Dat je taal, gebruiken en andere onderdelen van een cultuur overneemt betekent niet per definitie dat je een bepaalde bevolkingsgroep volledig accepteert. Ik zei alleen dat het jodendom wel veel invloed heeft gehad op onze maatschappij. WO II is trouwens een mooi voorbeeld: het feit dat we joden NIET beschermd hebben tijdens de tweede wereldoorlog heeft onze ideeen toch wel flink beinvloed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als het wel was opgenomen in onze cultuur, waarom werden er dan zoveel Joden verraadden in WO2?
Niet als Godwin bedoeld hoor.
Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Islam is 1 van de snelst groeiende godsdiensten ter wereld. Wellicht de snelstgroeinde godsdienst ter wereld?
Christendom en islam zijn beide imperialistische godsdiensten die aan uitbreiding doen.
En trek daar secularisatie af.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ligt alsnog hoger dan de geboortecijfers van de Nederlanders.
Tel daarbij ook nog eens immigratie op. Wat veel uit moslimlanden komt.
Nou ja, ik denk dat Nederland niet al te veel meer hoeft in te leveren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Het gevaar schuilt hem in het feit dat als twee stromingen moeten gaan 'mixen' en elke stroming gelooft dat hij superieur is tegenover de andere. Dan moeten er overeenkomsten gesloten gaan worden. We moeten ons afvragen in welke mate elke stroming (op Christelijke principes gebaseerde Nederland VS op Islamitische principes gebaseerde immigranten) bereid is om iets in te leveren.
Terecht punt. En dat is nou juist waar veel politieke partijen in bagatalisren. Meneertje Pechtold voorop.quote:Nederland heeft keer op keer laten zien bereid te zijn om iets in te leveren. De andere partij ook. Ik vraag me alleen sterk af wat die instelling van die andere partij is als de Islamisatie in Nederland toe gaat nemen. Daar moet in de Nederlandse politiek uiterst veel aandacht aan besteed worden omdat als we deze zaak gaan wegschoffelen, we mogelijk een zeer grote prijs moeten gaan betalen.
Ik heb het idee dat veel van die negatieve zaken aan de islam worden gekoppeld maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Laten we wel zijn, de islam is eigenlijk een non-issue voor veel Nederlanders, altijd al geweest. Waar het wel om gaat zijn b.v. Marokkaanse hangjongeren die overlast geven, bovengemiddeld crimineel zijn etc.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef sneakypete het volgende:
Historische feiten maken ook weinig uit. Het gaat erom welke rol 'de Islam' nu speelt in Nederland. En dat is geen positieve rol.
Maar waar wonen mensen die veel problemen hebben met allochtonen/moslims? Mijn indruk is dat dit vaak juist in gebieden is waar weinig allochtonen/moslims wonen. Ik woon in een wijk met 65% allochtonen. Hoeveel daarvan moslim zijn weet ik niet, maar best een aanzienlijk deel vermoed ik, op basis van wat ik op straat zie lopen. Maar om iets te noemen wat op tv veel aandacht krijgt, ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iemand gezien in een volledige sluier, nog nooit. Je hoort er op tv verhalen over alsof het hele land erdoor wordt overgenomen, terwijl ik er in een wijk vol allochtonen nog nooit een gezien heb. Dat vind ik dan toch opmerkelijk.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht...
Landelijk gezien ja. Qua regio's in NL. kan dat percentage behoorlijk naar de hoge kant schieten.
En tel daarbij radicalisatie / extremisme opquote:
Dat zijn landen met een zwakke staatsstructuur. Zeer slechte vergelijking.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En tel daarbij radicalisatie / extremisme op![]()
In elk land, zelfs in landen als Pakistan en Afghanistan, is de meerderheid van de moslim-inwoners gematigd. Slechts een klein deel van die moslims is extremistisch. En die landen laten zien dat het de verkeerde kant op kan gaan.
Met andere woorden: het zegt niet zoveel dat de meerderheid van de moslims in een land gematigd is.
Nope, jij hebt geen argumenten die mijn standpunten tegenspreken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Herhaling van zetten dit, ik kan net zo goed tegen Bin Laden praten.
Ik ga slapen, ik raad je aan om mijn posts eens goed tot je door te laten dringen.
Exact, en de daling van immigranten uit traditonele moslimlanden (immigratie uit Turkije en Marokko op het laagste punt sinds de jaren 60).quote:
Ik heb elk standpunt nauwkeurig tegengesproken. Met feiten, en niet met angstverhalen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:33 schreef Zienswijze het volgende:
Nope, jij hebt geen argumenten die mijn standpunten tegenspreken.
Technisch gezien heb je gelijk - maar bijvoorbeeld de positie van de vrouw heeft wel degelijk te maken met geloof. Dat die marokkaanse jongens zich bijvoorbeeld niet laten corrigeren door de juf op school, omdat ze thuis meekrijgen dat moeder niets te zeggen heeft en vader de baas is, en dat als er geen vader is, de zoon van drie de baas is over moeder en drie oudere zussen, wordt wel gesteund met het geloof. Het geloof wordt gebruikt om bepaalde regels te versterken. Dat er letterlijk bekeken niet in de koran staat dat je geen respect voor de schooljuf moet tonen, doet daar niets aan af. Cultuur en geloof zijn niet los van elkaar te zien hier.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel van die negatieve zaken aan de islam worden gekoppeld maar daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Laten we wel zijn, de islam is eigenlijk een non-issue voor veel Nederlanders, altijd al geweest. Waar het wel om gaat zijn b.v. Marokkaanse hangjongeren die overlast geven, bovengemiddeld crimineel zijn etc.
Dat een bepaald politicus dat gedrag aan de islam gekoppeld heeft maakt dat nog geen waarheid, geen enkel onderzoek wijst dat ook uit. Maar de gemiddelde Nederlander is inmiddels wel Koran-expert, omdat ie last heeft van scooterjeugd. De hele discussie omtrent de islam heeft een voedingsbodem die niet in Koranteksten te vinden is maar op straat. En dat lijkt mij verkeerd.
Het zou nogal een feest worden als we autochtone criminelen op dezelfde wijze onder de loep nemen, met de Bijbel ter hand. Gek genoeg weten we dan wel dat de relatie met het christendom een onzinnige is.
Nee, we hebben het over islamisering in dit topic. Hoe is de islamisering in die landen verlopen? Meeste moslims daar zijn gematigd, toch hebben zij radicalisatie van dat land niet tegen kunnen gaan. In het verre verleden niet, in het nabije verleden niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:33 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Dat zijn landen met een zwakke staatsstructuur. Zeer slechte vergelijking.
Uiteraard, maar ik heb niet de illusie dat de gemiddelde Nederlander zich erg druk maakt over het leed van een ander hoor. Zo worden de Chinezen geroemd "omdat ze geen rotzooi schoppen". Dat Chinezen voornamelijk elkaar het leven zuur maken en niet integreren maakt kennelijk geen hol uit. Evenmin dat er onder Hindoes ook gewoon uitgehuwelijkt wordt. Ze veroorzaken geen overlast, who cares ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:37 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Technisch gezien heb je gelijk - maar bijvoorbeeld de positie van de vrouw heeft wel degelijk te maken met geloof. Dat die marokkaanse jongens zich bijvoorbeeld niet laten corrigeren door de juf op school, omdat ze thuis meekrijgen dat moeder niets te zeggen heeft en vader de baas is, en dat als er geen vader is, de zoon van drie de baas is over moeder en drie oudere zussen, wordt wel gesteund met het geloof. Het geloof wordt gebruikt om bepaalde regels te versterken. Dat er letterlijk bekeken niet in de koran staat dat je geen respect voor de schooljuf moet tonen, doet daar niets aan af. Cultuur en geloof zijn niet los van elkaar te zien hier.
Het gaat niet zozeer om die sluier. Het gaat niet zozoeer om die burqa.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maar waar wonen mensen die veel problemen hebben met allochtonen/moslims? Mijn indruk is dat dit vaak juist in gebieden is waar weinig allochtonen/moslims wonen. Ik woon in een wijk met 65% allochtonen. Hoeveel daarvan moslim zijn weet ik niet, maar best een aanzienlijk deel vermoed ik, op basis van wat ik op straat zie lopen. Maar om iets te noemen wat op tv veel aandacht krijgt, ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iemand gezien in een volledige sluier, nog nooit. Je hoort er op tv verhalen over alsof het hele land erdoor wordt overgenomen, terwijl ik er in een wijk vol allochtonen nog nooit een gezien heb. Dat vind ik dan toch opmerkelijk.
Die bedoelde ik, maar ik kwam niet op het woord.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om die sluier. Het gaat niet zozoeer om die burqa.
Terwijl je wel heel goed verschillende soorten Turkse etenswaren op kan noemenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:54 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, maar ik kwam niet op het woord.
Chinezen werken wel vaak, je ziet ook vaak Chinese vrouwen aan het werk, de Chinezen die ik tegenkom spreken Nederlands. Als ik niet merk dat er iets fout gaat, kan ik er ook weinig aan doen of over zeggen, toch?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik heb niet de illusie dat de gemiddelde Nederlander zich erg druk maakt over het leed van een ander hoor. Zo worden de Chinezen geroemd "omdat ze geen rotzooi schoppen". Dat Chinezen voornamelijk elkaar het leven zuur maken en niet integreren maakt kennelijk geen hol uit. Evenmin dat er onder Hindoes ook gewoon uitgehuwelijkt wordt. Ze veroorzaken geen overlast, who cares ?
Ik weet niet of dat de enige reden is, daar valt ook weinig zinnigs over te zeggen. Gezien de situatie waarin marokkanen geen overlast veroorzaakten niet bestaat, kunnen we niet zeker stellen wat we in die situatie wel of niet gedaan zouden hebben.quote:Daarom vind ik vaak de hele discussie over integratie, aanpassen, normen, waarden etc. nogal lachwekkend. Vrouwenrechten, hoofddoeken en andere zaken binnen de islam zouden waarschijnlijk niet eens ter sprake komen als Marokkaanse jongeren niet overmatig veel overlast zouden veroorzaken. Net zoals het decennia niet ter sprake is geweest.
Ja, die zijn dan ook veel lekkerder dan burqa's.quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Terwijl je wel heel goed verschillende soorten Turkse etenswaren op kan noemen
Wat je ook kan concluderen hieruit is dat dus een heel grote groep moslims helemaal geen probleem is - zolang er maar geen minderheid van extremisten aanwezig is. Daar kunnen we tot op zekere hoogte zelf iets aan doen, door extremistisch gedrag beter aan te pakken. Door bijvoorbeeld het discrimineren van homo's daadwerkelijk te bestraffen, haatzaaiende activiteiten te bestraffen, of mensen uit de samenleving te verwijderen door ze geen toestemming te geven in Nederland te blijven. En door in het algemeen duidelijk onze grenzen te stellen en niet bang te zijn mensen aan te spreken op hun gedrag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om die sluier. Het gaat niet zozoeer om die burqa.
Het gaat erom dat de aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
Moslims oefenen met hun religie (die haaks staat op elk niet-islamitisch land) druk uit op de samenleving van een niet-islamitisch land. De autochtonen / mensen van de dominantie cultuur in dat land vinden dat niet leuk. En zetten druk tegen die druk van de islam. --> Moslims voelen zich achtergesteld of onderdrukt daardoor.
--> Willen na verloop van tijd een eigen leefomgeving / staat / islamitisch gebied waarin zij in volledigheid hun ideologie kunnen uitoefenen.
Dit gebeurt dus waar moslims de minderheid uitmaken in een niet-islamitisch land, maar de meerderheid uitmaken in delen / regio's van dat niet-islamitische land. Waar ze dus qua aantal flink vertegenwoordigd zijn in zo'n regio binnen 1 land. Zie bijv. Zuid-Thailand waar moslims strijden voor afscheiding, Zuid-Filipijnen waar moslims strijden voor scheiding, Tjestenie waar moslims stijden voor afscheiding, Pakisten waar moslims streden voor afscheding van India, Noord-Nigeria waar moslims strijden voor afscheiding. Onlusten en spanningen in o.a. Kenia en Ethiopie waar moslims in de minderheid zijn.
Met een stijgend moslimpercenage neemt het aantal moslims in de Randstad (Nederland) steeds meer toe. Moslims voelen zich nu al onderdrukt, echter maken zij er "nu nog" (hoeft dus niet per se) geen werk van. Maar dit kan ove r50 jaar, wanner moslims dus in de Randstad flink in aantal gestegen zijn, wel zo zijn.
Of neem Engeland, waar het moslimprobleem behoorlijk extremer is dan in Nederland. Wie weet wat er in de toekomst qua onderlinge spanningen gaat gebeuren...
Met andere woorden: de islam is een ideologie die haaks staat op de normen en waarden in elk niet-islamitisch land, vooral op die van westerse samenleving. Moslims willen (terecht vanuit hun perspectief) wel gewoon hun geloof uitoefenen. Dit zorgt voor botsingen en spanningen met de oorspronkelijke bewonders van niet niet-islamitische land. En hier kom ik dus met mijn zinnetje in het begin van deze post: De aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
Het geeft aan dat een niet-inpasbare cultuur enorme spanningen veroorzaakt in een autochtone samenleving.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:52 schreef Zienswijze het volgende:
Met andere woorden: de islam is een ideologie die haaks staat op de normen en waarden in elk niet-islamitisch land, vooral op die van westerse samenleving. Moslims willen (terecht vanuit hun perspectief) wel gewoon hun geloof uitoefenen. Dit zorgt voor botsingen en spanningen met de oorspronkelijke bewonders van niet niet-islamitische land. En hier kom ik dus met mijn zinnetje in het begin van deze post: De aanwezigheid van de islam in veel niet-islamitische landen op de wereld voor spanningen zorgt.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 07:11 schreef voice-over het volgende:
De islamisering in Nederland is in volle gang. De aanhangers van de sharia winnen steeds meer terrein. Over een paar jaar zullen de eerste homo's van gebouwen worden gegooid (met hun hoofd naar beneden), worden de handen van dieven afgehakt, worden mensen die van sex houden gestenigd, worden alle vrouwen verborgen onder een burka en wordt bijtend zuur in de gezichten van meisjes gegooid die naar school willen.
Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschoeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ben je al begonnen met het bouwen van een bunker in je tuin en het inslaan van voldoende ingeblikt voedsel om het een paar jaar uit te houden? Want de enge moslims komen eraan en ze willen je bekeren.![]()
quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschroeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.
Gezien je dreigende haatdragende toon begin je een beetje te lijken op radicale moslimfundi's. Zou het dan toch waar zijn dat er islamisering plaatvind? Gezien mensen als jij langzaamaan gedrag gaan overnemen van moslimfanatici.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:06 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja Dhimmi. De staatsterreur van een land als Saoedi-Arabie is op islamitische leest geschroeid en wordt geëxporteerd naar Westerse moskeeën. Ook in Nederland.
Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Eén woord: Bullshit. Pak de cijfers van het CBS er maar bij. Toevallig heb ik die hier liggen, en vanaf de 2e generatie hebben ook Marokkanen en Turken niet of nauwelijks meer kinderen dan Nederlanders.
Doemdenkers.
En vergeet het schRoeien op de leest niet. Zeker de inburgeringscursus niet met goed gevolg afgelegd. In ieder geval niet het onderdeel 'spreekwoorden en gezegden'.quote:Op dinsdag 10 november 2009 09:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
je bent echt grappig. En heel zielig. Maar vooral grappig.
![]()
![]()
![]()
Ook dat mensen Dhimmi noemen omdat ze het niet met je eens zijn. Dat heb je zeker van Wilders geleerd? Die heeft ook al geen idee wat het woord betekent, maar gebruikt het wel maar al te graag.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.
Van iedere Nederlander die met een Nederlandse trouwt en 1,6 kind krijgt blijft de volgende generatie dus 80% over. (1,6/2)
Een allochtoon die zijn/haar partner uit het buitenland haalt en daar drie kinderen mee krijgt is de volgende generatie met 300% gegroeid (het was eerst één allochtoon en de volgende generatie zijn er drie. Je moet hier dus niet delen door twee, want die tweede komt er ook nieuw bij.
Het mag duidelijk zijn dat een krimp van 20% voor de autochtone bevolking per generatie en een groei van de allochtone bevolking van pakweg 100% per generatie (niet iedere allochtoon haalt natuurlijk een importbruid) binnen relatief korte termijn drastische demografische veranderingen veroorzaakt.
En dat blijkt toch ook uit het straatbeeld! Hele steden die eerst Nederlands waren zijn dat nu niet meer. Het aantal moslims in Nederland (of tenminste mensen van die afkomst) is in 60 jaar (2 generaties) gegroeid van enkele duizenden? tot bijna een miljoen. Dat is een factor 1000, ofwel een groei van 12% per jaar.
Nu zullen we de komende generatie echt geen groei van 12% per jaar meer halen, simpelweg omdat dit niet haalbaar is. Maar om nu te beweren dat het aantal moslims in Nederland niet snel gegroeid is of nog zal groeien is gewoon onjuist. En met de groei van de islam zal deze ook een steeds grotere rol gaan spelen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.
Minister Van der Laan: Stop op importbruidenquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens met een bron. Je betoog borduurt verder op deze stelling, dus dat lijkt mij wel van belang.
Is dat uitroeien of gewoon een democratische regel die Malasie wilt.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:10 schreef incident het volgende:
[..]
Het uitroeien van andersdenkenden.....
http://www.spitsnieuws.nl(...)ijbels_om_allah.html
Prima, dan zal je vast begrijpen waarom ik gevraagd heb om een bron. Van het aantal huwelijken per jaar in geval van Turken en Marokkanen is dus iets meer dan een kwart een importhuwelijk. Daarmee valt jouw betoog in een heel ander licht te bekijken. Jouw betoog geldt dus niet voor een overgrote meerderheid van de groep waar je het over hebt.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Minister Van der Laan: Stop op importbruiden
Goede bron?![]()
Goede OP, maar wel een beetje een ruim onderwerp.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:03 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
- vormt de Islam een gevaar voor Nederland? Zo wel, wat is dit gevaar dan, zo niet, waarom niet?
- wordt dit gevaar eventueel groter als Nederland verder Islamiseert in de toekomst? Waarom wel of niet?
- mag kritiek op de Koran (het woord van Allah) of is het politiek incorrect en is deze kritiek een bedreiging voor de vrije meningsuiting?
- is het huidige democratische systeem wat Nederland op dit moment hanteert te rijmen met de wetten zoals die beschreven staan in de Koran, Hadith en Sunnah (de laatste twee zijn verzamelingen van geschriften die het leven van Mohammed, de Profeet van Allah, beschrijven) (daar zijn de 'Sharia' wetten op gebaseerd)?
- prefereren moslims in Nederland het huidige rechtstelsel of prefereren zij dat er in Nederland Sharia wetten komen?
- hoe groot is de kans dat er Sharia wetten in Nederland zullen komen als moslims de meerderheid in Nederland gaan vormen?
Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:48 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Willen alle verdedigers van Islamisatie die tevens zelf Islamiet zijn hun vinger opsteken?
Het beste is dat we het probleem inzien (allemaal: moslim en niet-moslim) en daar samen aan gaan werken (= open debat). We zijn in principe allemaal mensen.
Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?
En welk probleem moet er ingezien worden?
Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.
Probleem:
Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.
Elke stroming heeft zijn aanhangers, dat is waar. Maar is islamisering een stroming?
Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van iedere Nederlander die met een Nederlandse trouwt en 1,6 kind krijgt blijft de volgende generatie dus 80% over. (1,6/2)
Een allochtoon die zijn/haar partner uit het buitenland haalt en daar drie kinderen mee krijgt is de volgende generatie met 300% gegroeid (het was eerst één allochtoon en de volgende generatie zijn er drie. Je moet hier dus niet delen door twee, want die tweede komt er ook nieuw bij.
Het mag duidelijk zijn dat een krimp van 20% voor de autochtone bevolking per generatie en een groei van de allochtone bevolking van pakweg 100% per generatie (niet iedere allochtoon haalt natuurlijk een importbruid) binnen relatief korte termijn drastische demografische veranderingen veroorzaakt.
En dat blijkt toch ook uit het straatbeeld! Hele steden die eerst Nederlands waren zijn dat nu niet meer. Het aantal moslims in Nederland (of tenminste mensen van die afkomst) is in 60 jaar (2 generaties) gegroeid van enkele duizenden? tot bijna een miljoen. Dat is een factor 1000, ofwel een groei van 12% per jaar.
Nu zullen we de komende generatie echt geen groei van 12% per jaar meer halen, simpelweg omdat dit niet haalbaar is. Maar om nu te beweren dat het aantal moslims in Nederland niet snel gegroeid is of nog zal groeien is gewoon onjuist. En met de groei van de islam zal deze ook een steeds grotere rol gaan spelen.
In 2008 had Nederland het hoogste aantal immigranten ooit, 140K ofzo, met een stijging van 30% vergeleken met 2007 in het aantal import bruiden. Slechts tijdelijk aan banden gelegd, en wederom in volle gang, en moeilijk te stoppen omdat de huwelijken veelal via Belgie en Duitsland gaan.quote:Op woensdag 11 november 2009 06:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?
Zolang de import bruidjes (1e generatie) lekker fokken maakt dat weinig uit. De zogenaamde double whammy.quote:Op maandag 9 november 2009 22:15 schreef Igen het volgende:
Kleine toevoeging:
[ afbeelding ]
Ja, tweede-generatie-allochtonen fokken echt als konijnen.
Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 02:12 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.
De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.
Dat is dus waarom pastoors naar gezinnen kwamen om eens te praten over het volgende kind.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:41 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.
Geen religie: 42 %quote:Op donderdag 12 november 2009 03:32 schreef Megumi het volgende:
Even uit het world factbook van de CIA.
Roman Catholic 30%, Dutch Reformed 11%, Calvinist 6%, other Protestant 3%, Muslim 5.8%, other 2.2%, none 42% (2006).
Met 5.8 procent moslims kan er dus nooit sprake zijn van een islamisering van Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |