abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74464591
Vorige deel

Ringslings, Tricotdoeken met rek, geweven doeken zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes
Draagdoekenpagina op de FOK! wiki

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER

Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.

[ Bericht 1% gewijzigd door texelonia op 06-11-2009 21:39:34 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_74464629
Ca.ra, gaaf even demonstratie geven .
Ik liep laatst ook langs zo'n clubje puberdames: ach wat schattig riepen ze.

Vanaf welke leeftijd kan je ongeveer rugdragen?

Die Yamo he, dat is ook een handig ding... misschien een leuk kerstkadootje voor mn lief... (ook eigenbelang). We doen alleen niet aan kerst en sint ook niet en jarig is hij net geweest... hmmz.
Fake it till you make it...
pi_74464637
Ik sloot hem met:

Hannah was ook altijd zo overstuur als ze wakker werd in de doek. Ik dacht altijd dat het kwam omdat ze zich dan niet lekker kon uitrekken of zoiets, of honger had. Maar ik las laatst op het andere forum er ook iets over. Dat babies vaak moeten plassen als ze wakker worden en dat dan niet altijd lukt ofzow. Als je ze er dan uithaalt kunnen ze zich ontspannen en lukt wel.

Huup wat leuk dat je moeder en zus je meisje ook hebben gedragen
Mijn zus heeft Hannah ook wel eens in de doek gehad. Ik heb het toen wel geknoopt voor dr trouwens, wilde dr niet afschrikken Moeilijk trouwens, bij een ander knopen! En wat oeke zegt herken ik ook wel. Mijn zus vond het heel leuk en viel haar mee dat het zo licht was. Ze zei dus meteen dat ze Hannah voortaan maar bij haar in de doek ging ipv bij mij als we samen ergens heen gingen Aan de ene kant leuk dat ze zo enthousiast was, maar ik dacht toen ook wel meteen, "maar ik vind het zélf zo gezellig!"

Ca.ra wat grappig dat je demonstratie moest geven En je weet al meer dan ik Ik dacht dat FCC en Kreuztrage hetzelfde was. Wat is het verschil dan?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_74464792
oh dat herken ik ook wel hoor Oeke en Tex haha
mn vader wil het ook zo graag proberen (mag uiteraard ook) en mn schoonouders zullen ook wel willen (nouja vooruit dan maar ). En idd, bij een ander omknopen was even goed nadenken
ik heb Amélie nu ook alleen maar bij hen omgeknoopt omdat ze allebei gehoopt hadden dat ik mn kinderwagen mee zou nemen zodat ze daarmee konden lopen enzo. En ze waren zo blij en trots allebei haha, echt aan het paraderen. Maar ik voelde me heel eng luchtig aan de voorkant toen mn meiske zomaar bij een ander hing
Ik draag haar toch liever zelf ja. Idd gezellig, en zo knus en lief dat warme liefje zo tegen je aan
En stiekem vind ik het helemaal niet erg dat mn lief niet zo van het dragen is Hij kaapt de kinderwagen altijd al, daar loopt hij echt achter als een trotse pauw te paraderen met zn prinsesje. En ik mag ernaast lopen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74465164
Huup wat leuk dat je moeder en zus ook gedragen hebben!
En Cara een demo gegeven, stoer zeg!

Het lijkt mij ook wel lastig om iemand anders dan mijn Lief Graeme te laten dragen. We gaan eind van de maand een weekendje naar CenterParcs met familie, zonder kinderwagen. En ik had voorgesteld dat ik ze wel laten zien hoe het dragen moet, zodat zij Graeme ook af en toe konden dragen, maar hoe dichterbij het komt, hoe vervelender idee ik het eigenlijk vind. Idd net zoals Oeke zegt, alsof ik gewoon zelf een beetje hebberig ben om hem gewoon alleen zelf te dragen ofzo

Oh, mn Lief is helemaal fan van de Mojito! Hij vind hem helemaal mooi en super fijn dragen. Hij is net met Graeme in de doek (weer helemaal uit zichzelf ) naar de supermarkt geweest en kwam super enthousiast terug
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74465364
Hihi, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Misschien verandert dat nog wel...

Fijn, dat Mojito zo goed bevalt. Hij is ook wel heel mooi, vooral bij Graeme.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74465478
Ja met dat rode haar staat hij idd heel mooi. En ik vind hem bij mn Lief ook heel mooi staan.
Ik vind het sowieso zo ontzettend lief eruit zien als mijn Lief Graeme draagt. Word er altijd ook zo trots van
pi_74465773
Yeey tessie zo leuk dat die er blij mee is
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:27:07 #9
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74470310
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:00 schreef texelonia het volgende:
Ca.ra wat grappig dat je demonstratie moest geven En je weet al meer dan ik Ik dacht dat FCC en Kreuztrage hetzelfde was. Wat is het verschil dan?
Ik weet niet of ik de goede benamingen gebruikt heb hoor. Al dat engels en duits door elkaar.... Ik heb nog even in het didymos-boekje gespiekt en degene die ik gedaan heb heten daar de kreuztrage en doppelte kreuztrage. Die laatste is wat in het filmpje gedemonstreerd werd.

En de didymos-site heeft van alle manieren een handleiding, behalve van de kreuztrage natuurlijk. Dit is de eerste hit in google.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 00:35:43 #10
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_74473812
FCC (fast cross carry) = Einfache kreuztrage, die met de lus achterop de rug en het kruis op de buik.
Cross Carry = Doppelte kreuztrage, die met zowel op rug als buik een kruis.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 7 november 2009 @ 08:49:00 #11
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74476585
Kijk, dat is pas duidelijk!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 10:17:54 #12
141844 Macka66
pi_74477183
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 08:49 schreef Ca.ra het volgende:
Kijk, dat is pas duidelijk!
Dankjewel
En dan heb ik nog niet vermeld dat wat Didymos kreuztrage noemt bij Hoppediz X trage heet. (Dus einfache X trage en doppelte X trage.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_74477417
En dat de Fast Cross Carry soms ook door het leven gaat als Short Cross Carry.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:52:34 #14
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74477574
maar je hebt toch ook kreuztrage (die van het filmpje) vs wickelkreuztrage (FWCC) ?

Ach, als het hangt, is het goed
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † zaterdag 7 november 2009 @ 11:23:37 #15
141844 Macka66
pi_74477974
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:52 schreef DaviniaHR het volgende:
maar je hebt toch ook kreuztrage (die van het filmpje) vs wickelkreuztrage (FWCC) ?

Ach, als het hangt, is het goed
Ja, dan komt er een wickel oftewel wrap bij. Het is zo simpel allemaal

(Maar dat had ik een paar topics geleden al uitgelegd )
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:24:11 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_74477985
Er zou gewoon een draagalfabet moeten komen met gewoon voor alles 1 benaming
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74482250
Ah bedankt voor de uitleg! Al die verschillende benamingen voor dezelfde knopen maken het er niet makkelijker op idd.

Na Hannah is nu Noah ziek en hangerig. Jammar dat ik die niet meer de hele dag in de doek kan doen
©Dumbo
pi_74482347
Ik heb de dame nu in de Double Hammock
Die vind ik toch wel echt fijner dan de ruck en de bwcc
pi_74482522

Valt volgens mij best mee he voor een eerste knoop-poging
pi_74482639
Die wil ik ook nog eens leren, ivm flubberbuik.
Daar gaan we weer
pi_74482889
Haha dat was ook 1 van mijn redenen
pi_74483585
Nice Pvoesss
Ik heb hem ook eens geprobeerd ,zat toen voor geen meter
Misschien maar weer eens proberen, lijkt me wel prettig te zitten namelijk en ook prettig zo te zien voor beweeglijke kinderen

Gistermiddag in de dierentuin geweest met Lotte en oma, anderhalf uur rondgelopen denk ik, Lotte lekker op de rug. Oma blijft het knap vinden dat ik d'r nog steeds draag
pi_74483720
Het is net een dwangbuis Ze kon geen kant op maar ze vond het wel fijn
Hahahja op straat ook is het niet zwaar?? En als ik dan nee zeg dan kijken ze me aan alsof ik gek ben.
pi_74483761
En het bekijks dat je trekt als je haar in de doek/mei tai knoopt
  zondag 8 november 2009 @ 08:15:10 #25
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_74500135
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:21 schreef tessie het volgende:
Ja met dat rode haar staat hij idd heel mooi. En ik vind hem bij mn Lief ook heel mooi staan.
Ik vind het sowieso zo ontzettend lief eruit zien als mijn Lief Graeme draagt. Word er altijd ook zo trots van

Oeh, flubberbuik verstoppogingen: hoe lang moet ik nog wachten voordat ik ook kan gaan double hammocken?

note to self: NOOIT meer ergens op viste gaan zonder de draagdoek mee te nemen!!

Deze zin gisteravond wel tig keer door mijn hoofd gegaan toen we bij schoonzus gingen eten. 1 kleuter, 2 peuters, 1 dreumes, 2 baby's en 9 volwassenen bij elkaar, het werd Toby veel te druk en hij kroop zowat in me. Ik had echt spijt, in de draagdoek zou hij binnen no time rustig zijn geworden en had hij lekker kunnen observeren en slapen wanneer hij wilde...
.... met gevoel voor drama....
pi_74507627
Net lekker gewandeld met Iris in de doek. Ze heeft lekker liggen tukken.
pi_74532258

Ik denk de laatste keer dat Leander in deze draagdoek zit. Hij is er nu echt echt te groot voor. Als ik hem er lang in heb zakt ie er aan de onderkant uit
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 9 november 2009 @ 09:38:47 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_74532565
Ik heb gisteren gewii-bokst met Jochem in de tricot
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 november 2009 @ 10:04:49 #29
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74533003
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:38 schreef Troel het volgende:
Ik heb gisteren gewii-bokst met Jochem in de tricot

Hahahahaha dat moet wel een heel maf gezicht zijn geweest!
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 9 november 2009 @ 13:17:34 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_74538253
Met trui-mutsje

Zoiets, alleen dan hupsiger en gisteren had hij het mutsje nog niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74543479
Als je denkt dat je veel bekijks hebt als je draagt nou wacht maar tot je verkleed gaat dragen

pi_74544394
Pvoesss
je stond zeker besluiteloos voor je kledingkast en dacht: hoppa, dan maar alles tegelijk aantrekken!
.... met gevoel voor drama....
pi_74544526
Mooi he Het was voor een opdracht bij de buren.
Ik moest als jeugdicoon en ik kwam niet verder dan pip langkous
pi_74544867
Pvoess je ziet er in elk geval lekker vrolijk uit!
pi_74546246
Pvoess, wat heerlijk die vlechten!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74547510
Pvoess, ik vind het zelfs nog leuk ook!
Daar gaan we weer
pi_74567536
Hey pvoesss heb je een MT? En hoe bevalt het?
pi_74567944
Geleend. Maar ik vond het wel oke denk ik ik heb maar 1 keer gedragen.
pi_74576737
Gave foto's Pvoesss

Ik heb vandaag een Indio Scilla geprobeerd, een Binana (met Lotte voor de grap) die is lekker zacht zeg!, een Manduca en een Yamo, en Chimparoo Juliet en een ringsling van Neobulle Manon
Goed draagdagje
pi_74577374
Ja, je was goed op dreef Mrien .
Ik heb even gevoeld, maar ik heb echt wel 2 stugge/dikke doeken (ok de binana is heul zacht , maar mn geweven doeken).
pi_74577393
Welke heb jij dan Nijna?
pi_74577598
Vooral Juliet is best stug inderdaad
Je Binana is echt lekker zacht
Pvoesss ze heeft een Neobulle Manon (die is niet vreselijk stug, ook niet vreselijk zacht) en een Chimparoo Juliet
pi_74577648
Maar een neobulle vind ik vaak in het begin niet zo lekker knopen dat snap ik wel.
En juliet is volgens mij een heerlijke doek als je die aandacht geeft. de reisjuliet was toen heerlijk zacht.
pi_74577914
Alvast een fototje van Yamo en mij (nu te leen)

pi_74578291
Ik vind mn neobulle lekkerder knopen dan de chimparoo en ik gebruik ze denk ik gewoon niet intensief genoeg
pi_74578859
Ik vind mijn Didy Eva ook vrij stug. Tex, is die van jou wel lekker zacht?
Lotte!
Noah!
pi_74582796
Mijn Ellipsen was ook best wel stug. Heb hem toen een tijdje op de bank gelegd en savonds ook in mn bed en veel mee gevingerhaakt en toen werd ie al best snel wat zachter.

Ik heb net mijn Ellaroo naar het postkantoor gebracht, want hij is verkocht. Moest toch wel even slikken om mijn eerste doek weg te doen. Had ik niet verwacht
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:17:05 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74583697
linda, didy's beginnen altijd redelijk stug. lekker een paar nachten in je bedje leggen doet wonderen

tessie, waarom denk je dat ik girasol mokka nog steeds heb? mn eerste doek *emo-waarde*

ik heb vandaag jair op mn rug gehad om tinuviel de bwcc te laten zien. man, wat is dat lekker, zeg! een kind op je rug! zo knus, zo lekker warm, zo vertrouwd, zo gezellig... (en jair is 7,5kg, dus dat kon ik wel ff volhouden is wat beter te doen dan eli's schamele 15,5 kg )
Nog 7 weken...

en ik krijg mn opgfelufte koralle en manon rouge terug voor sinterklaas!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74584469
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:17 schreef DaviniaHR het volgende:
linda, didy's beginnen altijd redelijk stug. lekker een paar nachten in je bedje leggen doet wonderen
Ik ben zo bang dat ik er melk op lek.. En Lotte heeft er overheen geplast, dus nu issie ook nog in de was geweest...muuh. Naja, er is dus hoop in ieder geval
Lotte!
Noah!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:43:06 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74584519
Ik heb vandaag weer eens een stuk gelopen met Oscar in de draagdoek maar ik krijg toch al snel flink last van mijn schaambeen. Echt jammer want Oscar valt letterlijk in slaap nog voor ik de deur uit ben. Zo knus!
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:47:40 #51
108648 cattie
lieve moeder
pi_74584649
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:41 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik ben zo bang dat ik er melk op lek.. En Lotte heeft er overheen geplast, dus nu issie ook nog in de was geweest...muuh. Naja, er is dus hoop in ieder geval
Melk kun je er prima uitwassen! Net als babyspuug.

BE, wat jammer dat je nog zo'n last hebt met dragen, hopelijk gaat dat snel beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')