abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74739856
Dump hier je klacht over kilometerheffing!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kilometerheffing

Klacht: Wat een k*t gezeik dat kilometerheffing ik heb toch liever snelweg tol.
Cry me a River!
pi_74739897
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
pi_74739903
nadere
pi_74739907
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Jij bent zeker 15?
Roken is lekker
pi_74739926
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Zal je MOEDER blij mee zijn
Cry me a River!
pi_74739935
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:16 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Jij bent zeker 15?
14.
pi_74739944
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:17 schreef Ordienair het volgende:

[..]

Zal je MOEDER blij mee zijn
  maandag 16 november 2009 @ 09:34:31 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74740180
Boeiend, de baas betaalt toch.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74740245
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
  maandag 16 november 2009 @ 09:38:54 #10
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_74740253
Sukkels lees het partij programma dan ook voordat je stemt op de pvda. of de rest van de partijen

De enige partij zonder rekening rijden was en is de PVV .
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_74740337
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:17 schreef Apuleius het volgende:

[..]

14.
pi_74740374
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:38 schreef Apuleius het volgende:
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
pi_74740384
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn

Voor een beetje middenklasser betaal je hooguit 500 euro wegenbelasting. Als je dan SLECHTS 10,000 kilometer per jaar rijdt à 6,7 cent per kilometer, kost het je al 670 euro. Kun je nagaan hoe duur het wordt als je wel veel kilometers rijdt.

Tevens is die 6,7 cent een gemiddelde prijs. Waarschijnlijk geldt op wegen waar niemand komt een prijs van 1 cent, en op de A13 bij Rotterdam een prijs van 20 cent. Zo is het gemiddelde 6,7 cent maar betaalt toch 80% van de Nederlanders die 20 cent.

En omdat de provinciën nu inkomsten mislopen door het vervallen van de wegenbelasting, hebben ze het recht om dat te compenseren met een andere belasting Oftewel de wegenbelasting blijft bestaan onder een andere naam, en we betalen dan ook nog eens per kilometer die we rijden

En dan heb ik nog niet eens genoemd dat iedere automobilist een GPS antenne in zijn auto krijgt en overal te volgen is En wij maar zeiken op China

En het volk blijft maar slikken

Zoveel terechte -smileys heb ik nog nooit in een van mijn posts gehad geloof ik
pi_74740401
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
pi_74740597
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:46 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
pi_74740651
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:55 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
pi_74740667
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een goed initiatief vind. Degene die het meeste rijdt, dus ook het meeste gebruik maakt van de infrastructuur moet ook het meeste betalen. Ik moet wel toegeven dat ik zelf heel weinig rijd. Tussen de 85km en 100km per week.
History became legend, legend became myth.
  maandag 16 november 2009 @ 10:01:58 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74740717
Ik geloof er allemaal geen ruk van. En zeker niet als die onbetrouwbare rooie hond van een Wouter Bos met z'n uitgestreken smoelwerk dat staat te verkondigen.

Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.

Ik snap niet dat dat tiefuszooitje van rooie en gristenhonden daar in Den Haag dat nog niet door hebben. Maar waarschijnlijk hebben ze dat wel door maar houden ze dat lekker onder de pet. En dat typeert maar weer eens hoe onbetrouwbaar die gasten zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74740720
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:58 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
pi_74740732
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
pi_74740762
Nogmaals, ze hebben nog geneens gedacht hoe ze het uberhaupt technisch in de systemen moeten verwerken. Dat gaat echt een drama worden...
pi_74740763
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Oh, nee gelukkig, jij betaalt niet zoveel, dan is het goed! Zoals het voorstel er nu ligt zijn degenen die weinig rijden iets minder kwijt, en degenen die veel rijden véél meer. Dat is gewoon oneerlijk verdeeld.
pi_74740779
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
pi_74740790
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..
pi_74740803
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:01 schreef buzz1291 het volgende:

Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
pi_74740839
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparen
pi_74740861
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.
  maandag 16 november 2009 @ 10:09:34 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_74740891
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:

[..]

Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Ja, lekker staan in de trein zonder korting voor 9 uur en een uur langer over de reis doen... wat een geweldig alternatief voor de auto
pi_74740892
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:08 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.
Noem je me nu lui en dom?
pi_74740905
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:09 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Noem je me nu lui en dom?
Als jij je aangesproken voelt, sure
pi_74740954
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef ufopiloot het volgende:
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn
Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.

Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.

Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem.
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
  maandag 16 november 2009 @ 10:13:55 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_74740973
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
Om over de inbreuk op je privacy nog maar te zwijgen
pi_74740982
quote:

[..]

Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.

Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem.
Inderdaad. En vervolgens verschuift het hele bedrijfsleven naar werken tussen 6 en 15 ofzo, en staan er gewoon een stuk vroeger files
pi_74741041
quote:

Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?

Voor heel veel mensen is het OV geen optie. Het OV doet er vaak langer over, zelfs langer dan autoreistijd + filetijd.
Sommige mensen moeten van locatie naar locatie voor hun werk.
Weer anderen moeten veel spullen meenemen.

Genoeg redenen om niet met het OV te kunnen of willen. Of denk je soms dat we voor de lol stilstaan op de file? Omdat het zo gezellig is? Zodat we maar niet thuis zijn bij de jengelende kinderen, of je verdelende vrouw?!
pi_74741064
Even lekker snel optrekken om een auto in te halen zit er dan ook niet meer in.
pi_74741090
Dat GPS systeempje is ook wel handig om zonder flitspalen te controleren of je te hard reed.

Als je graag wilt dat mensen meer betalen naar mate ze meer rijden, gooi dat gewoon wat centen bij de brandstofprijs op.
Wat mensen ook vergeten is dat elke Nederlander dat GPS systeem MOET aanschaffen, voor eigen kosten. Tegen de 300 euro denkt men nu.

Ik heb nog niemand in mijn omgeving gehoord die goedkoper uit zou zijn met het rekeningrijden en dan woon ik in een vrijwel filevrije omgeving als Noord Nederland.
pi_74741093
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:17 schreef Apuleius het volgende:
Even lekker snel optrekken om een auto in te halen zit er dan ook niet meer in.
Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 10:21:09 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74741141
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe ze het willen gaan doen....
Ik hoorde iets over een GPS tracker in je auto.
Maar dat zou betekenen dat ze ten alle tijden weten waar je uithangt in geheel europa.
Lang leve het EU gps systeem.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74741153
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:16 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?

Voor heel veel mensen is het OV geen optie. Het OV doet er vaak langer over, zelfs langer dan autoreistijd + filetijd.
Sommige mensen moeten van locatie naar locatie voor hun werk.
Weer anderen moeten veel spullen meenemen.

Genoeg redenen om niet met het OV te kunnen of willen. Of denk je soms dat we voor de lol stilstaan op de file? Omdat het zo gezellig is? Zodat we maar niet thuis zijn bij de jengelende kinderen, of je verdelende vrouw?!
Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd. De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu. Bovendien zijn auto's in steden gevaarlijk voor voetgangers en fietsers. Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden.
pi_74741166
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:07 schreef noutie het volgende:
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparen
En dan krijg je nog de nieuwe belasting van de provincie voor je kiezen
quote:

Precies. De overheid is altijd heel slim met het gebruik van het woord 'gemiddeld'. Zo lijkt het heel erg mooi maar ben je uiteindelijk mooi de lul. Zo wordt de prijs per kilometer ook 'gemiddeld' 6,7 cent. No way dat je dat ook uiteindelijk betaalt.

Dan komen ze met verschillende prijzen op rustige en drukke wegen, waardoor het gemiddelde over alle wegen wel 6,7 is, maar bijna iedereen meer betaald omdat er mee op de drukke wegen gereden wordt. Of voor rijden tussen 12 uur 's nachts en 5 uur in de ochtend 1 cent, maar voor rijden tussen 7 en 9 uur betaal je 20 cent.

En dat GPS systeem inderdaad.. Automatisch bekeuringen in de brievenbus, en 24 uur per dag ben je te tracken. Zo kunnen ze alle sluiproutes achterhalen om daar de prijs omhoog te gooien, of kunnen ze kijken op welke snelwegen de meeste mensen rijden om daar flink de prijs op te krikken. En als ze zien dat je in de file staat kunnen ze er ook een factor 10 overheen gooien.

[ Bericht 56% gewijzigd door ufopiloot op 16-11-2009 10:28:18 ]
pi_74741174
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..
pi_74741177
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe ze het willen gaan doen....
Ik hoorde iets over een GPS tracker in je auto.
Maar dat zou betekenen dat ze ten alle tijden weten waar je uithangt in geheel europa.
Lang leve het EU gps systeem.
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
  maandag 16 november 2009 @ 10:24:15 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74741210
quote:

[..]

Jij bent dus niet goed wijs maar dat zal dan wel komen omdat jij iedere dag in je paarse tuinbroek en bloemetjes overhemd met je bolderkar fiets naar je werk kunt. Daarvan kun je echt de meest enge ziektes van oplopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74741222
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
De uiteindelijke prijs per kilometer gaan ze ook bepalen aan de hand van de uitstoot van de betreffende auto. Maar hoe precies is nergens te lezen.
pi_74741331
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.
pi_74741385
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:29 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.
Klopt, maar die GPS-kastjes moeten ergens hun data kwijt.. GPS is eenrichtingsverkeer. Vandaar dat het plan is om her en der portalen neer te zetten die die kastjes uitlezen, en dan wordt er meteen een foto van het kenteken gemaakt om te controleren of er niet mee gesjoemeld wordt.
pi_74741400
en 6,7 cent in 2018.. ik geloof er geen zak van. Tegen die tijd blijkt dat de inflatiecorrectie er voor zorgt dat we op 15 cent uit moeten komen ofzo.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 10:34:29 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74741456
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74741496
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
Dat doen ze volgens mij nu ook al op die manier.
pi_74741513
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Of draaf ik nu door??
Zou mij persoonlijk ook een betere manier lijken als overal portalen neergooien.. Beter voor de overheid dan
pi_74741578
Zolang ze iedereen maar kunnen volgen. Maar als je auto dan gejat wordt en je wilt opvragen waar hij staat is het geheim
pi_74741666
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:39 schreef ufopiloot het volgende:
Zolang ze iedereen maar kunnen volgen. Maar als je auto dan gejat wordt en je wilt opvragen waar hij staat is het geheim
Domme dief ook die niet eerst even dat kastje onklaar maakt..
pi_74741719
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:21 schreef noutie het volgende:

Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd.
Eerlijk volgens welke maatstaven?

Het wordt in ieder geval een flink stuk duurder, maar of het daarmee ook eerlijker is, is de vraag.

Er wordt nu al enorm veel betaald voor de auto. In de VS kost het hebben en rijden van een auto veel minder. Is het daarom hier eerlijker dan daar? En wordt hier het straks NOG eerlijker dan in de VS? Waarom moeten wij zo eerlijk zijn, terwijl de rest van de wereld zo oneerlijk is? Waarom moet Nederland altijd het beste jongetje van de klas zijn, ten koste van de portomonnee van hardwerkende Nederlandse burgers?!
quote:
De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu.
De km-heffing is er helemaal niet voor het milieu. Dat is een leugen van de overheid.
Op oude auto's komt er namelijk geen km-heffing. En welke auto's zijn juist het meest vervuilend en slecht voor het milieu? Juist, oude auto's.

Dat is net zo'n onzin als de vliegtaks, die voor het milieu zou zijn. Maar ook dat was een leugen van de overheid. Er zou geen cent extra naar het milieu gaan.

Hetzelfde geld voor de km-heffing. Die is alleen maar bedoeld om meer geld uit de zakken van automobilisten te kloppen. Echt niet om minder vervuiling, minder verkeer, minder doden etc. te krijgen.
quote:
Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden.
Laat de overheid dan eens komen met een alternatief voor de auto, want dat is er nu voor veel mensen niet. Mensen staan niet voor de lol stil op de snelweg. Mensen zijn niet voor de lol veel langer van huis, waardoor de ze hun vrouw en kinderen minder kunnen zien. Maar dat is noodzakelijk omdat voor veel mensen het OV geen alternatief is.
pi_74742197
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:42 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Domme dief ook die niet eerst even dat kastje onklaar maakt..
Lijkt me erg moeilijk, anders kan ik dat ook elke keer doen en gewoon alle portalen vermijden.
pi_74742370
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:44 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Eerlijk volgens welke maatstaven?

Het wordt in ieder geval een flink stuk duurder, maar of het daarmee ook eerlijker is, is de vraag.

[quote]Er wordt nu al enorm veel betaald voor de auto.
Dat vind ik dus wel meevallen. Zolang mensen achteloos de auto pakken, is deze nog niet heel duur.
quote:
In de VS kost het hebben en rijden van een auto veel minder. Is het daarom hier eerlijker dan daar? En wordt hier het straks NOG eerlijker dan in de VS? Waarom moeten wij zo eerlijk zijn, terwijl de rest van de wereld zo oneerlijk is?
In de VS is er veel meer ruimte, de VS loopt ook op tal van punten gigantisch achter op Europa.
quote:
Waarom moet Nederland altijd het beste jongetje van de klas zijn, ten koste van de portomonnee van hardwerkende Nederlandse burgers?!
NL is al lang niet meer het beste jongetje van de klas.
quote:
Hetzelfde geldT voor de km-heffing. Die is alleen maar bedoeld om meer geld uit de zakken van automobilisten te kloppen. Echt niet om minder vervuiling, minder verkeer, minder doden etc. te krijgen.
Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.
quote:
Laat de overheid dan eens komen met een alternatief voor de auto, want dat is er nu voor veel mensen niet. Mensen staan niet voor de lol stil op de snelweg. Mensen zijn niet voor de lol veel langer van huis, waardoor de ze hun vrouw en kinderen minder kunnen zien. Maar dat is noodzakelijk omdat voor veel mensen het OV geen alternatief is.
Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatief
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 11:19:30 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74742698
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:08 schreef noutie het volgende:

[..]

Dat vind ik dus wel meevallen. Zolang mensen achteloos de auto pakken, is deze nog niet heel duur.
[..]

In de VS is er veel meer ruimte, de VS loopt ook op tal van punten gigantisch achter op Europa.
[..]

NL is al lang niet meer het beste jongetje van de klas.
[..]

Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.
[..]

Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatief
Kom op, hoe naief kan je zijn.
Men wil geen flikker doen aan de filedruk anders hadden ze dat allang gedaan.
Dit is gewoon een volgende stap in de melkkoeprocedure van de overheid.
Men weet dondersgoed dat het gros van de mensen die in de file staat op de gezette tijden dit niet anders kunnen oplossen.
Die mensen worden straks dus weer genaaid en blijven genaaid worden.
pi_74742782
Kun je me even schetsen wat de oplossing voor het fileprobleem is (afgezien van minder auto's)?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 11:26:20 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74742898
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:22 schreef noutie het volgende:
Kun je me even schetsen wat de oplossing voor het fileprobleem is (afgezien van minder auto's)?
Betere OV bv.
Om de 10 min een trein laten rijden die stopt op alle statios en elke 15 min een sneltrein die stopt op de grote stations.
Geen spoorboekjes meer dus.
Prijzen bv 50 ct voor een enkel van station naar station, euro voor retour.
5 euro voor enkel tussen grote stations, 7,50 voor retour.
Overal waar kan 4 baans.
pi_74742989
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:08 schreef noutie het volgende:

"Ja, laten we de burger eens wat in zijn vrijheid beperken. Hij moet zich maar eens een paar dagen per week opsluiten in zijn eigen huis. Eens kijken hoe duur we de boetes op autorijden moeten maken, voordat ze zich niet meer buiten kunnen begeven met de auto."

Prima idee van de overheid.
pi_74743218
Ik wil tolsnelwegen want dan kan ik lekker binnen door rijden en zo lekker niets betalen.
Cry me a River!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 11:37:31 #61
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74743248
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:36 schreef Ordienair het volgende:
Ik wil tolsnelwegen want dan kan ik lekker binnen door rijden en zo lekker niets betalen.
Dan vangt de overheid niks omdat men dan file gaat rijden op de b-wegen.
  maandag 16 november 2009 @ 11:40:48 #62
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74743349
helemaal voor rekeningrijden. allemaal met de trein
  maandag 16 november 2009 @ 11:41:11 #63
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74743361
Mis ik hier iets? Wat nou als je gewoon dat hele kastje niet koopt dan?
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_74743377
Het spoor is inderdaad schandalig duur. Rijden zonder spoorboekje zal misschien ooit komen. Het is waardeloos dat de NS winst maakt, dit zou nonprofit moeten zijn.

Maar ik ben het vertrouwen in de overheid nog niet kwijt. Wellicht dat mijn mening na het invoeren van het rekeningrijden omslaat
  maandag 16 november 2009 @ 11:42:06 #65
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74743379
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Betere OV bv.
Om de 10 min een trein laten rijden die stopt op alle statios en elke 15 min een sneltrein die stopt op de grote stations.
Geen spoorboekjes meer dus.
Prijzen bv 50 ct voor een enkel van station naar station, euro voor retour.
5 euro voor enkel tussen grote stations, 7,50 voor retour.
Overal waar kan 4 baans.
Grapjas, weinig mensen die bereid zijn met de trein te gaan hoor. Hoe ideaal je de trein ook maakt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 11:42:15 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74743385
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:41 schreef Lakitu het volgende:
Dan wordt je werkgever gedwongen om je complete salaris over te maken naar de staatskas zodat je onbekommerd kan rondkarrren.
pi_74743419
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:40 schreef Grumpey het volgende:
helemaal voor rekeningrijden. allemaal met de trein
Ik word nog liever geitenfokker in verweggistan dan dat ik iedere dag in dat mobiele stinkhok zou moeten zitten. Tegen afzettersprijzen waar zelfs de kilometerheffing niet tegenop kan.
pi_74743420
quote:
Er valt niets te kopen, dat bouwen ze keurig verplicht voor je in.
pi_74743450
quote:
De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat.
  maandag 16 november 2009 @ 11:45:16 #70
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74743460
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:43 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ik word nog liever geitenfokker in verweggistan dan dat ik iedere dag in dat mobiele stinkhok zou moeten zitten. Tegen afzettersprijzen waar zelfs de kilometerheffing niet tegenop kan.
Dat punt maakte ik al. De trein is helemaal geen alternatief. Enig alternatief voor files is dus het autogebruik te spreiden over de dag, en wat is daar een betere oplossing voor dan kilometerheffing die onderscheid maakt naar tijdstip van rijden.

slotje.
pi_74743708
Misschien een idee om die kastjes gewoon bij elke nieuwe auto die de showroom uit gaat in te bouwen en wij stakkers die al rond rijden in een auto gewoon met rust laten
Cry me a River!
pi_74743726
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Dat punt maakte ik al. De trein is helemaal geen alternatief. Enig alternatief voor files is dus het autogebruik te spreiden over de dag, en wat is daar een betere oplossing voor dan kilometerheffing die onderscheid maakt naar tijdstip van rijden.

slotje.
Slotje op je mond discussie mag hier gevoerd worden.
Cry me a River!
pi_74743884

+

=
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_74743920
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:01 schreef Treinkopper het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
Ja, handig als je <10km van je werk woont, maar daarboven praktisch onmogelijk.
pi_74743970
quote:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
= IK KOM NOOIT BUITEN MIJN EIGEN STAD
pi_74744147
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:04 schreef ASroma het volgende:

= IK KOM NOOIT BUITEN MIJN EIGEN STAD
Daar is een auto dan weer handig voor .
Maar elke dag een uur heen en een uur terug in zo'n overpriced hok op wielen gaan zitten, alleen maar om naar m'n werk te komen... .
pi_74744160
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:12 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Daar is een auto dan weer handig voor .
Maar elke dag een uur heen en een uur terug in zo'n overpriced hok op wielen gaan zitten, alleen maar om naar m'n werk te komen... .
Soms heb je niet zoveel keuze waar je woont en werkt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 12:17:26 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74744263
quote:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=

Dit kan ook de uitkomst zijn:

Ik vond dit wel passend:
pi_74744699
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dit kan ook de uitkomst zijn:

[ afbeelding ]

Ik vond dit wel passend:
[ afbeelding ]
Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurd
Cry me a River!
pi_74744858
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Ordienair het volgende:

[..]

Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurd
wtf?
pi_74744953
Ze moeten de wegenbelasting afschaffen en in plaats van kilometerheffing alleen benzineaccijns gebruiken.
Dan belast je én op afgelegde kilometers én op onzuinigheid zonder dat je alelrlei technische oplossingen nodig hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 16 november 2009 @ 12:59:59 #82
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74745281
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:46 schreef jeroen25 het volgende:
Ze moeten de wegenbelasting afschaffen en in plaats van kilometerheffing alleen benzineaccijns gebruiken.
Dan belast je én op afgelegde kilometers én op onzuinigheid zonder dat je alelrlei technische oplossingen nodig hebt.
Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 13:01:17 #83
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74745323
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?
De boer of de yup?
pi_74745391
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?
De boer of de yup?
De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 13:09:35 #85
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74745565
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.
De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.
Dus in de file staat de motor uit, dus geen uitstoot.
De boer heeft hoogstwaarschijnlijk een ouder model tractor welke niet meer voldoet aan de laatste uitstootnormen.
De investeringen zijn hoog en zo goed boeren boeren niet meer tegenwoordig.

Dus wie is er milieutechnisch fout bezig en wie wordt onterecht niet belast?
pi_74745781
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:

yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil? Einde aan de vrijheid in dit land.
pi_74745963
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef FinancialBubble het volgende:

Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil?
Nee, het wordt alleen duurder.
pi_74746032
Overigens is het nog steeds scheef. Ik woon 75km bij mijn werk vandaan. Mijn werk is echter in Drenthe en ik woon op de Veluwe, dus ik ben er evengoed in 55 minuten, nooit file. Iemand die in de randstad 15 kilometer van zijn werk woont is evenlang onderweg, maar draagt wel bij aan de filedruk en dergelijke. Afhankelijk van de boete die op bepaalde wegen gaat gelden zou ik dus meer gaan betalen als die yup in de randstad.. Is dat wel zo eerlijk? De A28 tussen de veluwe en Zwolle wordt ook aangemerkt als een zeer drukke weg, dus mogelijk met spitsboete, maar ondertussen rijd je eigenlijk nooit langzamer als 70
Er zijn nog geen keiharde bedragen genoemd voor dat soort dingen, maar is wel iets waar men rekening mee moet gaan houden vind ik
  maandag 16 november 2009 @ 15:02:41 #89
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74748795
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:23 schreef Intrepidity het volgende:
Er zijn nog geen keiharde bedragen genoemd voor dat soort dingen, maar is wel iets waar men rekening mee moet gaan houden vind ik
Zou het daarom rekeningrijden heten
pi_74749724
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.
Dus in de file staat de motor uit, dus geen uitstoot.
De boer heeft hoogstwaarschijnlijk een ouder model tractor welke niet meer voldoet aan de laatste uitstootnormen.
De investeringen zijn hoog en zo goed boeren boeren niet meer tegenwoordig.

Dus wie is er milieutechnisch fout bezig en wie wordt onterecht niet belast?
De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.
pi_74752197
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:02 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja, handig als je <10km van je werk woont, maar daarboven praktisch onmogelijk.
je kan het ook overdrijven. 10km fiets je in een half uur, neem aan dat de rit naar je werk per auto ook langer duurt. tot 15-20km is de fiets een prima optie. Maar dan moet de overheid wel meer inversteren in betere fietsverbindingen. Meer asfalt, meer rechtstreeks en beter onderhoud van fietspaden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 16:58:53 #92
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74752339
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:33 schreef Yakkie het volgende:

[..]

De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.
Geen antwoord op m'n vraag.
pi_74753871
quote:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
Droom jij maar lekker verder. Ik woon 45 km van mijn werk. Heb verschillende diensten variërend van 07.00 u tot 23.00 uur als begintijden. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die savonds terwijl het bv. sneeuwt nog ff 2uur naar hun werk gaan fietsen terwijl ze er in een half uurtje met de auto kunnen zijn.

Ov is voor mij ook geen oplossing want dat betekend dat ik eerst vanuit Zwolle-Zuid met de bus naar het station moet. Daarna de trein naar Deventer moet pakken ( die bijna door mijn achtertuin rijdt), daar over moet stappen op de trein naar Apeldoorn en daar weer een bus moet pakken die mij naar een bushalte brengt waarvandaan ik nog eens 500 meter moet lopen naar mijn werk. Reistijd is dan ook 2 uur.

Ik zeg gewoon houden zoals het is. Waarom veranderen als het goed gaat?
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_74763222
Ik heb eens op een rijtje gezet wat mijn bedenkingen zijn over de kilometerheffing:

http://leugenskilometerheffing.blogspot.com/

[ Bericht 15% gewijzigd door FinancialBubble op 16-11-2009 21:47:48 ]
pi_74771658
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!
Wat een kankerzooi Wegenbelasting krijgt een ander naampje, en dan nog een tax erbovenop die hoger uitkomt dan wat je nu voor de wegenbelasting betaalt. Dubbelop

Ik rij per maand 1000km. 6,7 cent per kilometer = 67 euro. Betaal ik godverdomme 37 euro meer, en dan rij ik dagelijks maar 20-30 kilometer DIT GAAT ECHT NERGENS OVER.

Nou komt het mooie:
Als ik quitte speel, dus 500km per maand rij. Dat is 100km per week, dus 15 kilometer per dag.
Ik rij 7,5km heen en 7,5 terug. Dat kan makkelijk op de fiets.

Conclusie: Net wanneer een auto'tje heerlijk is, is het duurder dan dat het voorheen was .

Ik ben nu al 200 euro per maand kwijt.
POEF! Weg! Voor 1000 loze kilometers
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_74771720
Maargoed, zolang de werkgever de kosten vergoedt kan het me geen hol schelen, alleen als ik prive zal rijden.

Wat trouwens ook een leuke crisis kan worden.
Meer mensen gaan met het OV, en deze wordt goedkoper (is meer rendabel) of juist niet.. waarom zouden ze?
Minder mensen met de auto > minder kilometerheffing en brandstofbelasting in het laatje, belastingen nogmaals omhoog, nog minder mensen met de auto, tot het allemaal barst. Krijgen we iedereen in het OV en niemand op de weg.

Daarintegen moet de prijs van het OV ook hard omhoog om dit tegen te gaan. Dus zodra het dreigt dat de kilometerheffing faalt (oftewel, te goed werkt) gaan de prijzen zodanig omhoog om het te balanceren.

Theoretisch gezien he!

Om alleen al naar school te gaan kostte het me 80 euro per maand 10 strippen heen en terug 5 dagen.
200 strippen. Werkverkeer = 48. Kost me dus 120 euro. Met mn auto, 60 euro duurder, rij ik overal naartoe waar ik maar wil, wanneer ik wil, en nog wel voor de deur. Niks wachten, niks lopen..
Ik bespaar trouwens zoveel tijd, dat ik het beschouw als minder werk. Dus die 60 euro kunnen me niks schelen, want ik heb tijd om extra te werken als ik wil. Nou heb ik dus keuze tussen vrije tijd en werk, wat ik eerst niet had.

Sowieso niet goed voor de economie dit, alleen voor het la'tje.
Werkgevers moeten meer vergoeden > kosten voor bedrijf lopen hoog op > bedrijven worden duurder. Dit wordt duurder voor andere bedrijven, die ook met duurdere vergoedingen zitten. Dus worden ze nog duurder.
En zo gaat het domino effect. En als ze het niet vergoeden wordt nederland vanzelf armer.

Ach, het is laat, benieuwd of jullie me begrijpen. Maar dit schiet voor geen meter op.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_74771741
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:44 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat.
Wat denk je dat zo'n protaal kost?
Als het niks kostte waren overal trajectcontroles geplaatst
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

je kan het ook overdrijven. 10km fiets je in een half uur, neem aan dat de rit naar je werk per auto ook langer duurt. tot 15-20km is de fiets een prima optie. Maar dan moet de overheid wel meer inversteren in betere fietsverbindingen. Meer asfalt, meer rechtstreeks en beter onderhoud van fietspaden.
Wat lul jij nou voor onzin.
15-20 km is wel prima te doen. Maar om nou huizen te slopen om je een kilometer te besparen is nonsens. Evenals goed wegdek voor fietsers. Op een bospad ga je net zo hard als op asfalt .

Ik zie een opkomst voor de snorbrommer/motor. Als dit realiteit wordt heb ik iets waar geen kastje in hoeft.

Ohja, bijkomend. Mensen kopen geen dure auto's meer omdat deze toch weg zal staan rotten. Allemaal verspild geld. Iedereen koopt oude wagens die niet afschrijven en rijden er zo af en toe mee.
Dus de automarkt kakt ook behoorlijk in. Alleen de low-budget modellen zullen verkocht worden.

Willen ze eerlijk rekeningrijden invoeren, onder het mom van milieu, dan bepalen ze dat aan de hand van de vervuiling van de wagen. 70g/km = 7 cent en 140g = 14 cent.
Ik noem zo even maar een voorbeeld.

Juist het punt waardoor het milieu er baat bij heeft is dat meer mensen hun auto laten staan > nederland rijdt minder > verbrandt minder > beter voor milieu, en tegelijk de kas vullen.

Wel Pim Fortuin afmaken voor zijn mening, maar Wouter Bos huppelt nog vrolijk rond. Verbaast me dat hij nog niet in hel ligt.
[/quote]
  dinsdag 17 november 2009 @ 04:15:18 #98
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74771787
Goed topic, maar al dat gekibbel voor en tegen. Onhoud nou maar dat de overheid er altijd is om je uittezuigen, je krijgt nooit wat terug (kwartje va kok), het is nooit voor het millieu. Alles draait om winst en zakkenklopperij. Gaat de vraag omlaag, dan moeten zij winst maken via andere achterdeurtjes, gaat de vraag omhoog, dan moeten zij winst maken. ik denk dat die BS alleen maar erger wordt met de EU en die overkoepelende wereldregering. De hele nadruk ligt op uitzuigen van de burgers én strakke strakke controle. Das het doel. Als je dat weet wordt alles wat ze doen van griep tot economie tot zorg een stuk duidelijker.

Kijk de een ziet in een tunnel een licht dat hem/haar vertrouwen geeft, de ander zegt neejoh dat is een trein! We kunnen er niet onderuit dat r wereldwijd parrallelle trends te zien zijn die deze facistische corporatische wereld-orde aanduiden. Als je dat niet ziet...

De ministers worden wijs gemaakt via Bilderberg dat het beter is als alle landen in de wereld samenwerken, econmisch gezien zou dat beter uitpakken. Als je weet dat onze overheden zelf achter de aanslagen van madrid, london, amerika, vietnam ed. zitten. Dan weet je dat deze mensen a la rothschild en rockefeller en bernanke en gore ed. nooit het beste met je voor zullen hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door Schenkstroop op 17-11-2009 04:20:23 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74771816
Geldt het voor heel nederland?
pi_74772149
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 03:19 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!
Wat een kankerzooi Wegenbelasting krijgt een ander naampje, en dan nog een tax erbovenop die hoger uitkomt dan wat je nu voor de wegenbelasting betaalt. Dubbelop

Ik rij per maand 1000km. 6,7 cent per kilometer = 67 euro. Betaal ik godverdomme 37 euro meer, en dan rij ik dagelijks maar 20-30 kilometer DIT GAAT ECHT NERGENS OVER.

Nou komt het mooie:
Als ik quitte speel, dus 500km per maand rij. Dat is 100km per week, dus 15 kilometer per dag.
Ik rij 7,5km heen en 7,5 terug. Dat kan makkelijk op de fiets.

Conclusie: Net wanneer een auto'tje heerlijk is, is het duurder dan dat het voorheen was .

Ik ben nu al 200 euro per maand kwijt.
POEF! Weg! Voor 1000 loze kilometers
Wegenbelasting vervalt; dat wordt 'provinciale belasting', aangezien provincies geld gaan mislopen. Als 't goed is wordt dat opgeschroefd in 2012. Dolle pret voor de mensen die geen auto hebben dus!

Maatregel gaat mij ongeveer 170 euro per maand kosten i.v.m. woon/werkverkeer. Verhuizen is ook niet echt een optie aangezien ik (theoretisch) elke week ergens anders kan werken
Oh, you can't help that, we're all mad here.
pi_74772371
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:40 schreef FCZwolleZuid het volgende:

Droom jij maar lekker verder.
Nee hoor.
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:09:05 #102
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74776059
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:40 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Ik zeg gewoon houden zoals het is. Waarom veranderen als het goed gaat?
Je bent denk ik de eerste die ik hoor zeggen dat het op de huidige manier goed gaat, dus dat houden zoals het is is een loos argument.
pi_74776309
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:09 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Je bent denk ik de eerste die ik hoor zeggen dat het op de huidige manier goed gaat, dus dat houden zoals het is is een loos argument.
Het gaat goed zoals het nu is.

Turft u even mee?
pi_74776747
quote:

En wie zijn er tegen die tijd met pensioen, de geweldige Babyboomers . Blijft mooi om te zien hoe een hele generatie continue de dans ontspringt als we ergens voor moeten betalen (Hypotheekrenteaftrek, verhoging AOW-leeftijd, etc.). Je mag er alleen niks van zeggen, want we hebben het wel over de generatie die Nederland heeft opgebouwd na de oorlog en dat allemaal zonder wasmachine en droger .
Get it and Bet it
  dinsdag 17 november 2009 @ 11:36:56 #105
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_74776839
Ik denk dat het gedurende de ochtend en avond gewoon gespreid drukker gaat worden, qua lengte kortere files, qua duur een stuk langer. Nu dus tussen 15:00 en 21:00 file, omdat mensen gespreider naar hun werk gaan om die tax te ontwijken. Maar helaas, doordat het nu langer file is, zal de tax ook tussen 15:00 en 21:00 gaan gelden.
pi_74778465
quote:
Wie straks als het rekeningrijden is ingevoerd geen werkend kastje in zijn auto heeft kan zes maanden celstraf of een boete van 18.500 euro krijgen. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van Camiel Eurlings.

Elke eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen kastje. Gaat deze stuk dan moet je dat binnen acht uur melden. Als blijkt dat er met het kastje is geknoeid dan kun je zelfs vier jaar celstraf of 74.000 euro boete verwachten. Wie een geldboete krijgt heeft overigens sowieso een strafblad die tien jaar blijft staan. Volgens de bedrijven die het kastje kunnen gaan maken zal het kastje altijd werken.
pi_74779825

Nazi-Holland

Binnen 8 uur melden

Wie regelt de bakstenen en molotov cocktails?

Bron trouwens? Klinkt wel heel erg extreem.

[ Bericht 14% gewijzigd door ufopiloot op 17-11-2009 14:18:01 ]
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:19:07 #108
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74781458
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_74781784
Als je geld wilt verdienen loop je dus minder risico als je een gewapende overval pleegt, dan dat je zit te kutten aan je kastje
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:38:43 #110
3185 Adelante
To let it go now
pi_74782107
De kilometerheffing

Graag daar verder, een topic is genoeg
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')