abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74984626
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef csite het volgende:
en die schipper wat oversteekt zeg A.U.B dat dat wel een schipper is anders raak ik in depressie
Dat is GEEN schipper. Omdat jij het bent...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_74984670
mijn vader werkt 25 jaar in turkije als reisleider Toen ik een jaar of 7 was kwam me vader altijd met de raarste dingen thuis zo kwam hij met diamanten een rode glinsternde steen dat waren diamanten zij hij en beren tanden leken later van wild zwein te zijn die hij had geschoten

toen ik 16 was ging ik met me pa en de toeristen een wandeling maken op een gegeven moment komen we langs een enorme grote rots die was rood en glinsterde ik zij pap we zijn rijk een reuze diamant meschien vinden we hier ook wel beren tanden

nee denk ik niet er zitten hier geen wilde zweinen
  woensdag 25 november 2009 @ 09:45:17 #128
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74984704
dat het kinderliedje "altijd is kortjakje ziek" over een hoer gaat
Stand for something or fall for anything
pi_74984790
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:45 schreef Dj_unkie het volgende:
dat het kinderliedje "altijd is kortjakje ziek" over een hoer gaat
dat meen je niet leg eens uit
pi_74984848
ik ging met me pa vroeger altijd vogeltjes vangen of jah brobeerde we hij zij je moet zout op zijn staart leggen dan blijft hij stil zitten

ik gewapend met een zakje zout het bos in nou dat heeft ff geduurt voor dat ik die door had
  woensdag 25 november 2009 @ 09:52:21 #131
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74984881
Bron: Wikipedia

Er zijn verschillende theorieën over de betekenis van het liedje.
Kinderen zullen vaak denken dat Kortjakje schoolziek was.

Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie.

Kortjakje kan ook over een braaf, bedlegerig vrouwtje gaan, dat zich zondag met veel moeite naar de kerk begeeft. Het boek vol zilverwerk is haar bijbeltje met zilveren beslag en sluiting.

Kortjakje komt in achttiende-eeuwse spotliedjes ook voor als Rachel Valderappus (betekenis: Rachel=Joodse vrouw; valderappus=van laag allooi, schorriemorrie), die in Amsterdam de brugtoiletten moest beheren. Zij voert haar werk niet goed uit omdat zij vaak beschonken is. De kerk en het zilverwerk zijn latere toevoegsels.

Over Kortjakje zijn meer liedjes geschreven, Kortjakjes Kraem-bed, die nooit gewoon was te kinderen (dat wil zeggen kinderen te krijgen), en nu in haer hooge Ouderdom van Tagtig Jaren in de Kraem gekomen [is] van twee Meysjes en Testament van Kortjakje. Ook uit die liedjes blijkt dat Kortjakje wel graag jenever dronk.

Vet he Er zijn meerdere versies van het nummer, maar de korte versie gaat echt oven een prostituee
pi_74985686
wow! dat kortjakje verhaal is nieuw voor mij. wel raar eigenlijk.
pi_74985875
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:52 schreef Dj_unkie het volgende:
kortjakje blabla
Maarrrrrr.. als het zo oud is, hoe wisten ze dan al van twinkle twinkle litte star af.

Want ik neem aan dat een engels kinderliedje niet van onze hoerige kortjakje is afgepakt?
  woensdag 25 november 2009 @ 13:28:53 #134
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_74986817
twinkle twinkly little star is volgens mij ook al heel oud...Neemt verder niet weg dat alle Nederlandse kinderen gezellig mee kunnen zingen over een hoer
pi_74987239
dit heb ik net uitgevonden

Danny Verbiest die man in bassie en adriaan die de robot had gemaakt ook de stem was van samson het hondje van samson en gert

http://images.google.at/images?hl=nl&source=hp&q=Danny%20Verbiest&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
pi_74990397
whehehe.

"MACHT,TIRA,RIJKSTE MAN,KOLOS VAN RHODOS"
pi_75038852
Eentje waarvan ik niet helemaal zeker ben en zojuist achter ben gekomen::
Desmond en Molly uit zijn dezelfde persoon in de vorm van een travestiet. Op 2:36 zingt hij 'Desmond stays at home and does his pretty face and in the evening she's a singer with a band'. Dit kan natuurlijk ook een foutje zijn.

Verder is 'Why don't you get a job' van The Offspring op bovenstaande nummer gebaseerd.
pi_75039469
Wikipedia zegt:
quote:
When singing the vocals for the song, specifically the last verse of the song when sung the second time, McCartney made a slip and said "Desmond stays at home and does his pretty face", rather than Molly, and had Molly letting "the children lend a hand". Reportedly, this mistake was kept in because the other Beatles liked it.
pi_75040918
......Dat het briefje wat mijn moeder vanuit het vliegtuig op weg naar vakantie in de achtertuin had gegooid, eigenlijk door mijn vader neergelegd was...
pi_75040956
En dat DSB bank De initialen van de eigenaar waren
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:07:21 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75043482
Dat k'nex een creatieve spelling is van "connects". Kwam er pas achter toen ik mijn Amerikaan het hoorde zeggen... Op z'n Engels klinkt het heel anders
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:10:33 #142
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75043488
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:10 schreef Dj_unkie het volgende:
dat de wereld voor kleuren tv ook gewoon kleur had
haha dat snapte ik vroeger echt nooit
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:35:50 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_75043547
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:40 schreef csite het volgende:
dit heb ik net uitgevonden

Danny Verbiest die man in bassie en adriaan die de robot had gemaakt ook de stem was van samson het hondje van samson en gert

http://images.google.at/images?hl=nl&source=hp&q=Danny%20Verbiest&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Bassie heeft de Robot gemaakt, Danny past later alleen maar op omdat het te veel werk was om hem mee te slepen naar Griekenland Maar qua stem heb je wel gelijk.

Overigens is Samson gebaseerd op de bobtail Lara uit Bassie en Adriaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_75043603
Dat SNAP je nu pas, of dat WEET je nu pas? Als je nu ergens achter komt, die je vroeger niet wist, is een ander verhaal hè.
pi_75045736
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:07 schreef wonderer het volgende:
Dat k'nex een creatieve spelling is van "connects". Kwam er pas achter toen ik mijn Amerikaan het hoorde zeggen... Op z'n Engels klinkt het heel anders
En daar kom ik nu dus achter nadat ik jaaaren met dat spul heb gespeeld.
pi_75047515
quote:
Op woensdag 25 november 2009 12:52 schreef VinceMega het volgende:
wow! dat kortjakje verhaal is nieuw voor mij. wel raar eigenlijk.
Inderdaad.. echt vreemd. Kwam ook wel eens op een quiz voorbij dacht ik.
Dat oudere mensen zich dan druk maken om het dagelijkse vuige taalgebruik door jongeren is dan wel weer heel hypocriet
pi_75050400
Ik had net echt een ingeving!
Vlizotrap, ik vond het altijd zo'n raar woord. En ineens bedacht ik: vliering... zolder... verdomd!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlizotrap
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75051192
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:58 schreef Biancavia het volgende:
Ik had net echt een ingeving!
Vlizotrap, ik vond het altijd zo'n raar woord. En ineens bedacht ik: vliering... zolder... verdomd!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlizotrap
pi_75055572
Bij tv series (Amerikaanse) waar een pester de gepeste aan het slaan is en hem dwingt te zeggen Uncle, en dan nog eens erop klopt. En zo doorblijft gaan.

Had pas recent door dat Uncle bijna hetzelfde klinkt als encore, frans voor nog...
Toch?

Edit:
Dus toch niet.. het betekent gewoon opgave
Dacht ik eindelijk slim te zijn
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:13:37 #150
280121 Bostrol
Paranoia Querulans
pi_75068769
Dat er echt mensen zijn die vrijwillig in Tilburg gaan wonen.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can’t eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')