Nogmaals, GPS is een passief signaal. Je hebt overigens een behoorlijk sterk zendsignaal nodig om iets per sateliet te verzenden en daarbij zit er een hele hoge latency op, waardoor de nauwkeurigheid weer weg is. Welke satelieten hebben ze het hier overquote:Het kastje stuurt de gegevens per sateliet naar de overheid.
Dat kastje gaat alleen aan als je je contact omdraait. Op een trailer staat je motor uit neem ik aan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:52 schreef BadBert het volgende:
[..]
En wat als je auto pech heeft, in noord nl, en hij wordt op een trailer naar zuid nl gebracht, die km's zouden niet mogen tellen, evenals kms die je gesleept wordt, op een veerpond (waar je al voor betaald) enz enz enz.
Dat laatste is er om te zorgen dat mensen niet meer kunnen emigreren. Nederland heeft in de laatste jaren wel meer verkapte anti-emigratie regelingen ingesteld.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:06 schreef Rechterbal het volgende:
Een celstraf van 6 maanden, 18.000 euro boete? Een strafblad?
In denk dat het een status-indicator is, of het apparaat ueberhaupt wel ingeschakeld staat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
In dat geval heeft de overheid de kilometerteller opnieuw uitgevonden. Hulde!
Inderdaad, die mensen zijn echt ergquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Mensen die blijven roepen dat ze niks te verbergen hebben en er pas achterkomen hoe erg systemen als deze misbruikt wordt als het te laat is en ze zelf een probleem hebben.
Maar om de trein(met een anonieme OV-chipkaart) te pakken en te gaan protesteren in Den Haag is de meeste mensen dan weer te veel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:10 schreef longinus het volgende:
Ik ga stemmen voor de partij di tegen deze heffing is, welke partij dit ook is, omdat ik liever onder een stazistaat leef als deze nog ergere vorm van controle.
Moet je eens opletten hoe soepel het verloopt als de weigeraars een half jaar worden opgesloten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:14 schreef Paxlie het volgende:
Ik zou het al knap vinden als het uitgeven van 8 miljoen van die kastjes zonder slag of stoot gaat
Voor de kenners refereer ik even aan het project 'BSN in de zorg' en het uitleveren van de benodigde passen en kaartlezers.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:14 schreef Paxlie het volgende:
Ik zou het al knap vinden als het uitgeven van 8 miljoen van die kastjes zonder slag of stoot gaat
Van: MinV&W:quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n wetsparser, maar betreft het niet dit:
[..]
4.5 3.a:
[..]
Kortom, geen GPS-signaal, maar een soortement dashboard-indicatie. In dat geval zou, me dunkt, De Telegraaf hier verkeerd zitten.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Van: MinV&W:
Hoe wordt fraude voorkomen?
In het kastje zit een zogenoemd logboek dat speciale gebeurtenissen registreert (stroomonderbrekingen, plotselinge sprongen in coördinaten, wegvallen van het satellietsignaal). Via portalen langs de weg worden die gegevens doorgegeven aan de RDW. Die leest de gegevens uit en stelt vast of er sprake is van een overtreding. Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden. Tot slot houdt het Agentschap Telecom toezicht op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen kan verstoren. Er wordt een speciaal landelijk dekkend meetnetwerk gerealiseerd waarmee verstoringen kunnen worden opgespoord en opgelost.
Kortom, er moet wel degelijk wat uitgezonden worden.
De Telegraaf zegt echter:quote:2. De registratievoorziening vervult, zolang het motorrijtuig daarmee is uitgerust, steeds de volgende functies:
c. het bevraagbaar zijn, voor wat betreft de in de onderdelen a en b bedoelde gegevens, door de personen die zijn belast met het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens deze wet, met behulp van kunstwerken onder, op, boven of in de nabije omgeving van de weg, dan wel daarvoor bestemde mobiele apparatuur;
d. het periodiek contact maken met de Dienst Wegverkeer, door middel van een draadloos overgebracht signaal, en het daarbij zenden van de gegevens, bedoeld in de onderdelen a en b en de geaggregeerde
verplaatsingsgegevens, alsmede het daarbij ontvangen van gegevens, aanwijzingen en programmatuur die in het kader van de uitvoering van deze wet worden toegezonden,
1.) Niet "opeens", 2.) het betreft apparatuur die gegevens moet kunnen verzenden op aanvraag. Het lijkt mij dat de Telegraaf hier mis zit.quote:Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro
Jij vindt het heel normaal als je een half jaar de gevangenis in moet als jouw kastje faalt. Als het namelijk opzet is dan staat er 4 jaar cel opquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar dan gaat het om:
[..]
De Telegraaf zegt echter:
[..]
1.) Niet "opeens", 2.) het betreft apparatuur die gegevens moet kunnen verzenden op aanvraag. Het lijkt mij dat de Telegraaf hier mis zit.
Ok prima de RDW kan dus zien dat me accu er regelmatig af gaat. MOet ik me dan gaan verantwoorden voor het gerechtshof elke keer ofzo?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Van: MinV&W:
Hoe wordt fraude voorkomen?
In het kastje zit een zogenoemd logboek dat speciale gebeurtenissen registreert (stroomonderbrekingen, plotselinge sprongen in coördinaten, wegvallen van het satellietsignaal). Via portalen langs de weg worden die gegevens doorgegeven aan de RDW. Die leest de gegevens uit en stelt vast of er sprake is van een overtreding. Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt. Naast deze administratieve controles, voert de politie met mobiele apparatuur controles langs de weg uit en kan zij overtreders aanhouden. Tot slot houdt het Agentschap Telecom toezicht op de productie, handel en verkoop van apparatuur die de signalen kan verstoren. Er wordt een speciaal landelijk dekkend meetnetwerk gerealiseerd waarmee verstoringen kunnen worden opgespoord en opgelost.
Kortom, er moet wel degelijk wat uitgezonden worden.
Klopt, maar de essentie is m.i. dat je niet zelf de controle hebt over die data. Je weet niet wanneer er zoiets uitgezonden wordt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:22 schreef Monidique het volgende:
1.) Niet "opeens", 2.) het betreft apparatuur die gegevens moet kunnen verzenden op aanvraag. Het lijkt mij dat de Telegraaf hier mis zit.
Volgens het wetsvoorstel, voor zover ik het begrijp, geldt dit maximale gevangenisstraf van zes maanden voor een aantal overtredingen, onder andere met betrekking to: "4.5, eerste of zesde lid, 4.8, 4.9, eerste lid". Dat betreft het bezitten van een kastje en het tijdig aangeven van een defect. Er staat niet in dat je zes maanden de gevangenis in moet als je kastje faalt. Volgens mij.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij vindt het heel normaal als je een half jaar de gevangenis in moet als jouw kastje faalt.
De data is er dus wel en als die er is dan heeft de overheid inzage.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef Iblis het volgende:
Kan iedereen straks zien waar ik ben geweest?
Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.
Klopt, maar wel dat je het binnen 8 uur moet melden bij de Stasi.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens het wetsvoorstel, voor zover ik het begrijp, geldt dit maximale gevangenisstraf van zes maanden voor een aantal overtredingen, onder andere met betrekking to: "4.5, eerste of zesde lid, 4.8, 4.9, eerste lid". Dat betreft het bezitten van een kastje en het tijdig aangeven van een defect. Er staat niet in dat je zes maanden de gevangenis in moet als je kastje faalt. Volgens mij.
Ik vind het ook niets, maar het lijkt er ook op dat deze ophef om dit bericht ietwat overdreven is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar de essentie is m.i. dat je niet zelf de controle hebt over die data. Je weet niet wanneer er zoiets uitgezonden wordt.
Er staat b.v. ook dit:
Nee, niemand kan zien waar u bent geweest. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometers u in welk tarief heeft gereden. Tenzij u zelf nadrukkelijk toestemming heeft gegeven meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld omdat u in een auto van de zaak rijdt en uw werkgever bepaalde informatie wil hebben. Dat is dan op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.
Maar de vraag is: waar wordt die doorgifte bepaald? Is het je kastje dat daadwerkelijk ook niet meer doorgeeft dan nodig? Of geeft je kastje het wel degelijk door maar wordt het niet verstrekt?
Samen met zinsnedes als ‘Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt.’ – wat eigenlijk zou betekenen dat het niet zo moeilijk is om dan even te laten zien waarom het niet in het geding komt – geeft me dat een weinig comfortabel gevoel bij het hele gedoe.
Jij vindt het overdreven om ophef te maken als je als een slaaf behandeld wordt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind het ook niets, maar het lijkt er ook op dat deze ophef om dit bericht ietwat overdreven is.
Alleen in uitzonderlijke gevallen, en daar is iedereen bij gebaatquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
Maar de vraag is: waar wordt die doorgifte bepaald? Is het je kastje dat daadwerkelijk ook niet meer doorgeeft dan nodig? Of geeft je kastje het wel degelijk door maar wordt het niet verstrekt?
Samen met zinsnedes als ‘Het spreekt voor zich dat de privacy hierbij niet in het geding komt.’ – wat eigenlijk zou betekenen dat het niet zo moeilijk is om dan even te laten zien waarom het niet in het geding komt – geeft me dat een weinig comfortabel gevoel bij het hele gedoe.
Dus het wordt wel opgeslagen die data! Alsof de overheid daar niets mee doet
OPEN JE OGEN!!!!11quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jij vindt het overdreven om ophef te maken als je als een slaaf behandeld wordt?
bah , word tijd dat de Nederlandse burgers eens in OPSTAND komen ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:38 schreef RvLaak het volgende:
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje
[..]
Dat vrees ik dus ook... 2 van de 3 auto's die wij hebben, gaat regelmatig de accu uit, worden verplaatst op trailers zonder accu (ja zelfs van de ene kant van nl naar de andere zo'n beetje).quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok prima de RDW kan dus zien dat me accu er regelmatig af gaat. MOet ik me dan gaan verantwoorden voor het gerechtshof elke keer ofzo?
Ja idd... dat zou toch wel eens goed zijn, dat de nederlander eens van zich laat horen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef CP69 het volgende:
[..]
bah , word tijd dat de Nederlandse burgers eens in OPSTAND komen ...
...die KUT-Euro is ook al gewoon door onze "strot" geduwd
Volgens mij zit je accu er gewoon in als je rijdt. Neem ik aan, althans.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok prima de RDW kan dus zien dat me accu er regelmatig af gaat. MOet ik me dan gaan verantwoorden voor het gerechtshof elke keer ofzo?
Duh. Maar als ik me accu eraf haal en er weer op, wordt die kast dan gereset? Is alles gewist? Fikt de rotzooi door? Ik klus en las wel es aan me auto en gebruik dat accu loskoppelen ook voor het resetten van de ECU na een storing. Dan gaat de accu er een uur af.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens mij zit je accu er gewoon in als je rijdt. Neem ik aan, althans.
Je bent waarschijnlijk je GPS-signaal kwijt dus het is verboden om te gaan rijden voor een kwartier.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Duh. Maar als ik me accu eraf haal en er weer op, wordt die kast dan gereset? Is alles gewist? Fikt de rotzooi door?
Nou, ik ga er wel vanuit dat zo'n kastje een interne accu heeft of de gegevens opslaat op een medium waarvoor geen continue stroomvoorziening noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Duh. Maar als ik me accu eraf haal en er weer op, wordt die kast dan gereset? Is alles gewist? Fikt de rotzooi door? Ik klus en las wel es aan me auto en gebruik dat accu loskoppelen ook voor het resetten van de ECU na een storing. Dan gaat de accu er een uur af.
Controledrang en megalomanie.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:47 schreef servus_universitas het volgende:
Het is wel begrijpelijk dat ze fraude tegen willen gaan, maar de manier waarop is gewoonweg vijandig te noemen. Dit is hetzelfde als destijds dat voorstel om het weigeren van de installatie van slimme meters buitenproportioneel te gaan bestraffen. Wat bezielt een mens om de wereld zo op zijn kop te zetten?
Het kan natuurlijk heel goed dat het apparaat kapot gaat, terwijl de indicator dat niet aangeeft. En ga dan maar eens je onschuld bewijzen.
En wat bezielt een mens om een formele nationale heffingsmaatregel te baseren op een systeem (GPS) dat volledig wordt beheerd door en het eigendom is van een ander land? Zo'n afhankelijkheidsrelatie wil je toch niet?
De PVV en de SP zijn zeker tegen. De VVD zegt tegen te zijn, maar die hebben wel meegeholpen met het opstarten van het project. Daarbij doen Kamervragen er niet toe, want het regeerakkoord is toch dichtgetimmerd dus de Kamer staat buitenspel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:55 schreef honda1990 het volgende:
Wat ik me afvraag, waarom is er geen ENKELE partij die hier iets tegen doet of überhaupt kamervragen over stelt?
Je moet ook eerst 250 euro borg betalen en een eigen risico van 100 euro verwacht ikquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:14 schreef Paxlie het volgende:
Hoe democratisch.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De PVV en de SP zijn zeker tegen. De VVD zegt tegen te zijn, maar die hebben wel meegeholpen met het opstarten van het project. Daarbij doen Kamervragen er niet toe, want het regeerakkoord is toch dichtgetimmerd dus de Kamer staat buitenspel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |