abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74842761
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:14 schreef Croupouque het volgende:
Zojuist legde ik na het zien van een televisieprogramma pas de link: het masker uit de film 'Scream' is gebaseerd op het schilderij 'The scream' van Edvard Munch.

"Aaargh! Wat dom!"
die link legde de presentator al voor je hoor...
(De Slimste)
pi_74844412
Berend Botje is geen beer!
pi_74844624
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:04 schreef Levey het volgende:
? Het is een beer hoor.
There are only 151 Pokémon.
pi_74850706
Dat neuzen en oren je hele leven lang blijven groeien

Deze smiley is zeker ook gebaseerd op dat schilderij
pi_74850958
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:10 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

? Het is een beer hoor.
Eh, nee. Waarom zou hij een beer zijn, omdat hij Beer-end Botje heet soms?
  donderdag 19 november 2009 @ 14:51:22 #106
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74851518
Hier een standbeeld van de beste kerel:

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74853195
Ik zie nu pas dat de afkorting AH (Albert Heijn) ook voor Adolf Hitler kan staan
  donderdag 19 november 2009 @ 15:53:44 #108
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_74853504
Ik kwam er onlangs achter dat je het 1e gedeelte van Danish niet uitspreekt als Den maar als Deen
pi_74853629
quote:
Op donderdag 19 november 2009 15:53 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik kwam er onlangs achter dat je het 1e gedeelte van Danish niet uitspreekt als Den maar als Deen
Dacht ik ook.. werd wel van me afgetakeld toen die Deense uitwisselingslul hier was
graag verwijderen
  donderdag 19 november 2009 @ 17:58:35 #110
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_74857677
Toen Dick Advocaat de assistent was van Rinus Michels bij het Nederlands elftal dacht ik dat Dick Advocaat de "advocaat" was van Rinus Michels
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_74858593
Toen ik vroeger met mijn ouders op bezoek was bij een Duitse oom en tante van mijn pa, stelden ze voor om "zum Friedhof" te gaan. Ik helemaal blij, ik dacht eindelijk uit dat te heet gestookte appartement en lekker friet eten. We parkeerden wel een eind van de snackbar af (waarvan ik in de verte een uithangbord zag). Dus ik was al half de straat aan het oversteken... draait de hele bubs het kerkhof op....
Ik nam aan dat we dan daarna wel naar de friettent zouden gaan... duurde allemaal wel lang, dus ik gevraagd aan ma of we niet naar de friettent gingen.. nee hoor... geen tijd meer voor. Dus ik teleurgesteld, snapte er echt niks van... waarom stellen ze dat dan eerst voor en gaan we er vervolgens niet naar toe?!
3 jaar later kreeg ik Duits op school... waar ik leerde dat Friedhof kerkhof is...
pi_74859609
En ik had er nog een paar...

Ze hadden mij verteld dat er een kindje in je buik kwam door een spuitje.. ik dacht aan een spuitje van de dokter. De echte link legde ik laatst pas (al wist ik natuurlijk al langer hoe het werkte )

Ook hadden ze mij verteld dat er ieder jaar op 30 december het orenmannetje langs kwam, die had zoveel oren als het aantal dagen dat het jaar nog lang was... 2 dus
Op 31 december kwam dan het neuzenmannetje .. Ik heb jaren achtereen tevergeefs (dacht ik) voor het raam zitten wachten, in de vroegste vroegte, om die mannetjes te zien .. Toen ik mijn ma er 10 jaar later naar vroeg, snapte ik m pas.

En ik heb jaren lang gedacht dat vluchtheuvel een ander woord was voor schuilkelder
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 21:54:26 #113
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_74866355
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:30 schreef Muisjepluisje het volgende:
Toen ik vroeger met mijn ouders op bezoek was bij een Duitse oom en tante van mijn pa, stelden ze voor om "zum Friedhof" te gaan. Ik helemaal blij, ik dacht eindelijk uit dat te heet gestookte appartement en lekker friet eten. We parkeerden wel een eind van de snackbar af (waarvan ik in de verte een uithangbord zag). Dus ik was al half de straat aan het oversteken... draait de hele bubs het kerkhof op....
Ik nam aan dat we dan daarna wel naar de friettent zouden gaan... duurde allemaal wel lang, dus ik gevraagd aan ma of we niet naar de friettent gingen.. nee hoor... geen tijd meer voor. Dus ik teleurgesteld, snapte er echt niks van... waarom stellen ze dat dan eerst voor en gaan we er vervolgens niet naar toe?!
3 jaar later kreeg ik Duits op school... waar ik leerde dat Friedhof kerkhof is...
Prachtig ! !
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  donderdag 19 november 2009 @ 21:56:23 #114
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74866457
Bij baanwielrennen verdelen ze het beeld altijd in onder en boven, ik snapte vroeger nooit hoe het kon dat ze niet botsten. En meestal zag je dan bovenin het onderste scherm zo'n halve man dat kon ik ook nooit verklaren
ฝัน
pi_74870584
star worst?
pi_74871494
jarenlang dacht ik dat veel belasting betalen goed was voor het land en dat zwart werken ik in de hel zou belanden

nu weet ik dat belastingen en verkeersboetes in een zwart gat verdwijnen, en belasting ontwijken het doel van iedereens leven is.

ook dacht ik vroeger dat oude mensen (bejaarden) nooit logen en aardige mensen waren oud en wijs
toen ik een keer zat te spelen met een mierennest zeiden ze dat ik moest oppasen anders zouden de mieren in mijn oren en andere gaten verdwijnen. ik ben nu nog steeds bang voor insecten ze aan te raken, terwijl ik vroeger 10 mieren op mijn hand had en helemaal niet bang was.

nu weet ik dat bejaarden ouwe zeikerds zijn en hun eigen falen in hun leven willen projecteren op anderen en proberen hun leven te verpesten.
pi_74871840
quote:
Op donderdag 19 november 2009 18:59 schreef Muisjepluisje het volgende:
En ik had er nog een paar...

Ze hadden mij verteld dat er een kindje in je buik kwam door een spuitje.. ik dacht aan een spuitje van de dokter. De echte link legde ik laatst pas (al wist ik natuurlijk al langer hoe het werkte )

Ook hadden ze mij verteld dat er ieder jaar op 30 december het orenmannetje langs kwam, die had zoveel oren als het aantal dagen dat het jaar nog lang was... 2 dus
Op 31 december kwam dan het neuzenmannetje .. Ik heb jaren achtereen tevergeefs (dacht ik) voor het raam zitten wachten, in de vroegste vroegte, om die mannetjes te zien .. Toen ik mijn ma er 10 jaar later naar vroeg, snapte ik m pas.

En ik heb jaren lang gedacht dat vluchtheuvel een ander woord was voor schuilkelder
Jij hebt echt geweldige

Dat orenmannetje en neusmannetje moet ik onthouden

Vingermannetje de 21e
  zondag 22 november 2009 @ 19:15:33 #118
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74914734
Dat de stutter rap (No Sleep Til Bedtime) van Morris Minor and the Majors een parodie is op No Sleep in Brooklyn van de Beastie Boys
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_74916884

Dat dit nummer wordt gezongen door de Pointer Sisters. Ik dacht altijd dat het een man was.
pi_74925217
quote:
Nee dat wist ik nog wel maar het volgende begrijp ik niet..."En hij ging uitvaren naar Zuidlaren."
Bedoelen ze nou dat in de buurt liggende kleine riviertje die ik op google maps zie of wat?
be consistent, but not all the time
pi_74965805
quote:
gisteren in de trein, 6 mensen (waaronder ik) die ook dachten dat beerend botje een beer was.
Iedereen natuurlijk vreselijk teleurgesteld toen ik jouw constatering vertelde.

Op de terugreis vonden we ook nog eens een advertentie in de krant van een reisorganisatie genaamd Berend Botje die naar het caribisch gebied ging
pi_74965850
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:48 schreef chocolonely het volgende:

[..]

Nee dat wist ik nog wel maar het volgende begrijp ik niet..."En hij ging uitvaren naar Zuidlaren."
Bedoelen ze nou dat in de buurt liggende kleine riviertje die ik op google maps zie of wat?
ik denk het zuidlaarse meer.
Dattie vanaf Meerwijck(overkant) die plas overstak.

maar nu komt het vreemdse: 'de weg was recht, de weg was krom.... '.
De laatste keer dat ik keek was een sloot/meer/plas/water geen weg! Behalve de waterweg.
pi_74984195
ik heb er wel een paar

De croissant komt uit oostenrijk niet uit Frankrijk

70% van de hazelnoot komt uit turkije

sinterklaas komt uit Turkije

De turken hebben de koffie naar europa gebracht

Tulpen komen uit turkije

de piza komt uit Turkije heet nu in turkije pide

en ik meen de wok ook maar ben daar niet zo zeker van
pi_74984400
[quote]Op dinsdag 24 november 2009 13:48 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

gisteren in de trein, 6 mensen (waaronder ik) die ook dachten dat beerend botje een beer was.
Iedereen natuurlijk vreselijk teleurgesteld toen ik jouw constatering vertelde.

WAAT is dat geen beer ik voel me genaait ik ga de school aanklagen
pi_74984422
en die schipper wat oversteekt zeg A.U.B dat dat wel een schipper is anders raak ik in depressie
pi_74984626
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef csite het volgende:
en die schipper wat oversteekt zeg A.U.B dat dat wel een schipper is anders raak ik in depressie
Dat is GEEN schipper. Omdat jij het bent...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_74984670
mijn vader werkt 25 jaar in turkije als reisleider Toen ik een jaar of 7 was kwam me vader altijd met de raarste dingen thuis zo kwam hij met diamanten een rode glinsternde steen dat waren diamanten zij hij en beren tanden leken later van wild zwein te zijn die hij had geschoten

toen ik 16 was ging ik met me pa en de toeristen een wandeling maken op een gegeven moment komen we langs een enorme grote rots die was rood en glinsterde ik zij pap we zijn rijk een reuze diamant meschien vinden we hier ook wel beren tanden

nee denk ik niet er zitten hier geen wilde zweinen
  woensdag 25 november 2009 @ 09:45:17 #128
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74984704
dat het kinderliedje "altijd is kortjakje ziek" over een hoer gaat
Stand for something or fall for anything
pi_74984790
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:45 schreef Dj_unkie het volgende:
dat het kinderliedje "altijd is kortjakje ziek" over een hoer gaat
dat meen je niet leg eens uit
pi_74984848
ik ging met me pa vroeger altijd vogeltjes vangen of jah brobeerde we hij zij je moet zout op zijn staart leggen dan blijft hij stil zitten

ik gewapend met een zakje zout het bos in nou dat heeft ff geduurt voor dat ik die door had
  woensdag 25 november 2009 @ 09:52:21 #131
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74984881
Bron: Wikipedia

Er zijn verschillende theorieën over de betekenis van het liedje.
Kinderen zullen vaak denken dat Kortjakje schoolziek was.

Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie.

Kortjakje kan ook over een braaf, bedlegerig vrouwtje gaan, dat zich zondag met veel moeite naar de kerk begeeft. Het boek vol zilverwerk is haar bijbeltje met zilveren beslag en sluiting.

Kortjakje komt in achttiende-eeuwse spotliedjes ook voor als Rachel Valderappus (betekenis: Rachel=Joodse vrouw; valderappus=van laag allooi, schorriemorrie), die in Amsterdam de brugtoiletten moest beheren. Zij voert haar werk niet goed uit omdat zij vaak beschonken is. De kerk en het zilverwerk zijn latere toevoegsels.

Over Kortjakje zijn meer liedjes geschreven, Kortjakjes Kraem-bed, die nooit gewoon was te kinderen (dat wil zeggen kinderen te krijgen), en nu in haer hooge Ouderdom van Tagtig Jaren in de Kraem gekomen [is] van twee Meysjes en Testament van Kortjakje. Ook uit die liedjes blijkt dat Kortjakje wel graag jenever dronk.

Vet he Er zijn meerdere versies van het nummer, maar de korte versie gaat echt oven een prostituee
pi_74985686
wow! dat kortjakje verhaal is nieuw voor mij. wel raar eigenlijk.
pi_74985875
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Dj_unkie het volgende:
kortjakje blabla
Maarrrrrr.. als het zo oud is, hoe wisten ze dan al van twinkle twinkle litte star af.

Want ik neem aan dat een engels kinderliedje niet van onze hoerige kortjakje is afgepakt?
  woensdag 25 november 2009 @ 13:28:53 #134
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74986817
twinkle twinkly little star is volgens mij ook al heel oud...Neemt verder niet weg dat alle Nederlandse kinderen gezellig mee kunnen zingen over een hoer
pi_74987239
dit heb ik net uitgevonden

Danny Verbiest die man in bassie en adriaan die de robot had gemaakt ook de stem was van samson het hondje van samson en gert

http://images.google.at/images?hl=nl&source=hp&q=Danny%20Verbiest&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
pi_74990397
whehehe.

"MACHT,TIRA,RIJKSTE MAN,KOLOS VAN RHODOS"
pi_75038852
Eentje waarvan ik niet helemaal zeker ben en zojuist achter ben gekomen::
Desmond en Molly uit zijn dezelfde persoon in de vorm van een travestiet. Op 2:36 zingt hij 'Desmond stays at home and does his pretty face and in the evening she's a singer with a band'. Dit kan natuurlijk ook een foutje zijn.

Verder is 'Why don't you get a job' van The Offspring op bovenstaande nummer gebaseerd.
pi_75039469
Wikipedia zegt:
quote:
When singing the vocals for the song, specifically the last verse of the song when sung the second time, McCartney made a slip and said "Desmond stays at home and does his pretty face", rather than Molly, and had Molly letting "the children lend a hand". Reportedly, this mistake was kept in because the other Beatles liked it.
pi_75040918
......Dat het briefje wat mijn moeder vanuit het vliegtuig op weg naar vakantie in de achtertuin had gegooid, eigenlijk door mijn vader neergelegd was...
pi_75040956
En dat DSB bank De initialen van de eigenaar waren
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:07:21 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75043482
Dat k'nex een creatieve spelling is van "connects". Kwam er pas achter toen ik mijn Amerikaan het hoorde zeggen... Op z'n Engels klinkt het heel anders
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:10:33 #142
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75043488
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:10 schreef Dj_unkie het volgende:
dat de wereld voor kleuren tv ook gewoon kleur had
haha dat snapte ik vroeger echt nooit
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:35:50 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75043547
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:40 schreef csite het volgende:
dit heb ik net uitgevonden

Danny Verbiest die man in bassie en adriaan die de robot had gemaakt ook de stem was van samson het hondje van samson en gert

http://images.google.at/images?hl=nl&source=hp&q=Danny%20Verbiest&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Bassie heeft de Robot gemaakt, Danny past later alleen maar op omdat het te veel werk was om hem mee te slepen naar Griekenland Maar qua stem heb je wel gelijk.

Overigens is Samson gebaseerd op de bobtail Lara uit Bassie en Adriaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75043603
Dat SNAP je nu pas, of dat WEET je nu pas? Als je nu ergens achter komt, die je vroeger niet wist, is een ander verhaal hè.
pi_75045736
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:07 schreef wonderer het volgende:
Dat k'nex een creatieve spelling is van "connects". Kwam er pas achter toen ik mijn Amerikaan het hoorde zeggen... Op z'n Engels klinkt het heel anders
En daar kom ik nu dus achter nadat ik jaaaren met dat spul heb gespeeld.
pi_75047515
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:52 schreef VinceMega het volgende:
wow! dat kortjakje verhaal is nieuw voor mij. wel raar eigenlijk.
Inderdaad.. echt vreemd. Kwam ook wel eens op een quiz voorbij dacht ik.
Dat oudere mensen zich dan druk maken om het dagelijkse vuige taalgebruik door jongeren is dan wel weer heel hypocriet
pi_75050400
Ik had net echt een ingeving!
Vlizotrap, ik vond het altijd zo'n raar woord. En ineens bedacht ik: vliering... zolder... verdomd!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlizotrap
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75051192
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:58 schreef Biancavia het volgende:
Ik had net echt een ingeving!
Vlizotrap, ik vond het altijd zo'n raar woord. En ineens bedacht ik: vliering... zolder... verdomd!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlizotrap
pi_75055572
Bij tv series (Amerikaanse) waar een pester de gepeste aan het slaan is en hem dwingt te zeggen Uncle, en dan nog eens erop klopt. En zo doorblijft gaan.

Had pas recent door dat Uncle bijna hetzelfde klinkt als encore, frans voor nog...
Toch?

Edit:
Dus toch niet.. het betekent gewoon opgave
Dacht ik eindelijk slim te zijn
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:13:37 #150
280121 Bostrol
Paranoia Querulans
pi_75068769
Dat er echt mensen zijn die vrijwillig in Tilburg gaan wonen.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can’t eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:37:31 #151
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75069689
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:26 schreef ASSpirine het volgende:
Bij tv series (Amerikaanse) waar een pester de gepeste aan het slaan is en hem dwingt te zeggen Uncle, en dan nog eens erop klopt. En zo doorblijft gaan.

Had pas recent door dat Uncle bijna hetzelfde klinkt als encore, frans voor nog...
Toch?

Edit:
Dus toch niet.. het betekent gewoon opgave
Dacht ik eindelijk slim te zijn
Ja en nu wil ik weten welke pestkop dat zei.. Volgens mij Nelson van The Simpsons toch?
pi_75070290
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:37 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja en nu wil ik weten welke pestkop dat zei.. Volgens mij Nelson van The Simpsons toch?
Allemaal denk ik...
Het is altijd hetzelfde.

- Say Uncle
* Aaargh, no
- Say Uncle
* Uncle
- Klopt erop los...

Maar het klopt volgens mij niet, ik kan het nergens op internet vinden.
pi_75070473
quote:
Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt
Ik kwam er onlangs achter dat als je moet gapen terwijl je wat aan het vertellen bent dat het dan voor de luisteraars net zo debiel klinkt als dat je het zelf hoort.

Ik ben 32
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 november 2009 @ 00:47:33 #154
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75076166
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik kwam er onlangs achter dat als je moet gapen terwijl je wat aan het vertellen bent dat het dan voor de luisteraars net zo debiel klinkt als dat je het zelf hoort.

Ik ben 32
.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  maandag 30 november 2009 @ 11:57:28 #155
86793 wwwer
The one and only
pi_75138394
Dat zwartepiet ging uit fietsen de zelfde melodie heeft als Zie ginds komt de stoomboot...........

[ Bericht 8% gewijzigd door wwwer op 30-11-2009 12:05:58 (typo) ]
Graaauuww?
pi_75138562
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:57 schreef wwwer het volgende:
Dat sinterklaas ging uit fietsen de zelfde melodie heeft als Zie ginds komt de stoomboot...........
Ik ken alleen zwarte piet die ging fietsen.. En die heeft volgens mij niet dezelfde melodie als de stoomboot..
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  maandag 30 november 2009 @ 12:04:39 #157
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75138623
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:02 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik ken alleen zwarte piet die ging fietsen..
Correct.
quote:
En die heeft volgens mij niet dezelfde melodie als de stoomboot..
Ja hoor, echt wel.
  maandag 30 november 2009 @ 12:06:19 #158
86793 wwwer
The one and only
pi_75138670
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:02 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik ken alleen zwarte piet die ging fietsen.. En die heeft volgens mij niet dezelfde melodie als de stoomboot..
UUU ikke bedoelde ook die zwarte...
Graaauuww?
pi_75138812
verdomd, melodie is id hetzelfde.
weer wat geleerd!
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_75153868
Niet jaren maar toch maanden:

Dat van die telefoon commercial van tele 2 met dat schaap

sheep=/= cheap. loooooool
There are only 151 Pokémon.
pi_75156878
Dat zwarte mensen niet afgeven. Niet racistisch ofzo.
  zondag 6 december 2009 @ 11:21:27 #162
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75332746
Dat Californication(van de RHCP) niet een woord opzich is maar dat bedoelt word dat je je aanpast aan de levensstijl van de mensen in Californië.
ฝัน
  zondag 6 december 2009 @ 11:23:30 #163
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_75332770
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:21 schreef Lano het volgende:
Dat Californication(van de RHCP) niet een woord opzich is maar dat bedoelt word dat je je aanpast aan de levensstijl van de mensen in Californië.
Of de woorden California en Fornication samen gevoegd dus. Om dat nu aanpassen te noemen is een tweede.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zondag 6 december 2009 @ 11:26:48 #164
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75332818
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:21 schreef Lano het volgende:
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:58 schreef Bragi het volgende:
Waarom 'Californication' 'Californication' heet.
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 01:22 schreef Bragi het volgende:

[..]

Toen het nummer/de clip van RHCP uitkwam, vertelde m'n broer uiterst mysterieus dat hij wist waarom het zo heette. Toen ik vroeg waarom, bleef hij mysterieus.

Ik heb er een hele tijd niet meer aan gedacht, maar kwam er via een opmerking van iemand anders, over de serie Californication, achter.
  zondag 6 december 2009 @ 11:31:43 #165
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75332895
Ah dat kan ook ja toevallig dit keer een stuk niet teruggelezen meestal ben ik wel uptodate
ฝัน
pi_75333575
Dat Chocomel een merknaam is en niet een ander woord voor chocolademelk.

dus hetzelfde idee als met luxaflex
pi_75333625
quote:

[..]

Ik ben 32
??
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  zondag 6 december 2009 @ 12:33:56 #168
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75333946
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:14 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

??
Praten en gapen tegelijk.
  zondag 6 december 2009 @ 12:57:33 #169
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_75334485
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:11 schreef Irrem het volgende:

Moet je eens proberen aan een Belg uit te leggen.

Dat een balpen niet per defenitie een Bic is.
Dat een fototoestel niet per defenitie een Kodak is.

En zo kan je er vast nog wel een paar bedenken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 6 december 2009 @ 14:05:18 #170
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_75336388
quote:

[..]

Ik ben 32
Ik moest gapen
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_75336849
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:33 schreef Bragi het volgende:

[..]

Praten en gapen tegelijk.
Maar dat anderen dan hetzelfde horen als jij is toch logisch?
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_75339564
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:11 schreef Irrem het volgende:

En Maxi Cosi.
  zondag 6 december 2009 @ 16:08:53 #173
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75339658
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:20 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Je hoort je eigen stem ook anders als anderen dus zo onlogisch is het niet
ฝัน
pi_75346119
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:04 schreef Sneijder5 het volgende:

[..]

En Maxi Cosi.
Weer wat geleerd
  zondag 6 december 2009 @ 20:00:23 #175
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75346343
Ik zei altijd Hoestijn inplaats van woestijn..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_75348101
Ik begreep laatst pas dat bij Mijnenveger het getal in zo'n vakje staat voor het aantal mijnen dat er omheen ligt.
  zondag 6 december 2009 @ 21:20:16 #177
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_75349701
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:45 schreef Dastan het volgende:
Ik begreep laatst pas dat bij Mijnenveger het getal in zo'n vakje staat voor het aantal mijnen dat er omheen ligt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_75350250
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_75395424
Ik dacht altijd dat als je je telefoon simlockvrij ging maken dat de telefoonmeneer je telefoon openmaakte en een beetje bij je sim ging prutsen en daar iets ging ontgrendelen.
Toen ik laatst opzocht hoe veel dat nou zou kosten zag ik ook staan hoe dat moest, zit natuurlijk gewoon in de software van je telefoon
pi_75395683
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:20 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Nouja, ik had er nog nooit zo over nagedacht
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 8 december 2009 @ 00:18:13 #181
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_75396120
ik begreep pas dat Bert een banaan moet voorstellen en Ernie een sinaasappel
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_75403521
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:18 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
pi_75404119
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:57 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Moet je eens proberen aan een Belg uit te leggen.

Dat een balpen niet per defenitie een Bic is.
Dat een fototoestel niet per defenitie een Kodak is.

En zo kan je er vast nog wel een paar bedenken.
De Amerikanen hebben er ook wel een handje van om een merknaam om te dopen naar een productnaam (of zelfs werkwoord).

Xerox/to xerox: kopieermachine/kopiëren. Ook als je daarvoor een Canon gebruikt
Tampax: tampon, ook die van OB
Hoover: een merk stofzuiger, omgedoopt tot stofzuigen of stofzuiger in het algemeen
to google (ook al in het Nederlands): spreekt voor zich lijkt me
pi_75404268
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben er ook wel een handje van om een merknaam om te dopen naar een productnaam (of zelfs werkwoord).

Maar als mensen een andere zoekmachine gebruiken (gebeurt zeer zelden) dan zeggen ze dat, in mijn omgeving, niet. Dan zeggen ze wel: 'even opzoeken' en niet 'even googlen'.
Maar het is wel een werkwoord geworden ja, daar kan ik je geen ongelijk in geven.
pi_75404371
quote:
Nou, volgens mij zit dat er niet achter.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75404603
quote:

[..]

(...)

Hoover: een merk stofzuiger, omgedoopt tot stofzuigen of stofzuiger in het algemeen
Dat is een Brits gebruik. Amerikanen zeggen to vacuum.
pi_75405292
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Heb je gelijk in ook.
pi_75405449
quote:

[..]

wrong. het is precies andersom. Maar ook in de vsva gebruiken ze to vacuum.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:06:41 #189
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_75405773
quote:

[..]

Bij een Hoover denk ik juist aan zo'n vliegende schotel die als auto wordt gebruikt
pi_75407128
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:56 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

wrong. het is precies andersom. Maar ook in de vsva gebruiken ze to vacuum.

Pak een willekeurig Engels woordenboek of encyclopedie en laat je overtuigen door het label "Brit."

Zoals: http://www.askoxford.com/concise_oed/hoover
pi_75410287
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:16 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Nou, volgens mij zit dat er niet achter.
quote:
Bert and Ernie were built by Don Sahlin from a simple design scribbled by Muppets creator Jim Henson. According to Frank Oz, Sahlin also defined their characters on the basis of their physical appearance: Ernie was an orange and Bert was a banana.[citation needed] In a classic pairing, Ernie appears chubby while Bert appears quite skinny (in a similar way to Abbott and Costello or Laurel and Hardy).[1]
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Bert_and_Ernie
pi_75410402
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:58 schreef Eenskijken het volgende:
Niet jaren maar toch maanden:

Dat van die telefoon commercial van tele 2 met dat schaap

sheep=/= cheap.

die had ik ook pas heeeel laat door.
slechte reclame dus :p
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:21:31 #193
282191 15kUser
niet nieuw hier
pi_75410650
Denk niet dat die hier al eens gepost is, correct me if i'm wrong.

Wisten jullie dat de stem van Sideshow Bob uit The Simpsons , ingesproken wordt door Frasier Crane.

In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_75410720
quote:
Als dite cht waar is heb ik vandaag wat geleerd
pi_75410758
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:11 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

[..]

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Bert_and_Ernie
Er staat wel [citation needed], hè.
pi_75410790
Paardekooper...

Dat ze daar geen paarden kochten of verkochten...
pi_75410819
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:20 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Shit, echt!!! Wist ik niet.
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:35:03 #198
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_75413540
quote:

[..]

Xerox/to xerox: kopieermachine/kopiëren. Ook als je daarvoor een Canon gebruikt
Tampax: tampon, ook die van OB
De nederlanders ook.

Geef me die bacho even.. Bacho is een merk en geen gereedschap.
Hoe heb je die route gereden? Met de TomTom? ... TomTom is een merk geen navigatie.

Zo zijn er wel meer genoemd in deze topics.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_75414714
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:35 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

De nederlanders ook.

Geef me die bacho even.. Bacho is een merk en geen gereedschap.
Hoe heb je die route gereden? Met de TomTom? ... TomTom is een merk geen navigatie.

Zo zijn er wel meer genoemd in deze topics.
Bedoel je soms de Bahco?
pi_75415113
Dus als je midden in een zin OEEWAAHHHGaapt, dacht je dat anderen dat niet zouden horen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')