Even met terugwerkende kracht foto's plaatsenquote:Op vrijdag 11 december 2009 08:39 schreef Rallydame het volgende:
En in het tempo van gisteravond moet dat wel lukken zeg.. Jeetje wat ging het hard.
- Boven zijn alle lampen gehangen. Nog niet alle definitieve maar er hangt even iets anders dan alleen een peertje.
- Het deurkozijn van de toilet is geschuurd dus die kan nu gelakt worden
- Overbuuf / vriendien Joyce heeft boven de ramen gezeemd, is in de weer geweest met de stofzuiger en vond het daarna nog "leuk" om ook maar te dweilen. Boven is alles schoon dus![]()
- Overbuur / vriend Udo was er natuurlijk ook weer bij en heeft samen met de papa's,, diens broertje en mij het laminaat in de woonkamer gelegd.
Nu hoeft alleen het laminaat in de keuken nog en daar zitten geen moeilijke hoekjes en zo meer in dus dat moet vrij vlot gaan.
- Moeder vanen ik hebben de muur in de hal nog behangen dus ook die is klaar
- deur kelder / trapkast hangenquote:Vandaag op de planning dus:
- laminaat in de keuken leggen
- deurkozijnen toilet beneden en bijkeuken / woonkamer lakken.
- Deur kelder / trapkast hangen
- Deur zoldertrap bijschaven en hangen
- Bed en nachtkastjes in elkaar zetten
- Meubels ophalen
- Stopcontact hal plaatsen
Wij hebben alleen rolluiken aan de achterkant van het huis (achtergevel, slaapkamerraam achter, deur/raam kastkamer). Aan de voorkant hebben we dus een behoorlijke inkijk. Verzinnen we nog wel wat op.quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:18 schreef Ml-etje het volgende:vroege vogel
Dat gordijnenverhaal ken ik ookmaar jullie hebben ook rolluiken toch?
Enne mag ik je buuf lenenmoet ook ramen gaan zemen
Klusze vandaag!!
Damn jammer hoorquote:Op dinsdag 15 december 2009 09:02 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Wij hebben alleen rolluiken aan de achterkant van het huis (achtergevel, slaapkamerraam achter, deur/raam kastkamer). Aan de voorkant hebben we dus een behoorlijke inkijk. Verzinnen we nog wel wat op.
Buuf vond het ook bij ons een eenmalige actie. Kan het voorleggen maar ben bang dat ik het antwoord al weet
Iedereen zal enorm blij zijn als we klaar zijn. Zitten er allemaal doorheen en hebben het zo ongelofelijk druk.quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:44 schreef twentemeisje het volgende:
Wat heb je toch ook geweldige hulp aan je (schoon)ouders! Die zullen ook wel bij zijn dat de klus er bijna op zit.
Dank je.quote:Op dinsdag 15 december 2009 08:53 schreef Ml-etje het volgende:
Vegreet ik te zeggen dat ik het laminaat echt heeel mooi vind!
Maar lekt het dan bij jullie of is het van de wasmachine of iets?quote:Op woensdag 16 december 2009 09:02 schreef Rallydame het volgende:
Gisteren druk in de weer geweest met het karton klein maken en in dozen stoppen. Vandaag komt namelijk het oud papier en aangezien alle meubels en nieuwe spullen regelrecht uit een doos kwamen had ik nogal wat papier. Sterker nog... ik wist dat er een garagedeur in de garage zat maar dat kwam alleen omdat ik hem aan de buitenkant nog kon zien. Aan de binnenkant kon ik nog niet in de buurt komen.
Nu is de garage weer een stuk leger![]()
Ook had ik het toeval op de zolder te komen en net het eerste straaltje water over de emmer te zien lopen.![]()
Snel weer naar buiten gerend, bouwemmer gepakt en zo goed en kwaad als het ging snel alles wat er over was gelopen opgedweild maar het was al te laat.... het is langs een kiertje gelopen en zo op de overloop een etage lager beland. Gelukkig nog niet zo lang want toen ik naar zolder liep was er nog niets aan de hand. Laminaat is dus wel veilig..
Alleen even afwachten of hetzelfde geldt voor het plafond en de muur. Toen ik weg ging was alles droog maar toch maar eens kijken bij daglicht...
Nu is denk ik bijwel duidelijk dat er snel iets moet gebeuren op zolder zodat we een afvoer krijgen en geen emmer.
Ik hoefde niet eens op zolder te zijn maar wilde eerlijk gezegd even checken of alles er nog wel goed ging. Rook uit de CV ketel was zo wit dat ik het niet vertrouwde.. Achteraf natuurlijk geluk want als ik niet zo wantrouwig was geweest had het lekker kunnen lekken de hele nacht en ochtend![]()
Verder heb ik nog wat kleine dingen gedaan. Vandaag kandus beginnen aan de afvoer op zolder en kan de badkamer misschien leeg geruimd worden zodat daar verder gegaan kan worden. Dat is nu natuurlijk een van de belangrijkste zaken want zonder kunnen we er niet wonen. Zou het stiekem wel leuk vinden als dat voor kerst zou lukken..
lekwater van een cv ketel kan zomaar tot een liter of 10 per dag zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 09:02 schreef Rallydame het volgende:
Ook had ik het toeval op de zolder te komen en net het eerste straaltje water over de emmer te zien lopen.![]()
Snel weer naar buiten gerend, bouwemmer gepakt en zo goed en kwaad als het ging snel alles wat er over was gelopen opgedweild maar het was al te laat.... het is langs een kiertje gelopen en zo op de overloop een etage lager beland. Gelukkig nog niet zo lang want toen ik naar zolder liep was er nog niets aan de hand. Laminaat is dus wel veilig..
Spannend allemaal zegquote:Op zondag 3 januari 2010 09:27 schreef Rallydame het volgende:
Recente foto's komen zodra ik het kabeltje van de camera weer heb gevonden![]()
Geen idee waar die is gebleven...
De achterwand is gelatext met een lichte glans latex. Deze is beter schoon te maken. Hij is iig van Histor maar weet even niet exact wat de benaming is. Kan straks wel even voor kijken als je wilt.
We hebben de laatste dagen hard gewerkt... maar niet echt in ons huis. We hadden het de laatste dagen van het jaar erg druk dus is er weinig veranderd. Behalve dat er nog meer spullen zijn bijgekomen waar we even geen opbergmogelijkheden voor hebben.![]()
Gisteren maar even een bezoekje gebracht aan Ikea om 2 garderobekasten te halen zodat we op z'n minst even de kleding kwijt kunnen. Dat zit nu allemaal in dozen en wasmanden.
Vandaag wordt dus een rommeldagje om wat kasten op te bouwen, te veranderen naar onze wens en wat in te richten. Kan ook de zooi die in de woonkamer staat weer op een plekje. De opslag is nu namelijk opgezegd en leeg.
Alles kan zijn eigen plekje krijgen nu. Dinsdag gaan we weer verder aan de badkamer en aan het lakken van de plinten
*wacht in spanning af op recente foto's*quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:26 schreef Rallydame het volgende:
Kabeltje is weer terecht![]()
Vanavond zal ik weer eens de foto's tot nu uploaden en eens kijken of er nog dingen zijn die niet gekiekt zijn eerder.
Vanavond eerst maar eens orde in de chaos scheppen (alweer). De voorkamer staat helemaal vol dozen terwijl we juist daar ook weer moeten zijn voor de spullen van de badkamer... Zo blijven we steeds alles verschuiven. Vanavond eens kijken welke dozen meteen door naar zolder kunnen.
Heb ik meteen ook weer een plekje om de plinten te lakken..
Succes nog hé!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:28 schreef Evilicious het volgende:
[..]
*wacht in spanning af op recente foto's*
Ik had het ook niet verwacht bij mijn verbouwing (geen foktopic..sorry), maar juist de mensen van wie je het niet verwacht (ziek / oud / lamlendig) die kwamen juist helpen!quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Het verbaast mij hoeveel werk je schoonouders en eigen ouders aan werk verzet hebben; zelf mag ik dat denk ik niet van mijn schoonouders verwachten![]()
Bakken met werk is er gezamelijk verzet in dit huis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |