Jij bent zeker 15?quote:Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Zal je MOEDER blij mee zijnquote:Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..quote:Op maandag 16 november 2009 09:38 schreef Apuleius het volgende:
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...quote:Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..quote:Op maandag 16 november 2009 09:46 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.quote:Op maandag 16 november 2009 09:55 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.quote:Op maandag 16 november 2009 09:58 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
Oh, nee gelukkig, jij betaalt niet zoveel, dan is het goed! Zoals het voorstel er nu ligt zijn degenen die weinig rijden iets minder kwijt, en degenen die veel rijden véél meer. Dat is gewoon oneerlijk verdeeld.quote:Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.quote:Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..quote:Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.quote:Op maandag 16 november 2009 10:01 schreef buzz1291 het volgende:
Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparenquote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..
En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.quote:Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
Ja, lekker staan in de trein zonder korting voor 9 uur en een uur langer over de reis doen... wat een geweldig alternatief voor de autoquote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Noem je me nu lui en dom?quote:Op maandag 16 november 2009 10:08 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.
Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.quote:Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef ufopiloot het volgende:
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn
Om over de inbreuk op je privacy nog maar te zwijgenquote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
Inderdaad. En vervolgens verschuift het hele bedrijfsleven naar werken tussen 6 en 15 ofzo, en staan er gewoon een stuk vroeger filesquote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.
Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem.
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?quote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..quote:Op maandag 16 november 2009 10:17 schreef Apuleius het volgende:
Even lekker snel optrekken om een auto in te halen zit er dan ook niet meer in.
Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd. De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu. Bovendien zijn auto's in steden gevaarlijk voor voetgangers en fietsers. Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden.quote:Op maandag 16 november 2009 10:16 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?
Voor heel veel mensen is het OV geen optie. Het OV doet er vaak langer over, zelfs langer dan autoreistijd + filetijd.
Sommige mensen moeten van locatie naar locatie voor hun werk.
Weer anderen moeten veel spullen meenemen.
Genoeg redenen om niet met het OV te kunnen of willen. Of denk je soms dat we voor de lol stilstaan op de file? Omdat het zo gezellig is? Zodat we maar niet thuis zijn bij de jengelende kinderen, of je verdelende vrouw?!
En dan krijg je nog de nieuwe belasting van de provincie voor je kiezenquote:Op maandag 16 november 2009 10:07 schreef noutie het volgende:
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparen
Precies. De overheid is altijd heel slim met het gebruik van het woord 'gemiddeld'. Zo lijkt het heel erg mooi maar ben je uiteindelijk mooi de lul. Zo wordt de prijs per kilometer ook 'gemiddeld' 6,7 cent. No way dat je dat ook uiteindelijk betaalt.quote:Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.
Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
quote:Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'quote:Op maandag 16 november 2009 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe ze het willen gaan doen....
Ik hoorde iets over een GPS tracker in je auto.
Maar dat zou betekenen dat ze ten alle tijden weten waar je uithangt in geheel europa.
Lang leve het EU gps systeem.
Jij bent dus niet goed wijs maar dat zal dan wel komen omdat jij iedere dag in je paarse tuinbroek en bloemetjes overhemd met je bolderkar fiets naar je werk kunt. Daarvan kun je echt de meest enge ziektes van oplopen.quote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
De uiteindelijke prijs per kilometer gaan ze ook bepalen aan de hand van de uitstoot van de betreffende auto. Maar hoe precies is nergens te lezen.quote:Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.quote:Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
Klopt, maar die GPS-kastjes moeten ergens hun data kwijt.. GPS is eenrichtingsverkeer. Vandaar dat het plan is om her en der portalen neer te zetten die die kastjes uitlezen, en dan wordt er meteen een foto van het kenteken gemaakt om te controleren of er niet mee gesjoemeld wordt.quote:Op maandag 16 november 2009 10:29 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.
Dat doen ze volgens mij nu ook al op die manier.quote:Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
Zou mij persoonlijk ook een betere manier lijken als overal portalen neergooien.. Beter voor de overheid danquote:Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
Domme dief ook die niet eerst even dat kastje onklaar maakt..quote:Op maandag 16 november 2009 10:39 schreef ufopiloot het volgende:
Zolang ze iedereen maar kunnen volgen. Maar als je auto dan gejat wordt en je wilt opvragen waar hij staat is het geheim
Eerlijk volgens welke maatstaven?quote:Op maandag 16 november 2009 10:21 schreef noutie het volgende:
Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd.
De km-heffing is er helemaal niet voor het milieu. Dat is een leugen van de overheid.quote:De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu.
Laat de overheid dan eens komen met een alternatief voor de auto, want dat is er nu voor veel mensen niet. Mensen staan niet voor de lol stil op de snelweg. Mensen zijn niet voor de lol veel langer van huis, waardoor de ze hun vrouw en kinderen minder kunnen zien. Maar dat is noodzakelijk omdat voor veel mensen het OV geen alternatief is.quote:Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden.
Lijkt me erg moeilijk, anders kan ik dat ook elke keer doen en gewoon alle portalen vermijden.quote:Op maandag 16 november 2009 10:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Domme dief ook die niet eerst even dat kastje onklaar maakt..
Dat vind ik dus wel meevallen. Zolang mensen achteloos de auto pakken, is deze nog niet heel duur.quote:Op maandag 16 november 2009 10:44 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Eerlijk volgens welke maatstaven?
Het wordt in ieder geval een flink stuk duurder, maar of het daarmee ook eerlijker is, is de vraag.
[quote]Er wordt nu al enorm veel betaald voor de auto.
In de VS is er veel meer ruimte, de VS loopt ook op tal van punten gigantisch achter op Europa.quote:In de VS kost het hebben en rijden van een auto veel minder. Is het daarom hier eerlijker dan daar? En wordt hier het straks NOG eerlijker dan in de VS? Waarom moeten wij zo eerlijk zijn, terwijl de rest van de wereld zo oneerlijk is?
NL is al lang niet meer het beste jongetje van de klas.quote:Waarom moet Nederland altijd het beste jongetje van de klas zijn, ten koste van de portomonnee van hardwerkende Nederlandse burgers?!
Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.quote:Hetzelfde geldT voor de km-heffing. Die is alleen maar bedoeld om meer geld uit de zakken van automobilisten te kloppen. Echt niet om minder vervuiling, minder verkeer, minder doden etc. te krijgen.
Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatiefquote:Laat de overheid dan eens komen met een alternatief voor de auto, want dat is er nu voor veel mensen niet. Mensen staan niet voor de lol stil op de snelweg. Mensen zijn niet voor de lol veel langer van huis, waardoor de ze hun vrouw en kinderen minder kunnen zien. Maar dat is noodzakelijk omdat voor veel mensen het OV geen alternatief is.
Kom op, hoe naief kan je zijn.quote:Op maandag 16 november 2009 11:08 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel meevallen. Zolang mensen achteloos de auto pakken, is deze nog niet heel duur.
[..]
In de VS is er veel meer ruimte, de VS loopt ook op tal van punten gigantisch achter op Europa.
[..]
NL is al lang niet meer het beste jongetje van de klas.
[..]
Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.
[..]
Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatief
Betere OV bv.quote:Op maandag 16 november 2009 11:22 schreef noutie het volgende:
Kun je me even schetsen wat de oplossing voor het fileprobleem is (afgezien van minder auto's)?
"Ja, laten we de burger eens wat in zijn vrijheid beperken. Hij moet zich maar eens een paar dagen per week opsluiten in zijn eigen huis. Eens kijken hoe duur we de boetes op autorijden moeten maken, voordat ze zich niet meer buiten kunnen begeven met de auto."quote:Op maandag 16 november 2009 11:08 schreef noutie het volgende:
Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.
Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatief
Dan vangt de overheid niks omdat men dan file gaat rijden op de b-wegen.quote:Op maandag 16 november 2009 11:36 schreef Ordienair het volgende:
Ik wil tolsnelwegenwant dan kan ik lekker binnen door rijden en zo lekker niets betalen.
Grapjas, weinig mensen die bereid zijn met de trein te gaan hoor. Hoe ideaal je de trein ook maakt.quote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Betere OV bv.
Om de 10 min een trein laten rijden die stopt op alle statios en elke 15 min een sneltrein die stopt op de grote stations.
Geen spoorboekjes meer dus.
Prijzen bv 50 ct voor een enkel van station naar station, euro voor retour.
5 euro voor enkel tussen grote stations, 7,50 voor retour.
Overal waar kan 4 baans.
Dan wordt je werkgever gedwongen om je complete salaris over te maken naar de staatskas zodat je onbekommerd kan rondkarrren.quote:Op maandag 16 november 2009 11:41 schreef Lakitu het volgende:
Mis ik hier iets? Wat nou als je gewoon dat hele kastje niet koopt dan?
Ik word nog liever geitenfokker in verweggistan dan dat ik iedere dag in dat mobiele stinkhok zou moeten zitten. Tegen afzettersprijzen waar zelfs de kilometerheffing niet tegenop kan.quote:Op maandag 16 november 2009 11:40 schreef Grumpey het volgende:
helemaal voor rekeningrijden. allemaal met de trein
Er valt niets te kopen, dat bouwen ze keurig verplicht voor je in.quote:Op maandag 16 november 2009 11:41 schreef Lakitu het volgende:
Mis ik hier iets? Wat nou als je gewoon dat hele kastje niet koopt dan?
De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat.quote:Op maandag 16 november 2009 11:41 schreef Lakitu het volgende:
Mis ik hier iets? Wat nou als je gewoon dat hele kastje niet koopt dan?
Dat punt maakte ik al. De trein is helemaal geen alternatief. Enig alternatief voor files is dus het autogebruik te spreiden over de dag, en wat is daar een betere oplossing voor dan kilometerheffing die onderscheid maakt naar tijdstip van rijden.quote:Op maandag 16 november 2009 11:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik word nog liever geitenfokker in verweggistan dan dat ik iedere dag in dat mobiele stinkhok zou moeten zitten. Tegen afzettersprijzen waar zelfs de kilometerheffing niet tegenop kan.
Slotje op je mond discussie mag hier gevoerd worden.quote:Op maandag 16 november 2009 11:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat punt maakte ik al. De trein is helemaal geen alternatief. Enig alternatief voor files is dus het autogebruik te spreiden over de dag, en wat is daar een betere oplossing voor dan kilometerheffing die onderscheid maakt naar tijdstip van rijden.
slotje.
Daar is een auto dan weer handig voorquote:
Soms heb je niet zoveel keuze waar je woont en werktquote:Op maandag 16 november 2009 12:12 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Daar is een auto dan weer handig voor.
Maar elke dag een uur heen en een uur terug in zo'n overpriced hok op wielen gaan zitten, alleen maar om naar m'n werk te komen....
Dit kan ook de uitkomst zijn:quote:
Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurdquote:Op maandag 16 november 2009 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit kan ook de uitkomst zijn:
[ afbeelding ]
Ik vond dit wel passend:
[ afbeelding ]
wtf?quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurd
Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.quote:Op maandag 16 november 2009 12:46 schreef jeroen25 het volgende:
Ze moeten de wegenbelasting afschaffen en in plaats van kilometerheffing alleen benzineaccijns gebruiken.
Dan belast je én op afgelegde kilometers én op onzuinigheid zonder dat je alelrlei technische oplossingen nodig hebt.
Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.quote:Op maandag 16 november 2009 13:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?
De boer of de yup?
De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.quote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.
Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil? Einde aan de vrijheid in dit land.quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:
yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
Nee, het wordt alleen duurder.quote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil?
Zou het daarom rekeningrijden hetenquote:Op maandag 16 november 2009 13:23 schreef Intrepidity het volgende:
Er zijn nog geen keiharde bedragen genoemd voor dat soort dingen, maar is wel iets waar men rekening mee moet gaan houden vind ik
De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.
Dus in de file staat de motor uit, dus geen uitstoot.
De boer heeft hoogstwaarschijnlijk een ouder model tractor welke niet meer voldoet aan de laatste uitstootnormen.
De investeringen zijn hoog en zo goed boeren boeren niet meer tegenwoordig.
Dus wie is er milieutechnisch fout bezig en wie wordt onterecht niet belast?
quote:Op maandag 16 november 2009 12:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, handig als je <10km van je werk woont, maar daarboven praktisch onmogelijk.
Geen antwoord op m'n vraag.quote:Op maandag 16 november 2009 15:33 schreef Yakkie het volgende:
[..]
De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.
Droom jij maar lekker verder. Ik woon 45 km van mijn werk. Heb verschillende diensten variërend van 07.00 u tot 23.00 uur als begintijden. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die savonds terwijl het bv. sneeuwt nog ff 2uur naar hun werk gaan fietsen terwijl ze er in een half uurtje met de auto kunnen zijn.quote:
Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!quote:Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
Wat denk je dat zo'n protaal kost?quote:Op maandag 16 november 2009 11:44 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat.
Wat lul jij nou voor onzin.quote:Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]je kan het ook overdrijven. 10km fiets je in een half uur, neem aan dat de rit naar je werk per auto ook langer duurt. tot 15-20km is de fiets een prima optie. Maar dan moet de overheid wel meer inversteren in betere fietsverbindingen. Meer asfalt, meer rechtstreeks en beter onderhoud van fietspaden.
Wegenbelasting vervalt; dat wordt 'provinciale belasting', aangezien provincies geld gaan mislopen. Als 't goed is wordt dat opgeschroefd in 2012. Dolle pret voor de mensen die geen auto hebben dus!quote:Op dinsdag 17 november 2009 03:19 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!
Wat een kankerzooiWegenbelasting krijgt een ander naampje, en dan nog een tax erbovenop die hoger uitkomt dan wat je nu voor de wegenbelasting betaalt. Dubbelop
Ik rij per maand 1000km. 6,7 cent per kilometer = 67 euro. Betaal ik godverdomme 37 euro meer, en dan rij ik dagelijks maar 20-30 kilometerDIT GAAT ECHT NERGENS OVER.
Nou komt het mooie:
Als ik quitte speel, dus 500km per maand rij. Dat is 100km per week, dus 15 kilometer per dag.
Ik rij 7,5km heen en 7,5 terug. Dat kan makkelijk op de fiets.
Conclusie: Net wanneer een auto'tje heerlijk is, is het duurder dan dat het voorheen was.
Ik ben nu al 200 euro per maand kwijt.
POEF! Weg!Voor 1000 loze kilometers
Je bent denk ik de eerste die ik hoor zeggen dat het op de huidige manier goed gaat, dus dat houden zoals het is is een loos argument.quote:Op maandag 16 november 2009 17:40 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Ik zeg gewoon houden zoals het is. Waarom veranderen als het goed gaat?
Het gaat goed zoals het nu is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:09 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Je bent denk ik de eerste die ik hoor zeggen dat het op de huidige manier goed gaat, dus dat houden zoals het is is een loos argument.
En wie zijn er tegen die tijd met pensioen, de geweldige Babyboomersquote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:
Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem.
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
quote:Wie straks als het rekeningrijden is ingevoerd geen werkend kastje in zijn auto heeft kan zes maanden celstraf of een boete van 18.500 euro krijgen. Dat blijkt uit een wetsvoorstel van Camiel Eurlings.
Elke eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen kastje. Gaat deze stuk dan moet je dat binnen acht uur melden. Als blijkt dat er met het kastje is geknoeid dan kun je zelfs vier jaar celstraf of 74.000 euro boete verwachten. Wie een geldboete krijgt heeft overigens sowieso een strafblad die tien jaar blijft staan. Volgens de bedrijven die het kastje kunnen gaan maken zal het kastje altijd werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |