abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74559234
Dit is louter interesse, maar ik had geen zin in een PM: wat voor een 'allochtoon' ben jij eigenlijk?
pi_74559272
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
Relatief veel islamitische immigranten daarintegen zorgen wel voor problemen. Participeren minder in de nederlandse samenleving, integratie lukt slecht, pinnen zich stevig vast aan hun cultuur en geloof, hun geloof botst met de nederlandse normen en waarden. En dit terwijl islamieten hier pas 50 jaar wonen: en nu al heb je problemen. Omdat relatief veel islamieten willen dat hun geloof zich in Europa verspreid, zij willen dat hun geloof de dominante religie in Europa - op den duur - wordt.
Nu al? Die problemen zijn er al twintig jaar, zo niet langer, alleen destijds werden ze niet erkend. Als er problemen waren met een allochtoon gezin (niet alleen moslims), dan werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'. Allochtonen konden overal terecht met klachten. Ik weet uit mijn omgeving van iemand die afspraken voor monteurs moest maken en een allochtoon had een bureau ingeschakeld vanwege discrimininatie omdat de monteur geen werkzaamheden had uitgevoerd - omdat betreffende allochtoon geen gas, water en licht had aan laten sluiten en de monteur dus geen stroom kon gebruiken. Of van een ander geval waar brand was in een flatgebouw omdat een gezin op open vuur in de woonkamer kookte - nadat omwonenden melding hadden gemaakt omdat ze bezorgd waren, werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'.

En zo komt het nou dat mensen zich in Nederland niet aanpassen. Omdat we ze twintig, dertig jaar verteld hebben dat dat helemaal niet hoeft.
Sanity is (not) statistical
pi_74559410
Igen heeft, zoals bijna altijd, gelijk.
pi_74559489
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
Waarbij Igen (weet ik uit vorige discussies) het niet zo op het christendom heeft. Maar je kan het het christendom en de islam in Nederland NIET op dezelfde manier benaderen. Het christendom is de identiteit (geweest) van de autochtone Nederlanders. De mensen die hier al duizenden jaren wonen.
Jawel. Want ook het Christendom is een imperialistische godsdienst die hier eigenlijk niet thuis hoort. En ik doe er dan ook niet aan mee. Neem bijvoorbeeld de viering van Kerst en van Pasen. Met kerst zetten we een kerstboom neer, en met pasen zoeken we paaseieren. Christelijk? Nee, van oorsprong heidense Germaanse tradities!
quote:
De islam daarintegen is geintroduceerd met de komst van immigranten, uit een ander deel van de wereld. Net zoals het jodendom met de komst van immigranten is gebracht naar Nederland.
En nu moet je goed opletten op de theologie tussen het jodendom en de islam. Het jodendom kent geen bekering en wilt geen wereldheerschappij onder het jodendom. Joden willen van Nederland ook geen joodse staat maken. Islam daarintegen streeft wel naar wereldheerschappij, dus ook naar dominantie van de islam in Europa en Nederland.
Je ziet het verschil tussen joodse en islamitische immigranten: joden zorgen (nauwelijks) voor problemen, willen van nederland geen joods land maken, zette zich niet af tegen autochtone nederlanders. Zorgen dus niet voor problemen.
Relatief veel islamitische immigranten daarintegen zorgen wel voor problemen. Participeren minder in de nederlandse samenleving, integratie lukt slecht, pinnen zich stevig vast aan hun cultuur en geloof, hun geloof botst met de nederlandse normen en waarden. En dit terwijl islamieten hier pas 50 jaar wonen: en nu al heb je problemen. Omdat relatief veel islamieten willen dat hun geloof zich in Europa verspreid, zij willen dat hun geloof de dominante religie in Europa - op den duur - wordt.
Dat het Jodendom geen evangelisatieopdracht kent is inderdaad een groot voordeel van dat geloof.
quote:
Jullie voorouders hebben gestreden voor gelijke rechten tussen mannen en vrouwen, rechten voor homoseksuelen, scheiding van kerk en staat, kritiek op religie is toegestaan etc. En die waarden worden teruggedrongen door de opkomst van de islam. Omdat de islam, de ideologie, haaks op deze waarden staat.
Maar de Islam kan die waarden in de praktijk niet zelfstandig terugdringen. Daar hebben ze hetzij de hulp van een jezelf-wegcijfer-partij als de PvdA voor nodig, of van christelijke partijen als het CDA of de CU die zelf ook deze waarden liever kwijt dan rijk zijn.

(Wat overigens ook mooi aangeeft dat je nauwelijks een slechter kabinet dan het huidige kunt hebben)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:37:59 ]
pi_74559520
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Kerst en pasen is voor mij de kerstboom en eieren zoeken. Met de christelijke invulling ervan heb ik echt helemaal niks.
En tóch vier je het. Hoe komt dat? Omdat dat jullie identiteit is.
Waarbij de christelijke cultuur zeker wel invloed op kerst en pasen heeft gehad. Jij bent geen christen, je bent niet gelovig, veel Nederlanders zijn niet gelovig, maar Nederland heeft wel christelijke, humanistische wortels. De identiteit van de nederlanders. En dat is waarom jullie Kerst en Pasen vieren.
quote:
En ook de scheiding van kerk en staat en de gelijke rechten van man en vrouw hebben volgens mij niks met het Christendom te maken, zoals bijvoorbeeld de SGP in de praktijk overduidelijk laat zien
. Ik heb het over het christendom én humanisme én de waarden waar jullie voorouders voor hebben gestreden...
quote:
Het is ook wel kenmerkend dat jij over Christelijke, humanistische wortels begint. Wilders en Merkel doen dat niet. Die hebben het alleen over een Joods-Christelijke cultuur. En daar pas ik voor, want ik ben niet Joods en niet Christelijk. Punt.
[..]
Wilders heeft het over de joods-christelijke-humanistische cultuur. Kijk maar in zijn partijprogramma van de site van de PVV.
Waarbij hij, zoals ik al in de vorige post heb gezegd, het joodse erbij heeft gevoegd. Wellicht omdat joden in de loop van de tijd in de nederlandse en europese samenleving zijn opgegaan.
quote:
Dat is een heel valide argument. In de zomer ben ik met de trein naar Istanboel en terug geweest, en nergens voelde ik me minder thuis dan bij de terugkomst in Amsterdam-Zuidoost.

Ik vind ook dat we in het verleden te enthousiast met de massa-immigratie zijn geweest. Ik ben ook een sterk voorstander van een stevige grens om het Fort Europa, waar je niet zomaar naar binnen kunt.

Maar ik vind tegelijk dat onze samenleving bestaat uit de mensen die er nu zijn. Ook al had je sommige mensen liever niet hier gehad - ze zijn er nu eenmaal en daar moet je maar het beste van maken.
En waarbij je dus zeker niet de problemen met verschillende culturen en religies moet bagatliseren. En dat gebeurt nu nog veel te veel. Kijk maar naar de wereld: noem eens 1 land waar veel culturen en religies in vrede en zonder geweld en spanningen naast elkaar samen leven? Bestaat dat wel, kan jij een paar landen opnoemen?

Niet voor niets bestaan er verschillende volkeren op de wereld, omdat wij van elkaar verschllen. Als jij een multiculturele samenleving wilt creeeren, moet je dus goed kijken of die cultuur met de cultuur in het land past. Want niet elke cultuur / religie gaat samen met de nederlandse normen en waarden.
pi_74559541
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:28 schreef sneakypete het volgende:
Dit is louter interesse, maar ik had geen zin in een PM: wat voor een 'allochtoon' ben jij eigenlijk?
Bedoelde je het tegen mij...?
pi_74559731
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nu al? Die problemen zijn er al twintig jaar, zo niet langer, alleen destijds werden ze niet erkend. Als er problemen waren met een allochtoon gezin (niet alleen moslims), dan werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'. Allochtonen konden overal terecht met klachten. Ik weet uit mijn omgeving van iemand die afspraken voor monteurs moest maken en een allochtoon had een bureau ingeschakeld vanwege discrimininatie omdat de monteur geen werkzaamheden had uitgevoerd - omdat betreffende allochtoon geen gas, water en licht had aan laten sluiten en de monteur dus geen stroom kon gebruiken. Of van een ander geval waar brand was in een flatgebouw omdat een gezin op open vuur in de woonkamer kookte - nadat omwonenden melding hadden gemaakt omdat ze bezorgd waren, werd er niets aan gedaan 'want dat was discriminatie'.

En zo komt het nou dat mensen zich in Nederland niet aanpassen. Omdat we ze twintig, dertig jaar verteld hebben dat dat helemaal niet hoeft.
Ja dat klopt.

Maar je moest "nu al" in de context van mijn post lezen. Ik had het over dat het jodendom niet naar wereldheerschappij streeft. En dat islam dat wel wilt. Waarbij dus met een toenemend moslimpercentage de islam een steeds grotere stempel op de samenleving gaat drukken en steeds meer richting een dominante positie streeft. Daarom zei ik "nu al", aangezien moslims hier slechts 50 jaar wonen en nu al heb je problemen met relatief veel islamieten. Waarbij de problemen, als het moslimpercentage groter wordt, alsmaar groter worden, aangezien de islam dan een sterkere stempel op de nederlandse samenleving gaat drukken.
pi_74559740
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:36 schreef Igen het volgende:

Jawel. Want ook het Christendom is een imperialistische godsdienst die hier eigenlijk niet thuis hoort. En ik doe er dan ook niet aan mee. Neem bijvoorbeeld de viering van Kerst en van Pasen. Met kerst zetten we een kerstboom neer, en met pasen zoeken we paaseieren. Christelijk? Nee, van oorsprong heidense Germaanse tradities!
Ben ik niet met je eens. Ik denk niet dat je de geschiedenis van onze samenleving moet negeren bij het beoordelen van de huidige samenleving. Dat heeft niets te maken met goed of fout, maar het is wel anders. Bepaalde gebruiken van het Christendom/de cultuur die de meeste christenen hadden worden meer geaccepteerd omdat we ze al lang kennen en de meeste mensen denken dat kerst een christelijk feest is. Uiteindelijk is betekenis ook iets persoonlijks, als iemand kerst associeert met christendom, dan is het voor hem/haar een christelijk feest. Ook al is het dat van oorsprong niet.

Dat het misschien nu niet meer wenselijk is om winkels op zondag dicht te houden betekent niet dat het christendom hier 'niet thuis hoort'. Veel van onze samenleving is begonnen met het christendom. Mensen hebben er een aantal decennia niet van opgekeken dat winkels dicht waren op zondag. Mensen kijken niet gek op van een kerk in de buurt. Mensen zullen als ze een huis kopen niet snel problemen hebben met het feit dat er een kerk vlakbij is, maar een moskee zullen ze waarschijnlijk minder prettig vinden, of op z'n minst zal het ze meer opvallen. En dat heeft toch echt te maken met onze geschiedenis.
pi_74559756
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:38 schreef Zienswijze het volgende:
Want niet elke cultuur / religie gaat samen met de nederlandse normen en waarden.
Dat moet je niet collectief bepalen en al helemaal niet van overheidswege. Dat moet een individu voor zichzelf bepalen. De overheid kan slechts niet-conforme handelingen strafbaarstellen om een norm te confirmeren, dat er tienduizenden, honderdduizenden moslims perfect de combinatie religie/cultuur met de Nederlandse normen en waarden kunnen combineren - staat als een huis.
pi_74559763
quote:

[..]

Wilders heeft het over de joods-christelijke-humanistische cultuur. Kijk maar in zijn partijprogramma van de site van de PVV.
Waarbij hij, zoals ik al in de vorige post heb gezegd, het joodse erbij heeft gevoegd. Wellicht omdat joden in de loop van de tijd in de nederlandse en europese samenleving zijn opgegaan.
Interessant, dat wist ik niet. Hij begon met de 'joods-christelijke' traditie, maar blijkbaar heeft hij zijn standpunt intussen ongemerkt aangepast en het humanisme toegevoegd. Maar alsnog geeft dat niet erg veel vertrouwen erin dat Wilders de humanistische traditie daadwerkelijk gelijkwaardig met het christelijke geloof acht.
quote:
[..]

En waarbij je dus zeker niet de problemen met verschillende culturen en religies moet bagatliseren. En dat gebeurt nu nog veel te veel. Kijk maar naar de wereld: noem eens 1 land waar veel culturen en religies in vrede en zonder geweld en spanningen naast elkaar samen leven? Bestaat dat wel, kan jij een paar landen opnoemen?
Bulgarije bijvoorbeeld, daar leven een Christelijke meerderheid en een Islamitische minderheid al tijden vredig samen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:51:14 ]
  maandag 9 november 2009 @ 23:47:42 #111
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74559820
Sinds wanneer is de Joodse cultuur in de Nederlands-Christelijke opgegaan? Van honderden jaren geleden tot 70 jaar geleden moest niemand er iets van hebben. Toen kwam WO2, en in die tijd zijn er velen gevlucht of vermoord, hoe tragisch dat ook is. In Nederland zijn ook niet echt wijken te vinden met, bijvoorbeeld orthodoxe Joden zoals je die in België wel hebt.

Zegt Wilders niet gewoon Joods-Christelijk omdat hij 40x naar Israël is geweest?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74559828
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Interessant, dat wist ik niet. Hij begon met de 'joods-christelijke' traditie, maar blijkbaar heeft hij zijn standpunt intussen ongemerkt aangepast en het humanisme toegevoegd. Dat geeft niet erg veel vertrouwen erin dat Wilders de humanistische traditie daadwerkelijk gelijkwaardig met het christelijke geloof acht.
Nee, hij zei humanistische er altijd al bij.

Nee, wie zegt dat wilders de humanistische cultuur gelijkwaardig achter met de christelijke cultuur? De joodse cultuur is toch ook wat anders dat de christelijke of humanistische cultuur?
quote:
Bulgarije bijvoorbeeld, daar leven een Christelijke meerderheid en een Islamitische minderheid al tijden vredig samen.
De moslims daar zijn geen immigranten van buiten Europa...ik doelde meer daarop.
pi_74559980
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De moslims daar zijn geen immigranten van buiten Europa...ik doelde meer daarop.
O zo. Dan weet ik het ook niet.
Ik had de VS willen noemen, maar daar ging het in het begin ook niet bepaald vreedzaam eraan toe...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2009 23:53:06 ]
pi_74559981
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:47 schreef Bowlingbal het volgende:
Sinds wanneer is de Joodse cultuur in de Nederlands-Christelijke opgegaan? Van honderden jaren geleden tot 70 jaar geleden moest niemand er iets van hebben. Toen kwam WO2, en in die tijd zijn er velen gevlucht of vermoord, hoe tragisch dat ook is. In Nederland zijn ook niet echt wijken te vinden met, bijvoorbeeld orthodoxe Joden zoals je die in België wel hebt.

Zegt Wilders niet gewoon Joods-Christelijk omdat hij 40x naar Israël is geweest?
Toch heeft het Nederlands bijvoorbeeld in de taal wel veel jiddische woorden opgenomen, eten we bagels en met pasen matzes. Dus de invloed is er.

http://www.cidi.nl/news/2005/110405b.html hier staat wat meer info, wel grappig om te lezen...
pi_74559984
quote:

Waaruit blijkt het Joodse gedeelte in onze samenleving, heb je zo een typisch voorbeeld ? En hoe strookt Wilders' idee van humanisme met z'n eigen standpunten ?
quote:
Humanisme stelt de waardigheid van de mens centraal. Als levensbeschouwing legt het humanisme de nadruk op vorming (Bildung), rede, redelijkheid en wereldburgerschap. Het humanisme combineert individuele ontwikkeling met een politiek-ethisch streven naar humaniteit, dat wil zeggen: menselijkheid. Een betekenisvol, zinvol leven wordt volgens het humanisme in deze combinatie gevonden. Sleutelwoorden van het humanisme zijn zelfontplooiing en -ontwikkeling, autonomie (in de betekenis van vrijheid en het streven naar een goed en mooi leven), verantwoordelijkheid, kritisch denken, gelijkwaardigheid en humaniteit.

Ik ben benieuwd !
pi_74560014
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Toch heeft het Nederlands bijvoorbeeld in de taal wel veel jiddische woorden opgenomen, eten we bagels en met pasen matzes. Dus de invloed is er.

http://www.cidi.nl/news/2005/110405b.html hier staat wat meer info, wel grappig om te lezen...
De invloed van de Arabieren is groter geweest. En nu?
pi_74560060
Overigens zijn er diverse topics in WFL geweest die de mythes van Zienswijze (m.b.t. de zogenaamde wereldheerschappij waarnaar de Islam zou streven) ontkrachten.
pi_74560107
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:36 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat het Jodendom geen evangelisatieopdracht kent is inderdaad een groot voordeel van dat geloof.

Maar de Islam kan die waarden in de praktijk niet zelfstandig terugdringen. Daar hebben ze hetzij de hulp van een jezelf-wegcijfer-partij als de PvdA voor nodig, of van christelijke partijen als het CDA of de CU die zelf ook deze waarden liever kwijt dan rijk zijn.

(Wat overigens ook mooi aangeeft dat je nauwelijks een slechter kabinet dan het huidige kunt hebben)
Kersen en Pasen zijn idd van oorsprong Germaanse tradities. En in de loop van der tijd zijn er christelijke dingen aan toegevoegd. Waaarbij het nu dus als een christelijke identiteit wordt beschouwd.

Maar om even terug te komen op je punt: het christendom is een imperialistische godsdienst. Dat is precies wat ik bedoel. En dat zei ik ook in mijn 1e post in dit topic. De islam is namelijk ook een imperialitische godsdienst.

De Europeanen en de Nederlanders zijn al een keer van godsdienst geswitcht. Namelijke van de Germaanse religies --> christelijke religie.
Pás sinds de Renaissance is het christendom enigzins teruggedrongen.
De islam is, naast het christendom, óók een imperialistiche religie. Vandaar dat islam óók terrein in Europa wilt winnen. Net als het christendom dat deed.

Snap je?
Europeanen moeten van hun voorouders leren.

Waarbij Europea in het verleden niet op de een op de andere dag christelijk werd. Het gebeurde langzamerhad, stapsgewijs. Hetzelfde is met de islam: de toenemende invloed van de islam op onze samenleving gebeurt langzamerhand, stapsgewijs. Waarbij de islam in de loop der tijd steeds meer aan invloed wint.
  maandag 9 november 2009 @ 23:57:25 #119
248844 Bowlingbal
pi_74560141
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nou, ik eet dat niet. En ik ken niemand die dat doet. En als dát het is, vind ik het wel erg weinig.

Verder heb ik geen zin om mijn tijd te verdoen op cidi.nl.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74560197
Overigens kent de Islam in deze periode geen actieve evangelisatie of bekeringsdrang.
pi_74560216
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Waaruit blijkt het Joodse gedeelte in onze samenleving, heb je zo een typisch voorbeeld ? En hoe strookt Wilders' idee van humanisme met z'n eigen standpunten ?
[..]

Ik ben benieuwd !
Ho ho, ik verdedig Wilders niet in zijn joodse cultuur. Daarom zei ik ook (2 keer !) dat Wilders dat joodse erbij heeft gevoegd.
pi_74560329
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:55 schreef Todesschwalben het volgende:
Overigens zijn er diverse topics in WFL geweest die de mythes van Zienswijze (m.b.t. de zogenaamde wereldheerschappij waarnaar de Islam zou streven) ontkrachten.
Moet jij weer dit topic verpesten met je "met de islam is er niks aan de hand"? Zowel het christendom en de islam is op uitbreiding gericht. Moslims doen o.a. ook een uitnodiging naar de islam. Christenen sturen missionarissen op pad.

Het christendom en de islam hebben zich elk over 1/3 van de wereld verspreid. Terwijl die 2 godsdiensten nog relatief jong zijn.
Vergelijk dat eens met het jodendom dat geen bekering kent en ook niet het jodendom wilt verspreiden. Joden tellen slechts ca. 14 miljoen aanhangers en het jodendom is ook nog tot een beperkt gebied gebleven. Dit terwijl het jodendom veel ouder dat het christendom en de islam is.
pi_74560349
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:45 schreef Igen het volgende:

quote:
84 procent van de ongeveer 7,3 miljoen inwoners is Bulgaars en orthodox-christelijk. De belangrijkste minderheidsgroepering vormen de Turken, met 9,4 procent de grootste etnische minderheid. [...] Ook is er nog steeds een groot aantal etnische Turken dat Bulgarije verlaat, vanwege etnische spanningen.
Voor het gemak ga ik er vanuit dat de Turken (voornamelijk) moslims zijn. info van EVD.nl.

"http://www.schoolvoorjournalistiek.com/buitenland/?p=1021"
over de enige moskee in Sofia.

www.trouw.nl/.../Bulgarije_worstelt__met_zijn_Turkse_verleden__.html

Verder vind ik het wel anders dan de situatie in Nederland. De groepen die daar wonen, komen allemaal uit de regio. Het zijn een paar mensen van een buurland die toevallig de grens overgewaaid zijn, dat vind ik toch heel wat anders dan mensen uit een compleet andere regio.
pi_74560362
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarbij Europea in het verleden niet op de een op de andere dag christelijk werd. Het gebeurde langzamerhad, stapsgewijs. Hetzelfde is met de islam: de toenemende invloed van de islam op onze samenleving gebeurt langzamerhand, stapsgewijs. Waarbij de islam in de loop der tijd steeds meer aan invloed wint.
Denk je niet dat moslims in het midden-oosten wat meer recht van spreken hebben over invloed van "vreemde" elementen in hun samenleving ? Het bijna lachwekkend iemand in Nederland te horen klagen over "mogelijke" overname door de islam terwijl we zelf niets anders doen dan "hun" landen bezetten, dictators steunen en om een dode meer of minder niet opkijken.

Ja joh, de islam neemt ons land over En wij brengen daar enkel vrede. Het is goed met je.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:04:51 #125
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74560367
Ik ben de tv en het nieuws al meer dan zat!
Ik kijk nauwelijks nog en ik moet zeggen wat een heerlijke rust
Snollebolt
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:05:57 #126
248844 Bowlingbal
pi_74560396
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef Maeghan het volgende:

[..]

[..]

Voor het gemak ga ik er vanuit dat de Turken (voornamelijk) moslims zijn. info van EVD.nl.

"http://www.schoolvoorjournalistiek.com/buitenland/?p=1021"
over de enige moskee in Sofia.

www.trouw.nl/.../Bulgarije_worstelt__met_zijn_Turkse_verleden__.html

Verder vind ik het wel anders dan de situatie in Nederland. De groepen die daar wonen, komen allemaal uit de regio. Het zijn een paar mensen van een buurland die toevallig de grens overgewaaid zijn, dat vind ik toch heel wat anders dan mensen uit een compleet andere regio.
Oh, maar, dan ligt het dus niet aan de religie?
- Donald Love
pi_74560437
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

De invloed van de Arabieren is groter geweest. En nu?
Daar gaat het mij niet om - het ging me er alleen om dat Bowlingbal suggereerde dat het jodendom helemaal niet opgenomen is in onze cultuur, maar dat joden juist onwelkom waren. En dat beeld klopt dus niet helemaal.

Ik heb alleen het vermoeden dat Bowlingbal niet zo veel heeft met redelijke argumenten.
pi_74560463
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Moet jij weer dit topic verpesten met je "met de islam is er niks aan de hand"? Zowel het christendom en de islam is op uitbreiding gericht. Moslims doen o.a. ook een uitnodiging naar de islam. Christenen sturen missionarissen op pad.

Het christendom en de islam hebben zich elk over 1/3 van de wereld verspreid. Terwijl die 2 godsdiensten nog relatief jong zijn.
Vergelijk dat eens met het jodendom dat geen bekering kent en ook niet het jodendom wilt verspreiden. Joden tellen slechts ca. 14 miljoen aanhangers en het jodendom is ook nog tot een beperkt gebied gebleven. Dit terwijl het jodendom veel ouder dat het christendom en de islam is.
Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden. Dit is niet zo in de Islam en het Christendom. Ten tweede heeft de groei van de Islam en het Christendom te maken met de enorme bevolkingsgroei in de regionen waarin de religies actief waren/zijn. Het Christendom kent inderdaad het principe van "missionarissen", de Islam kende in de periode van het kalifaat (zo'n 900 jaar terug) het principe van extra-belastingen op anders gezindten - een wat subtielere methode van bekeren. Echter sinds de val van het kalifaat is dat nooit in die vorm meer terug gekomen. De groei van de Islam qua aantal aanhangers heeft plaats gevonden na de 2e wereldoorlog, voornamelijk in gebieden waar de Islam al dominant was.

De verspreiding van de Islam heeft overigens te maken gehad met de uitbreiding van het rijk van de Arabieren.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:08:51 #129
248844 Bowlingbal
pi_74560470
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:07 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Daar gaat het mij niet om - het ging me er alleen om dat Bowlingbal suggereerde dat het jodendom helemaal niet opgenomen is in onze cultuur, maar dat joden juist onwelkom waren. En dat beeld klopt dus niet helemaal.

Ik heb alleen het vermoeden dat Bowlingbal niet zo veel heeft met redelijke argumenten.
Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Niet als Godwin bedoeld hoor.
- Donald Love
pi_74560475
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Denk je niet dat moslims in het midden-oosten wat meer recht van spreken hebben over invloed van "vreemde" elementen in hun samenleving ? Het bijna lachwekkend iemand in Nederland te horen klagen over "mogelijke" overname door de islam terwijl we zelf niets anders doen dan "hun" landen bezetten, dictators steunen en om een dode meer of minder niet opkijken.

Ja joh, de islam neemt ons land over En wij brengen daar enkel vrede. Het is goed met je.
Zucht.......

Hoor je mij dat goed praten wat de Amerikaanse regering en Balkenende de billenlikker allemaal flikt? Nee toch....
pi_74560511
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht.......

Hoor je mij dat goed praten wat de Amerikaanse regering en Balkenende de billenlikker allemaal flikt? Nee toch....
Nee, ik zie je wel overdrijvingen plaatsen en daarbij zie ik je ook mensen continu angst aanpraten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:11:48 #132
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74560553
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Todesschwalben het volgende:
Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden. Dit is niet zo in de Islam en het Christendom.
Klopt, het is (nu) niet zo gemakkelijk. Er zijn in de geschiedenis echter wel gevallen geweest van tamelijk massale conversie zoals bij de Himjarieten (wat ook nog tot Christenvervolging door Joden leidde), maar dat zijn wel uitzonderingen in de Joodse geschiedenis.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74560595
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht.......

Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.

Sowieso, zelfs de meest onmogelijke berekening laat niet toe dat we door wie dan ook worden overgenomen demografisch gezien. En toch blijven er steeds dezelfde mensen op hameren. Waarom moet je die dan nog serieus nemen ?

Het is een angstpraatje, niets anders dan het smerige anti-semitisme van decennia geleden. En zo moet er mee omgegaan worden.
pi_74560604
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Tja, dat blijft een moeilijke kwestie en als we daarover beginnen komen we er helemaal niet meer uit. Je hebt aan een kant absoluut gelijk - 'wij' dringen onze normen en waarden daar gewoon op en hebben daar veel te veel invloed uitgeoefend op wie er aan de macht was. Maar als je kijkt naar de huidige situatie, dan zijn er in bijvoorbeeld Irak toch wel veel mensen die 'blij' zijn met de inval. Blij is een groot woord natuurlijk, maar het aantal interviews wat ik inmiddels heb gezien met mensen die zeggen dat het in ieder geval beter is dan eerst en ook de dingen die ik van mijn vriend hoor (al zijn familie woont daar nog), doen wel vermoeden dat dit het minst slechte van twee kwaden was. Ik heb wel het gevoel dat onze houding ten opzichte van andere landen aan het veranderen is.
pi_74560619
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het stelsel van het Jodendom, namelijk dat je niet zomaar Joods kan worden.
Dat is een vooroordeel volgens mij. Iemand op Fok! ontkrachtte dit.
quote:
Dit is niet zo in de Islam en het Christendom. Ten tweede heeft de groei van het Jodendom en Christendom te maken met de enorme bevolkingsgroei in de regionen waarin de religies actief waren/zijn. Het Christendom kent inderdaad het principe van "missionarissen", de Islam kende in de periode van het kalifaat (zo'n 900 jaar terug) het principe van extra-belastingen op anders gezindten - een wat subtielere methode van bekeren. Echter sinds de val van het kalifaat is dat nooit in die vorm meer terug gekomen. De groei van de Islam qua aantal aanhangers heeft plaats gevonden na de 2e wereldoorlog, voornamelijk in gebieden waar de Islam al dominant was.
Ja, dat ontkracht mijn argumenten niet. Ik ben het namelijk niet geheel oneens met deze argumenten van je,
quote:
De verspreiding van de Islam heeft overigens te maken gehad met de uitbreiding van het rijk van de Arabieren.
Euhh, niet alleen de Arabieren hebben de islam verspreid. De Perzen, Afghanen, Turken etc. hebben er ook gezellig aan meegewerkt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:14:36 #136
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74560631
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Als je kijkt naar b.v. de geschiedenis van de SGP, dan zie je dat die zeker niet heel schitterend is rond de oorlog wat de positie van de voorman betreft. (Individueel varieerde dit wel sterk overigens), maar het geeft wel aan wat de opvattingen waren bij sommigen. (Overigens is die link wel een beetje erg links, maar dat Kersten er wat typische opvattingen op nahield is wel zo.)
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74560656
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Punt is dat het absurd is te stellen dat wij worden overlopen door een vreemde mogendheid. Dan heb je totaal geen kijk op de realiteit lijkt me.

Sowieso, zelfs de meest onmogelijke berekening laat niet toe dat we door wie dan ook worden overgenomen demografisch gezien. En toch blijven er steeds dezelfde mensen op hameren. Waarom moet je die dan nog serieus nemen ?

Het is een angstpraatje, niets anders dan het smerige anti-semitisme van decennia geleden. En zo moet er mee omgegaan worden.
Uhhh, jouw voorouders zijn al een keer "overgelopen" door een vreemde mogendheid. Toen was het ook een klein groepje met een vreemde religie.
pi_74560662
quote:

[..]

Inderdaad, om nog even door te gaan over de rare toonzetting van Zienswijze:

Zelfs de meest "negatieve voorspelling", gaat er van uit dat moslims in het jaar 2100 een kwart van de bevolking van Europa vormen.
pi_74560692
quote:
Op maandag 9 november 2009 23:56 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kersen en Pasen zijn idd van oorsprong Germaanse tradities. En in de loop van der tijd zijn er christelijke dingen aan toegevoegd. Waaarbij het nu dus als een christelijke identiteit wordt beschouwd.

Maar om even terug te komen op je punt: het christendom is een imperialistische godsdienst. Dat is precies wat ik bedoel. En dat zei ik ook in mijn 1e post in dit topic. De islam is namelijk ook een imperialitische godsdienst.

De Europeanen en de Nederlanders zijn al een keer van godsdienst geswitcht. Namelijke van de Germaanse religies --> christelijke religie.
Pás sinds de Renaissance is het christendom enigzins teruggedrongen.
De islam is, naast het christendom, óók een imperialistiche religie. Vandaar dat islam óók terrein in Europa wilt winnen. Net als het christendom dat deed.

Snap je?
Europeanen moeten van hun voorouders leren.

Er zijn inderdaad paralellen tussen kerstening en islamisering zoals jij ze schetst
Maar een belangrijk verschil is dat bij toenemende invloed van het christendom er ruimte is voor ontwikkeling en vooruitgang op gebied van wetenschap en beschaving. (donkere periodes van oorlogen even daargelaten).
In een land of werelddeel dat sterk onder de invloed van de islam komt te staan is het over en uit met geestelijke vrijheden en ontwikkeling. Uit die hoek heeft de wereld niets anders te verwachten als haat, geweld en primitieve gebruiken. Wetenschap en ontwikkelingen vallen in het niet bij wat er in de vrije westelijke en christelijk georienteerde wereld geproduceerd wordt. Alle bijdragen uit de arabische wereld dateren van voor Mohammed en zijn berg.
Dit kan je als een (misplaatst) superioriteitsgevoel betitelen maar voor mij is het niets anders dan een constatering.
-
pi_74560707
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uhhh, jouw voorouders zijn al een keer "overgelopen" door een vreemde mogendheid. Toen was het ook een klein groepje met een vreemde religie.
Zodra je weer met steekhoudende argumenten komt praten we verder. Tot dan, slaap lekker.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2009 00:18:07 ]
pi_74560711
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Inderdaad, om nog even door te gaan over de rare toonzetting van Zienswijze:

Zelfs de meest "negatieve voorspelling", gaat er van uit dat moslims in het jaar 2100 een kwart van de bevolking van Europa vormen.
Zucht...

Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:18:27 #142
248844 Bowlingbal
pi_74560726
Volgens mij is het Germaanse geloof eerder het Christendom geworden, dan dat Germanen werden omgevormd tot Christenen. Zie alleen al de feestdagen.
- Donald Love
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:18:50 #143
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74560737
quote:

Iets korter terug heb je overigens ook zo’n verhaal m.b.t. Katholieken. Onder protestanten heerste na de oorlog de angst dat de Katholieken (wier geboortecijfers veel hoger lager) in de meerderheid zouden geraken. Echter, vruchtbaarheidscijfers pasten zich daarna rap aan onder die bevolkingsgroep. Maar de angst werd toen ook flink gezaaid om het Protestantse hachje te redden.
pi_74560761
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:14 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is een vooroordeel volgens mij. Iemand op Fok! ontkrachtte dit.
Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.
quote:
Ja, dat ontkracht mijn argumenten niet. Ik ben het namelijk niet geheel oneens met deze argumenten van je,
Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.
quote:
Euhh, niet alleen de Arabieren hebben de islam verspreid. De Perzen, Afghanen, Turken etc. hebben er ook gezellig aan meegewerkt.
Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:19:39 #145
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74560767
Het gevaar schuilt hem in het feit dat als twee stromingen moeten gaan 'mixen' en elke stroming gelooft dat hij superieur is tegenover de andere. Dan moeten er overeenkomsten gesloten gaan worden. We moeten ons afvragen in welke mate elke stroming (op Christelijke principes gebaseerde Nederland VS op Islamitische principes gebaseerde immigranten) bereid is om iets in te leveren.

Nederland heeft keer op keer laten zien bereid te zijn om iets in te leveren. De andere partij ook. Ik vraag me alleen sterk af wat die instelling van die andere partij is als de Islamisatie in Nederland toe gaat nemen. Daar moet in de Nederlandse politiek uiterst veel aandacht aan besteed worden omdat als we deze zaak gaan wegschoffelen, we mogelijk een zeer grote prijs moeten gaan betalen.

In de liefde zegt men altijd dat een relatie van twee kanten moet komen.

Ik denk dat dit ook voor grotere groepen mensen zo geldt.
Proud to be a Kafir!
pi_74560788
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef quo_ het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad paralellen tussen kerstening en islamisering zoals jij ze schetst
Maar een belangrijk verschil is dat bij toenemende invloed van het christendom er ruimte is voor ontwikkeling en vooruitgang op gebied van wetenschap en beschaving. (donkere periodes van oorlogen even daargelaten).
In een land of werelddeel dat sterk onder de invloed van de islam komt te staan is het over en uit met geestelijke vrijheden en ontwikkeling. Uit die hoek heeft de wereld niets anders te verwachten als haat, geweld en primitieve gebruiken. Wetenschap en ontwikkelingen vallen in het niet bij wat er in de vrije westelijke en christelijk georienteerde wereld geproduceerd wordt. Alle bijdragen uit de arabische wereld dateren van voor Mohammed en zijn berg.
Dit kan je als een (misplaatst) superioriteitsgevoel betitelen maar voor mij is het niets anders dan een constatering.
Daar kan ik wel met je in meegaan.
pi_74560803
Historische feiten maken ook weinig uit. Het gaat erom welke rol 'de Islam' nu speelt in Nederland. En dat is geen positieve rol. Dus vind ik, dat we mensen uit het niet-Westen mogen weren, binnnen de grenzen van VN-afspraken dus binnen wat haalbaar is. Ook mag de wet van mij hard zijn. Three strikes: You're out! en zulks.
Imams met onzinpraat? Ook wegwezen voor zover dat dus haalbaar is.

Als dat gerealiseerd is: elke moslim mag moslim zijn. Geen enkele reden om iemand te discrimineren omwille van zijn God. Dat mag je zelf weten. Zolang je je maar fatsoenlijk gedraagt, economisch voor jezelf zorgt enz....
pi_74560814
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht...

Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.
pi_74560828
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat is helaas geen vooroordeel, dat is kennis van het Joodse geloof.
[..]

Weldegelijk, namelijk dat er momenteel van daadwerkelijke actieve bekering geen sprake meer is. Tevens is het belangrijk om in te zien dat die explosieve groei van de Islam in de wereld, al een tijdje een daling heeft ingezet. Zelfs de meeste moslimlanden zweven net boven "replacement-level", als we kijken naar geboorteratio en bevolkingsaanwas. De groei is er al lang uit. Oftewel, er kloppen twee dingen niet: de Islam is niet uit op wereldheerschappij en de groei van de Islam is er al een tijdje uit.
[..]

Dat klopt, allemaal van rijk tot rijk.
Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?

Christendom en islam zijn beide imperialistische godsdiensten die aan uitbreiding doen.

Edit: ik dacht eerst hetzelfde als jou m.b.t. het jodendom. Maar ik kan 1 dezer dagen wel de post van de Fok!ker opzoeken in het archief die dat ontkrachtte. If you want..
pi_74560849
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Gezien de duikeling van vruchtbaarheidscijfers van de tweede generatie moslimimmigranten, lijken die zorgen mij erg irreeel.
Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.
Tel daarbij ook nog eens immigratie op. Wat veel uit moslimlanden komt.
pi_74560853
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat je taal, gebruiken en andere onderdelen van een cultuur overneemt betekent niet per definitie dat je een bepaalde bevolkingsgroep volledig accepteert. Ik zei alleen dat het jodendom wel veel invloed heeft gehad op onze maatschappij. WO II is trouwens een mooi voorbeeld: het feit dat we joden NIET beschermd hebben tijdens de tweede wereldoorlog heeft onze ideeen toch wel flink beinvloed.

Andere culturen hebben ook invloed op ons land. Ook de cultuur van mensen waarvan we niet per definitie blij zijn met hun komst heeft invloed op Nederlanders: in de jaren '80 was "teringturk" een veelgebezigd woord, inmiddels heeft iedere supermarkt Turkse dürüm van Knorr in het assortiment, er wordt Turks brood verkocht in de supermarkt, je ziet steeds meer supermarkten die sumac verkopen, of halva, de benaming Turks fruit wordt langzaam verdrongen door lokum, iedereen weet wat lahmacun is, er komen steeds meer etnische supermarkt(afdeling)en waar echt niet alleen maar allochtonen komen, de harembroek was 'trendy', bij damesschoenen zijn een tijdje typisch midden-oosterse printjes in geweest bij schoenen met puntige neuzen, bij Bas van der Heijden is de hoofddoek onderdeel van de bedrijfskleding geworden, etc. Dat betekent niet dat de bevolkingsgroep helemaal geaccepteerd is of opgegaan is in de autochtone bevolking, maar wel dat hun cultuur iets heeft bijgedragen aan die van ons. In algemene zin kun je zeggen dat het heeft geleid tot een andere kijk op mode en interieur en dat er tegenwoordig anders gegeten wordt, zowel thuis als in restaurants. Dat is een invloed van o.a. Turken in Nederland.
pi_74560865
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?

Christendom en islam zijn beide imperialistische godsdiensten die aan uitbreiding doen.
Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.

Ik ga slapen, ik raad je aan om mijn posts eens goed tot je door te laten dringen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:25:56 #153
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74560897
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.
Tel daarbij ook nog eens immigratie op. Wat veel uit moslimlanden komt.
En trek daar secularisatie af.
pi_74560958
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Het gevaar schuilt hem in het feit dat als twee stromingen moeten gaan 'mixen' en elke stroming gelooft dat hij superieur is tegenover de andere. Dan moeten er overeenkomsten gesloten gaan worden. We moeten ons afvragen in welke mate elke stroming (op Christelijke principes gebaseerde Nederland VS op Islamitische principes gebaseerde immigranten) bereid is om iets in te leveren.
Nou ja, ik denk dat Nederland niet al te veel meer hoeft in te leveren.
Anders herkennen Nederlanders na verloop van tijd hun eigen land niet meer.

Nogmaals: elk land heeft haar eigen culturele identiteit. En de bewoners hebben het recht om die culturele identiteit de behouden. Nederland, Turkije, Marokko, Japan, Brazilie, welk land dan ook.

Turken zouden het ook niet leuk vinden als een groot stel atheisten of christenen de islamitische cultuur en religie daar komt wegdrijven.
quote:
Nederland heeft keer op keer laten zien bereid te zijn om iets in te leveren. De andere partij ook. Ik vraag me alleen sterk af wat die instelling van die andere partij is als de Islamisatie in Nederland toe gaat nemen. Daar moet in de Nederlandse politiek uiterst veel aandacht aan besteed worden omdat als we deze zaak gaan wegschoffelen, we mogelijk een zeer grote prijs moeten gaan betalen.
Terecht punt. En dat is nou juist waar veel politieke partijen in bagatalisren. Meneertje Pechtold voorop.
pi_74560976
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:
Historische feiten maken ook weinig uit. Het gaat erom welke rol 'de Islam' nu speelt in Nederland. En dat is geen positieve rol.
Ik heb het idee dat veel van die negatieve zaken aan de islam worden gekoppeld maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Laten we wel zijn, de islam is eigenlijk een non-issue voor veel Nederlanders, altijd al geweest. Waar het wel om gaat zijn b.v. Marokkaanse hangjongeren die overlast geven, bovengemiddeld crimineel zijn etc.

Dat een bepaald politicus dat gedrag aan de islam gekoppeld heeft maakt dat nog geen waarheid, geen enkel onderzoek wijst dat ook uit. Maar de gemiddelde Nederlander is inmiddels wel Koran-expert, omdat ie last heeft van scooterjeugd. De hele discussie omtrent de islam heeft een voedingsbodem die niet in Koranteksten te vinden is maar op straat. En dat lijkt mij verkeerd.

Het zou nogal een feest worden als we autochtone criminelen op dezelfde wijze onder de loep nemen, met de Bijbel ter hand. Gek genoeg weten we dan wel dat de relatie met het christendom een onzinnige is.
pi_74560983
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zucht...

Maar waar wonen mensen die veel problemen hebben met allochtonen/moslims? Mijn indruk is dat dit vaak juist in gebieden is waar weinig allochtonen/moslims wonen. Ik woon in een wijk met 65% allochtonen. Hoeveel daarvan moslim zijn weet ik niet, maar best een aanzienlijk deel vermoed ik, op basis van wat ik op straat zie lopen. Maar om iets te noemen wat op tv veel aandacht krijgt, ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iemand gezien in een volledige sluier, nog nooit. Je hoort er op tv verhalen over alsof het hele land erdoor wordt overgenomen, terwijl ik er in een wijk vol allochtonen nog nooit een gezien heb. Dat vind ik dan toch opmerkelijk.
pi_74560990
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

En tel daarbij radicalisatie / extremisme op

In elk land, zelfs in landen als Pakistan en Afghanistan, is de meerderheid van de moslim-inwoners gematigd. Slechts een klein deel van die moslims is extremistisch. En die landen laten zien dat het de verkeerde kant op kan gaan.

Met andere woorden: het zegt niet zoveel dat de meerderheid van de moslims in een land gematigd is.
pi_74561032
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En tel daarbij radicalisatie / extremisme op

In elk land, zelfs in landen als Pakistan en Afghanistan, is de meerderheid van de moslim-inwoners gematigd. Slechts een klein deel van die moslims is extremistisch. En die landen laten zien dat het de verkeerde kant op kan gaan.

Met andere woorden: het zegt niet zoveel dat de meerderheid van de moslims in een land gematigd is.
Dat zijn landen met een zwakke staatsstructuur. Zeer slechte vergelijking.
pi_74561049
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.

Ik ga slapen, ik raad je aan om mijn posts eens goed tot je door te laten dringen.
Nope, jij hebt geen argumenten die mijn standpunten tegenspreken.

Welterusten in elk geval...
pi_74561056
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Exact, en de daling van immigranten uit traditonele moslimlanden (immigratie uit Turkije en Marokko op het laagste punt sinds de jaren 60).
pi_74561070
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:33 schreef Zienswijze het volgende:
Nope, jij hebt geen argumenten die mijn standpunten tegenspreken.
Ik heb elk standpunt nauwkeurig tegengesproken. Met feiten, en niet met angstverhalen.
pi_74561102
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat veel van die negatieve zaken aan de islam worden gekoppeld maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Laten we wel zijn, de islam is eigenlijk een non-issue voor veel Nederlanders, altijd al geweest. Waar het wel om gaat zijn b.v. Marokkaanse hangjongeren die overlast geven, bovengemiddeld crimineel zijn etc.

Dat een bepaald politicus dat gedrag aan de islam gekoppeld heeft maakt dat nog geen waarheid, geen enkel onderzoek wijst dat ook uit. Maar de gemiddelde Nederlander is inmiddels wel Koran-expert, omdat ie last heeft van scooterjeugd. De hele discussie omtrent de islam heeft een voedingsbodem die niet in Koranteksten te vinden is maar op straat. En dat lijkt mij verkeerd.

Het zou nogal een feest worden als we autochtone criminelen op dezelfde wijze onder de loep nemen, met de Bijbel ter hand. Gek genoeg weten we dan wel dat de relatie met het christendom een onzinnige is.
Technisch gezien heb je gelijk - maar bijvoorbeeld de positie van de vrouw heeft wel degelijk te maken met geloof. Dat die marokkaanse jongens zich bijvoorbeeld niet laten corrigeren door de juf op school, omdat ze thuis meekrijgen dat moeder niets te zeggen heeft en vader de baas is, en dat als er geen vader is, de zoon van drie de baas is over moeder en drie oudere zussen, wordt wel gesteund met het geloof. Het geloof wordt gebruikt om bepaalde regels te versterken. Dat er letterlijk bekeken niet in de koran staat dat je geen respect voor de schooljuf moet tonen, doet daar niets aan af. Cultuur en geloof zijn niet los van elkaar te zien hier.

Pas las ik een column waarin stond dat er vrouwen zijn die niet naar buiten mogen zonder hun man (of broer oid) en die daarom het afval over balkon gooien. De man zet het afval namelijk niet buiten, want dat is de taak van de vrouw, en de vrouw mag de straat niet alleen oversteken naar de afvalcontainer. Wij hadden dat soort gezinnen vroeger ook in de buurt (bijvoorbeeld dus een marokkaans gezin aan de overkant, waar het zoontje van drie de baas was als vader ging werken, dat was niet zomaar een voorbeeld), maar ik heb nooit geweten wat het idee daarachter kon zijn. Wij dachten gewoon dat ze te lui waren om naar de afvalbak te lopen of zo, of dat ze het in hun eigen land zo gewend waren. Maar dat soort gedrag heeft dus blijkbaar wel te maken met geloof - ondanks dat niet alle islamieten dit gedrag vertonen.
pi_74561107
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:33 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat zijn landen met een zwakke staatsstructuur. Zeer slechte vergelijking.
Nee, we hebben het over islamisering in dit topic. Hoe is de islamisering in die landen verlopen? Meeste moslims daar zijn gematigd, toch hebben zij radicalisatie van dat land niet tegen kunnen gaan. In het verre verleden niet, in het nabije verleden niet.

Neem bijvoorbeeld Turkije in de 21 eeuw.. Meerderheid is gematigd, net als alle moslimlanden, maar toch vinden er aanslangen in Turkije plaats. De gematigde Turkse moslims kunnen de radicale moslims dus niet in bedwang houden. Zelfde als Marokko: ook aanslagen. Gematigde moslims kunnen de radicale moslims niet in bedwang houden.
Neem Thailand. 5% moslims. Merendeel gematigde moslims. Gematigde moslims kunnen de radicale moslims niet in bedwang houden. Regelmatig onlusten of aanslagen daar.

Dus m.a.w: het maakt niet zoveel uit dat er veel gematigde moslims zijn.
pi_74561245
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:37 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk - maar bijvoorbeeld de positie van de vrouw heeft wel degelijk te maken met geloof. Dat die marokkaanse jongens zich bijvoorbeeld niet laten corrigeren door de juf op school, omdat ze thuis meekrijgen dat moeder niets te zeggen heeft en vader de baas is, en dat als er geen vader is, de zoon van drie de baas is over moeder en drie oudere zussen, wordt wel gesteund met het geloof. Het geloof wordt gebruikt om bepaalde regels te versterken. Dat er letterlijk bekeken niet in de koran staat dat je geen respect voor de schooljuf moet tonen, doet daar niets aan af. Cultuur en geloof zijn niet los van elkaar te zien hier.

Uiteraard, maar ik heb niet de illusie dat de gemiddelde Nederlander zich erg druk maakt over het leed van een ander hoor. Zo worden de Chinezen geroemd "omdat ze geen rotzooi schoppen". Dat Chinezen voornamelijk elkaar het leven zuur maken en niet integreren maakt kennelijk geen hol uit. Evenmin dat er onder Hindoes ook gewoon uitgehuwelijkt wordt. Ze veroorzaken geen overlast, who cares ?

Daarom vind ik vaak de hele discussie over integratie, aanpassen, normen, waarden etc. nogal lachwekkend. Vrouwenrechten, hoofddoeken en andere zaken binnen de islam zouden waarschijnlijk niet eens ter sprake komen als Marokkaanse jongeren niet overmatig veel overlast zouden veroorzaken. Net zoals het decennia niet ter sprake is geweest.
pi_74561295
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Maar waar wonen mensen die veel problemen hebben met allochtonen/moslims? Mijn indruk is dat dit vaak juist in gebieden is waar weinig allochtonen/moslims wonen. Ik woon in een wijk met 65% allochtonen. Hoeveel daarvan moslim zijn weet ik niet, maar best een aanzienlijk deel vermoed ik, op basis van wat ik op straat zie lopen. Maar om iets te noemen wat op tv veel aandacht krijgt, ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iemand gezien in een volledige sluier, nog nooit. Je hoort er op tv verhalen over alsof het hele land erdoor wordt overgenomen, terwijl ik er in een wijk vol allochtonen nog nooit een gezien heb. Dat vind ik dan toch opmerkelijk.
Het gaat niet zozeer om die sluier. Het gaat niet zozoeer om die burqa.

Het gaat erom dat de aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
Moslims oefenen met hun religie (die haaks staat op elk niet-islamitisch land) druk uit op de samenleving van een niet-islamitisch land. De autochtonen / mensen van de dominantie cultuur in dat land vinden dat niet leuk. En zetten druk tegen die druk van de islam. --> Moslims voelen zich achtergesteld of onderdrukt daardoor.
--> Willen na verloop van tijd een eigen leefomgeving / staat / islamitisch gebied waarin zij in volledigheid hun ideologie kunnen uitoefenen.

Dit gebeurt dus waar moslims de minderheid uitmaken in een niet-islamitisch land, maar de meerderheid uitmaken in delen / regio's van dat niet-islamitische land. Waar ze dus qua aantal flink vertegenwoordigd zijn in zo'n regio binnen 1 land. Zie bijv. Zuid-Thailand waar moslims strijden voor afscheiding, Zuid-Filipijnen waar moslims strijden voor scheiding, Tjestenie waar moslims stijden voor afscheiding, Pakisten waar moslims streden voor afscheding van India, Noord-Nigeria waar moslims strijden voor afscheiding. Onlusten en spanningen in o.a. Kenia en Ethiopie waar moslims in de minderheid zijn.
Met een stijgend moslimpercenage neemt het aantal moslims in de Randstad (Nederland) steeds meer toe. Moslims voelen zich nu al onderdrukt, echter maken zij er "nu nog" (hoeft dus niet per se) geen werk van. Maar dit kan ove r50 jaar, wanner moslims dus in de Randstad flink in aantal gestegen zijn, wel zo zijn.
Of neem Engeland, waar het moslimprobleem behoorlijk extremer is dan in Nederland. Wie weet wat er in de toekomst qua onderlinge spanningen gaat gebeuren...

Met andere woorden: de islam is een ideologie die haaks staat op de normen en waarden in elk niet-islamitisch land, vooral op die van westerse samenleving. Moslims willen (terecht vanuit hun perspectief) wel gewoon hun geloof uitoefenen. Dit zorgt voor botsingen en spanningen met de oorspronkelijke bewonders van niet niet-islamitische land. En hier kom ik dus met mijn zinnetje in het begin van deze post: De aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
pi_74561323
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die bedoelde ik, maar ik kwam niet op het woord.
pi_74561414
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:54 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Die bedoelde ik, maar ik kwam niet op het woord.
Terwijl je wel heel goed verschillende soorten Turkse etenswaren op kan noemen
pi_74561456
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik heb niet de illusie dat de gemiddelde Nederlander zich erg druk maakt over het leed van een ander hoor. Zo worden de Chinezen geroemd "omdat ze geen rotzooi schoppen". Dat Chinezen voornamelijk elkaar het leven zuur maken en niet integreren maakt kennelijk geen hol uit. Evenmin dat er onder Hindoes ook gewoon uitgehuwelijkt wordt. Ze veroorzaken geen overlast, who cares ?
Chinezen werken wel vaak, je ziet ook vaak Chinese vrouwen aan het werk, de Chinezen die ik tegenkom spreken Nederlands. Als ik niet merk dat er iets fout gaat, kan ik er ook weinig aan doen of over zeggen, toch?

Volgens mij komt uithuwelijken zowel bij moslims als hindoes niet zo heel vaak meer voor, maar omdat er meer moslims zijn die ook duidelijk hun geloof uitdragen vallen ze meer op. Ik ken erg veel moslims en maar twee die bang waren uitgehuwelijkt te worden waarvan eentje ondergedoken is, en maar een hindoeistisch meisje dat uitgehuwelijkt zou worden, maar die stond daar zelf achter (wat ik totaal niet begreep, maar ik ben dan ook nooit met het idee opgegroeid dat het zo hoort...). Maar dat ging dan ook wel in overleg, terwijl het bij de islamitische meisjes meer weg had van ontvoering.
quote:
Daarom vind ik vaak de hele discussie over integratie, aanpassen, normen, waarden etc. nogal lachwekkend. Vrouwenrechten, hoofddoeken en andere zaken binnen de islam zouden waarschijnlijk niet eens ter sprake komen als Marokkaanse jongeren niet overmatig veel overlast zouden veroorzaken. Net zoals het decennia niet ter sprake is geweest.
Ik weet niet of dat de enige reden is, daar valt ook weinig zinnigs over te zeggen. Gezien de situatie waarin marokkanen geen overlast veroorzaakten niet bestaat, kunnen we niet zeker stellen wat we in die situatie wel of niet gedaan zouden hebben.

Verder, het is toch logisch dat als mensen geen overlast veroorzaken, we ons ook niet met ze proberen te bemoeien? Dat doe ik bij mijn Nederlandse buren bijvoorbeeld ook niet, terwijl daar misschien ook niet alles goed gaat. Maar zolang je geen signalen ziet dat het niet goed gaat, kun je er ook weinig aan doen. Er zijn ongetwijfeld ook genoeg Nederlanders die elkaar het leven zuur maken, maar zodra ze dat enigszins beschaafd achter gesloten deuren doen bemoeien we ons daar niet mee. Laten we wel wezen, ik denk niet dat iemand het fijn zou vinden als de buren kwamen controleren hoe we in ons eigen huis met elkaar omgingen.

Je kunt niet tegelijk tolerant zijn en tegelijk proberen om alle 'problemen' (in jouw beleving tenminste) aan te pakken. Mijn idee is dat ieder volk zijn eigen ontwikkeling door moet maken, net zoals ieder mens zijn eigen puberteit moet doormaken. Je kan niet van twaalfjarig kind opeens een wijze volwassene worden, alleen maar door te luisteren naar het advies van mensen die al puber geweest zijn. Zo kun je moslimvrouwen ook niet vertellen wat ze moeten accepteren en wat niet, omdat wij in Nederland al een emancipatiegolf achter de rug hebben. Daarnaast denk ik dat we ook moeten accepteren dat we dingen weleens anders opvatten dan ze bedoeld zijn, omdat we de cultuur wel denken te kennen, maar er soms toch flink naast zitten.

Maar goed, ook iedere Nederlander heeft zijn eigen opvattingen. Blijkbaar zijn er mensen die denken dat je andere mensen wel kunt dwingen te emanciperen, om maar wat te noemen.
pi_74561462
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 01:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Terwijl je wel heel goed verschillende soorten Turkse etenswaren op kan noemen
Ja, die zijn dan ook veel lekkerder dan burqa's.
pi_74561536
quote:

[..]

Het gaat erom dat de aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
Moslims oefenen met hun religie (die haaks staat op elk niet-islamitisch land) druk uit op de samenleving van een niet-islamitisch land. De autochtonen / mensen van de dominantie cultuur in dat land vinden dat niet leuk. En zetten druk tegen die druk van de islam. --> Moslims voelen zich achtergesteld of onderdrukt daardoor.
--> Willen na verloop van tijd een eigen leefomgeving / staat / islamitisch gebied waarin zij in volledigheid hun ideologie kunnen uitoefenen.

Dit gebeurt dus waar moslims de minderheid uitmaken in een niet-islamitisch land, maar de meerderheid uitmaken in delen / regio's van dat niet-islamitische land. Waar ze dus qua aantal flink vertegenwoordigd zijn in zo'n regio binnen 1 land. Zie bijv. Zuid-Thailand waar moslims strijden voor afscheiding, Zuid-Filipijnen waar moslims strijden voor scheiding, Tjestenie waar moslims stijden voor afscheiding, Pakisten waar moslims streden voor afscheding van India, Noord-Nigeria waar moslims strijden voor afscheiding. Onlusten en spanningen in o.a. Kenia en Ethiopie waar moslims in de minderheid zijn.
Met een stijgend moslimpercenage neemt het aantal moslims in de Randstad (Nederland) steeds meer toe. Moslims voelen zich nu al onderdrukt, echter maken zij er "nu nog" (hoeft dus niet per se) geen werk van. Maar dit kan ove r50 jaar, wanner moslims dus in de Randstad flink in aantal gestegen zijn, wel zo zijn.
Of neem Engeland, waar het moslimprobleem behoorlijk extremer is dan in Nederland. Wie weet wat er in de toekomst qua onderlinge spanningen gaat gebeuren...

Met andere woorden: de islam is een ideologie die haaks staat op de normen en waarden in elk niet-islamitisch land, vooral op die van westerse samenleving. Moslims willen (terecht vanuit hun perspectief) wel gewoon hun geloof uitoefenen. Dit zorgt voor botsingen en spanningen met de oorspronkelijke bewonders van niet niet-islamitische land. En hier kom ik dus met mijn zinnetje in het begin van deze post: De aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
Wat je ook kan concluderen hieruit is dat dus een heel grote groep moslims helemaal geen probleem is - zolang er maar geen minderheid van extremisten aanwezig is. Daar kunnen we tot op zekere hoogte zelf iets aan doen, door extremistisch gedrag beter aan te pakken. Door bijvoorbeeld het discrimineren van homo's daadwerkelijk te bestraffen, haatzaaiende activiteiten te bestraffen, of mensen uit de samenleving te verwijderen door ze geen toestemming te geven in Nederland te blijven. En door in het algemeen duidelijk onze grenzen te stellen en niet bang te zijn mensen aan te spreken op hun gedrag.

In Engeland is idd ook een probleem, maar Engeland heeft ook niet altijd duidelijk gemaakt wat wel en niet mocht. Rushdie werd bijvoorbeeld wel geholpen tijdens de fatwa, maar ook niet altijd en op alle fronten, om maar wat te noemen. Bepaalde economische belangen werden gesteld boven principes. Als je aangeeft dat je de handel in wat voor landbouwproduct dan ook belangrijker vindt dan een doodsbedreiging, geef je natuurlijk niet echt een signaal af dat je ergens fel tegen bent.
  dinsdag 10 november 2009 @ 07:11:17 #171
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_74562744
De islamisering in Nederland is in volle gang. De aanhangers van de sharia winnen steeds meer terrein. Over een paar jaar zullen de eerste homo's van gebouwen worden gegooid (met hun hoofd naar beneden), worden de handen van dieven afgehakt, worden mensen die van sex houden gestenigd, worden alle vrouwen verborgen onder een burka en wordt bijtend zuur in de gezichten van meisjes gegooid die naar school willen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 07:15:34 #172
268409 voice-over
pi_74562749
quote:

Het geeft aan dat een niet-inpasbare cultuur enorme spanningen veroorzaakt in een autochtone samenleving.
  dinsdag 10 november 2009 @ 08:45:54 #173
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74563419
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 07:11 schreef voice-over het volgende:
De islamisering in Nederland is in volle gang. De aanhangers van de sharia winnen steeds meer terrein. Over een paar jaar zullen de eerste homo's van gebouwen worden gegooid (met hun hoofd naar beneden), worden de handen van dieven afgehakt, worden mensen die van sex houden gestenigd, worden alle vrouwen verborgen onder een burka en wordt bijtend zuur in de gezichten van meisjes gegooid die naar school willen.

Ben je al begonnen met het bouwen van een bunker in je tuin en het inslaan van voldoende ingeblikt voedsel om het een paar jaar uit te houden? Want de enge moslims komen eraan en ze willen je bekeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:06:07 #174
268409 voice-over
pi_74563706
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ben je al begonnen met het bouwen van een bunker in je tuin en het inslaan van voldoende ingeblikt voedsel om het een paar jaar uit te houden? Want de enge moslims komen eraan en ze willen je bekeren.
Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschoeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door voice-over op 11-11-2009 06:54:08 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 09:45:47 #175
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74564637
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:06 schreef voice-over het volgende:

[..]

Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschroeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.
je bent echt grappig. En heel zielig. Maar vooral grappig.

Ook dat mensen Dhimmi noemen omdat ze het niet met je eens zijn. Dat heb je zeker van Wilders geleerd? Die heeft ook al geen idee wat het woord betekent, maar gebruikt het wel maar al te graag.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:08:33 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74566814
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:06 schreef voice-over het volgende:

[..]

Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschroeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.
Gezien je dreigende haatdragende toon begin je een beetje te lijken op radicale moslimfundi's. Zou het dan toch waar zijn dat er islamisering plaatvind? Gezien mensen als jij langzaamaan gedrag gaan overnemen van moslimfanatici.

Ook een mailtje naar Herman gestuurd?
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:38:57 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74588775
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Eén woord: Bullshit. Pak de cijfers van het CBS er maar bij. Toevallig heb ik die hier liggen, en vanaf de 2e generatie hebben ook Marokkanen en Turken niet of nauwelijks meer kinderen dan Nederlanders.

Doemdenkers.
Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.

Van iedere Nederlander die met een Nederlandse trouwt en 1,6 kind krijgt blijft de volgende generatie dus 80% over. (1,6/2)

Een allochtoon die zijn/haar partner uit het buitenland haalt en daar drie kinderen mee krijgt is de volgende generatie met 300% gegroeid (het was eerst één allochtoon en de volgende generatie zijn er drie. Je moet hier dus niet delen door twee, want die tweede komt er ook nieuw bij.

Het mag duidelijk zijn dat een krimp van 20% voor de autochtone bevolking per generatie en een groei van de allochtone bevolking van pakweg 100% per generatie (niet iedere allochtoon haalt natuurlijk een importbruid) binnen relatief korte termijn drastische demografische veranderingen veroorzaakt.

En dat blijkt toch ook uit het straatbeeld! Hele steden die eerst Nederlands waren zijn dat nu niet meer. Het aantal moslims in Nederland (of tenminste mensen van die afkomst) is in 60 jaar (2 generaties) gegroeid van enkele duizenden? tot bijna een miljoen. Dat is een factor 1000, ofwel een groei van 12% per jaar.

Nu zullen we de komende generatie echt geen groei van 12% per jaar meer halen, simpelweg omdat dit niet haalbaar is. Maar om nu te beweren dat het aantal moslims in Nederland niet snel gegroeid is of nog zal groeien is gewoon onjuist. En met de groei van de islam zal deze ook een steeds grotere rol gaan spelen.
The End Times are wild
pi_74589100
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

je bent echt grappig. En heel zielig. Maar vooral grappig.

Ook dat mensen Dhimmi noemen omdat ze het niet met je eens zijn. Dat heb je zeker van Wilders geleerd? Die heeft ook al geen idee wat het woord betekent, maar gebruikt het wel maar al te graag.
En vergeet het schRoeien op de leest niet. Zeker de inburgeringscursus niet met goed gevolg afgelegd. In ieder geval niet het onderdeel 'spreekwoorden en gezegden'.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_74590224
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.

Van iedere Nederlander die met een Nederlandse trouwt en 1,6 kind krijgt blijft de volgende generatie dus 80% over. (1,6/2)

Een allochtoon die zijn/haar partner uit het buitenland haalt en daar drie kinderen mee krijgt is de volgende generatie met 300% gegroeid (het was eerst één allochtoon en de volgende generatie zijn er drie. Je moet hier dus niet delen door twee, want die tweede komt er ook nieuw bij.

Het mag duidelijk zijn dat een krimp van 20% voor de autochtone bevolking per generatie en een groei van de allochtone bevolking van pakweg 100% per generatie (niet iedere allochtoon haalt natuurlijk een importbruid) binnen relatief korte termijn drastische demografische veranderingen veroorzaakt.

En dat blijkt toch ook uit het straatbeeld! Hele steden die eerst Nederlands waren zijn dat nu niet meer. Het aantal moslims in Nederland (of tenminste mensen van die afkomst) is in 60 jaar (2 generaties) gegroeid van enkele duizenden? tot bijna een miljoen. Dat is een factor 1000, ofwel een groei van 12% per jaar.

Nu zullen we de komende generatie echt geen groei van 12% per jaar meer halen, simpelweg omdat dit niet haalbaar is. Maar om nu te beweren dat het aantal moslims in Nederland niet snel gegroeid is of nog zal groeien is gewoon onjuist. En met de groei van de islam zal deze ook een steeds grotere rol gaan spelen.
Jij snapt het.
pi_74591710
quote:

[..]

Onderbouw dit eens met een bron. Je betoog borduurt verder op deze stelling, dus dat lijkt mij wel van belang.
  woensdag 11 november 2009 @ 00:08:14 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74591967
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Onderbouw dit eens met een bron. Je betoog borduurt verder op deze stelling, dus dat lijkt mij wel van belang.
Minister Van der Laan: Stop op importbruiden

Goede bron?

Het valt toch niet te ontkennen dat er een enorme demografische omwenteling heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt? Daarvoor hoef je toch alleen maar over straat te lopen, daar heb je het hele CBS niet voor nodig! Waar ik woon was 'vroeger' werkelijk nauwelijks nog een allochtoon te zien terwijl het nu zo'n 10% is. En dan woon ik nog een een gebied dat gemiddeld genomen weinig allochtonen heeft.

Ik snap ook niet dat de discussie moet gaan over of de samenleving wel of niet snel veranderd is. Dat is gewoon een feit, dat ontkennen is oogkleppen opzetten. Of dit wenselijk is, hoe het in goede banen te leiden, of integratie een must is, dat zijn allemaal onderwerpen waarover je van mening kunt verschillen en kunt discussieren. Maar dát het gebeurt is en zich voortzet staat gewoon vast.
The End Times are wild
  woensdag 11 november 2009 @ 00:14:58 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74592108
Ik denk dat het hele Islam probleem komt doordat onze overheid zelf dit volk heeft gekozen als zondebok. Dat zal ik even toelichten. Uit eigen ervaring, ligt het in het aard van het islamitische beestje dat zij erg snel geirriteerd kunnen raken. Je lokt ze makkelijk uit. Dit komt de overheid goed uit. Gooi deze mensen in de maatschappij, stook ze op, irriteer het eigen volk daarmee. En je hebt voor het volk een gezamenlijke "vijand" waar zij op kunnen kotsen. Door heel de geschiedenis heen is het altijd zo geweest dat overheden zondebokken creerden waar over gepraat/gediscussieerd en op gespuugd kon worden. Dit heeft als doel om de massa te sturen. De oproerlaaiers zorgen er wel voor dat je als overheid meer mag gaan eisen wat betreft veiligheid en anti-privacy en méér. Ik vind het geen toeval dat Amerika al jaren en jaren het Midden-Oosten aan het stoken is tezamen met Israel, oorlog met de Moslims voert, ze afschildert als gekke arabieren, hun geloof demoniseert, en dat in NL een parrallelle trend te zien is. Dit alles heeft een doel en is geen toeval. Ipv eindeloos met mekaar te kibbelen zouden Nl-ers zich moeten afvragen wat de oorzaak is, wat het gevolg en wie heeft er het meeste baat bij?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74592229
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:10 schreef incident het volgende:

[..]

Het uitroeien van andersdenkenden.....

http://www.spitsnieuws.nl(...)ijbels_om_allah.html
Is dat uitroeien of gewoon een democratische regel die Malasie wilt.
Als Malasie dat wilt om de rust en de orde te handhaven staan zij vrij om het te doen aangezien zij een andere rechtsstelsel kennen. En aangezien de christenen de Jezus als de zoon van god zien, en die noemen zij Allah is dat beledigend voor de Moslims die verreweg 75 % in de meerderheid staan heeft Malasie besloten 10.000 bijbels in beslag te nemen.
Nogmaals Malasie kent een andere rechtstelsel en is Islamitisch land.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74592387
quote:
Prima, dan zal je vast begrijpen waarom ik gevraagd heb om een bron. Van het aantal huwelijken per jaar in geval van Turken en Marokkanen is dus iets meer dan een kwart een importhuwelijk. Daarmee valt jouw betoog in een heel ander licht te bekijken. Jouw betoog geldt dus niet voor een overgrote meerderheid van de groep waar je het over hebt.
  woensdag 11 november 2009 @ 00:48:43 #185
278076 TheTruth2oo9
pi_74592720
Willen alle verdedigers van Islamisatie die tevens zelf Islamiet zijn hun vinger opsteken?

Het beste is dat we het probleem inzien (allemaal: moslim en niet-moslim) en daar samen aan gaan werken (= open debat). We zijn in principe allemaal mensen.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 11-11-2009 00:59:20 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74592836
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:03 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

- vormt de Islam een gevaar voor Nederland? Zo wel, wat is dit gevaar dan, zo niet, waarom niet?
- wordt dit gevaar eventueel groter als Nederland verder Islamiseert in de toekomst? Waarom wel of niet?
- mag kritiek op de Koran (het woord van Allah) of is het politiek incorrect en is deze kritiek een bedreiging voor de vrije meningsuiting?
- is het huidige democratische systeem wat Nederland op dit moment hanteert te rijmen met de wetten zoals die beschreven staan in de Koran, Hadith en Sunnah (de laatste twee zijn verzamelingen van geschriften die het leven van Mohammed, de Profeet van Allah, beschrijven) (daar zijn de 'Sharia' wetten op gebaseerd)?
- prefereren moslims in Nederland het huidige rechtstelsel of prefereren zij dat er in Nederland Sharia wetten komen?
- hoe groot is de kans dat er Sharia wetten in Nederland zullen komen als moslims de meerderheid in Nederland gaan vormen?
Goede OP, maar wel een beetje een ruim onderwerp.

1) Ik zie werkelijk niet hoe de islam een gevaar voor Nederland zou kunnen worden. Er zijn nog maar 5 % moslims en de meesten willen net als wij gewoon opgroeien, trouwen met hun lief, kinderen krijgen, beetje werken, beetje kaarten en kletsen met vrienden en kleinkinderen krijgen. Dat wil toch (bijna) iedereen?
Ik ben niet zo dol p religies, maar goed, daar is kennelijk behoefte aan.

2) Als je met islamiseren bedoelt, dat moslims zich meer evenredig kunnen uiten in Nederland, is dat alleen maar terecht. En geheel volgens de democratische beginselen.
Als je met islamiseren bedoelt dat moslims onevenredige invloed krijgen op de samenleving, is dat onterecht. Maar dat geldt natuurlijk voor elke groep. Standaard worden hier dan christenen genoemd, maar ik denk dan zelf eerder aan homo's: daarvan zijn er ook 5 %. Daar wil ik niet mee doodgegooid worden.

3) Godslastering is nog verboden, geloof ik. Maar ik zie niet in waarom kritiek op de koran niet zo mogen. Kritiek op de bijbel, het boek van Mormon, de Veda's of Das Kapital is toch ook geen probleem? Kritiek op Israel is natuurlijk verboden, want dan ben je antisemiet. Maar verder mag kritiek toch wel. Smaden, zwart maken, demoniseren, beledigen en lasteren, dat mag niet. Dat is verboden in de wet.
Trouwens een rare vraag: hoe kan kritiek op een boek een bedreiging van de vrije meningsuiting zijn?

4) Is dit interessant? Is het huidige Nederlandse systeem te rijmen met de Tao, de Veda's, de droomwereld van de aboriginals, het Japanse systeem, China? Of de bijbel of de sharia?
Dat is toch geen interessante vraag? Wat kan mij het nou schelen hoe iemand anders zijn huis inricht? Zolang ik maar zelf mijn eigen huis mag inrichten. Met mijn huisgenoten, uiteraard!

5) Aannemende dat je de Nederlandse moslims bedoeld: dat is voorlopig ook nog niet van belang. Laten ze een partij vormen, net zoals de gematigde en steile christenen dat gedaan hebben en meedoen met de verkiezingen. Nu vormen moslims gezamenlijk nog maar 5 % van de bevolking en duurt het nog wel een tijdje tot ze 67 % vormen en dan nog homogeen zijn ook. En dan leiden de basisregels van de democratie tot de mogelijkheid van een systeemwijziging. Nou en? Als ze in de meerderheid zijn hoort dat toch ook zo?
Ik prefereer hier en daar ook wel eens andere wetten. Nou, dan ga ik toch gewoon stemmen of de politiek in.

6) Ja, hoe kunnen wij dat nu op dit moment weten? De meerderheid is trouwens amper genoeg, dat zal toch al gauw 67 % moeten zijn. En dan hangt het er helemaal vanaf hoe die bevolking ingesteld is. Uit de geschiedenis van de islam zijn er ruime varianten van staatsinrichtingen bekend, dus, tja, dat zien we dan wel weer. En voorzover we dat nog meemaken, zijn we er natuurlijk zelf bij om invloed uit te oefenen.

Edit: opmaak aangepast.
Oh ja, en nu ik het woord opmaak gebruik: de verengelsing van de taal vind ik eigenlijk wel een probleem.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74592873
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:48 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Willen alle verdedigers van Islamisatie die tevens zelf Islamiet zijn hun vinger opsteken?

Het beste is dat we het probleem inzien (allemaal: moslim en niet-moslim) en daar samen aan gaan werken (= open debat). We zijn in principe allemaal mensen.
Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?
En welk probleem moet er ingezien worden?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 11 november 2009 @ 01:36:35 #188
278076 TheTruth2oo9
pi_74593268
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?
En welk probleem moet er ingezien worden?
Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.

Probleem:

Proud to be a Kafir!
pi_74593363
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.

Probleem:

Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.

Elke stroming heeft zijn aanhangers, dat is waar. Maar is islamisering een stroming?
  woensdag 11 november 2009 @ 02:12:43 #190
278076 TheTruth2oo9
pi_74593489
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.

Elke stroming heeft zijn aanhangers, dat is waar. Maar is islamisering een stroming?
Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.
Proud to be a Kafir!
pi_74593942
quote:

[..]

Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?
En het trouwen van neven en nichten werd toch ook verboden (zeer goede ontwikkeling, voor de genenpoel is zoiets niet goed).
pi_74594166
quote:
Op woensdag 11 november 2009 06:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?
In 2008 had Nederland het hoogste aantal immigranten ooit, 140K ofzo, met een stijging van 30% vergeleken met 2007 in het aantal import bruiden. Slechts tijdelijk aan banden gelegd, en wederom in volle gang, en moeilijk te stoppen omdat de huwelijken veelal via Belgie en Duitsland gaan.
pi_74594254
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:15 schreef Igen het volgende:
Kleine toevoeging:
[ afbeelding ]
Ja, tweede-generatie-allochtonen fokken echt als konijnen.
Zolang de import bruidjes (1e generatie) lekker fokken maakt dat weinig uit. De zogenaamde double whammy.
pi_74594610
quote:
Op woensdag 11 november 2009 02:12 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.
Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:41:32 #195
278076 TheTruth2oo9
pi_74608595
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.
De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.
Proud to be a Kafir!
pi_74613000
Echter als je naar de demografische ontwikkelingen in die groep (heb het even over de NL situatie) kijkt dan zie je dat elke volgende generatie minder partners uit het buitenland haalt, minder kinderen en krijgt en minder gelovig is. Dan kan het totaal aantal gelovigen nog wel groeien maar of een samenleving daarvan islamitischer wordt?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74624085
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:41 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.
Dat is dus waarom pastoors naar gezinnen kwamen om eens te praten over het volgende kind.

Dat was beleid van christelijke organisaties: als ene christelijke zuil meer kinderen krijgen dan de andere christelijke zuil.
pi_74624117
Ik denk dat er steeds meer moslims 'westers' zullen worden. Dus de hoofddoekjes zullen langaam maar zeker gaan verdwijnen. Ik denk dat het nog een generatie zal duren.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 12 november 2009 @ 03:32:13 #199
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_74624130
Even uit het world factbook van de CIA.

Roman Catholic 30%, Dutch Reformed 11%, Calvinist 6%, other Protestant 3%, Muslim 5.8%, other 2.2%, none 42% (2006).

Met 5.8 procent moslims kan er dus nooit sprake zijn van een islamisering van Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_74624150
quote:
Op donderdag 12 november 2009 03:32 schreef Megumi het volgende:
Even uit het world factbook van de CIA.

Roman Catholic 30%, Dutch Reformed 11%, Calvinist 6%, other Protestant 3%, Muslim 5.8%, other 2.2%, none 42% (2006).

Met 5.8 procent moslims kan er dus nooit sprake zijn van een islamisering van Nederland.
Geen religie: 42 %
En katholieken zijn dus nog steeds in de meerderheid. Waar blijkit dat uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')