Ik wacht nog op de Partij voor de Privacy. PVDPquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:43 schreef LXIV het volgende:
Het allerergste is nog dat de overheid vanaf dat moment op ieder moment weet waar je bent, hoe hard je rijdt, of je wel voor het stoplicht stopt, kortom alles.
3 cent per kilometer is toch gewoon veels te veelquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het idee betalen per gereden kilometer is opzich prima.
De uitvoering en hoe het verkocht wordt niet.
Bovendien kan het zoveel simpeler.
Die excuses ook.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Toempf het volgende:
Ik las vanochtend in de krant dat 'de auto geen melkkoe is'. Aldus ene Camiel Eurlings. Natuurlijk niet
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Wegenbelasting wordt afgeschaft toch?
Ja, maar ik blijf toch veel liever de EUR 20 per maand betalen die ik nu kwijt ben, dan dat ik straks achterlijke bedragen van over de EUR 1000 per jaar moet gaan betalen door de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Wegenbelasting wordt afgeschaft toch?
De wereld vergaat in 2012, conspiracy theory!quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die excuses ook.Ze gaan er van uit dat tegen 2012 mensen maar liefst 15% minder gaan rijden. WTF? Waar baseren ze dat op? Hoe willen ze dat gaan waarmaken? Gaan ze alle gebouwen verplaatsen zodat mensen dichter bij hun werk wonen of wat?
![]()
Ook zou het eerlijker zijn ten opzichte van mensen die nu weinig kilometers maken. Dat is an sich ook zo, maar deze verschillen zijn zo buitenproportioneel dat zelfs deze kleine groep mensen er niet zo heel veel op vooruit zal gaan.
Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Minder waard niet, je hebt gewoon meer betaald.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.
Ook leuk als je voor 2012 een auto gekocht hebt, die is dan in een klap een stuk minder waard.
Dat zullen ze wel niet durven, omdat de prijzen voor brandstof nu al voor het grootste percentage uit accijnzen bestaan. Omdat ze natuurlijk toch meer er aan willen gaan verdienen, zoeken ze wel iets anders. En toen was er de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:56 schreef H.FR het volgende:
Ze kunnen toch veel beter een extra accijns op de brandstof doe
Daar heb je ook grote kans op inderdaad. Die GPS kastjes zijn gewoon gedoemd om te falen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef GrigoriPerelman het volgende:
ach joh dit loopt toch op niks uit. Ze pompen er eerst 4 miljard geld in om het rond te maken en uiteindelijk blijkt het systeem zo lek als een mandje en gaat het niet door.
check de ov chipkaart![]()
dit moet wel fout gaan aflopen
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 20,- per maand, en dus ¤ 240 per jaar. Oftewel, ik hoef maar een miezerige 10.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al ¤ 60 per jaar op achteruit.En de 10.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.
![]()
![]()
En dan ga ik nog uit van het 'starttarief' van EUR 0,03. Wat als ze het naderhand gaan verhogen naar, pak 'm beet, EUR 0,05? En ga er maar van uit dat dat tóch gaat gebeuren, dan zouden 25.000 kilometers je dus maar liefst EUR 1250 kosten. Dat is toch niet meer normaal?![]()
Volgens rekenhulp (linkje van NOS site) is er inderdaad een hoger kilometertarief voor oudere auto's. Kortom de minder kapitaalkrachtigen (of mensen zoals ik die oude autos gewoon leuker vinden) worden dus extra genaaid.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:00 schreef _kloon_ het volgende:
Ik lees het nog niet terug maar is het ook nog eens zo dat nieuwe auto's ook een lager kilometer tarief gaan krijgen dan oude? Daar was namelijk al wel eens sprake van.
Dat dus!quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Jofol het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |