Jij bent zeker 15?quote:Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Zal je MOEDER blij mee zijnquote:Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..quote:Op maandag 16 november 2009 09:38 schreef Apuleius het volgende:
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...quote:Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..quote:Op maandag 16 november 2009 09:46 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.quote:Op maandag 16 november 2009 09:55 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.quote:Op maandag 16 november 2009 09:58 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
Oh, nee gelukkig, jij betaalt niet zoveel, dan is het goed! Zoals het voorstel er nu ligt zijn degenen die weinig rijden iets minder kwijt, en degenen die veel rijden véél meer. Dat is gewoon oneerlijk verdeeld.quote:Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.quote:Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..quote:Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.quote:Op maandag 16 november 2009 10:01 schreef buzz1291 het volgende:
Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparenquote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..
En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.quote:Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
Ja, lekker staan in de trein zonder korting voor 9 uur en een uur langer over de reis doen... wat een geweldig alternatief voor de autoquote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Noem je me nu lui en dom?quote:Op maandag 16 november 2009 10:08 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.
Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.quote:Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef ufopiloot het volgende:
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn
Om over de inbreuk op je privacy nog maar te zwijgenquote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
Inderdaad. En vervolgens verschuift het hele bedrijfsleven naar werken tussen 6 en 15 ofzo, en staan er gewoon een stuk vroeger filesquote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.
Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem.
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?quote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..quote:Op maandag 16 november 2009 10:17 schreef Apuleius het volgende:
Even lekker snel optrekken om een auto in te halen zit er dan ook niet meer in.
Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd. De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu. Bovendien zijn auto's in steden gevaarlijk voor voetgangers en fietsers. Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden.quote:Op maandag 16 november 2009 10:16 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?
Voor heel veel mensen is het OV geen optie. Het OV doet er vaak langer over, zelfs langer dan autoreistijd + filetijd.
Sommige mensen moeten van locatie naar locatie voor hun werk.
Weer anderen moeten veel spullen meenemen.
Genoeg redenen om niet met het OV te kunnen of willen. Of denk je soms dat we voor de lol stilstaan op de file? Omdat het zo gezellig is? Zodat we maar niet thuis zijn bij de jengelende kinderen, of je verdelende vrouw?!
En dan krijg je nog de nieuwe belasting van de provincie voor je kiezenquote:Op maandag 16 november 2009 10:07 schreef noutie het volgende:
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparen
Precies. De overheid is altijd heel slim met het gebruik van het woord 'gemiddeld'. Zo lijkt het heel erg mooi maar ben je uiteindelijk mooi de lul. Zo wordt de prijs per kilometer ook 'gemiddeld' 6,7 cent. No way dat je dat ook uiteindelijk betaalt.quote:Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.
Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
quote:Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'quote:Op maandag 16 november 2009 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe ze het willen gaan doen....
Ik hoorde iets over een GPS tracker in je auto.
Maar dat zou betekenen dat ze ten alle tijden weten waar je uithangt in geheel europa.
Lang leve het EU gps systeem.
Jij bent dus niet goed wijs maar dat zal dan wel komen omdat jij iedere dag in je paarse tuinbroek en bloemetjes overhemd met je bolderkar fiets naar je werk kunt. Daarvan kun je echt de meest enge ziektes van oplopen.quote:Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
De uiteindelijke prijs per kilometer gaan ze ook bepalen aan de hand van de uitstoot van de betreffende auto. Maar hoe precies is nergens te lezen.quote:Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.quote:Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
Klopt, maar die GPS-kastjes moeten ergens hun data kwijt.. GPS is eenrichtingsverkeer. Vandaar dat het plan is om her en der portalen neer te zetten die die kastjes uitlezen, en dan wordt er meteen een foto van het kenteken gemaakt om te controleren of er niet mee gesjoemeld wordt.quote:Op maandag 16 november 2009 10:29 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.
Dat doen ze volgens mij nu ook al op die manier.quote:Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
Zou mij persoonlijk ook een betere manier lijken als overal portalen neergooien.. Beter voor de overheid danquote:Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |