de kerk bemoeit zich niet met de staat en de staat bemoeit zich niet met de kerkquote:Op woensdag 4 november 2009 11:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En is het zo raar dan, om Nederlands als voertaal te houden? We wonen immers in NederlandWat men thuis, in eigen huis doet, moet men zelf weten.
Iets waar links heel goed in is, als het gaat om PVV'ers. Moet ik hun nu ook maar Nazi's gaan noemen? Kom op zeg, gebruik je hersenen eens wat meer.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk medelijden met de mensen die zulke ongelooflijke oogkleppen op hebben dat ze de gelijkenis niet zien. Ik vind het vooral erg jammer, dat betekent dat we niets hebben geleerd. Grote groepen mensen over een kam scheren kan gewoon niet. Toen niet bij de Joden, en nu niet bij de Moslims.
Zie hier het niveau van de PVV-stemmer. Iemand is het niet met hem eens, dus moet diegene met geweld bekeerd worden. En maar huilen hoe gemeen en gewelddadig de moslims zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
noem jij dat gepest? en het komt vooral voor in gebieden waar marokkanen wonen. misschien tijdom afscheid te nemen van deze 'gastarbeiders'? of moeten we ze straks terug gaan pesten? ik hoop dat iemand jou vandaag of morgen tot bloedens toe pest. dat hoop ik echt. anders dringt het namelijk niet door die botte inteelthersens van je.
Onterechte vergelijking. Als Jood word je geboren, daar kun je zelf niks aan doen. Alle joden over één kam scheren is dus abject en verwerpelijk. Voor huidskleur en etniciteit geldt dat ook.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Iets waar links heel goed in is, als het gaat om PVV'ers. Moet ik hun nu ook maar Nazi's gaan noemen? Kom op zeg, gebruik je hersenen eens wat meer.
Zat eraan te komen , duidelijke overeenkomsten tussen PVV en vorige eeuw partijen mogen niet meer getoond worden door de aanhangers.quote:
Linkse mensen vallen de PVV aan op haar gedachtegoed en voorgesteld beleid. Inhoudelijk commentaar op zaken die de PVV'ers zelf kunnen veranderen, dus. De PVV valt mensen aan op het feit dat zij of hun (voor)ouders in een islamitisch land geboren zijn. Op een onveranderlijke eigenschap dus, waar de personen in kwestie niks aan kunnen doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Iets waar links heel goed in is, als het gaat om PVV'ers. Moet ik hun nu ook maar Nazi's gaan noemen? Kom op zeg, gebruik je hersenen eens wat meer.
Mijn voorstel zou juist zijn om beide gevallen gewoon voor de rechter te brengen. Ik verwacht dat zowel Wilders als Pechtold dan vrijgesproken gaan worden. Maar ook als dat niet gebeurt, is in ieder geval wat duidelijker waar de wettelijke grenzen liggen.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:51 schreef Dragorius het volgende:
Dit is natuurlijk net zo kansloos als de vervolging van Wilders...
Dus voorstel > Beide aanklachten laten vervallen, geen rechtszaak voor beidenDat huil-gedrag steeds van iedereen...
Dat mag/kan natuurlijk ook, maar dat is zonde van de tijd van beide heren die m.i. nuttiger besteed kan wordenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mijn voorstel zou juist zijn om beide gevallen gewoon voor de rechter te brengen. Ik verwacht dat zowel Wilders als Pechtold dan vrijgesproken gaan worden. Maar ook als dat niet gebeurt, is in ieder geval wat duidelijker waar de wettelijke grenzen liggen.
Zelf randvoorwaarden creëren?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Oké, ik moet het toegeven, jullie maken me wel aan het lachen.
Zelf allemaal randvoorwaarden creëren en scheppen waardoor je zelf wel mag discrimineren, en de PVV niet. Leuk hoor, maar m'n kleuterklas kan het waarschijnlijk nog beter.
Nee, jullie hebben je eigen normen en waarden waar je je op baseert, en die zijn dan volgens jullie meteen de "norm". Ja, daar kan ik moeilijk tegen in gaan, als je al zegt dat je eigen mening de waarheid is dan is het moeilijk discussiëren met je, maar dat geld voor heel links Nederland.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Zelf randvoorwaarden creëren?
Nee, wij baseren ons nou net op die normen en waarden die Wilders beweert te verdedigen. Dát is het ironische.
Ik vind het wat raar dat we nu al jarenlang een discussie hebben over waar de (wettelijke) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting moeten liggen. Maar dat tegelijkertijd de groep mensen die de wet moet toetsen, vaak buiten die discussie wordt gehouden.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat mag/kan natuurlijk ook, maar dat is zonde van de tijd van beide heren die m.i. nuttiger besteed kan worden
De vraag is voor mij dan ook > moet je voor een politicus een status aparte creeeren? Mogen die, als volksvertegenwoordige, bepaalde zaken met zulke bewoordingen aanstippen die een "gewone" burger niet zou mogen ivm strafbaarheid?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het wat raar dat we nu al jarenlang een discussie hebben over waar de (wettelijke) grenzen aan de vrijheid van meningsuiting moeten liggen. Maar dat tegelijkertijd de groep mensen die de wet moet toetsen, vaak buiten die discussie wordt gehouden.
Leuk natuurlijk, dat er een keer een Imam voor de rechter is gebracht, en wat krakers en protesteerders die kwetsende spandoeken maakten. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe ver politici nu eigenlijk mogen gaan van de wet, juist door de grote rol die ze spelen in het debat. En als die grens te los of te strikt is, is het aan de wetgever om dat te veranderen. Maar dan moeten we wel eerst weten waar die grens ligt!
Bekijk het eens op de volgende manier: Nazi's waren rascisten, naar niet alle Duisters waren nazi's.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Zelf allemaal randvoorwaarden creëren en scheppen waardoor je zelf wel mag discrimineren, en de PVV niet. Leuk hoor, maar m'n kleuterklas kan het waarschijnlijk nog beter.
Dan nog onzin, want PVV'ers zijn geen racisten.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bekijk het eens op de volgende manier: Nazi's waren rascisten, naar niet alle Duisters waren nazi's.
Dat je mensen dingen niet mag aanrekenen die niet in hun macht liggen, dat is een algemene norm in Nederland, die eigenlijk universeel van links tot rechts wordt gedragen en ook in de wet is vastgelegd.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, jullie hebben je eigen normen en waarden waar je je op baseert, en die zijn dan volgens jullie meteen de "norm". Ja, daar kan ik moeilijk tegen in gaan, als je al zegt dat je eigen mening de waarheid is dan is het moeilijk discussiëren met je, maar dat geld voor heel links Nederland.
"Wij mogen dat, want wij hebben andere normen".
Dat vind jij.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan nog onzin, want PVV'ers zijn geen racisten.
Het is 'm nou juist dat iemand aanvallen op zijn uitspraken en beleid(splannen) geen discriminatie is. Dat is het nooit geweest ook.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:06 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik weet het godverdomme wel zeker, ik stem zelf PVV, dan hoef ik nog niet voor racist te worden uitgemaakt door kaders geplaatst door links Nederland die zij zelf als de norm hanteren, het moet godverdomme niet gekker worden.quote:
Dat is een moeilijke vraag. Vaak word je op een bepaalde manier geboren en opgevoed, maar in principe staat het je vrij om uit het geloof te stappen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:20 schreef Urquhart het volgende:
Dat is toch sowieso ook een discussie opzich: valt religie nu wel of niet onder racisme?
Nee, want religie is geen ras. Maar dat hoeft ook niet, want de grondwet verbiedt discriminatie op grond van religie net zo goed.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:20 schreef Urquhart het volgende:
Dat is toch sowieso ook een discussie opzich: valt religie nu wel of niet onder racisme?
Alle nuance ontbreekt in de hoofden van veel PVV'ers. Het heeft helemaal geen reet meer te maken met de islam. Alle Marokkanen worden gehaat, ongeacht of zij praktiserend moslim zijn of niet. En waar baseren zij deze haat op? Op het gegeven dat Wilders stelt dat de molsims de wereld willen overheersen. En dat is gewoon je reinste onzin. Hoe je het ook went of keert. Een kritische blik op de islam, daar is niets mis mee. Probleem is dat het dat stadium al lang is gepasseerd.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet het godverdomme wel zeker, ik stem zelf PVV, dan hoef ik nog niet voor racist te worden uitgemaakt door kaders geplaatst door links Nederland die zij zelf als de norm hanteren, het moet godverdomme niet gekker worden.
Jij niet, die anderen wel.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:14 schreef TJDoornbos het volgende:
Als Wilders, Fortuijn, Bak Ellende, Bos, TS en ik vrijheid van meningsuiting hebben dan heeft die lelijkerd van D66 het ook vermoed ik
Daar maak jij jezelf voor uit door je bij de PVV te scharen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
ik stem zelf PVV, dan hoef ik nog niet voor racist te worden uitgemaakt
Kijk eens aan.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle nuance ontbreekt in de hoofden van veel PVV'ers Linksen. Het heeft helemaal geen reet meer te maken met de islamNazisme. Alle MarokkanenPVV'ers worden gehaat, ongeacht of zij praktiserend moslimracist zijn of niet. En waar baseren zij deze haat op? Op het gegeven dat Wilders stelt dat de molsims de wereld willen overheersen. En dat is gewoon je reinste onzin. Hoe je het ook went of keert. Een kritische blik op de islam, daar is niets mis mee. Probleem is dat het dat stadium al lang is gepasseerd.
Och en jij bent moslim en dus automatisch terrorist? Oh nee wacht, dat mag ik niet zeggen want dat valt natuurlijk niet binnen de kaders die gesteld zijn als norm door links Nederland. Zij mogen dat wel, ik niet.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:27 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar maak jij jezelf voor uit door je bij de PVV te scharen.
Exact! Ik ben geneigd om te zeggen dat politici zich meer kunnen veroorloven wat dat betreft. Maar ben erg benieuwd naar de uitspraken... Nu maar hopen dat het OM zich niet weer zo lafjes gedraagt als bij de aangifte tegen Wilders.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De vraag is voor mij dan ook > moet je voor een politicus een status aparte creeeren? Mogen die, als volksvertegenwoordige, bepaalde zaken met zulke bewoordingen aanstippen die een "gewone" burger niet zou mogen ivm strafbaarheid?
Het feit dat je PVV stemt maakt je geen racist. Veel duitsers in de tweede wereldoorlog waren wél aanhanger van Hitler maar geen racist.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet het godverdomme wel zeker, ik stem zelf PVV, dan hoef ik nog niet voor racist te worden uitgemaakt door kaders geplaatst door links Nederland die zij zelf als de norm hanteren, het moet godverdomme niet gekker worden.
Eens. Je wenst slechts alle moslims ter wereld dood. Dat is geen racisme.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:22 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 november 2009 13:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Middelpunt van de aarde,was het maar zo, dan verbranden jullie allemaal levend één keer per jaar.
Ik ben blij dat de gemiddelde PVV'er de trekjes van zijn leider goed over weet te nemen. In de slachtoffer rol kruipen is nog nooit zo leuk geweest, is het niet?quote:
Ach kom nou, als Meki het post is het allemaal grappen en grollen en trollen, en als ik het post is het ineens een doodverwensing?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:29 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Eens. Je wenst slechts alle moslims ter wereld dood. Dat is geen racisme.
[..]
Grappig, want zo redeneert Wilders wel.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Och en jij bent moslim en dus automatisch terrorist? Oh nee wacht, dat mag ik niet zeggen want dat valt natuurlijk niet binnen de kaders die gesteld zijn als norm door links Nederland. Zij mogen dat wel, ik niet.
Nou niet het omdraaien hè, die quote klopt precies zoals hij is.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de gemiddelde PVV'er de trekjes van zijn leider goed over weet te nemen. In de slachtoffer rol kruipen is nog nooit zo leuk geweest, is het niet?
Ja maar IK BEN WILDERS NIET, hoevaak moet dat nog duidelijk worden gemaakt, simpele zielen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Grappig, want zo redeneert Wilders wel.
Ik zie Meki hier nu nergens mensen doodwensen. Probeer je die ranzige opmerking van je nu goed te praten?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach kom nou, als Meki het post is het allemaal grappen en grollen en trollen, en als ik het post is het ineens een doodverwensing?![]()
Hoezo ontbreekt Nuance in de hoofden van de linksen. Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik tegen de extremistische uitwassen van de islam ben. Radicale imams hebben ook geen bestaansrecht in onze democratische rechtsstaat. Dat betekent echter niet dat alle moslims in mijn ogen op moeten hoepelen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou niet het omdraaien hè, die quote klopt precies zoals hij is.
Nee dat is waar, z'n bekrompen visie kan dat niet.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:32 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik zie Meki hier nu nergens mensen doodwensen. Probeer je die ranzige opmerking van je nu goed te praten?
Interessant, maar klaarblijkelijk kan je de nuance tussen PVV stemmers en Geert Wilders niet maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoezo ontbreekt Nuance in de hoofden van de linksen. Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik tegen de extremistische uitwassen van de islam ben. Radicale imams hebben ook geen bestaansrecht in onze democratische rechtsstaat. Dat betekent echter niet dat alle moslims in mijn ogen op moeten hoepelen.
Kijk, dat is nuace. Iets dat Wilders en consorten niet kennen.
Maar je steunt hem wel, en daar gaat het om.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar IK BEN WILDERS NIET, hoevaak moet dat nog duidelijk worden gemaakt, simpele zielen.
Zeker niet, maar je bent wel aanhanger van Geert dus je steunt in zekere zin zijn standpunten. Misschien ben je het met sommige zaken niet eens. Daar heeft Wilders echter geen boodschap aan, als jij voor hem stemt dan zal hij niet met jou bespreken wat er wel niet van zijn partijprogramma moet worden geschrapt.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar IK BEN WILDERS NIET, hoevaak moet dat nog duidelijk worden gemaakt, simpele zielen.
Klopt. Want als je Wilders stemt dan ga je 'all the way', of je het nou wil of niet. Je kunt niet een beetje Wilders stemmen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Interessant, maar klaarblijkelijk kan je de nuance tussen PVV stemmers en Geert Wilders niet maken.
Precies, je kunt de NSB'ers ook de dood van al die joden niet aanrekenen. Sommige NSB'ers wilden alleen betere snelwegen.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ja, trek die nuance waar je nu in slaat maar even door naar je opmerkingen over racisme, en dan kom je onomstotelijke tot de conclusie dat de PVV niet staat voor racisme. Ten eerste is de kritiek op een religie, en ten tweede zijn er meer punten dan alleen de Islam, en ten derde is de PVV geen kloonpartij waarin er allemaal Wildersen rondlopen en op zichzelf stemmen.
Ik betrek de acties van Femke Halsema toch ook niet op jou of wel? Waarom zou dat nu ineens wel moeten omtrent de PVV, onzin als je het mij vraagt.
Jezus, je weet toch zelf ook wel dat de PVV een stuk verder gaat dan kritiek uiten op religie. Als Wilders beweert dat hij het wel een goed idee vindt om alle moslims uit Europa te trappen, dan heeft dat mijns inziens geen reet meet met islamkritiek te maken. Dat is gewoon blinde haat.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ja, trek die nuance waar je nu in slaat maar even door naar je opmerkingen over racisme, en dan kom je onomstotelijke tot de conclusie dat de PVV niet staat voor racisme. Ten eerste is de kritiek op een religie, en ten tweede zijn er meer punten dan alleen de Islam, en ten derde is de PVV geen kloonpartij waarin er allemaal Wildersen rondlopen en op zichzelf stemmen.
Dat zou ook vreemd zijn, aangezien ik geen GroenLinks stemmer ben.quote:Ik betrek de acties van Femke Halsema toch ook niet op jou of wel? Waarom zou dat nu ineens wel moeten omtrent de PVV, onzin als je het mij vraagt.
Ach, jouw recht om PVV te stemmen is even sterk als mijn recht jou een racist te vinden, toch?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ook goed, ik ben een vuile Nazi, nu jullie zin? Kan je weer vrolijk bij je vrouw aan tafel zitten dat je er weer een hebt 'ontmaskerd' hoor.
Als je geen racist bent dan wordt het je wel aangepraat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |