Plaatje ter illustratie:quote:Stoffelijk overschot gevonden in garage
DEN BOSCH - In een garagebox aan het Van Coehoornplein in Den Bosch is dinsdagavond laat het stoffelijk overschot van een man aangetroffen.
Volgens de politie gaat het om een 44-jarige man uit Geldrop die sinds 13 augustus werd vermist. Onderzoek heeft uitgewezen dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd.
De man is op aanwijzing van zijn familie gevonden. De auto waarmee hij ten tijde van de verdwijning reisde, is voor de garagebox aangetroffen en even na middernacht weggesleept.
De brandweer heeft de garagebox woensdagmiddag schoongemaakt.
De gegevens waren verstrekt door de poltie Brabant-Noord, die moeten het ergens vandaan hebben... de brief was geadresseerd aan *doopnamen achternaam* en zo sta ik nergens geregistreerd behalve bij officiële instanties.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:05 schreef Karina het volgende:
HOE weet die firma dan dat die garagebox van jou is? Als jij het niet eens weet en zelfs de notaris het moet uitzoeken?
Precies. Foutje van de slotenmaker dus.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:08 schreef Fransie het volgende:
Als er in de splitsingsacte / kadasteruitreksel niets staat, dan ben je er ook niet wettelijk eigenaar van.
Nou ja dat is dus ook nog iets; ze sturen wel de rekening maar ze hebben niet de nieuwe sleutels gegevenquote:Op woensdag 11 november 2009 12:09 schreef Deetch het volgende:
Bizar verhaal. De garagebox staat ws. als aparte kadastrale unit gergistreerd. Via het kadaster is dan het eigendom op te vragen. Mocht die box bij je huis horen dan heb je er ws. niet voor betaald en heb je dus een gratis garagebox er bij. Heb je de sleutels ook gekregen van de sleutelmaker?
Die 200 euro voor dat slot kun je terugvragen bij de politie omdat het slot op hun authoriteit is gesloopt.
Ws. is die garagebox in eigendom geweest van die overleden dude.
Nou ja, als het verhaal blijkt te kloppen is die box niet van hem, maar van jou.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou ja dat is dus ook nog iets; ze sturen wel de rekening maar ze hebben niet de nieuwe sleutels gegeven
De firma die de factuur heeft gestuurd is dan weer niet de firma die het daadwerkelijk vervangen heeft dus daar ben ik ook nog naar aan het zoeken.
Die overleden gast is ook weer typisch; die komt uit Helmond... wat moet een vent uit Helmond nu met een garagbox in den bosch centrum?
1. Nopes, garageboxen staan los van de 2 woonflats. is een aparte bouw op het plein.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:14 schreef jeroen25 het volgende:
1. Maakt die garagebox deel uit van het gebouw waarin jouw woning is?
2. Zijn die boxen prive eigendom of worden ze beheerd/verhuurd door een bedrijf?
3. Weet je VvE er meer van?
4. Zijn de andere garageboxen ook aan woningen in jouw gebouw gekoppeld?
5. Heeft de politie contact met jou opgenomen over dit voorval?
6. Hoe is die man die garagebox binnen gekomen?
Ik zou de bal bij hun leggen.
Jij bent niet de eigenaar en zij mogen het tegendeel bewijzen.
Jij hebt geen opdracht gegeven om die sloten te forceren of te vervangen.
Hoe komen ze bij jou terecht?
Waarom hebben ze geen contact met jou opgenomen voordat ze die sloten forceerden?
en smartegeld niet te vergeten, al die emotionele schade die ik heb opgelopen toen ik erachter kwam dat iemand is gestorven op eigendom waarvan ik niet eens besefte dat het van mij wasquote:Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef PankPinther het volgende:
En als die box dan inderdaad van jou blijkt te zijn, wat deed die dooie kerel er dan mee?
Kun je meteen achterstallige huur van de nabestanden eisen.
Behalve als hij betaald (en hem misschien ook wel gaat gebruiken) en later blijkt dat hij niet de eigenaar is, dan heeft hij niets maar wel betaald (voor iemand anders). Als ze daar na 1 maand toch achter komen heb je een dure garagebox.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:03 schreef DeHongaar het volgende:
Nou, heb jij even mazzel. Voor 203 euro een garagebox! 200 euro voor het slot en 3 voor de luchtverfrisser.
Straks ben je nog verdachte van moord op die kerelquote:Op woensdag 11 november 2009 12:20 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
en smartegeld niet te vergeten, al die emotionele schade die ik heb opgelopen toen ik erachter kwam dat iemand is gestorven op eigendom waarvan ik niet eens besefte dat het van mij was
Verdachte van een zelfmoord?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:24 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Straks ben je nog verdachte van moord op die kerel![]()
Nee ze zijn er al over uit dat het zelfmoord was, dus daar kom ik goed mee wegquote:Op woensdag 11 november 2009 12:24 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Straks ben je nog verdachte van moord op die kerel![]()
Als een object niet op je koop/huurcontract staat dan is het toch gewoon niet van jou? Je bent accoord gegaan met de huur/koop van een huis zoals omschreven in de koopakte/het contract.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:26 schreef Ceased2Be het volgende:
Nee ze zijn er al over uit dat het zelfmoord was, dus daar kom ik goed mee weg
Even een voicemail nog achtergelaten bij die Fa. of ze even terug kunnen bellen... Ben benieuwd.
Dat valt onder de VVE, maar die gaan alleen over de fietsenbergingen niet over de garageboxen die privé-eigendom zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:49 schreef Fransie het volgende:
Heb je al contact gehad met Stg. Exploitatie Bergingen Gebouw Van Coehoornplein? Wellicht weten zij meer.
Geen idee, weet geen contactgegevens van die man. Het zou niet helemaal onvoorstelbaar zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:49 schreef Afvoerput het volgende:
Je weet ook niet of die dode ooit in jullie gebouw heeft gewoond?
Als ie van mij blijkt te zijn betaal ik graag die 200 euro om de sleutels te krijgen en het ding meteen te kunnen verkopenquote:Op woensdag 11 november 2009 12:55 schreef maok het volgende:
Zou je de garage eigenlijk ook willen hebben of gaat het je alleen om de kosten?
Hmmm weet niet of ze dat gedaan heeft, begreep van haar dat ze alleen heeft gezocht in alle papieren die ze daar al had liggen.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef fruityloop het volgende:
De notaris heeft een verbinding met het kadaster waarmee hij met een druk op de knop de eigenaar van elk stukje Nederland, of het gebouw op dat stukje op kan vragen. Als er 1 perceel genoemd wordt in de koopovereenkomst van je appartement (bij een Appartement is dat iets van kadastrale gemeente AA, sectie BB nummer CCCC volgnummer Anogwat) is het klip en klaar. Maar een notaris kan ook zoeken op natuurlijke personen, en dan krijg je een keurig lijstje met precies er op waarvan iemand eigenaar is. Is letterlijk niet moeilijker & meer moeite dan Google Earth gebruiken, ik doe het dagelijks.
Volgens dat bedrijf zijn de sleutels mee gegaan naar de politie. Maar gegevens opvragen bij de politie is een beetje een verloren zaak geloof ikquote:Op woensdag 11 november 2009 13:58 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
Hier ben ik wel heel nieuwsgierig naar geworden hoor!
Weet de firma die het heeft vervangen niet waar de nieuwe sleutels nu zijn dan?
je kunt je zelf ook aanmelden voor kadaster online en dan kun je ik meen op een kaartje aanwijzen van welk perceel je de gegevens wilt hebbenquote:Op woensdag 11 november 2009 14:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hmmm weet niet of ze dat gedaan heeft, begreep van haar dat ze alleen heeft gezocht in alle papieren die ze daar al had liggen.
[..]
Volgens dat bedrijf zijn de sleutels mee gegaan naar de politie. Maar gegevens opvragen bij de politie is een beetje een verloren zaak geloof ik
Ik ben de beroerdste niet, moet ik even voor je kijken? PM me anders maar even waar die box precies is.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hmmm weet niet of ze dat gedaan heeft, begreep van haar dat ze alleen heeft gezocht in alle papieren die ze daar al had liggen.
[..]
Volgens dat bedrijf zijn de sleutels mee gegaan naar de politie. Maar gegevens opvragen bij de politie is een beetje een verloren zaak geloof ik
Je hebt een PMquote:Op woensdag 11 november 2009 14:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik ben de beroerdste niet, moet ik even voor je kijken? PM me anders maar even waar die box precies is.
Nou ja er zijn er een stuk of 6 geloof ik en 54 appartementen. De buren waar ik contact mee heb hebben er in ieder geval geen en zouden ook niemand kennen die er wel een heeftquote:Op woensdag 11 november 2009 14:33 schreef Tassiepassie het volgende:
Ben ook benieuwd dus even een tvp.
Hebben de andere bewoners van die appartementen dan ook zo'n garagebox of ben jij de enige?
Anders had je misschien eens bij je buren kunnen informeren.
ok dat is wel jammer anders had je bijvoorbeeld de aktes kunnen vergelijken of de gang van zaken kunnen bespreken hoe dat bij hun is gegaan met de overdracht etcquote:Op woensdag 11 november 2009 14:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou ja er zijn er een stuk of 6 geloof ik en 54 appartementen. De buren waar ik contact mee heb hebben er in ieder geval geen en zouden ook niemand kennen die er wel een heeft
Nou ja, dat laatste is niet per sé waar...quote:Op woensdag 11 november 2009 14:41 schreef Tassiepassie het volgende:
[..]
ok dat is wel jammer anders had je bijvoorbeeld de aktes kunnen vergelijken of de gang van zaken kunnen bespreken hoe dat bij hun is gegaan met de overdracht etc
Feit blijft wel dat je geen sleutel hebt gekregen van die box dus ik denk echt dat het niet erbij hoorde![]()
Dan heeft iemand stiekem de sloten veranderd toen de box leegstondquote:Op woensdag 11 november 2009 14:44 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nou ja, dat laatste is niet per sé waar...
Bij de koop van m'n woning had ik 2 identieke sleutels die nergens op pasten...
Voor hetzelfde geld waren die van die garagebox natuurlijk
Maar goed, ik ga er niet van uit dat het ding van mij is... maar het zou mooi zijn mocht het wel het geval zijn natuurlijk
e-mail adres werkt niet meer en de 06 is nu van iemand anders die de vorige eigenaar niet kent... dat was een van de eerste dingen die ik geprobeerd hebquote:Op woensdag 11 november 2009 14:47 schreef Fransie het volgende:
Wellicht kun je nog contact opnemen met de vorige eigenaar, die zou het wel moeten weten.
Ja, dat lijkt me ook wel het eerste dat je doet. Ik had het alleen nog niet gelezen, dus dacht misschien een leuke suggestiequote:Op woensdag 11 november 2009 14:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
e-mail adres werkt niet meer en de 06 is nu van iemand anders die de vorige eigenaar niet kent... dat was een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb
Helaas voor TS, dát is niet het geval..quote:Op woensdag 11 november 2009 15:07 schreef nachtdier3 het volgende:
Dat zijn nog eens verrassingenen!
Vreemd dat de rekening naar jou gestuurd word. Dit is toch echt voor rekening van de politie. Anders hadden ze jou als potentiele eigenaar toch wel eerst even mogen contacteren alvorens dat ding open te breken!
Zou wel tof zijn als blijkt dat die garage jouw eigendom is. Toch een bak geld, 40k voor een paar muurtjes.
Met die doopnamen kan ik mogelijk ook nog wel wat, zie laatste PM.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:13 schreef Ceased2Be het volgende:
fruityloop wist te bevestigen dat het kadaster me alleen kent als eigenaar van het appartement wat ik heb gekocht dus denk dat ik die garagebox wel kan vergeten
Tja de vorige eigenaressen zijn niet echt te vinden... heb wat doopnamen en achternamen en dus een niet-functionerend e-mail adres en foutief 06-nummer.
www.wieowie.nl heeft weinig duidelijkheid verschaft in ieder geval.
Ik ben liever de verstrekker van dode mussen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:40 schreef Afvoerput het volgende:
Ah, ze hebben TS blij gemaakt met een dode mus.
Heb ik daar overheen gelezen? En wie gaat nu dan betalen?quote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Die betalingskwestie is al afgehandeld, dat hoef ik inderdaad niet meer. Maar ik was dan wel zo nieuwsgierig dat ik wilde weten hoe het dan wel zat met die garagebox.
shit, dat had bij deze post gemoeten: Hoe kom ik er (snel) achter of dit mijn eigendom is?quote:Op woensdag 11 november 2009 17:07 schreef De_God_van_Spinoza het volgende:
[..]
Heb ik daar overheen gelezen? En wie gaat nu dan betalen?
Die uitleg kan niet kloppen.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:08 schreef Ceased2Be het volgende:
De splitsingsacte weet dan weer het volgende te melden:
'het appartementsrecht, rechtgevende op het uitsluitend gebruik van de flatwoning gelegen op de eerste verdieping met een berging in de kelder en een nabij gelegen berging, gelegen te 5223 BT 's-Hertogenbosch'.
Mij was destijds uitgelegd dat dat ging over de gezamelijke fietsenberging waar iedereen mede-eigenaar van is... maar het valt ook uit te leggen als die garagebox
Nee, hij wist niet eens dat hij de box had... die hij idd niet lijkt te hebben.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:49 schreef Tassiepassie het volgende:
Dan heeft iemand stiekem de sloten veranderd toen de box leegstond
Die agent gaat echt niet zelf besluiten om een slot te verhalen hoor.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou zojuist die overkoepelende firma even aan de lijn gehad die de reparatie heeft uitgevoerd. Die hebben alleen een adres doorgekregen waar ze de factuur heen moesten sturen (van de politie dus).
Dus ergens heeft de politie besloten dat mijn huisnummer wel interessant was om heen te factureren. Nu ga ik er niet vanuit dat de dienstdoende agen na heeft gedacht, maar heeft besloten dat de dichtsbijzijnde portiek wel een mooi punt was om een factuur heen te sturen.
Rest mij alleen nog de bedrijfsnaam die het daadwerkelijk heeft uitgevoerd, maar die zullen waarschijnlijk niets meer weten dan wat ik al gehoord heb...
hmmm dat is een leuke, de VVE weet van niets qua garageboxen maar dit is wel een vraag die ik de notaris nog even voor kan leggenquote:Op woensdag 11 november 2009 23:07 schreef frederik het volgende:
[..]
Die uitleg kan niet kloppen.
Volgens de splitsingsacte zijn er 3 ruimtes waar alleen jij in kunt, en niet de overige leden van de VVE:
- het appartement
- berging in de kelder
- berging in de nabijheid van de flat
De laatste kan geen gezamelijke berging zijn, omdat het dan geen uitsluitend gebruik is, maar gemeenschappelijk gebruik.
Ik zou bij de VVE dus eens navragen over welk deel dat derde punt gaat, waar jij de enige met toegang tot die ruimte hoort te zijn.
Dat bedrijf heeft de factuur ook verstuurd, maar wel naar het adres wat ze van de politie hebben gekregen. Ze hebben mijn naam bij het kadaster opgevraagd om de factuur correct te kunnen adresseren.quote:Op donderdag 12 november 2009 00:01 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Die agent gaat echt niet zelf besluiten om een slot te verhalen hoor.Als het goed is loopt dat gewoon via het bedrijf dat het slot heeft vervangen.
Hier werkt hij wel, maar net als 98% van de fokgebruikers maak ik er geen gebruik vanquote:Op woensdag 11 november 2009 14:43 schreef Fogel het volgende:
..sorry, mijn bookmark functie werkt niet
Dat dusquote:Op donderdag 12 november 2009 11:09 schreef Tazz het volgende:
TVP, erg interessant wat de uitkomst is.
Nee, een dode Helmonderquote:Op woensdag 11 november 2009 15:40 schreef Afvoerput het volgende:
Ah, ze hebben TS blij gemaakt met een dode mus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |