadloze rem zou bevatten, zou ik er niet meer in durven te rijden. Draadloze verbindingen zijn nog altijd heel erg storingsgevoelig, ik zie ze dat nog niet oplossen binnen die paar jaar. Waarom is de overheid zo naïef om te denken dat zij dit wel kunnen?

Waarom komt onze overheid altijd met technische wensen die totaal niet realistisch of zelfs mogelijk zijn? Volgens mij leven ze een beetje in een droomwereld daar in Den Haag.
Dat dus, helemaal mee eens!

En dan roepen dat het bij de apk wel kan, daar is dan al helemaal niet over nagedacht he... km's in het buitenland, die hoef je (nog) niet te betalen, dus dat werkt al niet.

GPS is helemaal niet nauwkeurig (dat roept die flippo in wegmisbruikers vaak zat, daar mag je je snelheid niet op bepalen), dus nu gaan ze dat wel gebruiken?

Een kastje OP JE DASH? ik dacht het niet he, in mijn strakke interrieur komt niets OP of AAN mijn dash wat ik niet wil, het is MIJN eigendom.
En ik ga dat pokkekastje al helemaal niet zelf betalen, als ze dat zo nodig willen doen, regelen ze het zelf maar! Dat slaat toch nergens op? Verplicht iets aanschaffen zodat de overheid weer meer geld in zijn pocket kan steken, en als het kapot is ofzo draai jij er voor op?

En wat als je auto pech heeft, in noord nl, en hij wordt op een trailer naar zuid nl gebracht, die km's zouden niet mogen tellen, evenals kms die je gesleept wordt, op een veerpond (waar je al voor betaald) enz enz enz.

een km'heffing vind ik prima ipv een vast bedrag per maand, maar doe het wel op een normale manier, en denk aan de privacy (want daar begin ik nog niet eens over... tsss)
And on the 7th day, god created the mini!
And he saw it was SUPER :P
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:53:21 #135
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_74775667
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

En de chips zijn uiteraard niet door criminelen te kraken en te kopiëren, waardoor ze ineens op jouw kosten het hele land gaan doorkruisen .

Maar ik snap niet waarom het zo moeilijk moet met kastjes en zo. Ieder jaar komen de meeste auto's bij de garage voor een APK. Gebruik die kilometerstand en vergelijk die met die van een jaar eerder en je weet ook hoeveel kilometer iemand gereden heeft. En daarop baseer je dan de vergoeding die moet worden betaald.

En om de kosten te spreiden, maak je op basis van het gemiddeld aantal kilometers van de afgelopen x jaar een schatting van de kilometers die het volgend jaar gereden zullen worden. Daar baseer je een maandelijks voorschotbedrag op, en na de volgende APK verreken je het verschil tussen voorschot en werkelijke kosten.
Ik maak natuurlijk de helft van mijn kilometers in het buitenland
Daar hoef ik in Nederlands geen kilometer heffing voor te betalen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:53:42 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74775676
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, heel fijn idd om te weten dat men 24 uur per dag kan weten waar je bent.
Lekker.

Ik heb geen zak te verbergen, maar ik word ook niet graag gestalkt
Is het geen grondrecht van de overheid om 24/7 te weten waar al zijn burgers uithangen?
The End Times are wild
pi_74775712
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:52 schreef Monidique het volgende:
En waar kan men dat wetsvoorstel vinden?
Dat is er al doorgevoerd. Gevangenisstraffen tot 4 jaar staan erop.
pi_74775729
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
.....

Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
Op papier zijn het volksvertegenwoordigers.

Maar aan de andere kant, wie houdt ze tegen? Om de een of andere reden hebben Nederlanders de indruk dat demonstreren niets meer uitmaakt. En dat zou kunnen kloppen want onze "volksvertegenwoordigers" gaan hun eigen gang, of het volk dit nu wil of niet.
pi_74775731
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:53 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik maak natuurlijk de helft van mijn kilometers in het buitenland
Daar hoef ik in Nederlands geen kilometer heffing voor te betalen.
Naief, denk je dat je over 10 jaar nog zonder toestemming de grens over mag?

Sterker nog denk je dat je uberhaupt mag autorijden zonder vergunning voor een bepaald stuk weg. Rotterdam wil bijvoorbeeld voor het vrachtverkeer een vergunning voor de A15 instellen.
pi_74775777
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:55 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is er al doorgevoerd. Gevangenisstraffen tot 4 jaar staan erop.
Ook dan: waar?

Volgens mij betreft het http://www.verkeerenwater(...)09_tcm195-266316.pdf
pi_74775846
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:54 schreef Iblis het volgende:
Het telegraafartikel zegt:
[..]

GPS is normaliter gewoon passief. Maar dit betekent – mits de berichtgeving juist is – dat elke auto continu moet uitzenden hoeveel deze gereden heeft? Dat is toch belachelijk?
Ik ben niet zo'n wetsparser, maar betreft het niet dit:
quote:
1. De houder van het motorrijtuig meldt, indien het motorrijtuig blijkens het signaal, bedoeld in artikel 4.5, derde lid, onderdeel a, niet meer voldoet aan het bij of krachtens de artikelen 4.5 en 4.8 bepaalde of indien het signaal ontbreekt, dat feit binnen 8 uur aan de Dienst Wegverkeer.
2. Een motorrijtuig als bedoeld in het eerste lid voldoet binnen drie weken na de dag waarop melding, bedoeld in het eerste lid, is gedaan, aan het bij of krachtens de artikelen 4.5 en 4.8 bepaalde.
4.5 3.a:
quote:
3. De registratievoorziening vervult voorts, zolang de stroomvoorziening van het motorvoertuig is geactiveerd, de volgende functies:
a. het aan de bestuurder kenbaar maken, door een daarvoor bestemd signaal, van haar functioneren alsmede het functioneren van de beveiligingsmodule;
Kortom, geen GPS-signaal, maar een soortement dashboard-indicatie. In dat geval zou, me dunkt, De Telegraaf hier verkeerd zitten.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:00:43 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74775848
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Naief, denk je dat je over 10 jaar nog zonder toestemming de grens over mag?

Sterker nog denk je dat je uberhaupt mag autorijden zonder vergunning voor een bepaald stuk weg. Rotterdam wil bijvoorbeeld voor het vrachtverkeer een vergunning voor de A15 instellen.
Uiteindelijk denk ik dat we naar een systeem gaan waarbij je toestemming moet aanvragen om over een bepaalde weg t rijden. (Via internet). Dan mag je iedere dag naar je werk, één keer per week naar je familie en één keer per jaar naar de Efteling.

Dan doe je een aanvraag om zaterdag naar het strand te gaan, wordt die afgewezen. "Want u bent twee weken geleden daar ook al geweest en er is een prima zwemplas bij u in de buurt"
The End Times are wild
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:00:58 #143
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74775855
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:41 schreef iwulff het volgende:
Ik ben gevoelig voor straling en al helemaal van die gps dingen, netzoals tomtoms en zo. Ik word er niet ziek van maar voel me er ook niet prettig bij. Mensen doen daar dan vaak wel gekscherend over, maar toch ervaar ik het zo. Verder is een km-kastje natuurlijk belachelijk, staan die lui nou zo ver van de maatschappij af? Beseffen ze niet dat er totaal geen vraag voor is vanuit de bevolking, het zijn toch volksvertegenwoordigers?
Gevoeligheid voor straling is al jaren geleden ontkracht. Het zit tussen de oren en nergens anders.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74775865
quote:
"Financieel belang Staat rechtvaardigt gevangenisstraf"

Hoge straffen ontduikers kilometerheffing
Ontduikers van de kilometerheffing kunnen straks rekenen op hoge straffen, tot celtraf aan toe.

Celstraf
In een wetsontwerp over de kilometerheffing, dat in het bezit is van RTL Nieuws, staat dat automobilisten die proberen te frauderen met de heffing, een boete van maximaal 67.000 euro en een celstraf tot vier jaar riskeert. Het wetsvoorstel is voor advies naar een aantal organisaties gestuurd ne moet aan het eind van het jaar door het kabinet worden goedgekeurd.


Sateliet
Voor de invoering van de kilometerheffing moeten meer dan acht miljoen personeneauto's en één miljoen vrachtwagens voorzien van een kastje, dat precies bijhoudt hoeveel kilometers er gereden zijn. Het kastje stuurt de gegevens per sateliet naar de overheid.

Belang
Wie probeert het gps-signaal te verstoren dat de gegevens verstuurt, kan dus rekenen een hoge straf. Extreem hoog zelfs, maar dat moet wel, schrijft minister Eurlings van Verkeer in het wetsvoorstel: "Het financiële belang voor de Staat is zo groot, dat in dit geval een gevangenisstraf op zijn plaats is."

Camera's
Er komen vaste camera's boven de snelweg, die controleren of auto's zijn voorzien van een registratiekastje. Ook worden er mobiele camera's ingezet en zal de politie extra controleren.

Spitsheffing
Hoeveel de kilometerprijs wordt, is niet bekend, dat wordt pas volgend jaar vastgesteld. Er komt in elk geval een basistarief voor alle in Nederland gereden kilometers. Wie een schone of zuinige auto rijdt, betaalt minder. Er komt een spitstarief: wie tussen zeven en negen 's ochtends en tussen vier en zes 's middags op knelpunten rijdt, moet extra betalen. Voor welke knelpunten het spitstarief gaat gelden, is nog niet bekend.

Motoren
Politie, brandweer en ambulance betalen geen kilometerheffing. Ook begrafenisauto's, legervoertuigen, bussen en taxi's zijn uitgezonderd. Wat motorrijders betreft houdt miniser Eurling nog een slag om de arm. De kilometerheffing wordt in 2011 ingevoerd voor vrachtwagens en vanaf 2012 stapsgewijs ingevoerd voor personenauto's
pi_74775892
Het loont straks in iedergeval wel voor mij om via Duitsland naar Limburg, Belgie of zuidelijker te rijden.
Die paar extra euro's aan brandstof wegen niet op tegen het kilometertarief dat ik zou moeten betalen.

Oh wacht, mijn auto is uit 1986... Voorlopig lijk ik nog buiten de km-boot te vallen...
pi_74775913
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uiteindelijk denk ik dat we naar een systeem gaan waarbij je toestemming moet aanvragen om over een bepaalde weg t rijden. (Via internet). Dan mag je iedere dag naar je werk, één keer per week naar je familie en één keer per jaar naar de Efteling.

Dan doe je een aanvraag om zaterdag naar het strand te gaan, wordt die afgewezen. "Want u bent twee weken geleden daar ook al geweest en er is een prima zwemplas bij u in de buurt"
Precies. Ik verwacht in het eerste jaar al brieven op de mat met de vraag waarom je over de sluiproute bent gereden in plaats van over de snelweg. Daarna zal het steeds dwingender worden tot met wat jij beschrijft.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:04:33 #147
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74775930
Mensen de voordelen van dit systeem zijn talloos natuurlijk:

  • De verkeersgegevens kunnen gebruikt worden om knelpunten in het wegennet in kaart te brengen. En files te signaleren.
  • Snelheidsovertreders kunnen automatisch aangepakt worden, evenals de mensen die in 1-richtingsstraten de verkeerde kant op rijden, die parkeren waar dit niet mag en die op de bus- of taxibaan rijden. Zelfs aan het negeren van maximale asbelasting kan in principe gedacht worden, evenals het overschrijden van maximale parkertijden of het inrijden van wegen die alleen voor bestemmingsverkeer zijn (immers, stop je er niet, ben je geen bestemmingsverkeer!). Als GPS nauwkeurig genoeg is, na invoering van Galileo, kan ook eindelijk dat verfoeide bumperkleven afgestraft worden, evenals onnodig linksrijden.
  • Nooit meer uitzendingen of oproepen van de politie: ‘de politie is op zoek naar de bestuurder van een zwarte opel’: Immers, de politie weet precies wie die bestuurder was.
  • Fraude met de kilometerteller kan eindelijk teruggedrongen worden, er wordt natuurlijk nauwkeurig geregistreerd hoeveel een auto gereden heeft. Tevens is het zo handig om te zien of iemand van wie de APK verlopen is zich niet toch stiekem op de weg begeeft. Mensen wier rijbewijs ontnomen is kunnen ook beter in de gaten worden gehouden.
  • Als iemand een straatverbod of gebiedsverbod heeft, dan kan direct gecontroleerd worden of iemand zich in ieder geval niet per auto in dat gebied begeeft.
  • Kinderen van wie een ouder uit het buitenland komt kunnen beter in de gaten gehouden worden: of pa of ma niet naar Schiphol rijdt om de kinderen te ontvoeren, of de grens over gaat: dan kan direct actie ondernomen worden.
  • Frequente bezoeken aan de coffeeshop kunnen bijvoorbeeld in de gaten worden gehouden om te kijken wie de leveranciers zijn en zo illegale hennepkwekerijen op te sporen.
  • Uitkerings- en belastingfraude kan bestreden worden: Immers, je kunt goed in de gaten houden of mensen niet te vaak in Nederland zijn (je moet wel 180 dagen in het buitenland wonen immers), en of mensen niet stiekem bij elkaar slapen terwijl ze zeggen gescheiden te leven.
  • Bezoeken aan bijeenkomsten van de NVU of Radicalele moskeeën kunnen simpelweg gescreend worden door te kijken wie daar geregeld in de buurt parkeert als er een bijeenkomst is.
  • Fraude met privéritjes: b.v. een werknemer die via de supermarkt naar huis rijdt, kan eindelijk aangepakt worden. Ook illegaal gebruik van de leaseauto in weekenden of tijdens vakanties kan zo simpel opgespoord worden.
  • Er kan gekeken worden welke ouders hun kinderen naar school brengen met de auto, en je kunt hen er dan op attenderen dat het ook op de fiets kan, wat beter voor de CO2 is.
  • Dit kan ook voor korte ritjes naar de supermarkt of kennissen: Mensen kunnen dan een brief krijgen dat ze dat ritje ook met de fiets hadden kunnen maken (tenzij ze natuurlijk in het gehandicaptenregister staan).
  • Bij ongelukken kan de schuldvraag beter vastgesteld worden.
    quote:
    The Panopticon is a type of prison building designed by English philosopher and social theorist Jeremy Bentham in 1785. The concept of the design is to allow an observer to observe (-opticon) all (pan-) prisoners without the prisoners being able to tell whether they are being watched, thereby conveying what one architect has called the "sentiment of an invisible omniscience.
  • Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_74775932
    Op die spionagemeters kwamen toch ook van die belachelijke straffen te staan, als je er niet aan mee wilde werken?
    En was er niet een proefballonnetje over een fiets met een chip, zg. om fietsendiefstal tegen te gaan (alsof ze zich daar druk over maken in Den Haag)
    En de noodzaak is er ook niet echt, die kilometerheffing kan ook via accijns op brandstof geïnd worden.
    En dan moeten al onze vingerafdrukken ineens in een database
    Het gaat mi. dus om een nauwelijks verborgen agenda..
    En reken maar mensen het slachtoffer gaan worden van fouten in het systeem.. Stel je wagen op een trailer staat, bv.?
    pi_74775947
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 11:00 schreef Monidique het volgende:

    Kortom, geen GPS-signaal, maar een soortement dashboard-indicatie. In dat geval zou, me dunkt, De Telegraaf hier verkeerd zitten.
    In dat geval heeft de overheid de kilometerteller opnieuw uitgevonden. Hulde!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_74775976
    Wat mij trouwens nog het meeste verbaasd is dat de het rijbewijs niet koppelen aan dit systeem. Toch vrij simpel te implementeren dat het kastje alleen maar werkt als er een rijbewijs in zit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')