abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74464591
Vorige deel

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door texelonia op 06-11-2009 21:39:34 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_74464629
Ca.ra, gaaf even demonstratie geven .
Ik liep laatst ook langs zo'n clubje puberdames: ach wat schattig riepen ze.

Vanaf welke leeftijd kan je ongeveer rugdragen?

Die Yamo he, dat is ook een handig ding... misschien een leuk kerstkadootje voor mn lief... (ook eigenbelang). We doen alleen niet aan kerst en sint ook niet en jarig is hij net geweest... hmmz.
Fake it till you make it...
pi_74464637
Ik sloot hem met:

Hannah was ook altijd zo overstuur als ze wakker werd in de doek. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ze zich dan niet lekker kon uitrekken of zoiets, of honger had. Maar ik las laatst op het andere forum er ook iets over. Dat babies vaak moeten plassen als ze wakker worden en dat dan niet altijd lukt ofzow. Als je ze er dan uithaalt kunnen ze zich ontspannen en lukt wel.

Huup wat leuk dat je moeder en zus je meisje ook hebben gedragen
Mijn zus heeft Hannah ook wel eens in de doek gehad. Ik heb het toen wel geknoopt voor dr trouwens, wilde dr niet afschrikken Moeilijk trouwens, bij een ander knopen! En wat oeke zegt herken ik ook wel. Mijn zus vond het heel leuk en viel haar mee dat het zo licht was. Ze zei dus meteen dat ze Hannah voortaan maar bij haar in de doek ging ipv bij mij als we samen ergens heen gingen Aan de ene kant leuk dat ze zo enthousiast was, maar ik dacht toen ook wel meteen, "maar ik vind het zélf zo gezellig!"

Ca.ra wat grappig dat je demonstratie moest geven En je weet al meer dan ik Ik dacht dat FCC en Kreuztrage hetzelfde was. Wat is het verschil dan?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_74464792
oh dat herken ik ook wel hoor Oeke en Tex haha
mn vader wil het ook zo graag proberen (mag uiteraard ook) en mn schoonouders zullen ook wel willen (nouja vooruit dan maar ). En idd, bij een ander omknopen was even goed nadenken
ik heb Amélie nu ook alleen maar bij hen omgeknoopt omdat ze allebei gehoopt hadden dat ik mn kinderwagen mee zou nemen zodat ze daarmee konden lopen enzo. En ze waren zo blij en trots allebei haha, echt aan het paraderen. Maar ik voelde me heel eng luchtig aan de voorkant toen mn meiske zomaar bij een ander hing
Ik draag haar toch liever zelf ja. Idd gezellig, en zo knus en lief dat warme liefje zo tegen je aan
En stiekem vind ik het helemaal niet erg dat mn lief niet zo van het dragen is Hij kaapt de kinderwagen altijd al, daar loopt hij echt achter als een trotse pauw te paraderen met zn prinsesje. En ik mag ernaast lopen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74465164
Huup wat leuk dat je moeder en zus ook gedragen hebben!
En Cara een demo gegeven, stoer zeg!

Het lijkt mij ook wel lastig om iemand anders dan mijn Lief Graeme te laten dragen. We gaan eind van de maand een weekendje naar CenterParcs met familie, zonder kinderwagen. En ik had voorgesteld dat ik ze wel laten zien hoe het dragen moet, zodat zij Graeme ook af en toe konden dragen, maar hoe dichterbij het komt, hoe vervelender idee ik het eigenlijk vind. Idd net zoals Oeke zegt, alsof ik gewoon zelf een beetje hebberig ben om hem gewoon alleen zelf te dragen ofzo

Oh, mn Lief is helemaal fan van de Mojito! Hij vind hem helemaal mooi en super fijn dragen. Hij is net met Graeme in de doek (weer helemaal uit zichzelf ) naar de supermarkt geweest en kwam super enthousiast terug
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74465364
Hihi, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Misschien verandert dat nog wel...

Fijn, dat Mojito zo goed bevalt. Hij is ook wel heel mooi, vooral bij Graeme.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74465478
Ja met dat rode haar staat hij idd heel mooi. En ik vind hem bij mn Lief ook heel mooi staan.
Ik vind het sowieso zo ontzettend lief eruit zien als mijn Lief Graeme draagt. Word er altijd ook zo trots van
pi_74465773
Yeey tessie zo leuk dat die er blij mee is
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:27:07 #9
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74470310
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:00 schreef texelonia het volgende:
Ca.ra wat grappig dat je demonstratie moest geven En je weet al meer dan ik Ik dacht dat FCC en Kreuztrage hetzelfde was. Wat is het verschil dan?
Ik weet niet of ik de goede benamingen gebruikt heb hoor. Al dat engels en duits door elkaar.... Ik heb nog even in het didymos-boekje gespiekt en degene die ik gedaan heb heten daar de kreuztrage en doppelte kreuztrage. Die laatste is wat in het filmpje gedemonstreerd werd.

En de didymos-site heeft van alle manieren een handleiding, behalve van de kreuztrage natuurlijk. Dit is de eerste hit in google.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 00:35:43 #10
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_74473812
FCC (fast cross carry) = Einfache kreuztrage, die met de lus achterop de rug en het kruis op de buik.
Cross Carry = Doppelte kreuztrage, die met zowel op rug als buik een kruis.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 7 november 2009 @ 08:49:00 #11
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74476585
Kijk, dat is pas duidelijk!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 10:17:54 #12
141844 Macka66
pi_74477183
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:49 schreef Ca.ra het volgende:
Kijk, dat is pas duidelijk!
Dankjewel
En dan heb ik nog niet vermeld dat wat Didymos kreuztrage noemt bij Hoppediz X trage heet. (Dus einfache X trage en doppelte X trage.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_74477417
En dat de Fast Cross Carry soms ook door het leven gaat als Short Cross Carry.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:52:34 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74477574
maar je hebt toch ook kreuztrage (die van het filmpje) vs wickelkreuztrage (FWCC) ?

Ach, als het hangt, is het goed
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 11:23:37 #15
141844 Macka66
pi_74477974
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:52 schreef DaviniaHR het volgende:
maar je hebt toch ook kreuztrage (die van het filmpje) vs wickelkreuztrage (FWCC) ?

Ach, als het hangt, is het goed
Ja, dan komt er een wickel oftewel wrap bij. Het is zo simpel allemaal

(Maar dat had ik een paar topics geleden al uitgelegd )
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:24:11 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_74477985
Er zou gewoon een draagalfabet moeten komen met gewoon voor alles 1 benaming
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74482250
Ah bedankt voor de uitleg! Al die verschillende benamingen voor dezelfde knopen maken het er niet makkelijker op idd.

Na Hannah is nu Noah ziek en hangerig. Jammar dat ik die niet meer de hele dag in de doek kan doen
©Dumbo
pi_74482347
Ik heb de dame nu in de Double Hammock
Die vind ik toch wel echt fijner dan de ruck en de bwcc
pi_74482522

Valt volgens mij best mee he voor een eerste knoop-poging
pi_74482639
Die wil ik ook nog eens leren, ivm flubberbuik.
Daar gaan we weer
pi_74482889
Haha dat was ook 1 van mijn redenen
pi_74483585
Nice Pvoesss
Ik heb hem ook eens geprobeerd ,zat toen voor geen meter
Misschien maar weer eens proberen, lijkt me wel prettig te zitten namelijk en ook prettig zo te zien voor beweeglijke kinderen

Gistermiddag in de dierentuin geweest met Lotte en oma, anderhalf uur rondgelopen denk ik, Lotte lekker op de rug. Oma blijft het knap vinden dat ik d'r nog steeds draag
pi_74483720
Het is net een dwangbuis Ze kon geen kant op maar ze vond het wel fijn
Hahahja op straat ook is het niet zwaar?? En als ik dan nee zeg dan kijken ze me aan alsof ik gek ben.
pi_74483761
En het bekijks dat je trekt als je haar in de doek/mei tai knoopt
  zondag 8 november 2009 @ 08:15:10 #25
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74500135
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:21 schreef tessie het volgende:
Ja met dat rode haar staat hij idd heel mooi. En ik vind hem bij mn Lief ook heel mooi staan.
Ik vind het sowieso zo ontzettend lief eruit zien als mijn Lief Graeme draagt. Word er altijd ook zo trots van

Oeh, flubberbuik verstoppogingen: hoe lang moet ik nog wachten voordat ik ook kan gaan double hammocken?

note to self: NOOIT meer ergens op viste gaan zonder de draagdoek mee te nemen!!

Deze zin gisteravond wel tig keer door mijn hoofd gegaan toen we bij schoonzus gingen eten. 1 kleuter, 2 peuters, 1 dreumes, 2 baby's en 9 volwassenen bij elkaar, het werd Toby veel te druk en hij kroop zowat in me. Ik had echt spijt, in de draagdoek zou hij binnen no time rustig zijn geworden en had hij lekker kunnen observeren en slapen wanneer hij wilde...
.... met gevoel voor drama....
pi_74507627
Net lekker gewandeld met Iris in de doek. Ze heeft lekker liggen tukken.
pi_74532258

Ik denk de laatste keer dat Leander in deze draagdoek zit. Hij is er nu echt echt te groot voor. Als ik hem er lang in heb zakt ie er aan de onderkant uit
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 9 november 2009 @ 09:38:47 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_74532565
Ik heb gisteren gewii-bokst met Jochem in de tricot
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 november 2009 @ 10:04:49 #29
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74533003
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:38 schreef Troel het volgende:
Ik heb gisteren gewii-bokst met Jochem in de tricot

Hahahahaha dat moet wel een heel maf gezicht zijn geweest!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 9 november 2009 @ 13:17:34 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_74538253
Met trui-mutsje

Zoiets, alleen dan hupsiger en gisteren had hij het mutsje nog niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74543479
Als je denkt dat je veel bekijks hebt als je draagt nou wacht maar tot je verkleed gaat dragen

pi_74544394
Pvoesss
je stond zeker besluiteloos voor je kledingkast en dacht: hoppa, dan maar alles tegelijk aantrekken!
pi_74544526
Mooi he Het was voor een opdracht bij de buren.
Ik moest als jeugdicoon en ik kwam niet verder dan pip langkous
pi_74544867
Pvoess je ziet er in elk geval lekker vrolijk uit!
pi_74546246
Pvoess, wat heerlijk die vlechten!
pi_74547510
Pvoess, ik vind het zelfs nog leuk ook!
Daar gaan we weer
pi_74567536
Hey pvoesss heb je een MT? En hoe bevalt het?
pi_74567944
Geleend. Maar ik vond het wel oke denk ik ik heb maar 1 keer gedragen.
pi_74576737
Gave foto's Pvoesss

Ik heb vandaag een Indio Scilla geprobeerd, een Binana (met Lotte voor de grap) die is lekker zacht zeg!, een Manduca en een Yamo, en Chimparoo Juliet en een ringsling van Neobulle Manon
Goed draagdagje
pi_74577374
Ja, je was goed op dreef Mrien .
Ik heb even gevoeld, maar ik heb echt wel 2 stugge/dikke doeken (ok de binana is heul zacht , maar mn geweven doeken).
pi_74577393
Welke heb jij dan Nijna?
pi_74577598
Vooral Juliet is best stug inderdaad
Je Binana is echt lekker zacht
Pvoesss ze heeft een Neobulle Manon (die is niet vreselijk stug, ook niet vreselijk zacht) en een Chimparoo Juliet
pi_74577648
Maar een neobulle vind ik vaak in het begin niet zo lekker knopen dat snap ik wel.
En juliet is volgens mij een heerlijke doek als je die aandacht geeft. de reisjuliet was toen heerlijk zacht.
pi_74577914
Alvast een fototje van Yamo en mij (nu te leen)

pi_74578291
Ik vind mn neobulle lekkerder knopen dan de chimparoo en ik gebruik ze denk ik gewoon niet intensief genoeg
pi_74578859
Ik vind mijn Didy Eva ook vrij stug. Tex, is die van jou wel lekker zacht?
Lotte!
Noah!
pi_74582796
Mijn Ellipsen was ook best wel stug. Heb hem toen een tijdje op de bank gelegd en savonds ook in mn bed en veel mee gevingerhaakt en toen werd ie al best snel wat zachter.

Ik heb net mijn Ellaroo naar het postkantoor gebracht, want hij is verkocht. Moest toch wel even slikken om mijn eerste doek weg te doen. Had ik niet verwacht
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:17:05 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74583697
linda, didy's beginnen altijd redelijk stug. lekker een paar nachten in je bedje leggen doet wonderen

tessie, waarom denk je dat ik girasol mokka nog steeds heb? mn eerste doek *emo-waarde*

ik heb vandaag jair op mn rug gehad om tinuviel de bwcc te laten zien. man, wat is dat lekker, zeg! een kind op je rug! zo knus, zo lekker warm, zo vertrouwd, zo gezellig... (en jair is 7,5kg, dus dat kon ik wel ff volhouden is wat beter te doen dan eli's schamele 15,5 kg )
Nog 7 weken...

en ik krijg mn opgfelufte koralle en manon rouge terug voor sinterklaas!
pi_74584469
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef DaviniaHR het volgende:
linda, didy's beginnen altijd redelijk stug. lekker een paar nachten in je bedje leggen doet wonderen
Ik ben zo bang dat ik er melk op lek.. En Lotte heeft er overheen geplast, dus nu issie ook nog in de was geweest...muuh. Naja, er is dus hoop in ieder geval
Lotte!
Noah!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:43:06 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74584519
Ik heb vandaag weer eens een stuk gelopen met Oscar in de draagdoek maar ik krijg toch al snel flink last van mijn schaambeen. Echt jammer want Oscar valt letterlijk in slaap nog voor ik de deur uit ben. Zo knus!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:47:40 #51
108648 cattie
lieve moeder
pi_74584649
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:41 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik ben zo bang dat ik er melk op lek.. En Lotte heeft er overheen geplast, dus nu issie ook nog in de was geweest...muuh. Naja, er is dus hoop in ieder geval
Melk kun je er prima uitwassen! Net als babyspuug.

BE, wat jammer dat je nog zo'n last hebt met dragen, hopelijk gaat dat snel beter.
pi_74584754
Zo trek je idd veel bekijks pvoes.

Jammer is dat BE, zeker als Oscar er zo rustig van wordt.

Waar kan ik rekeningen indienen? Weer een vriendin een draagdoek.nl laten kopen en een andere vriendin is nu ebay onveilig aan het maken voor een stoere blauwe jongensdoek.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74584871
Haha ja en de kleine deed ook nog eens alsof ze kon vliegen het zag er zo debiel uit.

Er is trouwens een betere foto van de groene lelies. KLIKKKK

Dus echt appeltjesgroen
pi_74585631
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:47 schreef cattie het volgende:

[..]

Melk kun je er prima uitwassen! Net als babyspuug.

Ja, maar dan moettie weer in de was en daar wordtie toch weer stugger van?
Lotte!
Noah!
pi_74585701
Ik vind een gewassen doek minder prettig ja. maar ik doe hem ook niet in de droger en ik strijk niet.

Nu ik 2 nominaties heb voor wrap aholic is dat wel een goede reden om nog een doek te kopen toch?
Ik twijfel al maanden over julie maar ik wil ook nog zoveel andere dure doeken.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:38:28 #56
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74586328
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:54 schreef Pvoesss het volgende:
Haha ja en de kleine deed ook nog eens alsof ze kon vliegen het zag er zo debiel uit.

Er is trouwens een betere foto van de groene lelies. KLIKKKK

Dus echt appeltjesgroen
Ik kan die foto niet zien
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:43:59 #58
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74586545
Jeetje wat lelijk
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:58:41 #59
108648 cattie
lieve moeder
pi_74587188
Echt niet mijn smaak..
pi_74587333
Hardstikke leuk! Oranje overal eronder en je bent ideaal voor carnaval, echt gaaf!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:03:09 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_74587398
Of steeltje op je kop en je bent een appel...
pi_74587486
Kermit de Kikker groen.
pi_74587493
Hahah ja ik vind het een leuke kleur maar niet voor een doek
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 22:35:40 #64
141844 Macka66
pi_74588639
Ik vind het een erg leuke kleur voor een zomerse Wellen met kapok ofzo
pi_74588683
Je wellen is wel apart maar dit gaat me te ver hoor
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 22:46:40 #66
141844 Macka66
pi_74589029
Ik sta geloof ik best bekend als iemand die haar hart kan verpanden aan impopulaire doeken, maar deze lelies slaan ook bij mij niet aan
pi_74589683
Maar je zal zien dat ze toch lekker dragen. Hoe dan ook: ik ben ook niet om.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74589764
Ik vind 'm leuk!

Pas goed bij m'n avatar!

Serieus: ik vind 'm echt leuk. Tenminste lekker fris! Ik hou juist weer niet van die fletsere natuurtinten.
pi_74589862
Dat is een ding dat zeker is. Ik sta niet zo met groen. Mijn millefiori groen/rood staat te koop, lind-turkis ellipsen draag ik met de turqoise kant buiten en voor eibe maak ik een uitzondering omdat die zo fantastisch draagt met een uit de kluiten gewassen dreumes.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74589963
Hij is idd wel fris ja. Maar ook echt niet mijn kleur. Maar op zich wel verbaast dat het bijna niemands kleur is. Gelukkig dat Sserpente hem wel mooi vind, anders was het helemaal zo zielig voor die doek
Komt dat nou vaker voor, dat zoveel mensen een doek zo niet mooi vinden?
pi_74590166
De gekke amerikanen vinden alles mooi hoor
Zelfs de Dragonfly Beginnings'
pi_74590689
Dragonfly Beginnings verft draagdoeken. Vaak tie-dye of gemarmerd en met ehm... ongewone kleurencombinaties. Sommige van hun doeken lijken wel op een postbevallingslaken.

Achteraf ben ik trouwens zó blij dat mijn PSM en Silk Indio nog hun eigen kleur zijn. Het lijkt wel of ze nog amper ongeverfd te vinden zijn.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 23:54:48 #73
141844 Macka66
pi_74591611
Ik vind de combinatie appelgroen + lelies + wol niet zo. Ik hou op zich wel van de kleur en van wol, en in de juiste kleurstelling vind ik lelies ook nog wel te pruimen.
En ik heb al genoeg geliefd groen en genoeg geliefde wol (hoewel de groene lelies me vast goed zouden staan).

tessie, ik heb allemaal van die doeken die mensen niet mooi vinden Didymos Laura (bloedende oogballen), Nino safran-honig (spermavrouwtjes), Rode zijden vogels (foute pooier badjas), Nautilus (slakken), Pfau (theedoek) om er een paar te noemen. Mooi gevonden door sommigen, verguisd door anderen.
  woensdag 11 november 2009 @ 11:19:44 #74
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74598602
Je weet ze wel mooi te omschrijven, Macka!

Ik vind de combinatie van het appeltjesgroen met het motief niet mooi. Bij dat motief vind ik zachtere kleuren mooier en bij de kleur een strakker motief (of gewoon geen).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_74599103
Grijs, als ik een post van jou zie, krijg ik altijd een liedje van Veldhuis & Kemper in m'n hoofd.

Vastberadenheid is voor de domme
Tijd is maar een stok achter de deur
En elke zekerheid is zelf verzonnen
Dus grijs is een mooie kleur

/offtopic
pi_74599129
Mijn smaak is het ook niet, volgens mij staat het me ook voor geen meter
Ik denk dat het bij een donkere huidskleur wel mooi zou kunnen staan of bij heel lichtblond haar misschien.
pi_74600428
Errug groen, sowieso niet mijn kleur dat groene .

Macka, ik moest even hardop lachen, vooral om die oogballen... de spermavrouwtjes heb ik gister bij mrien nog gezien, donkerblauw, heel subtiel
pi_74600759
Ik denk dat die bij kleurdoos wel mooi zal staan in het zwart gekleed en dan heel blond en haar dame met haar haartjes en dan een felgroene doek

Ik vind de oogballen ook mooi trouwens ik wil een 5 maar ik bied steeds net mis op Gbay
  woensdag 11 november 2009 @ 12:41:59 #79
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_74601277
foute pooier badjas!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 12:47:52 #80
141844 Macka66
pi_74601458
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:19 schreef Grijs het volgende:
Je weet ze wel mooi te omschrijven, Macka!

Ik vind de combinatie van het appeltjesgroen met het motief niet mooi. Bij dat motief vind ik zachtere kleuren mooier en bij de kleur een strakker motief (of gewoon geen).
Ik heb ze niet bedacht hoor! En de foute pooier met snor badjas kwam van Webkim, die de rode zijden vogels afschuwelijk vond.
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 12:50:23 #81
141844 Macka66
pi_74601531
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:25 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat die bij kleurdoos wel mooi zal staan in het zwart gekleed en dan heel blond en haar dame met haar haartjes en dan een felgroene doek

Ik vind de oogballen ook mooi trouwens ik wil een 5 maar ik bied steeds net mis op Gbay
Welke oogballen? Je hebt er twee van he, Laura en Nora.
TF en ik zijn de gezusters Bloedende Oogbal, zij heeft Nora
pi_74601554
Ik wil laura of de Nora seide /silk
pi_74602346
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:47 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik heb ze niet bedacht hoor! En de foute pooier met snor badjas kwam van Webkim, die de rode zijden vogels afschuwelijk vond.
Ja!
Maar weet je wat zo vervelend is: ik heb ermee geknoopt tijdens de Trageschule certificering. Met een goed ingedragen versie. En my-oh-my.
Dus die staat op mijn lijstje met wensen-vanwege-kwaliteiten.
Net als Eibe dus. Die vind ik ook , maar ik ben er heel blij mee.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 13:22:21 #84
141844 Macka66
pi_74602523
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:51 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil laura of de Nora seide /silk
Heb je Laura al eens uitgeprobeerd? Zo niet dan zal ik haar meenemen de volgende keer dat we elkaar zien. Want de foto's van Didymos slaan weer nergens op, Laura heeft weer zo'n typische kleur rozerood die je moet staan. Ze knoopt trouwens erg fijn, bijna een Storchenwiege in Didy vermomming
pi_74602613
Ik wil heel graag zijde vogels maar zo duur kan mooi bij mijn dierencollectie van visjes pauwen en gecko's
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 13:39:14 #86
141844 Macka66
pi_74603006
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:16 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ja!
Maar weet je wat zo vervelend is: ik heb ermee geknoopt tijdens de Trageschule certificering. Met een goed ingedragen versie. En my-oh-my.
Dus die staat op mijn lijstje met wensen-vanwege-kwaliteiten.
Net als Eibe dus. Die vind ik ook , maar ik ben er heel blij mee.
Good on you!
Ik bof. Ik vind het allebei mooie doeken Al stel ik me tevreden met het draagcomfort van Ficus.
En ik ben niet heel erg ijdel, maar als ik doeken aanschaf die ik echt lelijk vind blijven ze vast in de kast liggen, hoe fijn ze ook dragen.
pi_74603152
Dat heb ik dus niet; ik zoek tegenwoordig eerder op eigenschap dan op uiterlijk, als ik beslis welke doek ik meeneem. Dus ook kleuren die ik niet heel goed kan hebben of dingen die op dat moment niet bij mijn kleding passen komen aan de beurt.
Met kopen laat ik me wel door uiterlijk leiden trouwens, tenzij ik iets al geprobeerd heb en weet dat het heel lekker knoopt, ook al zijn de looks minder.

Het dragen vind ik nu trouwens soms best heftig worden. Thomas zal rond de 14 kilo zijn en ik nu 23 weken zwanger. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat. Ik hoop lekker tot het laatst.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74603177
Ik vond CGW echt heeel erg lelijk net een mitella maar nu vind ik hem al een stuk mooier doordat die zo fijn draagt denk ik
pi_74603933
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:43 schreef Webkim het volgende:

Het dragen vind ik nu trouwens soms best heftig worden. Thomas zal rond de 14 kilo zijn en ik nu 23 weken zwanger. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat. Ik hoop lekker tot het laatst.
Bij mijn werd het tegen het einde aan steeds fijner om te dragen, tot het moment dat ik zelfs liever Ronja wel droeg dan niet.
pi_74607374
Pop is ze onderweg verloren maar ze was zo trots met de sling
Mega rotzooi maar ik ben ziek dus doe even niet aan opruimen maar de stofzuiger staat al wel klaar

Zo jammer dat deze zo onscherp is
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2009 @ 23:43:19 #91
141844 Macka66
pi_74622266
Lief heeft een of andere opstelling gemaakt met zijn elektronische muziekdingen en effecten. Maar het leuke is dat hij de boel op een monitor heeft aangesloten die golflengten en trillingen toont als kleurstrepen. En nu komen echt de mooiste doekpatronen langs. Didy Simon en Neobulle Julie heb ik er ook al tussen gesignaleerd
als er weer eens ergens een doekontwerpwedstrijd komt...
pi_74624968
hier zijn jullie
ik miste ineens een topic

leuke foto'd pvoess
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74625451
Doekendeformatie Macka ,er zijn hier vast meer mensen die dat hebben. Ik wel iig: in kleding, in keukengoed, in tapijten, in dekbedovertrekken: ik kan geen winkel in zonder dat ik bekende kleurencombi's zie of dingen die mooi zóuden zijn. Maar thuis op de pc is helemaal handig.

Ik heb gisteren m'n linnen goudvissen gewassen en ik ben aangenaam verrast. Net zo dun als Jim Jade, maar meteen al zo ontzettend veel zachter dan die in het begin was. Jade was echt een vel schuurpapier en dit zijn nú al bijna knuffelvissen. En ze hebben een glansje. Ik hoop dat Thomas nog even gedragen wil worden vandaag.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74626427
ik kom ook maar mee lurken hier
wil straks ook echt draagdoek enzo, lijkt me handig voor op de scootmobiel en in de rolstoel ook wel
pi_74626469
Welkom draculettetje
Ja, een doek / drager is dan idd wel erg praktisch. Maar het is ook gewoon fijn en gezellig om te dragen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74626501
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:58 schreef Webkim het volgende:
Welkom draculettetje
Ja, een doek / drager is dan idd wel erg praktisch. Maar het is ook gewoon fijn en gezellig om te dragen.
hihi ja dat laatste ook natuurlijk!
heb natuurlijk wel 1 en ander kunnen afkijken bij vamp (die dan weer veel over jou vertelde )
pi_74627211
Leuke foto's van je draagdochter, Pvoess.

Welkom Draculettje!
pi_74629463
Omdat die stomme didymos maar niet met een leuke wollen doek kwam, heb ik toch maar die Indio Natur met wol gekocht Iedereen is er zo lyrisch over, dat ie zo lekker draagt en zacht is Dat wil ik ook! En indio's zijn mooi, en als ik hem te saai van kleur vind kan ik hem altijd nog (laten) verven.
©Dumbo
pi_74629930
haha texje toch
pi_74630524
Tex, die is toch ook mooi! Als ik Zinnober niet al had, had ik die gekocht... Dus gefeliciteerd!

Jelief, bedankt voor je linkje, ik heb meteen een paar gemaakt, hier bevallig geshowd door Kobus.

Lekker warm!

Oja, ik heb ook eens een doek te koop!
pi_74630687
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef Pvoesss het volgende:
haha texje toch
Het was al best lang geleden dat ik iets had geklikt
©Dumbo
pi_74631042
Hahaha meer om wat je gister in het addv had gezet over niets verkopen en niet klikken enzo
pi_74631549
Ssssh, dat weten ze hier toch niet
©Dumbo
pi_74631630
oohjaaa Ik baal zo dat ik niet heb kunnen dragen met zink ik vind hem zo heerlijk voelen
pi_74632675
Ik heb een doek gekocht Voor de kleine dame
pi_74642158
oeke de doek die je te koop heb is dat een fijne doek om mee te beginnen?
of vind je geweven dan eigenlijk fijner, ik heb er allemaal nog geen verstand van
heb al begrepen voor het begin dat het rekbaar moet zijn maar verder kom ik niet....
pi_74642221
Ik heet geen Oeke maar als ik nu een klein kindje zou krijgen dan zou ik die van Oeke kiezen
pi_74642319
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ik heet geen Oeke maar als ik nu een klein kindje zou krijgen dan zou ik die van Oeke kiezen
hihihi gelukkig is alle info van iedereen welkom
pi_74642669
Draculettetje, ik ben met deze doek begonnen, het was de verse babytjes reisdoek en hij was echt superfijn.
Wij hebben geen kinderwagen dus ik heb bijna elke dag met deze doek gedragen en dat was perfect.
Je knoopt hem eerst en dan schuif je je kindje erin.

In het reisdoeken topic staan veel ervaringen van andere mama's met deze soort doek.

Ik ben niet zo goed in reclame maken voor spullen die ik zelf verkoop.
pi_74642704
Rekbaar hóeft niet per se hoor, maar het is wel heel comfortabel voor zowel jou als je draakje.
Door de rek vormt de doek zich makkelijk en eventuele plooitjes voel je dan niet (zoals bij een geweven doek wel, wanneer je die niet zo netjes zou knopen.)

Oekes doek lijkt me inderdaad een mooie doek voor de eerste maanden. Maar net als geweven doeken is er ook een groot verschil in de rekbare doeken. Voornamelijk een verschil in de hoeveelheid stretch (bij teveel rek krijg je je doek nooit mooi stevig aangespannen) en de breedte (te smal is niet zo lekker vormbaar).

Ik heb lang niet alle merken rekbaar zelf getest, maar ik ben erg fan van Binana (erg knuffelig), Hoppediz (blijft heel goed in model bij veelvuldig gebruik) en ook ByKay is goed te doen als je weet hoe je moet aanspannen. GypsyMama maakt ook fijne rekbare doeken. De Nati rekbare doeken zijn niet zo lekker, die lubberen snel en die ervaring heb ik persoonlijk ook met de TricotStlen. En Didymos rekbare doeken zijn ook prettig en houden hun vorm goed, maar daar knoop je soms aan de strákke kant mee als je de trucjes van het aanspannen van een rekbare doek onder de knie hebt.

De doek van Oeke is ook als reisdoek langs verschillende Fokbabies geweest, dus ervaringen daarmee kan je hier wel lezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Webkim op 12-11-2009 18:46:13 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_74642819
Hallo, ik ben nieuw op het ouders forum. Ik lurk al een behoorlijke tijd mee en heb al ontzettend veel van jullie geleerd op het draagdoeken-vlak.
Ik ben sinds een paar weekjes mama, en vervoer onze kleine meid het liefst dragend. Ik woon in de stad en dan is t echt ideaal, ook merk ik dat ze er niet onrustig van wordt (in de kinderwagen was geen succes).

Ik heb momenteel een tricotslen. Dit bevalt me goed. Maar ik ben toch ook op zoek naar iets wat ik sneller om kan doen en gebruiken, vind het knopen soms wel lastig en onze uk heeft erg veel last van krampjes en dan wil ik haar gewoon lekker snel in de doek hebben en 's nachts met mn slaapkop staan knopen lukt me niet echt. Dus zat ik te denken aan een ringsling.
Ik vroeg me af wat jullie adviezen zijn. Ik heb niet echt iemand in mn omgeving die ook draagt.
Hoe bevalt jullie een ringsling? Of kan ik toch beter doorzetten met het knopen en gelijk maar voor een geweven doek gaan.

En natuurlijk een lieve draagfoto van onze eerste draagervaring

Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_74642850
Pfff ik heb toenstraks (een weer zieke) Hannah zónder doek op de arm in slaap proberen te wiegen (en uiteindelijk toch een doek gepakt). Pijn in mijn nek en schouders nu!
©Dumbo
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 18:48:33 #113
141844 Macka66
pi_74643015
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:19 schreef draculettetje het volgende:
oeke de doek die je te koop heb is dat een fijne doek om mee te beginnen?
of vind je geweven dan eigenlijk fijner, ik heb er allemaal nog geen verstand van
heb al begrepen voor het begin dat het rekbaar moet zijn maar verder kom ik niet....
Draculettetje, ik weet niet vanwege wat je in een rolstoel zit dus daarom deze vraag: doen je handen het goed?
Indien wel dan kun je gerust beginnen met een rekbare doek en die voor of opzij afknopen. Indien niet dan is een buidelsling of ringsling misschien 'handiger'
pi_74643054
Die foto Wickie, wat lief!

Een ringsling is een snelle manier, als je eenmaal in de smiezen hebt hoe je em mooi strak aanspant.
Waar woon je (in de buurt)? Misschien is er een draagdoekenmoeder bij jou in de buurt die je eens iets kan laten zien of is er een meet/draagkring/inloopochtend in je omgeving waar je eens iets kan uitproberen.

Zelf ben ik met een geweven doek net zo snel als met een sling. Het is een kwestie van oefenen en wennen en als je met de tricot slen al een beetje overweg kan heb je al best een basis om lekker te leren dragen met een geweven doek hoor. Het is geen hogere wiskunde.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74643212
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:48 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Draculettetje, ik weet niet vanwege wat je in een rolstoel zit dus daarom deze vraag: doen je handen het goed?
Indien wel dan kun je gerust beginnen met een rekbare doek en die voor of opzij afknopen. Indien niet dan is een buidelsling of ringsling misschien 'handiger'
ik heb dystrofie in mn rechtervoet en onderbeen, loop in huis daardoor veel op krukken of mn tripple stoel en buitenhuis dus de rolstoel of scootmobiel
maar ik kan mn handen goed gebruiken voor de knopen! maar nu gooi je weer met termen die ik niet ken
er gaat een wereld voor me open hier geloof ik

@ webkim dank ook voor de uitgebreide info, zal het eens allemaal op me in laten werken
pi_74643381
Wicky, wat een lief prulleke heb je daar!
Daar gaan we weer
pi_74643451
Dit is een ringsling:

Een buidelsling is een 'koker' van stof waarin je je kindje zo kan dragen als in een ringsling, maar waaraan je niets hoeft te stellen/aanspannen. Wel heel belangrijk dat ie precíes op maat is. Voor met / zonder jas kan je een verschillende maat nodig hebben en uitwisselen met een partner kan ook lastig zijn.

Hardloper.
IG @webkim
pi_74643504
hmm in dat geval valt voor mij de onderste voor nu even af omdat ie zo precies moet passen en voor in mei ik geen idee heb met/zonder jas enzo
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 19:20:41 #119
141844 Macka66
pi_74643964
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:54 schreef draculettetje het volgende:

[..]

ik heb dystrofie in mn rechtervoet en onderbeen, loop in huis daardoor veel op krukken of mn tripple stoel en buitenhuis dus de rolstoel of scootmobiel
maar ik kan mn handen goed gebruiken voor de knopen! maar nu gooi je weer met termen die ik niet ken
er gaat een wereld voor me open hier geloof ik

@ webkim dank ook voor de uitgebreide info, zal het eens allemaal op me in laten werken
Fijn dat je je handen goed gebruiken kan! En we PM'men
voor de aagjes: ik ben bezig met een stuk over dragen in de rolstoel, dus dat stuur ik als het af is aan draculettetje
pi_74644134
Mag ik dan alvast even verwijzen naar hier? Zie het menu aan de linkerkant voor meer info. Ik heb wat nuttige gedeeltes in samenwerking met de makers van die site vertaald, maar het staat nog niet online en jullie Engels is vast ook prima in orde.

Ik heb vandaag weer bijna een uur gedragen. Mijn dreumes óp de baby, want meneer wilde per se op mijn buik. In Goldfische naar de visboer. Zo gezellig; op niet draagdagen mis ik het echt.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 19:28:56 #121
141844 Macka66
pi_74644170
quote:
Op donderdag 12 november 2009 19:27 schreef Webkim het volgende:
Mag ik dan alvast even verwijzen naar hier? Zie het menu aan de linkerkant voor meer info. Ik heb wat nuttige gedeeltes in samenwerking met de makers van die site vertaald, maar het staat nog niet online en jullie Engels is vast ook prima in orde.

Ik heb vandaag weer bijna een uur gedragen. Mijn dreumes óp de baby, want meneer wilde per se op mijn buik. In Goldfische naar de visboer. Zo gezellig; op niet draagdagen mis ik het echt.
Uitstekende link
pi_74644242
Jij plaatste -em bij de buren toch? Hij gaat ook terloops langskomen in de medische module.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74646079
Ik denk dat ik voor een ringsling ga voor nu.
Waarschijnlijk ga ik over een tijdje ook wel een keer een geweven doek aanschaffen Ik ga eens op marktplaats zoeken of ik een leuke 2de hands zie. Oe op je webshop staan ook leuke van hoppendiz... Nou ik ga ff nadenken. Moet ik nog ergens speciaal opletten bij het aanschaffen van een ringsling?
Ik woon trouwens in Rotterdam.
En alvast bedankt voor alle info Webkim

[ Bericht 13% gewijzigd door wickie op 12-11-2009 20:44:19 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 12 november 2009 @ 20:37:44 #124
108648 cattie
lieve moeder
pi_74646219
Ik heb trouwens ook weer iets onderweg. Lisa met wol shorty van gbay. Sorry Owlet, maar lisa bleef maar roepen.
En ik wil graag Lena met wol, maar die is wel heel erg zeldzaam. Dus wil ik dat didymos nog leuke andere wollies uitbrengt. Bijvoorbeeld wollen millies, wollen vogels of een wollen rode Tina (die met die blokjes).
pi_74646412
Welkom Wickie, wat een leuk prulletje heb je daar.
*OUD heilige*
pi_74646726
Ringslings verschillen op verschillende punten:
- in lengte
- in stof (gewoon katoen of geweven doekenstof)
- in dikte
- op de manier waarop de schouder genaaid is
Geplooid

Gathered

(en heel soms ook in grootte van de ringen, als je fijn gebouwd bent zijn kleine ringen fijner en in breedte: een brede sling is fijn met een groot kind)

Het is zoeken naar wat je zelf het prettigst vind, maar er is voor ieder wel wat wils.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74647107
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:37 schreef cattie het volgende:
Ik heb trouwens ook weer iets onderweg. Lisa met wol shorty van gbay. Sorry Owlet, maar lisa bleef maar roepen.
En ik wil graag Lena met wol, maar die is wel heel erg zeldzaam. Dus wil ik dat didymos nog leuke andere wollies uitbrengt. Bijvoorbeeld wollen millies, wollen vogels of een wollen rode Tina (die met die blokjes).
Lna met wol en oooh wollen vogels jaa ik heb iets met dierendoeken denk ik
Tina zou ik ook leuk vinden maar dan niet rood
pi_74647987
Ik wil ook een wollen mille! Rood! Of roze
En die zijn er nog niet toch? Wollen Nino's zijn er al meerdere geweest, dus tijd voor iets anders vind ik.
©Dumbo
pi_74648044
Roze met geel en oranje millies
  donderdag 12 november 2009 @ 21:26:57 #130
108648 cattie
lieve moeder
pi_74648136
Hmmm, dat gaat mij wat te gek..
pi_74648777
Ik wil gewoon een keer dat didy helemaal los gaat. En dan niet op de Gecko Macchia of groene lelies manier
pi_74650477
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe exclusive van slingomama?
http://www.slingomama.nl/product_info.php?cPath=43_68&products_id=424
pi_74651032
Pvoesss, ik vind hem persoonlijk iets te flets...

Mijn draagtrui is er
Vanavond gelijk maar uitgetest met een klein krijsertje erin die gelukkig snel rustig werd in de koele buitenlucht. Even op en neer naar de supermarkt, ik had een hoop bekijks!
Ik ben er tevreden over alleen moet hij hoognodig in de was, nieuwe fleece stinkt zo
pi_74651077
welke heb je nu dan?
  donderdag 12 november 2009 @ 22:35:10 #135
35189 Troel
scherp en bot
pi_74651236
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:18 schreef Pvoesss het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe exclusive van slingomama?
http://www.slingomama.nl/product_info.php?cPath=43_68&products_id=424
Doet me denken aan die van lcicle, maar dan in pasteltinten ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74651312
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:31 schreef Pvoesss het volgende:
welke heb je nu dan?
Een Ehidna, met dank aan jou!
pi_74651362
ooh die van icicle vind ik wel 29472920475750 keer mooier
Deze vind ik veel mooier dan verwacht er was een getekend plaatje van en die was echt niets.
En ik weet niet maar iets trekt me aan de doek maar ik doe niet aan girasols
pi_74651430
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:36 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Een Ehidna, met dank aan jou!
Yeeeey dat verdient een stem in het award topic
Maar vind je hem ook zo lekker warm? ik vind de koude frisse wind zo aangenaam met de jas.
Ik ben er echt zo tevreden over.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:18:12 #139
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74664251
Hij is zeker warm genoeg
Maar niet waterafstotend zeker?
pi_74668502
ik loop er mee in de regen en tot nu toe zijn we droog gebleven.
pi_74670254
Mn nieuwe Zinnober is vanmiddag binnen gekomen! En ik vind de wol gelukkig niet kriebelen Hij voelt best wel dun, dat had ik niet verwacht. Ben benieuwd hoe hij draagt. Graeme ligt nog te slapen, en straks is het flesjestijd... Ik hoop dat ik hem vanavond nog even uit kan proberen. En anders morgen in elk geval Hij is wel moooooooi!
pi_74670284
Wat fijn dat die er is Fijn dat die je bevalt was wel even afwachten natuurlijk
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2009 @ 16:55:47 #143
141844 Macka66
pi_74670791
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:37 schreef tessie het volgende:
Mn nieuwe Zinnober is vanmiddag binnen gekomen! En ik vind de wol gelukkig niet kriebelen Hij voelt best wel dun, dat had ik niet verwacht. Ben benieuwd hoe hij draagt. Graeme ligt nog te slapen, en straks is het flesjestijd... Ik hoop dat ik hem vanavond nog even uit kan proberen. En anders morgen in elk geval Hij is wel moooooooi!
Oeh, weer een roodhaartje in een Zinnober
Wat een mooie doekenvoorraad heb je al tessie!
pi_74671982
Wollen doeken verschillen erg in dikte en Zinnober is inderdaad een van de dunnere, waar Moos (een mosgroen/witte indio) een van de dikkere is. Didymos gebruikt ook niet structureel dezelfde soort wol.
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:40:27 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_74672048
Het is jammer dat ik nog geen goedkope shorties ben tegengekomen, moet nog een verjaardagscadeautje bedenken voor mijn moeder en mijn Nino draagt erg prettig, maar om nou de hele tijd tig doeken heen en weer te slepen is zo onhandig. Het wordt tijd voor een leuke kerstkorting bij Didy ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2009 @ 18:10:09 #146
141844 Macka66
pi_74672709
Je kunt altijd een verrassingsmaatje 2 bestellen bij Didymos voor minder geld. (Kijk onderaan bij de Sonderpreisen)

Moos en Zinnober schelen idd best veel in dikte. Nou is het toch al een oneerlijke strijd omdat Maja zo verslingerd is aan Zinnober-de-toverdoek, maar ik heb Moos laatst uitgeprobeerd en vond 'm echt niet zo fijn knopen als Zinnober.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:56:06 #147
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_74682345
Hey,

Ik ben nieuw hier op fok, maar lurk al tijden mee (sinds de zwangerschap).
Ik ben de trotse mama van Bram van bijna 7,5 maanden en heb vooral in het begin veel gedragen met mijn draagdoek.nl
Sinds vorige week heb ik het dragen weer opnieuw ontdekt, en Bram vond het ook weer geweldig, een tijdje heeft hij het niet leuk gevonden.
Maar nu mijn vraag: ik ben op zoek naar een leuke, betaalbare geweven doek voor mijn beertje van nu 9+ kilo. Ik heb tot nu toe alleen nog maar op mijn buik gedragen, maar wil ook graag rugdragen. Mijn budget is ¤60,- en qua kleur moet het toch een stoere jongensdoek worden.

Alvast bedankt!
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 23:06:13 #148
5428 crew  miss_sly
pi_74682789
mijn pineapple is binnen

en schaap vergeet gewoon te zeggen dat er een pakje is. Pas toen ik zei dat ik wat Avent bakjes bij moet hebben, en hij bedacht dat ik een set bij de Babykraam had besteld laatst tegelijk met de doek, zegt ie: ow ja, daar is een pakje ligt dus al de hele avond op me te wachten!

Hij is mooooooi
pi_74690332
MissSly! Eindelijk! En gewoon een beetje de hele avond voor niks zitten wachten haha! Fotoooo!

Sugarsnap, wat leuk dat je het dragen weer hebt ontdekt. Misschien is een BBSlen (waar MissSly het dus over had met haar pineapple) ook wel wat voor jou? Die zijn ook rond de 60 euro. Ik heb alleen geen idee of die ook fijn dragen bij wat zwaardere kindjes, maar daar kan iemand anders je vast nog wel wat meer over vertellen. Of anders kan je ook kijken op ebay (vooral de duitse), daar heb ik ook een keer een Didymos doek gekocht voor 65 euro, maar dat is dan wel weer wat meer gedoe met goed zoeken en bieden enzo...
En ik heb zelf ook een Girasol sinds kort, die is wel ietsjes duurder, 70 euro geloof ik, maar die vind ik zelf ook heel fijn dragen en die lijkt me ook best wel stevig. Maar mijn beebje is dus nog maar 7.5kg, dus wat betreft zwaardere kindjes kan ik je nog niet zoveel vertellen dus..
Stoere jongensdoeken zijn er gelukkig genoeg
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 14:37:30 #150
141844 Macka66
pi_74694948
Gaat er iemand naar Ouders Natuurlijk? Ik wel, met Musje. En m'n draagpoppen tweeling heeft een klus als kinderkleertjesmodel

Sugarsnap, leuk dat jullie weer beginnen! BBSlen draagt idd ook prima voor grotere kindjes. Hoppediz valt binnen je budget en is ook geschikt.
pi_74695784
Ik
Ik kom je morgen sowieso even gedag zeggen, samen met Agnes
Moet nog even kijken of ik de Yamo of m'n Ocah meeneem

Fijn dat hij eindelijk binnen is miss_sly!!
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:43:40 #152
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_74696543
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:40 schreef Troel het volgende:
Het is jammer dat ik nog geen goedkope shorties ben tegengekomen, moet nog een verjaardagscadeautje bedenken voor mijn moeder en mijn Nino draagt erg prettig, maar om nou de hele tijd tig doeken heen en weer te slepen is zo onhandig. Het wordt tijd voor een leuke kerstkorting bij Didy ofzo
Wat zoek je Troel?
Ik heb namelijk twee maatjes twee die wel weg zouden mogen omdat we(!) toch veel sneller de Ergo pakken.
Maxi, Midi & Mini
pi_74698169
op dit moment vind ik hoppediz wel leuke en betaalbare hebben, we zijn aan het overwegen om in ieder geval een bondolino te halen voor als ik straks de hond met scoot met baby erbij mag gaan uitlaten
dank voor de tips!

ow en ik mag natuurlijk van vamp lenen ha ha
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:46:42 #154
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_74701249
Thnx voor de tips, ik ga eens kijken voor een hoppendiz of bbslen.

Afgelopen zondag heeft mijn beertje bijna de hele middag in de draagdoek.nl gezeten bij een feest van carnaval. Maar dat werd op een gegeven moment wel zwaar en hij hing bijna op mijn knieen (waar zijn mijn puntjes?). Ik moest hem telkens weer opnieuw knopen, maar hij had het wel fijn, kon alles bekijken zonder het contact met mij te verliezen
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:25:04 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74704349
Yay miss_sly, eindelijk je pineapple! Foto's

Gisteren kreeg ik eindelijk mijn draagjas! Hij is mooi en heerlijk zacht. Vandaag hele middag buiten mee gelopen, en hij was heerlijk warm. Ben er erg blij mee!

En voeden in de jas is ook geen probleem
©Dumbo
pi_74705065
Wow Tex wat issie mooi!
pi_74705111
Ik vind hem mooi. Maar ik zou gek worden van de tocht
Vandaag weer lekker gedragen bij de sint intocht. Kreeg leuke complimentjes en al die mensen met kinderwagen konden de menigte niet door. Ik wel
pi_74705209
Oh en hier nog een foto van mijn Zinnober

Vanmiddag mee naar de stad geweest en hij draagt ook heerlijk!
pi_74705263
Die staat mooi Tessie.
En jouw jas ook Tex. Mag ik zo brutaal zijn te vragen welke maat je hebt gekozen? (Mag ook per pm.)
Hardloper.
IG @webkim
pi_74705425
Staat jullie goed, Tex!

En die Zinnober is fijn, he Tessie? Hij staat jullie ook mooi.
pi_74705517
Mooi tessie
pi_74705568
Staat je goed Tex!

Ik ben bang dat mijn mannetje het gewoon leuker vind in de buggy. Drama zelfs in de meitai.
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:24:28 #163
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74705797
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:04 schreef Webkim het volgende:
Die staat mooi Tessie.
En jouw jas ook Tex. Mag ik zo brutaal zijn te vragen welke maat je hebt gekozen? (Mag ook per pm.)
Ik heb een maat L. Zonder tussenstuk als 'gewone' jas past het precies. Met tussenstuk en kind in de doek zit het ruim. De mouwen zijn niet super lang vind ik. Maar de verkoopster heeft precies de afmetingen, lengte, breedte oksel-oksel, breedte onderkant, lengte mouwen, etc.
©Dumbo
pi_74706247
Ja ik vind Zinnober heel erg fijn! En hij is ook lekker lang voor een maatje 6 zeg! Een heel stuk langer dan mijn Gecko´s (ook maat 6). Wel vreemd dat er zoveel verschil tussen die maten zit.

Tex ik vind je jas echt super mooi. Volgens mij is die gewoon als jas, zonder kind erin, ook nog steeds heel mooi. En dat mijtertje is
  † In Memoriam † zaterdag 14 november 2009 @ 23:05:45 #165
141844 Macka66
pi_74708419
Mooi mooi mooi tessie!
  zondag 15 november 2009 @ 00:04:54 #166
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_74710082
Mooi Tex en Tessie!!
Maxi, Midi & Mini
pi_74711272
Ik was dit topic weer eens kwijt, maar wat een mooie doeken zie ik weer voorbij komen!
En Tex, je jas is mooi hoor! Eerst had ik alleen een plaatje gezien van je jas, maar nu dus in het echt, heel mooi! Kan je daarmee dan ook nog rugdragen?
En Pvoesss die toch waar jij het over hebt, die hou je toch, of heb ik het mis?
pi_74713575
Tex, die jas staat jullie goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 15 november 2009 @ 10:06:21 #169
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74713923
Dank allemaal
Ik vond het wel heel handig dat je hem idd ook als gewone jas kunt gebruiken. En je kunt er ook mee rugdragen.

©Dumbo
pi_74715320
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:54 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik was dit topic weer eens kwijt, maar wat een mooie doeken zie ik weer voorbij komen!
En Tex, je jas is mooi hoor! Eerst had ik alleen een plaatje gezien van je jas, maar nu dus in het echt, heel mooi! Kan je daarmee dan ook nog rugdragen?
En Pvoesss die toch waar jij het over hebt, die hou je toch, of heb ik het mis?
Met mijn jas heb je dat niet. Daar heeft je kindje een eigen hoofdgat voor (en achter.)
En dus geen tocht. En dat gat kan je helemaal aanpassen op het hoofdje Met rits en koordjes dus ze kunnen er ook niet met de schouders uit zoals bij veel jassen soms gebeurt.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 14:16:10 #171
5428 crew  miss_sly
pi_74715494
pvoess, welke heb jij ook alweer? ik wil toch iig voor we naae Berlijn gaan maar een jas kopen, want dan kan het wel eens koud worden.
pi_74715661
Er zit een vlek op mn Gecko´s! Iets oranjeachtigs... ik denk dat het poep is Graeme was laatst in de doek zo doorgelekt, dus ik denk dat het daar nog van is, want na het wassen heb ik de doek alleen nog binnenshuis gebruikt. Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken? Met vanish wassen ofzo? (ik las dat er een speciale vanish is voor fijne materialen zoals zijde en er zit dus zijde in mn doek)
pi_74719720
Ik zou een zijde doek niet op 1 locatie met iets aanpakken.
Ik zou als je al vanish gebruikt het sowieso bij de fiijnwasmiddel in doen. Maar ik zou gewoon snel nog een keer wassen
pi_74719731
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:16 schreef miss_sly het volgende:
pvoess, welke heb jij ook alweer? ik wil toch iig voor we naae Berlijn gaan maar een jas kopen, want dan kan het wel eens koud worden.
De ehidna van slingomama.
  zondag 15 november 2009 @ 20:31:01 #175
108648 cattie
lieve moeder
pi_74725614
Had ik al verteld dat ik gek ben op mijn aare met wol? Zo'n mooi kleur!

Met een draagdoek kun je ook lekker spelen!
pi_74728100
Lief Cattie!

Ik zou denk ik ook gewoon eerst de doek wassen Tessie, kijken hoe het er dan uit ziet

Ik ben naar de beurs geweest en teruggekomen met een Manduca
En heb daar Troel gezien, Owlet en Macka66
Was erg leuk en gezellig en heeeel veel gezien!
pi_74728364
Ah dus je hebt weer een nieuwe Mrien!

Wij gaan komende week een midweekje weg, ik neem de draagdoeken mee, als Lars dan niet zo goed te pas is kan ik nog met hem hobbelen in de draagdoek!
En zowiezo wel handig lijkt me!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74729392
Ja, zo een als Poppedein van de week mee had. Ben er echt heel blij mee, met mijn wurm dreumes

Veel plezier alvast!
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 21:51:08 #179
141844 Macka66
pi_74730025
Was gezellig op de beurs, maar ik ben nu wel goed gaar. Bijzonder leuk: ik heb met mevr. Hoppediz gepraat
en haar vriendin van Trageschule NRW heeft mijn folder meegenomen
pi_74732590
Cattie wat hangt Fee mooi in de doek.

Mooie jas Texelonia

In Berlijn kan het zeker koud worden. Ik spreek uit ervaring, heb daar 3 jaar gewoond. Zeker als je in de komende 2-3 maanden gaat. Je hebt daar ook van die open plekken waar het heel koud wordt omdat de wind erdoorheen gaat.

Even een doekenvraag: Is het verstandig om een Girasol doek in de droger te doen? Op het label stond, dat het mocht, maar ik twijfel of het wel goed is?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 16 november 2009 @ 10:23:06 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74741188
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:40 schreef Troel het volgende:
Ik heb nog een korte didy tobi (maat 3) in de aanbieding

miss_sly, gefeliciteerd! Wanneer doen we weer koffie?

Wat een mooie foto's!

tinu, de girasol kan volgensmij wel in de droger, maar hij droogt ook best snel over het rek.

ik heb vanochtend eli weer heel ff op mn rug gehad!

[ Bericht 18% gewijzigd door DaviniaHR op 16-11-2009 10:31:08 ]
  † In Memoriam † maandag 16 november 2009 @ 12:33:30 #182
141844 Macka66
pi_74744640
Alweer iets helderder. De beurs dus gisteren. Mrien en dochter dus ook gezien, en Troel en zoons (met ienimini Jochem ), en owlet en jongste , en eindelijk Rocka eens gemeet met haar jongste .
Mooie mei-tai's en doeken gezien en gevoeld. En wat ik ook zo fijn vond was dat ik nou eens in een omgeving was waar dragen heel gewoon was, iedereen deed het zo ongeveer
  † In Memoriam † maandag 16 november 2009 @ 12:34:42 #183
141844 Macka66
pi_74744675
Oh, en tex, hele mooie draagjas is dat zeg!

En cattie, Aare staat jullie allebei echt heel erg goed
pi_74744996
Gisteren heb ik Thomas ruim een uur gedragen tijdens de Sintocht. En dat ging verbazend makkelijk, na hem al die weken nauwelijks in de doek te hebben gehad. Hij genoot van zijn uitzicht, hij danste, klapte en kwebbelde in mijn oren. En als -ie het iets te spannend vond worden, met Pieten heel dichtbij bijvoorbeeld, hield -ie mijn nek lekker vast.

Raar genoeg lijkt het grapje dat ik maakte over prettiger dragen naarmate je zwangerderder bent, vanwege de balans wel een beetje op waarheid te berusten. Geen centje pijn.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 16 november 2009 @ 14:15:47 #185
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74747538
Ik heb nog helemaal geen last van die tocht, maar het is ook nog niet zo koud natuurlijk. Ik koop er wel een kol bij ofzow. Met mn gewone jas draag ik toch ook een sjaal En voor Hannah zit er een bijpassend sjaaltje bij

Zojuist is mijn wollen indio natur aangekomen! Hoewel allebei 'natur', vind ik de kleuren hiervan mooier dan van silk indio natur Hij voelt alleen uit de doos helemáál niet zo zacht als ik overal las, dus hij gaat gauw een duik in de machine nemen!
©Dumbo
  † In Memoriam † maandag 16 november 2009 @ 15:19:19 #186
141844 Macka66
pi_74749260
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:16 schreef mrien het volgende:
Ik ben naar de beurs geweest en teruggekomen met een Manduca
En heb daar Troel gezien, Owlet en Macka66
Was erg leuk en gezellig en heeeel veel gezien!
Ik lees steeds dat je bent teruggekomen met een Macka
pi_74749736
Nou, dát zou pas het betere draagwerk zijn.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74750261
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:19 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik lees steeds dat je bent teruggekomen met een Macka
Wel in m'n hoofd, stuiterde van alle indrukken haha
En ook nog met m'n hopp draagpop
pi_74789061
Wie wil dit nou niet...
Echt iets voor de die-hard draagmama (gejat van de weblog )
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2009 @ 19:24:58 #190
141844 Macka66
pi_74790712
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef Nijna het volgende:

Echt iets voor de die-hard draagmama (gejat van de weblog )

Ik stuur mensen op verzoek 3 x per week een draagverhaaltje, en een van de eerste ging over de Kangoeroe knoop (en hoe die goed te doen). Ik citeer de laatste alinea:

De mens is een dragend wezen. Ik heb me daarom wel eens afgevraagd waarom de evolutie de mensen dan niet met zo'n handige buidel uitgerust heeft. Volgens mijn geliefde zouden we met een ingebouwde buidel op onze snufferd vallen omdat we er de voeten en staart niet voor hebben. Heb je wel eens gezien hoe lang kangoeroevoeten zijn? In die maat zijn er geen bergschoenen of pumps te krijgen! Laten we het dus maar bij de imitatiebuidels van doeken en draaghulpen houden.
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2009 @ 19:36:20 #191
141844 Macka66
pi_74791073
Oh, en deze vond ik eng!
  dinsdag 17 november 2009 @ 20:07:06 #192
108648 cattie
lieve moeder
pi_74792172
Die is eng!

Mijn Lisa met wol shorty is binnen. Wat een heerlijke doek, zo zacht ook en sterk. Ik ben een fan van Didymos strepen met wol. Nu nog Eva en Lena met wol. Helaas zijn die (heel) moeilijk te vinden en duur.. Maar wie weet heb ik wel een ebay gelukje ofzo.
pi_74793227
Ieks Macka...
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 20:56:00 #194
5428 crew  miss_sly
pi_74794147
Heel eng zouden mensen dat werkelijk kopen en gebruiken?

Vraagje aan de dames die een draagjas hebben gekocht: heb je die besteld? en hoe heb je dan de maat bepaald?

en Pvoess: ik zie geen Ehidna op de site van slingomama?
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2009 @ 20:59:38 #195
141844 Macka66
pi_74794298
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:07 schreef cattie het volgende:
Die is eng!

Mijn Lisa met wol shorty is binnen. Wat een heerlijke doek, zo zacht ook en sterk. Ik ben een fan van Didymos strepen met wol. Nu nog Eva en Lena met wol. Helaas zijn die (heel) moeilijk te vinden en duur.. Maar wie weet heb ik wel een ebay gelukje ofzo.
Ja, een Lena met wol
Al vind ik je Aare met wol wel erg mooi! (Ken 'm van p_iglet, fijne dunne en sterke doek.)
pi_74794314
De vlek is uit mijn Gecko´s! Gewassen met dat gewone wasmiddel voor zijde en wol met een beetje vanish voor zijde en wol Gelukkig maar, ben helemaal opgelucht.

En ik vind mijn Zinnober ook lief Hij draagt heel lekker en hij is zo mooi! Graeme vind hem blijkbaar ook erg fijn, want hij viel na 5 minuten al in slaap En gelijk ook voor anderhalf uur ofzo Ik vind hem wel ietsjes moeilijk knopen dan mn Gecko´s, maar die knoopt ook wel belachelijk makkelijk Oh en hij is ook niet zo warm als ik gedacht had, maar dat vind ik echt wel fijn, want ik heb het zelf al zo snel warm.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:04:12 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_74794473
Tessie, wat fijn dat die vlek er uit is gegaan. En wat leuk dat je zo blij bent met Zinnie. Wol is warmteregulerend, dus het is niet zo gek dat je hem niet direct heel warm vindt. maar ga er maar eens in de winter een strandwandeling mee maken. Dan is het heerlijk.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:59 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja, een Lena met wol
Al vind ik je Aare met wol wel erg mooi! (Ken 'm van p_iglet, fijne dunne en sterke doek.)
Aare is ook heerlijk, maar wil graag gezelschap van de andere wollen dames!
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2009 @ 21:10:39 #198
141844 Macka66
pi_74794767
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:56 schreef miss_sly het volgende:
Heel eng zouden mensen dat werkelijk kopen en gebruiken?

Vraagje aan de dames die een draagjas hebben gekocht: heb je die besteld? en hoe heb je dan de maat bepaald?

en Pvoess: ik zie geen Ehidna op de site van slingomama?
Ik ben dan wel niet Pvoess maar ze staan hier, valt onder de categorie draagtruien.

Bij de jas die ik heb gekocht stond een maattabel, en ik heb mijn heupwijdte aangehouden.
Bij de cape stond een lengteaanduiding en daar heb ik de maat genomen waar ik eigenlijk 1 cm te kort voor zou zijn, want ik hou van wat langer vallende kleding

[ Bericht 7% gewijzigd door Macka66 op 17-11-2009 21:24:28 ]
pi_74794946
Dat filmpje
Oeh Lisa is mooi Cattie en nu lekker met wol. Hopelijk draagt hij net zo fijn als Aare

Tex zinnober staat jullie super!!! (en Graeme wordt echt een beertje )

Tex mooie jas hoor, hopelijk heb je er nog veel plezier van!
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 23:14:48 #200
5428 crew  miss_sly
pi_74800161
Wat een heerlijk topic is dit toch met mooie foto's en mooie doeken en blije mensen

bedankt voor de link en antwoord Macka.
Maar een trui? denk dat ik toch liever een jas wil, lijkt me prettiger.
Dus ik kijk nog even verder. Die draagjassen zijn natuurlijk nergens zomaar te passen voor comfort, gemak, materiaal, model en maat? Zoals bij H&M of Bijenkorf of Zara ofzo ?
  dinsdag 17 november 2009 @ 23:19:11 #201
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74800357
Miss_Sly, ik heb de Ehidna draagtrui ook en ben voor large gegaan. Die past me goed
pi_74801466
Nee maar de meeste webmama's weten echt de precieze maten van de jassen
  woensdag 18 november 2009 @ 07:55:06 #203
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74805219
De verkoopster van mijn jas had idd de exacte afmetingen van mijn jas. Breedte van oksel tot oksel, breedte onderkant van de jas, lengte, lengte van de armen, etc. Die webshop waar Pvoesss haar jas heeft besteld zit in Diemen volgens mij en heeft ook af en toe een inloopochtend. Ah even gekeken, di 24-11 is er weer een inloopochtend.
©Dumbo
pi_74805604
Ik ben stashappy ofzo, er is maar 1 doek die ik dolgraag draag en 2 die ik indraag voor Davinia..
hoe evil is dat!
pi_74805664
ik ga ook zo'n trui kopen als pvoesss. Ik vind m echt leuk!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 november 2009 @ 10:35:26 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74808255
Ik had die van Pvoesss ook bijna gekocht, wilde ook liever een jas dan een trui.

Kleurdoos welke doek is dat dan die je zo graag gebruikt?
©Dumbo
pi_74808285
Maar een jas heb ik al!!

Maar die is soms echt te warm, maar dan is zonder jas weer te koud...
pi_74814627
ik heb ook een draagdoek gekocht en heb hem tot nu toe alleen nog maar in huis gebruikt. Wil er ook mee naar buiten maar ik weet niet zo goed wat voor kleertjes ik Jamie aan moet doen als hij daar in zit. Wat trekken jullie je kinderen aan als je hem of haar in de draagdoek hebt buiten?
pi_74814722
Gewoon de normale kleding en dan nog een dikke vest of dun jasje.
En ik doe dan vaak wat leghuggers/beenwarmers erover zodat de beentjes niet afkoelen.
pi_74814772
quote:
Je moet een draagdoek eigenlijk zien als een extra laagje kleding. Daarbij is de ene knoop warmer dan de andere, omdat je bij de ene knoop (zoals een front- of backwrapcrosscarry) meerder laagjes stof over je kindje hebt en bij de andere knoop (zoals de rucksack of de kangaru) maar een.

Wat trek je je kindje aan in de draagdoek?
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje
Boven de 15 graden: normale kleertjes
Boven de 20 graden: luchtige kleertjes
Boven de 25 graden: alleen een rompertje
Boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Zomers is het fijn om een dunne (zomer)doek en/of enkellaags knopen te kiezen, zoals de rucksack en de kangaru.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74814802
Hier hangt het een beetje er vanaf hoe koud het is en hoe lang we onderweg gaan. Als we alleen even naar de supermarkt gaan, doe ik Graeme geen extra kleertjes aan. Gewoon rompertje met lange mouwen en een lange mouwen shirtje. Wel een (dun) mutsje. (en soms een shawl als zn nek een beetje bloot is zeg maar) Als we wat langer weg gaan en het is fris, doe ik hem meestal ook nog een dun jasje aan. Oh en kniekousjes en slofjes ook
  woensdag 18 november 2009 @ 16:19:25 #212
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74820425
SPOILER
©Dumbo
pi_74820647
Hebben hebben hebben hebben hebben hebben
Ik heb doekengeld maar ik wil ook nog wollie
pi_74820811
Ik doe Lotte altijd in de draagdoek met haar gewone kleertjes aan, mutsje op en warme slofjes. En dan doe ik een vest aan wat over haar heen gaat. Is dat dan wel genoeg? Het is hier nu max 10 graad, maar ze komt er wel altijd lekker warm uit...volgens het lijstje trek ik d'r te weinig aan....
Lotte!
Noah!
  woensdag 18 november 2009 @ 16:35:28 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74820995
Als ze warm uit de doek komt dan zal ze het vast niet koud hebben linda. Het lijstje is natuurlijk maar een richtlijn, het ene kindje heeft het sneller koud dan de ander.
©Dumbo
pi_74821242
ok gelukkig! Het wordt hier namelijk nog zo'n 25 graden kouder de komende maanden en ik zou niet weten wat ik dr dan aan moest trekken
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 november 2009 @ 10:03:54 #217
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74842841
Thomas gaat tot nu toe altijd in zijn gewone kleertjes in de doek. Met een paar extra warme slofjes aan, maar verder niks. Ook geen muts op want daar heeft meneer een hekel aan. Als het erg waait dan doe ik een van de banden een beetje over zijn hoofdje.
Gisteren was ik bij mijn moeder op visite en zijn we ook een rondje gaan lopen. Thomas vond de wind helemaal fantastisch, hij bleef zijn snoetje maar omhoog steken om zo veel mogelijk wind op zijn wangetjes te vangen. Van de doek is niet veel meer te zien, die zit verstopt onder mijn jas. (oh en overbelichte foto van de telefoon, maar dat mag de pret niet drukken)

donderdag 19 november 2009 @ 13:24:02 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_74848541
Ik zit met een probleem. Telkens als ik Jochem in een doek wil knopen is er een bijna 2 jarige peuterpuber die heel hard "in" roept

En ik vind dat zo lief
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74848601
Ik kreeg vandaag drie doeken in de post. Een nóg zachter geworden Earthy Rainbow, en Scilla en Manon Rouge.
Hardloper.
IG @webkim
pi_74848632
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:24 schreef Troel het volgende:
Ik zit met een probleem. Telkens als ik Jochem in een doek wil knopen is er een bijna 2 jarige peuterpuber die heel hard "in" roept

En ik vind dat zo lief
Jochem voor en Ruben achter
  donderdag 19 november 2009 @ 13:27:11 #221
35189 Troel
scherp en bot
pi_74848647
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jochem voor en Ruben achter
Dat heb ik nog niet geprobeerd, want ik heb geen flauw idee wie ik het beste eerst kan knopen enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 november 2009 @ 13:39:04 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74849014
Eerst Jochem, en dan Ruben

cara, leuke foto!
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 17:20:26 #223
141844 Macka66
pi_74856503
Ca.ra, wat een heerlijke foto!
  donderdag 19 november 2009 @ 17:22:53 #224
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74856582
Je kunt wel zien van wie hij die hamsterwangen heeft he
pi_74863947
Wat lief Cara!
Graeme vind de wind ook altijd zo leuk

Ik heb Graeme vandaag meegenomen in de doek naar de begrafenis van mijn oom. Ik vind het zo fijn dat dat gewoon kan omdat Graeme altijd zo lekker rustig is in de doek. Grootste gedeelte heeft hij lekker liggen slapen, en had ik lekker zijn warme lijfje tegen me aan, net één grote, lange knuffel, erg fijn in zo´n situatie.
pi_74864040
Wat fijn Tessie.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 19 november 2009 @ 21:09:25 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74864279
Fijn Tessie!

Ik heb gisteren Sasha weer eens op mijn rug gehad. Hij vond het echt geweldig, keihard lachen bij het opslingeren en hupsen enzo.
Oscar heeft een hekel aan wind langs of in zijn gezichtje, hij kan dan geen adem krijgen en daardoor wordt hij heel onrustig in de doek. Dus gisteren met de storm zat hij lekker in de cosi met regenhoes en Sasha op mijn rug. Ik moest even snel voor een boodschapje de stad in en de zijspan was voor de ah te breed.
Was echt leuk om hem weer eens op mijn rug te hebben.
pi_74866104
Leuk BE
Mooie foto Cara
En fijn Tessie In dat soort momenten is een langdurige knuffel nooit weg.

Ik knoopte vanmiddag de dame op de rug en een mevrouw zei ooooh wat lastig.
Dan is een wagen makkelijker. Nu ga ik morgen met de wagen weg omdat dragen niet zo makkelijk is. (moet kleding kopen en passen) Maar nu baal ik enorm van de kinderwagen en zie ik er tegenop doe mij maar een doek.
pi_74867545
Daarom heb ik een hekel aan kleding kopen! Kind wilt wel in de buggy, voor 15 minuten max. Dan uit! En dat is gewoon niet handig in een winkel een loslopend kind. Ze doet alles na, dus pakt ook overal kleding of ondergoed enz.

Kleding kopen doe ik alleen als ik het nodig heb, dus als er iets kapot gaat ofzo. Ik haat kleding kopen, het drukt ook altijd met m'n neus op de feiten.
Daar gaan we weer
  donderdag 19 november 2009 @ 23:15:44 #230
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74870333
! Mei Tai besteld (althans ik hoop dat ze em zo wil en kan maken als ik wil)
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 23:24:18 #231
141844 Macka66
pi_74870720
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:15 schreef RockabeIIa het volgende:
! Mei Tai besteld (althans ik hoop dat ze em zo wil en kan maken als ik wil)
Wordt vast mooi. Zoiets als die ene die we bij haar op de beurs bekeken hebben maar dan minus groen?
haar=MamaMerel
pi_74870789
Ik vond de beurs maitais zo mooi. Voor zover ik het kon beoordelen van de foto's.
Leuk Rocka!
  vrijdag 20 november 2009 @ 00:10:03 #233
190853 RockabeIIa
pi_74872489
quote:
Op donderdag 19 november 2009 23:24 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Wordt vast mooi. Zoiets als die ene die we bij haar op de beurs bekeken hebben maar dan minus groen?
haar=MamaMerel
wel zwart maar met ander stofje en geen groen.
pi_74876176
Leuk rocka! (en ik heb het nog helemaal niet gezegd maar ik vond het leuk om even met jou en L. te meeten! )
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:58:37 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74877732
quote:
Op donderdag 19 november 2009 21:48 schreef Pvoesss het volgende:
Leuk BE
Mooie foto Cara
En fijn Tessie In dat soort momenten is een langdurige knuffel nooit weg.

Ik knoopte vanmiddag de dame op de rug en een mevrouw zei ooooh wat lastig.
Dan is een wagen makkelijker. Nu ga ik morgen met de wagen weg omdat dragen niet zo makkelijk is. (moet kleding kopen en passen) Maar nu baal ik enorm van de kinderwagen en zie ik er tegenop doe mij maar een doek.
kan je dr niet op je heup zetten?
die meest simpele heupknoop, met de flip is helemaal af,met maar 1 knoop.madam erin, schouder flippen en ze hangt. je ziet wat leuks hangen, flaplos, madam eruit en je kan passen.(moet ze wel in de buurt blijven, maar je hebt zo wel de flexibiliteit van een doek.

deze knoop dus:

rocka, ga je je eigen MT maken? nice!
  † In Memoriam † vrijdag 20 november 2009 @ 11:09:33 #236
141844 Macka66
pi_74879558
Ik vind de Poppins Hip Carry ook een fijne heupknoop. Kan met doeken maat 3 / maat 4.
Je knoopt hem om je kind heen, dus iedere keer opnieuw. Maar hij is snel en simpel.
filmpje hier

vrijdag 20 november 2009 @ 11:12:44 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74879644
die lijkt wel een beetje op de huftschlinge, of niet?
pi_74879742
Op de heup vind ik niet zo fijn om dat heel erg lang te doen. En ik heb nogsteeds een beetje last van mijn armverlamming. En mijn mama wil gewoon haar graag duwen. Dan is ze zo trots.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:21:10 #239
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74879861
Armverlamming? Wat heb je dan?
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:28:17 #240
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74881766
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:12 schreef DaviniaHR het volgende:
die lijkt wel een beetje op de huftschlinge, of niet?
Bij de huftschlinge gaat de band over je schouder weer terug over je schouder, ipv onder je borst/arm naar je rug. Maar ze lijken wel op elkaar ja.

En kleding shoppen doe ik nooit met kinderen trouwens Is zonder kinderen al lastig genoeg....
©Dumbo
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 12:54:51 #241
5428 crew  miss_sly
pi_74882658
Ik wil zo graag heupdragen, maar vind het echt moeilijk. Heb zo erg het idee dat ze dan niet echt goed ondersteund zit en dat ik haar met twee handen vast moet blijven houden...en dat is nou net niet de bedoeling, natuurlijk
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:16:25 #242
190853 RockabeIIa
pi_74883379
Davinia, nee niet zelf maken maar naar eigen idee laten maken

Owlet, ik heb al zitten in de SC afgelopen zondag. Ik vond het ook leuk en dat kleine meiske van je, ze is echt Wat een heerlijk spontaan ding <3
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:38:55 #243
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74884166
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 20 november 2009 @ 14:02:57 #244
141844 Macka66
pi_74884844
Taartjesfee start een Draagkring op in het Westland, vanaf 11 december elke 2e vrijdag vd maand Westlandse Draagkring in Atlantis De Lier. (In De Lier dus )
en voor de mensen die het nog niet kennen: het is een absoluut niet-commercieel en laagdrempelig initiatief, je kunt gewoon binnenlopen en meekletsen/ -dragen
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 14:05:27 #245
5428 crew  miss_sly
pi_74884925
Wat leuk!
Ik moet op vrijdag wel werken, dus ik zal er niet zijn. Ben wel benieuwd, zou wel eens naar een draagkring willen. Is er al een in Amsterdam?
pi_74892776
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Armverlamming? Wat heb je dan?
Vorig jaar kon ik ineens niets meer met mijn arm.
En wat het nou was geen idee. Het is in de zomer minder geweest maar nu begint het weer.
Heb wel fysio gehad maar dat hielp ook niet voldoende. Ik moet eigenlijk meer onderzoeken gaan regelen.
Maar ik ben het zat om steeds te horen nee het is niets
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 18:44:01 #247
5428 crew  miss_sly
pi_74893010
Ow ja, en Webkim, nog hartstikke bedankt dat ik je doeken mocht lenen

Het is zo grappig, toen ze binnenkwamen was ik meteen verliefd op de zachtheid van de Earthy Rainbow, maar natuurlijk wilde ik de andere twee ook proberen. En gaandeweg bleek ik eigenlijk steeds vaker, tot op het laatst alleen maar, de Indio te pakken. Wat een heerlijke doek is dat
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:01:42 #248
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74893528
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:02 schreef Macka66 het volgende:
Taartjesfee start een Draagkring op in het Westland, vanaf 11 december elke 2e vrijdag vd maand Westlandse Draagkring in Atlantis De Lier. (In De Lier dus )
en voor de mensen die het nog niet kennen: het is een absoluut niet-commercieel en laagdrempelig initiatief, je kunt gewoon binnenlopen en meekletsen/ -dragen
Oh yay
  † In Memoriam † vrijdag 20 november 2009 @ 19:23:42 #249
141844 Macka66
pi_74894266
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik wil zo graag heupdragen, maar vind het echt moeilijk. Heb zo erg het idee dat ze dan niet echt goed ondersteund zit en dat ik haar met twee handen vast moet blijven houden...en dat is nou net niet de bedoeling, natuurlijk
Sly, de hüftschlinge is geschikt voor kindjes die hun hoofd nog niet zelf kunnen ophouden. Je doet 'm met een lange doek (4.6 m. bijvoorbeeld).

DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:49:17 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_74895151
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:17 schreef Pvoesss het volgende:
Op de heup vind ik niet zo fijn om dat heel erg lang te doen. En ik heb nogsteeds een beetje last van mijn armverlamming. En mijn mama wil gewoon haar graag duwen. Dan is ze zo trots.

Wat grappig, mijn moeder kan dus echt bijna niets met haar rechterarm en kan dus juist wel heupdragen (gelukkig maar!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 22 november 2009 @ 17:27:30 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74911699
Ik heb een binana gekregen!

En bruine!

Dat wilde ik ff kwijt

En vrijdag en vandaag weer een hele tijd eli omgehad. wat is dat toch lekker!
pi_74913924
vraag: kun je te strak knopen?
  zondag 22 november 2009 @ 20:40:29 #253
108648 cattie
lieve moeder
pi_74918181
In theorie wel (dan worden ledematen afgeknepen en wordt het kindje blauw) maar in de praktijk komt dat maar heel zelden voor.
  zondag 22 november 2009 @ 20:45:11 #254
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_74918467
Whoei, ik heb mijn nieuwe draagdoek besteld!
Het is de Hoppediz Osaka geworden, uitgekozen door J. (mijn vriend). Hij ziet zichzelf wel daarmee rugdragen en ik moedig het alleen maar aan.

Ik hoop dat hij snel binnen is, kan niet wachten om Bram weer dicht bij me te dragen!
pi_74918666
Hier knoop ik toch wel regelmatig opnieuw omdat ie te strak zit (tricot). Dan zit d'r hoofdje ongeveer naast m'n oor en gaat ze kreunen, borrelen en spugen...
pi_74919062
Ik heb hier de Girasol mr X van Mrien, en ik vind het fijner als de knoop voor zit.
Nu lukt dat wel, maar dan zit hij wel vrij strak.
Lars sputterde even tegen toen ik hem erin deed, maar toen ik even ging lopen vond hij het wel oke en ging slapen.

Dan zal het wel niet te strak zijn.
  maandag 23 november 2009 @ 13:45:09 #257
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_74937376
Zaterdag zijn we de hele dag naar Düsseldorf geweest, met mijn zus en 2 vriendinnen van haar. Wat was ik blij met mijn draagjas! De kinderwagen was mee (want dat vindt mijn zus zo leuk), dus eerst droeg ik hem als gewone jas. Toen Hannah moe werd en niet wilde slapen in de kinderwagen de doek tevoorschijn gehaald en tussenstukje aan mijn jas geritst. Ideaal!

Wel grappig, één van de vriendinnen die mee was heeft veel op kinderen gepast, en ook bij een kind dat alleen wilde slapen in de draagdoek. Dus als ze daar oppaste dan droeg ze hem ook in een doek, en zo kon ze ondertussen koken voor de tweeling die er ook was. Ze voel zich dan echt zo'n moedertje zei ze Maar een draagjas kende ze nog niet, dus daarvan was ze wel onder de indruk
©Dumbo
pi_74943850
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:48 schreef Ssserpente het volgende:
Hier knoop ik toch wel regelmatig opnieuw omdat ie te strak zit (tricot). Dan zit d'r hoofdje ongeveer naast m'n oor en gaat ze kreunen, borrelen en spugen...
ik ken dat hihi

inderdaad, even overknopen doe ik dan ook. iets te los knopen overkomt me ook redelijk regelmatig eigenlijk. Niet heel storend te los maar wel dat ik dan achteraf denk van hmm hij had wel iets strakker over de bovenkant van haar rug gemogen.

mijn muppet geniet zo van de wind in de doek ze gooit helemaal dr hoofdje omhoog om zoveel mogelijk wind te vangen en als reactie blaast ze bellen

oh en ik ben erg blij met dr warme-oren-mutsje nog wat aan de grote kant maar goed
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74944033
Ze ziet er uit om op te vreten, Huup! Kleine krab.
  maandag 23 november 2009 @ 19:54:21 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74946470
Mijn man die mij een tijd geleden nog voor gek verklaarde met mijn doeken want dat is iets voor zigeuners verbaasde mij gisteren met de opmerking dat hij zo'n doek toch wel zag zitten
'ik zie me nog niet met een kinderwagen en fototoestel in en uit treinen stappen; zo'n doek lijkt me toch wel handig, heb je meteen je handen vrij' (man treinengek is)
pi_74947223
voor de binana van Davinia!
Tex, dat klinkt echt wel fijn zo´n jas
Huup wat een leuke foto, en wat een leuk mutsje, en idd lekker warm.
Asy, wat fijn dat je man het toch ziet zitten! Ik ben altijd zo blij dat mijn man het dragen ook zo fijn vind.

Wij zijn net de mexicaanse griepprik gaan halen, en Graeme was mee in de doek en heeft heerlijk liggen slapen. Zo gezellig vind ik dat.
  maandag 23 november 2009 @ 20:11:58 #262
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74947227
Amelie

Toby is vandaag in de draagdoek meegeweest toen we prikken voor de Mexicaanse Griep gingen halen. Het was erg druk bij de RAI en er hingen heeeeeeel veel baby's te bungelen in Baby Bjorns, vaak met ski-pak aan. Ik vind dat er toch zo oncomfortabel uitzien
Verder nog 3 geweven draagdoeken gezien.
pi_74948194
Amelie! Bellenblaaster in de wind

In Londen heb ik weer enorm genoten van de doek, lief en ik deden om de beurt dragen en dat ging super. Ko was vergeten dat hij in de doek ook kan slapen, altijd zoveel te zien.
Maar in Londen heeft hij het slapen weer ontdekt!
Zo fijn, want ik geniet ook altijd enorm van een slapend kindje in de doek.
Ik heb trouwens alleen 2 BB's en een hangmatdingetje gezien in Londen.

Vandaag ook prikken gaan halen en errug veel BB's inderdaad. Met de gezichtjes naar voren. En 1 Storchenwiege in de tram, meteen een leuk gesprek mee. Ik hoop haar nog vaker te zien, ze woont immers in mijn buurtje.

Hoe laat was jij in de RAI, Kersjes?
pi_74948949
Oja in de metro in Londen heb je wel dit bordje:

Zie ik daar nou een dragende mama? Ik mocht er in ieder geval gaan zitten van iemand.

De Storchenwiege-dame zei dat ze een draagcursus met een groepje mama's had gevolgd bij een Mexicaanse. Ook voeden in de doek etc. Ik was benieuwd of die Mexicaanse hier bekend is.
  maandag 23 november 2009 @ 20:56:03 #265
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74949074
We hadden om 12:45 uur een afspraak Oeke.
En die Mexicaanse zegt mij persoonlijk niks.
pi_74949165
Wij waren om 12.15!
Kunnen we over 3 weken een prikmeet doen!

Nee, mij zegt het ook niets, maar ik was wel benieuwd omdat ik hier alleen Slingomama ken, in deze regio, die consulten geeft.
  † In Memoriam † maandag 23 november 2009 @ 22:20:23 #267
141844 Macka66
pi_74951702
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:52 schreef oeke het volgende:
Oja in de metro in Londen heb je wel dit bordje:
[ afbeelding ]
Zie ik daar nou een dragende mama? Ik mocht er in ieder geval gaan zitten van iemand.

De Storchenwiege-dame zei dat ze een draagcursus met een groepje mama's had gevolgd bij een Mexicaanse. Ook voeden in de doek etc. Ik was benieuwd of die Mexicaanse hier bekend is.
Jawel, da's Sabina Arevalo Hernandez van het Baby Wearing Center in Amsterdam. Sjak heeft een consult van haar gehad en was daar erg over te spreken.
En ik heb haar wel eens gesproken, bevlogen vrouw.
  maandag 23 november 2009 @ 23:10:56 #268
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74953898
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:58 schreef oeke het volgende:
Wij waren om 12.15!
Kunnen we over 3 weken een prikmeet doen!

Kun je misschien mijn nieuwe draagdoek bewonderen!
Als alles volgens plan verloopt althans
pi_74955544
Plannetje gelukt.
Zaterdag zei ze ik wil zo graag je Zara. En ik dacht mooi niet dat je die krijgt.
  dinsdag 24 november 2009 @ 09:31:54 #270
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74959029
  dinsdag 24 november 2009 @ 10:20:22 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74960096
pvoesss, ik snap het niet?

hoe krijg ik mijn nieuwe binana zacht? of gewoon 1 keertje wassen, kind uitpoepen en gebruiken?
pi_74960177
uitpoepen en gebruiken
pi_74960193
sorry had t verkeerde topic
pi_74962891
Kijk dan...dat zit toch helemaal niet lekker?

Lotte!
Noah!
pi_74963004
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:51 schreef Linda2205 het volgende:
Kijk dan...dat zit toch helemaal niet lekker?

sneu
pi_74963089
Nou ja, het is ergonomisch gezien niet helemaal oké, maar het kindje ziet er niet echt uit alsof ie niet lekker zit, toch?
pi_74963371
Och Huups... dat mutsje! Die is echt heerlijk voor in de doek!! Heerlijk dat je meisje er zo van geniet!

Wij hebben zo genoten van de ellelange strandwandelingen in de doek... die beginnen hier tegenwoordig ook eerst met koppie vol in de wind om vervolgens compleet uitgeput in slaap te vallen en je heerlijk te laten rondbungelen

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74963405
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef Ssserpente het volgende:
Nou ja, het is ergonomisch gezien niet helemaal oké, maar het kindje ziet er niet echt uit alsof ie niet lekker zit, toch?
Nee, hij lijkt er niet mee te zitten inderdaaad, maar het lijkt mij zo vervelend, als ik zo zou hangen. Ik ga er maar vanuit dat wat ik niet lekker vindt, voor Lotte ook niet fijn is..
Lotte!
Noah!
pi_74963745
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:08 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nee, hij lijkt er niet mee te zitten inderdaaad, maar het lijkt mij zo vervelend, als ik zo zou hangen. Ik ga er maar vanuit dat wat ik niet lekker vindt, voor Lotte ook niet fijn is..
Agree!

Wat een heerlijke foto, Poppedein!
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 12:31:50 #280
141844 Macka66
pi_74964007
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef Ssserpente het volgende:

Pijn zal het hier niet van krijgen, maar als je vaak zo draagt heeft het invloed op de vorm van de heupjes. Wat bij ons bot is is bij baby's nog zacht en vervormbaar kraakbeen. Op de heupkop en in de heupkom zit kraakbeen, en in zo'n bungelhouding sluiten die twee niet goed op elkaar aan. (Wat heupdysplasie kan bevorderen bijvoorbeeld)

Het kindje kijkt weliswaar de ogen uit maar kan als het moe is van de indrukken zijn hoofd niet goed kwijt om in slaap te vallen. Vergelijk dit eens met de foto van Poppedein en haar meiske!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het van nature bolle rugje van baby's dat met het naar buiten dragen met het gezicht zich op onnatuurlijke wijze moet strekken langs de romp van de ouder...

/
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:32:29 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74964023
Macka!
pi_74964402
Wat ziet dat er knus uit poppedein, ik krijg spontaan zin om zelf met Jamie naar t strand te gaan... alleen jammer genoeg regent t vandaag
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:47:38 #283
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74964444
Awww Poppedein wat een lekkere foto! Je krijgt er spontaan strand-zin van!
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:54:29 #284
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74964687
O heerlijk, zo'n strandfoto.
Wij zijn in de herfstvakantie naar het strand geweest:
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_74964887
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:20 schreef DaviniaHR het volgende:
pvoesss, ik snap het niet?

hoe krijg ik mijn nieuwe binana zacht? of gewoon 1 keertje wassen, kind uitpoepen en gebruiken?
Kersjes wilde een doek heel graag hebben en die zag ze bij de meeting toen wilde ik nog niet verkopen.
Dat was Zaterdag en gister heb ik hem te koop gezet en ze wilde hem heeeeeel graag.
Het plannetje was haar man overtuigen En dat is gelukt
pi_74964975
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:31 schreef Macka66 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Pijn zal het hier niet van krijgen, maar als je vaak zo draagt heeft het invloed op de vorm van de heupjes. Wat bij ons bot is is bij baby's nog zacht en vervormbaar kraakbeen. Op de heupkop en in de heupkom zit kraakbeen, en in zo'n bungelhouding sluiten die twee niet goed op elkaar aan. (Wat heupdysplasie kan bevorderen bijvoorbeeld)

Het kindje kijkt weliswaar de ogen uit maar kan als het moe is van de indrukken zijn hoofd niet goed kwijt om in slaap te vallen. Vergelijk dit eens met de foto van Poppedein en haar meiske!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het van nature bolle rugje van baby's dat met het naar buiten dragen met het gezicht zich op onnatuurlijke wijze moet strekken langs de romp van de ouder...

/[ afbeelding ]
I know, I know. Heb zelf heupdysplasie en da's erfelijk, dus heb me vrij goed ingelezen. Ik reageerde daarom ook specifiek op de opmerking dat het niet lekker zou zitten. Dat kan ik nl niet uit het filmpje opmaken. Maar dat het niet goed is, ben ik volledig met je eens.
pi_74965057
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef huuphuup het volgende:
[ afbeelding ]

oh en ik ben erg blij met dr warme-oren-mutsje nog wat aan de grote kant maar goed
Aww.

Ik heb een ringsling besteld van Mister Mirko die ik inmiddels binnen heb. Ik heb Ivan er één keer ingedaan, maar ik vind het lastig om het midden te vinden tussen te strak en te los. De arme gup begon zachtjes te kreunen toen hij tegen m'n tiet gesmoord werd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 13:41:02 #288
141844 Macka66
pi_74965548
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aww.

Ik heb een ringsling besteld van Mister Mirko die ik inmiddels binnen heb. Ik heb Ivan er één keer ingedaan, maar ik vind het lastig om het midden te vinden tussen te strak en te los. De arme gup begon zachtjes te kreunen toen hij tegen m'n tiet gesmoord werd.
Met een ringsling is het 't handigst en fijnst om je kindje er min of meer diagonaal in te steken. Voetjes dicht tegen jouw lijf aan en het hoofdje er iets verder van af. De ringsling moet zo strak aangespannen zijn dat 'ie voldoende steun biedt, en dat kan behoorlijk strak. Maar als het rugje niet meer kan bollen is het te strak.
pi_74965654
Draag je hem dan liggend of rechtop Claudia? Dat laatste mag ook al meteen, als je stevig weet aan te spannen.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 13:50:46 #290
141844 Macka66
pi_74965856
Vanwege het gesmoord tegen de tiet nam ik aan dat ze 'm liet liggen. Anders zit de sling iig veel te laag.
pi_74966492
Liggend, inderdaad. Rechtop durfde ik nog niet.

Hm, misschien had ik hem dan toch niet te strak tegen me aan. Hij zat op dat moment sowieso een beetje te mopperen, dus misschien heb ik die signalen niet goed geïnterpreteerd. Ik zal het gauw nog eens proberen, want ik vond het nu al heerlijk om zo met hem rond te lopen.

Het is lastig dat je alles van papier en filmpjes moet leren; even bij een winkel of zo langsgaan zou zoveel makkelijker zijn. Zouden ze me bij de geboortewinkel ermee kunnen helpen? Die zit hier praktisch om de hoek.
pi_74966584
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:50 schreef Macka66 het volgende:
Vanwege het gesmoord tegen de tiet nam ik aan dat ze 'm liet liggen. Anders zit de sling iig veel te laag.
Dat ja. Of het kindje scheef. Of de moeder heeft een heel flinke boezem. Of een combinatie.
Ik wilde het maar even zeker weten.

Eigenlijk ben ik sowieso meer een voorstander van rechtop dragen ivm onevenredige ontwikkeling van de heupjes. Als je je kind liggend draagt zou je regelmatig moeten afwisselen, maar in de praktijk doen veel dragers dat niet omdat zij of hun kind toch een voorkeurskant hebben.
En je mag een baby vanaf dag 1 rechtop dragen, mits je zo goed weet aan te spannen dat je hem/haar voldoende ondersteunt.

Waar woon je Claudia? Misschien weet ik iemand in je omgeving die eens mee kan kijken.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 18:03:20 #293
141844 Macka66
pi_74968747
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is lastig dat je alles van papier en filmpjes moet leren; even bij een winkel of zo langsgaan zou zoveel makkelijker zijn. Zouden ze me bij de geboortewinkel ermee kunnen helpen? Die zit hier praktisch om de hoek.
Ik denk het niet. Je kunt misschien beter een keer naar Slingomama(.nl) toe op een inloopochtend of voor een draagconsult. Of er moet weer eens een draagdoektopicmeeting komen in A'dam
hint hint
pi_74969671
Of een Fokdraagworkshop in A'dam.
hinthint
Hardloper.
IG @webkim
pi_74969707
Ohja:
nieuwe Didy: linnen uiltjes.

Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:17:36 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_74970434
Wat een schattige uiltjes! Ik duim heel hard dat die ook in wol uitkomen...
pi_74971458
Nou vraag ik me af of Owlet voor deze uiltjes gaat
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:07:51 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74971619
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:03 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Je kunt misschien beter een keer naar Slingomama(.nl) toe op een inloopochtend of voor een draagconsult. Of er moet weer eens een draagdoektopicmeeting komen in A'dam
hint hint
volgens mij wilde tinuviel een draagmeet organiseren.
is amstelveen. telt dat ook?

maar ff wachten tot ze weer kijkt hier.

die uiltjes zijn wel leuk!
  Moderator dinsdag 24 november 2009 @ 22:07:56 #299
5428 crew  miss_sly
pi_74974393
Poopedein wat ziet dat er heerlijk uit!
En Grijs ook, leuke foto

Mooie doek kleur en figuurtje. Ik wil alleen geen linnen.

Ik ben altijd voor een meet in (de omgeving van) Amsterdam Ik wil het heupdragen toch eens goed oefenen met een ervaren iemand, want ondanks filmpjes krijg ik het niet voor elkaar. Ook niet met de ringsling.

Ik hoop dat mijn meisje snel weer opknapt. Het arme ding had volgens ons veel hoofdpijn en vond alles te veel, wilde alleen in volledige stilte op schoot zitten. Ik heb haar dus al bijna een week niet kunnen dragen en dat mis ik echt.
pi_74984248
Bedankt voor het meedenken! Ik ben ook wel in voor een meeting/consult in omgeving Amsterdam. (Ik neem aan dat zoiets niet binnen een week of zo geregeld is, dus dan moet ik me wel weer fit genoeg voelen.)
pi_74984332
Wat een vreselijke doek Uilen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')