Eigenlijk lachwekkend dat wij in pot twee zitten, tevens geld hetzelfde voor Portugal, ik schat ons toch stukken hoger in dan Engeland, Argentinië en Frankrijk, waar dient die wereldranglijst eigenlijk voor aangezien we daar 3e staan.quote:'Nederland in pot twee tijdens WK-loting'
16/11/2009 23:01
Volgens de Spaanse krant Marca is Nederland voor de loting voor het WK 2010 in Zuid-Afrika ingedeeld in pot twee. Dit betekent dat Nederland meer kans heeft een groot voetballand te treffen in de poulefase van de Mondiale.
De ploeg van Bert van Marwijk kan nog promoveren naar de eerst geplaatste landen, maar dan moet Ierland Frankrijk verslaan in de play-offs. Die kans lijkt klein na het 1-0 verlies in Dublin.
De potindeling voor de loting van het WK
Pot 1: Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië, Engeland, Frankrijk*
Pot 2: Nederland, Portugal/Bosnië-Herzegovina, Rusland/Slovenië, Zwitserland, Griekenland/Oekraïne, Servië, Denemarken, Slowakije
Pot 3: Ivoorkust, Ghana, Kameroen, Nigeria, Egypte/Algerije, Paraguay, Chili, Uruguay/Costa Rica
Pot 4: Japan, Zuid-Korea, Noord-Korea, Australië, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Mexico, Honduras
Maar ja als we kampioen willen worden zullen we toch alles winnen, en hoop stiekem wel op Duitslandquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:08 schreef Happel het volgende:
Ik maak er even een algemeen topic van i.p.v. een Nederlands elftal topic, welke al bestaat
Loting is gewoon een corrupte bende trouwens, dat zijn alle lotingen.
1 december meen ik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:10 schreef MrNiles het volgende:
wanneer is die loting eigenlijk?
is vrij van kwalificatie als gastland dus waarschijnlijk ook beschermd tegen sterke landenquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
1 december meen ik.
Wat doet Zuid Afrika dan in pot 1 ?
Organisator heeft een beschermde status.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
1 december meen ik.
Wat doet Zuid Afrika dan in pot 1 ?
Nee man, dat moet de finale worden, Nederland - Duitslandquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:11 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Maar ja als we kampioen willen worden zullen we toch alles winnen, en hoop stiekem wel op Duitsland
En Mexico in pot 4, ook een lachertjequote:Op dinsdag 17 november 2009 10:57 schreef Nicky_Rincon het volgende:
Vreemde indeling, debutant Slowakije zit kennelijk meteen in pot 2 bij Nederland evenals Bosnie als ze doorgaan.
74 finalequote:Op dinsdag 17 november 2009 11:08 schreef RM-rf het volgende:
op eindtoernooien zelf valt nederland vrijwel altijd tegen of speelt spetterend in de groespfase en wordt dan in de eerste-de-beste wedstrijd om het eggie (de finalerondes) al snel uitgeschakeld omdat ze hun zenuwen niet in controle hebben; en dan verliezen ze opeens van een eigenlijk veel zwakkere tegenstander...
1974quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
74 finale
76 halve finale
78 finale
88 finale
92 halve finale
94 kwartfinale
96 kwartfinale
98 halve finale
2000 halve finale
2004 halve finale
En noem die veel zwakkere tegenstanders eens ?
Yep, dat is idd ook weer zo, als Pot 1 land hoop je natuurlijk Nederland te ontlopen in de poule fase, het lijkt me niet dat er een land staat te springen om Nederland in een poule te hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:42 schreef Fides het volgende:
Je zal als A land maar denken dat je een gunstige loting hebt en dan bij Nederland, Ivoorkust en Mexico in de poule komen, haha.
Ik hoop dat we in de poule zitten met Zuid-Afrika. Uruguay en Noord-Korea ofzo.
En Frankrijk in 1998, waar Nederland werkelijk tegen elke kanshebber voor de eindzege moest spelen nam Frankrijk lekker de weg via de underdogs met als resultaat een kapot gespeeld Brazilië waarna ze de Wereldtitel konden veroveren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:49 schreef Cara het volgende:
Maar ja, dit speelt de andere grote landen natuurlijk weer in de kaart.
Die verschrikkelijke loting van Duitsland in beiden 2002 en 2008 was echt te dramatisch voor woorden en dat ontneemt de lol van zo'n WK.
Hopen dat het dit jaar wat eerlijker uitvalt, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Zie mijn reactiesquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
1974
was duitsland in de finale theoretisch vele malen zwakker (hadden moeite gehad met australie en van oost-duitsland verloren, dat nederland ind e halve groespafse afgedroogd had)
Duitsland was 2 jaar daarvoor met overmacht europees kampioen geworden en verloren met opzet van Oost-Duitsland zodat ze in de tweede ronde Brazilië Argentinië en Nederland zouden onlopen
1976
speelde nederland gewoon slecht, terwijl ze eigen topfavoriet waren
Nederland speelde goed tegen de Tsjechen maar werd genaaid door de scheidsrechter
1978
was eigenlijk een gelukje, maar nederland speelde gewoon bagger, verloren bv van de schotten
Nederland speelde de Duitsers van de mat en wonnen van Italië de halve finale terecht. Buiten dat ze Oostenrijk deklasseerde met het duizendste WK-doelpunt door Rensenbrink
1988
nederland presteerde toen boven verwachting ontzettend goed, was voorheen nauwelijks gezien als kanshebber (tot de wedstrijd op wembley tegen de engelsen in de voorbereiding die ze knap 2-2 speelden en goed voetbal lieten zien)...
Nederland speelde helemaal niet zo goed verloren de eerste wedstrijd van de Russen en wonnen met geluk van Engeland dat drie keer op de paal schoot. 4 minuten voor tijd wisten ze pas van de Ieren te winnen.
1990
was nedrland een van de grote favorieten vooraf, was bv gekwalficieerd als groepshoofd vóór duitsland, dat zelfs bijna uitgeschakeld was in de groep.. presteerde op het eindtoernooi enorm matig
Wat wil je met Beenhakker als coach ?
1992
was Denmarken niet eens gekwalificeerd en eigenlijk van de camping geplukt... nederland speelde in de groepsfase hemels voetbal (de duitsers werden compleet weggespeeld)
De Denen werden ook weggespeeld maar de bal wilde er gewoon niet in.
1994
moeilijk toernooi, neerland speelde zeer matig, maar werd gedurende het toernooi beter en speelde zn beste wedstrijd tegen de moeilijkste tegenstander
Dat ontkracht gelijk je stelling dat we altijd van de zwakste tegenstander verliezen op een groot tournooi. Had ik ook in mijn vorige reacties kunnen posten maar is nu helemaal op zijn plaats.
2000
Nederland had natuurlijk nooit die halve finale tegen 10 italianen in de verdediging en twee penalties mogen verliezen
Er mag zoveel niet Nederland speelde het hele toernooi goed won van de latere winnaar in de poule
2004
ook hier beste wedstrijd tegen de Tsjechen, de in theorie zwaarste tegenstander
Maar volgens jouw theorie was Portugal een zwakke tegenstander
2006..
tegen Portugal was nederland eigenlijk beter, maar liet zich zelf juist ook verleiden mee te gaan in eens schoppartij, die ze echter zelf ook geinitialiseerd hadden in de eerste 5 minuten met Boulahrouz en Van Bommel die eerst Ronaldo uit de wedstrijd trapten (wat an sich een slimme tactiek kan zijn, maar niet als je in het vervolg zelf ook je kop verliest en je vol laat wegprovoceren en je eigen sterren laat kapottrappen)
Hier ben ik het met je eens. De eerste keer dat Nederland niet speelde zoals de voetbal werelkd oranje kent
2008
Hét voorbeeld van een 'Poule des Doods' waari nederland juist tegend e beste tegenstanders, het beste voetbal speelt.. maar in de finalefase dom tegen een veel minder team uitgeschakeld wordt
Hoezo veel minder team. ? De Russen hadden gewoon een goede ploeg
natuurlijk zijn er uitzonderingen.. echter overall is er juist een opvallend consequent beeld ..:
nederland dat in groepsfase juist het beste speelt tegen de meest zware tegenstanders (denk aan EK2008 de groepsronde, maar ook bv het WK1974 de tweede groep met argentinie en brazilie als tegenstanders)..
In finalerondes vallen ze echter ook opvallend vaak dood in 'makkelijke' wedstrijden die je eigen simpelweg moet 'afmaken' (de halve finale in 2000 tegen Italie, 2008 tegen rusland, 1992 tegen Denemarken).
tevens durf ik best te stellen dat 8 of 9 van de 10 toernooien, nederland in de kwalificatiefase véél beter presteert ('beter', maar niet noodzakelijker 'mooier'), effectiever is en 'slimmer' voetbal speelt, dan in het Eindtoernooi...
Nederland haalde het WK-74 doordat Barry Hulshof de voorstopper in de 90ste minuut tegen de Noren. En een doelpunt van de Belgen i9n de 90ste minuut onterecht werd afgekeurd.
tja, een groot aantal van die reacties zijn toch de aloude uitvluchten die nu net mn stelling bevestigen:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |