quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:11 schreef Spuuglokje het volgende:
Anitra, beterschap!
Noli, gelukkig valt het mee, maar ik zou ook schrikken hoor, van zo'n harde bobbel bij d'r knie.![]()
Hier is Sterre tijdens het BMX-en (een speciale les van school, vanmorgen) gevallen. Gelukkig had ze een helm op, want ze knalde dus met haar hoofd op de grond, nadat ze op zo'n schans uit balans raakte. Maar het stuur ramde keihard tegen haar bovenbeen en nu kan ze haar been nauwelijks meer bewegen door de pijn, en het is hartstikke blauw, en ze is misselijk (maar dat kon ook door die smak met haar hoofd tegen de grond komen). M'n man is nu met haar naar de dokter, om 14:50 moest ze er zijn, omdat ik om half vier weg moet met Tristan voor zijn zwemles. En dan komt Wouter ook nog eens om iets over half vier thuis! Alles tegelijk!Dat wordt een sleutel afgeven bij de buren en een briefje op de deur plakken, want anders weet ik het ook niet. Dikke kans namelijk dat mijn man niet op tijd terug is met Sterre. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat ze doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis om röntgenfoto's te maken.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:59 schreef trui het volgende:
he gets spuuglokje, dat klinkt als een hele nare val die sterre gemaakt heeft. inderdaad maar goed dat ze een helm op had. ik hoop dat 't meevalt allemaal.
anitra, wat akelig en eng. ik hoop dat 't snel beter met 'm gaat!
lishe, wat lijkt jouw dochter toch op de mijne. hier ook juffen die zich zorgen maken over haar wegdromen. ik vind 't lastig, aan de ene kant denk ik 'laat haar lekker dromen, nu kan 't nog, waar maken jullie je druk over'. aan de andere kant vind ik 't wel een rot idee als dat dromen misschien echt een onvermogen is, of als 't bijvoorbeeld voortkomt uit het feit dat ze zich daar niet prettig voelt. maar directe tips voor hoe je dat kunt trainen heb ik zo even niet voorhanden. vanmiddag had ze een vriendje te spelen mee gevraagd maar oef, dat is toch wel wat veel op de vrijdagmiddag. ze was zo moe dat 't samen spelen nogal moeizaam ging, zacht uitgedrukt.
net na school trouwens nog even een gesprekje gehad met de juf van m'n zoon, dat was hartstikke positief. 't gaat zo goed met 'm, heel fijn!![]()
quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:15 schreef lily het volgende:
Spuuglokje, wat vervelend allemaal (met Sterre)![]()
Ik hoop dat het meevalt (en godzijdank had ze een helm op)
[..]
Wat heerlijk, trui!
Bij ons geldt dat voor 1 zoon. Met onze oudste gaat het helemaal niet zo goed de laatste tijd, helaas
En waar we verder hopen dat Djulian snel weer opknapt van zijn forse virale infectie!quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:19 schreef debuurvrouw het volgende:
He gets Spuug, hopelijk valt het mee met Sterre...![]()
Dat is niet zo fijn Lily dat het met je kind niet goed gaat. Is het alleen op school of in algemene zin? Ik vind het niet goed gaan op school altijd zo doorijlen naar thuis. Bah! hopelijk komen jullie er gauw weer uit...
Nee dat snap ik. De wereld is al best overweldigend soms, ook voor "gewone"8 jarigen. Als ik tenminste kijk hoe emotioneel wiebelig mijn middelste soms is... Maar da's ook een enorm gevoelig tiep. met een heel groot rechtvaardigheidsgevoel wat m in de weg zit. en ja, sommige dingen houd je dan toch liever voor jezelf..quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:40 schreef lily het volgende:
Dat laatste heb ik me ook wel bedacht maar is moeilijk te zeggen Hij is er totaal niet mee bezig verder maar goed, ik weet niet wat er onbewust in hem omgaat. Maar als het al zo is dan is het maar een ietsiepietsie van alles wat er speelt.
Het is zo moeilijk om iemand te begrijpen die zichzelf niet begrijpt en dan ook nog maar 8 jaar oud is. Hij worstelt ook erg op sociaal gebied.
Ik kan er een boek over schrijven en zou graag heel veel willen vertellen over hoe hij is maar dat wil ik niet in verband met zijn privacy.
Toen Arwen zo ziek en hoge koorts had heb ik drinken bij haar gezet en gewoon telkens elk kwartiertje geprobeerd iig een slokje te laten drinken, gezegd dat het energie geeft. ( oke nu hoor ikdat nog telkens na, maar ik heb energie nodig mag ik wat drinkenquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:01 schreef Anitra het volgende:
Spuuglokje dat klinkt eng die val. Ik duim dat het mee valt. Sterkte
Lily wat naar en moeilijk.
Hier nog hetzelfde, net liep de koorts heel hoog op, bleek meneer de paracetamol uit gepoept te hebben, dus gelijk nieuwe gegeven. Hij luistert nu naar vertel cd van woezel en pip. Die hoofdpijn zit me niet lekker. Hij drinkt wel, maar met moeite. Iemand ideetjes om toch vocht binnen te krijgen, hij plast nog goed,maar 2 bekertjes is niet genoeg.
eventueel een waslapje om aan te zuigen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:41 schreef Anitra het volgende:
Waterijs kunnen we idd proberen. Hij heeft net weer iets gedronken. Hij zegt geen keelpijn te hebben maar slikken doet dus wel zeer. Ijs koelt ook dus dat gaan we straks proberen. Thanks!
dank dankquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Lily wat moeilijk dat het met je oudste niet zo lekker gaat. Sterkte daarmee.
Stemmetjes nadoen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:22 schreef snoopy het volgende:
Sterre
Spuug, herkenbaar dus dat gekopieer? Pfff, soms moet ik echt moeite doen om niet kwaad te worden
Mijn jongste zit de héle dag pieperige geluiden te maken. Alsof ie een cavia is die tussen de deur klem zit of zo. Ik word er gék van. En dan spreek ik hem er op aan en dan zegt ie met een piepstem 'ik zal het nooooit meer doen lieve mama' Grrrrrrrquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:23 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Stemmetjes nadoen.ook zoiets..... en het is niet iets bewusts maar zoooo lastig..
Hij kan het niet verwoorden. Het is een moeilijk en best druk en lastig kind (dat vriendje) heeft ook steeds minder andere vriendjes. Hoor ook meer moeders erover.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:24 schreef Spuuglokje het volgende:
Debuurvrouw, kun je het er met je middelste over hebben? Waarom hij zo van slag raakt door het spelen met hem? En dan niet als hij middenin zo'n dwarse bui zit natuurlijk.Maar waarschijnlijk heb je dat allang geprobeerd er uit te krijgen natuurlijk.
Oh!! daar zou ik echt gék van worden...quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Mijn jongste zit de héle dag pieperige geluiden te maken. Alsof ie een cavia is die tussen de deur klem zit of zo. Ik word er gék van. En dan spreek ik hem er op aan en dan zegt ie met een piepstem 'ik zal het nooooit meer doen lieve mama' Grrrrrrr
Ik denk dat je daar een goed punt hebt!quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:29 schreef Spuuglokje het volgende:
Hm. Twee grote broers. Dan is het waarschijnlijk zo dat hij denkt wél overmacht te hebben/bazig te kunnen doen tegen een leeftijdsgenootje, jouw zoon in dit geval (omdat ie dan niet tegen een grote broer hoeft op te boksen).
Ik word er ook gek van. Nou, hij doet het niet de héle dag, maar wel héél erg veel. En voornamelijk als ie weer eens lekker komt knuffelen. Dus dat begint meteen al 's morgens om 7 uur, meneer wordt wakker, duikt op ons bed en gaat piepen. HELP!quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:30 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh!! daar zou ik echt gék van worden...Ik hoor vooral vriendjes. of ineens een babystemmetje.
dat trek ik echt niet altijd..
dat zou echt fnuikend zijn voor mijn ochtendhumeurquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:33 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik word er ook gek van. Nou, hij doet het niet de héle dag, maar wel héél erg veel. En voornamelijk als ie weer eens lekker komt knuffelen. Dus dat begint meteen als 's morgens om 7 uur, meneer wordt wakker, duikt op ons bed en gaat piepen. HELP!
Dat deed mijn oudste ook!! echt tot vorig jaar nog ofzo. Bleek bij de "kenmerken" te staan kwam ik achter. is blijkbaar een spel wat je met alle kinderen kan spelen, en toch wat uitdaging voor jezelf uithalen ofzo....quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:57 schreef poemojn het volgende:
Hier speelt Juliette graag poesje. Vandaag had Myrthe een speurtocht voor haar gemaakt, dan deed ze net of ze dus las dat ze daarna in het kleine keukentje van Myrthe moest kijken. Uiteindelijk kwam ze bij de beloning: geknipte papiersnippers die kattenbrokjes voorstelden.
Hoe gaat het nu met Djulian en de andere zieken?
Oh, wat een opluchting Spuug! En wat een nare schrik zeg!quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Sterre heeft gelukkig niks gebroken!We hebben wel een wekadvies meegekregen voor vannacht, voor de zekerheid iedere 3 uur wekken, maar m'n man en ik hebben allebei het idee dat ze dat standaard moeten zeggen, volgens mij is het echt niet nodig. Ze is heel helder, kan d'r nek probleemloos bewegen etc. Dat been moet goed gekoeld worden, verder niks bijzonders. Gelukkig maar!
ik heb hier een pratende kikker,quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:23 schreef Vicky het volgende:
Spuug,voor Sterre! Fijn dat ze niets gebroken heeft.
Amber is af en toe ook ineens een poesje... af en toe zo irritant.
Ik word ook gillend gek van dat zeuren: mamaaas mag ik dit? Mamaaa mag ik dat?? Mamaaa ik wil ik wil ik wil
nah, want ze is inderdaad vreselijkquote:Op zaterdag 7 november 2009 11:29 schreef trui het volgende:
kun je niet sowieso een keer een gesprek met die moeder aangaan (al klinkt ze zelf ook vreselijk)
We hebben dinsdag een gesprek op school maar de ervaring leert ons dat er niet veel zal gebeuren. Basisscholen weten toch vaak niet wat ze met kinderen moeten die "gedragproblemen" enzo hebben.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:45 schreef sombie het volgende:
Lilly, heb je ook al met de leerkracht besproken wat je oudste vertelde? Misschien kan die er iets mee op school?
O ja, ik heb ook eens zo'n grote groep gehad. Dan kun je inderdaad niets, nergens kom je aan toe, met alle aparte programma's en instructies die je in het huidige onderwijs moet geven (en waar ik achtersta hoor! maar dan moet een groep wel kleiner!). Zo frustrerend. Wat heb ik daar vaak om gehuild.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:45 schreef lily het volgende:
We hebben dinsdag een gesprek op school maar de ervaring leert ons dat er niet veel zal gebeuren. Basisscholen weten toch vaak niet wat ze met kinderen moeten die "gedragproblemen" enzo hebben.
Ze hebben gewoonweg vaak niet de kennis en kunde (en geld) en het is gewoon moeilijk in een klas van 33 andere kinderen om ze de aandacht te geven die ze nodig hebben.
moeilijk is het
Jeetje Lily, daar zou ik ook witheet van worden. Van die mensen die geen benul hebben wat ze aanrichten met wat ze allemaal zo gemakkelijk uitkramen (zo'n moeder, bedoel ik dan). Je zou zo'n stokertje inderdaad door elkaar willen rammelen. maar of het wat uithaalt... Moeilijke situatie zeg!quote:Op zaterdag 7 november 2009 10:54 schreef lily het volgende:
Sterre![]()
Livelink, ook zeer herkenbaar;
in de zenuwen zitten als hij ergens spelen is (hoe zal het gaan? Is hij te druk; doet hij moeilijk?)
Hij voelt zich erg alleen op school, vertelde hij gisteren. Hij heeft 1 vriendje waarmee hij het meeste omgaat en bij wie hij zich prettig voelt, maar nu schijnt er een jongen te zijn die er aan alles aan doet om dat kapot te maken en dat vriendje te manipuleren om niet meer met D om te gaan (de moeder van dat joch is ook niet bepaald fan van mijn zoon, zeg maar, en uit dat ook tegen iedereen)
Ik heb de neiging dat ventje "in zijn nekvel" te pakken om hem uit te leggen dat ie enorm fout bezig is en meer kapot maakt dan hij beseft maar ja, ook hij is pas 8 jaar en ik weet niet of mijn bemoeienis nu zin heeft...of juist meer fout doet.
Juist de bemoeienissen van ouders maken vaak veel kapot!
moeilijk lilly, maar als moeder een pijnlijke kwestie.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:11 schreef lily het volgende:
Inderdaad lief van je, sombie.
De juf die hem begeleid heeft in groep 3 en 4 was ook zo'n lieverd en stak wel alle tijd in ons kind en toen ging het ook gelijk beter maar zij was overbodig en moest weg.
D is trouwens niet brutaal ofzo. Hij is weliswaar vaak "onhandelbaar" en druk en absoluut moeilijk te sturen, maar heeft geen grote mond. Hij is ook nog steeds best ontwapenend, en dat zien de meeste mensen ook, en dat is een geluk bij een ongeluk, zeg maar.
Stout; Hij liep 1,5 jaar voor op zijn klasgenoten maar deze "voorsprong" begint te slinken omdat ze er de aandacht niet meer aan schenken.
Hij hoort meer dan de helft van de tijd niet wat er van hem verwacht wordt. teveel prikkels om hem heen. De leerstof is nu nog steeds zo dat hij er mee weg komt maar als de jaren verstrijken zal dit minder worden natuurlijk.
Zijn slimheid (wat zijn enige voordeel op school is) wordt hierdoor alleen maar aangetast en dat vind ik dus ook erg kwalijk en zorgelijk.
hee, dat is mijn verhaalquote:Op zaterdag 7 november 2009 14:11 schreef lily het volgende:
Inderdaad lief van je, sombie.
De juf die hem begeleid heeft in groep 3 en 4 was ook zo'n lieverd en stak wel alle tijd in ons kind en toen ging het ook gelijk beter maar zij was overbodig en moest weg.
D is trouwens niet brutaal ofzo. Hij is weliswaar vaak "onhandelbaar" en druk en absoluut moeilijk te sturen, maar heeft geen grote mond. Hij is ook nog steeds best ontwapenend, en dat zien de meeste mensen ook, en dat is een geluk bij een ongeluk, zeg maar.
Stout; Hij liep 1,5 jaar voor op zijn klasgenoten maar deze "voorsprong" begint te slinken omdat ze er de aandacht niet meer aan schenken.
Hij hoort meer dan de helft van de tijd niet wat er van hem verwacht wordt. teveel prikkels om hem heen. De leerstof is nu nog steeds zo dat hij er mee weg komt maar als de jaren verstrijken zal dit minder worden natuurlijk.
Zijn slimheid (wat zijn enige voordeel op school is) wordt hierdoor alleen maar aangetast en dat vind ik dus ook erg kwalijk en zorgelijk.
mijn moeder en schoonmoeder spelen ook bijna altijd op safe.quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:42 schreef lady-wrb het volgende:
wel lief van oma en wat jammer dat de keuze dan niet de jouwe is.
mijn moeder speelt op safe. die zegt gewoon: zoek maar een jas uit, dan betaal ik hem.
ze heeft meer iets met "haar". als zij luca's haar te lang vindt, gaat ze met hem naar de kapper.
afgelopen herfstvakantie heb ik bij het logeren speciaal moeten zeggen dat ze niet naar de kapper mocht, omdat luca voor een ander (langer) kapsel aan het sparen was.
ze vindt het vast afschuwelijk. ze houdt van kort.
we hebben hier ook hele levensfasen staan: bob de bouwer, spongebob (met tussendoor een klein beetje thomas) en nu zitten we in de starwars-fase (als je denk dat thomas duur is: lego starwars is pas echt duurquote:Op dinsdag 10 november 2009 08:19 schreef lily het volgende:
Oh, renzell, wat erg![]()
(en wat zonde trouwens van dat Thomas spul)
Mijn moeder klaagt dus ook altijd over het lange haar van David en ik heb er echt genoeg van hoor. Ik weet het nu wel wel dat ze een kortgeknipt koppie leuker vindt. Ik hoor het wel drie keer per week al jaren lang.
Ze moest eens wagen met hem naar de kapper te gaan![]()
Hoe was het gesprek op school, lady-wrb?
Die straaaaaaaaaalt ermee ja, met zijn monsterjacket!quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:37 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Oeh renzell, wat erg!Hahaha, en 'Juus'
maar blij zijn ermee natuurlijk!
Lily en Livelink, wat rot als je kind niet zomaar aansluiting heeft of zelfs buitengesloten wordt.Ik ken het vanuit mezelf, werd als kind vaak slinks buitengesloten en dat geeft zó'n ellendig gevoel.
Bah, zeker als ouders dan ook nog eens bijdragen aan dat gevoel, belachelijk zeg!
![]()
Ik vond het net al stom dat een kindje bij M in de klas haar verjaardagsuitnodigingen in de klas zelf aan het uitdelen was. Tegen alle adviezen van de juffen in, want zo voelen kindjes die nauwelijks gevraagd worden zich natuurlijk al snel buiten de groep vallen. Zo suf dat een ouder (voorheen zelfs klasseouder) daar dan niet ff rekening mee houdt.
En nog een vraagje, wat vinden jullie een goed bedrag voor een cadeautje voor een kinderfeestje? Ik vind het steeds lastig en heb het idee dat ik misschien te dure dingen koop, omdat ik me niet kan voorstellen dat we vroeger ook voor 20-25 gulden een cadeautje kochten? Of moet ik het zo ook echt niet meer zien?
Dat is fijn, LB, daar heb je het voor gedaanquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:23 schreef Luchtbel het volgende:
Rewimo, je vroeg laatst nog of we nu echt meer tijd hebben samen. Daar had ik nog geen antwoord op gegeven. Maar ik denk dat we dat wel hebben nu. Het is natuurlijk wel zo dat ik veel werk en alles en Jolie wordt ook nog geregeld door anderen uit school gehaald en we hebben 's avonds vaak oppas. Maar het is nooit meer echt heel laat dat ik d'r kan halen en dan zijn we altijd zo thuis of zij is al thuis en dat scheelt wel veel.
goed dat wij niet in duitsland wonen. dan zit luca tot zijn bromfietscertificaat op een zitkussenquote:Op woensdag 11 november 2009 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben wel 2 auto's, dat maakt het iets makkelijker. En we hebben alle kinderen gevraagd om zelf een autozitje mee te nemen. Hier in Dld moeten ze tot 1.50m nog op een zitkussen. Sowieso niet meer kinderen dan gordels dus dan heb je er ook niet zoveel
Ah, dat maakt het inderdaad wel lastiger ja.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:06 schreef livelink het volgende:
Als het in onze eigen plaats is, zou ik dat zeker wel vragen aan de ouders, Renzell.
Maar in mijn woonplaats is niks op dit punt.
Ja, maar dan moet je wel goed weer hebben.... en mijn kinderen zijn in de herfst en in de winter jarig. Desondanks wel een speurtocht gedaan voor de oudste (in de winter).quote:Op woensdag 11 november 2009 10:06 schreef renzell het volgende:
Een kinderfeestje thuis lijkt mij echt verschrikkelijk trouwens!Ik zou ze veel liever meenemen het bos in, of naar een fijne speeltuin. Grote picknickmand met lekkere dingen mee en rausen maar.
't Is geloof ik 12 jaar of 1.50 mquote:Op woensdag 11 november 2009 09:50 schreef lady-wrb het volgende:
goed dat wij niet in duitsland wonen. dan zit luca tot zijn bromfietscertificaat op een zitkussen
Da's waar Grijs. Die van mij is in april jarig en op de een of andere manier is het altijd straaaaaaalend weer rond zijn verjaardag!quote:Op woensdag 11 november 2009 11:12 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je wel goed weer hebben.... en mijn kinderen zijn in de herfst en in de winter jarig. Desondanks wel een speurtocht gedaan voor de oudste (in de winter).
vind ik ook. Heb net de ha al gebeld, hij belt terug. M heeft ws de mex. griep.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Dat duurt lang zeg, Vicky
Snoop, wat zonde zeg, van het circus
poe, gelukkig!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is geloof ik 12 jaar of 1.50 m
Mn gevoel zegt dat ie wat oververmoeid en "gewoon" grieperig is ( moesten papa afgelopen week vroeg naar zn werk brengen omdat gipsepoot met de auto naar school gebracht moest worden en als papa op de fiets ging was ie niet op tijd trerug zodat mama kon werken) dus dat was de hele week erg vroeg uit bed...quote:Op zaterdag 14 november 2009 09:46 schreef Rewimo het volgende:
Hè vamp, wat naar joh, kan me voorstellen dat je je er niet lekker onder voeltHou hem goed in de gaten en luister naar je gevoel! Sterkte en beterschap voor hem
Vicky, ik las dat het met Amber alweer wat beter gaat? Gelukkig maar
Gymles op school...quote:Op zaterdag 14 november 2009 09:50 schreef Rewimo het volgende:
vamp, vergat ik te vragen: eentje in het gips ook nog? Wat is er gebeurd?
Ach ja... t houdt je van de straat!quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:03 schreef Rewimo het volgende:
Nou zeg, wat een pechOok voor jou. Zal ie nog wel een paar weken zoet mee zijn. En daarna jijzelf ook nog...
quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:15 schreef Vicky het volgende:
Vamp, beterschap daar!!
Vannacht 4x eruit geweest maar vanmorgrn kwam Amber om 8.30 vrolijk haar bed uit. Ze heeft praatjes voor 10 en heeft nog geen woord gerept over haar oor. Ik zeg er verder ook niets over. Heb nog geen temp gemeten, ga ik straks ff doen. Ze is kadootjes aan het uitzoeken en is er helemaal vol van dat Klaas straks op tv aankomt.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:37 schreef Vicky het volgende:
Net temp gemeten: 37,6. Hoop dat het niet weer omhoog gaat.
T Mickemonster stond vannacht in zn blote kont voor de wc.. alles uit onderbroek pyama, hevig zweten...quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:32 schreef Grijs het volgende:
Och allemaal zieke kindjes, beterschap!
Hier ook een zieke, de oudste kwam eergisteren erg hangerig uit school. 's Avonds bleek hij koorts te hebben en hij had ook hoofdpijn. Gisteren voelde hij zich overdag vrij goed, maar 's avonds weer koorts. Na wat paracetamol is hij gaan slapen, maar kwam even later beneden: "Mama, mama, ik heb verschrikkelijk gestolen!"
Dus ik vraag verbaasd wat hij dan gestolen heeft... Hij: "Ik heb het lek van Amsterdam doorgeslikt!" Ik check even of ik het goed heb verstaan: "Heb jij het lek van Amsterdam doorgeslikt?" Hij: "Ja!!!"
Ik heb hem maar even een paar slokjes water gegeven (misschien zat dat lek hem nog dwars) en daarna weer naar z'n bed gebracht. Hij is nog een paar keer wakker geworden, maar heeft toch nog redelijk geslapen. Hij voelt zich nu wel wat beter, maar is nog wel wat slapjes.
nee, ik ben het nu ook wel weer een beetje zat hoor!quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:55 schreef lily het volgende:
Job, super! gefeliciteerd
en Amber nog wat verhoging dus. Het wordt tijd dat ze weer helemaal opknapt, Vicky.
Het is zo niet leuk als je kind ziek is...bah
quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:15 schreef Lois het volgende:
Ik zocht nog een leuke smiley voor alle zieke kindjes maar dat lukt niet![]()
Beterschap voor alle kindjes met oorpijn, koorts, ijlen e.d.![]()
S. was de bel-Piet.quote:Op zondag 15 november 2009 21:45 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Hahahaha, renzell!!Te gek!
Wie was de belpiet?
Vicky, wat ontzettend rot toch dat het zo lang duurt! Veel sterkte, ik hoop echt dat jullie snel verlost zijn van alle ziek en zeer!
Hi hi, nee hoor Snoop, Juul die heeft alleen maar mooie chocodroompjes vannacht.quote:Op zondag 15 november 2009 21:49 schreef snoopy het volgende:
leuke dingen vamp
Gaat ie straks niet eng dromen Renz
Die van mij maakte zich al zorgen hoe Sinterklaas nou binnen kon komen vannacht. Maar toen had hij het al 'bedacht'! 'Door ons raam natuurlijk' dat staat altijd op een kier maar is wel op de eerste etage
En zingen moest met de voordeur open anders zou de Sint het misschien niet kunnen horen
Wat lief Snoop, de voordeur open. Hier zongen we met wijd open balkondeuren.quote:Op zondag 15 november 2009 21:49 schreef snoopy het volgende:
leuke dingen vamp
Gaat ie straks niet eng dromen Renz
Die van mij maakte zich al zorgen hoe Sinterklaas nou binnen kon komen vannacht. Maar toen had hij het al 'bedacht'! 'Door ons raam natuurlijk' dat staat altijd op een kier maar is wel op de eerste etage
En zingen moest met de voordeur open anders zou de Sint het misschien niet kunnen horen
Dat is mijn grootste angst bij Fleur. Ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden om zo de waarheid te verdraaien en nu nog steeds. Ik draai er letterlijk omheen. Ze weet wie bij ons op het dorp de pieten zijn (oa. oppasdochter), maar het geloof in sinterklaas e.d. dat is er. En ik weet dat ze een enorm rechtvaardigheidsgevoel heeft. Dus hoe groot haar kwaadheid en teleurstelling gaat zijn als ze er achterkomt dat het een groot spelletjes is. Ik zou het niet weten. Maar ik kan jouw gevoel goed begrijpen en ik probeer eigenlijk er naar toe te werken dat Fleur het zelf uitpluisd. De vragen die ze stelt die beantwoord ik meestal met een tegenvraag. Ik ga het d'r nog niet vertellen, maar ik ga ook niet glashard tegen d'r liegen. Ik kan dan simpelweg niet.quote:Op maandag 16 november 2009 00:31 schreef kissaa het volgende:
Mijn geloof in Sint en Piet was ook echt maar niet onvoorwaardelijk. Van kleins af aan werd mij verteld over de goede Sint en zijn pieten. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het kon dat Sint de Piet cadeautjes door de kachelpijp liet gooien/in je schoen stopten, en dat ze niet verbrandden. Hoe kon het paard over de nok van het dak lopen?
Toen mijn vragen te veel werden voor mijn ouders, hebben ze me de waarheid verteld.
Wat was ik boos! Ze hadden me al die jaren voorgelogen.
Terwijl een groot goed was: nooit liegen!
vanmorgen ahd ze 36,7 dus dat was netjes. Ze is gewoon naar school gegaan. Tegen de meester gezgd dat ze koorts had gehad en gevraagd of hij Amber wel wat beter in de gaten kon houden.quote:Op maandag 16 november 2009 15:49 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het met Amber vandaag, Vicky?
En in de herhaling, hoe heeft je middelste het kerkbezoek ervaren, TF?
Hij slaapt alquote:Op maandag 16 november 2009 20:35 schreef snoopy het volgende:
Rewimo, foto!
Morris heeft dit jaar op maandag een andere juf dan de rest van de week. Toen ik hem haalde sprak ze me even later in de gang aan: 'Het gaat zo fijn met Morris, hij ontwikkelt zich zo goed. Het is echt een moppie.'Mijn kind
Zal volgende keer eens vragen wat ze precies bedoelt met dat ontwikkelen, ik was nu alleen maar verbaasd dat ze me zo aansprak. Lekker gevoel is dat.
Wat heerlijk om te horen, snoopyquote:Op maandag 16 november 2009 20:35 schreef snoopy het volgende:
Morris heeft dit jaar op maandag een andere juf dan de rest van de week. Toen ik hem haalde sprak ze me even later in de gang aan: 'Het gaat zo fijn met Morris, hij ontwikkelt zich zo goed. Het is echt een moppie.'Mijn kind
![]()
het voelt zo stom, zo lang zit ze nog niet op school, maar ik mis gewoon wat..quote:Op maandag 16 november 2009 22:22 schreef renzell het volgende:
Oh Snoop, wat heerlijk om te horen, dat alles gewoon zomaar goed en fijn gaat!
Lastig hoor Vicky, lijkt me, zo'n school waar je een raar of zelfs naar gevoel bij hebt.Maar ik zou je gevoel daarover toch heel serieus nemen. Het is zo belangrijk dat je als ouder achter de school van je kind kunt staan! Goed dat je binnenkort een gesprekje hebt.
En beterschap voor Amber!Oorontsteking, bah, naar!
![]()
hoezo eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:58 schreef chacama het volgende:
Ik weet dat dit pedagogisch misschien totaal onverantwoord is, maar alles beter dan het ziekenhuis.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:16 schreef lily het volgende:
[..]
hoezo eigenlijk?
Ze kwakkelen nu toch al een tijdje. Het lijkt me helemaal geen slecht idee om haar even op te laten knappen in het ziekenhuis, eerlijk gezegd...
YES YES YES!!!!!! Hou vol!! Goed gedaan Amberquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Vicky het volgende:
Chacama, jij zegt wat ik zou willen zeggen...
tis heel dubbel! Die medicijnen MOETEN erin anders zal het niet beter gaan..
nou, de eerste dosis zit er in. Met z'n 2-en hebben we d'r in de houdgreep genomen. ZO goed als alles is erin gegaan. We hebben d'r beloont met een koekje.
Daarom gaf ik ook aan wat ik er bij voelde. Ik snap wat je zegt. Soms kan het ook echt een verademing zijn.Zeker als je met je handen in het haar zit en het ziekenhuis de beste oplossing is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:13 schreef lily het volgende:
Fijn dat het er nu in zit, Vicky
En ik weet ook best wat het is om een kind in het ziekenhuis te hebben, chacama en ik vond het een verademing toen.
Ik ben het gewoon niet eens met je stelling: alles beter dan het ziekenhuis maar dat is gewoon mijn mening, verder niks...
is er niet iets anders waar hij waarde aan hecht?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:27 schreef livelink het volgende:
Je hoeft het niet weg te halen, Rewimo. Ik heb net mijn zus gemaild om advies te vragen. Zij is lerares op een basisschool, dus ze kan er vanuit professioneel oogpunt wel wat van zeggen.
Even voor de mensen die het nu niet meer begrijpen een korte samenvatting; Job heeft zich ernstig misdragen en ik vroeg me af of het verantwoord was om hem te straffen dmv zijn verjaardag. Dus dat hij geen feestje krijgt en niet mag trakteren. Maar later dacht ik dat het ook niet zoveel zin had om dat hier te vragen.
Iets "zelf uitzoeken" mag toch best met behulp van meningen van anderen waar je jezelf dan wel of juist niet kunt vinden?!quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:11 schreef livelink het volgende:
Toch maar niet, sorry. Het was een beetje zinloos verhaal, waarbij ik om raad vroeg bij iets wat ik gewoon zelf moet uitzoeken.
Heel erg verdrietig van worden...Zou ik wel iig. Ik vind het al enorm lastig om het te lezen en zou ook echt niet kunnen bedenken wat je er voor straf tegenover zou kunnen zetten livelink.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:12 schreef livelink het volgende:
Ik heb hem nog nooit weten te bereiken, met welke straf dan ook, eerlijk gezegd. En ook niet met beloningen. Hij is volstrekt ongevoelig voor straffen en beloningen. Ik weet het dan nu ook echt niet meer, zijn gedrag van vandaag kan echt op geen enkele manier door de beugel, dat is het enige wat ik weet.
Maar wat moet je met een jongetje die als verklaring geeft dat hij nou eenmaal boze hersens heeft en dat boze hersens geen spijt kunnen hebben?
Haha ja gezellige straf is altijd welkom natuurlijkquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:31 schreef livelink het volgende:
Ja, hij wil wel huisarrest. De vorige keer vond hij dat erg gezellig. En hij vindt het ook wel logisch als wij hem nooit meer willen knuffelen, maar daar beginnen wij natuurlijk niet aan. En ik ben ook wel erg verdrietig, ja. Ik heb vanavond mensen gebeld die me konden vertellen dat hij toch ook echt wel heel erg lief kan zijn. Dat moest ik ook wel even horen, nog.
Nee, het heeft geen zin, dus ik straf hem niet steeds zwaarder of zo. Ik geloof dat hij het uiteindelijk het ergste vindt als ik hem dwing er met mij over te praten. Dat wil hij sowieso al niet en als ik hem dan vasthou en hem me aan laat kijken, dan is dat voor hem al een enorme straf. En verder zullen we toch moeten afwachten wat de psychologe er van gaat zeggen.
Poeh Livelink, wat rot. Het lijkt me heel lastig om niet of maar zo moeilijk soms te kunnen doordringen tot je kind. Ik kan me je onmacht goed voorstellen zeg!quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:12 schreef livelink het volgende:
Ik heb hem nog nooit weten te bereiken, met welke straf dan ook, eerlijk gezegd. En ook niet met beloningen. Hij is volstrekt ongevoelig voor straffen en beloningen. Ik weet het dan nu ook echt niet meer, zijn gedrag van vandaag kan echt op geen enkele manier door de beugel, dat is het enige wat ik weet.
Maar wat moet je met een jongetje die als verklaring geeft dat hij nou eenmaal boze hersens heeft en dat boze hersens geen spijt kunnen hebben?
al geprobeerdquote:Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Vicky, eet ze graag danoontjes? Daar roerden wij het altijd doorheen. Danoontjes smaken van zichzelf zo sterk dat je de AB niet meer proeft
Hoe lang moet ze die antibiotica Vicky?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef Vicky het volgende:
jeetje Livelink, nogmaals een
Chacama, de nachten gaan, dankzij een zetpil, gped!. Ab vanmorgen was weer drama. Amber heeft 0.5 ml zelf gedaan en toen wilde ze niet meer. Toen maar weer in de houdgreep genomen voor de rest. Het is erin gegaan maar vraag niet hoe.... En dat 3x per dag.. Ben blij dat M. nog thuis is want alleen zou het me niet lukken.
Hoe isset met de andere zieken?
Ik denk dat hij al wel bij is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:57 schreef Vicky het volgende:
Klinkt leuk Grijs!!Amber heeft net zelf de ab. in d'r mond gespoten
Hoppaaaaaa, stoere chick!quote:Op woensdag 18 november 2009 13:57 schreef Vicky het volgende:
Klinkt leuk Grijs!!Amber heeft net zelf de ab. in d'r mond gespoten
Dubbel stoer!!quote:
Daar kwam ik nog snel even voor kijken. En jeutje wat super!!!quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dubbel stoer!!
Ze heeft het net weer zelf gedaan.. Wel in 4 keer maar toch. Druppie ab, slokje melk...
pfff er valt een last van mijn schouders!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |