abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74963089
Nou ja, het is ergonomisch gezien niet helemaal oké, maar het kindje ziet er niet echt uit alsof ie niet lekker zit, toch?
pi_74963371
Och Huups... dat mutsje! Die is echt heerlijk voor in de doek!! Heerlijk dat je meisje er zo van geniet!

Wij hebben zo genoten van de ellelange strandwandelingen in de doek... die beginnen hier tegenwoordig ook eerst met koppie vol in de wind om vervolgens compleet uitgeput in slaap te vallen en je heerlijk te laten rondbungelen

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74963405
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef Ssserpente het volgende:
Nou ja, het is ergonomisch gezien niet helemaal oké, maar het kindje ziet er niet echt uit alsof ie niet lekker zit, toch?
Nee, hij lijkt er niet mee te zitten inderdaaad, maar het lijkt mij zo vervelend, als ik zo zou hangen. Ik ga er maar vanuit dat wat ik niet lekker vindt, voor Lotte ook niet fijn is..
Lotte!
Noah!
pi_74963745
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:08 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nee, hij lijkt er niet mee te zitten inderdaaad, maar het lijkt mij zo vervelend, als ik zo zou hangen. Ik ga er maar vanuit dat wat ik niet lekker vindt, voor Lotte ook niet fijn is..
Agree!

Wat een heerlijke foto, Poppedein!
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 12:31:50 #280
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_74964007
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 11:57 schreef Ssserpente het volgende:

Pijn zal het hier niet van krijgen, maar als je vaak zo draagt heeft het invloed op de vorm van de heupjes. Wat bij ons bot is is bij baby's nog zacht en vervormbaar kraakbeen. Op de heupkop en in de heupkom zit kraakbeen, en in zo'n bungelhouding sluiten die twee niet goed op elkaar aan. (Wat heupdysplasie kan bevorderen bijvoorbeeld)

Het kindje kijkt weliswaar de ogen uit maar kan als het moe is van de indrukken zijn hoofd niet goed kwijt om in slaap te vallen. Vergelijk dit eens met de foto van Poppedein en haar meiske!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het van nature bolle rugje van baby's dat met het naar buiten dragen met het gezicht zich op onnatuurlijke wijze moet strekken langs de romp van de ouder...

/
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:32:29 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74964023
Macka!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74964402
Wat ziet dat er knus uit poppedein, ik krijg spontaan zin om zelf met Jamie naar t strand te gaan... alleen jammer genoeg regent t vandaag
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:47:38 #283
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74964444
Awww Poppedein wat een lekkere foto! Je krijgt er spontaan strand-zin van!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 24 november 2009 @ 12:54:29 #284
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_74964687
O heerlijk, zo'n strandfoto.
Wij zijn in de herfstvakantie naar het strand geweest:
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_74964887
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 10:20 schreef DaviniaHR het volgende:
pvoesss, ik snap het niet?

hoe krijg ik mijn nieuwe binana zacht? of gewoon 1 keertje wassen, kind uitpoepen en gebruiken?
Kersjes wilde een doek heel graag hebben en die zag ze bij de meeting toen wilde ik nog niet verkopen.
Dat was Zaterdag en gister heb ik hem te koop gezet en ze wilde hem heeeeeel graag.
Het plannetje was haar man overtuigen En dat is gelukt
pi_74964975
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 12:31 schreef Macka66 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Pijn zal het hier niet van krijgen, maar als je vaak zo draagt heeft het invloed op de vorm van de heupjes. Wat bij ons bot is is bij baby's nog zacht en vervormbaar kraakbeen. Op de heupkop en in de heupkom zit kraakbeen, en in zo'n bungelhouding sluiten die twee niet goed op elkaar aan. (Wat heupdysplasie kan bevorderen bijvoorbeeld)

Het kindje kijkt weliswaar de ogen uit maar kan als het moe is van de indrukken zijn hoofd niet goed kwijt om in slaap te vallen. Vergelijk dit eens met de foto van Poppedein en haar meiske!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het van nature bolle rugje van baby's dat met het naar buiten dragen met het gezicht zich op onnatuurlijke wijze moet strekken langs de romp van de ouder...

/[ afbeelding ]
I know, I know. Heb zelf heupdysplasie en da's erfelijk, dus heb me vrij goed ingelezen. Ik reageerde daarom ook specifiek op de opmerking dat het niet lekker zou zitten. Dat kan ik nl niet uit het filmpje opmaken. Maar dat het niet goed is, ben ik volledig met je eens.
pi_74965057
quote:
Op maandag 23 november 2009 18:08 schreef huuphuup het volgende:
[ afbeelding ]

oh en ik ben erg blij met dr warme-oren-mutsje nog wat aan de grote kant maar goed
Aww.

Ik heb een ringsling besteld van Mister Mirko die ik inmiddels binnen heb. Ik heb Ivan er één keer ingedaan, maar ik vind het lastig om het midden te vinden tussen te strak en te los. De arme gup begon zachtjes te kreunen toen hij tegen m'n tiet gesmoord werd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 13:41:02 #288
141844 Macka66
pi_74965548
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aww.

Ik heb een ringsling besteld van Mister Mirko die ik inmiddels binnen heb. Ik heb Ivan er één keer ingedaan, maar ik vind het lastig om het midden te vinden tussen te strak en te los. De arme gup begon zachtjes te kreunen toen hij tegen m'n tiet gesmoord werd.
Met een ringsling is het 't handigst en fijnst om je kindje er min of meer diagonaal in te steken. Voetjes dicht tegen jouw lijf aan en het hoofdje er iets verder van af. De ringsling moet zo strak aangespannen zijn dat 'ie voldoende steun biedt, en dat kan behoorlijk strak. Maar als het rugje niet meer kan bollen is het te strak.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_74965654
Draag je hem dan liggend of rechtop Claudia? Dat laatste mag ook al meteen, als je stevig weet aan te spannen.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 13:50:46 #290
141844 Macka66
pi_74965856
Vanwege het gesmoord tegen de tiet nam ik aan dat ze 'm liet liggen. Anders zit de sling iig veel te laag.
pi_74966492
Liggend, inderdaad. Rechtop durfde ik nog niet.

Hm, misschien had ik hem dan toch niet te strak tegen me aan. Hij zat op dat moment sowieso een beetje te mopperen, dus misschien heb ik die signalen niet goed geïnterpreteerd. Ik zal het gauw nog eens proberen, want ik vond het nu al heerlijk om zo met hem rond te lopen.

Het is lastig dat je alles van papier en filmpjes moet leren; even bij een winkel of zo langsgaan zou zoveel makkelijker zijn. Zouden ze me bij de geboortewinkel ermee kunnen helpen? Die zit hier praktisch om de hoek.
pi_74966584
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 13:50 schreef Macka66 het volgende:
Vanwege het gesmoord tegen de tiet nam ik aan dat ze 'm liet liggen. Anders zit de sling iig veel te laag.
Dat ja. Of het kindje scheef. Of de moeder heeft een heel flinke boezem. Of een combinatie.
Ik wilde het maar even zeker weten.

Eigenlijk ben ik sowieso meer een voorstander van rechtop dragen ivm onevenredige ontwikkeling van de heupjes. Als je je kind liggend draagt zou je regelmatig moeten afwisselen, maar in de praktijk doen veel dragers dat niet omdat zij of hun kind toch een voorkeurskant hebben.
En je mag een baby vanaf dag 1 rechtop dragen, mits je zo goed weet aan te spannen dat je hem/haar voldoende ondersteunt.

Waar woon je Claudia? Misschien weet ik iemand in je omgeving die eens mee kan kijken.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2009 @ 18:03:20 #293
141844 Macka66
pi_74968747
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Het is lastig dat je alles van papier en filmpjes moet leren; even bij een winkel of zo langsgaan zou zoveel makkelijker zijn. Zouden ze me bij de geboortewinkel ermee kunnen helpen? Die zit hier praktisch om de hoek.
Ik denk het niet. Je kunt misschien beter een keer naar Slingomama(.nl) toe op een inloopochtend of voor een draagconsult. Of er moet weer eens een draagdoektopicmeeting komen in A'dam
hint hint
pi_74969671
Of een Fokdraagworkshop in A'dam.
hinthint
Hardloper.
IG @webkim
pi_74969707
Ohja:
nieuwe Didy: linnen uiltjes.

Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:17:36 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_74970434
Wat een schattige uiltjes! Ik duim heel hard dat die ook in wol uitkomen...
pi_74971458
Nou vraag ik me af of Owlet voor deze uiltjes gaat
  dinsdag 24 november 2009 @ 21:07:51 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74971619
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 18:03 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Je kunt misschien beter een keer naar Slingomama(.nl) toe op een inloopochtend of voor een draagconsult. Of er moet weer eens een draagdoektopicmeeting komen in A'dam
hint hint
volgens mij wilde tinuviel een draagmeet organiseren.
is amstelveen. telt dat ook?

maar ff wachten tot ze weer kijkt hier.

die uiltjes zijn wel leuk!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator dinsdag 24 november 2009 @ 22:07:56 #299
5428 crew  miss_sly
pi_74974393
Poopedein wat ziet dat er heerlijk uit!
En Grijs ook, leuke foto

Mooie doek kleur en figuurtje. Ik wil alleen geen linnen.

Ik ben altijd voor een meet in (de omgeving van) Amsterdam Ik wil het heupdragen toch eens goed oefenen met een ervaren iemand, want ondanks filmpjes krijg ik het niet voor elkaar. Ook niet met de ringsling.

Ik hoop dat mijn meisje snel weer opknapt. Het arme ding had volgens ons veel hoofdpijn en vond alles te veel, wilde alleen in volledige stilte op schoot zitten. Ik heb haar dus al bijna een week niet kunnen dragen en dat mis ik echt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74984248
Bedankt voor het meedenken! Ik ben ook wel in voor een meeting/consult in omgeving Amsterdam. (Ik neem aan dat zoiets niet binnen een week of zo geregeld is, dus dan moet ik me wel weer fit genoeg voelen.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')