abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74739856
Dump hier je klacht over kilometerheffing!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kilometerheffing

Klacht: Wat een k*t gezeik dat kilometerheffing ik heb toch liever snelweg tol.
Cry me a River!
pi_74739897
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
pi_74739903
nadere
pi_74739907
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Jij bent zeker 15?
Roken is lekker
pi_74739926
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:15 schreef Apuleius het volgende:
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer.
Zal je MOEDER blij mee zijn
Cry me a River!
pi_74739935
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:16 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Jij bent zeker 15?
14.
pi_74739944
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:17 schreef Ordienair het volgende:

[..]

Zal je MOEDER blij mee zijn
  maandag 16 november 2009 @ 09:34:31 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74740180
Boeiend, de baas betaalt toch.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74740245
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
  maandag 16 november 2009 @ 09:38:54 #10
222912 lobotm
Prutsers aan de macht
pi_74740253
Sukkels lees het partij programma dan ook voordat je stemt op de pvda. of de rest van de partijen

De enige partij zonder rekening rijden was en is de PVV .
Al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel.
pi_74740337
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:17 schreef Apuleius het volgende:

[..]

14.
pi_74740374
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:38 schreef Apuleius het volgende:
En dan hebben we het ook nog eens over 2018!
Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
pi_74740384
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn

Voor een beetje middenklasser betaal je hooguit 500 euro wegenbelasting. Als je dan SLECHTS 10,000 kilometer per jaar rijdt à 6,7 cent per kilometer, kost het je al 670 euro. Kun je nagaan hoe duur het wordt als je wel veel kilometers rijdt.

Tevens is die 6,7 cent een gemiddelde prijs. Waarschijnlijk geldt op wegen waar niemand komt een prijs van 1 cent, en op de A13 bij Rotterdam een prijs van 20 cent. Zo is het gemiddelde 6,7 cent maar betaalt toch 80% van de Nederlanders die 20 cent.

En omdat de provinciën nu inkomsten mislopen door het vervallen van de wegenbelasting, hebben ze het recht om dat te compenseren met een andere belasting Oftewel de wegenbelasting blijft bestaan onder een andere naam, en we betalen dan ook nog eens per kilometer die we rijden

En dan heb ik nog niet eens genoemd dat iedere automobilist een GPS antenne in zijn auto krijgt en overal te volgen is En wij maar zeiken op China

En het volk blijft maar slikken

Zoveel terechte -smileys heb ik nog nooit in een van mijn posts gehad geloof ik
pi_74740401
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk..
Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
pi_74740597
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:46 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe...
Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
pi_74740651
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:55 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja..
Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
pi_74740667
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een goed initiatief vind. Degene die het meeste rijdt, dus ook het meeste gebruik maakt van de infrastructuur moet ook het meeste betalen. Ik moet wel toegeven dat ik zelf heel weinig rijd. Tussen de 85km en 100km per week.
History became legend, legend became myth.
  maandag 16 november 2009 @ 10:01:58 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74740717
Ik geloof er allemaal geen ruk van. En zeker niet als die onbetrouwbare rooie hond van een Wouter Bos met z'n uitgestreken smoelwerk dat staat te verkondigen.

Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.

Ik snap niet dat dat tiefuszooitje van rooie en gristenhonden daar in Den Haag dat nog niet door hebben. Maar waarschijnlijk hebben ze dat wel door maar houden ze dat lekker onder de pet. En dat typeert maar weer eens hoe onbetrouwbaar die gasten zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74740720
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:58 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen.
Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
pi_74740732
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
pi_74740762
Nogmaals, ze hebben nog geneens gedacht hoe ze het uberhaupt technisch in de systemen moeten verwerken. Dat gaat echt een drama worden...
pi_74740763
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Oh, nee gelukkig, jij betaalt niet zoveel, dan is het goed! Zoals het voorstel er nu ligt zijn degenen die weinig rijden iets minder kwijt, en degenen die veel rijden véél meer. Dat is gewoon oneerlijk verdeeld.
pi_74740779
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever.
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
pi_74740790
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:02 schreef noutie het volgende:
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder
Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..
pi_74740803
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:01 schreef buzz1291 het volgende:

Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan.
Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
pi_74740839
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was..
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparen
pi_74740861
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.
  maandag 16 november 2009 @ 10:09:34 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_74740891
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:

[..]

Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Ja, lekker staan in de trein zonder korting voor 9 uur en een uur langer over de reis doen... wat een geweldig alternatief voor de auto
pi_74740892
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:08 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom.
Noem je me nu lui en dom?
pi_74740905
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:09 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Noem je me nu lui en dom?
Als jij je aangesproken voelt, sure
pi_74740954
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:45 schreef ufopiloot het volgende:
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn
Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.

Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.

Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem.
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
  maandag 16 november 2009 @ 10:13:55 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_74740973
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
Om over de inbreuk op je privacy nog maar te zwijgen
pi_74740982
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.

Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.

Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem.
En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt.
Inderdaad. En vervolgens verschuift het hele bedrijfsleven naar werken tussen 6 en 15 ofzo, en staan er gewoon een stuk vroeger files
pi_74741041
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:

Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?

Voor heel veel mensen is het OV geen optie. Het OV doet er vaak langer over, zelfs langer dan autoreistijd + filetijd.
Sommige mensen moeten van locatie naar locatie voor hun werk.
Weer anderen moeten veel spullen meenemen.

Genoeg redenen om niet met het OV te kunnen of willen. Of denk je soms dat we voor de lol stilstaan op de file? Omdat het zo gezellig is? Zodat we maar niet thuis zijn bij de jengelende kinderen, of je verdelende vrouw?!
pi_74741064
Even lekker snel optrekken om een auto in te halen zit er dan ook niet meer in.
pi_74741090
Dat GPS systeempje is ook wel handig om zonder flitspalen te controleren of je te hard reed.

Als je graag wilt dat mensen meer betalen naar mate ze meer rijden, gooi dat gewoon wat centen bij de brandstofprijs op.
Wat mensen ook vergeten is dat elke Nederlander dat GPS systeem MOET aanschaffen, voor eigen kosten. Tegen de 300 euro denkt men nu.

Ik heb nog niemand in mijn omgeving gehoord die goedkoper uit zou zijn met het rekeningrijden en dan woon ik in een vrijwel filevrije omgeving als Noord Nederland.
pi_74741093
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:17 schreef Apuleius het volgende:
Even lekker snel optrekken om een auto in te halen zit er dan ook niet meer in.
Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 10:21:09 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74741141
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe ze het willen gaan doen....
Ik hoorde iets over een GPS tracker in je auto.
Maar dat zou betekenen dat ze ten alle tijden weten waar je uithangt in geheel europa.
Lang leve het EU gps systeem.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74741153
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:16 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen?

Voor heel veel mensen is het OV geen optie. Het OV doet er vaak langer over, zelfs langer dan autoreistijd + filetijd.
Sommige mensen moeten van locatie naar locatie voor hun werk.
Weer anderen moeten veel spullen meenemen.

Genoeg redenen om niet met het OV te kunnen of willen. Of denk je soms dat we voor de lol stilstaan op de file? Omdat het zo gezellig is? Zodat we maar niet thuis zijn bij de jengelende kinderen, of je verdelende vrouw?!
Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd. De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu. Bovendien zijn auto's in steden gevaarlijk voor voetgangers en fietsers. Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden.
pi_74741166
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:07 schreef noutie het volgende:
Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparen
En dan krijg je nog de nieuwe belasting van de provincie voor je kiezen
quote:
Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit.

Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn.
Precies. De overheid is altijd heel slim met het gebruik van het woord 'gemiddeld'. Zo lijkt het heel erg mooi maar ben je uiteindelijk mooi de lul. Zo wordt de prijs per kilometer ook 'gemiddeld' 6,7 cent. No way dat je dat ook uiteindelijk betaalt.

Dan komen ze met verschillende prijzen op rustige en drukke wegen, waardoor het gemiddelde over alle wegen wel 6,7 is, maar bijna iedereen meer betaald omdat er mee op de drukke wegen gereden wordt. Of voor rijden tussen 12 uur 's nachts en 5 uur in de ochtend 1 cent, maar voor rijden tussen 7 en 9 uur betaal je 20 cent.

En dat GPS systeem inderdaad.. Automatisch bekeuringen in de brievenbus, en 24 uur per dag ben je te tracken. Zo kunnen ze alle sluiproutes achterhalen om daar de prijs omhoog te gooien, of kunnen ze kijken op welke snelwegen de meeste mensen rijden om daar flink de prijs op te krikken. En als ze zien dat je in de file staat kunnen ze er ook een factor 10 overheen gooien.

[ Bericht 56% gewijzigd door ufopiloot op 16-11-2009 10:28:18 ]
pi_74741174
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:19 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond..
pi_74741177
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:21 schreef Netsplitter het volgende:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe ze het willen gaan doen....
Ik hoorde iets over een GPS tracker in je auto.
Maar dat zou betekenen dat ze ten alle tijden weten waar je uithangt in geheel europa.
Lang leve het EU gps systeem.
In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
  maandag 16 november 2009 @ 10:24:15 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74741210
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:05 schreef noutie het volgende:

[..]

Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan.
Jij bent dus niet goed wijs maar dat zal dan wel komen omdat jij iedere dag in je paarse tuinbroek en bloemetjes overhemd met je bolderkar fiets naar je werk kunt. Daarvan kun je echt de meest enge ziektes van oplopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74741222
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
De uiteindelijke prijs per kilometer gaan ze ook bepalen aan de hand van de uitstoot van de betreffende auto. Maar hoe precies is nergens te lezen.
pi_74741331
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:22 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid'
Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.
pi_74741385
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:29 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje.
Klopt, maar die GPS-kastjes moeten ergens hun data kwijt.. GPS is eenrichtingsverkeer. Vandaar dat het plan is om her en der portalen neer te zetten die die kastjes uitlezen, en dan wordt er meteen een foto van het kenteken gemaakt om te controleren of er niet mee gesjoemeld wordt.
pi_74741400
en 6,7 cent in 2018.. ik geloof er geen zak van. Tegen die tijd blijkt dat de inflatiecorrectie er voor zorgt dat we op 15 cent uit moeten komen ofzo.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 november 2009 @ 10:34:29 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74741456
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74741496
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
Dat doen ze volgens mij nu ook al op die manier.
pi_74741513
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:34 schreef Netsplitter het volgende:
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten?
Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen.
Of draaf ik nu door??
Zou mij persoonlijk ook een betere manier lijken als overal portalen neergooien.. Beter voor de overheid dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')