abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 10:03:00 #1
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74411159
Ik had al her en der wat posts geplaatst in het departement van filosofie en levensbeschouwing omdat het onderwerp waar ik de laatste tijd zeer geinteresseerd in ben geraakt, de Islam is. Aangezien Islam in het algemeen als religie beschouwd wordt, koos ik dus maar voor deze afdeling omdat ik geen concreet kopje religie aan kon treffen.

Het soort reakties wat ik daar kreeg stelde me een beetje teleur, niet zozeer omdat mensen mijn opinie over Islam niet zouden delen, eerder op het niveau waar deze reakties op gebaseerd waren. Ik stoorde me vooral zeker aan een expliciet persoon, wiens naam ik niet zal noemen, maar waar geen zinnig woord mee valt te discussieren, dat voor mij een levend bewijs was hoe een ideologie in staat kan zijn de rede van de mens aan te tasten (nu is het niet zozeer om mijn eigen niveau van rede te promoten, ik blijf neutraal in die kwestie).

Ik heb bij nader inzien besloten om de discussie die ik hier op dit geweldige fokforum (de topics over liefde & relatie hebben me altijd reuze geinteresseerd ) wil voeren met andere mensen te plaatsen in het fokhokje van 'Politiek'. Dit zal ik beargumenteren zodat ik (hopelijk) niet veroordeeld wordt tot celstraf in filosofie en levensbeschouwing.

Islam en politiek kunnen anno 2009 absoluut niet meer los van elkaar gezien worden. Van elke grote huidige politieke partij wordt geeist dat zij hun standpunt inneemt hoe zij tegenover de Islam in Nederland staat.

Cruciale vragen zijn hierbij (ik beperk me hier qua gebied dan maar even tot Nederland terwijl ik weet dat de wereld groter is dan Nederland ):

- vormt de Islam een gevaar voor Nederland? Zo wel, wat is dit gevaar dan, zo niet, waarom niet?
- wordt dit gevaar eventueel groter als Nederland verder Islamiseert in de toekomst? Waarom wel of niet?
- mag kritiek op de Koran (het woord van Allah) of is het politiek incorrect en is deze kritiek een bedreiging voor de vrije meningsuiting?
- is het huidige democratische systeem wat Nederland op dit moment hanteert te rijmen met de wetten zoals die beschreven staan in de Koran, Hadith en Sunnah (de laatste twee zijn verzamelingen van geschriften die het leven van Mohammed, de Profeet van Allah, beschrijven) (daar zijn de 'Sharia' wetten op gebaseerd)?
- prefereren moslims in Nederland het huidige rechtstelsel of prefereren zij dat er in Nederland Sharia wetten komen?
- hoe groot is de kans dat er Sharia wetten in Nederland zullen komen als moslims de meerderheid in Nederland gaan vormen?

Dat Islam in Nederland dus zeker (in ieder geval op dit moment) te maken heeft met politiek is dus absoluut niet te ontkennen en zal geen enkele politicus van dit moment ook kunnen ontkennen, simpelweg omdat de maatschappij in Nederland er steeds meer mee in aanraking komt en zal komen. En het moge duidelijk zijn dat maatschappij en politiek niet los van elkaar te zien zijn. Tot zover de link tussen Islam en politiek.

Het hoofdthema wat ik in dit topic aan wil snijden is als volgt:

Wat zijn de gevaren van verdere Islamisering in Nederland? In groter perspectief: wat zijn de gevaren van verdere Islamisering in de Westerse landen? Dat de Islamisering al begonnen is in Nederland zal een ieder duidelijk moeten zijn. In geval van dat u geen gevaar ziet, waarom niet.

(ik stoor me nu trouwens even aan mijn eigen nickname omdat het nogal sekteachtig overkomt, ik heb nu even geen zin om een nieuw account aan te maken voor deze reden, negeer mijn naam als u het een domme naam vindt doe ik ook)

Dit topic kan tevens gebruikt worden om informatie te plaatsen over dit onderwerp omdat ik het idee heb dat weinig mensen in Nederland bv uberhaupt weten waar Islam voor staat (die kennis is in mijn familie in ieder geval zeer beperkt). Ik wil wel graag informatie/filmpjes hier zien die enigszins gebaseerd zijn op rede en logica en niet van die religieuze zweefteeffilmpjes waar dit onderwerp niet over gaat; die kunnen in een ander topic(s) geplaatst worden m.a.w. filosofie en levensbeschouwing hoekje.

-edit- in de topictitel dient ipv 'islamitisering' 'islamisering' te staan. Wat voor nieuwe termen we tegenwoordig al niet hebben he

[ Bericht 0% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 05-11-2009 19:00:53 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74411310
Elke religie die aan invloed wint is een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting, zelfbeschikkingsrecht en wetenschappelijke voortuitgang. Of het nu het christendom, jodendom of de islam betreft.

Als de islam groeit in Nederland is dat niet goed.
Signature:
Maximaal 4 regels
pi_74411412
Misschien een goed idee om alles puntgewijs af te lopen? D.w.z. plaats een stelling?
Denk dat het dan makkelijker discussieren is.
pi_74411533
Misschien een domme opmerking, maar kan jij misschien toelichten wat jij precies met de verzamelterm Islamitisering bedoeld? Heb je het hier over hoofddoekjes op straat of de roep om invoering sharia ?

Denk dat het heel belangrijk is, om eerst een goed beeld te schetsen, voordat allemaal mensen gaan gillen over een verzamelterm, terwijl jij iets anders bedoeld.
pi_74411712
Wauw, wat een OP!

Wat mij betreft is er niets mis met religie op zich. Mensen moeten helemaal zelf weten of ze thuis willen bidden of preken, ze moeten helemaal zelf weten of ze met eigen geld een kerk, synagoge of moskee bouwen en of ze een religieus hoofddeksel willen dragen. En als men in goed overleg met medegelovigen bepaalde civielrechtelijke zaken volgens religieuze regels wil afhandelen, dan moet dat ook kunnen. Dit alles onder het motto van religieuze vrijheid.

De grens ligt waar de vrijheid van anderen in het geding komt. Als de werktijden voor winkeliers door één religie worden voorgeschreven, is er iets mis. Als het zwembad tijdens bepaalde uurtjes alleen toegankelijk is voor de aanhangers van één religie, dan is er iets mis. Als in het slachtbedrijf de aanhangers van één religie extra privileges hebben, dan is er iets mis. Kortom, de grens wordt door christenen en moslims overschreven.

Maar waar zit nou het gevaar? Ook bij beide groepen?

Nee, volgens mij niet. Dat moslims halal mogen slachten, hebben zij niet zelf afgedwongen, maar dat hebben wij toegestaan. Maar dat de winkels op zondag dicht moeten, dat hebben de christenen wél zelf afgedwongen. Daarom zie ik, in de huidige situatie, het Christendom als een groter probleem dan de Islam.

(En dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven, omdat het aantal moslims helemaal niet zo explosief zal stijgen als sommigen ten onrechte beweren)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2009 10:25:17 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 10:26:56 #6
278076 TheTruth2oo9
pi_74411785
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:13 schreef mr_vavavoom het volgende:
Misschien een goed idee om alles puntgewijs af te lopen? D.w.z. plaats een stelling?
Denk dat het dan makkelijker discussieren is.
Stelling: Nederland moet verdere Islamisering binnen haar land mogelijk kunnen maken.

Voor / tegen

Ik quoteer:

"Islamisering / islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Het woord wordt ook gebruikt om een proces aan te duiden, waarbij een Westerse samenleving uit een groeiend aantal moslims bestaat en daardoor een meer islamitisch karakter krijgt."

Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/ISLAMISERING
Proud to be a Kafir!
pi_74412024
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:26 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Stelling: Nederland moet verdere Islamisering binnen haar land mogelijk kunnen maken.
De stelling verraadt al wel een beetje je eigen mening hierover.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 5 november 2009 @ 10:37:40 #8
278076 TheTruth2oo9
pi_74412078
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:35 schreef teknomist het volgende:

[..]

De stelling verraadt al wel een beetje je eigen mening hierover.
Verklaar je nader
Proud to be a Kafir!
pi_74412118
Je had ook kunnen stellen:
quote:
Nederland moet verdere Islamisering binnen haar land onmogelijk kunnen maken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74412231
quote:

[..]

Voor / tegen

Ik quoteer:

"Islamisering / islamificatie is het proces van de omvorming van een samenleving naar de islamitische religie, cultuur en wetgeving. Het woord wordt ook gebruikt om een proces aan te duiden, waarbij een Westerse samenleving uit een groeiend aantal moslims bestaat en daardoor een meer islamitisch karakter krijgt."

Deze definitie gaat er per definitie van uit dat een "groeiend aantal moslims" gelijk staat aan "een meer islamitisch karakter krijgen" van de samenleving.

Nogal dubieus en verklaart mijns inziens ook meteen waarom er geen nuttige discussie over gevoerd kan worden. Wat is "islamisering" concreet? Als ik dat vraag aan 3 verschillende personen, krijg ik 3 verschillende antwoorden.
  donderdag 5 november 2009 @ 10:48:38 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74412359
quote:
Als zoiets al direct ‘islamitisering’ is, dan is het niet een gevaar. Natuurlijk is het te verwachten dat als je meer moslims krijgt dat je ook meer hoofddoekjes in het straatbeeld, een Turkse winkelier, een wijkmoskee krijgt.

Maar dat is niets waar je aan mee moet doen. Een gevaar is het zodra je gedwongen wordt je leven in te richten naar de Islamitische leer. En dat is niet het geval.

Als je het zo bekijkt, dan zou ik zeggen, dat is met name mediapraat.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74412399
Er is een spanningsveld tussen het recht op vrije meningsuiting en het recht op godsdienstvrijheid. Een zelfde spanningsveld is er ook tussen de islam en democratie zoals wij die in westerse landen kennen.

Ik denk dat het gevaar van islamisering meer theoretisch dan reëel is, maar we moeten toch de vinger aan de pols houden. Dat kunnen we doen door duidelijke grenzen te stellen aan de rechten die gelovigen hebben. Ik vind het - los van de islam - sowieso van groot belang dat gelovigen geen privileges genieten die niet-gelovigen niet hebben.

Ik heb niets tegen de aanwezigheid van moslims in Nederland, maar het is wel van belang dat ze met hun geloof binnen de grenzen van onze democratie en rechtsstaat blijven. Verder is het belangrijk dat de rechtsstaat (democratie) geen concessies doet ten opzichte van welke religie dan ook. Kerk (moskee) en staat moeten strikt gescheiden zijn en ook zaken als Sharia-rechtsspraak moeten hier geen voet aan de grond kunnen krijgen.
  donderdag 5 november 2009 @ 10:56:08 #13
278076 TheTruth2oo9
pi_74412566
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:43 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Deze definitie gaat er per definitie van uit dat een "groeiend aantal moslims" gelijk staat aan "een meer islamitisch karakter krijgen" van de samenleving.

Nogal dubieus en verklaart mijns inziens ook meteen waarom er geen nuttige discussie over gevoerd kan worden. Wat is "islamisering" concreet? Als ik dat vraag aan 3 verschillende personen, krijg ik 3 verschillende antwoorden.
Niet per definitie (goed punt) maar zo werkt het blijkbaar in de praktijk wel: als er meer moslims komen in een samenleving, zal die samenleving ook meer de normen en waarden die moslims met elkaar delen reflecteren, simpelweg omdat de moslims deel uitmaken van die samenleving.

Islamisering van een maatschappij houdt in dat een maatschappij steeds meer in aanraking komt met de idealen zoals die verspreid worden door Islam.

Als u me nu gaat vragen wat Islam is, verwijs ik u door naar www.google.com
Proud to be a Kafir!
pi_74412622
Iedere aanhanger van een overtuiging die vandaag de dag meent meer of ander recht te hebben dan een ander is knettergek.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_74412705
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:56 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Niet per definitie (goed punt) maar zo werkt het blijkbaar in de praktijk wel: als er meer moslims komen in een samenleving, zal die samenleving ook meer de normen en waarden die moslims met elkaar delen reflecteren, simpelweg omdat de moslims deel uitmaken van die samenleving.

Islamisering van een maatschappij houdt in dat een maatschappij steeds meer in aanraking komt met de idealen zoals die verspreid worden door Islam.

Als u me nu gaat vragen wat Islam is, verwijs ik u door naar www.google.com
Ik weet perfect wat de Islam is, daar hoef je mij niet voor te verwijzen naar google. Maar laat ik jouw woorden eens herhalen: Islamisering van een maatschappij houdt in dat een maatschappij steeds meer in aanraking komt met de idealen zoals die verspreid worden door de Islam.

Als we bovenstaande definitie aanhouden en dan bekijken in het kader van de globalisering, heb je dus kennelijk geen moslims nodig om te Islamiseren.Immers we leven nu in een periode waarin nagenoeg elke maatschappij op wat voor manier dan ook in aanraking komt met de idealen zoals die verspreid worden door de Islam. Of het nu via handel, internet of moslims zelf gaat.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:07:25 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74412869
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:56 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Toch vraag ik het je. Wat zijn die idealen die de Islam volgens jou verspreidt?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74412946
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Toch vraag ik het je. Wat zijn die idealen die de Islam volgens jou verspreidt?
Het uitroeien van andersdenkenden.....

http://www.spitsnieuws.nl(...)ijbels_om_allah.html
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  donderdag 5 november 2009 @ 11:18:30 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74413183
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:10 schreef incident het volgende:

[..]

Het uitroeien van andersdenkenden.....

http://www.spitsnieuws.nl(...)ijbels_om_allah.html
En is dat typisch voor de Islam of voor extremistische Islam?

Zal ik de Nederlandse Geloofsbelijdenis, artikel 36 eens aanhalen?
quote:
Artikel 36. Van het ambt der overheid.

Tot dat einde heeft Hij de overheid het zwaard in handen gegeven tot straf der bozen en bescherming der vromen. En hun ambt is, niet alleen acht te nemen en te waken over de politie, maar ook de hand te houden aan den heiligen kerkendienst; om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen, en het Koninkrijk van Jezus Christus te doen vorderen, het woord des Evangelies overal te doen prediken, opdat God van een iegelijk geëerd en gediend worde, gelijk Hij in Zijn Woord gebiedt.
Is dat nu typisch voor hét Christendom?
  donderdag 5 november 2009 @ 11:22:10 #19
278076 TheTruth2oo9
pi_74413331
Iblis: graag on-topic blijven . Als je graag over de Bijbel wilt discussieren gelieve dit in een ander onderwerp te doen; dit gaat over de toenemende groei van Islam binnen Nederland en de meningen van mensen hierover.
Proud to be a Kafir!
  donderdag 5 november 2009 @ 11:30:28 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74413606
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:22 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Iblis: graag on-topic blijven . Als je graag over de Bijbel wilt discussieren gelieve dit in een ander onderwerp te doen; dit gaat over de toenemende groei van Islam binnen Nederland en de meningen van mensen hierover.
Nee, ik wil helemaal niet over de Bijbel discussiëren, ik wil mensen wijzen op het feit dat het te gemakkelijk is om aan de hand van één leerstroming een beeld op te rakelen van de Islam.

Vandaar dat ik vraag: En is dat typisch voor de Islam of voor extremistische Islam?

Omdat nog even aan te zetten stel ik een retorische vraag, aan de hand van artikel 36 van de NBG, namelijk, ‘Is dat nu typisch voor hét Christendom?’ – het antwoord moge duidelijk zijn: Neen.
pi_74413730
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, ik wil helemaal niet over de Bijbel discussiëren, ik wil mensen wijzen op het feit dat het te gemakkelijk is om aan de hand van één leerstroming een beeld op te rakelen van de Islam.

Vandaar dat ik vraag: En is dat typisch voor de Islam of voor extremistische Islam?

Omdat nog even aan te zetten stel ik een retorische vraag, aan de hand van artikel 36 van de NBG, namelijk, ‘Is dat nu typisch voor hét Christendom?’ – het antwoord moge duidelijk zijn: Neen.
Het is wel degelijk typerend, echter het verschil ligt hem in de aanhang en uitvoer. En dat stuit bij veel mensen tegen de borst op dit moment.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:34:28 #22
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74413742
TS, waarom open je het ene topic na het andere om duidelijk te maken dat je van de vele interpretaties van de islam uitsluitend de meest onverdraagzame erkent? Ben je salafist of zo?
pi_74413978
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:22 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
De Islam groeit niet, het aantal aanhangers binnen Nederland groeit. Dat zegt niets over de Islam zelf.
pi_74414091
quote:

[..]

Zwaar tegen. Mensen emigreren naar Nederland om verschillende redenen. Imho pas je je aan aan het land waar je naar emigreert. Dit doe je natuurlijk ook om een reden.

Of die reden is dat je daar vrijer bent (vluchtelingen, niet eens met herkomst land beleid) of economisch, maakt niet veel uit. Echter wat heeft het voor zin om te emigreren naar een land en dan te verwchten dat dat land zijn eigen cultuur en "huisstijl" aanpast, naar dat van een land waar je juist uit weg bent gegaan...

Op het moment dat je als Nederland te veel in gaat op deze islamitisering, zul je dan ook a) de eigen identiteit verliezen b) dezelfde problemen gaan ondervinden als de herkomst landen.

Uiteraard moet je de mensen die hier heen komen geheel vrij laten in hun geloof, maar om hun normen en waarden boven die van de inheemse bevolking te stellen, gaat mij toch een stap te ver.
  donderdag 5 november 2009 @ 11:57:17 #25
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_74414498
Het christendom is in dit aspect gevaarlijker: het overwegend christelijk kabinet heeft al bepaalde vrijheden afgeschaft (zoals het paddoverbod) en dreigt met nog meer inperkingen. Zo wou men het verbod op godslastering uitbreiden.
  donderdag 5 november 2009 @ 12:07:59 #26
278076 TheTruth2oo9
pi_74414838
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:34 schreef Frollo het volgende:
TS, waarom open je het ene topic na het andere om duidelijk te maken dat je van de vele interpretaties van de islam uitsluitend de meest onverdraagzame erkent? Ben je salafist of zo?
Ik ben een humanist gemixed met wat rationeel hedonistische trekjes. Maar dat doet er niet toe, on-topic pls
Proud to be a Kafir!
  donderdag 5 november 2009 @ 12:18:48 #27
278076 TheTruth2oo9
pi_74415176
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:39 schreef teknomist het volgende:
Je had ook kunnen stellen:
[..]

Als je de stelling in deze vorm giet, klinkt de stelling politiek incorrect. Ik had dus daarom bewust gekozen voor de tegengestelde vorm om niet onnodig politiek incorrect te klinken als ik het gemakkelijk kan vermijden.

On-topic
Proud to be a Kafir!
pi_74415393
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef rood_verzet het volgende:
Het christendom is in dit aspect gevaarlijker: het overwegend christelijk kabinet heeft al bepaalde vrijheden afgeschaft (zoals het paddoverbod) en dreigt met nog meer inperkingen. Zo wou men het verbod op godslastering uitbreiden.
Het Christendom an sich is niet 'gevaarlijker' m.b.t. dit aspect. Wel heeft het Christendom in tegenstelling tot de Islam significante invloed in de politiek. De relevante vraag m.b.t. Islamisering is dan ook of de Islam een dergelijke significante invloed gaat krijgen. Gezien de demografische trends lijkt mij dat niet erg waarschijnlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 5 november 2009 @ 12:35:10 #29
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_74415621
Meneer kan het niet winnen in het vorige topic http://forum.fok.nl/topic/http://1358741 en gaat hier weer verder lopen verkondigen. Weet je wat jij bent een groter gevaar dan de islamitisering met je radicale denken
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 5 november 2009 @ 12:42:39 #30
278076 TheTruth2oo9
pi_74415812
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:35 schreef Killaht het volgende:
Meneer kan het niet winnen in het vorige topic http://forum.fok.nl/topic/http://1358741 en gaat hier weer verder lopen verkondigen. Weet je wat jij bent een groter gevaar dan de islamitisering met je radicale denken
Ik heb hier al wat bomgordels klaar liggen . On-topic alstublieft.
Proud to be a Kafir!
pi_74417192
Utter bullcrap natuurlijk. Als je het vergelijkt met 20 jaar geleden, lopen er minder mensen met hoofddoekjes e.d op straat. Mediapraat.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  donderdag 5 november 2009 @ 13:25:42 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74417310
Islamisering is een grotendeels aangepraat fenomeen en ik kan niet zeggen dat ik er in het echte leven iets van merk. Ik heb helemaal niets met de islam net als ik met geen enkel ander geloof iets heb. Maar wat mij betreft moet iedereen zelf weten welke op drogredenaties gebaseerde beperkingen men zichzelf oplegt.

Verder kan ik gewoon mijn wijntjes whiskeys en biertjes drinken, mijn broodje ham eten tussen de middag wanneer ik maar wil en is het op een zomerdag nog heerlijk om op het terras naar vrouwelijk schoon te koekeloeren. Ik zie serieus nergens iets vanuit de islam dat mijn levensstijl beperkt. Ik hoef er echt geen enkele boodschap aan te hebben.

En de sharia wordt niet ingevoerd tenzijn 66.7 % van onze bevolking dat goed vind. Dan zou de bevolking dus voor 66.7 % uit moslimfanatici moeten bestaan. Zie je het voor je?

Wat ik echter wel zie zijn kloterige conservatieven van autochtone afkomst die mijn privacy willen afpakken, het me onmogelijk willen maken op Zondag te winkelen en die mij willen verbieden om joints te roken of housefeestjes gaan verbieden.

Dus waar denk je nu echt dat het gevaar ligt?
pi_74418315
Van islamisering, oftewel het overnemen van Nederland door de islam, is totaal geen sprake. Het idee van islamisering wordt door paranoïde personen naar voren gebracht als een realistisch toekomstbeeld om zodoende angst te kunnen zaaien en gewin te kunnen verkrijgen op de politieke arena.
pi_74418493
Er zijn op dit moment minder dan een miljoen moslims in nederland, de verwachting is dat dat miljoen pas in de tweede helft van het volgende decennium wordt bereikt (bron). Als we dan aannemen dat het overgrote deel van deze moslims niet heel erg fanatiek is (en dus geen behoefte heeft aan Sharia) denk ik dat die 'islamisering' vooral te scharen is onder de noemer mediapraat (of misschien meer accuraat 'wilderspraat', volgens mij heeft hij de term aan het grotere publiek voorgeschoteld)
  donderdag 5 november 2009 @ 14:08:15 #35
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_74418687
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:03 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Islam en politiek kunnen anno 2009 absoluut niet meer los van elkaar gezien worden. Van elke grote huidige politieke partij wordt geeist dat zij hun standpunt inneemt hoe zij tegenover de Islam in Nederland staat.

Cruciale vragen zijn hierbij (ik beperk me hier qua gebied dan maar even tot Nederland terwijl ik weet dat de wereld groter is dan Nederland ):

- vormt de Islam een gevaar voor Nederland? Zo wel, wat is dit gevaar dan, zo niet, waarom niet?
JA omdat wij als niet moslims gediscrimineerd en uitgemolken gaan worden.
quote:
- wordt dit gevaar eventueel groter als Nederland verder Islamitiseert in de toekomst? Waarom wel of niet?
JA kijk naar alle landen waar islam zijn intrede heeft gedaan, van hht middenoosten tot azie, alle landen die een islamitische overheid heeft zijn voor ons westerlingen niet leuk om zelfs maar op vakanie te gaan.
quote:
- mag kritiek op de Koran (het woord van Allah) of is het politiek incorrect en is deze kritiek een bedreiging voor de vrije meningsuiting?
JA Koran is een politieke stroming en het is de taak van volk en tweede kamer om politieke stromingen kritisch te bekijken en controleren.
quote:
- is het huidige democratische systeem wat Nederland op dit moment hanteert te rijmen met de wetten zoals die beschreven staan in de Koran, Hadith en Sunnah (de laatste twee zijn verzamelingen van geschriften die het leven van Mohammed, de Profeet van Allah, beschrijven) (daar zijn de 'Sharia' wetten op gebaseerd)?

NEE Iedereen die een paar punten uit die geschriften kent weet dat dit totaal tegenover huidige maatstaven staat.
quote:
- prefereren moslims in Nederland het huidige rechtstelsel of prefereren zij dat er in Nederland Sharia wetten komen?
Tja goeie vraag probeer eens een antwoord uit een moslim te krijgen. Als je de geschriften hierboven genoemt kent. Weet je dat Moslims moeten liegen tegen over ongelovigen als dat voordeel voor islam kan hebben.
quote:
- hoe groot is de kans dat er Sharia wetten in Nederland zullen komen als moslims de meerderheid in Nederland gaan vormen?
90%
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:17 schreef Elcadarn het volgende:
Misschien een domme opmerking, maar kan jij misschien toelichten wat jij precies met de verzamelterm Islamitisering bedoeld? Heb je het hier over hoofddoekjes op straat of de roep om invoering sharia ?
Islamisering is: Arabaische chocolade letters bij de hema, middeleeuws moslim gezeik uit de moskee torens de ganze dag door, vrouwen die gesluierd over straad gaan ook al is het 40 graden warm, blanke vrouwen die verkracht worden om zo meer islam kindertjes te maken, 5 grote moskees in elk dorp of stad, islam is ook het verbieden van bepaalde boeken gedachtes homosexualiteit, het verbieden van korte jurkjes en schaars geklede vrouwen. Islamisering is ook het weg laten halen van bepaalde kunstwerken en beelden die men on islamistisch vindt.Met islamisering wordt bedoeld alle dingen die met islam en mosliims te maken heeft voor de voordeur, dus in het publieke domein.

Islamisering betekent dus ook islam les op school, het bekeren van niet moslims door middel van liedjes, in elkaar slaan als je niet bekeert en bekeren op de suikerfeest feestjes. Het systematisch uitdruiven van niet moslims in moslim wijken behoort ook tot islamisering op deze wijze worden moslim vrijstaatjes gecreëerd.
Net zoals alleen islamitische namen geven aan kinderen, en het alleen trouwen van andere moslims behoort tot islamisering. Islamitische omroepen en islamitische partijen islamitische zwembad uurtjes islamitische slachthuizen, islamitische begraafplaatsen, islamitische feestdagen doorvoeren als nationale feestdagen.
En ga zo maar door je ziet het islamisering is in volle gang en binnen 40 jaar zijn er 3 keer zoveel moslims als nu uitgaande van cijfers van het cbr.
Jezus zij met ons!
pi_74419275
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:08 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

JA omdat wij als niet moslims gediscrimineerd en uitgemolken gaan worden.
Onzin. Het is niet realistisch om te stellen dat de islam in Nederland de dienst zal uitmaken. Alu-hoed argument van jou dus.
quote:
JA kijk naar alle landen waar islam zijn intrede heeft gedaan, van hht middenoosten tot azie, alle landen die een islamitische overheid heeft zijn voor ons westerlingen niet leuk om zelfs maar op vakanie te gaan.
Onzin, ik noem een Turkije, een Egypte of een Dubai en ik rest my case.
quote:
JA Koran is een politieke stroming en het is de taak van volk en tweede kamer om politieke stromingen kritisch te bekijken en controleren.
De Koran, het boek, is een politieke stroming?
quote:
NEE Iedereen die een paar punten uit die geschriften kent weet dat dit totaal tegenover huidige maatstaven staat.
Totaal tegenover is natuurlijk onzin. Er zijn uiteraard punten die niet overeenkomen. Daarnaast: Turkije is een democratisch land, daat gaat de combinatie islam + democratie ook prima.
quote:
Tja goeie vraag probeer eens een antwoord uit een moslim te krijgen. Als je de geschriften hierboven genoemt kent. Weet je dat Moslims moeten liegen tegen over ongelovigen als dat voordeel voor islam kan hebben.
Wat is dit nou voor flutargument, op deze manier maak je de dialoog mondood. Vooraf stellen dat moslims toch maar liegen is een drogreden van jouw kant omdat je geen andere mening accepteert dan de jouwe.
quote:
90%
Jij houdt wel erg van feiten uit je duim zuigen. Geef eens een onderbouwing.
quote:
Islamisering is: Arabaische chocolade letters bij de hema,

Ten eerste, nee dat is geen islamisering, dat is marketing. Ten tweede, sinds wanneer staat Arabisch gelijk aan islamitisch? Arabieren vormen een minderheid in de totale populatie van moslims.
quote:
middeleeuws moslim gezeik uit de moskee torens de ganze dag door,
Dat gebeurt echt ook overal he? Niet dus.
quote:
vrouwen die gesluierd over straad gaan ook al is het 40 graden warm,
Als eerst 40 graden, in Nederland? Ten tweede, als die vrouwen dat willen, heb jij daar niets mee te maken. Dat is geen islamisering, maar eigen keuze, vrijheid. Islamisering zou het zijn als de hoofddoek verplicht zou zijn voor iedereen. Flut-argument dus.
quote:
blanke vrouwen die verkracht worden om zo meer islam kindertjes te maken,
Bullshit.
quote:
5 grote moskees in elk dorp of stad, i
In welke dorp staan 5 moskeeën?
quote:
islam is ook het verbieden van bepaalde boeken gedachtes homosexualiteit, het verbieden van korte jurkjes en schaars geklede vrouwen. Islamisering is ook het weg laten halen van bepaalde kunstwerken en beelden die men on islamistisch vindt.
De enige politicus die in Nederland boeken wil verbieden, is die kotspruik Wilders.
quote:
Met islamisering wordt bedoeld alle dingen die met islam en mosliims te maken heeft voor de voordeur, dus in het publieke domein.
"Alles wat met de islam en moslims te maken heeft in het publieke domein is islamisering" zeg je. Met andere woorden je houdt de definitie zo open en breed mogelijk om al jouw onzin erin te kunnen verwerken. Newsflash: op die manier stelt zo'n begrip niks meer voor. Het wordt te vaag.
quote:
Islamisering betekent dus ook islam les op school,
Dat is ook echt overal verplicht he?
quote:
het bekeren van niet moslims door middel van liedjes,
Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk als je het nu over het "kinderen voor kinderen" liedje hebt, waar de PVV kamervragen over stelde. Wat een niveau zeg.
quote:
in elkaar slaan als je niet bekeert en bekeren op de suikerfeest feestjes. Het systematisch uitdruiven van niet moslims in moslim wijken behoort ook tot islamisering op deze wijze worden moslim vrijstaatjes gecreëerd.
Nog meer onzin, hier is totaal geen sprake van.
quote:
Net zoals alleen islamitische namen geven aan kinderen, en het alleen trouwen van andere moslims behoort tot islamisering. Islamitische omroepen en islamitische partijen islamitische zwembad uurtjes islamitische slachthuizen, islamitische begraafplaatsen,
Mag iedereen zelf bepalen. Zolang het niet wordt opgelegd aan andersdenkenden is er geen sprake van islamisering.
quote:
islamitische feestdagen doorvoeren als nationale feestdagen.
Zijn christelijke feestdagen een vorm van "christelisering"? Word ik christelijk als ik vrij heb tijdens kerst?
quote:
En ga zo maar door je ziet het islamisering is in volle gang en binnen 40 jaar zijn er 3 keer zoveel moslims als nu uitgaande van cijfers van het cbr.
Dikke onzin, je zuigt het uit je duim.
pi_74419543
quote:
quote:
Vandaar die MILJOENEN toeristen die jaarlijks naar Islamitische landen gaan.
pi_74419568
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:08 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

90%
Bron? Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat zelfs op een site als stormfront de lieden met enige intelligentie inzien dat dit flauwekul is.
quote:
[..]

Islamisering is: Arabaische chocolade letters bij de hema, vrouwen die gesluierd over straad gaan ook al is het 40 graden warm, 5 grote moskees in elk dorp of stad, middeleeuws moslim gezeik uit de moskee torens de ganze dag door
Dit moet gewoon kunnen want niemand heeft er last van. Behalve misschien een paar PVV'ers met heel lange tenen.
quote:
blanke vrouwen die verkracht worden om zo meer islam kindertjes te maken, islam is ook het verbieden van homosexualiteit, het verbieden van korte jurkjes en schaars geklede vrouwen.
Dit soort dingen zijn uiteraard niet de bedoeling, en daar moet dus ook streng tegen worden opgetreden. Net als tegen eerwraak, dat past ook mooi in dit rijtje.

Het is alleen zo jammer dat geen enkele partij dit onderscheid kan maken. De PvdA niet, die pakken helemaal niks aan, maar de PVV ook niet, want die pakken nou net precies de verkeerde punten aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2009 14:34:30 ]
  donderdag 5 november 2009 @ 14:34:40 #39
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_74419604
Het verbaast mij serieus hoe angstig mensen zijn voor de islamitisering, het is noggeneens een woord. Wat een onzin.

Dat je je zo laat beinvloeden door onze geblondeerde zionist, zegt al genoeg over de persoon zelf. Wat een meelopers... Ja, Wilders zegt dit, dus dan is dat ook zo! Ja man!!
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 5 november 2009 @ 17:46:10 #40
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_74426966
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Onzin. Het is niet realistisch om te stellen dat de islam in Nederland de dienst zal uitmaken. Alu-hoed argument van jou dus.
[..]
Dat is wel het doel van islam. Het veroveren van de hele wereld dus ook Nederland. Door middel van kinder fabriekjes 6 tot 8 kinderen per gezin en het afslachten van ongelovigen waar miogelijk.
quote:
Onzin, ik noem een Turkije, een Egypte of een Dubai en ik rest my case.
[..]
Turkye en egypte haha. Al die christenen die neergestoken worden in turkye en de koerden die lekker onderdrukt en neergeschoten worden. Christenen mogen geen bezit hebben en kerken mogen alleen eigendom van de staat zijn. Oh en dan nog die armeense genocide.
Egypte sinds de islam zijn intrede heeft gedaan is het niet meer veilig voor niet moslims.
quote:
De Koran, het boek, is een politieke stroming?
[..]
Niet het boek de koran maar wat er instaat snugger.
quote:
Totaal tegenover is natuurlijk onzin. Er zijn uiteraard punten die niet overeenkomen. Daarnaast: Turkije is een democratisch land, daat gaat de combinatie islam + democratie ook prima.
[..]
Nee turkye is een politie staat en is al een aantal jaar conservatiever aan het worden. Met uitzondering van de kustplaatsten waar ze wel blij zijn met de miljarden aan toerisme inkomsten.
quote:
Wat is dit nou voor flutargument, op deze manier maak je de dialoog mondood. Vooraf stellen dat moslims toch maar liegen is een drogreden van jouw kant omdat je geen andere mening accepteert dan de jouwe.
[..]
Moslims moeten liegen tegen anders gelovigen om de islam te helpen en ze mogen anders gelovigen niet in vertrouwen nemen (koran 3:28, 16:106)
Zoals aangegeven door TS deze geschriften zijn gods woord.Ee goede moslim behoud zich aan het woord van god en zal dus liegen tegen ongelovigen om de islam te helpen zoals in de koran en hadith staat geschreven.
quote:
Jij houdt wel erg van feiten uit je duim zuigen. Geef eens een onderbouwing.
[..]
Dit is een mening.
quote:

Ten eerste, nee dat is geen islamisering, dat is marketing. Ten tweede, sinds wanneer staat Arabisch gelijk aan islamitisch? Arabieren vormen een minderheid in de totale populatie van moslims.
De meerderheid van arabieren is islamiet.
quote:
[..]
Dat gebeurt echt ook overal he? Niet dus.
Dat heb ik nergens gezegd dat het overal gebeurt. Maar overal waar het wel gebeurt is islamisering aan de gang.
quote:
[..]

Als eerst 40 graden, in Nederland? Ten tweede, als die vrouwen dat willen, heb jij daar niets mee te maken. Dat is geen islamisering, maar eigen keuze, vrijheid. Islamisering zou het zijn als de hoofddoek verplicht zou zijn voor iedereen. Flut-argument dus.
Gaat er niet om of het vrije keus is of niet, het is islam in de samen leving dus islamisering van een christelijk land.Nergens staat geschreven dat dit met geweld of oorlag gaat.
quote:
[..]

Bullshit.
http://97.74.65.51/readArticle.aspx?ARTID=6161
quote:
[..]
De enige politicus die in Nederland boeken wil verbieden, is die kotspruik Wilders.
Mein Kampf is al vele decennia verboden
quote:
[..]
Mag iedereen zelf bepalen. Zolang het niet wordt opgelegd aan andersdenkenden is er geen sprake van islamisering.
Jammer genoeg mag iedereen dat zelf weten ja in Nederland, maar dan is er nog steeds sprake van meer islam in Nederland dus islamisering van een christelijk land genaamd Nederland.
quote:
[..]
Zijn christelijke feestdagen een vorm van "christelisering"? Word ik christelijk als ik vrij heb tijdens kerst?
Wordt wakker dude je woont in een Christelijk land.
Jezus zij met ons!
  donderdag 5 november 2009 @ 17:50:35 #41
278076 TheTruth2oo9
pi_74427105
Ik wil jullie fokkers niet onthouden van een uiterst droge maar humoristische (vind ik dan) man die zo ongeveer zijn hele leven gewijd heeft aan het bestuderen van de Arabische taal en Islam.

Dus voor de geinteresseerde onder ons:

Prof. dr Hans Jansen, Islamoloog

(helaas alleen audio; het is opgesplitst in 5 stukken, de andere 4 zijn eventueel zelf gemakkelijk te vinden)

Een lezing over de oorsprong van Islam, zijn visie op Islam, waar Islam voor staat en hoe de huidige politiek in Nederland met Islam omgaat / is omgegaan. Verder nog wat visies over Christendom en een uitleg over de term 'Verlichtingsfundamentalisme" (ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord).

Voor de niet geinteresseerde: beschouw deze post als nooit bestaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 05-11-2009 19:07:37 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74428237
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:46 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

Dat is wel het doel van islam. Het veroveren van de hele wereld dus ook Nederland. Door middel van kinder fabriekjes 6 tot 8 kinderen per gezin en het afslachten van ongelovigen waar miogelijk.
Nogmaals, dit is een Alu-hoedje argument, jij stelt dus dat moslims in Nederland veel kinderen nemen om de islam te kunnen verspreiden. Dit kan je in realiteit niet onderbouwen.
quote:
Turkye en egypte haha. Al die christenen die neergestoken worden in turkye en de koerden die lekker onderdrukt en neergeschoten worden. Christenen mogen geen bezit hebben en kerken mogen alleen eigendom van de staat zijn. Oh en dan nog die armeense genocide.
Egypte sinds de islam zijn intrede heeft gedaan is het niet meer veilig voor niet moslims.
Je verdraait de argumenten niet echt subtiel. Het ging om toerisme, in dat opzicht zijn er voldoende islamitische landen waar niet-islamitische mensen naar toe gaan om hun vakantietijd te besteden. Jouw ongefundeerde standpunt is van tafel.
quote:
Niet het boek de koran maar wat er instaat snugger.
Als je snugger zou zijn, zou je dat in eerste plaats normaal kunnen opschrijven. Er staat heel veel in de Koran, je kan dat niet zomaar een politieke stroming noemen. Het is een pakket aan normen en waarden, waar moslims in Nederland niets politieks mee doen. Hoeveel zetels heeft een moslimpartij in Nederland? Nul!
quote:
Nee turkye is een politie staat en is al een aantal jaar conservatiever aan het worden. Met uitzondering van de kustplaatsten waar ze wel blij zijn met de miljarden aan toerisme inkomsten.
Nu is er opeens wel toerisme? Je spreekt jezelf tegen. Turkije is een democratie en de meerderheid van de bevolking is moslim. Jammer he dat jouw argument op deze manier onderuit gehaald wordt door de praktijk.
quote:
Moslims moeten liegen tegen anders gelovigen om de islam te helpen en ze mogen anders gelovigen niet in vertrouwen nemen (koran 3:28, 16:106)
Zoals aangegeven door TS deze geschriften zijn gods woord.Ee goede moslim behoud zich aan het woord van god en zal dus liegen tegen ongelovigen om de islam te helpen zoals in de koran en hadith staat geschreven.
Jij interpreteert de tekst als zodanig en dit zijn jouw conclusies. Het enige wat jij hiermee probeert te bereiken is het buitenspel zetten van moslims. Ik denk niet dat veel mensen daarin trappen. Hooguit wat moslimofoben
quote:
.
Dit is een mening.
Hoe is "90%" een mening? Je geeft een statistiek aan, statistieken zijn feiten geen meningen. Je kan het niet onderbouwen, dus ook dit standpunt van jou is onzin.
quote:
De meerderheid van arabieren is islamiet.
De meerderheid van de moslims is geen Arabier en spreekt ook geen Arabisch. Arabische chocoladeletters zijn geen vorm van islamisering.
quote:
Dat heb ik nergens gezegd dat het overal gebeurt. Maar overal waar het wel gebeurt is islamisering aan de gang.
Nee, in feite zeg je niks. Je kan namelijk niks onderbouwen. Ook dit punt weer niet.
quote:
Gaat er niet om of het vrije keus is of niet, het is islam in de samen leving dus islamisering van een christelijk land.Nergens staat geschreven dat dit met geweld of oorlag gaat.
Natuurlijk gaat het wel om de vrije keuze, islamisering impliceert een van bovenaf opgelegde dwang.
quote:
Objectieve bron ook.
quote:
Mein Kampf is al vele decennia verboden
Zijn er vandaag, behalve Wilders, politici die boeken willen verbieden? Nee.
quote:
Jammer genoeg mag iedereen dat zelf weten ja in Nederland, maar dan is er nog steeds sprake van meer islam in Nederland dus islamisering van een christelijk land genaamd Nederland.
Niks "jammer genoeg", vrijheid is een groot goed.
quote:
Wordt wakker dude je woont in een Christelijk land.
Ik woon in een land waar kerk en staat gescheiden zijn.
  donderdag 5 november 2009 @ 18:44:40 #43
278076 TheTruth2oo9
pi_74428688
Mag ik iedereen er even op attenderen dat het voornamelijk de bedoeling is om je eigen mening op het gegeven standpunt te formuleren. Ff hotmail adressen onderling uitwisselen en elkaars mening grondig de nek in beuken, gaat uw gang
Proud to be a Kafir!
  donderdag 5 november 2009 @ 18:46:18 #44
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74428726
Zolang de scheiding van kerk en staat voldoende gewaarborgd blijft zie ik echt niet in wat het probleem is van mensen die een bepaalde religie aanhangen. Ik ben juist blij dat in dit land iedereen vrij is om die keuze te maken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74428756
Een argument uit de geschiedenis: Er zijn wel meer volksverhuizingen geweest, de Europeanen hebben Amerika en Australië overspoeld en van de oorspronkelijke bevolking niet veel overgelaten, en nu zien we de Afrikanen bezig Europa te overspoelen. Stelling: We zitten midden in een volksverhuizing, maak uw keuze: uitsterven of verhuizen.

Een argument uit de biologie: Evolutie gaat niet over de beste of sterkste, maar simpelweg over het succes met de voortplanting. De grootste gezinnen vind je meestal niet bij de succesvolle tweeverdieners. Daarom is het slechts een kwestie van tijd tot de moslims in de meerderheid zijn.

En is dat erg? De moslims proberen andersdenkenden de wet voor te schrijven, maar dat doen de christenen ook. Nu zijn de christenen redelijk gematigd, en zijn de moslims strenger in hun leer. Stelling: Om deze groepen uit elkaars haren te houden, zou je alle religieuze uitingen uit de overheid moeten weren. Dat zou een bittere pil zijn voor de partijen met een christelijke moraal, dus dat zie ik nog niet gebeuren. Consequentie is dan wel dat de moslims straks een democratische meerderheid zijn, en hun cultuur kunnen opleggen aan de minderheid. Omdat de islam nu niet direct bekend staat om hun tolerantie tegenover andersdenkenden, voorzie ik dan eerder een kalifaat dan een democratie.
pi_74429276
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:46 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

Eén woord: Bullshit. Pak de cijfers van het CBS er maar bij. Toevallig heb ik die hier liggen, en vanaf de 2e generatie hebben ook Marokkanen en Turken niet of nauwelijks meer kinderen dan Nederlanders.

Doemdenkers.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2009 19:04:52 ]
pi_74430727
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef rood_verzet het volgende:
Gezien je politieke overtuigingen moeten repressie en verboden jou toch behoorlijk aanspreken.
pi_74432963
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Eén woord: Bullshit. Pak de cijfers van het CBS er maar bij. Toevallig heb ik die hier liggen, en vanaf de 2e generatie hebben ook Marokkanen en Turken niet of nauwelijks meer kinderen dan Nederlanders.

Doemdenkers.
Inderdaad, zelfs in Islamitische landen ligt het gemiddelde aantal van kinderen tussen de 2 en de 3
  donderdag 5 november 2009 @ 21:07:17 #49
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74433835
Het is geen enkel gevaar. Het is aangepraat door politici welke geilen op populistische zetels.

Alleen mensen met een compleet leeg leven, en daarmee behoefte hebben aan 'een vijand', geloven dat de Islam vijandig is. Een beetje normaal mens doet dat niet.

Met religie is niets mis. Met gebruiken ervan misschien wel, maar daar hebben we allang iets voor wat we de wet noemen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74434556
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')