Daar is een auto dan weer handig voorquote:
Soms heb je niet zoveel keuze waar je woont en werktquote:Op maandag 16 november 2009 12:12 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Daar is een auto dan weer handig voor.
Maar elke dag een uur heen en een uur terug in zo'n overpriced hok op wielen gaan zitten, alleen maar om naar m'n werk te komen....
Dit kan ook de uitkomst zijn:quote:
Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurdquote:Op maandag 16 november 2009 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit kan ook de uitkomst zijn:
[ afbeelding ]
Ik vond dit wel passend:
[ afbeelding ]
wtf?quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurd
Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.quote:Op maandag 16 november 2009 12:46 schreef jeroen25 het volgende:
Ze moeten de wegenbelasting afschaffen en in plaats van kilometerheffing alleen benzineaccijns gebruiken.
Dan belast je én op afgelegde kilometers én op onzuinigheid zonder dat je alelrlei technische oplossingen nodig hebt.
Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.quote:Op maandag 16 november 2009 13:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?
De boer of de yup?
De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.quote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.
Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil? Einde aan de vrijheid in dit land.quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:
yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
Nee, het wordt alleen duurder.quote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil?
Zou het daarom rekeningrijden hetenquote:Op maandag 16 november 2009 13:23 schreef Intrepidity het volgende:
Er zijn nog geen keiharde bedragen genoemd voor dat soort dingen, maar is wel iets waar men rekening mee moet gaan houden vind ik
De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.
Dus in de file staat de motor uit, dus geen uitstoot.
De boer heeft hoogstwaarschijnlijk een ouder model tractor welke niet meer voldoet aan de laatste uitstootnormen.
De investeringen zijn hoog en zo goed boeren boeren niet meer tegenwoordig.
Dus wie is er milieutechnisch fout bezig en wie wordt onterecht niet belast?
quote:Op maandag 16 november 2009 12:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, handig als je <10km van je werk woont, maar daarboven praktisch onmogelijk.
Geen antwoord op m'n vraag.quote:Op maandag 16 november 2009 15:33 schreef Yakkie het volgende:
[..]
De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.
Droom jij maar lekker verder. Ik woon 45 km van mijn werk. Heb verschillende diensten variërend van 07.00 u tot 23.00 uur als begintijden. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die savonds terwijl het bv. sneeuwt nog ff 2uur naar hun werk gaan fietsen terwijl ze er in een half uurtje met de auto kunnen zijn.quote:
Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!quote:Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
Wat denk je dat zo'n protaal kost?quote:Op maandag 16 november 2009 11:44 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat.
Wat lul jij nou voor onzin.quote:Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]je kan het ook overdrijven. 10km fiets je in een half uur, neem aan dat de rit naar je werk per auto ook langer duurt. tot 15-20km is de fiets een prima optie. Maar dan moet de overheid wel meer inversteren in betere fietsverbindingen. Meer asfalt, meer rechtstreeks en beter onderhoud van fietspaden.
Wegenbelasting vervalt; dat wordt 'provinciale belasting', aangezien provincies geld gaan mislopen. Als 't goed is wordt dat opgeschroefd in 2012. Dolle pret voor de mensen die geen auto hebben dus!quote:Op dinsdag 17 november 2009 03:19 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!
Wat een kankerzooiWegenbelasting krijgt een ander naampje, en dan nog een tax erbovenop die hoger uitkomt dan wat je nu voor de wegenbelasting betaalt. Dubbelop
Ik rij per maand 1000km. 6,7 cent per kilometer = 67 euro. Betaal ik godverdomme 37 euro meer, en dan rij ik dagelijks maar 20-30 kilometerDIT GAAT ECHT NERGENS OVER.
Nou komt het mooie:
Als ik quitte speel, dus 500km per maand rij. Dat is 100km per week, dus 15 kilometer per dag.
Ik rij 7,5km heen en 7,5 terug. Dat kan makkelijk op de fiets.
Conclusie: Net wanneer een auto'tje heerlijk is, is het duurder dan dat het voorheen was.
Ik ben nu al 200 euro per maand kwijt.
POEF! Weg!Voor 1000 loze kilometers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |