abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74916749
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als ik een grotere bak zou hebben, zou ik er graag een paar halen.
Leuke vissen !
Mijn eerste bakje (met die plaag dus had er honderden slakken inzitten en geen 30 ofzo nee echt iets van 300) was ook maar erg klein hoor. Deze is een maatje groter zo'n 60 cm breed. Als de vissen te groot worden voor dit aquarium gaan ze naar de buren die hebben er een van 2 meter.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  maandag 23 november 2009 @ 13:56:10 #102
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74937687
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:57 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik zeg zonder twijfel de waterweelde in den haag, google er maar eens op
Die ziet er ook wel mooi uit ja! Het enige wat ik me afvraag is, hoe doen jullie dat met afstanden enzo? want ik kan me voorstellen als je 3x p/m 100 km moet reizen om nieuwe spullen te halen een aquariumwinkel dichtbij een stuk makkelijker is.
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:09 schreef Leipo666 het volgende:
de rifwachter is dan ook wel een belachelijk dure zaak. ik kom er dan ook alleen nog maar voor wat voer, de overige en grotere dingen haal ik bij bijvoorbeeld aquaria veldhuis of andere internetaanbieders.
Is het niet het beste om 1 winkel te hebben waar ze prcies weten wat voor spul je hebt enzo? dan kunnen ze je behoeden voor fouten.....of valt het wel mee?
pi_74937975
quote:
Op maandag 23 november 2009 13:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
Is het niet het beste om 1 winkel te hebben waar ze prcies weten wat voor spul je hebt enzo? dan kunnen ze je behoeden voor fouten.....of valt het wel mee?
er werken zoveel verschillende mensen en menig persoon kijkt niet in de computer naar de spullen die je al gekocht hebt. daarnaast werken er maar een paar met redelijk verstand van zaken (en zelfs de 'experts' daar laten menig steek vallen). als je iets wil weten kun je beter zelf op onderzoek uit en niet vertrouwen op het advies uit de winkel (dat advies verschild ook weer per medewerker )

zo stonden ze me schaapachtig aan te kijken toen ik vroeg of ze ook puntslakjes hadden: "meneer WIL slakken in zijn aquarium hebben?" nu enkele jaren later zit elke bak van hun vol dermee
en zo stonden ze ook schaapachtig aan te kijken toen ik vroeg of ze KNO3 of iets soortgelijks hadden om mijn nitraat te verhogen: "meneer WIL nitraat in zijn aquarium? tis toch juist goed dat je 0,0 nitraat hebt?"

daarnaast heb ik ze ook al meerdere malen ornamenten uit bakken op de grond zien zetten (waar iedereen dus gewoon loopt) om ze daarna zonder af te spoelen gewoon weer terug te zien zetten in de bak

nee het oogt leuk in eerste instantie, maar als je er maar vaak genoeg komt ga je dingen zien die je gaan storen doe zelf je huiswerk en ga voorbereid naar een winkel. durf ook vis niet te kopen als je het niet vertrouwt! ik heb ook wel eens getwijfeld en een kwartier in een bak gestaard: uiteindelijk niets gekocht omdat ik het niet vertrouwde
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 23 november 2009 @ 20:38:23 #104
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74948430
Mmm jij bent dus niet zo enthousiast.... ik zal eerst mn boek eens uitlezen over het maken van een rifbak!
pi_74950151
quote:

[..]

Die ziet er ook wel mooi uit ja! Het enige wat ik me afvraag is, hoe doen jullie dat met afstanden enzo? want ik kan me voorstellen als je 3x p/m 100 km moet reizen om nieuwe spullen te halen een aquariumwinkel dichtbij een stuk makkelijker is.
[..]

Ik zelf woon in Den Haag en heb hier in een straal van 20 km een stuk om 10 goeie aquariumwinkels, en iedere winkel heeft zijn eigen pluspunten waar ik voor kom en bepaalde personeelsleden die weten waar ze over praten en genoeg personeel die totaal niet weet waar ze over praten.

Kijk anders ook op http://www.zeewaterforum.nl/ waar ze heel veel info hebben maar ook info over winkels verspreid door het hele land waar er users duidelijk hun mening over geven
pi_74967877
Den Haag is een mooie regio voor de aquariaan! ook leuk om eens bij Romberg in Delft te gaan kijken!

Ik hou mij een beetje bezig met het kweken van meervalletjes, hier een kort filmpje uit de uitzwembak, de vissen die te zien zijn:
L201 Hypancistrus sp. eigen kweek
L340 Hypancistrus mega clown pleco eigen kweek
L333 Hypancistrus sp.
Corydoras sterbai eigen kweek
Corydoras orange stripe peru eigen kweek
En een verdwaalde gup en regenboogzalm
  dinsdag 24 november 2009 @ 17:35:15 #107
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74968252
quote:
Op maandag 23 november 2009 21:46 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik zelf woon in Den Haag en heb hier in een straal van 20 km een stuk om 10 goeie aquariumwinkels, en iedere winkel heeft zijn eigen pluspunten waar ik voor kom en bepaalde personeelsleden die weten waar ze over praten en genoeg personeel die totaal niet weet waar ze over praten.

Kijk anders ook op http://www.zeewaterforum.nl/ waar ze heel veel info hebben maar ook info over winkels verspreid door het hele land waar er users duidelijk hun mening over geven
A kijk! merci!
  dinsdag 24 november 2009 @ 18:02:20 #108
80089 kres
Komt goed...
pi_74968722
Zo het wordt weer tijd dat ik hier een TVP achter ga laten ..

Dus bij deze... TVP
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_74976191
quote:

Heb ik wel, er zit hier een klein zaakje, met vader en zoon werkend. Ze weten precies wat je hebt enzo en altijd leuke gesprekken
pi_74977394
Die winkels heb ik persoon het liefst..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_74997764
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Die winkels heb ik persoon het liefst..
Ik ook, ik kom ook nergens anders meer. Koppie koffie, beetje ervaringen delen, uiteraard wat kopen etc.
Gewoon gezellig, en nog veel belangrijker: altijd eerlijk.
Hij praat je niet simpelweg de duurste dingen aan, maar kijkt echt wat er voor jou het beste is, en probeert zelfs te kijken hoe je wat goedkoper uit kan zijn (dmv grotere verpakkingen bv)

Echt top

Minder nieuws:
Ik vond gister een dood guppie op de bodem, helemaal aangevreten

rip
pi_75003236
Das minder nieuws...
Ik heb nog slechter nieuws; IK MIS EEN VIS!

Serieus; hijs weg!!
Misschien dat ie dood was, maar dan hebben ze em met z'n allen opgegeten ofzo :S echt raar
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 25 november 2009 @ 22:21:27 #113
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75004030
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das minder nieuws...

Serieus; hijs weg!!
Misschien dat ie dood was, maar dan hebben ze em met z'n allen opgegeten ofzo :S echt raar
Heb ik laatst ook gehad
pi_75004561
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Das minder nieuws...

Serieus; hijs weg!!
dat gebeurt ja. ik had 5 otto's en heb er nu nog maar 1. En ik heb er nog nooit 1 dood gevonden
  donderdag 26 november 2009 @ 09:47:45 #115
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75011914
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 22:48 schreef Markster het volgende:

[..]

Heb ik wel, er zit hier een klein zaakje, met vader en zoon werkend. Ze weten precies wat je hebt enzo en altijd leuke gesprekken
Dat zou idd wel mooi zijn...als nu een zo'n zaakje in de buurt van a'dam zat
pi_75012957
Zo irritant dat je em niet kan vinden..
Overigens was het een mannetje, en bleef ie ook altijd kleiner dan het vrouwtje. Wat ik wel 'apart' vond is dat het vrouwtje keer op keer zwanger was
Prrrrttt
pi_75024567
Ooit had ik een algeneter met een goudvis.
Nah, volgens mij weet iedereen wel hoe dat afliep.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_75171790
Hier is het de laatste dagen ook rustig...
Ik ben nog druk aan het wachten op me nieuw aqua
Prrrrttt
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:22:16 #119
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_75172656
Inderdaad... Ik heb zojuist het boek "het rifaquarium" uitgelezen en een hoop moois gezien. Maar ik vraag me af hoe dat zit met dat sommige vissen 2-3x p/d gevoerd dienen te worden? is dta echt nodig? ands moet er namelijk echt zo'n voedermachien bij want ik werk redelijk lange dagen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:40:00 #120
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_75173095
Een zee-aqua is echt zoooooo mooi..

Als vissen echt 2-3x per dag gevoerd moeten worden, dan is zo'n machientje wel makkelijk
Prrrrttt
pi_75173135
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 09:40 schreef JortK het volgende:
Ik heb twee purperkoppen die geloof ik hun zaad kwijt moeten
Binnenkort heb ik er 5 over.. Interesse?
Prrrrttt
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 22:33:41 #123
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_75230236
Hey luitjes

Door een noodgedwongen verhuizing ben ik genoodzaakt mijn aquarium weg te doen

Het is een Juwel Rio 240. Dus mocht iemand nog interesse hebben pm me maar. Ik maak er ook nog een topic van in V&A en die link drop ik hier ook nog wel ff.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_75230345
Ben benieuwd naar foto's. En doe je de inhoud ook weg?
  donderdag 3 december 2009 @ 00:13:03 #125
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_75233892
mensen kort noob vraagje.

Ik wil een aquarium gaan nemen na lang denken en veel inlezen.
Mijn oog is gevallen op een Jewel record 60Mooi maatje en lekker compleet.

Nu zit ik met een vraag. Ik heb ik van alles gelezen over wel of geen voedings bodem te gebruiken.
Maar duidelijkheid kan ik er niet over vinden.

Wat is voor een beginner nou het makkelijkste. Wel of geen voedings bodem gebruiken?

En ik een 60x30x40 bak.Hoe veel kilo grind moet je daar voor kopen? Je hebt zakken van een kilo of een halve kilo. Maar ik kan geen enkele duidelijke inschatting maken hoe veel nou in zo een bak moet.

Al vast bedankt voor de reacties
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')