Gelukkig hebben we het nu op de afvoer zitten zoals het natuurlijk al had moeten zijn, Gateway
Iemand had blijkbaar een druppel nodig die de emmer deed overlopen om te beseffen dat het haast had
TM: de kerst in Wernhout was super!!
Eten was erg geslaagd (al zeggen wij en onze gasten het zelf

). 3 dagen gekookt, gebakken, gebraden en de oven zijn werk laten doen, Koelkast en vriezer zaten vol, vaatwasser heeft overuren gedraaid dus de keuken is wel ingewijd.
Eerste kerstdag vond mijn vader dat ie toch nog maar eens het plafond in de badkamer moest stucen. En hebben we (paps, mams en ik) daarna ook nog maar een mozaïk-wand gevoegd. Nog 1 wand te gaan voor voegen en dan de vloer.
Ook heeft mijn broertje de plafonniere geplaatst in de hal. Ook dat karwei is weer gedaan

gaat vandaag de laatste mozaïktegels slijpen voor de vloer, de grote vloertegels slijpen en mss nog wel verder aan de glazen bouwstenen-wand. Ook wil hij graag verder aan het fonteintje in het toilet beneden. Kortom... de dip lijkt over en hij heeft weer genoeg in de planning
De komende 4 dagen zal er weinig meer gaan gebeuren in het huis, we gaan de komende 3 dagen elders helpen en op 1 januari is er altijd voldoende familiebezoek op de planning. Daarna gaan we weer verder en wil ik verder gaan met plinten lakken (die van boven) en de deur van de kelderkast moet nog een keertje geschuurd en gelakt worden.
Ook is er weer een deur besteld die tussen bijkeuken en woonkamer moet komen. Dit keer wel die goede lengtemaat
Die kan dan samen met de keuken / hal-deur voorzien worden van glas en dan kan ik die ook weer lakken. Wat zal dat in warmte schelen zeg... Nu zit je aan tafel met een koude rug vanuit de bijkeuken.
Kortom... we zijn weer bezig