Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzettenquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation![]()
[ link | afbeelding ]
Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's![]()
![]()
![]()
Als je zo'n nieuwe CTA hebben dan staat er En verder ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vraag me of in Moskwa ook Duivendrecht op het bord staat of er toch maar Amsterdam opzetten.
Ze zijn laks daarmee dus..quote:Boete voor spoorvervoerder DB Schenker
17 november 2009
De rechtbank in Dordrecht heeft een boete van 100 duizend euro opgelegd aan spoorvervoerbedrijf DB Schenker. Het bedrijf heeft dit jaar minstens acht keer verzuimd melding te maken van het langer dan drie uur aanwezig zijn van gevaarlijke stoffen op rangeerterrein Kijfhoek bij Zwijndrecht.
In alle gevallen ging het om vuurwerktransporten naar Italië. In 2006 en 2007 kreeg het bedrijf ook al boetes. Toen ging het om Britse munitie.
De helft van de nieuw opgelegde boete is voorwaardelijk. Tijdens de rechtzaak twee weken geleden bleek al dat DB Schenker en andere spoorvervoerders binnenkort opnieuw moeten voorkomen.
Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n schermquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:37 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Duivendrecht is natuurlijk een wereldstation![]()
[ link | afbeelding ]
Het gaat even om het idee, de foto is waardeloos. Een ice tegenover een thally's![]()
![]()
![]()
Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:54 schreef greavy het volgende:
Gaat lekker met die internationale treinen![]()
Thalys naar Amsterdam van 18.?? mag je te Rotterdam Centraal niet instappen, ook al heb je een ticket.. Tevens heeft ie +17 ...
Wat beleven we nu?
Tevens rijd de IC naar Brussel(18.55 uit Rotterdam) vandaag niet.
Zo zijn er nog meer vertragingen te vinden..
Ik denk 10quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:43 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Proficiat!
Hoeveel moet je er nu nog in België?
Deze was niet echt moeilijk trouwensquote:
En dat voor iphone foto'squote:Op dinsdag 17 november 2009 19:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Kon je geen grotere foto's plaatsen? Ze zijn 2x zo groot als m'n scherm
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info!quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys mag niet voor binnenlands vervoer gebruikt worden, in de richting van Amsterdam is het dus niet de bedoeling dat er in Rotterdam of Schiphol nog reizigers instappen... vandaar de 'niet instappen'.
Je kunt ook geen ticket Rotterdam - Amsterdam kopen voor Thalys.
"rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring."quote:
Ja, dat kan ook wel eens:Dquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:34 schreef dennistd het volgende:
Ze repareren het ook niet volgens mij, ze wachten gewoon tot de storing weer verdwijnt
'k Kwam er afgelopen weekend langs met de auto, moet zeggen dat het er (voor een Belgisch station) erg netjes uitzietquote:
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooitquote:Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Dit is als ik me niet vergis de JR500.
Deze rijd op het Shinkansen netwerk, in Japan.
Het is ook nog eens de snelste (?) trein.
Die trein is beter dan de V250![]()
Die kan ik zeker aanbevelen! Vooral de Bernina is erg mooiquote:Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef sander89 het volgende:
Zelf ook verder gezocht naar een mooie spoorlijnen die ik kan nemen op mijn treinreis van Zurich naar Innsbruck.
Als er nog tips zijn hoor ik ze graag.
Voorlopig is het geworden in een dag Zurich - Tirano, Tirano via Klosters naar Feldkirch
De Albulabahn en de Bernina-Bahn schijnen super te zijn.
Moet nog wel een aantal dingen uitzoeken, maar ik heb er al erg zin in.
Info @ WIKI
Klopt. De Shinkansen 700 / N700 vind ik dan wel wat minder strak uiterlijk.. Vooral de voorkant. Oordeel zelf.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooitAlleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten
En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Hij was er vandaag alweer!quote:
Binnen 24uur al de 2e keerquote:Winterswijk-Arnhem
Woensdag 18 November 15:47Oorzaak De beperkingen tussen Zevenaar en Doetinchem als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Ging echt nergens over die vertraging. Eerst 20 minuten wachten in wehl. Kom je op doetinchem kun je ook nog 30 minuten wachten omdat er geen trein naar winterswijk gaatquote:Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij was er vandaag alweer!
[..]
Binnen 24uur al de 2e keer
Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:41 schreef dennistd het volgende:
Nou, ik had het wel geweten (als ik met de fiets zou zijn dan he)
Ik had er geen last vanquote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef Crientj het volgende:
Zo dat was even lekker.
Damn. 3 kwartier gewacht voor beide overgangen hier vanwege deze storing;
Tussen Den Dolder en Bilthoven rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
Als der geen trein was, had ik dus wel doorgefietst of gelopen.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:43 schreef Crientj het volgende:
[..]
Tja.. Ik zou dr alsnog niet onderdoor zijn gegaan dan.
WAT DE NEUKquote:Op woensdag 18 november 2009 15:30 schreef Socios het volgende:
Lachen hoor, maar dan vind ik zelfs de V250 mooier.
Ja, dat zou ik ook denkenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
WAT DE NEUK![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Wat mij betreft de mooiste trein ooit.
Dan zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat laatst in een ICM van Ut naar Rtd, zitten er gewoon stopcontacten in
Voortaan toch de laptop mee als ik weer in die buurt moet werken
Was idd de 4444quote:Op donderdag 19 november 2009 09:58 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat zat je, als ik mij niet vergis, in de voormalige 4444. Dit was de 'ambtenaren trein' met extra 1e klas en stopcontacten in die 1e klas. Inmiddels is de extra 1e klas weer 2e klas, maar de stopcontacten zitten er nog. Helaas is dit maar 1 trein die dit heeft.
Dat was vroegah. Tegenwoordig rijdt in de ambtenarentrein 2x VIRM. Elke dag dus 8 tot 12 bakken dubbeldeksquote:Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
uhmmm inderdaad dat was vroegâh, tegenwoordig is die tA bak, gewoon weer een mB bakquote:Op donderdag 19 november 2009 10:14 schreef Fixers het volgende:
Dan is 'ie wel verdwaald. Hij hoort namelijk naar Den Haag te rijden. Voor al die hoge ambtenaren die eerste klas mogen reizen.
quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooit![]()
quote:Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
Wat mij betreft de mooiste trein ooit.
Helaas zal je die lange sets minder zien, de meeste zijn verkort om Kodama's te rijden vanuit Fukuoka ter vervanging van de afgevoerde serie 0. Daar rijden ze 285, al is dat altijd nog beter dan de 220 die de ouwe serie 0 kon halenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
WAT DE NEUK![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
Wat mij betreft de mooiste trein ooit.
ze kunnen beter de meldingen aanpassen...quote:Op woensdag 18 november 2009 16:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Hij was er vandaag alweer!
[..]
Binnen 24uur al de 2e keer
vrij common verhaalquote:Op donderdag 19 november 2009 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Een stukje over de Railhopper: http://autobussen.blogspot.com/2009/11/ns-railhopper.html
Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:54 schreef greavy het volgende:
Ik kwam vandaag een artikeltje tegen op z24.nl dat Bombardier waarschijnlijk 860 treinen mag gaan bouwen voor de Franse spoorwegmaatschappij SNCF.
Elke trein heeft een capaciteit van minimaal 500 mensen. De totale order ligt rond de 8 miljard.
Alstom wou deze bouw ook hebben, maar lijkt de slag verloren te hebben.
Bombardier overtreft Alstom voor bouw Franse treinen
Klopt. Ik haalde het aan omdat ik het verdwijnen van de treinstellen wel jammer vind.quote:
Shinkansen-treinstellen worden in het algemeen slechts 15 jaar ingezet op hogesnelheidstrajecten, daarna worden ze doorgeschoven naar minder belangrijke spoorlijnen.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is de Shinkansen 500 idd, de vetste trein ooitAlleen inmiddels steeds meer verdrongen door de Shinkansen 700 en N700, die even hard gaan en de helft minder kosten
En de Fastech 360 natuurlijk, maar die rtijdt nog niet commercieel.
Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaanquote:Op donderdag 19 november 2009 20:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij moet dit de grootste order ooit door een spoorwegbedrijf zijn.
Ik denk dat het 4 of 5 baks materiaal zal worden, alhoewel 500 passagiers per trein bij 5 baks komt op 100 plaatsen per bak. Dit is denk ik redelijk goed haalbaar.quote:Op donderdag 19 november 2009 22:43 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het gaat over 860 treinen vraag me af over hoeveel bakken het gaat? Bij 6 bakken zou het ongeveer over 5000 bakken gaan!
Of Ansaldo-Bliksemquote:Op donderdag 19 november 2009 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig is Bombardier Transportation wel een megabedrijf met meer dan 30.000 medewerkers (waarvan > 23.000 in Europa) dus qua mankracht komen ze niet tekort. Ik zie Stadler zo'n mega-order nog niet snel aannemen.
Morgen, zaterdag 21-11quote:Op woensdag 18 november 2009 02:02 schreef Socios het volgende:
Vanaf welke datum kan ik het nieuwe Spoorboekje kopen?
Een geluk dat het een bijna lege trein was.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342
Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:30 schreef Jump het volgende:
Foto's van een ongeval gisteren waarbij spijtig genoeg 1 dode gevallen is: http://portfolio.sudpresse.be/main.php?g2_itemId=385342
Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/(...)rein-in-Bergen.dhtml
Dit in de spits met een vol treinstel zou een ramp geweest zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sodeju zeg. Dat is een klap geweest. Ze mogen blij zijn dat er niet nog meer slachtoffers zijn gevallen.
Normaal niet nee, maar misschien vond deze machinist het wel leuk?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:32 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik zag daarnet wel iets heel merkwaardigs: Koploper 4217 reed met zo'n gele afdekplaat voor de koppeling rond. Ik dacht dat men dat nooit meer deed?
Je gaat Sinterklaas op de foto zetten?quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:33 schreef dennistd het volgende:
Morgenmiddag even richting Apeldoorn en Dieren voor de DM'90 die de VSM-lijn op gaat (12u erop in Apeldoorn, 15.30u eraf in Dieren). Toevallig las ik vanmorgen dat er in een hal naast Apeldoorn de Maten morgen een modelspoorbeurs is, dus daar ga ik tussendoor mooi even langs
Je hoort gewoon aan alle kanten allerlei speculatiesquote:Op vrijdag 20 november 2009 20:40 schreef James1988 het volgende:
Eerste berichten over het ongeval bij Bergen gisteren is dat de trein te snel reed. De baanvaksnelheid daar ter plaatse is 60 km/h, de schade toont aan dat er wel wat harder is gereden (denk ik).
Er liggen Waarschijnlijk alleen maar krokodillen, dan kun je er netzogoed niks wegleggenDit was gewoon waiting for disaster.
Ze moeten daar een Pieter van Vollenhove hebben... die man heeft al aangegeven dat ze sommige ongevallen niet eens meer willen onderzoeken als duidelijk blijkt dat dit aan ATB-gebreken te wijten valt [1], ik vraag me af wat hij van Memor als 'systeem' vindt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kakel nog maar even lekker door elkaar, en ik hoop dat men bij uitzondering eens een keer de moeite gaat nemen om dit WEL fatsoenlijk (IVW-style) te onderzoeken. Maar gezien in welk land het ongeval plaats had, en vooral ook in welk deel van dat land, heb ik er een hard hoofd in dat we er ooit nog wat van horen.
Nee, gewoon Memor afschaffen.quote:
En dan ERTMS erin?quote:
Klopt, dat moet ook wel want een sein missen heeft dus veel minder consequenties dan hier in Nederland. Ik vraag me af in hoeverre er überhaupt registratie van STS-passages is daar...quote:Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's. Alleen kan ik niet onbezorgd met een IC reizen als die met 140 een rood sein voorbijvliegt.
Voor zover mij bekend ook een weekendbediening, en rijden er doordeweeks meer treinen.quote:Andere vraag: wordt Noorderkempen per 13 december ook in het weekeinde bediend of houdt de NMBS het bij werkdagen?
Oh gaafquote:Op vrijdag 20 november 2009 22:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb van Dr_Flash gehoord dat Belgische machinisten hun routes beter kennen dan hun Nederlandse collega's.
Daar kan ik wel mee leven eigenlijk.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:47 schreef James1988 het volgende:
Alleen Antwerpen - Noorderkempen, er is nog niets wat naar Breda mag. Ik verwacht ook niet dat dat op korte termijn anders gaat worden: M6 mag Nederland niet in (want buiten profiel), de HLE 13 mag Nederland ook niet in want Breda is geen grensstation.
De HLE 18 gaat hetzelfde lot tegemoet: omdat die geen ATB heeft* mag die ook slechts tot de grensstations (Rsd en Mt).
Op HGBTF.quote:Die krokodil is om 18h 12 gestoord gegaan ... bestuurder heeft dus niet moeten punten, en als je in slaap ligt dan telt lijnkennis niet meer hoor ...
Dit is niet zomaar een speculatie niet meer ... dit komt uit een betrouwbare bron ... volgens die bron zou de bestuurder ook aan zijn verwondingen overleden zijn ...
quote:... De trein naderde het station van Bergen met een overdreven snelheid omdat de teller van het treinstel geblokkeerd zou geweest zijn op 142 km/uur in plaats van de voorziene 60 km/uur voor dat stuk. ...
Wel mooi vrouwtje daar op het eindequote:Op vrijdag 20 november 2009 23:55 schreef Jump het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)n-reed-te-snel.dhtml
[..]
+ filmpje op bron.
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:10 schreef James1988 het volgende:
"De teller zou geblokkeerd zijn op 142 km/u"... als ik dat goed begrijp een technisch defect waardoor het treinstel niet van snelheid zou kunnen minderen?
Ik dacht dat ze gingen leren uit het ongeval van Pecrot.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef Ofyles2 het volgende:
Wordt ook echt tijd dat de NMBS van dit ongeluk leert en drastische maatregelen neemt. Maar het bestuur kennende ziet deze ravage meer als een 'bedrijfsongelukje'.
Dat was mijn gedachte ookquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wel mooi vrouwtje daar op het einde![]()
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:19 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Nee, dit is nagetrokken op het systeem zoals een zwarte doos.
Het is slecht verwoord.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat bedoelt DeMorgen dan met die zin?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |