quote:
quote:Op maandag 9 november 2009 07:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Echt zo'n opmerking die geen nut heeft. "Niet roken is dodelijk, hm?"
Zij geven er blijkbaar geen fuck om, om een paar jaartjes eerder te sterven. Blijkbaar vinden ze het een genot. Waar maak jij je uiteindelijk druk over?
quote:Op maandag 9 november 2009 07:06 schreef Hyman het volgende:
[..]
Dan kan je je afvragen of PUB wel nut heeft
quote:
quote:
quote:
quote:Op maandag 9 november 2009 12:49 schreef Neerio het volgende:
[..]
ik ben gewoon verslaafd ik geef toe
quote:Op maandag 9 november 2009 13:30 schreef NoelGallagher het volgende:
mensen die zich druk maken of andere mensen rokenCrybaby
quote:Op maandag 9 november 2009 17:27 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Alle mensen die ik ken die kanker hebben gehad (en dus ook dood zijn gegaan) rookten.
quote:Op maandag 9 november 2009 14:06 schreef Tidow het volgende:
Je krijgt overal kanker van tegenwoordig dus wat maakt het uit of je rookt of niet?
Al meurt het wel.
quote:Op maandag 9 november 2009 23:40 schreef Elvanera het volgende:
[..]
Wtf!? Echt niks goorders dan zoenen met een rokende kerel
Wat is daar nice aan?
Niet als je "light" rookt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef Harajuku. het volgende:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT? ROKEN IS SLECHT?!
Haraquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef Harajuku. het volgende:
FOK!ken ookquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef Harajuku. het volgende:
Oh joh, 'hey, ik heb liever niet dat je rookt in mijn auto' kwam niet in je op of zo? Nu hoort iemand dat sowieso eerst te vragen, maar om iemand nu gelijk uit de auto te gooien, beetje rigoureus niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef nijnja het volgende:
Als ik er geen last van heb vind ik het niet erg. Het is wel kut dat als ik thuis zit en ik niets hoor, toch weet wanneer mijn moeder thuis is, want dan begint het weer te ruften... Er begon een keer iemand in mijn auto te roken, die heb ik verder laten lopen.
Ik vind het stinken, maar doe lekker wat je zelf wil (bij mij uit de buurt)
Waar heeft iemand het over scheten laten? En iedereen die met mij mee rijdt vertel ik dat er in mijn auto niet gerookt wordt, dus nee, ik ga niet 21471 keer waarschuwenquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh joh, 'hey, ik heb liever niet dat je rookt in mijn auto' kwam niet in je op of zo? Nu hoort iemand dat sowieso eerst te vragen, maar om iemand nu gelijk uit de auto te gooien, beetje rigoureus niet?
En wat heeft scheten laten in hemelsnaam met roken te maken?
Oh pardon, de volgende keer zal ik even ruiken hoe het verhaal precies in elkaar steekt. Die achterlijke smiley mag je dus ook lekker voor jezelf houden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:25 schreef nijnja het volgende:
[..]
Waar heeft iemand het over scheten laten? En iedereen die met mij mee rijdt vertel ik dat er in mijn auto niet gerookt wordt, dus nee, ik ga niet 21471 keer waarschuwen
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:25 schreef nijnja het volgende:
[..]
Waar heeft iemand het over scheten laten?
Daar staat dat wanneer je moeder thuis is, dat 'het' dan weer begint te ruften. Ruften is scheten laten...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:20 schreef nijnja het volgende:
Het is wel kut dat als ik thuis zit en ik niets hoor, toch weet wanneer mijn moeder thuis is, want dan begint het weer te ruften...
Jij, daar. Kom anders even hier in de stad en luister eens wat iedereen hier onder ruften verstaat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh pardon, de volgende keer zal ik even ruiken hoe het verhaal precies in elkaar steekt. Die achterlijke smiley mag je dus ook lekker voor jezelf houden.
Jij, daar. Zoek anders de definitie van ruften eens op.
Right. 'Jij, daar.' verwees uiteraard naar jouw 'wie' en naar jouw 'waar'. De reden waarom jij dit dus naar mij post ontgaat mij compleet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef nijnja het volgende:
[..]
Jij, daar. Kom anders even hier in de stad en luister eens wat iedereen hier onder ruften verstaat.
Haha. Ik heb het anderhalve maand gezegd ofzo.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:19 schreef appelsjap het volgende:
Mwah, dat zeg ik nu al 4 weken en steeds zeg ik hetzelfde.
Waarom nou weer 'zure roker'?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:05 schreef Scorpie het volgende:
Harajuku is zo`n zure roker, dat kan gewoon niet anders
Als ze weten dat ze in de auto niet mogen roken (ook al rook ik zelf en zou ik er geen last van hebben) en ze weigeren zich daaraan te houden.. daaag.. ga maar lopen...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:23 schreef Harajuku. het volgende:
Oh joh, 'hey, ik heb liever niet dat je rookt in mijn auto' kwam niet in je op of zo? Nu hoort iemand dat sowieso eerst te vragen, maar om iemand nu gelijk uit de auto te gooien, beetje rigoureus niet?
Heb je haar posts niet gelezen dan? De rancune druipt ervanaf. Dat is overigens bij alle rokers zo.quote:
Volgens mij snapt(e) nijnja niet helemaal dat "Jij, daar." was gericht op zijn "Waar heeft iemand het over scheten laten?". En dus wellicht wat vijandelijk overkwam, ofzo.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je haar posts niet gelezen dan? De rancune druipt ervanaf. Dat is overigens bij alle rokers zo.
Das een beetje het ADO symptoom he, iets dat helemaal niet vijandig bedoeld is dat verkeerd overkomt op anderenquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Volgens mij snapt(e) nijnja niet helemaal dat "Jij, daar." was gericht op zijn "Waar heeft iemand het over scheten laten?". En dus wellicht wat vijandelijk overkwam, ofzo.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:40 schreef nijnja het volgende:
Blijf dan inderdaad gewoon buiten PUB. En nu weer OT
quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:17 schreef Harajuku. het volgende:
Zuur? Ik vind ook dat je eerst moet vragen of het mag, zoals ik al zei. Waarom ben ik zuur?
Ja, hier enzo.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das een beetje het ADO symptoom he, iets dat helemaal niet vijandig bedoeld is dat verkeerd overkomt op anderen
Enig idee hoeveel geld dat roken de samenleving kost? Mijn moeder was de enige op de hele longafdeling in het ziekenhuis die niet rookte (ook nooit gedaan overigens). Die accijns mogen dan wel hoog zijn maar nog lang niet hoog genoeg om kostendekkend te zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:54 schreef Twizu het volgende:
Het is gewoon een keuze, waar je uiteindelijk verslaafd aan kan raken. Ik rook zelf niet en vind het prima dat anderen roken zolang niemand er last van heeft.
Wacht even, contradictio in terminis.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:01 schreef Tijgertje. het volgende:
En roken is tof.
Maar ik ben gestopt.
Want je mag niet stoppen als je roken tof vind?quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:38 schreef MASD het volgende:
[..]
Wacht even, contradictio in terminis.
Waarom zou je het doen? Blijkbaar is het dan niet tof. Toffe dingen zijn dingen die je elk moment van de dag zou willen doen. Zoals het kijken van Star Trek, het eten van kip en heb sporadisch hebben van seks.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:00 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Want je mag niet stoppen als je roken tof vind?
Waarom als je 23 bent?quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:16 schreef Plums het volgende:
Rokende jongens zijn vettt sexy.En ik merk t toch niet of ze roken of niet, rook zelf ook 4 jaar inmiddels. Ben wel minder gaan roken lately. 14.gif Stoppen doe ik wel als ik 23 ben ofzo.
Als iets tof is, is het niet altijd goed voor je. Als Lau roken tof vindt (wat ik persoonlijk niet snap, maar dat terzijde) kan ze nog wel haar gezondheid en financiele gedoe boven dat 'toffe' kiezen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:18 schreef MASD het volgende:
[..]
Waarom zou je het doen? Blijkbaar is het dan niet tof. Toffe dingen zijn dingen die je elk moment van de dag zou willen doen. Zoals het kijken van Star Trek, het eten van kip en heb sporadisch hebben van seks.
Hangt samen met de versterkte werking van de eierstokken. Door veranderingen in je hormoonspiegel wil je opeens kinderen en ga je Uggs dragen. Ter compensatie geven veel vrouwen verslavingen op.quote:
Omdat ik met 25 al kinderen wil (gebeurt toch niet, maar dan is 23 gewoon een mooie leeftijd om te stoppenquote:
Dan doe je het minder. Je moet ook alleen met dingen beginnen als je jezelf onder controle hebt en je daadwerkelijk geld eraan uitgeeft wanneer het mogelijk is en stopt wanneer er bloed omhoog komt tijdens het hoesten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:19 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Als iets tof is, is het niet altijd goed voor je. Als Lau roken tof vindt (wat ik persoonlijk niet snap, maar dat terzijde) kan ze nog wel haar gezondheid en financiele gedoe boven dat 'toffe' kiezen.
Uggs.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:20 schreef MASD het volgende:
[..]
Hangt samen met de versterkte werking van de eierstokken. Door veranderingen in je hormoonspiegel wil je opeens kinderen en ga je Uggs dragen. Ter compensatie geven veel vrouwen verslavingen op.
IK ZEI HET JE. FUCK YEAH.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:21 schreef Plums het volgende:
[..]
Omdat ik met 25 al kinderen wil (gebeurt toch niet, maar dan is 23 gewoon een mooie leeftijd om te stoppen)
De hele dag sporadisch seks hebben,quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:18 schreef MASD het volgende:
[..]
Waarom zou je het doen? Blijkbaar is het dan niet tof. Toffe dingen zijn dingen die je elk moment van de dag zou willen doen. Zoals het kijken van Star Trek, het eten van kip en heb sporadisch hebben van seks.
Ik houd soms echt van je.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:20 schreef MASD het volgende:
[..]
Hangt samen met de versterkte werking van de eierstokken. Door veranderingen in je hormoonspiegel wil je opeens kinderen en ga je Uggs dragen. Ter compensatie geven veel vrouwen verslavingen op.
Omdat t nu nog kan en prettig is en t geen kindjes schaadt. En als ik kinderen heb, dan ga ik wel aan de waterpijp ofzo.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:24 schreef Noortje. het volgende:
Ik snap dat echt niet. 'Ik stop later wel, want dan wil ik kinderen.' Waarom nu dan wel je lichaam belasten?
Het schaadt jezelf, dat is minder erg?quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:26 schreef Plums het volgende:
[..]
Omdat t nu nog kan en prettig is en t geen kindjes schaadt. En als ik kinderen heb, dan ga ik wel aan de waterpijp ofzo.
Ja. Ik zou meer om mn kinderen geven dan om mezelf.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:26 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Het schaadt jezelf, dat is minder erg?
TS is een non-addicted rokerquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:37 schreef StarGazer het volgende:
Ruim een maand gestopt na 7 jaar roken.
Heb in ieder geval in die periode grotendeels de illusie gehad dat ik er van genoot, dus dan is de verslaving niet helemaal voor niks geweest
Koffie + peuk was wel uber trouwens![]()
Rookt TS eigenlijk?
Wat wil ik graag terug naar de tijd dat ik dat was. Heerlijk ongecompliceerd roken in het weekend, en dan doordeweeks totaal niet aan een peuk denken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
TS is een non-addicted rokerik rook als ik drink, ik rook graag na het avondeten een sigaretje, en ik kan makkelijk een week niet roken.
Ooh ik denk wel eens aan een sigaretjequote:Op dinsdag 10 november 2009 17:40 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wat wil ik graag terug naar de tijd dat ik dat was. Heerlijk ongecompliceerd roken in het weekend, en dan doordeweeks totaal niet aan een peuk denken..
Ik ben jaloers. Hoezeer ik ook blij ben dat ik al ruim een maand totaal rookvrij ben, af en toe een peukje zou ik heerlijk vinden. Vooral na het avondeten, bij een bak koffie. Maar goed, ik weet toch wel dat wanneer ik dat probeer ik binnen no time weer op mijn oude rookniveau zitquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:41 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ooh ik denk wel eens aan een sigaretje'goh zou wel lekker zijn nu' maar ik ga niet meteen naar de buurtsuper rennen om een pakje te halen, dat dan weer niet. Ik kan prima zonder
!
Haha, zon roker ben ik ook wel... na het avond eten is het een genot..quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
TS is een non-addicted rokerik rook als ik drink, ik rook graag na het avondeten een sigaretje, en ik kan makkelijk een week niet roken.
Ja. Zo begon het bij mij ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja dat is kutquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Hoezeer ik ook blij ben dat ik al ruim een maand totaal rookvrij ben, af en toe een peukje zou ik heerlijk vinden. Vooral na het avondeten, bij een bak koffie. Maar goed, ik weet toch wel dat wanneer ik dat probeer ik binnen no time weer op mijn oude rookniveau zit
Haha dat hoor ik van meer mensen ja, maar bij mij gaat het nu al 2 jaar zo.quote:
Het is niet ongezonder dan mensen die zich elke dag kapot zuipen. De sleutelwoorden bij deze onderwerpen zijn "beheersing" en "controle". Immers is alles ongezond en dodelijk mits je er teveel van gebruikt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:05 schreef Noortje. het volgende:
Ik moet nog steeds een roker tegenkomen die goede argumenten heeft waarom hij/zij rookt. Waarbij zijn/haar argumenten tegen het feit dat het heel ongezond is moeten opwegen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:07 schreef MASD het volgende:
[..]
Het is niet ongezonder dan mensen die zich elke dag kapot zuipen. De sleutelwoorden bij deze onderwerpen zijn "beheersing" en "controle". Immers is alles ongezond en dodelijk mits je er teveel van gebruikt.
Ik rookte altijd Lucky's en als die niet voorradig waren, Marlboro of Gauloises.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
Wat roken jullie zoal en hoeveel?
Ik Marlboro.
Luckiesquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:10 schreef phpmystyle het volgende:
Wat roken jullie zoal en hoeveel?
Ik Marlboro.
Ik snap ook niet waarom mensen zich elke dag kapot zouden zuipen, en ook daar heb ik nog nooit goede argumenten voor gehoord.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:07 schreef MASD het volgende:
[..]
Het is niet ongezonder dan mensen die zich elke dag kapot zuipen. De sleutelwoorden bij deze onderwerpen zijn "beheersing" en "controle". Immers is alles ongezond en dodelijk mits je er teveel van gebruikt.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:17 schreef Keeskacheltje het volgende:
Niks is lekkerder dan een shaggie na het avondeten
Je hebt toch ook geen 'excuus' nodig om te roken? Ik rook omdat ik het lekker vind, ik weet dat het niet goed is maar dat maakt me simpelweg niet uitquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:15 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom mensen zich elke dag kapot zouden zuipen, en ook daar heb ik nog nooit goede argumenten voor gehoord.En dat het niet ongezonder is dan *, wil niet zeggen dat het niet ongezond is.
En ja true, maar de 99% van de rokende mensen die ik ken beheersen zich niet. Er zitten niet voor niets zoveel verslavende middelen in: beheersing wordt moeilijker 'want het is zo lekker'.
Ja, want chips is precies hetzelfde als een sigaretquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:18 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Je hebt toch ook geen 'excuus' nodig om te roken? Ik rook omdat ik het lekker vind, ik weet dat het niet goed is maar dat maakt me simpelweg niet uitjij eet vast ook wel eens een zak chips leeg terwijl je weet dat dat niet goed is.
Van chips word je dik, als je dik bent kun je hartklachten krijgen, van hartklachten ga je misschien wel dood.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:19 schreef nijnja het volgende:
[..]
Ja, want chips is precies hetzelfde als een sigaret!
Mwah zo wel ja, maar ik vind niet dat je het kan vergelijkenquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Van chips word je dik, als je dik bent kun je hartklachten krijgen, van hartklachten ga je misschien wel dood.
Van een sigaret worden je longen vies, als je vieze longen hebt kun je longkanker krijgen, van longkanker ga je misschien wel dood.
Chips is toch wel iets minder schadelijk dan een sigaret. En ik snap dat dus niet, dat 'het maakt me niet uit dat het slecht is'. En dat je het dan af en toe doet is nog een compleet ander verhaal dan dat je elke dag een pakje rookt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:18 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Je hebt toch ook geen 'excuus' nodig om te roken? Ik rook omdat ik het lekker vind, ik weet dat het niet goed is maar dat maakt me simpelweg niet uitjij eet vast ook wel eens een zak chips leeg terwijl je weet dat dat niet goed is.
Ik vind van wel, we doen allemaal slechte dingen. Ik eet bijvoorbeeld aardig gezond, maar ik rook wel af en toe. Jij eet misschien een stuk minder gezond en rookt niet, wie is er dan ongezonder bezig?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:22 schreef nijnja het volgende:
[..]
Mwah zo wel ja, maar ik vind niet dat je het kan vergelijken.
Bij elke dag een pakje ben je gewoon verslaafd, een verslaving is niet zomaar iets, dan is het ook niet meer alleen lekker, dan is het gewoon een eerste levensbehoeftequote:Op dinsdag 10 november 2009 18:22 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Chips is toch wel iets minder schadelijk dan een sigaret. En ik snap dat dus niet, dat 'het maakt me niet uit dat het slecht is'. En dat je het dan af en toe doet is nog een compleet ander verhaal dan dat je elke dag een pakje rookt.
Dat is geen argument.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:19 schreef nijnja het volgende:
[..]
Ja, want chips is precies hetzelfde als een sigaret!
Dat kun je wel. Beiden zijn voedingsmiddelen die bij overmatig gebruik tot gezondheidsklachten leiden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:22 schreef nijnja het volgende:
[..]
Mwah zo wel ja, maar ik vind niet dat je het kan vergelijken.
Ah we hebben er weer eentjequote:Op dinsdag 10 november 2009 18:30 schreef Bootje84 het volgende:
Rokers die overlast veroorzaken mogen van mij ter plekke dood neervallen..
NSBerquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:30 schreef Bootje84 het volgende:
Rokers die overlast veroorzaken mogen van mij ter plekke dood neervallen..
Ik rook niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:32 schreef Keeskacheltje het volgende:
Het is ook gewoon onmogelijk om argumenten te geven aan een niet-roker. Die begrijpen dat toch niet, omdat ze het simpelweg zelf niet doen.
Het is ook gewoon slecht voor je. Maar om als niet-roker te gaan zeggen dat het smerig is en dat je je leven ermee vergooit is ook niet eerlijk. Je weet namelijk niet of het smerig is en dus kan je daar niet over oordelen. Om alle propeganda van tv enz. te geloven is ook niet eerlijk. Ze overdrijven het vaak heel erg.
Een voorbeeld is die reclame die longen laat zien die helemaal zwart zijn door het roken.
Die longen bleken dus van een mijnwerker te zijn en niet van een roker.
Maar hoe dan ook, het is en blijft slecht voor je. Waarom roken mensen? Heel simpel, ze vinden het lekker.
Ik doelde dan ook op mensen die regelmatig roken. That is, elke dag (dat pakje per dag was bij wijze van spreke, maar dat had je zelf ook al wel door.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:23 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Bij elke dag een pakje ben je gewoon verslaafd, een verslaving is niet zomaar iets, dan is het ook niet meer alleen lekker, dan is het gewoon een eerste levensbehoefteen dan kom je er niet meer zomaar van af.
Ik hoop dat ze een pakje per dag roken of meer. Des te sneller ben ik er vanafquote:
Hoe ging hij ook alweer? "Een goede roker is geen onruststoker"?quote:
Ik rook er 5 tot 8 per dag en doe een week over een pakje shaq, ben ik verslaafd? NOU?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op mensen die regelmatig roken. That is, elke dag (dat pakje per dag was bij wijze van spreke, maar dat had je zelf ook al wel door.). Gelegenheidsrokers heb ik niets tegen, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen. Je lichaam herstelt je toch wel van die drie teersigaretten die je dan in je lichaam gooit, maar bij elke dag-rokers heeft je lichaam hier geen kans toe, en dus begrijp ik niet waarom mensen dat doen. En dan moet je dus niet aankomen bij mij met het argument 'het is gewoon lekker' of 'niet-rokers begrijpen dat toch niet'. Ik ben niet achterlijk.
Die logica zie ik niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:46 schreef appelsjap het volgende:
Gelegenheids drinken en roken is slechter dan het elke dag te doen, heb ik gelezen.
Veel mensen roken elke dag omdat t gewoon een verslaving is. Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op mensen die regelmatig roken. That is, elke dag (dat pakje per dag was bij wijze van spreke, maar dat had je zelf ook al wel door.). Gelegenheidsrokers heb ik niets tegen, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen. Je lichaam herstelt je toch wel van die drie teersigaretten die je dan in je lichaam gooit, maar bij elke dag-rokers heeft je lichaam hier geen kans toe, en dus begrijp ik niet waarom mensen dat doen. En dan moet je dus niet aankomen bij mij met het argument 'het is gewoon lekker' of 'niet-rokers begrijpen dat toch niet'. Ik ben niet achterlijk.
Daar kan ik moeilijk over oordelen hè?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:46 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Ik rook er 5 tot 8 per dag en doe een week over een pakje shaq, ben ik verslaafd? NOU?
Ja. Ik denk dat als je genoeg om je lichaam geeft (klinkt lekker dramatisch, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk) dat je dan ook wel genoeg kracht (dramatiek alom!) kan vinden om ermee te stoppen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:46 schreef Plums het volgende:
[..]
Veel mensen roken elke dag omdat t gewoon een verslaving is. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Gewoontes zijn naar mijn id tich keer lastiger te doorbreken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:46 schreef Plums het volgende:
[..]
Veel mensen roken elke dag omdat t gewoon een verslavinggewoonte is. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Jullie doen net alsof ze niet anders kunnen en het niet eens lekker vinden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:46 schreef Plums het volgende:
[..]
Veel mensen roken elke dag omdat t gewoon een verslaving is. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
En je punt is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:50 schreef appelsjap het volgende:
Mensen die voor hun vijfendertigste stoppen met roken, lopen een vergelijkbaar risico als zij die nooit gerookt hebben. Het risico bij mensen die 'light' sigaretten roken (7-14 mg teer) verschilt niet of nauwelijks van het risico bij rokers van 'medium' sigaretten (15-21 mg teer). Het risico op longkanker lag in elk geval nog hoger voor mensen die sigaretten zonder filter roken (22 mg teer of meer).
Wat punt? Probeer ik een punt te maken? Gewoon algemene informatie.quote:
Oké.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wat punt? Probeer ik een punt te maken? Gewoon algemene informatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |