Oh ik ook niet hoor... maar ik zoek gewoon even wat strohalmen zeg maar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat is weer een hele andere discussie. Ik ben er niet van overtuigd dat je kanker krijgt van dit soort straling.
Ach, ik weet niet, mijn km teller telt al een half jaar geen kilometers meer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:43 schreef Jumparound het volgende:
waren de boetes voor sjoemelen met de km teller in je auto ook maar zo hoogDat zou gesjoemel van louge autohandelaren flink tegen kunnen werken
Nou laat ze dat eerst maar eens aantonen he.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat is weer een hele andere discussie. Ik ben er niet van overtuigd dat je kanker krijgt van dit soort straling.
Er zal ongetwijfeld een moment komen waarop ze via dat systeem kunnen zien hoe hard je ergens rijdt, en het kunnen gebruiken om snelheidsovertredingen vast te stellen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Thanx maar ik hou niet van piepende dingen in mijn auto als ik er niet zelf om gevraagd heb. Verder is dit natuurlijk niets meer dan " Big brother is watching you" en kunnen we straks 24/7 in de gaten houden waar je bent en met wie. Gaan ze straks de mogelijkheid aan bieden om je partner te volgen als je hem of haar niet vertrouwd?
Dus als je nietsvermoedend onderweg bent en ineens gaat het kastje kapot, zonder dat jij er iets mee hebt gedaan, dan loop je dus de kans om gestraft te worden voor een technisch defect waar je zelf niets aan kunt doen?quote:In het wetsvoorstel, dat de minister onlangs indiende, staat dat de werking van het gps-systeem de verantwoordelijkheid is van de automobilist. Als het systeem "ineens" geen signaal meer uitzend, kan de eigenaar worden veroordeeld tot een celstraf van maximaal 6 maanden en/of een boete tot ¤ 18.500,-. Mocht iemand worden veroordeeld tot de geldboete, blijft het hier niet bij. Men zit dan ook nog eens 10 jaar vast aan een strafblad.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er staat FRL achter mijn naam en hij vraagt of ik in Limburg woon
Een maas in de wet faalhaas.
zolang autorijden niet strafbaar is slaat dit natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
Volslagen idioot, dit voorstel van Eurlings. Op zich valt er natuurlijk wel en ander te zeggen voor de km-heffing. Echter, onze privacy holt met rasse schreden achteruit. En het probleem is dat de regering telkens een stapje verder gaat. Waar ligt het plafond begin ik mij af te vragen.
Gelukkig heb je altijd van die simpele zielen die dergelijke voorstellen ondersteunen door te stellen dat zij toch niks hebben te verbergen.
Janken over de euro is gewoon zielig. Al die mensen die denken dat we heden ten dagen eigenlijk 1,25 euro zouden moeten betalen voor een biertje, zijn gewoon simpel. Prijzen stijgen nou eenmaal, zo is het altijd geweest. Inflatie, lieve mensen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor met de Euro waren we beter af, AL dat gewissel was maar onhandig bij de grens.
Volgens mij zijn het meerendeel winkeliers (lees horeca) die de euro hebben aangegrepen om keihard de clieentele te naaien, maar je hebt gelijk... het is flink duurder geworden, ookal vraag ik me af wat de invloed van 10 jaar inflatie is, plus een aantal jaar van flink stijgende huizenprijzen...quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor met de Euro waren we beter af, AL dat gewissel was maar onhandig bij de grens.
Och, Friesland lijkt me niet veel beter, maar goed... Was een poging tot humor.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Er staat FRL achter mijn naam en hij vraagt of ik in Limburg woon
Een maas in de wet faalhaas.
Ga daar maar gewoon van uitquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:59 schreef zoalshetis het volgende:
moeten we eigenlijk het kastje en de montage zelf gaan betalen?
Ja over loop van jaren. niet van de een op andere dag hequote:Op dinsdag 17 november 2009 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Janken over de euro is gewoon zielig. Al die mensen die denken dat we heden ten dagen eigenlijk 1,25 euro zouden moeten betalen voor een biertje, zijn gewoon simpel. Prijzen stijgen nou eenmaal, zo is het altijd geweest. Inflatie, lieve mensen.
Ho ho, dit gaat om chips die niet stuk gaan he. Meneertje Eurlings gaat ze allemaal testen om persoonlijk garant te staan dat ze het allemaal doen en geen kinderziektes hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus als je nietsvermoedend onderweg bent en ineens gaat het kastje kapot, zonder dat jij er iets mee hebt gedaan, dan loop je dus de kans om gestraft te worden voor een technisch defect waar je zelf niets aan kunt doen?.
ohquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Och, Friesland lijkt me niet veel beter, maar goed... Was een poging tot humor.
Jouw post raakt kant noch wal. Allereerst refereer ik naar privacy-beperkende maatregelen in het algemeen. En niets te verbergen heeft niet zozeer te maken met strafbaarheid. Echter, dat men eigenlijk continu weet waar jij rondhangt, vind ik een onplezierige gedachte. Ook al heb ik niets te verbergen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zolang autorijden niet strafbaar is slaat dit natuurlijk nergens op.
Je kunt 'em denk ik beter er ongeluk in je broek laten zitten als je de wasmachine aan zet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:03 schreef Jarno het volgende:
Je toekomstig paspoort met RFID per ongeluk in de magnetron flikkeren zal ook wel niet mogen dan.
Tuurlijk! Je denkt toch niet dat de overheid zoiets betaald?!quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:59 schreef zoalshetis het volgende:
Och och, het viel allemaal wel mee hoor. Onze koopkracht is nou niet bepaald gedaald over de jaren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja over loop van jaren. niet van de een op andere dag he
mee eens. ik denk dan ook niet dat er veel mensen zullen zijn die zullen zeggen: "ik heb niets te verbergen".quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jouw post raakt kant noch wal. Allereerst refereer ik naar privacy-beperkende maatregelen in het algemeen. En niets te verbergen heeft niet zozeer te maken met strafbaarheid. Echter, dat men eigenlijk continu weet waar jij rondhangt, vind ik een onplezierige gedachte. Ook al heb ik niets te verbergen.
Een paar ferme klappen met een hamer schijnt het ook te doen. Schijnt. Heb ik gehoord he. Van iemand.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt 'em denk ik beter er ongeluk in je broek laten zitten als je de wasmachine aan zet.
Kunnen ze al (technisch). Als je een navigatie apparaat hebt, hoor je dit te weten. Op mijn N82, krijg ik heel netjes te zien wat mijn snelheid is en wat de maximum snelheid is van de weg waar ik mij op bevind.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Er zal ongetwijfeld een moment komen waarop ze via dat systeem kunnen zien hoe hard je ergens rijdt, en het kunnen gebruiken om snelheidsovertredingen vast te stellen.
quote:[..]
Dus als je nietsvermoedend onderweg bent en ineens gaat het kastje kapot, zonder dat jij er iets mee hebt gedaan, dan loop je dus de kans om gestraft te worden voor een technisch defect waar je zelf niets aan kunt doen?.
Is strafbaar (vernietiging van overheidseigendom) en staat een hele dikke boete op. Daarbij zit de RFID chip al sinds jaar en dag in je paspoort. Kijk zelf maar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:03 schreef Jarno het volgende:
Je toekomstig paspoort met RFID per ongeluk in de magnetron flikkeren zal ook wel niet mogen dan.
Dat zal je nog verbazen. Ooit de topics over vingerafdrukken in paspoorten doorgebladerd?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mee eens. ik denk dan ook niet dat er veel mensen zullen zijn die zullen zeggen: "ik heb niets te verbergen".
nu nog naar en toenaam, krijgt ie vast vanzelf geheel automatisch een mooie bon van de dienst ter bescherming van rijkseigendommenquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een paar ferme klappen met een hamer schijnt het ook te doen. Schijnt. Heb ik gehoord he. Van iemand.
Lijkt me wel, denk maar aan die kekke EU nummerplaten die we ineens binnen 2 jaar moesten gaan kopen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:59 schreef zoalshetis het volgende:
Wel per ongeluk dan he.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een paar ferme klappen met een hamer schijnt het ook te doen. Schijnt. Heb ik gehoord he. Van iemand.
En de chips zijn uiteraard niet door criminelen te kraken en te kopiëren, waardoor ze ineens op jouw kosten het hele land gaan doorkruisenquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ho ho, dit gaat om chips die niet stuk gaan he. Meneertje Eurlings gaat ze allemaal testen om persoonlijk garant te staan dat ze het allemaal doen en geen kinderziektes hebben.
Ik heb op zich ook niet veel te verbergen, maar een zekere mate van privacy is iedereen toch wel gegund? Niemand hoeft 24 uur per dag te weten waar ik uithang en de overheid al helemaal niet. Kilometerheffing zou ik nog mee kunnen leven, maar niet op deze manier.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
Volslagen idioot, dit voorstel van Eurlings. Op zich valt er natuurlijk wel en ander te zeggen voor de km-heffing. Echter, onze privacy holt met rasse schreden achteruit. En het probleem is dat de regering telkens een stapje verder gaat. Waar ligt het plafond begin ik mij af te vragen.
Gelukkig heb je altijd van die simpele zielen die dergelijke voorstellen ondersteunen door te stellen dat zij toch niks hebben te verbergen.
Hoeveel dagen na invoering van het "systeem" zal zo'n geval in het nieuws komen? 2?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:09 schreef DaMart het volgende:
[..]
En de chips zijn uiteraard niet door criminelen te kraken en te kopiëren, waardoor ze ineens op jouw het hele land gaan doorkruisen.
Die poortjes zijn er al. Onlangs niet het nieuws meegekregen (heb ff zo geen bron) over dat rijswaterstaat de "frequente gebruikers" van een snelweg een brief gaat sturen? Komt er op neer dat de snelweg binnenkort flink onderhouden gaat worden en men files wil voorkomen. Vandaar dat iedereen die daar regelmatig rijdt, een brief krijgt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:06 schreef Jumparound het volgende:
wat ook een mogelijkheid is dat (snel)wegen poortjes krijgen ala 80 km zones waarmee wordt geregistreerd hoevaak en hoe lang je van een bepaald stuk (snel)weg gebruik maakt. Eerst maar de specs zien voordat heel nederland weer in navolging van de televaag moord en brand gaat schreeuwen
Als je 'snachts van je bed wordt gehaald en na 48uur waterboarding heb je wel een idee denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:10 schreef isogram het volgende:
Als je miljoenen auto's met zo'n kastje uitrust (wat trouwens een godsvermogen kost), zijn er altijd wel enkele tientallen auto's waarbij het kastje niet goed blijkt te werken. Gewoon een kwestie van statistiek. De vraag is hoe een bestuurder moet kunnen zien dat het kastje niet werkt.
Ik navigeer nog steeds op de borden langs de kant van de wegquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kunnen ze al (technisch). Als je een navigatie apparaat hebt, hoor je dit te weten. Op mijn N82, krijg ik heel netjes te zien wat mijn snelheid is en wat de maximum snelheid is van de weg waar ik mij op bevind.
Nee hoor. Niet een soort.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar goed, als ze die snelheidsgegevens combineren met gegevens over de maximumsnelheid op de wegen waar je hebt gereden, dan krijg je dus een soort landelijk dekkende trajectcontrole.
Reken maar dat het BVOM handenwrijvend achter hun buro's zitten en niet kunnen wachten tot ze de eerste proefballonnetjes daarover kunnen oplatenquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik navigeer nog steeds op de borden langs de kant van de weg.
Maar goed, als ze die snelheidsgegevens combineren met gegevens over de maximumsnelheid op de wegen waar je hebt gereden, dan krijg je dus een soort landelijk dekkende trajectcontrole.
Ach, in een stad/dorp is het voor mij onmisbaar... Ben niet zo'n held in navigeren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:12 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik navigeer nog steeds op de borden langs de kant van de weg.
Dat is dus, technisch, al mogelijk ja. Wellicht ook een plan van Eurlings cs.quote:Maar goed, als ze die snelheidsgegevens combineren met gegevens over de maximumsnelheid op de wegen waar je hebt gereden, dan krijg je dus een soort landelijk dekkende trajectcontrole.
Ik verwacht 2 maanden voor invoering, waarna de overheid zal aangeven dat er niets aan de hand is en het systeem nog steeds veilig is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoeveel dagen na invoering van het "systeem" zal zo'n geval in het nieuws komen? 2?
Tsja als we dat nou eens wistenquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:16 schreef Tahiti het volgende:
Ik las laatst ergens dat je ov chipkaart gegevens van waar en wanneer je bent geweest maar liefst 7 jaar bewaard wordtwaarom zo lang? en vooral waarom?
Kijk, dat heeft onze regering nou graag, simpele mensen als jij. Domweg de indoctrinatie van onze fijne regering geloven. Dat sinds de invoering van de euro prijzen buitenproportioneel en exorbitant gestegen zijn vergeleken bij de 25 jaar daarvoor heeft er natuurlijk helemaal nies mee te maken, janken over de euro is gewoon zieligquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Janken over de euro is gewoon zielig. Al die mensen die denken dat we heden ten dagen eigenlijk 1,25 euro zouden moeten betalen voor een biertje, zijn gewoon simpel. Prijzen stijgen nou eenmaal, zo is het altijd geweest. Inflatie, lieve mensen.
een kleine revolutie is wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:21 schreef Salvad0R het volgende:
Gewoon lynchen die slavendrijvers.
Ja, is goed... Doe jij de Nederlanders al vast opwarmen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een kleine revolutie is wel op zijn plaats.
Precies, op een gegeven moment zijn luttele verschillen van mening tussen mensen irrelevant, omdat de mate van levensstandaard voor iedereen zo hard degradeert en kan er hand in hand een revolutie plaats vinden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een kleine revolutie is wel op zijn plaats.
Dat inderdaad, GPS is ook eigenlijk een vrij onbetrouwbaar signaal. Zo enkele vragen die bij me opkomen:quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ons grote geluk is idd dat de overheid er continue in slaagt compleet onwerkbare scenario's uit hun mouw te schudden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |