Mijn eerste bakje (met die plaag dus had er honderden slakken inzitten en geen 30 ofzo nee echt iets van 300) was ook maar erg klein hoor. Deze is een maatje groter zo'n 60 cm breed. Als de vissen te groot worden voor dit aquarium gaan ze naar de buren die hebben er een van 2 meter.quote:Op zondag 22 november 2009 19:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik een grotere bak zou hebben, zou ik er graag een paar halen.
Leuke vissen !
Die ziet er ook wel mooi uit ja! Het enige wat ik me afvraag is, hoe doen jullie dat met afstanden enzo? want ik kan me voorstellen als je 3x p/m 100 km moet reizen om nieuwe spullen te halen een aquariumwinkel dichtbij een stuk makkelijker is.quote:Op zondag 22 november 2009 19:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik zeg zonder twijfel de waterweelde in den haag, google er maar eens op
Is het niet het beste om 1 winkel te hebben waar ze prcies weten wat voor spul je hebt enzo? dan kunnen ze je behoeden voor fouten.....of valt het wel mee?quote:Op zondag 22 november 2009 20:09 schreef Leipo666 het volgende:
de rifwachter is dan ook wel een belachelijk dure zaak. ik kom er dan ook alleen nog maar voor wat voer, de overige en grotere dingen haal ik bij bijvoorbeeld aquaria veldhuis of andere internetaanbieders.
er werken zoveel verschillende mensen en menig persoon kijkt niet in de computer naar de spullen die je al gekocht hebt. daarnaast werken er maar een paar met redelijk verstand van zaken (en zelfs de 'experts' daar laten menig steek vallen). als je iets wil weten kun je beter zelf op onderzoek uit en niet vertrouwen op het advies uit de winkel (dat advies verschild ook weer per medewerkerquote:Op maandag 23 november 2009 13:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Is het niet het beste om 1 winkel te hebben waar ze prcies weten wat voor spul je hebt enzo? dan kunnen ze je behoeden voor fouten.....of valt het wel mee?
Ik zelf woon in Den Haag en heb hier in een straal van 20 km een stuk om 10 goeie aquariumwinkels, en iedere winkel heeft zijn eigen pluspunten waar ik voor kom en bepaalde personeelsleden die weten waar ze over praten en genoeg personeel die totaal niet weet waar ze over praten.quote:Op maandag 23 november 2009 13:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Die ziet er ook wel mooi uit ja! Het enige wat ik me afvraag is, hoe doen jullie dat met afstanden enzo? want ik kan me voorstellen als je 3x p/m 100 km moet reizen om nieuwe spullen te halen een aquariumwinkel dichtbij een stuk makkelijker is.
[..]
Is het niet het beste om 1 winkel te hebben waar ze prcies weten wat voor spul je hebt enzo? dan kunnen ze je behoeden voor fouten.....of valt het wel mee?
A kijk! merci!quote:Op maandag 23 november 2009 21:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik zelf woon in Den Haag en heb hier in een straal van 20 km een stuk om 10 goeie aquariumwinkels, en iedere winkel heeft zijn eigen pluspunten waar ik voor kom en bepaalde personeelsleden die weten waar ze over praten en genoeg personeel die totaal niet weet waar ze over praten.
Kijk anders ook op http://www.zeewaterforum.nl/ waar ze heel veel info hebben maar ook info over winkels verspreid door het hele land waar er users duidelijk hun mening over geven
Heb ik wel, er zit hier een klein zaakje, met vader en zoon werkend. Ze weten precies wat je hebt enzo en altijd leuke gesprekkenquote:Op maandag 23 november 2009 13:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik ook, ik kom ook nergens anders meer. Koppie koffie, beetje ervaringen delen, uiteraard wat kopen etc.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Die winkels heb ik persoon het liefst..
Heb ik laatst ook gehadquote:Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das minder nieuws...
Ik heb nog slechter nieuws; IK MIS EEN VIS!
Serieus; hijs weg!!
Misschien dat ie dood was, maar dan hebben ze em met z'n allen opgegeten ofzo :S echt raar
dat gebeurt ja. ik had 5 otto's en heb er nu nog maar 1. En ik heb er nog nooit 1 dood gevondenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das minder nieuws...
Ik heb nog slechter nieuws; IK MIS EEN VIS!
Serieus; hijs weg!!
Misschien dat ie dood was, maar dan hebben ze em met z'n allen opgegeten ofzo :S echt raar
Dat zou idd wel mooi zijn...als nu een zo'n zaakje in de buurt van a'dam zatquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Markster het volgende:
[..]
Heb ik wel, er zit hier een klein zaakje, met vader en zoon werkend. Ze weten precies wat je hebt enzo en altijd leuke gesprekken
Binnenkort heb ik er 5 over.. Interesse?quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:40 schreef JortK het volgende:
Ik heb twee purperkoppen die geloof ik hun zaad kwijt moeten
Foto's + kort filmpje knal ik vanavond ff online. En ja, het is juist inclusief inhoud. Ik heb weinig aan een stel vissen zonder aquariumquote:Op woensdag 2 december 2009 22:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben benieuwd naar foto's. En doe je de inhoud ook weg?
Ah ok, dan kun je gerust een voedingsbodem nemen..quote:Op donderdag 3 december 2009 11:23 schreef ook_gek het volgende:
Bedankt voor de snelle reactie!!
Ik heb bedacht dat ik kleine kleurrijke visjes wil hebben.
Maar hoe of wat ben ik nog niet over uit.
Ik wil wel een bak met veel planten.
mooi dan gaat ik dat doenquote:Op donderdag 3 december 2009 13:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klopt helemaal..
Zeker bij die bodem vissen is het wellicht makkelijker om tabletten / sticks te gebruiken icm vloeibaar.
Persoonlijk raad ik dat wel aan, en dan wordt je bak ook niet stoffig als ze over de bodem gaan.
Voor beginners kan beide, maar zonder voedingsbodem is makkelijker
Ik heb zelf ook een 60.quote:Op donderdag 3 december 2009 00:13 schreef ook_gek het volgende:
mensen kort noob vraagje.
Ik wil een aquarium gaan nemen na lang denken en veel inlezen.
Mijn oog is gevallen op een Jewel record 60Mooi maatje en lekker compleet.
Nu zit ik met een vraag. Ik heb ik van alles gelezen over wel of geen voedings bodem te gebruiken.
Maar duidelijkheid kan ik er niet over vinden.
Wat is voor een beginner nou het makkelijkste. Wel of geen voedings bodem gebruiken?
En ik een 60x30x40 bak.Hoe veel kilo grind moet je daar voor kopen? Je hebt zakken van een kilo of een halve kilo. Maar ik kan geen enkele duidelijke inschatting maken hoe veel nou in zo een bak moet.
Al vast bedankt voor de reacties
Ben ik even blij dat ik niks gebruik. Mijn planten groeien nu al zowat mijn bak uit.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:58 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Opzich groeien de planten met bodem nog harder, en volgens de papieren zou de bodem 3 jaar goed moeten zijn, maar na een half jaar lijkt de hele bodem wel uitgewerkt te zijn op sommige plekken
Hier net zo m.b.t. knippen. Kan iedere week alle Valisnera en nog een onbekende plant snoeien en moet steeds javamos weggooien omdat het teveel is.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:15 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik niks gebruik. Mijn planten groeien nu al zowat mijn bak uit.
Ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het knippen enzo.
Dit vind ik wel geinig maar zal vast niet samen gaanquote:Op donderdag 3 december 2009 17:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Beste temp is afhankelijk van de vissen
Veelal op fora; (o.a. op punkyfish.nl en venividivissie.org) kunnen ze vertellen wat er wel/niet bij elkaar kan.
Hier zijn er ook enkele die het kunnen vertellen natuurlijk.
Heb je een idee welke vissen je zou willen?
Goed en duidelijk filmpje heb je gemaakt. Als ik er ruimte voor zou hebben had ik hem van je overgenomen.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef onlogisch het volgende:
Mocht iemand nog interesse hebben in een aquarium :
[TK] Juwel Rio 240 aquarium inclusief vissen
Dat meen je niet he... ?!quote:Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Stali het volgende:
[..]
Goed en duidelijk filmpje heb je gemaakt. Als ik er ruimte voor zou hebben had ik hem van je overgenomen.
Je hebt mooie vissen, niet leuk om afscheid van te moeten nemen. Tof van je dat je ze niet door wc spoelt om het aquarium makkelijker te verkopen.
(Hebben kennissen pas geleden nl. wel gedaan.. )
ik zou juist zeggen: 1 scholenvis per waterlaag, dat geeft rustquote:Op donderdag 3 december 2009 22:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik raad echter in een 60cm bak aan om niet meer dan 2 scholenvissen te zetten, dus kies de mooiste
Zet daar een corydoras of 6 bij, en verder eventueel wat clownbotia's, maar die moeten als ze groter worden weer weg, of je moet dan een grotere bak nemen..
Hopelijk kom je hier wat verder mee
quote:Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Stali het volgende:
Tof van je dat je ze niet door wc spoelt om het aquarium makkelijker te verkopen.
(Hebben kennissen pas geleden nl. wel gedaan.. )
zo hier kan ik zeker wat mee!! Helemaal topquote:Op donderdag 3 december 2009 22:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Cichildes kun je per direct al vergeten
Clown botia wordt snel te groot voor de bak helaas..
Tetra's kunnen wel, corydoras ook (kan samen)
Balantiocheilus melanopterus is een rustige scholenvis, dus doe maar minimum van 10stuks, maar ze worden groot en hebben een grote bak nodig (2meter)
Epalzeorhynchos frenatum Albino Red-finned Shark -> moet minimaal in een 120cm bak, en is onverdraagzaam tegenover soortgenoten
Aphyocharax cf rathbuni zijn rustige scholenvissen en kunnen bij de andere
Danio is ook een scholenvis, maar kunnen er ook in
Dermogenys pusillus is een springer, maar vooral tegen soortgenoten agressief. Tegen andere valt mee, dus kan wel..
Axelrodi is ook een scholenvisje.. Past wel in de bak.
Ik raad echter in een 60cm bak aan om niet meer dan 2 scholenvissen te zetten, dus kies de mooiste
Zet daar een corydoras of 6 bij, en verder eventueel wat clownbotia's, maar die moeten als ze groter worden weer weg, of je moet dan een grotere bak nemen..
Hopelijk kom je hier wat verder mee
Top gaat ik zeker doenquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zeg; zoek is op diverse fora naar 60cm bakkiesDan kom je soms verrassende dingen tegen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |