abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74785801
Ieh, dat is eng. ;o
pi_74786109
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:28 schreef Geerd het volgende:
dwarsliggers
Uiteraard
Killing as few patients as possible.
pi_74787479


Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation



Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's
pi_74787758
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation

[ link | afbeelding ]

Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's
Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzetten .
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2009 @ 17:50:08 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74787797
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzetten .
Als je zo'n nieuwe CTA hebben dan staat er En verder ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 november 2009 @ 18:54:22 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74789544
Gaat lekker met die internationale treinen
Thalys naar Amsterdam van 18.?? mag je te Rotterdam Centraal niet instappen, ook al heb je een ticket.. Tevens heeft ie +17 ...
Wat beleven we nu?
Tevens rijd de IC naar Brussel(18.55 uit Rotterdam) vandaag niet.
Zo zijn er nog meer vertragingen te vinden..
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:27:43 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74790817
quote:
Boete voor spoorvervoerder DB Schenker

17 november 2009

De rechtbank in Dordrecht heeft een boete van 100 duizend euro opgelegd aan spoorvervoerbedrijf DB Schenker. Het bedrijf heeft dit jaar minstens acht keer verzuimd melding te maken van het langer dan drie uur aanwezig zijn van gevaarlijke stoffen op rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht.

In alle gevallen ging het om vuurwerktransporten naar Italië. In 2006 en 2007 kreeg het bedrijf ook al boetes. Toen ging het om Britse munitie.

De helft van de nieuw opgelegde boete is voorwaardelijk. Tijdens de rechtzaak twee weken geleden bleek al dat DB Schenker en andere spoorvervoerders binnenkort opnieuw moeten voorkomen.
Ze zijn laks daarmee dus..
Mij lijkt dat het melden van de gevaarlijke stoffen op het rangeerterrein standaard is, en je niet zomaar verzuimd.. Het is in dit geval toch een standaard handeling lijkt mij?
pi_74791014
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation

[ link | afbeelding ]

Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's
Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n scherm
dag
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:49:24 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74793882
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:54 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker met die internationale treinen
Thalys naar Amsterdam van 18.?? mag je te Rotterdam Centraal niet instappen, ook al heb je een ticket.. Tevens heeft ie +17 ...
Wat beleven we nu?
Tevens rijd de IC naar Brussel(18.55 uit Rotterdam) vandaag niet.
Zo zijn er nog meer vertragingen te vinden..
Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.


Je kunt ook geen ticket Rotterdam - Amsterdam kopen voor Thalys.
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:51:07 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74793952
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:28 schreef Geerd het volgende:
dwarsliggers
Herstel: fuckingnimby's.
pi_74796009


Silence
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2009 @ 21:41:33 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74796199
Hij heeft hem eindelijk hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74796274
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Silence
Proficiat!
Hoeveel moet je er nu nog in België?
pi_74796828
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Proficiat!
Hoeveel moet je er nu nog in België?
Ik denk 10

Maar komend weekend wat opveegwerk, en dan nog 7. 7 makkelijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74797003
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Hij heeft hem eindelijk hoor
Deze was niet echt moeilijk trouwens Aubange was al moeilijker bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74797108
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:33 schreef Peter het volgende:

[..]

Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n scherm
En dat voor iphone foto's

Resizing is hard
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:02:51 #118
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74797152
Zevenaar-Doetinchem (vul maar in)
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:12:08 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74797555
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.


Je kunt ook geen ticket Rotterdam - Amsterdam kopen voor Thalys.
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info!

En der zit der weer iemand onder de trein, tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders.
Dit is dus op de Merwede-LingeLijn
Aldus NS
pi_74797753
Van Brussel naar Oostende kan ft. mag ook niet met de Thalys. Net als van Namen naar Luik. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:28:35 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74798264
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Zevenaar-Doetinchem (vul maar in)
"rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring."
Daar kunnen ze ook nooit iets goed repareren lijkt t wel
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2009 @ 22:34:12 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74798487
Ze repareren het ook niet volgens mij, ze wachten gewoon tot de storing weer verdwijnt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:43:04 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74798877
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:34 schreef dennistd het volgende:
Ze repareren het ook niet volgens mij, ze wachten gewoon tot de storing weer verdwijnt
Ja, dat kan ook wel eens:D
En daarom komt die storing steeds terug
pi_74799642
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Silence
'k Kwam er afgelopen weekend langs met de auto, moet zeggen dat het er (voor een Belgisch station) erg netjes uitziet
pi_74804484
Vanaf welke datum kan ik het nieuwe Spoorboekje kopen?
pi_74816175
Zelf ook verder gezocht naar een mooie spoorlijnen die ik kan nemen op mijn treinreis van Zurich naar Innsbruck.
Als er nog tips zijn hoor ik ze graag.

Voorlopig is het geworden in een dag Zurich - Tirano, Tirano via Klosters naar Feldkirch
De Albulabahn en de Bernina-Bahn schijnen super te zijn.

Snelle paint.

Groen: Heenweg
Geel: Heen en terugweg
Blauw: Terugweg

Moet nog wel een aantal dingen uitzoeken, maar ik heb er al erg zin in.

Info @ WIKI
............................
  woensdag 18 november 2009 @ 15:24:47 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74818456


Dit is als ik me niet vergis de JR500.
Deze rijd op het Shinkansen netwerk, in Japan.
Het is ook nog eens de snelste (?) trein.

Die trein is beter dan de V250
pi_74818664
Lachen hoor, maar dan vind ik zelfs de V250 mooier.

Hoe hard kan ´ie?
pi_74818959
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is als ik me niet vergis de JR500.
Deze rijd op het Shinkansen netwerk, in Japan.
Het is ook nog eens de snelste (?) trein.

Die trein is beter dan de V250
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit Alleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 november 2009 @ 15:40:46 #130
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_74819026
quote:
Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef sander89 het volgende:
Zelf ook verder gezocht naar een mooie spoorlijnen die ik kan nemen op mijn treinreis van Zurich naar Innsbruck.
Als er nog tips zijn hoor ik ze graag.

Voorlopig is het geworden in een dag Zurich - Tirano, Tirano via Klosters naar Feldkirch
De Albulabahn en de Bernina-Bahn schijnen super te zijn.

Moet nog wel een aantal dingen uitzoeken, maar ik heb er al erg zin in.

Info @ WIKI

Die kan ik zeker aanbevelen! Vooral de Bernina is erg mooi 2,5 uur puur genieten! De Albula is mooi met al zijn tunnels maar daardoor zie je erg weinig, het Landwasser viaduct is wel spectaculair
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
  woensdag 18 november 2009 @ 15:47:17 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74819229
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit Alleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Klopt. De Shinkansen 700 / N700 vind ik dan wel wat minder strak uiterlijk.. Vooral de voorkant. Oordeel zelf.


De designspeed van de Shinkansen 500 is 320km/h.
Dit is ook bij de 700 series.

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 18-11-2009 15:52:40 ]
  woensdag 18 november 2009 @ 16:14:48 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74820256
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Zevenaar-Doetinchem (vul maar in)
Hij was er vandaag alweer!
quote:
Winterswijk-Arnhem
Woensdag 18 November 15:47Oorzaak De beperkingen tussen Zevenaar en Doetinchem als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Binnen 24uur al de 2e keer
pi_74824280
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Hij was er vandaag alweer!
[..]

Binnen 24uur al de 2e keer
Ging echt nergens over die vertraging. Eerst 20 minuten wachten in wehl. Kom je op doetinchem kun je ook nog 30 minuten wachten omdat er geen trein naar winterswijk gaat

En dan had je de heenweg ook al 10 minuten vertraging
pi_74825166
Zo dat was even lekker.
Damn. 3 kwartier gewacht voor beide overgangen hier vanwege deze storing;

Tussen Den Dolder en Bilthoven rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
  Redactie Sport woensdag 18 november 2009 @ 18:41:32 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74825407
Nou, ik had het wel geweten (als ik met de fiets zou zijn dan he)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74825458
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dennistd het volgende:
Nou, ik had het wel geweten (als ik met de fiets zou zijn dan he)
Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.
pi_74825488
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef Crientj het volgende:
Zo dat was even lekker.
Damn. 3 kwartier gewacht voor beide overgangen hier vanwege deze storing;

Tussen Den Dolder en Bilthoven rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
Ik had er geen last van
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 18 november 2009 @ 19:29:42 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74827219
quote:
Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef Crientj het volgende:

[..]

Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.
Als der geen trein was, had ik dus wel doorgefietst of gelopen.
Anders wacht je wel heel lang
pi_74827608
Een spoorboom is geen voetgangersverkeerslicht!
pi_74833088
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:30 schreef Socios het volgende:
Lachen hoor, maar dan vind ik zelfs de V250 mooier.
WAT DE NEUK








Wat mij betreft de mooiste trein ooit .
  woensdag 18 november 2009 @ 22:12:51 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74833676
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

WAT DE NEUK

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Wat mij betreft de mooiste trein ooit .
Ja, dat zou ik ook denken

De V250 is toch geen gezicht? Een lomp uiterlijk bij een lomp bedrijf(NS HiSpeed)
pi_74842296
Ik zat laatst in een ICM van Ut naar Rtd, zitten er gewoon stopcontacten in
Voortaan toch de laptop mee als ik weer in die buurt moet werken
pi_74842733
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat laatst in een ICM van Ut naar Rtd, zitten er gewoon stopcontacten in
Voortaan toch de laptop mee als ik weer in die buurt moet werken
Dan zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.
pi_74842766
quote:
Op donderdag 19 november 2009 09:58 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.
Was idd de 4444
Ik dacht al: dat me dit nog nooit is opgevallen Reis dat stuk de laatste tijd namelijk best vaak.

Die trein is btw echt achterlijk druk altijd, welk moment van de dag je ook gaat
pi_74843080
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 november 2009 @ 10:15:22 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74843104
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
Dat was vroegah. Tegenwoordig rijdt in de ambtenarentrein 2x VIRM. Elke dag dus 8 tot 12 bakken dubbeldeks
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 november 2009 @ 10:28:13 #147
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74843386
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
uhmmm inderdaad dat was vroegâh, tegenwoordig is die tA bak, gewoon weer een mB bak
Oftewel gewoon weer een 2e klas rijtuig. Maar dan met gordijntjes en stopcontacten.
Het nummer 4444, blijft hij gewoon houden, want om hem weer 4231 te noemen, moet de NS / NedTrain teveel systemen hernoemen.
pi_74843522
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
Wat mij betreft de mooiste trein ooit .


Socios is gek
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74844917
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

WAT DE NEUK

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Wat mij betreft de mooiste trein ooit .
Helaas zal je die lange sets minder zien, de meeste zijn verkort om Kodama's te rijden vanuit Fukuoka ter vervanging van de afgevoerde serie 0. Daar rijden ze 285, al is dat altijd nog beter dan de 220 die de ouwe serie 0 kon halen
In Nozomi's heb ik nog 1 set gezien, hier is de 700/700N-serie nu praktisch alleenheerser, de serie 300 is Hikari-only geworden (zelfs met serie 700 erbij).
pi_74853399
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Hij was er vandaag alweer!
[..]

Binnen 24uur al de 2e keer
ze kunnen beter de meldingen aanpassen...

houd standaard rekening met 60 min extra reistijd door mogelijke sein en wisselstoringen..
mogelijk ondervind u helemaal geen hinder
  donderdag 19 november 2009 @ 15:54:13 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74853519
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen op z24.nl dat Bombardier waarschijnlijk 860 treinen mag gaan bouwen voor de Franse spoorwegmaatschappij SNCF.
Elke trein heeft een capaciteit van minimaal 500 mensen. De totale order ligt rond de 8 miljard.
Alstom wou deze bouw ook hebben, maar lijkt de slag verloren te hebben.

Bombardier overtreft Alstom voor bouw Franse treinen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 november 2009 @ 17:19:10 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74856448
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74859841
quote:
Op donderdag 19 november 2009 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje over de Railhopper: http://autobussen.blogspot.com/2009/11/ns-railhopper.html
vrij common verhaal
  donderdag 19 november 2009 @ 20:04:26 #154
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74861677
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:54 schreef greavy het volgende:
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen op z24.nl dat Bombardier waarschijnlijk 860 treinen mag gaan bouwen voor de Franse spoorwegmaatschappij SNCF.
Elke trein heeft een capaciteit van minimaal 500 mensen. De totale order ligt rond de 8 miljard.
Alstom wou deze bouw ook hebben, maar lijkt de slag verloren te hebben.

Bombardier overtreft Alstom voor bouw Franse treinen
Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 november 2009 @ 20:05:43 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74861722
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vrij common verhaal
Klopt. Ik haalde het aan omdat ik het verdwijnen van de treinstellen wel jammer vind.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 19 november 2009 @ 20:17:17 #156
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74862117
quote:
Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit Alleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Shinkansen-treinstellen worden in het algemeen slechts 15 jaar ingezet op hogesnelheidstrajecten, daarna worden ze doorgeschoven naar minder belangrijke spoorlijnen.
pi_74866605
Paarden..... Wow


In de loop van de ochtend kregen de kleine paardjes steeds meer interesse in de twee fotografen die vanuit het noorden vandaag in Reuver off all places aan het fotograferen waren. Een van de paardjes poseert hier gewillig voor de fotograaf terwijl twee anderen lekker van het zonnetje genieten. Ze blijken geen interesse te hebben in de voorbij razende Veolia-trein, bestaande uit Velios 352 en 202, als stoptrein Nijmegen-Roermond. Donderdag 19 november 2009
pi_74868706
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:04 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.
Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaan !
pi_74870344
Misschien gaat het wel gewoon over 860 rijtuigen...
Maar dan klopt de rest van het bericht niet meer (500 plaatsen), tenzij het meerdeks materieel is
  donderdag 19 november 2009 @ 23:40:56 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74871394
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:43 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaan !
Ik denk dat het 4 of 5 baks materiaal zal worden, alhoewel 500 passagiers per trein bij 5 baks komt op 100 plaatsen per bak. Dit is denk ik redelijk goed haalbaar.

En ja, 860 treinen is enorm.. lang.. en duur
Hebben ze wat te doen bij Bombardier, want het moet in 2013 af.
  donderdag 19 november 2009 @ 23:54:46 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74871955
Gelukkig is Bombardier Transportation wel een megabedrijf met meer dan 30.000 medewerkers (waarvan > 23.000 in Europa) dus qua mankracht komen ze niet tekort. Ik zie Stadler zo'n mega-order nog niet snel aannemen.
pi_74877038
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is Bombardier Transportation wel een megabedrijf met meer dan 30.000 medewerkers (waarvan > 23.000 in Europa) dus qua mankracht komen ze niet tekort. Ik zie Stadler zo'n mega-order nog niet snel aannemen.
Of Ansaldo-Bliksem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74877608
quote:
Op woensdag 18 november 2009 02:02 schreef Socios het volgende:
Vanaf welke datum kan ik het nieuwe Spoorboekje kopen?
Morgen, zaterdag 21-11 Kreeg ik vanochtend te horen.

VDU-houders: Denk om de kortingsbon in Spoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Lieve Belg vrijdag 20 november 2009 @ 12:30:01 #164
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74881836
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342

Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_74882129
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342

Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Een geluk dat het een bijna lege trein was.
Had die volgezeten dan waren er ongetwijfeld meer doden gevallen.
pi_74883570
............................
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2009 @ 13:23:18 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74883622
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342

Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Lieve Belg vrijdag 20 november 2009 @ 13:40:44 #168
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74884232
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.
Dit in de spits met een vol treinstel zou een ramp geweest zijn.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_74885884
Nog een artikel over het ongeval: http://www.demorgen.be/dm(...)rein-in-Bergen.dhtml

Edit: foto's op http://knack.rnews.be/cmp(...)-beeldreportage.html

[ Bericht 27% gewijzigd door trainfreak op 20-11-2009 18:18:41 (toevoeging link) ]
pi_74892969


Ziet er niet goed uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74894567
Ik zag daarnet wel iets heel merkwaardigs: Koploper 4217 reed met zo'n gele afdekplaat voor de koppeling rond. Ik dacht dat men dat nooit meer deed?
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:33:02 #172
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74894599
Misschien sprong de wissel plosteling in een andere stand? Dat zou ook kunnen.
  Redactie Sport vrijdag 20 november 2009 @ 19:33:36 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74894619
Morgenmiddag even richting Apeldoorn en Dieren voor de DM'90 die de VSM-lijn op gaat (12u erop in Apeldoorn, 15.30u eraf in Dieren). Toevallig las ik vanmorgen dat er in een hal naast Apeldoorn de Maten morgen een modelspoorbeurs is, dus daar ga ik tussendoor mooi even langs
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Lieve Belg vrijdag 20 november 2009 @ 19:34:05 #174
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74894637
Hier staan meer en grotere foto's: http://www.hln.be/hln/nl/(...)ramp-in-Bergen.dhtml
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Redactie Sport vrijdag 20 november 2009 @ 19:34:14 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74894645
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:32 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zag daarnet wel iets heel merkwaardigs: Koploper 4217 reed met zo'n gele afdekplaat voor de koppeling rond. Ik dacht dat men dat nooit meer deed?
Normaal niet nee, maar misschien vond deze machinist het wel leuk?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74894871
Tja, op rangeerterreinen zie ik het ook wel eens, maar in de normale dienst eigenlijk nooit. De reden hiervoor is dat treinen dan sneller kunnen aan-en afkoppelen. Dat is natuurlijk flauwekul, want op grote stations staan die treinen toch al een belachelijke 5/10 minuten stil.

Sommige mensen noemen die afdekplaten trouwens 'bh's'
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 november 2009 @ 20:00:22 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74895505
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:33 schreef dennistd het volgende:
Morgenmiddag even richting Apeldoorn en Dieren voor de DM'90 die de VSM-lijn op gaat (12u erop in Apeldoorn, 15.30u eraf in Dieren). Toevallig las ik vanmorgen dat er in een hal naast Apeldoorn de Maten morgen een modelspoorbeurs is, dus daar ga ik tussendoor mooi even langs
Je gaat Sinterklaas op de foto zetten?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:21:38 #178
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74896240
Is zelfs een vakterm, BH, hoedje, of afdekplaat.
Ze worden nu alleen gebruik, als de koppeling defect is, is er geen BH meer aanwezig, dan een vuilniszak.
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:40:40 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74896891
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik).

Er liggen Waarschijnlijk alleen maar krokodillen, dan kun je er netzogoed niks wegleggen Dit was gewoon waiting for disaster.
pi_74897169
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:40 schreef James1988 het volgende:
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik).

Er liggen Waarschijnlijk alleen maar krokodillen, dan kun je er netzogoed niks wegleggen Dit was gewoon waiting for disaster.
Je hoort gewoon aan alle kanten allerlei speculaties Er is 143 gereden, de mcn heeft een bord gemist, had een powernap en is ohne nach zu denken door geel gereden etc. EN de krokodil was kapot. En er is verder nog niet gekeken naar

het materieel (remmen kapot?)
iets als ARR logfiles
gesprekken tussen mcn en trdl

en zo zijn er nog wel meer vragen. Maar NU al dat er niet geremd is. Ze zijn wel erg hard op zoek naar een zondebok lijkt me. Die hele kutbeveiliging daar deugt ook van geen kanten natuurlijk, wat James al zei. Maar nee, het ligt aan de machinist.

Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 november 2009 @ 21:31:02 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74897321
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen.
Ze moeten daar een Pieter van Vollenhove hebben... die man heeft al aangegeven dat ze sommige ongevallen niet eens meer willen onderzoeken als duidelijk blijkt dat dit aan ATB-gebreken te wijten valt [1], ik vraag me af wat hij van Memor als 'systeem' vindt.

Dat de machinist te hard reed, is natuurlijk mogelijk. Hoe dan ook moeten veiligheidssystemen ervoor zorgen dat de snelheid dan niet overschreden wordt. Ik ben het dus ook met je eens, Fles, dat er gedegen onderzoek plaats moet vinden naar de toedracht van dit ongeluk.
  Lieve Belg vrijdag 20 november 2009 @ 22:19:39 #182
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74899058
Binnenkort flitspalen op de spoorwegen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:23:57 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74899216
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:19 schreef Jump het volgende:
Binnenkort flitspalen op de spoorwegen
Nee, gewoon Memor afschaffen.

Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt.

Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen?
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:37:52 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74899700
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, gewoon Memor afschaffen.
En dan ERTMS erin?
quote:
Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt.
Klopt, dat moet ook wel want een sein missen heeft dus veel minder consequenties dan hier in Nederland. Ik vraag me af in hoeverre er überhaupt registratie van STS-passages is daar...
quote:
Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen?
Voor zover mij bekend ook een weekendbediening, en rijden er doordeweeks meer treinen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:39:54 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74899760
Alleen op het traject Antwerpen-Noorderkempen of ook naar Breda?
  vrijdag 20 november 2009 @ 22:47:35 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74900050
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation.

De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt).

*ook al melden Wikipedia en Railcolor.net het wel, hoor ik veel dingen anders
pi_74900453
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's.
Oh gaaf Waar zei ik dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:00:56 #188
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74900590
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh gaaf Waar zei ik dat?
Een paar topics geleden.
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:05:40 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74900767
Verder zeggen de Belgen het zelf ook... achterhaald systeem daar ook

Ze zijn nu ook echt nog Memor aan het installeren op de grensbaanvakken
pi_74901039
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 22:47 schreef James1988 het volgende:
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation.

De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt).
Daar kan ik wel mee leven eigenlijk.
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:25:00 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74901478
Want? Ik zou het (als Bredanaar zijnde) allesbehalve vervelend vinden als er een NMBS-trein Breda - Antwerpen zou komen i.p.v. die overpriced kut-Fyra.
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:49:10 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74902225
quote:
Die krokodil is om 18h 12 gestoord gegaan ... bestuurder heeft dus niet moeten punten, en als je in slaap ligt dan telt lijnkennis niet meer hoor ...
Dit is niet zomaar een speculatie niet meer ... dit komt uit een betrouwbare bron ... volgens die bron zou de bestuurder ook aan zijn verwondingen overleden zijn ...
Op HGBTF.

Als dit klopt, toont dit dus aan hoe je dan eigenlijk een totaal onbeveiligd systeem hebt en je dit soort ongelukken kan krijgen. Eén krokodil ligt eruit en meteen is je beveiliging wég. Ongelofelijk. Dat is iets wat hier in Nederland niet zou kunnen gebeuren, mede door hoe ATB werkt (spoorstroomlopen) en het feit dat je zonder ATB-signaal beperkt wordt tot 40 km/h.
  Lieve Belg vrijdag 20 november 2009 @ 23:55:54 #193
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74902421
http://www.demorgen.be/dm(...)n-reed-te-snel.dhtml
quote:
... De trein naderde het station van Bergen met een overdreven snelheid omdat de teller van het treinstel geblokkeerd zou geweest zijn op 142 km/uur in plaats van de voorziene 60 km/uur voor dat stuk. ...

+ filmpje op bron.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_74902566
quote:
Wel mooi vrouwtje daar op het einde
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:10:54 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74902785
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen?
pi_74902851
Dat hij tegen 142 (143 was me vertelt) binnenreed zal wel kloppen.
Stel dat hij in slaap gevallen was, dan kon hij de krokodil niet afpunten (die nu dus niet werkte), dus kon hij ook de driehoek niet zien staan met de snelheidsbeperking.
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:14:03 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74902860
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'.
pi_74902962
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:10 schreef James1988 het volgende:
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen?
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
  Lieve Belg zaterdag 21 november 2009 @ 00:20:45 #199
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_74902988
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'.
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 november 2009 @ 00:24:04 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74903069
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wel mooi vrouwtje daar op het einde
Dat was mijn gedachte ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:24:42 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74903087
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:19 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
pi_74903207
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
Het is slecht verwoord.
De snelheid op het moment van de impact was 142 km/h, daarna zal de snelheid waarschijnlijk 0 zijn geweest omdat er geen contact meer was met de sporen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')