Ik had al her en der wat posts geplaatst in het departement van filosofie en levensbeschouwing omdat het onderwerp waar ik de laatste tijd zeer geinteresseerd in ben geraakt, de Islam is. Aangezien Islam in het algemeen als religie beschouwd wordt, koos ik dus maar voor deze afdeling omdat ik geen concreet kopje religie aan kon treffen.
Het soort reakties wat ik daar kreeg stelde me een beetje teleur, niet zozeer omdat mensen mijn opinie over Islam niet zouden delen, eerder op het niveau waar deze reakties op gebaseerd waren. Ik stoorde me vooral zeker aan een expliciet persoon, wiens naam ik niet zal noemen, maar waar geen zinnig woord mee valt te discussieren, dat voor mij een levend bewijs was hoe een ideologie in staat kan zijn de rede van de mens aan te tasten (nu is het niet zozeer om mijn eigen niveau van rede te promoten, ik blijf neutraal in die kwestie).
Ik heb bij nader inzien besloten om de discussie die ik hier op dit geweldige fokforum (de topics over liefde & relatie hebben me altijd reuze geinteresseerd

) wil voeren met andere mensen te plaatsen in het fokhokje van 'Politiek'. Dit zal ik beargumenteren zodat ik (hopelijk) niet veroordeeld wordt tot celstraf in filosofie en levensbeschouwing.
Islam en politiek kunnen anno 2009 absoluut niet meer los van elkaar gezien worden. Van elke grote huidige politieke partij wordt geeist dat zij hun standpunt inneemt hoe zij tegenover de Islam in Nederland staat.
Cruciale vragen zijn hierbij (ik beperk me hier qua gebied dan maar even tot Nederland terwijl ik weet dat de wereld groter is dan Nederland

):
- vormt de Islam een gevaar voor Nederland? Zo wel, wat is dit gevaar dan, zo niet, waarom niet?
- wordt dit gevaar eventueel groter als Nederland verder Islamiseert in de toekomst? Waarom wel of niet?
- mag kritiek op de Koran (het woord van Allah) of is het politiek incorrect en is deze kritiek een bedreiging voor de vrije meningsuiting?
- is het huidige democratische systeem wat Nederland op dit moment hanteert te rijmen met de wetten zoals die beschreven staan in de Koran, Hadith en Sunnah (de laatste twee zijn verzamelingen van geschriften die het leven van Mohammed, de Profeet van Allah, beschrijven) (daar zijn de 'Sharia' wetten op gebaseerd)?
- prefereren moslims in Nederland het huidige rechtstelsel of prefereren zij dat er in Nederland Sharia wetten komen?
- hoe groot is de kans dat er Sharia wetten in Nederland zullen komen als moslims de meerderheid in Nederland gaan vormen?
Dat Islam in Nederland dus zeker (in ieder geval op dit moment) te maken heeft met politiek is dus absoluut niet te ontkennen en zal geen enkele politicus van dit moment ook kunnen ontkennen, simpelweg omdat de maatschappij in Nederland er steeds meer mee in aanraking komt en zal komen. En het moge duidelijk zijn dat maatschappij en politiek niet los van elkaar te zien zijn. Tot zover de link tussen Islam en politiek.
Het hoofdthema wat ik in dit topic aan wil snijden is als volgt:
Wat zijn de gevaren van verdere Islamisering in Nederland? In groter perspectief: wat zijn de gevaren van verdere Islamisering in de Westerse landen? Dat de Islamisering al begonnen is in Nederland zal een ieder duidelijk moeten zijn. In geval van dat u geen gevaar ziet, waarom niet.
(ik stoor me nu trouwens even aan mijn eigen nickname omdat het nogal sekteachtig overkomt, ik heb nu even geen zin om een nieuw account aan te maken voor deze reden, negeer mijn naam als u het een domme naam vindt

doe ik ook)
Dit topic kan tevens gebruikt worden om informatie te plaatsen over dit onderwerp omdat ik het idee heb dat weinig mensen in Nederland bv uberhaupt weten waar Islam voor staat (die kennis is in mijn familie in ieder geval zeer beperkt). Ik wil wel graag informatie/filmpjes hier zien die enigszins gebaseerd zijn op rede en logica en niet van die religieuze zweefteeffilmpjes waar dit onderwerp niet over gaat; die kunnen in een ander topic(s) geplaatst worden m.a.w. filosofie en levensbeschouwing hoekje.
-edit- in de topictitel dient ipv 'islamitisering' 'islamisering' te staan. Wat voor nieuwe termen we tegenwoordig al niet hebben he
[ Bericht 0% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 05-11-2009 19:00:53 ]