Nu al? Die problemen zijn er al twintig jaar, zo niet langer, alleen destijds werden ze niet erkend. Als er problemen waren met een allochtoon gezin (niet alleen moslims), dan werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'. Allochtonen konden overal terecht met klachten. Ik weet uit mijn omgeving van iemand die afspraken voor monteurs moest maken en een allochtoon had een bureau ingeschakeld vanwege discrimininatie omdat de monteur geen werkzaamheden had uitgevoerd - omdat betreffende allochtoon geen gas, water en licht had aan laten sluiten en de monteur dus geen stroom kon gebruiken. Of van een ander geval waar brand was in een flatgebouw omdat een gezin op open vuur in de woonkamer kookte - nadat omwonenden melding hadden gemaakt omdat ze bezorgd waren, werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'.quote:Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
Relatief veel islamitische immigranten daarintegen zorgen wel voor problemen. Participeren minder in de nederlandse samenleving, integratie lukt slecht, pinnen zich stevig vast aan hun cultuur en geloof, hun geloof botst met de nederlandse normen en waarden. En dit terwijl islamieten hier pas 50 jaar wonen: en nu al heb je problemen. Omdat relatief veel islamieten willen dat hun geloof zich in Europa verspreid, zij willen dat hun geloof de dominante religie in Europa - op den duur - wordt.
Jawel. Want ook het Christendom is een imperialistische godsdienst die hier eigenlijk niet thuis hoort. En ik doe er dan ook niet aan mee. Neem bijvoorbeeld de viering van Kerst en van Pasen. Met kerst zetten we een kerstboom neer, en met pasen zoeken we paaseieren. Christelijk? Nee, van oorsprong heidense Germaanse tradities!quote:Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
Waarbij Igen (weet ik uit vorige discussies) het niet zo op het christendom heeft. Maar je kan het het christendom en de islam in Nederland NIET op dezelfde manier benaderen. Het christendom is de identiteit (geweest) van de autochtone Nederlanders. De mensen die hier al duizenden jaren wonen.
Dat het Jodendom geen evangelisatieopdracht kent is inderdaad een groot voordeel van dat geloof.quote:De islam daarintegen is geintroduceerd met de komst van immigranten, uit een ander deel van de wereld. Net zoals het jodendom met de komst van immigranten is gebracht naar Nederland.
En nu moet je goed opletten op de theologie tussen het jodendom en de islam. Het jodendom kent geen bekering en wilt geen wereldheerschappij onder het jodendom. Joden willen van Nederland ook geen joodse staat maken. Islam daarintegen streeft wel naar wereldheerschappij, dus ook naar dominantie van de islam in Europa en Nederland.
Je ziet het verschil tussen joodse en islamitische immigranten: joden zorgen (nauwelijks) voor problemen, willen van nederland geen joods land maken, zette zich niet af tegen autochtone nederlanders. Zorgen dus niet voor problemen.
Relatief veel islamitische immigranten daarintegen zorgen wel voor problemen. Participeren minder in de nederlandse samenleving, integratie lukt slecht, pinnen zich stevig vast aan hun cultuur en geloof, hun geloof botst met de nederlandse normen en waarden. En dit terwijl islamieten hier pas 50 jaar wonen: en nu al heb je problemen. Omdat relatief veel islamieten willen dat hun geloof zich in Europa verspreid, zij willen dat hun geloof de dominante religie in Europa - op den duur - wordt.
Maar de Islam kan die waarden in de praktijk niet zelfstandig terugdringen. Daar hebben ze hetzij de hulp van een jezelf-wegcijfer-partij als de PvdA voor nodig, of van christelijke partijen als het CDA of de CU die zelf ook deze waarden liever kwijt dan rijk zijn.quote:Jullie voorouders hebben gestreden voor gelijke rechten tussen mannen en vrouwen, rechten voor homoseksuelen, scheiding van kerk en staat, kritiek op religie is toegestaan etc. En die waarden worden teruggedrongen door de opkomst van de islam. Omdat de islam, de ideologie, haaks op deze waarden staat.
En tóch vier je het. Hoe komt dat? Omdat dat jullie identiteit is.quote:Op maandag 9 november 2009 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Kerst en pasen is voor mij de kerstboom en eieren zoeken. Met de christelijke invulling ervan heb ik echt helemaal niks.
. Ik heb het over het christendom én humanisme én de waarden waar jullie voorouders voor hebben gestreden...quote:En ook de scheiding van kerk en staat en de gelijke rechten van man en vrouw hebben volgens mij niks met het Christendom te maken, zoals bijvoorbeeld de SGP in de praktijk overduidelijk laat zien
Wilders heeft het over de joods-christelijke-humanistische cultuur. Kijk maar in zijn partijprogramma van de site van de PVV.quote:Het is ook wel kenmerkend dat jij over Christelijke, humanistische wortels begint. Wilders en Merkel doen dat niet. Die hebben het alleen over een Joods-Christelijke cultuur. En daar pas ik voor, want ik ben niet Joods en niet Christelijk. Punt.
[..]
En waarbij je dus zeker niet de problemen met verschillende culturen en religies moet bagatliseren. En dat gebeurt nu nog veel te veel. Kijk maar naar de wereld: noem eens 1 land waar veel culturen en religies in vrede en zonder geweld en spanningen naast elkaar samen leven? Bestaat dat wel, kan jij een paar landen opnoemen?quote:Dat is een heel valide argument. In de zomer ben ik met de trein naar Istanboel en terug geweest, en nergens voelde ik me minder thuis dan bij de terugkomst in Amsterdam-Zuidoost.
Ik vind ook dat we in het verleden te enthousiast met de massa-immigratie zijn geweest. Ik ben ook een sterk voorstander van een stevige grens om het Fort Europa, waar je niet zomaar naar binnen kunt.
Maar ik vind tegelijk dat onze samenleving bestaat uit de mensen die er nu zijn. Ook al had je sommige mensen liever niet hier gehad - ze zijn er nu eenmaal en daar moet je maar het beste van maken.
Bedoelde je het tegen mij...?quote:Op maandag 9 november 2009 23:28 schreef sneakypete het volgende:
Dit is louter interesse, maar ik had geen zin in een PM: wat voor een 'allochtoon' ben jij eigenlijk?
Ja dat klopt.quote:Op maandag 9 november 2009 23:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nu al? Die problemen zijn er al twintig jaar, zo niet langer, alleen destijds werden ze niet erkend. Als er problemen waren met een allochtoon gezin (niet alleen moslims), dan werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'. Allochtonen konden overal terecht met klachten. Ik weet uit mijn omgeving van iemand die afspraken voor monteurs moest maken en een allochtoon had een bureau ingeschakeld vanwege discrimininatie omdat de monteur geen werkzaamheden had uitgevoerd - omdat betreffende allochtoon geen gas, water en licht had aan laten sluiten en de monteur dus geen stroom kon gebruiken. Of van een ander geval waar brand was in een flatgebouw omdat een gezin op open vuur in de woonkamer kookte - nadat omwonenden melding hadden gemaakt omdat ze bezorgd waren, werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'.
En zo komt het nou dat mensen zich in Nederland niet aanpassen. Omdat we ze twintig, dertig jaar verteld hebben dat dat helemaal niet hoeft.
Ben ik niet met je eens. Ik denk niet dat je de geschiedenis van onze samenleving moet negeren bij het beoordelen van de huidige samenleving. Dat heeft niets te maken met goed of fout, maar het is wel anders. Bepaalde gebruiken van het Christendom/de cultuur die de meeste christenen hadden worden meer geaccepteerd omdat we ze al lang kennen en de meeste mensen denken dat kerst een christelijk feest is. Uiteindelijk is betekenis ook iets persoonlijks, als iemand kerst associeert met christendom, dan is het voor hem/haar een christelijk feest. Ook al is het dat van oorsprong niet.quote:Op maandag 9 november 2009 23:36 schreef Igen het volgende:
Jawel. Want ook het Christendom is een imperialistische godsdienst die hier eigenlijk niet thuis hoort. En ik doe er dan ook niet aan mee. Neem bijvoorbeeld de viering van Kerst en van Pasen. Met kerst zetten we een kerstboom neer, en met pasen zoeken we paaseieren. Christelijk? Nee, van oorsprong heidense Germaanse tradities!
Dat moet je niet collectief bepalen en al helemaal niet van overheidswege. Dat moet een individu voor zichzelf bepalen. De overheid kan slechts niet-conforme handelingen strafbaarstellen om een norm te confirmeren, dat er tienduizenden, honderdduizenden moslims perfect de combinatie religie/cultuur met de Nederlandse normen en waarden kunnen combineren - staat als een huis.quote:Op maandag 9 november 2009 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
Want niet elke cultuur / religie gaat samen met de nederlandse normen en waarden.
Interessant, dat wist ik niet. Hij begon met de 'joods-christelijke' traditie, maar blijkbaar heeft hij zijn standpunt intussen ongemerkt aangepast en het humanisme toegevoegd. Maar alsnog geeft dat niet erg veel vertrouwen erin dat Wilders de humanistische traditie daadwerkelijk gelijkwaardig met het christelijke geloof acht.quote:Op maandag 9 november 2009 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wilders heeft het over de joods-christelijke-humanistische cultuur. Kijk maar in zijn partijprogramma van de site van de PVV.
Waarbij hij, zoals ik al in de vorige post heb gezegd, het joodse erbij heeft gevoegd. Wellicht omdat joden in de loop van de tijd in de nederlandse en europese samenleving zijn opgegaan.
Bulgarije bijvoorbeeld, daar leven een Christelijke meerderheid en een Islamitische minderheid al tijden vredig samen.quote:[..]
En waarbij je dus zeker niet de problemen met verschillende culturen en religies moet bagatliseren. En dat gebeurt nu nog veel te veel. Kijk maar naar de wereld: noem eens 1 land waar veel culturen en religies in vrede en zonder geweld en spanningen naast elkaar samen leven? Bestaat dat wel, kan jij een paar landen opnoemen?
Nee, hij zei humanistische er altijd al bij.quote:Op maandag 9 november 2009 23:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Interessant, dat wist ik niet. Hij begon met de 'joods-christelijke' traditie, maar blijkbaar heeft hij zijn standpunt intussen ongemerkt aangepast en het humanisme toegevoegd. Dat geeft niet erg veel vertrouwen erin dat Wilders de humanistische traditie daadwerkelijk gelijkwaardig met het christelijke geloof acht.
De moslims daar zijn geen immigranten van buiten Europa...ik doelde meer daarop.quote:Bulgarije bijvoorbeeld, daar leven een Christelijke meerderheid en een Islamitische minderheid al tijden vredig samen.
O zo. Dan weet ik het ook niet.quote:Op maandag 9 november 2009 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De moslims daar zijn geen immigranten van buiten Europa...ik doelde meer daarop.
Toch heeft het Nederlands bijvoorbeeld in de taal wel veel jiddische woorden opgenomen, eten we bagels en met pasen matzes. Dus de invloed is er.quote:Op maandag 9 november 2009 23:47 schreef Bowlingbal het volgende:
Sinds wanneer is de Joodse cultuur in de Nederlands-Christelijke opgegaan? Van honderden jaren geleden tot 70 jaar geleden moest niemand er iets van hebben. Toen kwam WO2, en in die tijd zijn er velen gevlucht of vermoord, hoe tragisch dat ook is. In Nederland zijn ook niet echt wijken te vinden met, bijvoorbeeld orthodoxe Joden zoals je die in België wel hebt.
Zegt Wilders niet gewoon Joods-Christelijk omdat hij 40x naar Israël is geweest?
Waaruit blijkt het Joodse gedeelte in onze samenleving, heb je zo een typisch voorbeeld ? En hoe strookt Wilders' idee van humanisme met z'n eigen standpunten ?quote:Op maandag 9 november 2009 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
Wilders heeft het over de joods-christelijke-humanistische cultuur. Kijk maar in zijn partijprogramma van de site van de PVV.
Waarbij hij, zoals ik al in de vorige post heb gezegd, het joodse erbij heeft gevoegd. Wellicht omdat joden in de loop van de tijd in de nederlandse en europese samenleving zijn opgegaan.
quote:Humanisme stelt de waardigheid van de mens centraal. Als levensbeschouwing legt het humanisme de nadruk op vorming (Bildung), rede, redelijkheid en wereldburgerschap. Het humanisme combineert individuele ontwikkeling met een politiek-ethisch streven naar humaniteit, dat wil zeggen: menselijkheid. Een betekenisvol, zinvol leven wordt volgens het humanisme in deze combinatie gevonden. Sleutelwoorden van het humanisme zijn zelfontplooiing en -ontwikkeling, autonomie (in de betekenis van vrijheid en het streven naar een goed en mooi leven), verantwoordelijkheid, kritisch denken, gelijkwaardigheid en humaniteit.
De invloed van de Arabieren is groter geweest. En nu?quote:Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Toch heeft het Nederlands bijvoorbeeld in de taal wel veel jiddische woorden opgenomen, eten we bagels en met pasen matzes. Dus de invloed is er.
http://www.cidi.nl/news/2005/110405b.html hier staat wat meer info, wel grappig om te lezen...
Kersen en Pasen zijn idd van oorsprong Germaanse tradities. En in de loop van der tijd zijn er christelijke dingen aan toegevoegd. Waaarbij het nu dus als een christelijke identiteit wordt beschouwd.quote:Op maandag 9 november 2009 23:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Want ook het Christendom is een imperialistische godsdienst die hier eigenlijk niet thuis hoort. En ik doe er dan ook niet aan mee. Neem bijvoorbeeld de viering van Kerst en van Pasen. Met kerst zetten we een kerstboom neer, en met pasen zoeken we paaseieren. Christelijk? Nee, van oorsprong heidense Germaanse tradities!
[..]
Dat het Jodendom geen evangelisatieopdracht kent is inderdaad een groot voordeel van dat geloof.
Maar de Islam kan die waarden in de praktijk niet zelfstandig terugdringen. Daar hebben ze hetzij de hulp van een jezelf-wegcijfer-partij als de PvdA voor nodig, of van christelijke partijen als het CDA of de CU die zelf ook deze waarden liever kwijt dan rijk zijn.
(Wat overigens ook mooi aangeeft dat je nauwelijks een slechter kabinet dan het huidige kunt hebben)
Nou, ik eet dat niet. En ik ken niemand die dat doet. En als dát het is, vind ik het wel erg weinig.quote:Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Toch heeft het Nederlands bijvoorbeeld in de taal wel veel jiddische woorden opgenomen, eten we bagels en met pasen matzes. Dus de invloed is er.
http://www.cidi.nl/news/2005/110405b.html hier staat wat meer info, wel grappig om te lezen...
Ho ho, ik verdedig Wilders niet in zijn joodse cultuur. Daarom zei ik ook (2 keer !) dat Wilders dat joodse erbij heeft gevoegd.quote:Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Waaruit blijkt het Joodse gedeelte in onze samenleving, heb je zo een typisch voorbeeld ? En hoe strookt Wilders' idee van humanisme met z'n eigen standpunten ?
[..]
Ik ben benieuwd !
Moet jij weer dit topic verpesten met je "met de islam is er niks aan de hand"? Zowel het christendom en de islam is op uitbreiding gericht. Moslims doen o.a. ook een uitnodiging naar de islam. Christenen sturen missionarissen op pad.quote:Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef Todesschwalben het volgende:
Overigens zijn er diverse topics in WFL geweest die de mythes van Zienswijze (m.b.t. de zogenaamde wereldheerschappij waarnaar de Islam zou streven) ontkrachten.
quote:Op maandag 9 november 2009 23:45 schreef Igen het volgende:
Bulgarije bijvoorbeeld, daar leven een Christelijke meerderheid en een Islamitische minderheid al tijden vredig samen.
Voor het gemak ga ik er vanuit dat de Turken (voornamelijk) moslims zijn. info van EVD.nl.quote:84 procent van de ongeveer 7,3 miljoen inwoners is Bulgaars en orthodox-christelijk. De belangrijkste minderheidsgroepering vormen de Turken, met 9,4 procent de grootste etnische minderheid. [...] Ook is er nog steeds een groot aantal etnische Turken dat Bulgarije verlaat, vanwege etnische spanningen.
Denk je niet dat moslims in het midden-oosten wat meer recht van spreken hebben over invloed van "vreemde" elementen in hun samenleving ? Het bijna lachwekkend iemand in Nederland te horen klagen over "mogelijke" overname door de islam terwijl we zelf niets anders doen dan "hun" landen bezetten, dictators steunen en om een dode meer of minder niet opkijken.quote:Op maandag 9 november 2009 23:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarbij Europea in het verleden niet op de een op de andere dag christelijk werd. Het gebeurde langzamerhad, stapsgewijs. Hetzelfde is met de islam: de toenemende invloed van de islam op onze samenleving gebeurt langzamerhand, stapsgewijs. Waarbij de islam in de loop der tijd steeds meer aan invloed wint.
Oh, maar, dan ligt het dus niet aan de religie?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef Maeghan het volgende:
[..]
[..]
Voor het gemak ga ik er vanuit dat de Turken (voornamelijk) moslims zijn. info van EVD.nl.
"http://www.schoolvoorjournalistiek.com/buitenland/?p=1021"
over de enige moskee in Sofia.
www.trouw.nl/.../Bulgarije_worstelt__met_zijn_Turkse_verleden__.html
Verder vind ik het wel anders dan de situatie in Nederland. De groepen die daar wonen, komen allemaal uit de regio. Het zijn een paar mensen van een buurland die toevallig de grens overgewaaid zijn, dat vind ik toch heel wat anders dan mensen uit een compleet andere regio.
Daar gaat het mij niet om - het ging me er alleen om dat Bowlingbal suggereerde dat het jodendom helemaal niet opgenomen is in onze cultuur, maar dat joden juist onwelkom waren. En dat beeld klopt dus niet helemaal.quote:Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
De invloed van de Arabieren is groter geweest. En nu?
Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden. Dit is niet zo in de Islam en het Christendom. Ten tweede heeft de groei van de Islam en het Christendom te maken met de enorme bevolkingsgroei in de regionen waarin de religies actief waren/zijn. Het Christendom kent inderdaad het principe van "missionarissen", de Islam kende in de periode van het kalifaat (zo'n 900 jaar terug) het principe van extra-belastingen op anders gezindten - een wat subtielere methode van bekeren. Echter sinds de val van het kalifaat is dat nooit in die vorm meer terug gekomen. De groei van de Islam qua aantal aanhangers heeft plaats gevonden na de 2e wereldoorlog, voornamelijk in gebieden waar de Islam al dominant was.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet jij weer dit topic verpesten met je "met de islam is er niks aan de hand"? Zowel het christendom en de islam is op uitbreiding gericht. Moslims doen o.a. ook een uitnodiging naar de islam. Christenen sturen missionarissen op pad.
Het christendom en de islam hebben zich elk over 1/3 van de wereld verspreid. Terwijl die 2 godsdiensten nog relatief jong zijn.
Vergelijk dat eens met het jodendom dat geen bekering kent en ook niet het jodendom wilt verspreiden. Joden tellen slechts ca. 14 miljoen aanhangers en het jodendom is ook nog tot een beperkt gebied gebleven. Dit terwijl het jodendom veel ouder dat het christendom en de islam is.
Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:07 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet om - het ging me er alleen om dat Bowlingbal suggereerde dat het jodendom helemaal niet opgenomen is in onze cultuur, maar dat joden juist onwelkom waren. En dat beeld klopt dus niet helemaal.
Ik heb alleen het vermoeden dat Bowlingbal niet zo veel heeft met redelijke argumenten.
Zucht.......quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Denk je niet dat moslims in het midden-oosten wat meer recht van spreken hebben over invloed van "vreemde" elementen in hun samenleving ? Het bijna lachwekkend iemand in Nederland te horen klagen over "mogelijke" overname door de islam terwijl we zelf niets anders doen dan "hun" landen bezetten, dictators steunen en om een dode meer of minder niet opkijken.
Ja joh, de islam neemt ons land overEn wij brengen daar enkel vrede. Het is goed met je.
Nee, ik zie je wel overdrijvingen plaatsen en daarbij zie ik je ook mensen continu angst aanpraten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht.......
Hoor je mij dat goed praten wat de Amerikaanse regering en Balkenende de billenlikker allemaal flikt? Nee toch....
Klopt, het is (nu) niet zo gemakkelijk. Er zijn in de geschiedenis echter wel gevallen geweest van tamelijk massale conversie zoals bij de Himjarieten (wat ook nog tot Christenvervolging door Joden leidde), maar dat zijn wel uitzonderingen in de Joodse geschiedenis.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Todesschwalben het volgende:
Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden. Dit is niet zo in de Islam en het Christendom.
Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht.......
Hoor je mij dat goed praten wat de Amerikaanse regering en Balkenende de billenlikker allemaal flikt? Nee toch....
Tja, dat blijft een moeilijke kwestie en als we daarover beginnen komen we er helemaal niet meer uit. Je hebt aan een kant absoluut gelijk - 'wij' dringen onze normen en waarden daar gewoon op en hebben daar veel te veel invloed uitgeoefend op wie er aan de macht was. Maar als je kijkt naar de huidige situatie, dan zijn er in bijvoorbeeld Irak toch wel veel mensen die 'blij' zijn met de inval. Blij is een groot woord natuurlijk, maar het aantal interviews wat ik inmiddels heb gezien met mensen die zeggen dat het in ieder geval beter is dan eerst en ook de dingen die ik van mijn vriend hoor (al zijn familie woont daar nog), doen wel vermoeden dat dit het minst slechte van twee kwaden was. Ik heb wel het gevoel dat onze houding ten opzichte van andere landen aan het veranderen is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Denk je niet dat moslims in het midden-oosten wat meer recht van spreken hebben over invloed van "vreemde" elementen in hun samenleving ? Het bijna lachwekkend iemand in Nederland te horen klagen over "mogelijke" overname door de islam terwijl we zelf niets anders doen dan "hun" landen bezetten, dictators steunen en om een dode meer of minder niet opkijken.
Ja joh, de islam neemt ons land overEn wij brengen daar enkel vrede. Het is goed met je.
Dat is een vooroordeel volgens mij. Iemand op Fok! ontkrachtte dit.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden.
Ja, dat ontkracht mijn argumenten niet. Ik ben het namelijk niet geheel oneens met deze argumenten van je,quote:Dit is niet zo in de Islam en het Christendom. Ten tweede heeft de groei van het Jodendom en Christendom te maken met de enorme bevolkingsgroei in de regionen waarin de religies actief waren/zijn. Het Christendom kent inderdaad het principe van "missionarissen", de Islam kende in de periode van het kalifaat (zo'n 900 jaar terug) het principe van extra-belastingen op anders gezindten - een wat subtielere methode van bekeren. Echter sinds de val van het kalifaat is dat nooit in die vorm meer terug gekomen. De groei van de Islam qua aantal aanhangers heeft plaats gevonden na de 2e wereldoorlog, voornamelijk in gebieden waar de Islam al dominant was.
Euhh, niet alleen de Arabieren hebben de islam verspreid. De Perzen, Afghanen, Turken etc. hebben er ook gezellig aan meegewerkt.quote:De verspreiding van de Islam heeft overigens te maken gehad met de uitbreiding van het rijk van de Arabieren.
Als je kijkt naar b.v. de geschiedenis van de SGP, dan zie je dat die zeker niet heel schitterend is rond de oorlog wat de positie van de voorman betreft. (Individueel varieerde dit wel sterk overigens), maar het geeft wel aan wat de opvattingen waren bij sommigen. (Overigens is die link wel een beetje erg links, maar dat Kersten er wat typische opvattingen op nahield is wel zo.)quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Niet als Godwin bedoeld hoor.
Uhhh, jouw voorouders zijn al een keer "overgelopen" door een vreemde mogendheid. Toen was het ook een klein groepje met een vreemde religie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.
Sowieso, zelfs de meest onmogelijke berekening laat niet toe dat we door wie dan ook worden overgenomen demografisch gezien. En toch blijven er steeds dezelfde mensen op hameren. Waarom moet je die dan nog serieus nemen ?
Het is een angstpraatje, niets anders dan het smerige anti-semitisme van decennia geleden. En zo moet er mee omgegaan worden.
Inderdaad, om nog even door te gaan over de rare toonzetting van Zienswijze:quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.
Sowieso, zelfs de meest onmogelijke berekening laat niet toe dat we door wie dan ook worden overgenomen demografisch gezien. En toch blijven er steeds dezelfde mensen op hameren. Waarom moet je die dan nog serieus nemen ?
Het is een angstpraatje, niets anders dan het smerige anti-semitisme van decennia geleden. En zo moet er mee omgegaan worden.
Er zijn inderdaad paralellen tussen kerstening en islamisering zoals jij ze schetstquote:Op maandag 9 november 2009 23:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kersen en Pasen zijn idd van oorsprong Germaanse tradities. En in de loop van der tijd zijn er christelijke dingen aan toegevoegd. Waaarbij het nu dus als een christelijke identiteit wordt beschouwd.
Maar om even terug te komen op je punt: het christendom is een imperialistische godsdienst. Dat is precies wat ik bedoel. En dat zei ik ook in mijn 1e post in dit topic. De islam is namelijk ook een imperialitische godsdienst.
De Europeanen en de Nederlanders zijn al een keer van godsdienst geswitcht. Namelijke van de Germaanse religies --> christelijke religie.
Pás sinds de Renaissance is het christendom enigzins teruggedrongen.
De islam is, naast het christendom, óók een imperialistiche religie. Vandaar dat islam óók terrein in Europa wilt winnen. Net als het christendom dat deed.
Snap je?
Europeanen moeten van hun voorouders leren.
Waarbij Europea in het verleden niet op de een op de andere dag christelijk werd. Het gebeurde langzamerhad, stapsgewijs. Hetzelfde is met de islam: de toenemende invloed van de islam op onze samenleving gebeurt langzamerhand, stapsgewijs. Waarbij de islam in de loop der tijd steeds meer aan invloed wint.
Zodra je weer met steekhoudende argumenten komt praten we verder. Tot dan, slaap lekker.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uhhh, jouw voorouders zijn al een keer "overgelopen" door een vreemde mogendheid. Toen was het ook een klein groepje met een vreemde religie.
Zucht...quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Inderdaad, om nog even door te gaan over de rare toonzetting van Zienswijze:
Zelfs de meest "negatieve voorspelling", gaat er van uit dat moslims in het jaar 2100 een kwart van de bevolking van Europa vormen.
Iets korter terug heb je overigens ook zo’n verhaal m.b.t. Katholieken. Onder protestanten heerste na de oorlog de angst dat de Katholieken (wier geboortecijfers veel hoger lager) in de meerderheid zouden geraken. Echter, vruchtbaarheidscijfers pasten zich daarna rap aan onder die bevolkingsgroep. Maar de angst werd toen ook flink gezaaid om het Protestantse hachje te redden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef gelly het volgende:
Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is een vooroordeel volgens mij. Iemand op Fok! ontkrachtte dit.
Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.quote:Ja, dat ontkracht mijn argumenten niet. Ik ben het namelijk niet geheel oneens met deze argumenten van je,
Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.quote:Euhh, niet alleen de Arabieren hebben de islam verspreid. De Perzen, Afghanen, Turken etc. hebben er ook gezellig aan meegewerkt.
Daar kan ik wel met je in meegaan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad paralellen tussen kerstening en islamisering zoals jij ze schetst
Maar een belangrijk verschil is dat bij toenemende invloed van het christendom er ruimte is voor ontwikkeling en vooruitgang op gebied van wetenschap en beschaving. (donkere periodes van oorlogen even daargelaten).
In een land of werelddeel dat sterk onder de invloed van de islam komt te staan is het over en uit met geestelijke vrijheden en ontwikkeling. Uit die hoek heeft de wereld niets anders te verwachten als haat, geweld en primitieve gebruiken. Wetenschap en ontwikkelingen vallen in het niet bij wat er in de vrije westelijke en christelijk georienteerde wereld geproduceerd wordt. Alle bijdragen uit de arabische wereld dateren van voor Mohammed en zijn berg.
Dit kan je als een (misplaatst) superioriteitsgevoel betitelen maar voor mij is het niets anders dan een constatering.
Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht...
Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.
[..]
Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.
[..]
Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.
Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.
Dat je taal, gebruiken en andere onderdelen van een cultuur overneemt betekent niet per definitie dat je een bepaalde bevolkingsgroep volledig accepteert. Ik zei alleen dat het jodendom wel veel invloed heeft gehad op onze maatschappij. WO II is trouwens een mooi voorbeeld: het feit dat we joden NIET beschermd hebben tijdens de tweede wereldoorlog heeft onze ideeen toch wel flink beinvloed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Niet als Godwin bedoeld hoor.
Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?
Christendom en islam zijn beide imperialistische godsdiensten die aan uitbreiding doen.
En trek daar secularisatie af.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.
Tel daarbij ook nog eens immigratie op. Wat veel uit moslimlanden komt.
Nou ja, ik denk dat Nederland niet al te veel meer hoeft in te leveren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Het gevaar schuilt hem in het feit dat als twee stromingen moeten gaan 'mixen' en elke stroming gelooft dat hij superieur is tegenover de andere. Dan moeten er overeenkomsten gesloten gaan worden. We moeten ons afvragen in welke mate elke stroming (op Christelijke principes gebaseerde Nederland VS op Islamitische principes gebaseerde immigranten) bereid is om iets in te leveren.
Terecht punt. En dat is nou juist waar veel politieke partijen in bagatalisren. Meneertje Pechtold voorop.quote:Nederland heeft keer op keer laten zien bereid te zijn om iets in te leveren. De andere partij ook. Ik vraag me alleen sterk af wat die instelling van die andere partij is als de Islamisatie in Nederland toe gaat nemen. Daar moet in de Nederlandse politiek uiterst veel aandacht aan besteed worden omdat als we deze zaak gaan wegschoffelen, we mogelijk een zeer grote prijs moeten gaan betalen.
Ik heb het idee dat veel van die negatieve zaken aan de islam worden gekoppeld maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Laten we wel zijn, de islam is eigenlijk een non-issue voor veel Nederlanders, altijd al geweest. Waar het wel om gaat zijn b.v. Marokkaanse hangjongeren die overlast geven, bovengemiddeld crimineel zijn etc.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:
Historische feiten maken ook weinig uit. Het gaat erom welke rol 'de Islam' nu speelt in Nederland. En dat is geen positieve rol.
Maar waar wonen mensen die veel problemen hebben met allochtonen/moslims? Mijn indruk is dat dit vaak juist in gebieden is waar weinig allochtonen/moslims wonen. Ik woon in een wijk met 65% allochtonen. Hoeveel daarvan moslim zijn weet ik niet, maar best een aanzienlijk deel vermoed ik, op basis van wat ik op straat zie lopen. Maar om iets te noemen wat op tv veel aandacht krijgt, ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iemand gezien in een volledige sluier, nog nooit. Je hoort er op tv verhalen over alsof het hele land erdoor wordt overgenomen, terwijl ik er in een wijk vol allochtonen nog nooit een gezien heb. Dat vind ik dan toch opmerkelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht...
Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
En tel daarbij radicalisatie / extremisme opquote:
Dat zijn landen met een zwakke staatsstructuur. Zeer slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En tel daarbij radicalisatie / extremisme op![]()
In elk land, zelfs in landen als Pakistan en Afghanistan, is de meerderheid van de moslim-inwoners gematigd. Slechts een klein deel van die moslims is extremistisch. En die landen laten zien dat het de verkeerde kant op kan gaan.
Met andere woorden: het zegt niet zoveel dat de meerderheid van de moslims in een land gematigd is.
Nope, jij hebt geen argumenten die mijn standpunten tegenspreken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.
Ik ga slapen, ik raad je aan om mijn posts eens goed tot je door te laten dringen.
Exact, en de daling van immigranten uit traditonele moslimlanden (immigratie uit Turkije en Marokko op het laagste punt sinds de jaren 60).quote:
Ik heb elk standpunt nauwkeurig tegengesproken. Met feiten, en niet met angstverhalen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:33 schreef Zienswijze het volgende:
Nope, jij hebt geen argumenten die mijn standpunten tegenspreken.
Technisch gezien heb je gelijk - maar bijvoorbeeld de positie van de vrouw heeft wel degelijk te maken met geloof. Dat die marokkaanse jongens zich bijvoorbeeld niet laten corrigeren door de juf op school, omdat ze thuis meekrijgen dat moeder niets te zeggen heeft en vader de baas is, en dat als er geen vader is, de zoon van drie de baas is over moeder en drie oudere zussen, wordt wel gesteund met het geloof. Het geloof wordt gebruikt om bepaalde regels te versterken. Dat er letterlijk bekeken niet in de koran staat dat je geen respect voor de schooljuf moet tonen, doet daar niets aan af. Cultuur en geloof zijn niet los van elkaar te zien hier.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel van die negatieve zaken aan de islam worden gekoppeld maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Laten we wel zijn, de islam is eigenlijk een non-issue voor veel Nederlanders, altijd al geweest. Waar het wel om gaat zijn b.v. Marokkaanse hangjongeren die overlast geven, bovengemiddeld crimineel zijn etc.
Dat een bepaald politicus dat gedrag aan de islam gekoppeld heeft maakt dat nog geen waarheid, geen enkel onderzoek wijst dat ook uit. Maar de gemiddelde Nederlander is inmiddels wel Koran-expert, omdat ie last heeft van scooterjeugd. De hele discussie omtrent de islam heeft een voedingsbodem die niet in Koranteksten te vinden is maar op straat. En dat lijkt mij verkeerd.
Het zou nogal een feest worden als we autochtone criminelen op dezelfde wijze onder de loep nemen, met de Bijbel ter hand. Gek genoeg weten we dan wel dat de relatie met het christendom een onzinnige is.
Nee, we hebben het over islamisering in dit topic. Hoe is de islamisering in die landen verlopen? Meeste moslims daar zijn gematigd, toch hebben zij radicalisatie van dat land niet tegen kunnen gaan. In het verre verleden niet, in het nabije verleden niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:33 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat zijn landen met een zwakke staatsstructuur. Zeer slechte vergelijking.
Uiteraard, maar ik heb niet de illusie dat de gemiddelde Nederlander zich erg druk maakt over het leed van een ander hoor. Zo worden de Chinezen geroemd "omdat ze geen rotzooi schoppen". Dat Chinezen voornamelijk elkaar het leven zuur maken en niet integreren maakt kennelijk geen hol uit. Evenmin dat er onder Hindoes ook gewoon uitgehuwelijkt wordt. Ze veroorzaken geen overlast, who cares ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:37 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Technisch gezien heb je gelijk - maar bijvoorbeeld de positie van de vrouw heeft wel degelijk te maken met geloof. Dat die marokkaanse jongens zich bijvoorbeeld niet laten corrigeren door de juf op school, omdat ze thuis meekrijgen dat moeder niets te zeggen heeft en vader de baas is, en dat als er geen vader is, de zoon van drie de baas is over moeder en drie oudere zussen, wordt wel gesteund met het geloof. Het geloof wordt gebruikt om bepaalde regels te versterken. Dat er letterlijk bekeken niet in de koran staat dat je geen respect voor de schooljuf moet tonen, doet daar niets aan af. Cultuur en geloof zijn niet los van elkaar te zien hier.
Het gaat niet zozeer om die sluier. Het gaat niet zozoeer om die burqa.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maar waar wonen mensen die veel problemen hebben met allochtonen/moslims? Mijn indruk is dat dit vaak juist in gebieden is waar weinig allochtonen/moslims wonen. Ik woon in een wijk met 65% allochtonen. Hoeveel daarvan moslim zijn weet ik niet, maar best een aanzienlijk deel vermoed ik, op basis van wat ik op straat zie lopen. Maar om iets te noemen wat op tv veel aandacht krijgt, ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iemand gezien in een volledige sluier, nog nooit. Je hoort er op tv verhalen over alsof het hele land erdoor wordt overgenomen, terwijl ik er in een wijk vol allochtonen nog nooit een gezien heb. Dat vind ik dan toch opmerkelijk.
Die bedoelde ik, maar ik kwam niet op het woord.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om die sluier. Het gaat niet zozoeer om die burqa.
Terwijl je wel heel goed verschillende soorten Turkse etenswaren op kan noemenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:54 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, maar ik kwam niet op het woord.
Chinezen werken wel vaak, je ziet ook vaak Chinese vrouwen aan het werk, de Chinezen die ik tegenkom spreken Nederlands. Als ik niet merk dat er iets fout gaat, kan ik er ook weinig aan doen of over zeggen, toch?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb niet de illusie dat de gemiddelde Nederlander zich erg druk maakt over het leed van een ander hoor. Zo worden de Chinezen geroemd "omdat ze geen rotzooi schoppen". Dat Chinezen voornamelijk elkaar het leven zuur maken en niet integreren maakt kennelijk geen hol uit. Evenmin dat er onder Hindoes ook gewoon uitgehuwelijkt wordt. Ze veroorzaken geen overlast, who cares ?
Ik weet niet of dat de enige reden is, daar valt ook weinig zinnigs over te zeggen. Gezien de situatie waarin marokkanen geen overlast veroorzaakten niet bestaat, kunnen we niet zeker stellen wat we in die situatie wel of niet gedaan zouden hebben.quote:Daarom vind ik vaak de hele discussie over integratie, aanpassen, normen, waarden etc. nogal lachwekkend. Vrouwenrechten, hoofddoeken en andere zaken binnen de islam zouden waarschijnlijk niet eens ter sprake komen als Marokkaanse jongeren niet overmatig veel overlast zouden veroorzaken. Net zoals het decennia niet ter sprake is geweest.
Ja, die zijn dan ook veel lekkerder dan burqa's.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Terwijl je wel heel goed verschillende soorten Turkse etenswaren op kan noemen
Wat je ook kan concluderen hieruit is dat dus een heel grote groep moslims helemaal geen probleem is - zolang er maar geen minderheid van extremisten aanwezig is. Daar kunnen we tot op zekere hoogte zelf iets aan doen, door extremistisch gedrag beter aan te pakken. Door bijvoorbeeld het discrimineren van homo's daadwerkelijk te bestraffen, haatzaaiende activiteiten te bestraffen, of mensen uit de samenleving te verwijderen door ze geen toestemming te geven in Nederland te blijven. En door in het algemeen duidelijk onze grenzen te stellen en niet bang te zijn mensen aan te spreken op hun gedrag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om die sluier. Het gaat niet zozoeer om die burqa.
Het gaat erom dat de aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
Moslims oefenen met hun religie (die haaks staat op elk niet-islamitisch land) druk uit op de samenleving van een niet-islamitisch land. De autochtonen / mensen van de dominantie cultuur in dat land vinden dat niet leuk. En zetten druk tegen die druk van de islam. --> Moslims voelen zich achtergesteld of onderdrukt daardoor.
--> Willen na verloop van tijd een eigen leefomgeving / staat / islamitisch gebied waarin zij in volledigheid hun ideologie kunnen uitoefenen.
Dit gebeurt dus waar moslims de minderheid uitmaken in een niet-islamitisch land, maar de meerderheid uitmaken in delen / regio's van dat niet-islamitische land. Waar ze dus qua aantal flink vertegenwoordigd zijn in zo'n regio binnen 1 land. Zie bijv. Zuid-Thailand waar moslims strijden voor afscheiding, Zuid-Filipijnen waar moslims strijden voor scheiding, Tjestenie waar moslims stijden voor afscheiding, Pakisten waar moslims streden voor afscheding van India, Noord-Nigeria waar moslims strijden voor afscheiding. Onlusten en spanningen in o.a. Kenia en Ethiopie waar moslims in de minderheid zijn.
Met een stijgend moslimpercenage neemt het aantal moslims in de Randstad (Nederland) steeds meer toe. Moslims voelen zich nu al onderdrukt, echter maken zij er "nu nog" (hoeft dus niet per se) geen werk van. Maar dit kan ove r50 jaar, wanner moslims dus in de Randstad flink in aantal gestegen zijn, wel zo zijn.
Of neem Engeland, waar het moslimprobleem behoorlijk extremer is dan in Nederland. Wie weet wat er in de toekomst qua onderlinge spanningen gaat gebeuren...
Met andere woorden: de islam is een ideologie die haaks staat op de normen en waarden in elk niet-islamitisch land, vooral op die van westerse samenleving. Moslims willen (terecht vanuit hun perspectief) wel gewoon hun geloof uitoefenen. Dit zorgt voor botsingen en spanningen met de oorspronkelijke bewonders van niet niet-islamitische land. En hier kom ik dus met mijn zinnetje in het begin van deze post: De aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
Het geeft aan dat een niet-inpasbare cultuur enorme spanningen veroorzaakt in een autochtone samenleving.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:52 schreef Zienswijze het volgende:
Met andere woorden: de islam is een ideologie die haaks staat op de normen en waarden in elk niet-islamitisch land, vooral op die van westerse samenleving. Moslims willen (terecht vanuit hun perspectief) wel gewoon hun geloof uitoefenen. Dit zorgt voor botsingen en spanningen met de oorspronkelijke bewonders van niet niet-islamitische land. En hier kom ik dus met mijn zinnetje in het begin van deze post: De aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:11 schreef voice-over het volgende:
De islamisering in Nederland is in volle gang. De aanhangers van de sharia winnen steeds meer terrein. Over een paar jaar zullen de eerste homo's van gebouwen worden gegooid (met hun hoofd naar beneden), worden de handen van dieven afgehakt, worden mensen die van sex houden gestenigd, worden alle vrouwen verborgen onder een burka en wordt bijtend zuur in de gezichten van meisjes gegooid die naar school willen.
Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschoeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ben je al begonnen met het bouwen van een bunker in je tuin en het inslaan van voldoende ingeblikt voedsel om het een paar jaar uit te houden? Want de enge moslims komen eraan en ze willen je bekeren.![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschroeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.
Gezien je dreigende haatdragende toon begin je een beetje te lijken op radicale moslimfundi's. Zou het dan toch waar zijn dat er islamisering plaatvind? Gezien mensen als jij langzaamaan gedrag gaan overnemen van moslimfanatici.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschroeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.
Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Eén woord: Bullshit. Pak de cijfers van het CBS er maar bij. Toevallig heb ik die hier liggen, en vanaf de 2e generatie hebben ook Marokkanen en Turken niet of nauwelijks meer kinderen dan Nederlanders.
Doemdenkers.
En vergeet het schRoeien op de leest niet. Zeker de inburgeringscursus niet met goed gevolg afgelegd. In ieder geval niet het onderdeel 'spreekwoorden en gezegden'.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
je bent echt grappig. En heel zielig. Maar vooral grappig.
![]()
![]()
![]()
Ook dat mensen Dhimmi noemen omdat ze het niet met je eens zijn. Dat heb je zeker van Wilders geleerd? Die heeft ook al geen idee wat het woord betekent, maar gebruikt het wel maar al te graag.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.
Van iedere Nederlander die met een Nederlandse trouwt en 1,6 kind krijgt blijft de volgende generatie dus 80% over. (1,6/2)
Een allochtoon die zijn/haar partner uit het buitenland haalt en daar drie kinderen mee krijgt is de volgende generatie met 300% gegroeid (het was eerst één allochtoon en de volgende generatie zijn er drie. Je moet hier dus niet delen door twee, want die tweede komt er ook nieuw bij.
Het mag duidelijk zijn dat een krimp van 20% voor de autochtone bevolking per generatie en een groei van de allochtone bevolking van pakweg 100% per generatie (niet iedere allochtoon haalt natuurlijk een importbruid) binnen relatief korte termijn drastische demografische veranderingen veroorzaakt.
En dat blijkt toch ook uit het straatbeeld! Hele steden die eerst Nederlands waren zijn dat nu niet meer. Het aantal moslims in Nederland (of tenminste mensen van die afkomst) is in 60 jaar (2 generaties) gegroeid van enkele duizenden? tot bijna een miljoen. Dat is een factor 1000, ofwel een groei van 12% per jaar.
Nu zullen we de komende generatie echt geen groei van 12% per jaar meer halen, simpelweg omdat dit niet haalbaar is. Maar om nu te beweren dat het aantal moslims in Nederland niet snel gegroeid is of nog zal groeien is gewoon onjuist. En met de groei van de islam zal deze ook een steeds grotere rol gaan spelen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.
Minister Van der Laan: Stop op importbruidenquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens met een bron. Je betoog borduurt verder op deze stelling, dus dat lijkt mij wel van belang.
Is dat uitroeien of gewoon een democratische regel die Malasie wilt.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:10 schreef incident het volgende:
[..]
Het uitroeien van andersdenkenden.....
http://www.spitsnieuws.nl(...)ijbels_om_allah.html
Prima, dan zal je vast begrijpen waarom ik gevraagd heb om een bron. Van het aantal huwelijken per jaar in geval van Turken en Marokkanen is dus iets meer dan een kwart een importhuwelijk. Daarmee valt jouw betoog in een heel ander licht te bekijken. Jouw betoog geldt dus niet voor een overgrote meerderheid van de groep waar je het over hebt.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Minister Van der Laan: Stop op importbruiden
Goede bron?![]()
Goede OP, maar wel een beetje een ruim onderwerp.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:03 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
- vormt de Islam een gevaar voor Nederland? Zo wel, wat is dit gevaar dan, zo niet, waarom niet?
- wordt dit gevaar eventueel groter als Nederland verder Islamiseert in de toekomst? Waarom wel of niet?
- mag kritiek op de Koran (het woord van Allah) of is het politiek incorrect en is deze kritiek een bedreiging voor de vrije meningsuiting?
- is het huidige democratische systeem wat Nederland op dit moment hanteert te rijmen met de wetten zoals die beschreven staan in de Koran, Hadith en Sunnah (de laatste twee zijn verzamelingen van geschriften die het leven van Mohammed, de Profeet van Allah, beschrijven) (daar zijn de 'Sharia' wetten op gebaseerd)?
- prefereren moslims in Nederland het huidige rechtstelsel of prefereren zij dat er in Nederland Sharia wetten komen?
- hoe groot is de kans dat er Sharia wetten in Nederland zullen komen als moslims de meerderheid in Nederland gaan vormen?
Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:48 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Willen alle verdedigers van Islamisatie die tevens zelf Islamiet zijn hun vinger opsteken?
Het beste is dat we het probleem inzien (allemaal: moslim en niet-moslim) en daar samen aan gaan werken (= open debat). We zijn in principe allemaal mensen.
Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?
En welk probleem moet er ingezien worden?
Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.
Probleem:
Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.
Elke stroming heeft zijn aanhangers, dat is waar. Maar is islamisering een stroming?
Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van iedere Nederlander die met een Nederlandse trouwt en 1,6 kind krijgt blijft de volgende generatie dus 80% over. (1,6/2)
Een allochtoon die zijn/haar partner uit het buitenland haalt en daar drie kinderen mee krijgt is de volgende generatie met 300% gegroeid (het was eerst één allochtoon en de volgende generatie zijn er drie. Je moet hier dus niet delen door twee, want die tweede komt er ook nieuw bij.
Het mag duidelijk zijn dat een krimp van 20% voor de autochtone bevolking per generatie en een groei van de allochtone bevolking van pakweg 100% per generatie (niet iedere allochtoon haalt natuurlijk een importbruid) binnen relatief korte termijn drastische demografische veranderingen veroorzaakt.
En dat blijkt toch ook uit het straatbeeld! Hele steden die eerst Nederlands waren zijn dat nu niet meer. Het aantal moslims in Nederland (of tenminste mensen van die afkomst) is in 60 jaar (2 generaties) gegroeid van enkele duizenden? tot bijna een miljoen. Dat is een factor 1000, ofwel een groei van 12% per jaar.
Nu zullen we de komende generatie echt geen groei van 12% per jaar meer halen, simpelweg omdat dit niet haalbaar is. Maar om nu te beweren dat het aantal moslims in Nederland niet snel gegroeid is of nog zal groeien is gewoon onjuist. En met de groei van de islam zal deze ook een steeds grotere rol gaan spelen.
In 2008 had Nederland het hoogste aantal immigranten ooit, 140K ofzo, met een stijging van 30% vergeleken met 2007 in het aantal import bruiden. Slechts tijdelijk aan banden gelegd, en wederom in volle gang, en moeilijk te stoppen omdat de huwelijken veelal via Belgie en Duitsland gaan.quote:Op woensdag 11 november 2009 06:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?
Zolang de import bruidjes (1e generatie) lekker fokken maakt dat weinig uit. De zogenaamde double whammy.quote:Op maandag 9 november 2009 22:15 schreef Igen het volgende:
Kleine toevoeging:
[ afbeelding ]
Ja, tweede-generatie-allochtonen fokken echt als konijnen.
Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 02:12 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.
De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.
Dat is dus waarom pastoors naar gezinnen kwamen om eens te praten over het volgende kind.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:41 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.
Geen religie: 42 %quote:Op donderdag 12 november 2009 03:32 schreef Megumi het volgende:
Even uit het world factbook van de CIA.
Roman Catholic 30%, Dutch Reformed 11%, Calvinist 6%, other Protestant 3%, Muslim 5.8%, other 2.2%, none 42% (2006).
Met 5.8 procent moslims kan er dus nooit sprake zijn van een islamisering van Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |