die link legde de presentator al voor je hoor...quote:Op woensdag 18 november 2009 23:14 schreef Croupouque het volgende:
Zojuist legde ik na het zien van een televisieprogramma pas de link: het masker uit de film 'Scream' is gebaseerd op het schilderij 'The scream' van Edvard Munch.
"Aaargh! Wat dom!"
Eh, nee. Waarom zou hij een beer zijn, omdat hij Beer-end Botje heet soms?quote:
Dacht ik ook.. werd wel van me afgetakeld toen die Deense uitwisselingslul hier wasquote:Op donderdag 19 november 2009 15:53 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik kwam er onlangs achter dat je het 1e gedeelte van Danish niet uitspreekt als Den maar als Deen
Prachtigquote:Op donderdag 19 november 2009 18:30 schreef Muisjepluisje het volgende:
Toen ik vroeger met mijn ouders op bezoek was bij een Duitse oom en tante van mijn pa, stelden ze voor om "zum Friedhof" te gaan. Ik helemaal blij, ik dacht eindelijk uit dat te heet gestookte appartement en lekker friet eten. We parkeerden wel een eind van de snackbar af (waarvan ik in de verte een uithangbord zag). Dus ik was al half de straat aan het oversteken... draait de hele bubs het kerkhof op....
Ik nam aan dat we dan daarna wel naar de friettent zouden gaan... duurde allemaal wel lang, dus ik gevraagd aan ma of we niet naar de friettent gingen.. nee hoor... geen tijd meer voor. Dus ik teleurgesteld, snapte er echt niks van... waarom stellen ze dat dan eerst voor en gaan we er vervolgens niet naar toe?!
3 jaar later kreeg ik Duits op school... waar ik leerde dat Friedhof kerkhof is...
Jij hebt echt geweldigequote:Op donderdag 19 november 2009 18:59 schreef Muisjepluisje het volgende:
En ik had er nog een paar...
Ze hadden mij verteld dat er een kindje in je buik kwam door een spuitje.. ik dacht aan een spuitje van de dokter. De echte link legde ik laatst pas (al wist ik natuurlijk al langer hoe het werkte)
Ook hadden ze mij verteld dat er ieder jaar op 30 december het orenmannetje langs kwam, die had zoveel oren als het aantal dagen dat het jaar nog lang was... 2 dus
Op 31 december kwam dan het neuzenmannetje .. Ik heb jaren achtereen tevergeefs (dacht ik) voor het raam zitten wachten, in de vroegste vroegte, om die mannetjes te zien .. Toen ik mijn ma er 10 jaar later naar vroeg, snapte ik m pas.
En ik heb jaren lang gedacht dat vluchtheuvel een ander woord was voor schuilkelder
Nee dat wist ik nog wel maar het volgende begrijp ik niet..."En hij ging uitvaren naar Zuidlaren."quote:
gisteren in de trein, 6 mensen (waaronder ik) die ook dachten dat beerend botje een beer was.quote:
ik denk het zuidlaarse meer.quote:Op zondag 22 november 2009 22:48 schreef chocolonely het volgende:
[..]
Nee dat wist ik nog wel maar het volgende begrijp ik niet..."En hij ging uitvaren naar Zuidlaren."
Bedoelen ze nou dat in de buurt liggende kleine riviertje die ik op google maps zie of wat?
Dat is GEEN schipper. Omdat jij het bent...quote:Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef csite het volgende:
en die schipper wat oversteekt zeg A.U.B dat dat wel een schipper is anders raak ik in depressie
dat meen je niet leg eens uitquote:Op woensdag 25 november 2009 09:45 schreef Dj_unkie het volgende:
dat het kinderliedje "altijd is kortjakje ziek" over een hoer gaat
Maarrrrrr.. als het zo oud is, hoe wisten ze dan al van twinkle twinkle litte star af.quote:
quote:When singing the vocals for the song, specifically the last verse of the song when sung the second time, McCartney made a slip and said "Desmond stays at home and does his pretty face", rather than Molly, and had Molly letting "the children lend a hand". Reportedly, this mistake was kept in because the other Beatles liked it.
haha dat snapte ik vroeger echt nooitquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:10 schreef Dj_unkie het volgende:
dat de wereld voor kleuren tv ook gewoon kleur had
Bassie heeft de Robot gemaakt, Danny past later alleen maar op omdat het te veel werk was om hem mee te slepen naar Griekenlandquote:Op woensdag 25 november 2009 13:40 schreef csite het volgende:
dit heb ik net uitgevonden
Danny Verbiest die man in bassie en adriaan die de robot had gemaakt ook de stem was van samson het hondje van samson en gert
http://images.google.at/images?hl=nl&source=hp&q=Danny%20Verbiest&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
quote:Op vrijdag 27 november 2009 04:07 schreef wonderer het volgende:
Dat k'nex een creatieve spelling is van "connects". Kwam er pas achter toen ik mijn Amerikaan het hoorde zeggen... Op z'n Engels klinkt het heel anders
Inderdaad.. echt vreemd. Kwam ook wel eens op een quiz voorbij dacht ik.quote:Op woensdag 25 november 2009 12:52 schreef VinceMega het volgende:
wow! dat kortjakje verhaal is nieuw voor mij. wel raar eigenlijk.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:58 schreef Biancavia het volgende:
Ik had net echt een ingeving!
Vlizotrap, ik vond het altijd zo'n raar woord. En ineens bedacht ik: vliering... zolder... verdomd!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlizotrap
Ja en nu wil ik weten welke pestkop dat zei..quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:26 schreef ASSpirine het volgende:
Bij tv series (Amerikaanse) waar een pester de gepeste aan het slaan is en hem dwingt te zeggen Uncle, en dan nog eens erop klopt. En zo doorblijft gaan.
Had pas recent door dat Uncle bijna hetzelfde klinkt als encore, frans voor nog...
Toch?
Edit:
Dus toch niet.. het betekent gewoon opgave
Dacht ik eindelijk slim te zijn
Allemaal denk ik...quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja en nu wil ik weten welke pestkop dat zei..Volgens mij Nelson van The Simpsons toch?
Ik kwam er onlangs achter dat als je moet gapen terwijl je wat aan het vertellen bent dat het dan voor de luisteraars net zo debiel klinkt als dat je het zelf hoort.quote:Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt
quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kwam er onlangs achter dat als je moet gapen terwijl je wat aan het vertellen bent dat het dan voor de luisteraars net zo debiel klinkt als dat je het zelf hoort.
Ik ben 32
Ik ken alleen zwarte piet die ging fietsen.. En die heeft volgens mij niet dezelfde melodie als de stoomboot..quote:Op maandag 30 november 2009 11:57 schreef wwwer het volgende:
Dat sinterklaas ging uit fietsen de zelfde melodie heeft als Zie ginds komt de stoomboot...........
Correct.quote:Op maandag 30 november 2009 12:02 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik ken alleen zwarte piet die ging fietsen..
Ja hoor, echt wel.quote:En die heeft volgens mij niet dezelfde melodie als de stoomboot..
UUU ikke bedoelde ook die zwarte...quote:Op maandag 30 november 2009 12:02 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik ken alleen zwarte piet die ging fietsen.. En die heeft volgens mij niet dezelfde melodie als de stoomboot..
Of de woorden California en Fornication samen gevoegd dus. Om dat nu aanpassen te noemen is een tweede.quote:Op zondag 6 december 2009 11:21 schreef Lano het volgende:
Dat Californication(van de RHCP) niet een woord opzich is maar dat bedoelt word dat je je aanpast aan de levensstijl van de mensen in Californië.
quote:Op zondag 6 december 2009 11:21 schreef Lano het volgende:
Dat Californication(van de RHCP) niet een woord opzich is maar dat bedoelt word dat je je aanpast aan de levensstijl van de mensen in Californië.
quote:Op donderdag 12 november 2009 23:58 schreef Bragi het volgende:
Waarom 'Californication' 'Californication' heet.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:22 schreef Bragi het volgende:
[..]
Toen het nummer/de clip van RHCP uitkwam, vertelde m'n broer uiterst mysterieus dat hij wist waarom het zo heette. Toen ik vroeg waarom, bleef hij mysterieus.
Ik heb er een hele tijd niet meer aan gedacht, maar kwam er via een opmerking van iemand anders, over de serie Californication, achter.
??quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kwam er onlangs achter dat als je moet gapen terwijl je wat aan het vertellen bent dat het dan voor de luisteraars net zo debiel klinkt als dat je het zelf hoort.
Ik ben 32
Praten en gapen tegelijk.quote:
Moet je eens proberen aan een Belg uit te leggen.quote:Op zondag 6 december 2009 12:11 schreef Irrem het volgende:
Dat Chocomel een merknaam is en niet een ander woord voor chocolademelk.![]()
dus hetzelfde idee als met luxaflex
Ik moest gapenquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben 32
Maar dat anderen dan hetzelfde horen als jij is toch logisch?quote:
En Maxi Cosi.quote:Op zondag 6 december 2009 12:11 schreef Irrem het volgende:
Dat Chocomel een merknaam is en niet een ander woord voor chocolademelk.![]()
dus hetzelfde idee als met luxaflex
Je hoort je eigen stem ook anders als anderen dus zo onlogisch is het nietquote:Op zondag 6 december 2009 14:20 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Maar dat anderen dan hetzelfde horen als jij is toch logisch?
quote:Op zondag 6 december 2009 20:45 schreef Dastan het volgende:
Ik begreep laatst pas dat bij Mijnenveger het getal in zo'n vakje staat voor het aantal mijnen dat er omheen ligt.
Nouja, ik had er nog nooit zo over nagedachtquote:Op zondag 6 december 2009 14:20 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Maar dat anderen dan hetzelfde horen als jij is toch logisch?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:18 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
ik begreep pas dat Bert een banaan moet voorstellen en Ernie een sinaasappel
De Amerikanen hebben er ook wel een handje van om een merknaam om te dopen naar een productnaam (of zelfs werkwoord).quote:Op zondag 6 december 2009 12:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Moet je eens proberen aan een Belg uit te leggen.
Dat een balpen niet per defenitie een Bic is.
Dat een fototoestel niet per defenitie een Kodak is.
En zo kan je er vast nog wel een paar bedenken.
Maar als mensen een andere zoekmachine gebruiken (gebeurt zeer zelden) dan zeggen ze dat, in mijn omgeving, niet. Dan zeggen ze wel: 'even opzoeken' en niet 'even googlen'.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben er ook wel een handje van om een merknaam om te dopen naar een productnaam (of zelfs werkwoord).
to google (ook al in het Nederlands): spreekt voor zich lijkt me
Nou, volgens mij zit dat er niet achter.quote:Op dinsdag 8 december 2009 00:18 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Dat is een Brits gebruik. Amerikanen zeggen to vacuum.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben er ook wel een handje van om een merknaam om te dopen naar een productnaam (of zelfs werkwoord).
(...)
Hoover: een merk stofzuiger, omgedoopt tot stofzuigen of stofzuiger in het algemeen
Heb je gelijk in ook.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is een Brits gebruik. Amerikanen zeggen to vacuum.
wrong. het is precies andersom. Maar ook in de vsva gebruiken ze to vacuum.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Bij een Hoover denk ik juist aan zo'n vliegende schotel die als auto wordt gebruiktquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:26 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:56 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
wrong. het is precies andersom. Maar ook in de vsva gebruiken ze to vacuum.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:16 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zit dat er niet achter.
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Bert_and_Erniequote:Bert and Ernie were built by Don Sahlin from a simple design scribbled by Muppets creator Jim Henson. According to Frank Oz, Sahlin also defined their characters on the basis of their physical appearance: Ernie was an orange and Bert was a banana.[citation needed] In a classic pairing, Ernie appears chubby while Bert appears quite skinny (in a similar way to Abbott and Costello or Laurel and Hardy).[1]
quote:Op maandag 30 november 2009 18:58 schreef Eenskijken het volgende:
Niet jaren maar toch maanden:
Dat van die telefoon commercial van tele 2 met dat schaap
sheep=/= cheap.
Als dite cht waar is heb ik vandaag wat geleerdquote:Op dinsdag 8 december 2009 00:18 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
Er staat wel [citation needed], hè.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:11 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
[..]
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Bert_and_Ernie
De nederlanders ook.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Xerox/to xerox: kopieermachine/kopiëren. Ook als je daarvoor een Canon gebruikt
Tampax: tampon, ook die van OB
Hoover: een merk stofzuiger, omgedoopt tot stofzuigen of stofzuiger in het algemeen
to google (ook al in het Nederlands): spreekt voor zich lijkt me
Bedoel je soms de Bahco?quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:35 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
De nederlanders ook.
Geef me die bacho even.. Bacho is een merk en geen gereedschap.
Hoe heb je die route gereden? Met de TomTom? ... TomTom is een merk geen navigatie.
Zo zijn er wel meer genoemd in deze topics.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |