abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75361803
Fijn he die garnalen
Ik heb/had er ook eentje in me bak zitten, maar ik zie em nooit meer..

BTW; ik ga over naar een andere bak, en nu heb ik wat over.
Iemand hier interesse?

1x CPO dwergkreeft (echt mooi oranje)
5x purperkoppen (barbeeltjes), die wel samen kunnen met maanvissen (zitten al 8 maandjes samen )

Wat ik ervoor wil hebben; ach als je een kleinigheidje voor me hebt ben ik al blij.
Mag ook ruilen tegen andere vissen; bepaalde cory's / kardinaaltetra's

Op te halen in Mierlo (bij Eindhoven)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 7 december 2009 @ 10:44:27 #177
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75363187
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:27 schreef JortK het volgende:

[..]

Die heb ik ook
Die zijn schattig he
Heel ondernemend de hele tijd over de bodem lopen enzo. Hij kan ook heel grappig zwemmen. Dan gebruikt hij zijn staart en dat gaat best snel

Hoe kun je trouwens het beste vissen en de rest overige inhoud van je bak vervoeren?
Zoals ik al zei ga ik binnenkort samenwonen (het kan ook nog wel een jaar duren, beetje afhankelijk wanneer we een huis kunnen krijgen) en dan moeten de vissen natuurlijk van het ene huis naar het andere. Dat is wel een autoritje van een uur ongeveer.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_75363619
vissen heb ik vervoert in een aantal grote zakken waar ze ook ooit inzaten toen ik ze kocht
als je die niet hebt kun je die altijd vragen bij een aquariumzaak, meestal zijn ze de beroerdste niet.
deze zakken hebben we in emmers gedaan zodat ze klemvast lagen. airco in de auto op 24 en die vissen overleven dat echt wel

aquarium echt zo leeg mogelijk: water en zand gaan klotsen en zou glasbreuk kunnen veroorzaken.
oud water meenemen in grote jerrycans
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_75373654
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die zijn schattig he
Heel ondernemend de hele tijd over de bodem lopen enzo. Hij kan ook heel grappig zwemmen. Dan gebruikt hij zijn staart en dat gaat best snel

Hoe kun je trouwens het beste vissen en de rest overige inhoud van je bak vervoeren?
Zoals ik al zei ga ik binnenkort samenwonen (het kan ook nog wel een jaar duren, beetje afhankelijk wanneer we een huis kunnen krijgen) en dan moeten de vissen natuurlijk van het ene huis naar het andere. Dat is wel een autoritje van een uur ongeveer.
Toen ik ging verhuizen heb ik het zo gedaan:

Naar de viszaak gegaan om plastic vervoerszakken te vragen, oude koelbox voor 5 euro op de kop getikt.
Vissen in de zakken gedaan ( iedere vis in 1 zak, dat hoeft niet perse, maar ik heb het wel gedaan) in de koelbox, koelbox vullen met water, waterplantjes in de koelbox en klaar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_75374500
Ahh wat lief, ik hoorde de clownbotia's allemaal knakkende geluidjes maken net
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 7 december 2009 @ 18:39:39 #181
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_75381246
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Fijn he die garnalen
Ik heb/had er ook eentje in me bak zitten, maar ik zie em nooit meer..

BTW; ik ga over naar een andere bak, en nu heb ik wat over.
Iemand hier interesse?

1x CPO dwergkreeft (echt mooi oranje)
5x purperkoppen (barbeeltjes), die wel samen kunnen met maanvissen (zitten al 8 maandjes samen )

Wat ik ervoor wil hebben; ach als je een kleinigheidje voor me hebt ben ik al blij.
Mag ook ruilen tegen andere vissen; bepaalde cory's / kardinaaltetra's

Op te halen in Mierlo (bij Eindhoven)
Ik zou graag een kreeftje hebben. Wat moet die kosten en hoe krijgen we hem eventueel naar Zwolle?

Edit- Ik zie het al. Voor een kleinigheid en bij Eindhoven in de buurt. Dat eerste is mooi. Dat tweede minder
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_75384896
Helaas zit ik niet meer zoveel in de auto ivm tuning enzo, want eerst kwam ik nog best veel in Zwolle..

Dat in Zwolle krijgen is lastiger..
Opsturen wil ik het lieve diertje niet aan doen, dan komt ie geroerd en in shock bij je aan vrees ik..
Prrrrttt
  maandag 7 december 2009 @ 20:05:22 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_75385346
quote:
Op maandag 7 december 2009 19:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Helaas zit ik niet meer zoveel in de auto ivm tuning enzo, want eerst kwam ik nog best veel in Zwolle..

Dat in Zwolle krijgen is lastiger..
Opsturen wil ik het lieve diertje niet aan doen, dan komt ie geroerd en in shock bij je aan vrees ik..
Dat lijkt mij ook helemaal niks. Dat is toch zielig voor het beestje

In Utrecht werden ze dus verkocht bij de intratuin, maar die is dus weg. Nog steeds niemand die een beetje goede winkel weet in de buurt?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 7 december 2009 @ 21:11:07 #184
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_75388373
Ik wil absoluut geen levend iets opgestuurd krijgen

Veul te zielug
pi_75388553
In de buurt van Utrecht..

Dan zeg ik; www.diebo.nl > Diebo in Nieuwegein.
Hebk al meer over gelezen. Schijnt een goede zaak te zijn.
Persoonlijk geen ervaring mee..

Voor garnalen; http://www.garnalenkweker.nl/ > Wijk Bij Duurstede
Deze aardige man heeft mij al eens flink wat garnaaltjes geleverd, en toen moest hij toevallig hier in de buurt zijn, en heeft ze toen bij me thuis gebracht. Goeie service als je het mij vraagt! En ook met mails neemt ie uitgebreid de tijd om te reageren op vragen.
Prrrrttt
pi_75398813
quote:
Op maandag 7 december 2009 21:11 schreef Aaiphone het volgende:
Ik wil absoluut geen levend iets opgestuurd krijgen

Veul te zielug
en in NL verboden!
pi_75399699
En terecht dat het verboden is..
Plantjes en slakken kan ik me nog voorstellen, maar garnalen/kreeften/vissen niet..
Prrrrttt
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:55:27 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_75417029
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:55 schreef AchJa het volgende:
Iemand al ervaring met dit apparaat???

Plaatje:

[ afbeelding ]

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.
En top apparaat als je helder water wil,let wel op dat je plantenvoeding en andere middelen (bacterieen) moet toevoegen gezien die door dit apparaat zo goed als allemaal verwijderd
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 18:41:02 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75417640
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:55 schreef AchJa het volgende:
Iemand al ervaring met dit apparaat???

Plaatje:

[ afbeelding ]

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.

Ben erg sceptisch...

When something sounds too good to be true, it usually is too good to be true
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_75418381
Klopt helemaal Admiraal.
Dat je niet meer dan 1x per half jaar hoeft te verversen is niet helemaal waar.
Me LFS vertelde dat je dan gerust 1x per maand kunt vervangen, maar zelf hield ie het maar op de oude manier

Ik ook hehe
Prrrrttt
pi_75420330
quote:
Bij pH-waarden in het bereik van 7pH, wordt het giftige Ammonium/Ammoniak door de Ozon niet geoxideerd. Het giftige Nitriet wordt door de Ozon in Nitraat geoxideerd.
oftewel het meest giftige wordt niet verwijderd
  woensdag 9 december 2009 @ 01:03:54 #193
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_75432338
Gewoon water verversen en geen onzinnige dure dingen kopen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_75435188
Inderdaad
Prrrrttt
pi_75446928
En ik heb alweer een chaos in mijn aquarium Vissen met witte stip. Water is perfect though. Mannetjes kempvis was een tijdje geleden een schuimnest aan het maken, wat nu weer weg is, maar er liggen wel eitjes in nu. Mijn vriend heeft ook eitjes trouwens én een schuimnest, maar geen mannetje erbij. Waren vandaag nog eitjes aan het spugen.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:02:40 #196
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75447197
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:03 schreef Prowl het volgende:
Gewoon water verversen en geen onzinnige dure dingen kopen
Helemaal mee eens
  woensdag 9 december 2009 @ 17:10:17 #197
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_75451743
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:56 schreef HeaRt_woRm het volgende:
En ik heb alweer een chaos in mijn aquarium Vissen met witte stip. Water is perfect though. Mannetjes kempvis was een tijdje geleden een schuimnest aan het maken, wat nu weer weg is, maar er liggen wel eitjes in nu. Mijn vriend heeft ook eitjes trouwens én een schuimnest, maar geen mannetje erbij. Waren vandaag nog eitjes aan het spugen.
Hoe groot aquarium heb je?

Wel kloten dat je de witte stippen weer hebt. Succes ermee
  Moderator vrijdag 11 december 2009 @ 12:22:43 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75513020
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef onlogisch het volgende:
Mocht iemand nog interesse hebben in een aquarium :

[TK] Juwel Rio 240 aquarium inclusief vissen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:39:32 #199
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_75543672
Ik heb last van bruinalg, elke week kan ik de bakken schoonmaken, wat kan ik het beste doen? de beesten eruit halen? (axelotls en schildpadjes) en de bak als het ware weer in laten draaien?
pi_75572201
Bruinalg komt vaak voor bij opstartende bakken.
Hoe lang heb je de bak al staan?

Normaliter hoef je er niks speciaals aan te doen, en dan gaat het vanzelf weg.
Wel zou ik gewoon iets vaker je water verversen.

Hoe groot is de bak, hoeveel tl's heb je erin?
En natuurlijk; hoe lang staat je licht aan? Want dat schijnt soms een oorzaak te kunnen zijn.
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')