abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74772977
quote:
'Nederland in pot twee tijdens WK-loting'

16/11/2009 23:01

Volgens de Spaanse krant Marca is Nederland voor de loting voor het WK 2010 in Zuid-Afrika ingedeeld in pot twee. Dit betekent dat Nederland meer kans heeft een groot voetballand te treffen in de poulefase van de Mondiale.

De ploeg van Bert van Marwijk kan nog promoveren naar de eerst geplaatste landen, maar dan moet Ierland Frankrijk verslaan in de play-offs. Die kans lijkt klein na het 1-0 verlies in Dublin.

De potindeling voor de loting van het WK
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras
Eigenlijk lachwekkend dat wij in pot twee zitten, tevens geld hetzelfde voor Portugal, ik schat ons toch stukken hoger in dan Engeland, Argentinië en Frankrijk, waar dient die wereldranglijst eigenlijk voor aangezien we daar 3e staan.
pi_74773409
Ik maak er even een algemeen topic van i.p.v. een Nederlands elftal topic, welke al bestaat

Loting is gewoon een corrupte bende trouwens, dat zijn alle lotingen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_74773441
wanneer is die loting eigenlijk?
pi_74773457
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:08 schreef Happel het volgende:
Ik maak er even een algemeen topic van i.p.v. een Nederlands elftal topic, welke al bestaat

Loting is gewoon een corrupte bende trouwens, dat zijn alle lotingen.
Maar ja als we kampioen willen worden zullen we toch alles winnen, en hoop stiekem wel op Duitsland
pi_74773468
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:10 schreef MrNiles het volgende:
1 december meen ik.

Wat doet Zuid Afrika dan in pot 1 ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74773498
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

1 december meen ik.

is vrij van kwalificatie als gastland dus waarschijnlijk ook beschermd tegen sterke landen
pi_74773502
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:10 schreef MrNiles het volgende:
4 December in Kaapstad
pi_74773507
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

1 december meen ik.

Organisator heeft een beschermde status.
pi_74773526
Mooie toevoeging:

Mochten de Ieren de Fransen uitschakelen dan gaat Nederland naar Pot 1.
pi_74773629
Misschien dat iedereen, op Zuid-Afrika, in pot 1 zit, omdat ze allemaal een keer de wereldbeker hebben mogen vasthouden? Daar lijkt het nu in ieder geval op. En eigenlijk is dat behoorlijk maf, maar dat gaf je hierboven ook al aan. Indeling zou inderdaad op basis van de stand op de wereldranglijst moeten zijn.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:24:12 #11
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_74773684
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef VatosLoco het volgende:

[..]

Maar ja als we kampioen willen worden zullen we toch alles winnen, en hoop stiekem wel op Duitsland
Nee man, dat moet de finale worden, Nederland - Duitsland
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 10:28:22 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_74775076
Is toch gunstig kunnen we ZA Duitsland Frankrijk of Engeland loten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_74775759
Vreemde indeling, debutant Slowakije zit kennelijk meteen in pot 2 bij Nederland evenals Bosnie als ze doorgaan.
la taqta il-amal
pi_74775896
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:57 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Vreemde indeling, debutant Slowakije zit kennelijk meteen in pot 2 bij Nederland evenals Bosnie als ze doorgaan.
En Mexico in pot 4, ook een lachertje
pi_74776037
Ik vind het wel verklaarbaar... dat nederland heel hoog op de intarnationale lijsten stat is al heel lang zo, vooral doordat ze in de kwalificatie meestal hun beste voetbal spelen...

op eindtoernooien zelf valt nederland vrijwel altijd tegen of speelt spetterend in de groespfase en wordt dan in de eerste-de-beste wedstrijd om het eggie (de finalerondes) al snel uitgeschakeld omdat ze hun zenuwen niet in controle hebben; en dan verliezen ze opeens van een eigenlijk veel zwakkere tegenstander...

Nederland zou er veel voordeel bij hebbeen als ze gewoon weer met twee groepsfases werken, zoals in 1974 en 1978... en daarna een finale (of hooguit nog een halve finale ertussen)... mentaal kan het nederlandse Elftal gewoon zulke finale's kennelijk niet zo goed aan..

Overigens, het is juist positiever om een beetje sterke tegenstanders te hebben in de groepsfase voor nederland.. des te sterker de tegenstander, des te sterker speelt Oranje ook.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 11:25:28 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_74776501
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:08 schreef RM-rf het volgende:

op eindtoernooien zelf valt nederland vrijwel altijd tegen of speelt spetterend in de groespfase en wordt dan in de eerste-de-beste wedstrijd om het eggie (de finalerondes) al snel uitgeschakeld omdat ze hun zenuwen niet in controle hebben; en dan verliezen ze opeens van een eigenlijk veel zwakkere tegenstander...

74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale

En noem die veel zwakkere tegenstanders eens ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_74777010
Je zal als A land maar denken dat je een gunstige loting hebt en dan bij Nederland, Ivoorkust en Mexico in de poule komen, haha.

Ik hoop dat we in de poule zitten met Zuid-Afrika. Uruguay en Noord-Korea ofzo.
pi_74777056
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale

En noem die veel zwakkere tegenstanders eens ?

1974
was duitsland in de finale theoretisch vele malen zwakker (hadden moeite gehad met australie en van oost-duitsland verloren, dat nederland ind e halve groespafse afgedroogd had)

1976
speelde nederland gewoon slecht, terwijl ze eigen topfavoriet waren

1978
was eigenlijk een gelukje, maar nederland speelde gewoon bagger, verloren bv van de schotten

1988
nederland presteerde toen boven verwachting ontzettend goed, was voorheen nauwelijks gezien als kanshebber (tot de wedstrijd op wembley tegen de engelsen in de voorbereiding die ze knap 2-2 speelden en goed voetbal lieten zien)...

1990
was nedrland een van de grote favorieten vooraf, was bv gekwalficieerd als groepshoofd vóór duitsland, dat zelfs bijna uitgeschakeld was in de groep.. presteerde op het eindtoernooi enorm matig

1992
was Denmarken niet eens gekwalificeerd en eigenlijk van de camping geplukt... nederland speelde in de groepsfase hemels voetbal (de duitsers werden compleet weggespeeld)

1994
moeilijk toernooi, neerland speelde zeer matig, maar werd gedurende het toernooi beter en spelde zn beste wedstrijd tegen de moeilijkste tegenstander

2000
Nederland had natuurlijk nooit die halve finale tegen 10 italianen in de verdediging en twee penalties mogen verliezen

2004
ook hier beste wedstrijd tegen de Tsjechen, de in theorie zwaarste tegenstander

2006..
tegen Portugal was nederland eigenlijk beter, maar liet zich zelf juist ook verleiden mee te gaan in eens schoppartij, die ze echter zelf ook geinitialiseerd hadden in de eerste 5 minuten met Boulahrouz en Van Bommel die eerst Ronaldo uit de wedstrijd trapten (wat an sich een slimme tactiek kan zijn, maar niet als je in het vervolg zelf ook je kop verliest en je vol laat wegprovoceren en je eigen sterren laat kapottrappen)

2008
Hét voorbeeld van een 'Poule des Doods' waari nederland juist tegend e beste tegenstanders, het beste voetbal speelt.. maar in de finalefase dom tegen een veel minder team uitgeschakeld wordt

natuurlijk zijn er uitzonderingen.. echter overall is er juist een opvallend consequent beeld ..:
nederland dat in groepsfase juist het beste speelt tegen de meest zware tegenstanders (denk aan EK2008 de groepsronde, maar ook bv het WK1974 de tweede groep met argentinie en brazilie als tegenstanders)..

In finalerondes vallen ze echter ook opvallend vaak dood in 'makkelijke' wedstrijden die je eigen simpelweg moet 'afmaken' (de halve finale in 2000 tegen Italie, 2008 tegen rusland, 1992 tegen Denemarken).

tevens durf ik best te stellen dat 8 of 9 van de 10 toernooien, nederland in de kwalificatiefase véél beter presteert ('beter', maar niet noodzakelijker 'mooier'), effectiever is en 'slimmer' voetbal speelt, dan in het Eindtoernooi...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_74777119
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef Fides het volgende:
Je zal als A land maar denken dat je een gunstige loting hebt en dan bij Nederland, Ivoorkust en Mexico in de poule komen, haha.

Ik hoop dat we in de poule zitten met Zuid-Afrika. Uruguay en Noord-Korea ofzo.
Yep, dat is idd ook weer zo, als Pot 1 land hoop je natuurlijk Nederland te ontlopen in de poule fase, het lijkt me niet dat er een land staat te springen om Nederland in een poule te hebben.
pi_74777220
Maar ja, dit speelt de andere grote landen natuurlijk weer in de kaart.
Die verschrikkelijke loting van Duitsland in beiden 2002 en 2008 was echt te dramatisch voor woorden en dat ontneemt de lol van zo'n WK.

Hopen dat het dit jaar wat eerlijker uitvalt, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_74777353
Kein gelul, fussball spielen! Elke pot winnen en we komen er wel.
pi_74777431
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:49 schreef Cara het volgende:
Maar ja, dit speelt de andere grote landen natuurlijk weer in de kaart.
Die verschrikkelijke loting van Duitsland in beiden 2002 en 2008 was echt te dramatisch voor woorden en dat ontneemt de lol van zo'n WK.

Hopen dat het dit jaar wat eerlijker uitvalt, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
En Frankrijk in 1998, waar Nederland werkelijk tegen elke kanshebber voor de eindzege moest spelen nam Frankrijk lekker de weg via de underdogs met als resultaat een kapot gespeeld Brazilië waarna ze de Wereldtitel konden veroveren.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 12:25:05 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_74778189
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

1974
was duitsland in de finale theoretisch vele malen zwakker (hadden moeite gehad met australie en van oost-duitsland verloren, dat nederland ind e halve groespafse afgedroogd had)

Duitsland was 2 jaar daarvoor met overmacht europees kampioen geworden en verloren met opzet van Oost-Duitsland zodat ze in de tweede ronde Brazilië Argentinië en Nederland zouden onlopen

1976
speelde nederland gewoon slecht, terwijl ze eigen topfavoriet waren

Nederland speelde goed tegen de Tsjechen maar werd genaaid door de scheidsrechter

1978
was eigenlijk een gelukje, maar nederland speelde gewoon bagger, verloren bv van de schotten

Nederland speelde de Duitsers van de mat en wonnen van Italië de halve finale terecht. Buiten dat ze Oostenrijk deklasseerde met het duizendste WK-doelpunt door Rensenbrink

1988
nederland presteerde toen boven verwachting ontzettend goed, was voorheen nauwelijks gezien als kanshebber (tot de wedstrijd op wembley tegen de engelsen in de voorbereiding die ze knap 2-2 speelden en goed voetbal lieten zien)...

Nederland speelde helemaal niet zo goed verloren de eerste wedstrijd van de Russen en wonnen met geluk van Engeland dat drie keer op de paal schoot. 4 minuten voor tijd wisten ze pas van de Ieren te winnen.

1990
was nedrland een van de grote favorieten vooraf, was bv gekwalficieerd als groepshoofd vóór duitsland, dat zelfs bijna uitgeschakeld was in de groep.. presteerde op het eindtoernooi enorm matig

Wat wil je met Beenhakker als coach ?

1992
was Denmarken niet eens gekwalificeerd en eigenlijk van de camping geplukt... nederland speelde in de groepsfase hemels voetbal (de duitsers werden compleet weggespeeld)

De Denen werden ook weggespeeld maar de bal wilde er gewoon niet in.

1994
moeilijk toernooi, neerland speelde zeer matig, maar werd gedurende het toernooi beter en speelde zn beste wedstrijd tegen de moeilijkste tegenstander

Dat ontkracht gelijk je stelling dat we altijd van de zwakste tegenstander verliezen op een groot tournooi. Had ik ook in mijn vorige reacties kunnen posten maar is nu helemaal op zijn plaats.

2000
Nederland had natuurlijk nooit die halve finale tegen 10 italianen in de verdediging en twee penalties mogen verliezen

Er mag zoveel niet Nederland speelde het hele toernooi goed won van de latere winnaar in de poule

2004
ook hier beste wedstrijd tegen de Tsjechen, de in theorie zwaarste tegenstander

Maar volgens jouw theorie was Portugal een zwakke tegenstander

2006..
tegen Portugal was nederland eigenlijk beter, maar liet zich zelf juist ook verleiden mee te gaan in eens schoppartij, die ze echter zelf ook geinitialiseerd hadden in de eerste 5 minuten met Boulahrouz en Van Bommel die eerst Ronaldo uit de wedstrijd trapten (wat an sich een slimme tactiek kan zijn, maar niet als je in het vervolg zelf ook je kop verliest en je vol laat wegprovoceren en je eigen sterren laat kapottrappen)

Hier ben ik het met je eens. De eerste keer dat Nederland niet speelde zoals de voetbal werelkd oranje kent

2008
Hét voorbeeld van een 'Poule des Doods' waari nederland juist tegend e beste tegenstanders, het beste voetbal speelt.. maar in de finalefase dom tegen een veel minder team uitgeschakeld wordt

Hoezo veel minder team. ? De Russen hadden gewoon een goede ploeg

natuurlijk zijn er uitzonderingen.. echter overall is er juist een opvallend consequent beeld ..:
nederland dat in groepsfase juist het beste speelt tegen de meest zware tegenstanders (denk aan EK2008 de groepsronde, maar ook bv het WK1974 de tweede groep met argentinie en brazilie als tegenstanders)..

In finalerondes vallen ze echter ook opvallend vaak dood in 'makkelijke' wedstrijden die je eigen simpelweg moet 'afmaken' (de halve finale in 2000 tegen Italie, 2008 tegen rusland, 1992 tegen Denemarken).

tevens durf ik best te stellen dat 8 of 9 van de 10 toernooien, nederland in de kwalificatiefase véél beter presteert ('beter', maar niet noodzakelijker 'mooier'), effectiever is en 'slimmer' voetbal speelt, dan in het Eindtoernooi...

Nederland haalde het WK-74 doordat Barry Hulshof de voorstopper in de 90ste minuut tegen de Noren. En een doelpunt van de Belgen i9n de 90ste minuut onterecht werd afgekeurd.

Zie mijn reacties

pi_74778448
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:25 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zie mijn reacties

tja, een groot aantal van die reacties zijn toch de aloude uitvluchten die nu net mn stelling bevestigen:
"De bal wilde er niet in..." is zo'n typische nederlands-Elftal-uitvlucht als ze weer eens juist zulke 'om-het-eggie'-wedstrijden verloren hebben...

het verschil met teams die zulke WK/EK-finalerondes wél winnen (Duitsland, Italie, Brazilie) is nu juist dat bij die teams op het moment dat er gescoord _moet_ worden, bij hen de bal er wél invliegt .... en nee, ikzelf geloof niet dat dat enkel 'toeval' is...

Dat is nu net het verschil waarom die andere teams nu in groep A zitten (ook al vind ik eigenlijk alle teams die in die groep A zitten, op spanje na, niet erg veel overtuigender gespeeld hebben of talentvoller dan nederland, als je naar de kwalificatie kijkt) ....
Die landen zullen gewoon weer in de halve finale komen, en waarschijnlijk weer omdat ze kennelijk 'op het juiste moment de bal in de goal van de tegenstander wisten te krijgen en niet noodzakelijk ook echt omdat ze beter speelden'....
iets dat bij het Nederlands Elftal zo vaak net andersom is, zeker in finalefases van grote toernooien...

(overigens dat bv nederland in 1994 fantastisch tegen een goed Brazilie speelde en toen netaan verloor, is geen ontkrachting van mn stelling dat Nederland meestal in de finalefasevan n WK/EK tegen mindere tegenstanders opeens 'stilvalt' en opeens niet meer een eenvoudige wedstrijd kon winnen .... het maakt juist des te opvallender dat NL toen met veel méér vuur speelde dan ze normaal doen juist tegen minder aansprekende tegenstanders of tegenstanders die zelf ook niet aanvallend of gedreven spelen )

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 17-11-2009 12:42:26 ]
pi_74778497
ik hoop op

Brazilie
Nederland
Ivoorkust
Australie

heerlijk poultje, om vervolgens in de 2e ronde door Portugal of Rusland uitgeschakeld te worden

Zuid Afrika krijgt waarschijnlijk Slowakije, Chilli en Nieuw Zeeland
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 12:39:50 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_74778534
74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale

220 landen bij de FIFA.

Er zijn weinig landen kleiner dan Nederland.

Als Nederland verliest is het 9 van de 10 keer tegen een latere finalist.

Waar blijf je met je bewering dat we er tegen mindere landen uitvliegen ?

pi_74778883
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef tong80 het volgende:
74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale

220 landen bij de FIFA.

Als Nederland verliest is het 9 van de 10 keer tegen een latere finalist.

Waar blijf je met je bewering dat we er tegen mindere landen uitvliegen ?

je hebt het best gelezen... ik heb het voorheen al uitgelegd.
dat jij kennelijk daaromheen probeert te gaan praten, allemaal dingen anders uitlegt (de ene keer duitsland in 1974 beter noemt omdat ze een toernooi ervoor Europes kampioen waren, maar later opeens denemarken beter vind omdat die een wedstrijd later de finale ook wisten te winnen) is verder jouw mening en dat is ook best ...

Mijn mening blijft dat bv duitsland in 1974 eigenlijk als team gedurende dat toernooi vele malen zwakker waren en in theorie hadden moeten verliezen..
en denemarken in 1992 ook... evenals bv Italie in 2000; niet zij wonnen die wedstrijd, nederland verloor hem gewoon doordat zoals je het zelf zo treffend uitlegt: "De bal er gewoon niet invloog"...
tevens was het tegen de russen in 2008 opvallend dat nederland in de groepsfase hemels speelde, maar toen het er werkelijk op aankwam, ze opeens niet thuis gaven, tegen een tegenstander die eigenlijk meerdere gradaties minder was.
pi_74779383
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef tong80 het volgende:
Dat onzin natuurlijk, Nederland is niet groot nee maar we horen nog wel bij de 30 grootste landen die aan WK's deelnemen gok ik. Landen als Portugal, Belgie, Denemarken en Griekenland hebben minder inwoners en dan begin ik nog niet over Macedonie enzo.

Voor de rest heb je gelijk, Nederland doet het prima, al hadden we er wel minimaal 1 WK-titel en 1 EK-titel bij mogen hebben.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 13:10:51 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_74779472
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat onzin natuurlijk, Nederland is niet groot nee maar we horen nog wel bij de 30 grootste landen gok ik. Landen als Portugal, Belgie en Griekenland hebben minder inwoners en dan begin ik nog niet over Macedonie enzo.

Voor de rest heb je gelijk, Nederland doet het prima.
Wat hebben die landen ooit gepresteerd op een groot toernooi vergeleken bij Nederland ?

Dan vergelijkbare landen dan zoals Bulgarije Mexico oostenrijk Zwitserland of Roemenië.

pi_74779511
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wat hebben die landen ooit gepresteerd op een groot toernooi vergeleken bij Nederland ?

Dan vergelijkbare landen dan zoals Bulgarije Mexico oostenrijk Zwitserland of Roemenië.

Ik geef je ook wel gelijk hoor, dat we goed presteren. Oostenrijk en Zwitserland zijn ook kleiner qua inwonersaantal, de helft minder zelfs.

Overigens hebben Griekenland en Denemarken het even goed als ons gedaan qua prijzen. Maar allround natuurlijk niet.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 13:14:43 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_74779598
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:

Voor de rest heb je gelijk, Nederland doet het prima, al hadden we er wel minimaal 1 WK-titel en 1 EK-titel bij mogen hebben.
Tuurlijk maar twee penalties missen of op de paal schieten in de 90ste minuut van een WK-finale verzin je niet.

Weet je nog dat de scheidsrechter zijn fout toegaf en Nederland in de 90ste minuut een penaltie had moeten hebben in de halve finale tegen Brazilië in 98 ?

pi_74779692
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tuurlijk maar twee penalties missen of op de paal schieten in de 90ste minuut van een WK-finale verzin je niet.

Weet je nog dat de scheidsrechter zijn fout toegaf en Nederland in de 90ste minuut een penaltie had moeten hebben in de halve finale tegen Brazilië in 98 ?

In '98 hadden we verloren van Frankrijk. In '74 hadden we meer recht op die titel denk ik. Net als in 2000.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 13:17:54 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_74779694
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik geef je ook wel gelijk hoor, dat we goed presteren. Oostenrijk en Zwitserland zijn ook kleiner qua inwonersaantal, de helft minder zelfs.

Overigens hebben Griekenland en Denemarken het even goed als ons gedaan qua prijzen. Maar allround natuurlijk niet.
Inderdaad dat waren uitzonderingen.

Nederland is al bijna 40 jaar bij de favorieten of bij de best presterende landen op grote tournooien.

Ik kan er slecht tegen dat we dat in Nederland niet beseffen. Er is maar één winnaar.

Dat had Nederland vaker kunnen zijn. Dat had vind ik al mooi voor een klein kikkerlandje.

Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 13:19:25 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_74779737
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

In '98 hadden we verloren van Frankrijk. In '74 hadden we meer recht op die titel denk ik. Net als in 2000.
Frankrijk was toen wel erg goed. Maar Bergkamp was op zijn hoogtepunt.

En ik had een kaartje voor de finale als Nederland het had gehaald

pi_74779896
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Inderdaad dat waren uitzonderingen.

Nederland is al bijna 40 jaar bij de favorieten of bij de best presterende landen op grote tournooien.

Ik kan er slecht tegen dat we dat in Nederland niet beseffen. Er is maar één winnaar.

Dat had Nederland vaker kunnen zijn. Dat had vind ik al mooi voor een klein kikkerlandje.

Je hebt gelijk hoor, maar nogmaals: het ging me erom dat je zei dat weinig landen kleiner dan ons waren en dat is natuurlijk niet zo. Kijk naar die landjes waar we tegen speelden in de kwalificatieronde.

Je een top met landen met 40 miljoen+ inwoners maar daarna is er een hele tijd niets en dan komt Nederland als beste 'subtopper'.

Waarom 'we' het niet beseffen is juist omdat we er vaak zo dichtbij zijn denk ik.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 13:32:35 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_74780085
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:24 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, maar nogmaals: het ging me erom dat je zei dat weinig landen kleiner dan ons waren en dat is natuurlijk niet zo. Kijk naar die landjes waar we tegen speelden in de kwalificatieronde.

Je een top met landen met 40 miljoen+ inwoners maar daarna is er een hele tijd niets en dan komt Nederland als beste 'subtopper'.

Waarom 'we' het niet beseffen is juist omdat we er vaak zo dichtbij zijn denk ik.
Nederlandse voetballers mislukken zgn bij Real Madrid.

Waar gaan ze daarna naartoe ? Naar Inter Milaan en Bayern München en zijn gelijk de uitblinkers.

De beste speler van Servië is Pantelic en de aanvoerder van België Wesley Sonck.

pi_74780200
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nederlandse voetballers mislukken zgn bij Real Madrid.

Waar gaan ze daarna naartoe ? Naar Inter Milaan en Bayern München en zijn gelijk de uitblinkers.

De beste speler van Servië is Pantelic en de aanvoerder van België Wesley Sonck.

Maar daarentegen zijn landen als Portugal en Tsjechie (enigszins vergelijkbaar met ons) natuurlijk ook niet veel minder dan Nederland normaal gesproken.
-
pi_74780494
Sja, 1998. Zo'n WK maken we nooit meer mee. Wat een toernooi was dat.

Ontopic:

Liever blijven we in pot 2 (dus Frankrijk winnen morgen). Want de portugezen moeten gemeden worden als de pest
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_74780712
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef the_undertaker het volgende:

Ontopic:

Liever blijven we in pot 2 (dus Frankrijk winnen morgen). Want de portugezen moeten gemeden worden als de pest
Dan kom je ze later op het toernooi alsnog weer tegen. Tegen Portugal sowieso de Jong en v. Bommel (en Boulahrouz als ie weer fit is) mee laten doen.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 13:54:56 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_74780722
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef the_undertaker het volgende:

Hoezo maken we dat nooit meer mee

Sneijder Robben van der Vaart van Bommel van Persie Elia.

Onze mindere spelers spelen zelfs bij wereldclubs.

pi_74780796
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:54 schreef tong80 het volgende:
Sneijder Robben van der Vaart van Bommel van Persie Elia.
Mathijssen, Heitinga, Bouma, Ooijer.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 14:07:19 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_74781092
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mathijssen, Heitinga, Bouma, Ooijer.
Niks mis mee.

Maar postte de toppers bij wereldclubs.

pi_74781185
Ach, op het EK met Italië, Frankrijk en Roemenië werd ook gezegd dat we de poule nooit zouden overleven.
pi_74781216
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Niks mis mee.
Niets mis mee voor de eredivisie nee. Maar goed, met het blok de Jong/v. Bommel ervoor valt het nog mee.
quote:
Maar postte de toppers bij wereldclubs.

Zijn er helaas minder dan bij de afgelopen 'generaties'. We hebben weinig/geen spelers meer bij Barcelona of Manchester United.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 14:11:53 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_74781230
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:10 schreef Shoombak het volgende:
Ach, op het EK met Italië, Frankrijk en Roemenië werd ook gezegd dat we de poule nooit zouden overleven.
Wat dacht je van het laatste WK ?

Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 14:14:28 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_74781310
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Niets mis mee voor de eredivisie nee. Maar goed, met het blok de Jong/v. Bommel ervoor valt het nog mee.
[..]

Zijn er helaas minder dan bij de afgelopen 'generaties'. We hebben weinig/geen spelers meer bij Barcelona of Manchester United.
Ja kut dat van Persie tot beste speler van de maand werd gekozen in oktober.

En wat stellen Bayern München en Inter Milaan nou helemaal voor ?

Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 14:20:00 #47
8781 crew  Frutsel
pi_74781494
Ivoorkust & Paraquay in drie?
Die schat ik toch beter in dan Slowakije en Zwitserland.
Beetje vreemd is het wel, maar goed... Nieuw Zeeland is een leuke tegenstander

Poule Nederland:
Brazilie
Nederland
Japan
VS

pi_74781551
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja kut dat van Persie tot beste speler van de maand werd gekozen in oktober.
Van Persie is een geweldige speler natuurlijk, maar voor de CL-bekers moet je helaas niet bij Arsenal zijn.
quote:
En wat stellen Bayern München en Inter Milaan nou helemaal voor ?

Momenteel Europese subtop.

Maar misschien is het niet heel erg dat we eens een keer spelers van HSV e.d. in Oranje hebben, het team lijkt stabieler dan met al die wereldtoppers in '98 en 2000.
-
pi_74781803
Volgens mij is dit te indeling omdat het te maken heeft met de resultaten op het wk en de kwalificatie reeksen voor de afgelopen 3 wk's (de verdeling van de europese en zuid-amerikaanse landen). En in 2002 waren we er niet bij. In 2006 zat Nederland ook in pot 2 dacht ik.

Pot 1: Organisator, 2 beste Zuid Amerika, 5 beste Europa
Pot 2: Overigen Europa
Pot 3: Afrika, Zuid- Amerika
Pot 4: Azie/Oceanie , Noord+Midden-Amerika

Potten zijn over algemeen ingedeeld om landen van verschillende continenten tegen elkaar te krijgen.
Daarom zal Zuid-Afrika zometeen ook wel alleen kunnen loten tegen een niet Afrikaans land uit pot 3.

En de 2 Zuid-amerikaanse landen uit pot 1 zullen wel tegen de Afrikaanse landen uit pot 3 loten, of Costa Rica dan mocht deze zich alsnog kwalificeren.
En mocht Costa Rica zich nog kwalificeren dan komt er in de groep waar zij terecht komen uit pot 4 een land uit Azie of Oceanie.

De indeling van VS en Mexico in pot 4 heeft dus niets te maken met dat ze slecht zouden zijn.... Hetzelfde voor een eventueel Bosnië in pot 2 als debutant.
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 14:30:30 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_74781838
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:21 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Van Persie is een geweldige speler natuurlijk, maar voor de CL-bekers moet je helaas niet bij Arsenal zijn.
[..]

Momenteel Europese subtop.

Maar misschien is het niet heel erg dat we eens een keer spelers van HSV e.d. in Oranje hebben, het team lijkt stabieler dan met al die wereldtoppers in '98 en 2000.
Hoe lang is het geleden dat Arsenal een europeze finale speelde ?

De wereldtopper Bergkamp speelde in 98 al bij de volgens jouw sub-topper Arsenal.

pi_74781999
Niets te nadele van Arsenal hoor. Alleen ze moeten daar eens gaan oogsten.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 14:43:32 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_74782291
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:35 schreef Ritmo het volgende:
Niets te nadele van Arsenal hoor. Alleen ze moeten daar eens gaan oogsten.
Manchester United degradeerde ooit en had meer dan dertig jaar niks te vertellen in het wereldvoetbal.

pi_74782424
Je zegt het al, 'ooit'.
-
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 november 2009 @ 14:52:24 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_74782538
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:47 schreef Ritmo het volgende:
Je zegt het al, 'ooit'.
De EC finale is recenter dan de degradatie van de zogenaamde grootste club van de wereld.

George Best en Bobby Charlton. En wie wordt er gekozen tot grootste Man U. speler ooit ? Cantona

Nee to say more ?

pi_74784051
Omdat we er 8 jaar geleden niet bij waren zitten we in pot 2

[ Bericht 1% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 17-11-2009 15:51:02 ]
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:46:21 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_74784206
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Omdat we er 4 jaar geleden niet bij waren zitten we in pot 2
Ik dacht toch echt dat we er in Duitsland wel bij waren...

Afijn, het zou natuurlijk belachelijk zijn als Nederland in pot 2 terecht komt. 3de op de FIFA ranglijst en we zitten altijd standaard in de kwartfinale of halve finale als we meedoen. Tevens als eerste land geplaatst voor het WK dit jaar wegens ontzettend goed presteren. Als Frankrijk en Argentinië in die pot komen zou het een lachertje zijn.
pi_74784354
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik dacht toch echt dat we er in Duitsland wel bij waren...

Afijn, het zou natuurlijk belachelijk zijn als Nederland in pot 2 terecht komt. 3de op de FIFA ranglijst en we zitten altijd standaard in de kwartfinale of halve finale als we meedoen. Tevens als eerste land geplaatst voor het WK dit jaar wegens ontzettend goed presteren. Als Frankrijk en Argentinië in die pot komen zou het een lachertje zijn.
Ik bedoel 8 jaar terug
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:52:08 #58
246373 Idler
Simplicity!
pi_74784392
Het is gewoon terecht, zo zijn de regels. Als Nederland het dit toernooi goed doet zitten ze over vier jaar weer gewoon in pot 1.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_74784481
Sta je derde op de wereldranglijst .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_74784575
Denk dat het wel goed voor Nederland is, onder druk presteren ze beter dan tegen die klotelandjes.
-
pi_74784659
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:58 schreef Ritmo het volgende:
Denk dat het wel goed voor Nederland is, onder druk presteren ze beter dan tegen die klotelandjes.
Het maakt geen moer uit natuurlijk. Tegen Argentinie, Servie en Ivoorkust haalde je het, tegen Italie, Frankrijk en Roemenie ook. Maar tegen Belgie, Zuid-Korea en Mexico ook. Wie wereldkampioen wil worden, moet van iedereen kunnen winnen.

Maar het is wel volstrekt belachelijk.
In Southern Sun
pi_74784786
Die Fifa ranglijst zegt helemaal niets! ik vind het een nutteloos iets! daarom is het ook goed dat hier niet naar gekeken word! stel dat bijvoorbeeld Nieuw Zeeland een opleving krijgt in een paar oefenpotjes tegen bijvoorbeeld Brazilie en Argentinie, dan stijgt Nieuw Zeeland ook fors in de Fifa lijst! zou het dan terrecht zijn als Nieuw Zeeland in pot 1 zou zitten? (okay, dit is een heel extreem iets)
pi_74784802
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar het is wel volstrekt belachelijk.
Nou ja goed, op de WK's 2002 ( ) en 2006 was Nederland nou ook niet echt indrukwekkend.
-
pi_74785100
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:05 schreef Eggos het volgende:
Die Fifa ranglijst zegt helemaal niets! ik vind het een nutteloos iets! daarom is het ook goed dat hier niet naar gekeken word! stel dat bijvoorbeeld Nieuw Zeeland een opleving krijgt in een paar oefenpotjes tegen bijvoorbeeld Brazilie en Argentinie, dan stijgt Nieuw Zeeland ook fors in de Fifa lijst! zou het dan terrecht zijn als Nieuw Zeeland in pot 1 zou zitten? (okay, dit is een heel extreem iets)
Daar gaat het niet om. De FIFA maakt die lijst, dus moeten ze die hanteren.
In Southern Sun
pi_74785116
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef Blik het volgende:

[..]

3de op de FIFA ranglijst en we zitten altijd standaard in de kwartfinale of halve finale als we meedoen.
De laatste 2 wk's 1/8e finale en daarvoor niet meegedaan. Dat stelt dus niet zo veel voor .
pi_74785120
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:05 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nou ja goed, op de WK's 2002 ( ) en 2006 was Nederland nou ook niet echt indrukwekkend.
Ik vind het vreemd dat ze een lijst hebben en dan vervolgens naar een toernooi van 4 en een toernooi van 8 jaar geleden kijken.
In Southern Sun
pi_74785123
Nou en, we loten toch wel een sterkte tegenstander. plaatsen ons eenvoudig en stranden in de knock out fase, as usual.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2009 16:22:59 ]
pi_74785183
Winnen de poule eenvoudig? Volgens mij werden we in 2006 tweede, in 2002 deden we niet mee, in 1998 werden we gedeeld eerste, in 1994 tweede en in 1990 gingen we door een loting (!) door als derde.
In Southern Sun
pi_74785195
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Sta je derde op de wereldranglijst .
Regels: http://www.soccerquest.nl(...)2091291(doorscrollen
pi_74785217
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Regels: http://www.soccerquest.nl(...)2091291(doorscrollen
Jaha, die regels ken ik. Maar ik vind het vreeheemd.
In Southern Sun
pi_74785230
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Winnen de poule eenvoudig? Volgens mij werden we in 2006 tweede, in 2002 deden we niet mee, in 1998 werden we gedeeld eerste, in 1994 tweede en in 1990 gingen we door een loting (!) door als derde.
in 2006 waren we al na 2 wedstrijden zeker, net als in 2008
pi_74785270
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:19 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

in 2006 waren we al na 2 wedstrijden zeker, net als in 2008
Dan moet je niet zeggen dat we de poule winnen. En we vergeleken toch WK's, geen EK's?
In Southern Sun
pi_74785318
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jaha, die regels ken ik. Maar ik vind het vreeheemd.
ohohooooooo
pi_74785375
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan moet je niet zeggen dat we de poule winnen. En we vergeleken toch WK's, geen EK's?
aangepast. Ik vergelijk even eindtoernooien is dat heel erg of ben je nu ook weer op je tenen getrapt?
pi_74785478
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

aangepast. Ik vergelijk even eindtoernooien is dat heel erg of ben je nu ook weer op je tenen getrapt?
Als je dit al op tenen getrapt vindt .
In Southern Sun
pi_74786397
tvp
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:37:12 #77
49255 Devano
melagomane blaaskaak
pi_74791095
De FIFA meet weer eens met twee maten. Voor de play-off wedstrijden wordt van de ene op de andere dag besloten dat er wordt gekeken naar de poisitie op de wereld ranglijst, maar bij de loting speelt het geen rol.

De huidige plaats op de wereld ranglijst zegt meer over de prestaties van een team dan resultaten van 4 of 8 jaar terug.

Op basis van de wereld ranglijst zou poule 1 er dan zo uitzien:

Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Nederland, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland.
None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free
pi_74811160
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:37 schreef Devano het volgende:
De FIFA meet weer eens met twee maten. Voor de play-off wedstrijden wordt van de ene op de andere dag besloten dat er wordt gekeken naar de poisitie op de wereld ranglijst, maar bij de loting speelt het geen rol.

De huidige plaats op de wereld ranglijst zegt meer over de prestaties van een team dan resultaten van 4 of 8 jaar terug.

Op basis van de wereld ranglijst zou poule 1 er dan zo uitzien:

Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Nederland, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland.
niet van de één op andere dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2009 11:59:31 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 20:45:28 #79
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_74830383
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Barca het volgende:

[..]

Hm ... ik neem aan dat je dan een poule krijgt van 4 ploegen, uit iedere pot een ploeg. Dan is het prettig als je meteen een paar grote jongens naar huis kunt sturen. Ik zeg: Brazilië, Nederland, Paraguay/Uruguay/Costa Rica, Mexico.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_74832557
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:14 schreef VatosLoco het volgende:
Mooie toevoeging:

Mochten de Ieren de Fransen uitschakelen dan gaat Nederland naar Pot 1.
C'mon you Irishmen! 0-1 voor!
pi_74832910
Het kan nog. Laat de Ieren maar lekker winnen van de Fransen. Dan komen we mooi in pot 1. Dan ontlopen we de toplanden.
  woensdag 18 november 2009 @ 21:50:24 #82
30220 Barca
pi_74832957
En, Ierland of Frankrijk dan in pot 2?
pi_74834617
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:50 schreef Barca het volgende:
En, Ierland of Frankrijk dan in pot 2?
Hoe kan Frankrijk in pot 2 komen als ze zich niet plaatsen ?
sig verwijderd door FA
  woensdag 18 november 2009 @ 22:39:46 #84
30220 Barca
pi_74834830
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:34 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hoe kan Frankrijk in pot 2 komen als ze zich niet plaatsen ?
Dat kan idd niet. Maar dat was ik ff vergeten. Dacht dat 't een poulewedstrijd is, maar is play-offs.
  woensdag 18 november 2009 @ 22:41:39 #85
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74834904
Éireann go Brách!
batman!
  woensdag 18 november 2009 @ 23:08:14 #86
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74836019
Nederland is tegen sterke tegenstanders duidelijk beter.
Teams die zelf ook aanvallen geven ruimte in de achterhoede waardoor Nederland veel beter tot zijn recht komt.

Of wil je ze in de eerste ronde tegen teams als Paraguay zien spelen? Dan halen ze het mischien niet eens. Ik ben meer een voorstander van een poule zoals in 2006 en 2008.
Levert ook leukere wedstrijden op.

Dat ze in pot 2 komen komt helemaal niet slecht uit. Al is het eigenlijk onzin. Geen punt verloren in de kwalificatie en 3e op de wereldranglijst.
  donderdag 19 november 2009 @ 00:11:30 #87
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74838239
Moeilijk:

- Brazilie
- Nederland
- Nigeria / Kameroen
- Verenigde Staten

Makkelijker:

- Zuid Afrika
- Nederland
- Ghana
- Noord Korea
batman!
pi_74840779
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:11 schreef thingamajig het volgende:
Moeilijk:

- Brazilie
- Nederland
- Nigeria / Kameroen
- Verenigde Staten

Makkelijker:

- Zuid Afrika
- Nederland
- Ghana
- Noord Korea
Tegen Brazilie in de poule zou gaaf zijn, laat maar komen.
  donderdag 19 november 2009 @ 09:04:20 #89
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74841599
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:11 schreef thingamajig het volgende:
Moeilijk:

- Brazilie
- Nederland
- Nigeria / Kameroen
- Verenigde Staten
In die groep worden ze minstens 2e.
Maar volgens mij kan er ook nog een Europese tegenstander bij geloot worden.
pi_74841790
Nederland zit puur in pot 2 omdat het wordt ingedeeld aan de hand van de resultaten van afgelopen 2 wk's. Nederland was er 8 jaar geleden niet eens bij op het WK. Dus is het ook helemaal niet zo raar dat we in pot 2 zitten.
pi_74841978
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:16 schreef geertus88 het volgende:
Nederland zit puur in pot 2 omdat het wordt ingedeeld aan de hand van de resultaten van afgelopen 2 wk's. Nederland was er 8 jaar geleden niet eens bij op het WK. Dus is het ook helemaal niet zo raar dat we in pot 2 zitten.
No Shit !
In Southern Sun
  donderdag 19 november 2009 @ 09:26:39 #92
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_74842001
quote:
Dat dacht ik ook al. En in 2006 zijn ze maar tot de laatste 16 gekomen terwijl je eigenlijk tot de laatste 8 moet komen om te laten zien dat je terecht poulehoofd bent.

Maar kijk eens wat er voor een landen zitten in pot 3 en 4. In denk dat Paraguay dan nog het sterkste team is daarvan.
Die zijn allemaal beneden het niveau van Nederland. Zo lang ze daar boven blijven maakt het niet uit of ze in pot 1 of 2 zitten.
pi_74842307
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]

In die groep worden ze minstens 2e.
Maar volgens mij kan er ook nog een Europese tegenstander bij geloot worden.
Ja want Brazilie overtuigt
Iedereen kan eerste worden in die poule. En 1e of 2e maakt eiigenlijk niets uit. Het zal wel weer fout gaan in de knock out fase
pi_74844903
quote:
nee hoor, althans niet als 'enige reden' .... anders zou zuid-korea; halve finalist in 2002 natuurlijk nooit in pot vier mogen zitten.

Dé belangrijkste grond de poules zo in te delen is vooral een geografische verdeling te maken...
juist daarom bevat de tweede pot enkel europese landen.
Ik vermoed dat dat een belangrijke indelings-grond is dan de 'sterkte' van de landen an sich..

hooguit is het wel een grond waarom nedeland tov landen als Frankrijk, Engeland lager wordt ingeschat; dat is idd enkel op basis van de prestaties op de laatst WK's
  Trouwste user 2022 donderdag 19 november 2009 @ 11:55:42 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_74845899
quote:
Dan zouden we in pot 3 moeten zitten.

Trouwste user 2022 donderdag 19 november 2009 @ 11:57:20 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_74845952
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:40 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ja want Brazilie overtuigt
Iedereen kan eerste worden in die poule. En 1e of 2e maakt eiigenlijk niets uit. Het zal wel weer fout gaan in de knock out fase
Ja net als in 74 78 94 en 98 wat een bagger elftallen hadden we toen.

pi_74846228
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef Da_Sandman het volgende:
... en in 1990 gingen we door een loting (!) door als derde.
Wat is dit voor grap dan?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_74847134
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
Volgens mij is dit te indeling omdat het te maken heeft met de resultaten op het wk en de kwalificatie reeksen voor de afgelopen 3 wk's (de verdeling van de europese en zuid-amerikaanse landen). En in 2002 waren we er niet bij. In 2006 zat Nederland ook in pot 2 dacht ik.

Pot 1: Organisator, 2 beste Zuid Amerika, 5 beste Europa
Pot 2: Overigen Europa
Pot 3: Afrika, Zuid- Amerika
Pot 4: Azie/Oceanie , Noord+Midden-Amerika

Potten zijn over algemeen ingedeeld om landen van verschillende continenten tegen elkaar te krijgen.
Daarom zal Zuid-Afrika zometeen ook wel alleen kunnen loten tegen een niet Afrikaans land uit pot 3.

En de 2 Zuid-amerikaanse landen uit pot 1 zullen wel tegen de Afrikaanse landen uit pot 3 loten, of Costa Rica dan mocht deze zich alsnog kwalificeren.
En mocht Costa Rica zich nog kwalificeren dan komt er in de groep waar zij terecht komen uit pot 4 een land uit Azie of Oceanie.

De indeling van VS en Mexico in pot 4 heeft dus niets te maken met dat ze slecht zouden zijn.... Hetzelfde voor een eventueel Bosnië in pot 2 als debutant.
Dat dus

En geloof maar dat alle groepshoofden als de dood zijn om bij Oranje in de poule te komen... zeker als je ziet wat er ook nog in pot 3 en 4 zit heb je dan al meteen een groep des doods... behalve als we Zuid-Afrika loten, al is het thuisland altijd een lastige tegenstander
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_74847285
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja net als in 74 78 94 en 98 wat een bagger elftallen hadden we toen.

Precies het gaat altijd fout in de knock out ook met goede elftallen.
pi_74847773
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan zouden we in pot 3 moeten zitten.

Nee hoor. Alle Europese landen zitten in pot 1 en 2, ongeacht de status. Dit doen ze om bij de lotiing de Europese landen te spreiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')