SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.
[ Bericht 1% gewijzigd door texelonia op 06-11-2009 21:39:34 ]Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
Ik weet niet of ik de goede benamingen gebruikt heb hoor. Al dat engels en duits door elkaar.... Ik heb nog even in het didymos-boekje gespiekt en degene die ik gedaan heb heten daar de kreuztrage en doppelte kreuztrage. Die laatste is wat in het filmpje gedemonstreerd werd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:00 schreef texelonia het volgende:
Ca.ra wat grappig dat je demonstratie moest gevenEn je weet al meer dan ik
Ik dacht dat FCC en Kreuztrage hetzelfde was. Wat is het verschil dan?
Dankjewelquote:
Ja, dan komt er een wickel oftewel wrap bij. Het is zo simpel allemaalquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:52 schreef DaviniaHR het volgende:
maar je hebt toch ook kreuztrage (die van het filmpje) vs wickelkreuztrage (FWCC) ?
Ach, als het hangt, is het goed
quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:21 schreef tessie het volgende:
Ja met dat rode haar staat hij idd heel mooi. En ik vind hem bij mn Lief ook heel mooi staan.
Ik vind het sowieso zo ontzettend lief eruit zien als mijn Lief Graeme draagt. Word er altijd ook zo trots van
quote:Op maandag 9 november 2009 09:38 schreef Troel het volgende:
Ik heb gisteren gewii-bokst met Jochem in de tricot
Ik ben zo bang dat ik er melk op lek..quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef DaviniaHR het volgende:
linda, didy's beginnen altijd redelijk stug. lekker een paar nachten in je bedje leggen doet wonderen
Melk kun je er prima uitwassen! Net als babyspuug.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:41 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik ben zo bang dat ik er melk op lek..En Lotte heeft er overheen geplast, dus nu issie ook nog in de was geweest...muuh. Naja, er is dus hoop in ieder geval
Ja, maar dan moettie weer in de was en daar wordtie toch weer stugger van?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:47 schreef cattie het volgende:
[..]
Melk kun je er prima uitwassen! Net als babyspuug.![]()
Ik kan die foto niet zienquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:54 schreef Pvoesss het volgende:
Haha ja en de kleine deed ook nog eens alsof ze kon vliegen het zag er zo debiel uit.
Er is trouwens een betere foto van de groene lelies. KLIKKKK
Dus echt appeltjesgroen
Ik heb ze niet bedacht hoor! En de foute pooier met snor badjas kwam van Webkim, die de rode zijden vogels afschuwelijk vond.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:19 schreef Grijs het volgende:
Je weet ze wel mooi te omschrijven, Macka!
Ik vind de combinatie van het appeltjesgroen met het motief niet mooi. Bij dat motief vind ik zachtere kleuren mooier en bij de kleur een strakker motief (of gewoon geen).
Welke oogballen? Je hebt er twee van he, Laura en Nora.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat die bij kleurdoos wel mooi zal staan in het zwart gekleed en dan heel blond en haar dame met haar haartjesen dan een felgroene doek
Ik vind de oogballen ook mooi trouwens ik wil een 5 maar ik bied steeds net mis op Gbay
Ja!quote:Op woensdag 11 november 2009 12:47 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik heb ze niet bedacht hoor! En de foute pooier met snor badjas kwam van Webkim, die de rode zijden vogels afschuwelijk vond.
Heb je Laura al eens uitgeprobeerd? Zo niet dan zal ik haar meenemen de volgende keer dat we elkaar zien. Want de foto's van Didymos slaan weer nergens op, Laura heeft weer zo'n typische kleur rozerood die je moet staan. Ze knoopt trouwens erg fijn, bijna een Storchenwiege in Didy vermommingquote:
Good on you!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:16 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ja!![]()
Maar weet je wat zo vervelend is: ik heb ermee geknoopt tijdens de Trageschule certificering. Met een goed ingedragen versie. En my-oh-my.
Dus die staat op mijn lijstje met wensen-vanwege-kwaliteiten.
Net als Eibe dus. Die vind ik ook, maar ik ben er heel blij mee.
Bij mijn werd het tegen het einde aan steeds fijner om te dragen, tot het moment dat ik zelfs liever Ronja wel droeg dan niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:43 schreef Webkim het volgende:
Het dragen vind ik nu trouwens soms best heftig worden. Thomas zal rond de 14 kilo zijn en ik nu 23 weken zwanger. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat. Ik hoop lekker tot het laatst.
hihi ja dat laatste ook natuurlijk!quote:Op donderdag 12 november 2009 09:58 schreef Webkim het volgende:
Welkom draculettetje![]()
Ja, een doek / drager is dan idd wel erg praktisch. Maar het is ook gewoon fijn en gezellig om te dragen.
Het was al best lang geleden dat ik iets had gekliktquote:
hihihi gelukkig is alle info van iedereen welkomquote:Op donderdag 12 november 2009 18:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heet geen Oeke maar als ik nu een klein kindje zou krijgen dan zou ik die van Oeke kiezen
Draculettetje, ik weet niet vanwege wat je in een rolstoel zit dus daarom deze vraag: doen je handen het goed?quote:Op donderdag 12 november 2009 18:19 schreef draculettetje het volgende:
oeke de doek die je te koop heb is dat een fijne doek om mee te beginnen?
of vind je geweven dan eigenlijk fijner, ik heb er allemaal nog geen verstand van
heb al begrepen voor het begin dat het rekbaar moet zijn maar verder kom ik niet....
ik heb dystrofie in mn rechtervoet en onderbeen, loop in huis daardoor veel op krukken of mn tripple stoel en buitenhuis dus de rolstoel of scootmobielquote:Op donderdag 12 november 2009 18:48 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Draculettetje, ik weet niet vanwege wat je in een rolstoel zit dus daarom deze vraag: doen je handen het goed?
Indien wel dan kun je gerust beginnen met een rekbare doek en die voor of opzij afknopen. Indien niet dan is een buidelsling of ringsling misschien 'handiger'
Fijn dat je je handen goed gebruiken kan! En we PM'menquote:Op donderdag 12 november 2009 18:54 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ik heb dystrofie in mn rechtervoet en onderbeen, loop in huis daardoor veel op krukken of mn tripple stoel en buitenhuis dus de rolstoel of scootmobiel
maar ik kan mn handen goed gebruiken voor de knopen! maar nu gooi je weer met termen die ik niet ken![]()
er gaat een wereld voor me open hier geloof ik![]()
@ webkim dank ook voor de uitgebreide info, zal het eens allemaal op me in laten werken
Uitstekende linkquote:Op donderdag 12 november 2009 19:27 schreef Webkim het volgende:
Mag ik dan alvast even verwijzen naar hier? Zie het menu aan de linkerkant voor meer info. Ik heb wat nuttige gedeeltes in samenwerking met de makers van die site vertaald, maar het staat nog niet online en jullie Engels is vast ook prima in orde.
Ik heb vandaag weer bijna een uur gedragen. Mijn dreumes óp de baby, want meneer wilde per se op mijn buik. In Goldfische naar de visboer. Zo gezellig; op niet draagdagen mis ik het echt.
Lna met wolquote:Op donderdag 12 november 2009 20:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb trouwens ook weer iets onderweg. Lisa met wol shorty van gbay.Sorry Owlet, maar lisa bleef maar roepen.
![]()
En ik wil graag Lena met wol, maar die is wel heel erg zeldzaam. Dus wil ik dat didymos nog leuke andere wollies uitbrengt. Bijvoorbeeld wollen millies, wollen vogels of een wollen rode Tina (die met die blokjes).
Doet me denken aan die van lcicle, maar dan in pasteltinten ofzoquote:Op donderdag 12 november 2009 22:18 schreef Pvoesss het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe exclusive van slingomama?
http://www.slingomama.nl/product_info.php?cPath=43_68&products_id=424
Yeeeey dat verdient een stem in het award topicquote:
Oeh, weer een roodhaartje in een Zinnoberquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:37 schreef tessie het volgende:Mn nieuwe Zinnober is vanmiddag binnen gekomen!
En ik vind de wol gelukkig niet kriebelen
Hij voelt best wel dun, dat had ik niet verwacht. Ben benieuwd hoe hij draagt. Graeme ligt nog te slapen, en straks is het flesjestijd... Ik hoop dat ik hem vanavond nog even uit kan proberen. En anders morgen in elk geval
Hij is wel moooooooi!
Wat zoek je Troel?quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:40 schreef Troel het volgende:
Het is jammer dat ik nog geen goedkope shorties ben tegengekomen, moet nog een verjaardagscadeautje bedenken voor mijn moeder en mijn Nino draagt erg prettig, maar om nou de hele tijd tig doeken heen en weer te slepen is zo onhandig. Het wordt tijd voor een leuke kerstkorting bij Didy ofzo
Ik heb een maat L. Zonder tussenstuk als 'gewone' jas past het precies. Met tussenstuk en kind in de doek zit het ruim. De mouwen zijn niet super lang vind ik. Maar de verkoopster heeft precies de afmetingen, lengte, breedte oksel-oksel, breedte onderkant, lengte mouwen, etc.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:04 schreef Webkim het volgende:
Die staat mooi Tessie.![]()
En jouw jas ook Tex. Mag ik zo brutaal zijn te vragen welke maat je hebt gekozen? (Mag ook per pm.)
Met mijn jas heb je dat niet. Daar heeft je kindje een eigen hoofdgat voor (en achter.)quote:Op zondag 15 november 2009 00:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik was dit topic weer eens kwijt, maar wat een mooie doeken zie ik weer voorbij komen!
En Tex, je jas is mooi hoor! Eerst had ik alleen een plaatje gezien van je jas, maar nu dus in het echt, heel mooi! Kan je daarmee dan ook nog rugdragen?
En Pvoesss die toch waar jij het over hebt, die hou je toch, of heb ik het mis?
De ehidna van slingomama.quote:Op zondag 15 november 2009 14:16 schreef miss_sly het volgende:
pvoess, welke heb jij ook alweer? ik wil toch iig voor we naae Berlijn gaan maar een jas kopen, want dan kan het wel eens koud worden.
Ik heb nog een korte didy tobi (maat 3) in de aanbiedingquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:40 schreef Troel het volgende:
Het is jammer dat ik nog geen goedkope shorties ben tegengekomen, moet nog een verjaardagscadeautje bedenken voor mijn moeder en mijn Nino draagt erg prettig, maar om nou de hele tijd tig doeken heen en weer te slepen is zo onhandig. Het wordt tijd voor een leuke kerstkorting bij Didy ofzo
Ik lees steeds dat je bent teruggekomen met een Mackaquote:Op zondag 15 november 2009 21:16 schreef mrien het volgende:
Ik ben naar de beurs geweest en teruggekomen met een Manduca![]()
En heb daar Troel gezien, Owlet en Macka66
Was erg leuk en gezellig en heeeel veel gezien!
Wel in m'n hoofd, stuiterde van alle indrukken hahaquote:Op maandag 16 november 2009 15:19 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik lees steeds dat je bent teruggekomen met een Macka
quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef Nijna het volgende:
Echt iets voor de die-hard draagmama (gejat van de weblog)
Ja, een Lena met wolquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:07 schreef cattie het volgende:
Die is eng!
Mijn Lisa met wol shorty is binnen.Wat een heerlijke doek, zo zacht ook en sterk. Ik ben een fan van Didymos strepen met wol.
Nu nog Eva en Lena met wol. Helaas zijn die (heel) moeilijk te vinden en duur.. Maar wie weet heb ik wel een ebay gelukje ofzo.
Aare is ook heerlijk, maar wil graag gezelschap van de andere wollen dames!quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:59 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja, een Lena met wol![]()
Al vind ik je Aare met wol wel erg mooi! (Ken 'm van p_iglet, fijne dunne en sterke doek.)
Ik ben dan wel niet Pvoess maar ze staan hier, valt onder de categorie draagtruien.quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:56 schreef miss_sly het volgende:
Heel engzouden mensen dat werkelijk kopen en gebruiken?
Vraagje aan de dames die een draagjas hebben gekocht: heb je die besteld? en hoe heb je dan de maat bepaald?
en Pvoess: ik zie geen Ehidna op de site van slingomama?
quote:Je moet een draagdoek eigenlijk zien als een extra laagje kleding. Daarbij is de ene knoop warmer dan de andere, omdat je bij de ene knoop (zoals een front- of backwrapcrosscarry) meerder laagjes stof over je kindje hebt en bij de andere knoop (zoals de rucksack of de kangaru) maar een.
Wat trek je je kindje aan in de draagdoek?
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje
Boven de 15 graden: normale kleertjes
Boven de 20 graden: luchtige kleertjes
Boven de 25 graden: alleen een rompertje
Boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek
Zomers is het fijn om een dunne (zomer)doek en/of enkellaags knopen te kiezen, zoals de rucksack en de kangaru.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
Jochem voor en Ruben achterquote:Op donderdag 19 november 2009 13:24 schreef Troel het volgende:
Ik zit met een probleem. Telkens als ik Jochem in een doek wil knopen is er een bijna 2 jarige peuterpuber die heel hard "in" roept
En ik vind dat zo lief
Dat heb ik nog niet geprobeerd, want ik heb geen flauw idee wie ik het beste eerst kan knopen enzoquote:
quote:Op donderdag 19 november 2009 23:15 schreef RockabeIIa het volgende:
! Mei Tai besteld (althans ik hoop dat ze em zo wil en kan maken als ik wil)
wel zwart maar met ander stofje en geen groen.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:24 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wordt vast mooi. Zoiets als die ene die we bij haar op de beurs bekeken hebben maar dan minus groen?
haar=MamaMerel
kan je dr niet op je heup zetten?quote:Op donderdag 19 november 2009 21:48 schreef Pvoesss het volgende:
Leuk BE![]()
Mooie foto Cara
En fijn TessieIn dat soort momenten is een langdurige knuffel nooit weg.
Ik knoopte vanmiddag de dame op de rug en een mevrouw zei ooooh wat lastig.
Dan is een wagen makkelijker. Nu ga ik morgen met de wagen weg omdat dragen niet zo makkelijk is. (moet kleding kopen en passen) Maar nu baal ik enorm van de kinderwagen en zie ik er tegenop doe mij maar een doek.
Bij de huftschlinge gaat de band over je schouder weer terug over je schouder, ipv onder je borst/arm naar je rug. Maar ze lijken wel op elkaar ja.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:12 schreef DaviniaHR het volgende:
die lijkt wel een beetje op de huftschlinge, of niet?
Vorig jaar kon ik ineens niets meer met mijn arm.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Armverlamming? Wat heb je dan?
Oh yayquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:02 schreef Macka66 het volgende:
Taartjesfee start een Draagkring op in het Westland, vanaf 11 december elke 2e vrijdag vd maand Westlandse Draagkring in Atlantis De Lier. (In De Lier dus
)
![]()
en voor de mensen die het nog niet kennen: het is een absoluut niet-commercieel en laagdrempelig initiatief, je kunt gewoon binnenlopen en meekletsen/ -dragen
Sly, de hüftschlinge is geschikt voor kindjes die hun hoofd nog niet zelf kunnen ophouden. Je doet 'm met een lange doek (4.6 m. bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil zo graag heupdragen, maar vind het echt moeilijk. Heb zo erg het idee dat ze dan niet echt goed ondersteund zit en dat ik haar met twee handen vast moet blijven houden...en dat is nou net niet de bedoeling, natuurlijk
quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:17 schreef Pvoesss het volgende:
Op de heup vind ik niet zo fijn om dat heel erg lang te doen. En ik heb nogsteeds een beetje last van mijn armverlamming. En mijn mama wil gewoon haar graag duwen.Dan is ze zo trots.
ik ken datquote:Op zondag 22 november 2009 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Hier knoop ik toch wel regelmatig opnieuw omdat ie te strak zit (tricot). Dan zit d'r hoofdje ongeveer naast m'n oor en gaat ze kreunen, borrelen en spugen...
Jawel, da's Sabina Arevalo Hernandez van het Baby Wearing Center in Amsterdam. Sjak heeft een consult van haar gehad en was daar erg over te spreken.quote:Op maandag 23 november 2009 20:52 schreef oeke het volgende:
Oja in de metro in Londen heb je wel dit bordje:
[ afbeelding ]
Zie ik daar nou een dragende mama? Ik mocht er in ieder geval gaan zitten van iemand.![]()
De Storchenwiege-dame zei dat ze een draagcursus met een groepje mama's had gevolgd bij een Mexicaanse. Ook voeden in de doek etc. Ik was benieuwd of die Mexicaanse hier bekend is.
quote:Op maandag 23 november 2009 20:58 schreef oeke het volgende:Wij waren om 12.15!
Kunnen we over 3 weken een prikmeet doen!![]()
sneuquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:51 schreef Linda2205 het volgende:
Kijk dan...dat zit toch helemaal niet lekker?
Nee, hij lijkt er niet mee te zitten inderdaaad, maar het lijkt mij zo vervelend, als ik zo zou hangen. Ik ga er maar vanuit dat wat ik niet lekker vindt, voor Lotte ook niet fijn is..quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef Ssserpente het volgende:
Nou ja, het is ergonomisch gezien niet helemaal oké, maar het kindje ziet er niet echt uit alsof ie niet lekker zit, toch?
Agree!quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:08 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nee, hij lijkt er niet mee te zitten inderdaaad, maar het lijkt mij zo vervelend, als ik zo zou hangen. Ik ga er maar vanuit dat wat ik niet lekker vindt, voor Lotte ook niet fijn is..
quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef Ssserpente het volgende:
Nou ja, het is ergonomisch gezien niet helemaal oké, maar het kindje ziet er niet echt uit alsof ie niet lekker zit, toch?
Kersjes wilde een doek heel graag hebben en die zag ze bij de meeting toen wilde ik nog niet verkopen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:20 schreef DaviniaHR het volgende:
pvoesss, ik snap het niet?
hoe krijg ik mijn nieuwebinana
zacht? of gewoon 1 keertje wassen, kind uitpoepen en gebruiken?
I know, I know. Heb zelf heupdysplasie en da's erfelijk, dus heb me vrij goed ingelezen. Ik reageerde daarom ook specifiek op de opmerking dat het niet lekker zou zitten. Dat kan ik nl niet uit het filmpje opmaken. Maar dat het niet goed is, ben ik volledig met je eens.quote:Op dinsdag 24 november 2009 12:31 schreef Macka66 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Pijn zal het hier niet van krijgen, maar als je vaak zo draagt heeft het invloed op de vorm van de heupjes. Wat bij ons bot is is bij baby's nog zacht en vervormbaar kraakbeen. Op de heupkop en in de heupkom zit kraakbeen, en in zo'n bungelhouding sluiten die twee niet goed op elkaar aan. (Wat heupdysplasie kan bevorderen bijvoorbeeld)
Het kindje kijkt weliswaar de ogen uit maar kan als het moe is van de indrukken zijn hoofd niet goed kwijt om in slaap te vallen. Vergelijk dit eens met de foto van Poppedein en haar meiske!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het van nature bolle rugje van baby's dat met het naar buiten dragen met het gezicht zich op onnatuurlijke wijze moet strekken langs de romp van de ouder...
/[ afbeelding ]
Aww.quote:Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef huuphuup het volgende:
[ afbeelding ]
oh en ik ben erg blij met dr warme-oren-mutsjenog wat aan de grote kant maar goed
Met een ringsling is het 't handigst en fijnst om je kindje er min of meer diagonaal in te steken. Voetjes dicht tegen jouw lijf aan en het hoofdje er iets verder van af. De ringsling moet zo strak aangespannen zijn dat 'ie voldoende steun biedt, en dat kan behoorlijk strak. Maar als het rugje niet meer kan bollen is het te strak.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Aww.
Ik heb een ringsling besteld van Mister Mirko die ik inmiddels binnen heb. Ik heb Ivan er één keer ingedaan, maar ik vind het lastig om het midden te vinden tussen te strak en te los. De arme gup begon zachtjes te kreunen toen hij tegen m'n tiet gesmoord werd.
Dat ja. Of het kindje scheef. Of de moeder heeft een heel flinke boezem. Of een combinatie.quote:Op dinsdag 24 november 2009 13:50 schreef Macka66 het volgende:
Vanwege het gesmoord tegen de tiet nam ik aan dat ze 'm liet liggen. Anders zit de sling iig veel te laag.
Ik denk het niet. Je kunt misschien beter een keer naar Slingomama(.nl) toe op een inloopochtend of voor een draagconsult. Of er moet weer eens een draagdoektopicmeeting komen in A'damquote:Op dinsdag 24 november 2009 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is lastig dat je alles van papier en filmpjes moet leren; even bij een winkel of zo langsgaan zou zoveel makkelijker zijn. Zouden ze me bij de geboortewinkel ermee kunnen helpen? Die zit hier praktisch om de hoek.
volgens mij wilde tinuviel een draagmeet organiseren.quote:Op dinsdag 24 november 2009 18:03 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Je kunt misschien beter een keer naar Slingomama(.nl) toe op een inloopochtend of voor een draagconsult. Of er moet weer eens een draagdoektopicmeeting komen in A'dam![]()
hint hint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |