Mn gevoel zegt dat ie wat oververmoeid en "gewoon" grieperig is ( moesten papa afgelopen week vroeg naar zn werk brengen omdat gipsepoot met de auto naar school gebracht moest worden en als papa op de fiets ging was ie niet op tijd trerug zodat mama kon werken) dus dat was de hele week erg vroeg uit bed...quote:Op zaterdag 14 november 2009 09:46 schreef Rewimo het volgende:
Hè vamp, wat naar joh, kan me voorstellen dat je je er niet lekker onder voeltHou hem goed in de gaten en luister naar je gevoel! Sterkte en beterschap voor hem
Vicky, ik las dat het met Amber alweer wat beter gaat? Gelukkig maar
Gymles op school...quote:Op zaterdag 14 november 2009 09:50 schreef Rewimo het volgende:
vamp, vergat ik te vragen: eentje in het gips ook nog? Wat is er gebeurd?
Ach ja... t houdt je van de straat!quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:03 schreef Rewimo het volgende:
Nou zeg, wat een pechOok voor jou. Zal ie nog wel een paar weken zoet mee zijn. En daarna jijzelf ook nog...
quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:15 schreef Vicky het volgende:
Vamp, beterschap daar!!
Vannacht 4x eruit geweest maar vanmorgrn kwam Amber om 8.30 vrolijk haar bed uit. Ze heeft praatjes voor 10 en heeft nog geen woord gerept over haar oor. Ik zeg er verder ook niets over. Heb nog geen temp gemeten, ga ik straks ff doen. Ze is kadootjes aan het uitzoeken en is er helemaal vol van dat Klaas straks op tv aankomt.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:37 schreef Vicky het volgende:
Net temp gemeten: 37,6. Hoop dat het niet weer omhoog gaat.
T Mickemonster stond vannacht in zn blote kont voor de wc.. alles uit onderbroek pyama, hevig zweten...quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:32 schreef Grijs het volgende:
Och allemaal zieke kindjes, beterschap!
Hier ook een zieke, de oudste kwam eergisteren erg hangerig uit school. 's Avonds bleek hij koorts te hebben en hij had ook hoofdpijn. Gisteren voelde hij zich overdag vrij goed, maar 's avonds weer koorts. Na wat paracetamol is hij gaan slapen, maar kwam even later beneden: "Mama, mama, ik heb verschrikkelijk gestolen!"
Dus ik vraag verbaasd wat hij dan gestolen heeft... Hij: "Ik heb het lek van Amsterdam doorgeslikt!" Ik check even of ik het goed heb verstaan: "Heb jij het lek van Amsterdam doorgeslikt?" Hij: "Ja!!!"
Ik heb hem maar even een paar slokjes water gegeven (misschien zat dat lek hem nog dwars) en daarna weer naar z'n bed gebracht. Hij is nog een paar keer wakker geworden, maar heeft toch nog redelijk geslapen. Hij voelt zich nu wel wat beter, maar is nog wel wat slapjes.
nee, ik ben het nu ook wel weer een beetje zat hoor!quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:55 schreef lily het volgende:
Job, super! gefeliciteerd
en Amber nog wat verhoging dus. Het wordt tijd dat ze weer helemaal opknapt, Vicky.
Het is zo niet leuk als je kind ziek is...bah
quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:15 schreef Lois het volgende:
Ik zocht nog een leuke smiley voor alle zieke kindjes maar dat lukt niet![]()
Beterschap voor alle kindjes met oorpijn, koorts, ijlen e.d.![]()
S. was de bel-Piet.quote:Op zondag 15 november 2009 21:45 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Hahahaha, renzell!!Te gek!
Wie was de belpiet?
Vicky, wat ontzettend rot toch dat het zo lang duurt! Veel sterkte, ik hoop echt dat jullie snel verlost zijn van alle ziek en zeer!
Hi hi, nee hoor Snoop, Juul die heeft alleen maar mooie chocodroompjes vannacht.quote:Op zondag 15 november 2009 21:49 schreef snoopy het volgende:
leuke dingen vamp
Gaat ie straks niet eng dromen Renz
Die van mij maakte zich al zorgen hoe Sinterklaas nou binnen kon komen vannacht. Maar toen had hij het al 'bedacht'! 'Door ons raam natuurlijk' dat staat altijd op een kier maar is wel op de eerste etage
En zingen moest met de voordeur open anders zou de Sint het misschien niet kunnen horen
Wat lief Snoop, de voordeur open. Hier zongen we met wijd open balkondeuren.quote:Op zondag 15 november 2009 21:49 schreef snoopy het volgende:
leuke dingen vamp
Gaat ie straks niet eng dromen Renz
Die van mij maakte zich al zorgen hoe Sinterklaas nou binnen kon komen vannacht. Maar toen had hij het al 'bedacht'! 'Door ons raam natuurlijk' dat staat altijd op een kier maar is wel op de eerste etage
En zingen moest met de voordeur open anders zou de Sint het misschien niet kunnen horen
Dat is mijn grootste angst bij Fleur. Ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden om zo de waarheid te verdraaien en nu nog steeds. Ik draai er letterlijk omheen. Ze weet wie bij ons op het dorp de pieten zijn (oa. oppasdochter), maar het geloof in sinterklaas e.d. dat is er. En ik weet dat ze een enorm rechtvaardigheidsgevoel heeft. Dus hoe groot haar kwaadheid en teleurstelling gaat zijn als ze er achterkomt dat het een groot spelletjes is. Ik zou het niet weten. Maar ik kan jouw gevoel goed begrijpen en ik probeer eigenlijk er naar toe te werken dat Fleur het zelf uitpluisd. De vragen die ze stelt die beantwoord ik meestal met een tegenvraag. Ik ga het d'r nog niet vertellen, maar ik ga ook niet glashard tegen d'r liegen. Ik kan dan simpelweg niet.quote:Op maandag 16 november 2009 00:31 schreef kissaa het volgende:
Mijn geloof in Sint en Piet was ook echt maar niet onvoorwaardelijk. Van kleins af aan werd mij verteld over de goede Sint en zijn pieten. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het kon dat Sint de Piet cadeautjes door de kachelpijp liet gooien/in je schoen stopten, en dat ze niet verbrandden. Hoe kon het paard over de nok van het dak lopen?
Toen mijn vragen te veel werden voor mijn ouders, hebben ze me de waarheid verteld.
Wat was ik boos! Ze hadden me al die jaren voorgelogen.
Terwijl een groot goed was: nooit liegen!
vanmorgen ahd ze 36,7 dus dat was netjes. Ze is gewoon naar school gegaan. Tegen de meester gezgd dat ze koorts had gehad en gevraagd of hij Amber wel wat beter in de gaten kon houden.quote:Op maandag 16 november 2009 15:49 schreef livelink het volgende:
Hoe gaat het met Amber vandaag, Vicky?
En in de herhaling, hoe heeft je middelste het kerkbezoek ervaren, TF?
Hij slaapt alquote:Op maandag 16 november 2009 20:35 schreef snoopy het volgende:
Rewimo, foto!
Morris heeft dit jaar op maandag een andere juf dan de rest van de week. Toen ik hem haalde sprak ze me even later in de gang aan: 'Het gaat zo fijn met Morris, hij ontwikkelt zich zo goed. Het is echt een moppie.'Mijn kind
Zal volgende keer eens vragen wat ze precies bedoelt met dat ontwikkelen, ik was nu alleen maar verbaasd dat ze me zo aansprak. Lekker gevoel is dat.
Wat heerlijk om te horen, snoopyquote:Op maandag 16 november 2009 20:35 schreef snoopy het volgende:
Morris heeft dit jaar op maandag een andere juf dan de rest van de week. Toen ik hem haalde sprak ze me even later in de gang aan: 'Het gaat zo fijn met Morris, hij ontwikkelt zich zo goed. Het is echt een moppie.'Mijn kind
![]()
het voelt zo stom, zo lang zit ze nog niet op school, maar ik mis gewoon wat..quote:Op maandag 16 november 2009 22:22 schreef renzell het volgende:
Oh Snoop, wat heerlijk om te horen, dat alles gewoon zomaar goed en fijn gaat!
Lastig hoor Vicky, lijkt me, zo'n school waar je een raar of zelfs naar gevoel bij hebt.Maar ik zou je gevoel daarover toch heel serieus nemen. Het is zo belangrijk dat je als ouder achter de school van je kind kunt staan! Goed dat je binnenkort een gesprekje hebt.
En beterschap voor Amber!Oorontsteking, bah, naar!
![]()
hoezo eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:58 schreef chacama het volgende:
Ik weet dat dit pedagogisch misschien totaal onverantwoord is, maar alles beter dan het ziekenhuis.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:16 schreef lily het volgende:
[..]
hoezo eigenlijk?
Ze kwakkelen nu toch al een tijdje. Het lijkt me helemaal geen slecht idee om haar even op te laten knappen in het ziekenhuis, eerlijk gezegd...
YES YES YES!!!!!! Hou vol!! Goed gedaan Amberquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Vicky het volgende:
Chacama, jij zegt wat ik zou willen zeggen...
tis heel dubbel! Die medicijnen MOETEN erin anders zal het niet beter gaan..
nou, de eerste dosis zit er in. Met z'n 2-en hebben we d'r in de houdgreep genomen. ZO goed als alles is erin gegaan. We hebben d'r beloont met een koekje.
Daarom gaf ik ook aan wat ik er bij voelde. Ik snap wat je zegt. Soms kan het ook echt een verademing zijn.Zeker als je met je handen in het haar zit en het ziekenhuis de beste oplossing is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:13 schreef lily het volgende:
Fijn dat het er nu in zit, Vicky
En ik weet ook best wat het is om een kind in het ziekenhuis te hebben, chacama en ik vond het een verademing toen.
Ik ben het gewoon niet eens met je stelling: alles beter dan het ziekenhuis maar dat is gewoon mijn mening, verder niks...
is er niet iets anders waar hij waarde aan hecht?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:27 schreef livelink het volgende:
Je hoeft het niet weg te halen, Rewimo. Ik heb net mijn zus gemaild om advies te vragen. Zij is lerares op een basisschool, dus ze kan er vanuit professioneel oogpunt wel wat van zeggen.
Even voor de mensen die het nu niet meer begrijpen een korte samenvatting; Job heeft zich ernstig misdragen en ik vroeg me af of het verantwoord was om hem te straffen dmv zijn verjaardag. Dus dat hij geen feestje krijgt en niet mag trakteren. Maar later dacht ik dat het ook niet zoveel zin had om dat hier te vragen.
Iets "zelf uitzoeken" mag toch best met behulp van meningen van anderen waar je jezelf dan wel of juist niet kunt vinden?!quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:11 schreef livelink het volgende:
Toch maar niet, sorry. Het was een beetje zinloos verhaal, waarbij ik om raad vroeg bij iets wat ik gewoon zelf moet uitzoeken.
Heel erg verdrietig van worden...Zou ik wel iig. Ik vind het al enorm lastig om het te lezen en zou ook echt niet kunnen bedenken wat je er voor straf tegenover zou kunnen zetten livelink.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:12 schreef livelink het volgende:
Ik heb hem nog nooit weten te bereiken, met welke straf dan ook, eerlijk gezegd. En ook niet met beloningen. Hij is volstrekt ongevoelig voor straffen en beloningen. Ik weet het dan nu ook echt niet meer, zijn gedrag van vandaag kan echt op geen enkele manier door de beugel, dat is het enige wat ik weet.
Maar wat moet je met een jongetje die als verklaring geeft dat hij nou eenmaal boze hersens heeft en dat boze hersens geen spijt kunnen hebben?
Haha ja gezellige straf is altijd welkom natuurlijkquote:Op dinsdag 17 november 2009 22:31 schreef livelink het volgende:
Ja, hij wil wel huisarrest. De vorige keer vond hij dat erg gezellig. En hij vindt het ook wel logisch als wij hem nooit meer willen knuffelen, maar daar beginnen wij natuurlijk niet aan. En ik ben ook wel erg verdrietig, ja. Ik heb vanavond mensen gebeld die me konden vertellen dat hij toch ook echt wel heel erg lief kan zijn. Dat moest ik ook wel even horen, nog.
Nee, het heeft geen zin, dus ik straf hem niet steeds zwaarder of zo. Ik geloof dat hij het uiteindelijk het ergste vindt als ik hem dwing er met mij over te praten. Dat wil hij sowieso al niet en als ik hem dan vasthou en hem me aan laat kijken, dan is dat voor hem al een enorme straf. En verder zullen we toch moeten afwachten wat de psychologe er van gaat zeggen.
Poeh Livelink, wat rot. Het lijkt me heel lastig om niet of maar zo moeilijk soms te kunnen doordringen tot je kind. Ik kan me je onmacht goed voorstellen zeg!quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:12 schreef livelink het volgende:
Ik heb hem nog nooit weten te bereiken, met welke straf dan ook, eerlijk gezegd. En ook niet met beloningen. Hij is volstrekt ongevoelig voor straffen en beloningen. Ik weet het dan nu ook echt niet meer, zijn gedrag van vandaag kan echt op geen enkele manier door de beugel, dat is het enige wat ik weet.
Maar wat moet je met een jongetje die als verklaring geeft dat hij nou eenmaal boze hersens heeft en dat boze hersens geen spijt kunnen hebben?
al geprobeerdquote:Op woensdag 18 november 2009 11:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Vicky, eet ze graag danoontjes? Daar roerden wij het altijd doorheen. Danoontjes smaken van zichzelf zo sterk dat je de AB niet meer proeft
Hoe lang moet ze die antibiotica Vicky?quote:Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef Vicky het volgende:
jeetje Livelink, nogmaals een
Chacama, de nachten gaan, dankzij een zetpil, gped!. Ab vanmorgen was weer drama. Amber heeft 0.5 ml zelf gedaan en toen wilde ze niet meer. Toen maar weer in de houdgreep genomen voor de rest. Het is erin gegaan maar vraag niet hoe.... En dat 3x per dag.. Ben blij dat M. nog thuis is want alleen zou het me niet lukken.
Hoe isset met de andere zieken?
Ik denk dat hij al wel bij is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 november 2009 13:57 schreef Vicky het volgende:
Klinkt leuk Grijs!!Amber heeft net zelf de ab. in d'r mond gespoten
Hoppaaaaaa, stoere chick!quote:Op woensdag 18 november 2009 13:57 schreef Vicky het volgende:
Klinkt leuk Grijs!!Amber heeft net zelf de ab. in d'r mond gespoten
Dubbel stoer!!quote:
Daar kwam ik nog snel even voor kijken. En jeutje wat super!!!quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dubbel stoer!!
Ze heeft het net weer zelf gedaan.. Wel in 4 keer maar toch. Druppie ab, slokje melk...
pfff er valt een last van mijn schouders!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |