abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74739856
Dump hier je klacht over kilometerheffing!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kilometerheffing

Klacht: Wat een k*t gezeik dat kilometerheffing ik heb toch liever snelweg tol.
Cry me a River!
pi_74739897
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
pi_74739903
nadere
pi_74739907
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Jij bent zeker 15?
Roken is lekker
pi_74739926
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Zal je MOEDER blij mee zijn
Cry me a River!
pi_74739935
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:16 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Jij bent zeker 15?
14.
pi_74739944
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:17 schreef Ordienair het volgende:

[..]

Zal je MOEDER blij mee zijn
  maandag 16 november 2009 @ 09:34:31 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74740180
Boeiend, de baas betaalt toch.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74740245
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
  maandag 16 november 2009 @ 09:38:54 #10
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_74740253
Sukkels lees het partij programma dan ook voordat je stemt op de pvda. of de rest van de partijen

De enige partij zonder rekening rijden was en is de PVV .
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_74740337
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:17 schreef Apuleius het volgende:

[..]

14.
pi_74740374
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:38 schreef Apuleius het volgende:
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
pi_74740384
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn

Voor een beetje middenklasser betaal je hooguit 500 euro wegenbelasting. Als je dan SLECHTS 10,000 kilometer per jaar rijdt à 6,7 cent per kilometer, kost het je al 670 euro. Kun je nagaan hoe duur het wordt als je wel veel kilometers rijdt.

Tevens is die 6,7 cent een gemiddelde prijs. Waarschijnlijk geldt op wegen waar niemand komt een prijs van 1 cent, en op de A13 bij Rotterdam een prijs van 20 cent. Zo is het gemiddelde 6,7 cent maar betaalt toch 80% van de Nederlanders die 20 cent.

En omdat de provinciën nu inkomsten mislopen door het vervallen van de wegenbelasting, hebben ze het recht om dat te compenseren met een andere belasting Oftewel de wegenbelasting blijft bestaan onder een andere naam, en we betalen dan ook nog eens per kilometer die we rijden

En dan heb ik nog niet eens genoemd dat iedere automobilist een GPS antenne in zijn auto krijgt en overal te volgen is En wij maar zeiken op China

En het volk blijft maar slikken

Zoveel terechte -smileys heb ik nog nooit in een van mijn posts gehad geloof ik
pi_74740401
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
pi_74740597
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:46 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
pi_74740651
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:55 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
pi_74740667
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een goed initiatief vind. Degene die het meeste rijdt, dus ook het meeste gebruik maakt van de infrastructuur moet ook het meeste betalen. Ik moet wel toegeven dat ik zelf heel weinig rijd. Tussen de 85km en 100km per week.
History became legend, legend became myth.
  maandag 16 november 2009 @ 10:01:58 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74740717
Ik geloof er allemaal geen ruk van. En zeker niet als die onbetrouwbare rooie hond van een Wouter Bos met z'n uitgestreken smoelwerk dat staat te verkondigen.

Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.

Ik snap niet dat dat tiefuszooitje van rooie en gristenhonden daar in Den Haag dat nog niet door hebben. Maar waarschijnlijk hebben ze dat wel door maar houden ze dat lekker onder de pet. En dat typeert maar weer eens hoe onbetrouwbaar die gasten zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74740720
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:58 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
pi_74740732
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
pi_74740762
Nogmaals, ze hebben nog geneens gedacht hoe ze het uberhaupt technisch in de systemen moeten verwerken. Dat gaat echt een drama worden...
pi_74740763
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Oh, nee gelukkig, jij betaalt niet zoveel, dan is het goed! Zoals het voorstel er nu ligt zijn degenen die weinig rijden iets minder kwijt, en degenen die veel rijden véél meer. Dat is gewoon oneerlijk verdeeld.
pi_74740779
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
pi_74740790
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..
pi_74740803
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:01 schreef buzz1291 het volgende:

Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')