Eigenlijk lachwekkend dat wij in pot twee zitten, tevens geld hetzelfde voor Portugal, ik schat ons toch stukken hoger in dan Engeland, Argentinië en Frankrijk, waar dient die wereldranglijst eigenlijk voor aangezien we daar 3e staan.quote:'Nederland in pot twee tijdens WK-loting'
16/11/2009 23:01
Volgens de Spaanse krant Marca is Nederland voor de loting voor het WK 2010 in Zuid-Afrika ingedeeld in pot twee. Dit betekent dat Nederland meer kans heeft een groot voetballand te treffen in de poulefase van de Mondiale.
De ploeg van Bert van Marwijk kan nog promoveren naar de eerst geplaatste landen, maar dan moet Ierland Frankrijk verslaan in de play-offs. Die kans lijkt klein na het 1-0 verlies in Dublin.
De potindeling voor de loting van het WK
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras
Maar ja als we kampioen willen worden zullen we toch alles winnen, en hoop stiekem wel op Duitslandquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:08 schreef Happel het volgende:
Ik maak er even een algemeen topic van i.p.v. een Nederlands elftal topic, welke al bestaat
Loting is gewoon een corrupte bende trouwens, dat zijn alle lotingen.
1 december meen ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:10 schreef MrNiles het volgende:
wanneer is die loting eigenlijk?
is vrij van kwalificatie als gastland dus waarschijnlijk ook beschermd tegen sterke landenquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
1 december meen ik.
Wat doet Zuid Afrika dan in pot 1 ?
Organisator heeft een beschermde status.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
1 december meen ik.
Wat doet Zuid Afrika dan in pot 1 ?
Nee man, dat moet de finale worden, Nederland - Duitslandquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Maar ja als we kampioen willen worden zullen we toch alles winnen, en hoop stiekem wel op Duitsland
En Mexico in pot 4, ook een lachertjequote:Op dinsdag 17 november 2009 10:57 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Vreemde indeling, debutant Slowakije zit kennelijk meteen in pot 2 bij Nederland evenals Bosnie als ze doorgaan.
74 finalequote:Op dinsdag 17 november 2009 11:08 schreef RM-rf het volgende:
op eindtoernooien zelf valt nederland vrijwel altijd tegen of speelt spetterend in de groespfase en wordt dan in de eerste-de-beste wedstrijd om het eggie (de finalerondes) al snel uitgeschakeld omdat ze hun zenuwen niet in controle hebben; en dan verliezen ze opeens van een eigenlijk veel zwakkere tegenstander...
1974quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale
En noem die veel zwakkere tegenstanders eens ?
Yep, dat is idd ook weer zo, als Pot 1 land hoop je natuurlijk Nederland te ontlopen in de poule fase, het lijkt me niet dat er een land staat te springen om Nederland in een poule te hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef Fides het volgende:
Je zal als A land maar denken dat je een gunstige loting hebt en dan bij Nederland, Ivoorkust en Mexico in de poule komen, haha.
Ik hoop dat we in de poule zitten met Zuid-Afrika. Uruguay en Noord-Korea ofzo.
En Frankrijk in 1998, waar Nederland werkelijk tegen elke kanshebber voor de eindzege moest spelen nam Frankrijk lekker de weg via de underdogs met als resultaat een kapot gespeeld Brazilië waarna ze de Wereldtitel konden veroveren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:49 schreef Cara het volgende:
Maar ja, dit speelt de andere grote landen natuurlijk weer in de kaart.
Die verschrikkelijke loting van Duitsland in beiden 2002 en 2008 was echt te dramatisch voor woorden en dat ontneemt de lol van zo'n WK.
Hopen dat het dit jaar wat eerlijker uitvalt, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Zie mijn reactiesquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
1974
was duitsland in de finale theoretisch vele malen zwakker (hadden moeite gehad met australie en van oost-duitsland verloren, dat nederland ind e halve groespafse afgedroogd had)
Duitsland was 2 jaar daarvoor met overmacht europees kampioen geworden en verloren met opzet van Oost-Duitsland zodat ze in de tweede ronde Brazilië Argentinië en Nederland zouden onlopen
1976
speelde nederland gewoon slecht, terwijl ze eigen topfavoriet waren
Nederland speelde goed tegen de Tsjechen maar werd genaaid door de scheidsrechter
1978
was eigenlijk een gelukje, maar nederland speelde gewoon bagger, verloren bv van de schotten
Nederland speelde de Duitsers van de mat en wonnen van Italië de halve finale terecht. Buiten dat ze Oostenrijk deklasseerde met het duizendste WK-doelpunt door Rensenbrink
1988
nederland presteerde toen boven verwachting ontzettend goed, was voorheen nauwelijks gezien als kanshebber (tot de wedstrijd op wembley tegen de engelsen in de voorbereiding die ze knap 2-2 speelden en goed voetbal lieten zien)...
Nederland speelde helemaal niet zo goed verloren de eerste wedstrijd van de Russen en wonnen met geluk van Engeland dat drie keer op de paal schoot. 4 minuten voor tijd wisten ze pas van de Ieren te winnen.
1990
was nedrland een van de grote favorieten vooraf, was bv gekwalficieerd als groepshoofd vóór duitsland, dat zelfs bijna uitgeschakeld was in de groep.. presteerde op het eindtoernooi enorm matig
Wat wil je met Beenhakker als coach ?
1992
was Denmarken niet eens gekwalificeerd en eigenlijk van de camping geplukt... nederland speelde in de groepsfase hemels voetbal (de duitsers werden compleet weggespeeld)
De Denen werden ook weggespeeld maar de bal wilde er gewoon niet in.
1994
moeilijk toernooi, neerland speelde zeer matig, maar werd gedurende het toernooi beter en speelde zn beste wedstrijd tegen de moeilijkste tegenstander
Dat ontkracht gelijk je stelling dat we altijd van de zwakste tegenstander verliezen op een groot tournooi. Had ik ook in mijn vorige reacties kunnen posten maar is nu helemaal op zijn plaats.
2000
Nederland had natuurlijk nooit die halve finale tegen 10 italianen in de verdediging en twee penalties mogen verliezen
Er mag zoveel niet Nederland speelde het hele toernooi goed won van de latere winnaar in de poule
2004
ook hier beste wedstrijd tegen de Tsjechen, de in theorie zwaarste tegenstander
Maar volgens jouw theorie was Portugal een zwakke tegenstander
2006..
tegen Portugal was nederland eigenlijk beter, maar liet zich zelf juist ook verleiden mee te gaan in eens schoppartij, die ze echter zelf ook geinitialiseerd hadden in de eerste 5 minuten met Boulahrouz en Van Bommel die eerst Ronaldo uit de wedstrijd trapten (wat an sich een slimme tactiek kan zijn, maar niet als je in het vervolg zelf ook je kop verliest en je vol laat wegprovoceren en je eigen sterren laat kapottrappen)
Hier ben ik het met je eens. De eerste keer dat Nederland niet speelde zoals de voetbal werelkd oranje kent
2008
Hét voorbeeld van een 'Poule des Doods' waari nederland juist tegend e beste tegenstanders, het beste voetbal speelt.. maar in de finalefase dom tegen een veel minder team uitgeschakeld wordt
Hoezo veel minder team. ? De Russen hadden gewoon een goede ploeg
natuurlijk zijn er uitzonderingen.. echter overall is er juist een opvallend consequent beeld ..:
nederland dat in groepsfase juist het beste speelt tegen de meest zware tegenstanders (denk aan EK2008 de groepsronde, maar ook bv het WK1974 de tweede groep met argentinie en brazilie als tegenstanders)..
In finalerondes vallen ze echter ook opvallend vaak dood in 'makkelijke' wedstrijden die je eigen simpelweg moet 'afmaken' (de halve finale in 2000 tegen Italie, 2008 tegen rusland, 1992 tegen Denemarken).
tevens durf ik best te stellen dat 8 of 9 van de 10 toernooien, nederland in de kwalificatiefase véél beter presteert ('beter', maar niet noodzakelijker 'mooier'), effectiever is en 'slimmer' voetbal speelt, dan in het Eindtoernooi...
Nederland haalde het WK-74 doordat Barry Hulshof de voorstopper in de 90ste minuut tegen de Noren. En een doelpunt van de Belgen i9n de 90ste minuut onterecht werd afgekeurd.
tja, een groot aantal van die reacties zijn toch de aloude uitvluchten die nu net mn stelling bevestigen:quote:
je hebt het best gelezen... ik heb het voorheen al uitgelegd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef tong80 het volgende:
74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale
220 landen bij de FIFA.
Er zijn weinig landen kleiner dan Nederland.
Als Nederland verliest is het 9 van de 10 keer tegen een latere finalist.
Waar blijf je met je bewering dat we er tegen mindere landen uitvliegen ?
Dat onzin natuurlijk, Nederland is niet groot nee maar we horen nog wel bij de 30 grootste landen die aan WK's deelnemen gok ik. Landen als Portugal, Belgie, Denemarken en Griekenland hebben minder inwoners en dan begin ik nog niet over Macedonie enzo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef tong80 het volgende:
Er zijn weinig landen kleiner dan Nederland.
Wat hebben die landen ooit gepresteerd op een groot toernooi vergeleken bij Nederland ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat onzin natuurlijk, Nederland is niet groot nee maar we horen nog wel bij de 30 grootste landen gok ik. Landen als Portugal, Belgie en Griekenland hebben minder inwoners en dan begin ik nog niet over Macedonie enzo.
Voor de rest heb je gelijk, Nederland doet het prima.
Ik geef je ook wel gelijk hoor, dat we goed presteren. Oostenrijk en Zwitserland zijn ook kleiner qua inwonersaantal, de helft minder zelfs.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat hebben die landen ooit gepresteerd op een groot toernooi vergeleken bij Nederland ?
Dan vergelijkbare landen dan zoals Bulgarije Mexico oostenrijk Zwitserland of Roemenië.
Tuurlijk maar twee penalties missen of op de paal schieten in de 90ste minuut van een WK-finale verzin je niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:
Voor de rest heb je gelijk, Nederland doet het prima, al hadden we er wel minimaal 1 WK-titel en 1 EK-titel bij mogen hebben.
In '98 hadden we verloren van Frankrijk. In '74 hadden we meer recht op die titel denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk maar twee penalties missen of op de paal schieten in de 90ste minuut van een WK-finale verzin je niet.
Weet je nog dat de scheidsrechter zijn fout toegaf en Nederland in de 90ste minuut een penaltie had moeten hebben in de halve finale tegen Brazilië in 98 ?
Inderdaad dat waren uitzonderingen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik geef je ook wel gelijk hoor, dat we goed presteren. Oostenrijk en Zwitserland zijn ook kleiner qua inwonersaantal, de helft minder zelfs.
Overigens hebben Griekenland en Denemarken het even goed als ons gedaan qua prijzen.Maar allround natuurlijk niet.
Frankrijk was toen wel erg goed. Maar Bergkamp was op zijn hoogtepunt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In '98 hadden we verloren van Frankrijk. In '74 hadden we meer recht op die titel denk ik.Net als in 2000.
Je hebt gelijk hoor, maar nogmaals: het ging me erom dat je zei dat weinig landen kleiner dan ons waren en dat is natuurlijk niet zo. Kijk naar die landjes waar we tegen speelden in de kwalificatieronde.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Inderdaad dat waren uitzonderingen.
Nederland is al bijna 40 jaar bij de favorieten of bij de best presterende landen op grote tournooien.
Ik kan er slecht tegen dat we dat in Nederland niet beseffen. Er is maar één winnaar.
Dat had Nederland vaker kunnen zijn. Dat had vind ik al mooi voor een klein kikkerlandje.
Nederlandse voetballers mislukken zgn bij Real Madrid.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar nogmaals: het ging me erom dat je zei dat weinig landen kleiner dan ons waren en dat is natuurlijk niet zo. Kijk naar die landjes waar we tegen speelden in de kwalificatieronde.
Je een top met landen met 40 miljoen+ inwoners maar daarna is er een hele tijd niets en dan komt Nederland als beste 'subtopper'.
Waarom 'we' het niet beseffen is juist omdat we er vaak zo dichtbij zijn denk ik.
Maar daarentegen zijn landen als Portugal en Tsjechie (enigszins vergelijkbaar met ons) natuurlijk ook niet veel minder dan Nederland normaal gesproken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nederlandse voetballers mislukken zgn bij Real Madrid.
Waar gaan ze daarna naartoe ? Naar Inter Milaan en Bayern München en zijn gelijk de uitblinkers.
De beste speler van Servië is Pantelic en de aanvoerder van België Wesley Sonck.
Dan kom je ze later op het toernooi alsnog weer tegen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef the_undertaker het volgende:
Sja, 1998. Zo'n WK maken we nooit meer mee. Wat een toernooi was dat.
Ontopic:
Liever blijven we in pot 2 (dus Frankrijk winnen morgen). Want de portugezen moeten gemeden worden als de pest
Hoezo maken we dat nooit meer meequote:Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef the_undertaker het volgende:
Sja, 1998. Zo'n WK maken we nooit meer mee. Wat een toernooi was dat.
Mathijssen, Heitinga, Bouma, Ooijer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:54 schreef tong80 het volgende:
Sneijder Robben van der Vaart van Bommel van Persie Elia.
Niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mathijssen, Heitinga, Bouma, Ooijer.
Niets mis mee voor de eredivisie nee.quote:
Zijn er helaas minder dan bij de afgelopen 'generaties'. We hebben weinig/geen spelers meer bij Barcelona of Manchester United.quote:Maar postte de toppers bij wereldclubs.
Wat dacht je van het laatste WK ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:10 schreef Shoombak het volgende:
Ach, op het EK met Italië, Frankrijk en Roemenië werd ook gezegd dat we de poule nooit zouden overleven.
Ja kut dat van Persie tot beste speler van de maand werd gekozen in oktober.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niets mis mee voor de eredivisie nee.Maar goed, met het blok de Jong/v. Bommel ervoor valt het nog mee.
[..]
Zijn er helaas minder dan bij de afgelopen 'generaties'. We hebben weinig/geen spelers meer bij Barcelona of Manchester United.
Van Persie is een geweldige speler natuurlijk, maar voor de CL-bekers moet je helaas niet bij Arsenal zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja kut dat van Persie tot beste speler van de maand werd gekozen in oktober.
Momenteel Europese subtop.quote:En wat stellen Bayern München en Inter Milaan nou helemaal voor ?
Hoe lang is het geleden dat Arsenal een europeze finale speelde ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Van Persie is een geweldige speler natuurlijk, maar voor de CL-bekers moet je helaas niet bij Arsenal zijn.
[..]
Momenteel Europese subtop.
Maar misschien is het niet heel erg dat we eens een keer spelers van HSV e.d. in Oranje hebben, het team lijkt stabieler dan met al die wereldtoppers in '98 en 2000.
Manchester United degradeerde ooit en had meer dan dertig jaar niks te vertellen in het wereldvoetbal.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:35 schreef Ritmo het volgende:
Niets te nadele van Arsenal hoor.Alleen ze moeten daar eens gaan oogsten.
De EC finale is recenter dan de degradatie van de zogenaamde grootste club van de wereld.quote:
Ik dacht toch echt dat we er in Duitsland wel bij waren...quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Omdat we er 4 jaar geleden niet bij waren zitten we in pot 2
Ik bedoel 8 jaar terugquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt dat we er in Duitsland wel bij waren...
Afijn, het zou natuurlijk belachelijk zijn als Nederland in pot 2 terecht komt. 3de op de FIFA ranglijst en we zitten altijd standaard in de kwartfinale of halve finale als we meedoen. Tevens als eerste land geplaatst voor het WK dit jaar wegens ontzettend goed presteren. Als Frankrijk en Argentinië in die pot komen zou het een lachertje zijn.
Het maakt geen moer uit natuurlijk. Tegen Argentinie, Servie en Ivoorkust haalde je het, tegen Italie, Frankrijk en Roemenie ook. Maar tegen Belgie, Zuid-Korea en Mexico ook. Wie wereldkampioen wil worden, moet van iedereen kunnen winnen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:58 schreef Ritmo het volgende:
Denk dat het wel goed voor Nederland is, onder druk presteren ze beter dan tegen die klotelandjes.
Nou ja goed, op de WK's 2002 (quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar het is wel volstrekt belachelijk.
Daar gaat het niet om. De FIFA maakt die lijst, dus moeten ze die hanteren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:05 schreef Eggos het volgende:
Die Fifa ranglijst zegt helemaal niets! ik vind het een nutteloos iets! daarom is het ook goed dat hier niet naar gekeken word! stel dat bijvoorbeeld Nieuw Zeeland een opleving krijgt in een paar oefenpotjes tegen bijvoorbeeld Brazilie en Argentinie, dan stijgt Nieuw Zeeland ook fors in de Fifa lijst! zou het dan terrecht zijn als Nieuw Zeeland in pot 1 zou zitten? (okay, dit is een heel extreem iets)
De laatste 2 wk's 1/8e finale en daarvoor niet meegedaan. Dat stelt dus niet zo veel voorquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:46 schreef Blik het volgende:
[..]
3de op de FIFA ranglijst en we zitten altijd standaard in de kwartfinale of halve finale als we meedoen.
Ik vind het vreemd dat ze een lijst hebben en dan vervolgens naar een toernooi van 4 en een toernooi van 8 jaar geleden kijken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:05 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nou ja goed, op de WK's 2002 () en 2006 was Nederland nou ook niet echt indrukwekkend.
Regels: http://www.soccerquest.nl(...)2091291(doorscrollenquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Sta je derde op de wereldranglijst.
Jaha, die regels ken ik. Maar ik vind het vreeheemd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Regels: http://www.soccerquest.nl(...)2091291(doorscrollen
in 2006 waren we al na 2 wedstrijden zeker, net als in 2008quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef Da_Sandman het volgende:
Winnen de poule eenvoudig? Volgens mij werden we in 2006 tweede, in 2002 deden we niet mee, in 1998 werden we gedeeld eerste, in 1994 tweede en in 1990 gingen we door een loting (!) door als derde.
Dan moet je niet zeggen dat we de poule winnen. En we vergeleken toch WK's, geen EK's?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:19 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
in 2006 waren we al na 2 wedstrijden zeker, net als in 2008
ohohoooooooquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jaha, die regels ken ik. Maar ik vind het vreeheemd.
aangepast. Ik vergelijk even eindtoernooien is dat heel erg of ben je nu ook weer op je tenen getrapt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeggen dat we de poule winnen. En we vergeleken toch WK's, geen EK's?
Als je dit al op tenen getrapt vindtquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
aangepast. Ik vergelijk even eindtoernooien is dat heel erg of ben je nu ook weer op je tenen getrapt?
niet van de één op andere dag.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:37 schreef Devano het volgende:
De FIFA meet weer eens met twee maten. Voor de play-off wedstrijden wordt van de ene op de andere dag besloten dat er wordt gekeken naar de poisitie op de wereld ranglijst, maar bij de loting speelt het geen rol.
De huidige plaats op de wereld ranglijst zegt meer over de prestaties van een team dan resultaten van 4 of 8 jaar terug.
Op basis van de wereld ranglijst zou poule 1 er dan zo uitzien:
Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Nederland, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Hm ... ik neem aan dat je dan een poule krijgt van 4 ploegen, uit iedere pot een ploeg. Dan is het prettig als je meteen een paar grote jongens naar huis kunt sturen. Ik zeg: Brazilië, Nederland, Paraguay/Uruguay/Costa Rica, Mexico.
C'mon you Irishmen! 0-1 voor!quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:14 schreef VatosLoco het volgende:
Mooie toevoeging:
Mochten de Ieren de Fransen uitschakelen dan gaat Nederland naar Pot 1.
Hoe kan Frankrijk in pot 2 komen als ze zich niet plaatsenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:50 schreef Barca het volgende:
En, Ierland of Frankrijk dan in pot 2?
Dat kan idd niet. Maar dat was ik ff vergeten. Dacht dat 't een poulewedstrijd is, maar is play-offs.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hoe kan Frankrijk in pot 2 komen als ze zich niet plaatsen?
Tegen Brazilie in de poule zou gaaf zijn, laat maar komen.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:11 schreef thingamajig het volgende:
Moeilijk:
- Brazilie
- Nederland
- Nigeria / Kameroen
- Verenigde Staten
Makkelijker:
- Zuid Afrika
- Nederland
- Ghana
- Noord Korea
In die groep worden ze minstens 2e.quote:Op donderdag 19 november 2009 00:11 schreef thingamajig het volgende:
Moeilijk:
- Brazilie
- Nederland
- Nigeria / Kameroen
- Verenigde Staten
No Shitquote:Op donderdag 19 november 2009 09:16 schreef geertus88 het volgende:
Nederland zit puur in pot 2 omdat het wordt ingedeeld aan de hand van de resultaten van afgelopen 2 wk's. Nederland was er 8 jaar geleden niet eens bij op het WK. Dus is het ook helemaal niet zo raar dat we in pot 2 zitten.
Dat dacht ik ook al. En in 2006 zijn ze maar tot de laatste 16 gekomen terwijl je eigenlijk tot de laatste 8 moet komen om te laten zien dat je terecht poulehoofd bent.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:16 schreef geertus88 het volgende:
Nederland zit puur in pot 2 omdat het wordt ingedeeld aan de hand van de resultaten van afgelopen 2 wk's. Nederland was er 8 jaar geleden niet eens bij op het WK. Dus is het ook helemaal niet zo raar dat we in pot 2 zitten.
Ja want Brazilie overtuigtquote:Op donderdag 19 november 2009 09:04 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In die groep worden ze minstens 2e.
Maar volgens mij kan er ook nog een Europese tegenstander bij geloot worden.
nee hoor, althans niet als 'enige reden' .... anders zou zuid-korea; halve finalist in 2002 natuurlijk nooit in pot vier mogen zitten.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:16 schreef geertus88 het volgende:
Dan zouden we in pot 3 moeten zitten.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:16 schreef geertus88 het volgende:
Ja net als in 74 78 94 en 98 wat een bagger elftallen hadden we toen.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja want Brazilie overtuigt![]()
Iedereen kan eerste worden in die poule. En 1e of 2e maakt eiigenlijk niets uit. Het zal wel weer fout gaan in de knock out fase
Wat is dit voor grap dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:18 schreef Da_Sandman het volgende:
... en in 1990 gingen we door een loting (!) door als derde.
Dat dusquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef OmniRocket het volgende:
Volgens mij is dit te indeling omdat het te maken heeft met de resultaten op het wk en de kwalificatie reeksen voor de afgelopen 3 wk's (de verdeling van de europese en zuid-amerikaanse landen). En in 2002 waren we er niet bij. In 2006 zat Nederland ook in pot 2 dacht ik.
Pot 1: Organisator, 2 beste Zuid Amerika, 5 beste Europa
Pot 2: Overigen Europa
Pot 3: Afrika, Zuid- Amerika
Pot 4: Azie/Oceanie , Noord+Midden-Amerika
Potten zijn over algemeen ingedeeld om landen van verschillende continenten tegen elkaar te krijgen.
Daarom zal Zuid-Afrika zometeen ook wel alleen kunnen loten tegen een niet Afrikaans land uit pot 3.
En de 2 Zuid-amerikaanse landen uit pot 1 zullen wel tegen de Afrikaanse landen uit pot 3 loten, of Costa Rica dan mocht deze zich alsnog kwalificeren.
En mocht Costa Rica zich nog kwalificeren dan komt er in de groep waar zij terecht komen uit pot 4 een land uit Azie of Oceanie.
De indeling van VS en Mexico in pot 4 heeft dus niets te maken met dat ze slecht zouden zijn.... Hetzelfde voor een eventueel Bosnië in pot 2 als debutant.
Precies het gaat altijd fout in de knock out ook met goede elftallen.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja net als in 74 78 94 en 98 wat een bagger elftallen hadden we toen.
Nee hoor. Alle Europese landen zitten in pot 1 en 2, ongeacht de status. Dit doen ze om bij de lotiing de Europese landen te spreiden.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan zouden we in pot 3 moeten zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |