Domme dief ook die niet eerst even dat kastje onklaar maakt..quote:Op maandag 16 november 2009 10:39 schreef ufopiloot het volgende:
Zolang ze iedereen maar kunnen volgen. Maar als je auto dan gejat wordt en je wilt opvragen waar hij staat is het geheim
Eerlijk volgens welke maatstaven?quote:Op maandag 16 november 2009 10:21 schreef noutie het volgende:
Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd.
De km-heffing is er helemaal niet voor het milieu. Dat is een leugen van de overheid.quote:De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu.
Laat de overheid dan eens komen met een alternatief voor de auto, want dat is er nu voor veel mensen niet. Mensen staan niet voor de lol stil op de snelweg. Mensen zijn niet voor de lol veel langer van huis, waardoor de ze hun vrouw en kinderen minder kunnen zien. Maar dat is noodzakelijk omdat voor veel mensen het OV geen alternatief is.quote:Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden.
Lijkt me erg moeilijk, anders kan ik dat ook elke keer doen en gewoon alle portalen vermijden.quote:Op maandag 16 november 2009 10:42 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Domme dief ook die niet eerst even dat kastje onklaar maakt..
Dat vind ik dus wel meevallen. Zolang mensen achteloos de auto pakken, is deze nog niet heel duur.quote:Op maandag 16 november 2009 10:44 schreef FinancialBubble het volgende:
[..]
Eerlijk volgens welke maatstaven?
Het wordt in ieder geval een flink stuk duurder, maar of het daarmee ook eerlijker is, is de vraag.
[quote]Er wordt nu al enorm veel betaald voor de auto.
In de VS is er veel meer ruimte, de VS loopt ook op tal van punten gigantisch achter op Europa.quote:In de VS kost het hebben en rijden van een auto veel minder. Is het daarom hier eerlijker dan daar? En wordt hier het straks NOG eerlijker dan in de VS? Waarom moeten wij zo eerlijk zijn, terwijl de rest van de wereld zo oneerlijk is?
NL is al lang niet meer het beste jongetje van de klas.quote:Waarom moet Nederland altijd het beste jongetje van de klas zijn, ten koste van de portomonnee van hardwerkende Nederlandse burgers?!
Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.quote:Hetzelfde geldT voor de km-heffing. Die is alleen maar bedoeld om meer geld uit de zakken van automobilisten te kloppen. Echt niet om minder vervuiling, minder verkeer, minder doden etc. te krijgen.
Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatiefquote:Laat de overheid dan eens komen met een alternatief voor de auto, want dat is er nu voor veel mensen niet. Mensen staan niet voor de lol stil op de snelweg. Mensen zijn niet voor de lol veel langer van huis, waardoor de ze hun vrouw en kinderen minder kunnen zien. Maar dat is noodzakelijk omdat voor veel mensen het OV geen alternatief is.
Kom op, hoe naief kan je zijn.quote:Op maandag 16 november 2009 11:08 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel meevallen. Zolang mensen achteloos de auto pakken, is deze nog niet heel duur.
[..]
In de VS is er veel meer ruimte, de VS loopt ook op tal van punten gigantisch achter op Europa.
[..]
NL is al lang niet meer het beste jongetje van de klas.
[..]
Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.
[..]
Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatief
Betere OV bv.quote:Op maandag 16 november 2009 11:22 schreef noutie het volgende:
Kun je me even schetsen wat de oplossing voor het fileprobleem is (afgezien van minder auto's)?
"Ja, laten we de burger eens wat in zijn vrijheid beperken. Hij moet zich maar eens een paar dagen per week opsluiten in zijn eigen huis. Eens kijken hoe duur we de boetes op autorijden moeten maken, voordat ze zich niet meer buiten kunnen begeven met de auto."quote:Op maandag 16 november 2009 11:08 schreef noutie het volgende:
Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen.
Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatief
Dan vangt de overheid niks omdat men dan file gaat rijden op de b-wegen.quote:Op maandag 16 november 2009 11:36 schreef Ordienair het volgende:
Ik wil tolsnelwegenwant dan kan ik lekker binnen door rijden en zo lekker niets betalen.
Grapjas, weinig mensen die bereid zijn met de trein te gaan hoor. Hoe ideaal je de trein ook maakt.quote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Betere OV bv.
Om de 10 min een trein laten rijden die stopt op alle statios en elke 15 min een sneltrein die stopt op de grote stations.
Geen spoorboekjes meer dus.
Prijzen bv 50 ct voor een enkel van station naar station, euro voor retour.
5 euro voor enkel tussen grote stations, 7,50 voor retour.
Overal waar kan 4 baans.
Dan wordt je werkgever gedwongen om je complete salaris over te maken naar de staatskas zodat je onbekommerd kan rondkarrren.quote:Op maandag 16 november 2009 11:41 schreef Lakitu het volgende:
Mis ik hier iets? Wat nou als je gewoon dat hele kastje niet koopt dan?
Ik word nog liever geitenfokker in verweggistan dan dat ik iedere dag in dat mobiele stinkhok zou moeten zitten. Tegen afzettersprijzen waar zelfs de kilometerheffing niet tegenop kan.quote:Op maandag 16 november 2009 11:40 schreef Grumpey het volgende:
helemaal voor rekeningrijden. allemaal met de trein
Er valt niets te kopen, dat bouwen ze keurig verplicht voor je in.quote:Op maandag 16 november 2009 11:41 schreef Lakitu het volgende:
De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat.quote:Op maandag 16 november 2009 11:41 schreef Lakitu het volgende:
Dat punt maakte ik al. De trein is helemaal geen alternatief. Enig alternatief voor files is dus het autogebruik te spreiden over de dag, en wat is daar een betere oplossing voor dan kilometerheffing die onderscheid maakt naar tijdstip van rijden.quote:Op maandag 16 november 2009 11:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ik word nog liever geitenfokker in verweggistan dan dat ik iedere dag in dat mobiele stinkhok zou moeten zitten. Tegen afzettersprijzen waar zelfs de kilometerheffing niet tegenop kan.
Slotje op je mond discussie mag hier gevoerd worden.quote:Op maandag 16 november 2009 11:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat punt maakte ik al. De trein is helemaal geen alternatief. Enig alternatief voor files is dus het autogebruik te spreiden over de dag, en wat is daar een betere oplossing voor dan kilometerheffing die onderscheid maakt naar tijdstip van rijden.
slotje.
Daar is een auto dan weer handig voorquote:
Soms heb je niet zoveel keuze waar je woont en werktquote:Op maandag 16 november 2009 12:12 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Daar is een auto dan weer handig voor.
Maar elke dag een uur heen en een uur terug in zo'n overpriced hok op wielen gaan zitten, alleen maar om naar m'n werk te komen....
Dit kan ook de uitkomst zijn:quote:
Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurdquote:Op maandag 16 november 2009 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dit kan ook de uitkomst zijn:
[ afbeelding ]
Ik vond dit wel passend:
[ afbeelding ]
wtf?quote:Op maandag 16 november 2009 12:35 schreef Ordienair het volgende:
[..]
Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurd
Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.quote:Op maandag 16 november 2009 12:46 schreef jeroen25 het volgende:
Ze moeten de wegenbelasting afschaffen en in plaats van kilometerheffing alleen benzineaccijns gebruiken.
Dan belast je én op afgelegde kilometers én op onzuinigheid zonder dat je alelrlei technische oplossingen nodig hebt.
Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.quote:Op maandag 16 november 2009 13:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig?
De boer of de yup?
De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.quote:Op maandag 16 november 2009 13:04 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file.
Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil? Einde aan de vrijheid in dit land.quote:Op maandag 16 november 2009 12:59 schreef Grumpey het volgende:
yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time.
Nee, het wordt alleen duurder.quote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef FinancialBubble het volgende:
Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil?
Zou het daarom rekeningrijden hetenquote:Op maandag 16 november 2009 13:23 schreef Intrepidity het volgende:
Er zijn nog geen keiharde bedragen genoemd voor dat soort dingen, maar is wel iets waar men rekening mee moet gaan houden vind ik
De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.quote:Op maandag 16 november 2009 13:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem.
Dus in de file staat de motor uit, dus geen uitstoot.
De boer heeft hoogstwaarschijnlijk een ouder model tractor welke niet meer voldoet aan de laatste uitstootnormen.
De investeringen zijn hoog en zo goed boeren boeren niet meer tegenwoordig.
Dus wie is er milieutechnisch fout bezig en wie wordt onterecht niet belast?
quote:Op maandag 16 november 2009 12:02 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, handig als je <10km van je werk woont, maar daarboven praktisch onmogelijk.
Geen antwoord op m'n vraag.quote:Op maandag 16 november 2009 15:33 schreef Yakkie het volgende:
[..]
De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald.
Droom jij maar lekker verder. Ik woon 45 km van mijn werk. Heb verschillende diensten variërend van 07.00 u tot 23.00 uur als begintijden. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die savonds terwijl het bv. sneeuwt nog ff 2uur naar hun werk gaan fietsen terwijl ze er in een half uurtje met de auto kunnen zijn.quote:
Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!quote:Op maandag 16 november 2009 10:04 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken.
Wat denk je dat zo'n protaal kost?quote:Op maandag 16 november 2009 11:44 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat.
Wat lul jij nou voor onzin.quote:Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]je kan het ook overdrijven. 10km fiets je in een half uur, neem aan dat de rit naar je werk per auto ook langer duurt. tot 15-20km is de fiets een prima optie. Maar dan moet de overheid wel meer inversteren in betere fietsverbindingen. Meer asfalt, meer rechtstreeks en beter onderhoud van fietspaden.
Wegenbelasting vervalt; dat wordt 'provinciale belasting', aangezien provincies geld gaan mislopen. Als 't goed is wordt dat opgeschroefd in 2012. Dolle pret voor de mensen die geen auto hebben dus!quote:Op dinsdag 17 november 2009 03:19 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing!
Wat een kankerzooiWegenbelasting krijgt een ander naampje, en dan nog een tax erbovenop die hoger uitkomt dan wat je nu voor de wegenbelasting betaalt. Dubbelop
Ik rij per maand 1000km. 6,7 cent per kilometer = 67 euro. Betaal ik godverdomme 37 euro meer, en dan rij ik dagelijks maar 20-30 kilometerDIT GAAT ECHT NERGENS OVER.
Nou komt het mooie:
Als ik quitte speel, dus 500km per maand rij. Dat is 100km per week, dus 15 kilometer per dag.
Ik rij 7,5km heen en 7,5 terug. Dat kan makkelijk op de fiets.
Conclusie: Net wanneer een auto'tje heerlijk is, is het duurder dan dat het voorheen was.
Ik ben nu al 200 euro per maand kwijt.
POEF! Weg!Voor 1000 loze kilometers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |