abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74916749
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als ik een grotere bak zou hebben, zou ik er graag een paar halen.
Leuke vissen !
Mijn eerste bakje (met die plaag dus had er honderden slakken inzitten en geen 30 ofzo nee echt iets van 300) was ook maar erg klein hoor. Deze is een maatje groter zo'n 60 cm breed. Als de vissen te groot worden voor dit aquarium gaan ze naar de buren die hebben er een van 2 meter.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  maandag 23 november 2009 @ 13:56:10 #102
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74937687
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:57 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik zeg zonder twijfel de waterweelde in den haag, google er maar eens op
Die ziet er ook wel mooi uit ja! Het enige wat ik me afvraag is, hoe doen jullie dat met afstanden enzo? want ik kan me voorstellen als je 3x p/m 100 km moet reizen om nieuwe spullen te halen een aquariumwinkel dichtbij een stuk makkelijker is.
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:09 schreef Leipo666 het volgende:
de rifwachter is dan ook wel een belachelijk dure zaak. ik kom er dan ook alleen nog maar voor wat voer, de overige en grotere dingen haal ik bij bijvoorbeeld aquaria veldhuis of andere internetaanbieders.
Is het niet het beste om 1 winkel te hebben waar ze prcies weten wat voor spul je hebt enzo? dan kunnen ze je behoeden voor fouten.....of valt het wel mee?
pi_74937975
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Is het niet het beste om 1 winkel te hebben waar ze prcies weten wat voor spul je hebt enzo? dan kunnen ze je behoeden voor fouten.....of valt het wel mee?
er werken zoveel verschillende mensen en menig persoon kijkt niet in de computer naar de spullen die je al gekocht hebt. daarnaast werken er maar een paar met redelijk verstand van zaken (en zelfs de 'experts' daar laten menig steek vallen). als je iets wil weten kun je beter zelf op onderzoek uit en niet vertrouwen op het advies uit de winkel (dat advies verschild ook weer per medewerker )

zo stonden ze me schaapachtig aan te kijken toen ik vroeg of ze ook puntslakjes hadden: "meneer WIL slakken in zijn aquarium hebben?" nu enkele jaren later zit elke bak van hun vol dermee
en zo stonden ze ook schaapachtig aan te kijken toen ik vroeg of ze KNO3 of iets soortgelijks hadden om mijn nitraat te verhogen: "meneer WIL nitraat in zijn aquarium? tis toch juist goed dat je 0,0 nitraat hebt?"

daarnaast heb ik ze ook al meerdere malen ornamenten uit bakken op de grond zien zetten (waar iedereen dus gewoon loopt) om ze daarna zonder af te spoelen gewoon weer terug te zien zetten in de bak

nee het oogt leuk in eerste instantie, maar als je er maar vaak genoeg komt ga je dingen zien die je gaan storen doe zelf je huiswerk en ga voorbereid naar een winkel. durf ook vis niet te kopen als je het niet vertrouwt! ik heb ook wel eens getwijfeld en een kwartier in een bak gestaard: uiteindelijk niets gekocht omdat ik het niet vertrouwde
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 23 november 2009 @ 20:38:23 #104
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74948430
Mmm jij bent dus niet zo enthousiast.... ik zal eerst mn boek eens uitlezen over het maken van een rifbak!
pi_74950151
quote:

[..]

Die ziet er ook wel mooi uit ja! Het enige wat ik me afvraag is, hoe doen jullie dat met afstanden enzo? want ik kan me voorstellen als je 3x p/m 100 km moet reizen om nieuwe spullen te halen een aquariumwinkel dichtbij een stuk makkelijker is.
[..]

Ik zelf woon in Den Haag en heb hier in een straal van 20 km een stuk om 10 goeie aquariumwinkels, en iedere winkel heeft zijn eigen pluspunten waar ik voor kom en bepaalde personeelsleden die weten waar ze over praten en genoeg personeel die totaal niet weet waar ze over praten.

Kijk anders ook op http://www.zeewaterforum.nl/ waar ze heel veel info hebben maar ook info over winkels verspreid door het hele land waar er users duidelijk hun mening over geven
pi_74967877
Den Haag is een mooie regio voor de aquariaan! ook leuk om eens bij Romberg in Delft te gaan kijken!

Ik hou mij een beetje bezig met het kweken van meervalletjes, hier een kort filmpje uit de uitzwembak, de vissen die te zien zijn:
L201 Hypancistrus sp. eigen kweek
L340 Hypancistrus mega clown pleco eigen kweek
L333 Hypancistrus sp.
Corydoras sterbai eigen kweek
Corydoras orange stripe peru eigen kweek
En een verdwaalde gup en regenboogzalm
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:35:15 #107
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74968252
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:46 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik zelf woon in Den Haag en heb hier in een straal van 20 km een stuk om 10 goeie aquariumwinkels, en iedere winkel heeft zijn eigen pluspunten waar ik voor kom en bepaalde personeelsleden die weten waar ze over praten en genoeg personeel die totaal niet weet waar ze over praten.

Kijk anders ook op http://www.zeewaterforum.nl/ waar ze heel veel info hebben maar ook info over winkels verspreid door het hele land waar er users duidelijk hun mening over geven
A kijk! merci!
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:02:20 #108
80089 kres
Komt goed...
pi_74968722
Zo het wordt weer tijd dat ik hier een TVP achter ga laten ..

Dus bij deze... TVP
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_74976191
quote:

Heb ik wel, er zit hier een klein zaakje, met vader en zoon werkend. Ze weten precies wat je hebt enzo en altijd leuke gesprekken
pi_74977394
Die winkels heb ik persoon het liefst..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74997764
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Die winkels heb ik persoon het liefst..
Ik ook, ik kom ook nergens anders meer. Koppie koffie, beetje ervaringen delen, uiteraard wat kopen etc.
Gewoon gezellig, en nog veel belangrijker: altijd eerlijk.
Hij praat je niet simpelweg de duurste dingen aan, maar kijkt echt wat er voor jou het beste is, en probeert zelfs te kijken hoe je wat goedkoper uit kan zijn (dmv grotere verpakkingen bv)

Echt top

Minder nieuws:
Ik vond gister een dood guppie op de bodem, helemaal aangevreten

rip
pi_75003236
Das minder nieuws...
Ik heb nog slechter nieuws; IK MIS EEN VIS!

Serieus; hijs weg!!
Misschien dat ie dood was, maar dan hebben ze em met z'n allen opgegeten ofzo :S echt raar
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 25 november 2009 @ 22:21:27 #113
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75004030
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das minder nieuws...

Serieus; hijs weg!!
Misschien dat ie dood was, maar dan hebben ze em met z'n allen opgegeten ofzo :S echt raar
Heb ik laatst ook gehad
pi_75004561
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das minder nieuws...

Serieus; hijs weg!!
dat gebeurt ja. ik had 5 otto's en heb er nu nog maar 1. En ik heb er nog nooit 1 dood gevonden
  donderdag 26 november 2009 @ 09:47:45 #115
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75011914
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Markster het volgende:

[..]

Heb ik wel, er zit hier een klein zaakje, met vader en zoon werkend. Ze weten precies wat je hebt enzo en altijd leuke gesprekken
Dat zou idd wel mooi zijn...als nu een zo'n zaakje in de buurt van a'dam zat
pi_75012957
Zo irritant dat je em niet kan vinden..
Overigens was het een mannetje, en bleef ie ook altijd kleiner dan het vrouwtje. Wat ik wel 'apart' vond is dat het vrouwtje keer op keer zwanger was
Prrrrttt
pi_75024567
Ooit had ik een algeneter met een goudvis.
Nah, volgens mij weet iedereen wel hoe dat afliep.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_75171790
Hier is het de laatste dagen ook rustig...
Ik ben nog druk aan het wachten op me nieuw aqua
Prrrrttt
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:22:16 #119
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75172656
Inderdaad... Ik heb zojuist het boek "het rifaquarium" uitgelezen en een hoop moois gezien. Maar ik vraag me af hoe dat zit met dat sommige vissen 2-3x p/d gevoerd dienen te worden? is dta echt nodig? ands moet er namelijk echt zo'n voedermachien bij want ik werk redelijk lange dagen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:40:00 #120
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75173095
Een zee-aqua is echt zoooooo mooi..

Als vissen echt 2-3x per dag gevoerd moeten worden, dan is zo'n machientje wel makkelijk
Prrrrttt
pi_75173135
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:40 schreef JortK het volgende:
Ik heb twee purperkoppen die geloof ik hun zaad kwijt moeten
Binnenkort heb ik er 5 over.. Interesse?
Prrrrttt
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 22:33:41 #123
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75230236
Hey luitjes

Door een noodgedwongen verhuizing ben ik genoodzaakt mijn aquarium weg te doen

Het is een Juwel Rio 240. Dus mocht iemand nog interesse hebben pm me maar. Ik maak er ook nog een topic van in V&A en die link drop ik hier ook nog wel ff.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_75230345
Ben benieuwd naar foto's. En doe je de inhoud ook weg?
  donderdag 3 december 2009 @ 00:13:03 #125
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75233892
mensen kort noob vraagje.

Ik wil een aquarium gaan nemen na lang denken en veel inlezen.
Mijn oog is gevallen op een Jewel record 60Mooi maatje en lekker compleet.

Nu zit ik met een vraag. Ik heb ik van alles gelezen over wel of geen voedings bodem te gebruiken.
Maar duidelijkheid kan ik er niet over vinden.

Wat is voor een beginner nou het makkelijkste. Wel of geen voedings bodem gebruiken?

En ik een 60x30x40 bak.Hoe veel kilo grind moet je daar voor kopen? Je hebt zakken van een kilo of een halve kilo. Maar ik kan geen enkele duidelijke inschatting maken hoe veel nou in zo een bak moet.

Al vast bedankt voor de reacties
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_75237345
Ik heb zelf een voedingsbodem in me 1e aquarium, maar het is afhankelijk van de vissen die je neemt.
Als je veel bodemzoekers neemt, die de boel omwoelen is het geen goed idee.. Dan wordt je bak zo'n rommeltje hehe

Persoonlijk vond ik het een mooi iets, maar voor me nieuwe bak ga ik het met sticks en vloeibare voeding doen, aangezien ik nu zelfs met voedingsbodem vloeibaar moet toevoegen na 6 maanden, omdat de voedingsbodem alleen niet genoeg is. Echter groeien mijn planten wel erg goed en mooi.

Maak toch zeker een bodem van een cm of 3/4 vooraan en dan zachtjes aan omhoog laten lopen tot aan het einde. Die zorgt voor een wat diepere kijk in de bak Ik zou is beginnen met een 5kg, het kan zijn dat er nog een beetje meer bij moet, maar 5kg past er met gemak in, en de kans is groot dat er nog eens 1 a 2kg bij moet om het goed/mooi te maken.

Wat voor vissen wil je erin doen?
Prrrrttt
  donderdag 3 december 2009 @ 11:23:35 #127
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75240707
Bedankt voor de snelle reactie!!

Ik heb bedacht dat ik kleine kleurrijke visjes wil hebben.
Maar hoe of wat ben ik nog niet over uit.

Ik wil wel een bak met veel planten.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 12:03:30 #128
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75242102
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben benieuwd naar foto's. En doe je de inhoud ook weg?
Foto's + kort filmpje knal ik vanavond ff online. En ja, het is juist inclusief inhoud. Ik heb weinig aan een stel vissen zonder aquarium
4045
onlogisch
pi_75242443
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:23 schreef ook_gek het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie!!

Ik heb bedacht dat ik kleine kleurrijke visjes wil hebben.
Maar hoe of wat ben ik nog niet over uit.

Ik wil wel een bak met veel planten.
Ah ok, dan kun je gerust een voedingsbodem nemen..
Gebruik dan de voedingsbodem vooral op de plaatsen waar je de planten gaat neerzetten, en daar dan ook de bodem net wat hoger maken Tevens raad ik je aan om dan 1x per week of 1x per 2 weken toch vloeibaar bij te voeden.. Hierdoor zullen je planten extra mooi zijn en blijven. En het is natuurlijk niet schadelijk voor de vissen
Prrrrttt
  donderdag 3 december 2009 @ 13:25:02 #130
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75244820
Ik wil denk ik wel van die vissen die over de bodem stofzuigen

Had ook iets gelezen van tabletten die je in het grind kan stoppen vlak bij de plantjes en zo extra voeding geven en soms vloeibaar bij gooien in het water. Daar zouden de planten het ook goed van doen. En die oplossing lijkt me ook wel makkelijk voor een beginners bak

of zie ik dat helemaal verkeerd?
pi_75244902
Klopt helemaal..
Zeker bij die bodem vissen is het wellicht makkelijker om tabletten / sticks te gebruiken icm vloeibaar.

Persoonlijk raad ik dat wel aan, en dan wordt je bak ook niet stoffig als ze over de bodem gaan.

Voor beginners kan beide, maar zonder voedingsbodem is makkelijker
Prrrrttt
  donderdag 3 december 2009 @ 13:33:24 #132
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75245058
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klopt helemaal..
Zeker bij die bodem vissen is het wellicht makkelijker om tabletten / sticks te gebruiken icm vloeibaar.

Persoonlijk raad ik dat wel aan, en dan wordt je bak ook niet stoffig als ze over de bodem gaan.

Voor beginners kan beide, maar zonder voedingsbodem is makkelijker
mooi dan gaat ik dat doen

en is er een site waar ik veel info over vissen kan krikgen waar ik bv op moet letten en welke wel en niet bij elkaar kunnen.

En de laatste vraag, wat is de beste temp voor een aquarium?
pi_75252135
Beste temp is afhankelijk van de vissen
Veelal op fora; (o.a. op punkyfish.nl en venividivissie.org) kunnen ze vertellen wat er wel/niet bij elkaar kan.

Hier zijn er ook enkele die het kunnen vertellen natuurlijk.
Heb je een idee welke vissen je zou willen?
Prrrrttt
pi_75252604
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:13 schreef ook_gek het volgende:
mensen kort noob vraagje.

Ik wil een aquarium gaan nemen na lang denken en veel inlezen.
Mijn oog is gevallen op een Jewel record 60Mooi maatje en lekker compleet.

Nu zit ik met een vraag. Ik heb ik van alles gelezen over wel of geen voedings bodem te gebruiken.
Maar duidelijkheid kan ik er niet over vinden.

Wat is voor een beginner nou het makkelijkste. Wel of geen voedings bodem gebruiken?

En ik een 60x30x40 bak.Hoe veel kilo grind moet je daar voor kopen? Je hebt zakken van een kilo of een halve kilo. Maar ik kan geen enkele duidelijke inschatting maken hoe veel nou in zo een bak moet.

Al vast bedankt voor de reacties
Ik heb zelf ook een 60.
Zelf heb ik geen voedingsbodem gebruikt.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_75253528
Ik heb geen voedingsbodem en voeg ook vloeibaar voedsel toe.
De planten groeien als een gek dus een voedingsbodem zal vast niet noodzakelijk zijn.
Was die zelf eik vergeten en dacht er pas aan toen het aquarium al helemaal draaide.
pi_75257964
Opzich groeien de planten met bodem nog harder, en volgens de papieren zou de bodem 3 jaar goed moeten zijn, maar na een half jaar lijkt de hele bodem wel uitgewerkt te zijn op sommige plekken

Dus vandaar de sticks/kleibollen en vloeibare voeding.. Werkt hartstikke goed
Prrrrttt
  donderdag 3 december 2009 @ 20:15:29 #137
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_75258603
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opzich groeien de planten met bodem nog harder, en volgens de papieren zou de bodem 3 jaar goed moeten zijn, maar na een half jaar lijkt de hele bodem wel uitgewerkt te zijn op sommige plekken
Ben ik even blij dat ik niks gebruik. Mijn planten groeien nu al zowat mijn bak uit.
Ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het knippen enzo.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_75258826
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:15 schreef cheqy het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat ik niks gebruik. Mijn planten groeien nu al zowat mijn bak uit.
Ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het knippen enzo.
Hier net zo m.b.t. knippen. Kan iedere week alle Valisnera en nog een onbekende plant snoeien en moet steeds javamos weggooien omdat het teveel is.
Een voedingsbodem zal voor sommige planten gerust wel beter zijn maar daar heb ik gewoon geen verstand van.
pi_75258830
Ik ken het heheh

Nadeel met zo'n bodem is ook nog dat als je vissen woelen, dat dan je hele bak lekker 'stoffig' wordt..
Prrrrttt
  donderdag 3 december 2009 @ 21:41:15 #140
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75262052
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Beste temp is afhankelijk van de vissen
Veelal op fora; (o.a. op punkyfish.nl en venividivissie.org) kunnen ze vertellen wat er wel/niet bij elkaar kan.

Hier zijn er ook enkele die het kunnen vertellen natuurlijk.
Heb je een idee welke vissen je zou willen?
Dit vind ik wel geinig maar zal vast niet samen gaan
Balantiocheilos melanopterus Silver Shark
Botia macracantha Clown Loach
Aphyocharax rathbuni Rathbun's Bloodfin
Corydoras julii Leopard Cory
Danio rerio Zebra Danio
Dermogenys pusillus
Epalzeorhynchos frenatum Albino Red-finned Shark
Moenkhausia pittieri Diamond Tetra
Back Cichlid
Sundadanio axelrodi
neon tetra
blauwe tetra

dit zijn vissen die ik mooi vind. En ik zal dan ook iets in deze richting gaan nemen. En neeiet allemaal natuurlijk Gaat om het idee van wlke kant ik op wil
pi_75263838
Cichildes kun je per direct al vergeten
Clown botia wordt snel te groot voor de bak helaas..

Tetra's kunnen wel, corydoras ook (kan samen)

Balantiocheilus melanopterus is een rustige scholenvis, dus doe maar minimum van 10stuks, maar ze worden groot en hebben een grote bak nodig (2meter)

Epalzeorhynchos frenatum Albino Red-finned Shark -> moet minimaal in een 120cm bak, en is onverdraagzaam tegenover soortgenoten

Aphyocharax cf rathbuni zijn rustige scholenvissen en kunnen bij de andere

Danio is ook een scholenvis, maar kunnen er ook in

Dermogenys pusillus is een springer, maar vooral tegen soortgenoten agressief. Tegen andere valt mee, dus kan wel..

Axelrodi is ook een scholenvisje.. Past wel in de bak.

Ik raad echter in een 60cm bak aan om niet meer dan 2 scholenvissen te zetten, dus kies de mooiste
Zet daar een corydoras of 6 bij, en verder eventueel wat clownbotia's, maar die moeten als ze groter worden weer weg, of je moet dan een grotere bak nemen..

Hopelijk kom je hier wat verder mee
Prrrrttt
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 22:20:29 #142
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75264033
Mocht iemand nog interesse hebben in een aquarium :

[TK] Juwel Rio 240 aquarium inclusief vissen
4045
onlogisch
pi_75264558
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef onlogisch het volgende:

Goed en duidelijk filmpje heb je gemaakt. Als ik er ruimte voor zou hebben had ik hem van je overgenomen.
Je hebt mooie vissen, niet leuk om afscheid van te moeten nemen. Tof van je dat je ze niet door wc spoelt om het aquarium makkelijker te verkopen.
(Hebben kennissen pas geleden nl. wel gedaan. . )
  vrijdag 4 december 2009 @ 06:34:13 #144
80089 kres
Komt goed...
pi_75271521
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Stali het volgende:

[..]

Goed en duidelijk filmpje heb je gemaakt. Als ik er ruimte voor zou hebben had ik hem van je overgenomen.
Je hebt mooie vissen, niet leuk om afscheid van te moeten nemen. Tof van je dat je ze niet door wc spoelt om het aquarium makkelijker te verkopen.
Dat meen je niet he... ?!

Ik zou hem ook wel van je over willen nemen maar ik het er al veel te veel in huis. Nou is het niet zo dat ik het aan iemand moet verklaren maar dan loopt het echt uit de hand...

Vandaag lekker nog 7 Odessa barbeeltjes ophalen.
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_75271804
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik raad echter in een 60cm bak aan om niet meer dan 2 scholenvissen te zetten, dus kies de mooiste
Zet daar een corydoras of 6 bij, en verder eventueel wat clownbotia's, maar die moeten als ze groter worden weer weg, of je moet dan een grotere bak nemen..

ik zou juist zeggen: 1 scholenvis per waterlaag, dat geeft rust
pi_75277201
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Stali het volgende:
Tof van je dat je ze niet door wc spoelt om het aquarium makkelijker te verkopen.

Er waren andere manieren om van je vissen af te komen
pi_75277214
Nah..

Had ik 3 extra corydoras gekocht, om er een mooi schooltje van te maken, gaan er 3 dood.
Kennelijk willen ze alleen maar met z'n drieen blijven
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:17:53 #148
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75280245
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Cichildes kun je per direct al vergeten
Clown botia wordt snel te groot voor de bak helaas..

Tetra's kunnen wel, corydoras ook (kan samen)

Balantiocheilus melanopterus is een rustige scholenvis, dus doe maar minimum van 10stuks, maar ze worden groot en hebben een grote bak nodig (2meter)

Epalzeorhynchos frenatum Albino Red-finned Shark -> moet minimaal in een 120cm bak, en is onverdraagzaam tegenover soortgenoten

Aphyocharax cf rathbuni zijn rustige scholenvissen en kunnen bij de andere

Danio is ook een scholenvis, maar kunnen er ook in

Dermogenys pusillus is een springer, maar vooral tegen soortgenoten agressief. Tegen andere valt mee, dus kan wel..

Axelrodi is ook een scholenvisje.. Past wel in de bak.

zo hier kan ik zeker wat mee!! Helemaal top

als ik hier vraag welke vissen jullie zouden nemen in een 60cm bak.

Wie weet kan ik leuke ideeen opdoen
pi_75298935
Ik zeg; zoek is op diverse fora naar 60cm bakkies Dan kom je soms verrassende dingen tegen..
Prrrrttt
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:09:50 #150
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75311951
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zeg; zoek is op diverse fora naar 60cm bakkies Dan kom je soms verrassende dingen tegen..
Top gaat ik zeker doen

Heb al heel wat nuttige info kunnen vinden op leuke vis fora.
pi_75314163
Klopt. Het enige nadeel dat ik ondervind van fora is dat ze soms klagen dat sommige vissen never nooit niet in 1 bak kunnen..

Ik had bijvoorbeeld een 8 maanden geleden een bak gekocht (100liter ongeveer), daar allemaal jonge vissen in gedaan, en ze vonden me daar een dierenbeul en zeiden dat zoiets nooit bij elkaar kon enzo. Alles zou moeten vechten.

8 maanden verder; 1 vis + 1 cpo kreeft dood gegaan. Vis door een natuurlijke dood, en de kreeft had zelfmoord gepleegd bij de uitstroom van het filter. Alle vissen leven in serieuze harmonie met elkaar, en vechten niet.

OK, ik weet dat de maanvissen en clownbotia's te groot worden, daarom komt er ook een nieuwe bak. Echter was dit me al in de winkel verteld, dus eigenlijk was dit ook me bedoeling..

Dus qua dat soort info niet altijd direct de fora geloven bij die vragen.
Elke vis is anders, en zelfs tussen "agressieve" soorten zitten schatjes
Prrrrttt
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:36:23 #152
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_75315429
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Precies!
Mijn vader vond vroeger Jack Dempseys zo mooi dus kocht hij een koppeltje
Het vrouwtje liet geen enkele vis met rust en sloopte de hele bak dus die was na 3 dagen terug in de winkel
Het mannetje deed nog geen vlieg kwaad en zwom gezellig tussen de tetra's en maanvissen om samen tubifex te eten

Het vrouwtje had wel eerst de tetra's uitgedund van 30 naar 22 en een maanvis ontvint
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_75321200
Bij een LFS hier in de buurt hebben ze piranha's
Klant had ze besteld, maar nooit afgehaald of betaald dus iemand interesse?
  zaterdag 5 december 2009 @ 19:54:31 #154
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_75322020
even een tvp van mij na aanvang van het volgende topic:
Guppen kweken...
pi_75325479
Helaas kan ik geen Piranha's kwijt.. Mooie beesten overigens
Prrrrttt
pi_75325636
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Helaas kan ik geen Piranha's kwijt.. Mooie beesten overigens
zeker, heb wel toegekeken toen ze gingen voeren. Ze gaven een stukje biefstuk (bevroren) en damn zo'n bak wil ik niet graag verschonen en met mijn handen erin
pi_75325846
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bij een LFS hier in de buurt hebben ze piranha's
Klant had ze besteld, maar nooit afgehaald of betaald dus iemand interesse?
Gewoon even voor de beeldvorming.

.
pi_75325863
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 14:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Tuuk.
pi_75325871
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:44 schreef Stali het volgende:

[..]

[ afbeelding ].
ik vind ze eigenlijk maar lelijk
kun je ze eigenlijk ook bij andere vissen zetten, of vreten ze die dan op?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75325950
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:45 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

ik vind ze eigenlijk maar lelijk
kun je ze eigenlijk ook bij andere vissen zetten, of vreten ze die dan op?
Ze zijn natuurlijk wel heel handig bij het opruimen van je aquarium. .
pi_75326040
Even serieus. Ik vind het echt lullig voor die bedrijven dat zgn. klanten haaien en piranhas bestellen die natuurlijk nooit worden afgehaald. Leuke gein maar je zult er maar mee zitten. Er is natuurlijk geen hond die piranhas wilt maar ze worden voor zo´n bestelling wel gevangen.
pi_75326051
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:44 schreef Stali het volgende:

[..]

[ afbeelding ].
Het zijn Keizerpiranha's
quote:
De Piraya Piranha staat bekend als een vraatzuchtige vis, en in het algemeen niet moeilijk doet als het op voer aankomt. Voedsel dat meestal probleemloos wordt aangenomen is onder meer vis (filets, bevroren en levend , schaaldieren en kreeftachtigen (garnalen, krill, krab en kreeft, mosselen), insecten (regenwormen, meelwormen, vliegen) en voor de 'liefhebbers' van horror in het aquarium zelfs kleine zoogdieren (muizen, ratten, hamsters - zeker niet aanbevolen vanwege de kans op verwondingen, de introductie van ziektekiemen en de rotzooi waar je mee blijft zitten - haar in de filters!)
Zijn er overigens 5 en kosten 500 euro

pi_75326101
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:52 schreef Stali het volgende:
Even serieus. Ik vind het echt lullig voor die bedrijven dat zgn. klanten haaien en piranhas bestellen die natuurlijk nooit worden afgehaald. Leuke gein maar je zult er maar mee zitten. Er is natuurlijk geen hond die piranhas wilt maar ze worden voor zo´n bestelling wel gevangen.
Bij de waterweelde in Den Haag hebben ze daarom ook een haai in een aquarium van 3x2x1,5 meter omdat een klant hem besteld en betaald had maar nooit heeft afgehaald. Ze komen er niet vanaf, zou eerst naar een aquapark in Moskou gaan maar dat ging op laatste moment niet door dus die zit weer in zijn basin
pi_75326273
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:53 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Het zijn Keizerpiranha's
[..]

Zijn er overigens 5 en kosten 500 euro

[ afbeelding ]
Die zien er wel wat beter uit. Maar toch klopt zo´n bestelling natuurlijk van geen kanten.
Sinds ik een aquarium heb ben ik echt van mijn vissen gaan houden.
Binnenkort komt er alwéér een grotere bak in huis voor de begin dit jaar twee gekregen jonge maantjes die maar doorgroeien.
Maar ik koop echt nooit meer vissen voor in huis, het geeft me gewoon teveel een schuldgevoel.
pi_75326439
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Bij de waterweelde in Den Haag hebben ze daarom ook een haai in een aquarium van 3x2x1,5 meter omdat een klant hem besteld en betaald had maar nooit heeft afgehaald. Ze komen er niet vanaf, zou eerst naar een aquapark in Moskou gaan maar dat ging op laatste moment niet door dus die zit weer in zijn basin
Dit soort dingen, dat is gewoon zo triest.
Gevangen op bestelling he.

Maar goed, ik maak me er uiteraard net zo hard schuldig aan ook al zijn het zgn. kweekvissen en het is uiteraard mooi om in huis een biotoop te creëren. Ik hoop dat mijn vissen oud worden maar er komt binnen nooit meer iets bij.
pi_75333456
Ja ok, maar wij als liefhebbers proberen de vissen een goed leven te bieden.. En niet om ze te laten vangen/kweken en dan maar denken; ach, ze vinden wel een huis..

Wel zielig voor zo'n haai
Prrrrttt
  zondag 6 december 2009 @ 12:19:26 #167
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_75333713
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

zeker, heb wel toegekeken toen ze gingen voeren. Ze gaven een stukje biefstuk (bevroren) en damn zo'n bak wil ik niet graag verschonen en met mijn handen erin
Dat kan gewoon hoor, mijn vader heeft ze ook gehad. Maar volgens mij moet je geen wondjes hebben.
Er zaten ook Pauwogen bij en daar gebeurde niks mee. Als je maar op tijd voert. Mijn vader gaf ze overigens blokjes hart die hij gewoon bij AH kocht.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zondag 6 december 2009 @ 12:19:40 #168
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75333719
Kan die haai niet naar sealife in scheveningen dan?
pi_75334867
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:19 schreef ook_gek het volgende:
Kan die haai niet naar sealife in scheveningen dan?
Dit is een mannetjes haai en sealife heeft al 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Een 2e mannetje erbij kan het evenwicht verstoren en dat willen ze niet uitproberen....

Tis een grote publiekstrekker bij Waterweelde maar ook zij vinden het erg jammer dat ie niet ergens in een grotere bak kan.
pi_75335217
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je met zo'n haai moet...
Hoe groot moet je wel niet wonen om zo'n beest te bergen?
pi_75335909
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je met zo'n haai moet...
Hoe groot moet je wel niet wonen om zo'n beest te bergen?
Scheen voor een ondernemer te zijn die een groot bassin in zijn zaak wilde, maar op laatste moment er toch maar vanaf zag en nooit meer iets liet horen ofzo
pi_75336380
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:49 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Scheen voor een ondernemer te zijn die een groot bassin in zijn zaak wilde, maar op laatste moment er toch maar vanaf zag en nooit meer iets liet horen ofzo
Ow!
Ik zat aan een grote villa of iets dergelijks te denken.
Zo'n haai alleen vind ik ook maar sneu.
  maandag 7 december 2009 @ 01:36:38 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75358478
Yooo ik heb ook een aquarium. Al bijna 2 jaar, maar ik zie er voor het eerst een topic over (nooit naar gezocht ook eigenlijk)

Het is een leuk bakje van 60 liter. Niet zo groot, maar ik mag nog elke dag graag kijken naar mijn visjes
Als ik ga samen wonen wil ik wel een grotere bak hebben. Nu heb ik daar nog geen ruimte voor. Ik vind alleen een groter aquarium alleen maar mooier. (en vis-vriendelijker)
Ik heb er 4 neontetra'tjes, 4 tijgerbarbeeltjes een andere vis waarvan ik de naam niet weet en 2 gele algeneters inzitten.
Er zat eerst ook nog een Oranje dwergkreeft in, maar die is helaas overleden. Mooi beestje

Nu haalde ik mijn spulletjes altijd bij het koningsdal in Utrecht (een intratuin met een mooie vissenafdeling), maar hun afdeling is helemaal omgegooid en er is bijna niets van overgebleven.

Weet iemand in Utrecht nog een winkel met een mooie grote afdeling?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 7 december 2009 @ 09:27:52 #174
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75361021
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:36 schreef Komakie het volgende:
Yooo ik heb ook een aquarium. Al bijna 2 jaar, maar ik zie er voor het eerst een topic over (nooit naar gezocht ook eigenlijk)

Het is een leuk bakje van 60 liter. Niet zo groot, maar ik mag nog elke dag graag kijken naar mijn visjes
Als ik ga samen wonen wil ik wel een grotere bak hebben. Nu heb ik daar nog geen ruimte voor. Ik vind alleen een groter aquarium alleen maar mooier. (en vis-vriendelijker)
Ik heb er 4 neontetra'tjes, 4 tijgerbarbeeltjes een andere vis waarvan ik de naam niet weet en 2 gele algeneters inzitten.
Er zat eerst ook nog een Oranje dwergkreeft in, maar die is helaas overleden. Mooi beestje
[ afbeelding ]

Nu haalde ik mijn spulletjes altijd bij het koningsdal in Utrecht (een intratuin met een mooie vissenafdeling), maar hun afdeling is helemaal omgegooid en er is bijna niets van overgebleven.

Weet iemand in Utrecht nog een winkel met een mooie grote afdeling?
Die heb ik ook
  maandag 7 december 2009 @ 09:29:03 #175
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75361049
Trouwens gister zat voor de derde keer mijn waaierhandgarnaal in mijn filter helemaal bovenop
pi_75361803
Fijn he die garnalen
Ik heb/had er ook eentje in me bak zitten, maar ik zie em nooit meer..

BTW; ik ga over naar een andere bak, en nu heb ik wat over.
Iemand hier interesse?

1x CPO dwergkreeft (echt mooi oranje)
5x purperkoppen (barbeeltjes), die wel samen kunnen met maanvissen (zitten al 8 maandjes samen )

Wat ik ervoor wil hebben; ach als je een kleinigheidje voor me hebt ben ik al blij.
Mag ook ruilen tegen andere vissen; bepaalde cory's / kardinaaltetra's

Op te halen in Mierlo (bij Eindhoven)
Prrrrttt
  maandag 7 december 2009 @ 10:44:27 #177
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75363187
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:27 schreef JortK het volgende:

[..]

Die heb ik ook
Die zijn schattig he
Heel ondernemend de hele tijd over de bodem lopen enzo. Hij kan ook heel grappig zwemmen. Dan gebruikt hij zijn staart en dat gaat best snel

Hoe kun je trouwens het beste vissen en de rest overige inhoud van je bak vervoeren?
Zoals ik al zei ga ik binnenkort samenwonen (het kan ook nog wel een jaar duren, beetje afhankelijk wanneer we een huis kunnen krijgen) en dan moeten de vissen natuurlijk van het ene huis naar het andere. Dat is wel een autoritje van een uur ongeveer.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_75363619
vissen heb ik vervoert in een aantal grote zakken waar ze ook ooit inzaten toen ik ze kocht
als je die niet hebt kun je die altijd vragen bij een aquariumzaak, meestal zijn ze de beroerdste niet.
deze zakken hebben we in emmers gedaan zodat ze klemvast lagen. airco in de auto op 24 en die vissen overleven dat echt wel

aquarium echt zo leeg mogelijk: water en zand gaan klotsen en zou glasbreuk kunnen veroorzaken.
oud water meenemen in grote jerrycans
pi_75373654
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die zijn schattig he
Heel ondernemend de hele tijd over de bodem lopen enzo. Hij kan ook heel grappig zwemmen. Dan gebruikt hij zijn staart en dat gaat best snel

Hoe kun je trouwens het beste vissen en de rest overige inhoud van je bak vervoeren?
Zoals ik al zei ga ik binnenkort samenwonen (het kan ook nog wel een jaar duren, beetje afhankelijk wanneer we een huis kunnen krijgen) en dan moeten de vissen natuurlijk van het ene huis naar het andere. Dat is wel een autoritje van een uur ongeveer.
Toen ik ging verhuizen heb ik het zo gedaan:

Naar de viszaak gegaan om plastic vervoerszakken te vragen, oude koelbox voor 5 euro op de kop getikt.
Vissen in de zakken gedaan ( iedere vis in 1 zak, dat hoeft niet perse, maar ik heb het wel gedaan) in de koelbox, koelbox vullen met water, waterplantjes in de koelbox en klaar.
pi_75374500
Ahh wat lief, ik hoorde de clownbotia's allemaal knakkende geluidjes maken net
Prrrrttt
  maandag 7 december 2009 @ 18:39:39 #181
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_75381246
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Fijn he die garnalen
Ik heb/had er ook eentje in me bak zitten, maar ik zie em nooit meer..

BTW; ik ga over naar een andere bak, en nu heb ik wat over.
Iemand hier interesse?

1x CPO dwergkreeft (echt mooi oranje)
5x purperkoppen (barbeeltjes), die wel samen kunnen met maanvissen (zitten al 8 maandjes samen )

Wat ik ervoor wil hebben; ach als je een kleinigheidje voor me hebt ben ik al blij.
Mag ook ruilen tegen andere vissen; bepaalde cory's / kardinaaltetra's

Op te halen in Mierlo (bij Eindhoven)
Ik zou graag een kreeftje hebben. Wat moet die kosten en hoe krijgen we hem eventueel naar Zwolle?

Edit- Ik zie het al. Voor een kleinigheid en bij Eindhoven in de buurt. Dat eerste is mooi. Dat tweede minder
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_75384896
Helaas zit ik niet meer zoveel in de auto ivm tuning enzo, want eerst kwam ik nog best veel in Zwolle..

Dat in Zwolle krijgen is lastiger..
Opsturen wil ik het lieve diertje niet aan doen, dan komt ie geroerd en in shock bij je aan vrees ik..
Prrrrttt
  maandag 7 december 2009 @ 20:05:22 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75385346
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Helaas zit ik niet meer zoveel in de auto ivm tuning enzo, want eerst kwam ik nog best veel in Zwolle..

Dat in Zwolle krijgen is lastiger..
Opsturen wil ik het lieve diertje niet aan doen, dan komt ie geroerd en in shock bij je aan vrees ik..
Dat lijkt mij ook helemaal niks. Dat is toch zielig voor het beestje

In Utrecht werden ze dus verkocht bij de intratuin, maar die is dus weg. Nog steeds niemand die een beetje goede winkel weet in de buurt?
  maandag 7 december 2009 @ 21:11:07 #184
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_75388373
Ik wil absoluut geen levend iets opgestuurd krijgen

Veul te zielug
pi_75388553
In de buurt van Utrecht..

Dan zeg ik; www.diebo.nl > Diebo in Nieuwegein.
Hebk al meer over gelezen. Schijnt een goede zaak te zijn.
Persoonlijk geen ervaring mee..

Voor garnalen; http://www.garnalenkweker.nl/ > Wijk Bij Duurstede
Deze aardige man heeft mij al eens flink wat garnaaltjes geleverd, en toen moest hij toevallig hier in de buurt zijn, en heeft ze toen bij me thuis gebracht. Goeie service als je het mij vraagt! En ook met mails neemt ie uitgebreid de tijd om te reageren op vragen.
Prrrrttt
pi_75398813
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:11 schreef Aaiphone het volgende:
Ik wil absoluut geen levend iets opgestuurd krijgen

Veul te zielug
en in NL verboden!
pi_75399699
En terecht dat het verboden is..
Plantjes en slakken kan ik me nog voorstellen, maar garnalen/kreeften/vissen niet..
Prrrrttt
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:55:27 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_75417029
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:55 schreef AchJa het volgende:
Iemand al ervaring met dit apparaat???

Plaatje:

[ afbeelding ]

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.
En top apparaat als je helder water wil,let wel op dat je plantenvoeding en andere middelen (bacterieen) moet toevoegen gezien die door dit apparaat zo goed als allemaal verwijderd
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 18:41:02 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75417640
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:55 schreef AchJa het volgende:
Iemand al ervaring met dit apparaat???

Plaatje:

[ afbeelding ]

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.

Ben erg sceptisch...

When something sounds too good to be true, it usually is too good to be true
4045
onlogisch
pi_75418381
Klopt helemaal Admiraal.
Dat je niet meer dan 1x per half jaar hoeft te verversen is niet helemaal waar.
Me LFS vertelde dat je dan gerust 1x per maand kunt vervangen, maar zelf hield ie het maar op de oude manier

Ik ook hehe
Prrrrttt
pi_75420330
quote:
Bij pH-waarden in het bereik van 7pH, wordt het giftige Ammonium/Ammoniak door de Ozon niet geoxideerd. Het giftige Nitriet wordt door de Ozon in Nitraat geoxideerd.
oftewel het meest giftige wordt niet verwijderd
  woensdag 9 december 2009 @ 01:03:54 #193
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_75432338
Gewoon water verversen en geen onzinnige dure dingen kopen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_75435188
Inderdaad
Prrrrttt
pi_75446928
En ik heb alweer een chaos in mijn aquarium Vissen met witte stip. Water is perfect though. Mannetjes kempvis was een tijdje geleden een schuimnest aan het maken, wat nu weer weg is, maar er liggen wel eitjes in nu. Mijn vriend heeft ook eitjes trouwens én een schuimnest, maar geen mannetje erbij. Waren vandaag nog eitjes aan het spugen.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:02:40 #196
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75447197
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:03 schreef Prowl het volgende:
Gewoon water verversen en geen onzinnige dure dingen kopen
Helemaal mee eens
  woensdag 9 december 2009 @ 17:10:17 #197
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_75451743
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:56 schreef HeaRt_woRm het volgende:
En ik heb alweer een chaos in mijn aquarium Vissen met witte stip. Water is perfect though. Mannetjes kempvis was een tijdje geleden een schuimnest aan het maken, wat nu weer weg is, maar er liggen wel eitjes in nu. Mijn vriend heeft ook eitjes trouwens én een schuimnest, maar geen mannetje erbij. Waren vandaag nog eitjes aan het spugen.
Hoe groot aquarium heb je?

Wel kloten dat je de witte stippen weer hebt. Succes ermee
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 12:22:43 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75513020
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef onlogisch het volgende:

4045
onlogisch
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:39:32 #199
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_75543672
Ik heb last van bruinalg, elke week kan ik de bakken schoonmaken, wat kan ik het beste doen? de beesten eruit halen? (axelotls en schildpadjes) en de bak als het ware weer in laten draaien?
pi_75572201
Bruinalg komt vaak voor bij opstartende bakken.
Hoe lang heb je de bak al staan?

Normaliter hoef je er niks speciaals aan te doen, en dan gaat het vanzelf weg.
Wel zou ik gewoon iets vaker je water verversen.

Hoe groot is de bak, hoeveel tl's heb je erin?
En natuurlijk; hoe lang staat je licht aan? Want dat schijnt soms een oorzaak te kunnen zijn.
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')