je hebt het best gelezen... ik heb het voorheen al uitgelegd.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef tong80 het volgende:
74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale
220 landen bij de FIFA.
Er zijn weinig landen kleiner dan Nederland.
Als Nederland verliest is het 9 van de 10 keer tegen een latere finalist.
Waar blijf je met je bewering dat we er tegen mindere landen uitvliegen ?
Dat onzin natuurlijk, Nederland is niet groot nee maar we horen nog wel bij de 30 grootste landen die aan WK's deelnemen gok ik. Landen als Portugal, Belgie, Denemarken en Griekenland hebben minder inwoners en dan begin ik nog niet over Macedonie enzo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:39 schreef tong80 het volgende:
Er zijn weinig landen kleiner dan Nederland.
Wat hebben die landen ooit gepresteerd op een groot toernooi vergeleken bij Nederland ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat onzin natuurlijk, Nederland is niet groot nee maar we horen nog wel bij de 30 grootste landen gok ik. Landen als Portugal, Belgie en Griekenland hebben minder inwoners en dan begin ik nog niet over Macedonie enzo.
Voor de rest heb je gelijk, Nederland doet het prima.
Ik geef je ook wel gelijk hoor, dat we goed presteren. Oostenrijk en Zwitserland zijn ook kleiner qua inwonersaantal, de helft minder zelfs.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat hebben die landen ooit gepresteerd op een groot toernooi vergeleken bij Nederland ?
Dan vergelijkbare landen dan zoals Bulgarije Mexico oostenrijk Zwitserland of Roemenië.
Tuurlijk maar twee penalties missen of op de paal schieten in de 90ste minuut van een WK-finale verzin je niet.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:
Voor de rest heb je gelijk, Nederland doet het prima, al hadden we er wel minimaal 1 WK-titel en 1 EK-titel bij mogen hebben.
In '98 hadden we verloren van Frankrijk. In '74 hadden we meer recht op die titel denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk maar twee penalties missen of op de paal schieten in de 90ste minuut van een WK-finale verzin je niet.
Weet je nog dat de scheidsrechter zijn fout toegaf en Nederland in de 90ste minuut een penaltie had moeten hebben in de halve finale tegen Brazilië in 98 ?
Inderdaad dat waren uitzonderingen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik geef je ook wel gelijk hoor, dat we goed presteren. Oostenrijk en Zwitserland zijn ook kleiner qua inwonersaantal, de helft minder zelfs.
Overigens hebben Griekenland en Denemarken het even goed als ons gedaan qua prijzen.Maar allround natuurlijk niet.
Frankrijk was toen wel erg goed. Maar Bergkamp was op zijn hoogtepunt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In '98 hadden we verloren van Frankrijk. In '74 hadden we meer recht op die titel denk ik.Net als in 2000.
Je hebt gelijk hoor, maar nogmaals: het ging me erom dat je zei dat weinig landen kleiner dan ons waren en dat is natuurlijk niet zo. Kijk naar die landjes waar we tegen speelden in de kwalificatieronde.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Inderdaad dat waren uitzonderingen.
Nederland is al bijna 40 jaar bij de favorieten of bij de best presterende landen op grote tournooien.
Ik kan er slecht tegen dat we dat in Nederland niet beseffen. Er is maar één winnaar.
Dat had Nederland vaker kunnen zijn. Dat had vind ik al mooi voor een klein kikkerlandje.
Nederlandse voetballers mislukken zgn bij Real Madrid.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar nogmaals: het ging me erom dat je zei dat weinig landen kleiner dan ons waren en dat is natuurlijk niet zo. Kijk naar die landjes waar we tegen speelden in de kwalificatieronde.
Je een top met landen met 40 miljoen+ inwoners maar daarna is er een hele tijd niets en dan komt Nederland als beste 'subtopper'.
Waarom 'we' het niet beseffen is juist omdat we er vaak zo dichtbij zijn denk ik.
Maar daarentegen zijn landen als Portugal en Tsjechie (enigszins vergelijkbaar met ons) natuurlijk ook niet veel minder dan Nederland normaal gesproken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nederlandse voetballers mislukken zgn bij Real Madrid.
Waar gaan ze daarna naartoe ? Naar Inter Milaan en Bayern München en zijn gelijk de uitblinkers.
De beste speler van Servië is Pantelic en de aanvoerder van België Wesley Sonck.
Dan kom je ze later op het toernooi alsnog weer tegen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef the_undertaker het volgende:
Sja, 1998. Zo'n WK maken we nooit meer mee. Wat een toernooi was dat.
Ontopic:
Liever blijven we in pot 2 (dus Frankrijk winnen morgen). Want de portugezen moeten gemeden worden als de pest
Hoezo maken we dat nooit meer meequote:Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef the_undertaker het volgende:
Sja, 1998. Zo'n WK maken we nooit meer mee. Wat een toernooi was dat.
Mathijssen, Heitinga, Bouma, Ooijer.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:54 schreef tong80 het volgende:
Sneijder Robben van der Vaart van Bommel van Persie Elia.
Niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mathijssen, Heitinga, Bouma, Ooijer.
Niets mis mee voor de eredivisie nee.quote:
Zijn er helaas minder dan bij de afgelopen 'generaties'. We hebben weinig/geen spelers meer bij Barcelona of Manchester United.quote:Maar postte de toppers bij wereldclubs.
Wat dacht je van het laatste WK ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:10 schreef Shoombak het volgende:
Ach, op het EK met Italië, Frankrijk en Roemenië werd ook gezegd dat we de poule nooit zouden overleven.
Ja kut dat van Persie tot beste speler van de maand werd gekozen in oktober.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niets mis mee voor de eredivisie nee.Maar goed, met het blok de Jong/v. Bommel ervoor valt het nog mee.
[..]
Zijn er helaas minder dan bij de afgelopen 'generaties'. We hebben weinig/geen spelers meer bij Barcelona of Manchester United.
Van Persie is een geweldige speler natuurlijk, maar voor de CL-bekers moet je helaas niet bij Arsenal zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja kut dat van Persie tot beste speler van de maand werd gekozen in oktober.
Momenteel Europese subtop.quote:En wat stellen Bayern München en Inter Milaan nou helemaal voor ?
Hoe lang is het geleden dat Arsenal een europeze finale speelde ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Van Persie is een geweldige speler natuurlijk, maar voor de CL-bekers moet je helaas niet bij Arsenal zijn.
[..]
Momenteel Europese subtop.
Maar misschien is het niet heel erg dat we eens een keer spelers van HSV e.d. in Oranje hebben, het team lijkt stabieler dan met al die wereldtoppers in '98 en 2000.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |