abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74374369
Als Wilders, Fortuijn, Bak Ellende, Bos, TS en ik vrijheid van meningsuiting hebben dan heeft die lelijkerd van D66 het ook vermoed ik
  woensdag 4 november 2009 @ 08:18:33 #27
262650 kitao
prikplaatje
pi_74374398
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:13 schreef Manono het volgende:

[..]

nouh.. ik denk dat jij jouw terminologie projecteert op iemand die een uitspraak deed waar geen waardeoordeel aan verbonden was - maar wat niet was kan nog komen natuurlijk!
Ik begin al te beven.

Er stond inderdaad heel fijntjes achter geschreven - denk ik hoor - maar ondertussen staat de uitspraak wel even mooi op het net.
Met dank aan Manono.
megalomaniac
pi_74374409
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:14 schreef TJDoornbos het volgende:
Als Wilders, Fortuijn, Bak Ellende, Bos, TS en ik vrijheid van meningsuiting hebben dan heeft die lelijkerd van D66 het ook vermoed ik
Precies.

Daarbij is dit van Pechtold een feitelijke constatering, en als je feiten niet meer mag vertellen is het einde natuurlijk zoek. Of het waar is of niet maakt daarbij niet uit, zolang Pechtold maar zelf gelooft dat het feiten zijn.

Daarom is het ook niet te vergelijken met Wilders. Die wordt vervolgd om uitspraken als "veel moslims het land uit". Dat is geen feit maar een mening, en bovendien gericht tegen een hele bevolkingsgroep in plaats van slechts één persoon.
pi_74374490
quote:
Op woensdag 4 november 2009 06:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Huh? Dus mensen mogen dat wel van de Islam zeggen, maar niet zeggen van Wilders, want dan volgt er een aangifte.
Vrijheid van meningsuiting voor iedereen die het dus eens is met Wilders ofzo
Volgens mij snap jij het verschil niet tussen kritiek hebben op de ideologie wat in een boek staat en beschuldigingen uiten op een levend persoon even los gezien van de vrijheid van meningsuiting.
pi_74374532
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

Daarbij is dit van Pechtold een feitelijke constatering, en als je feiten niet meer mag vertellen is het einde natuurlijk zoek. Of het waar is of niet maakt daarbij niet uit, zolang Pechtold maar zelf gelooft dat het feiten zijn.

Daarom is het ook niet te vergelijken met Wilders. Die wordt vervolgd om uitspraken als "veel moslims het land uit". Dat is geen feit maar een mening, en bovendien gericht tegen een hele bevolkingsgroep in plaats van slechts één persoon.
Je hebt nogal een gekleurde opvatting over feiten en meningen.
  woensdag 4 november 2009 @ 08:31:16 #31
3542 Gia
User under construction
pi_74374544
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:13 schreef Igen het volgende:

Hahahahaha, wat een grap, die aangifte. Alsof die uitspraken van Pechtold Wilders strafbaar zijn.
.
pi_74374581
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:18 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik begin al te beven.

Er stond inderdaad heel fijntjes achter geschreven - denk ik hoor - maar ondertussen staat de uitspraak wel even mooi op het net.
Met dank aan Manono.

mja je neemt het allemaal nogal persoonlijk op heb ik het idee, misschien kan je beter in R&P of BNW gaan posten
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 4 november 2009 @ 08:37:59 #33
3542 Gia
User under construction
pi_74374622
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

Als het niet uitmaakt of het waar is, of alleen maar iets is waarvan Pechtold denkt dat het de feiten zijn, heb je het over een mening hoor. Pechtold is van mening dat Wilders staatsgevaarlijk is. Dat is haatzaaien en mag niet.
quote:
Lees eerst eens zijn programma:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139

Dan zul je zien dat het niet zo ongenuanceerd: "Veel moslims uit Nederland" is, maar gaat om een immigratiestop, het afschaffen van de dubbele nationaliteit, uitzetten van criminele niet-Nederlanders enz.....
Het gaat nergens over het verwijderen van keurige, oppassende islamitische Nederlanders.
  woensdag 4 november 2009 @ 08:38:56 #34
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_74374633
valt me een beetje tegen van Pechtold. Ik had hem hoger geacht.
Siamo Tutti Antifascisti!
  woensdag 4 november 2009 @ 08:40:58 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74374668
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 04-11-2009 11:25:31 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74374734
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het niet uitmaakt of het waar is, of alleen maar iets is waarvan Pechtold denkt dat het de feiten zijn, heb je het over een mening hoor. Pechtold is van mening dat Wilders staatsgevaarlijk is. Dat is haatzaaien en mag niet.
[..]

Lees eerst eens zijn programma:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139

Dan zul je zien dat het niet zo ongenuanceerd: "Veel moslims uit Nederland" is, maar gaat om een immigratiestop, het afschaffen van de dubbele nationaliteit, uitzetten van criminele niet-Nederlanders enz.....
Het gaat nergens over het verwijderen van keurige, oppassende islamitische Nederlanders.
pcies, maar dat zeggen de meeste opinie-makers er niet bij dus weten weinige het!
  woensdag 4 november 2009 @ 08:46:57 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74374755
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als ik "sterf" zeg, is dat vast tegen het zere been, of niet?
Dat is een doodsverwensing dus dan doet TS EindelijkAangifte.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 4 november 2009 @ 08:46:57 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74374756
Speciaal voor dit topic heeft Frits Abrahams gisteren een column geschreven. Ik geloof dat letterlijk overnemen niet mag, maar ik kan jullie allemaal wel een link geven: http://weblogs.nrc.nl/dag/2009/11/03/hollandse-dagen/
Kan geen kwaad dit eens te lezen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74374795
Maar hij ís extreem rechts, Pechtold heeft gewoon gelijk.
pi_74374819

Dit is natuurlijk net zo kansloos als de vervolging van Wilders...

Dus voorstel > Beide aanklachten laten vervallen, geen rechtszaak voor beiden Dat huil-gedrag steeds van iedereen...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 08:51:43 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74374821
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar hij ís extreem rechts, Pechtold heeft gewoon gelijk.
Gatver, wat een ongepast inhoudelijke benadering.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_74374830
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:46 schreef Duvel het volgende:
Speciaal voor dit topic heeft Frits Abrahams gisteren een column geschreven. Ik geloof dat letterlijk overnemen niet mag, maar ik kan jullie allemaal wel een link geven: http://weblogs.nrc.nl/dag/2009/11/03/hollandse-dagen/
Kan geen kwaad dit eens te lezen.
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 4 november 2009 @ 08:53:35 #43
262650 kitao
prikplaatje
pi_74374846
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:34 schreef Manono het volgende:

mja je neemt het allemaal nogal persoonlijk op heb ik het idee, misschien kan je beter in R&P of BNW gaan posten
Ik zeg toch ook niet tegen jou dat je beter kan gaan verkassen.

Hoewel , volgens mij ben je losgelaten uit de PUB , of eruit gegooid , kan ook.
megalomaniac
pi_74374889
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:53 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet tegen jou dat je beter kan gaan verkassen.

Hoewel , volgens mij ben je losgelaten uit de PUB , of eruit gegooid , kan ook.
and I rest my case
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 4 november 2009 @ 08:57:33 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_74374931
Wat zei Theo van Gogh ook alweer over de Vrienden van Fortuyn?
quote:
Ik ben niet van de herdenkingen en al helemaal niet van die van de Vrienden van Fortuyn. [...] Ik mag de dames en heren vriendelijk verzoeken voortaan verschoond te blijven van hun pogingen mij bij hullie in te lijven. Ik hoor niet bij Ulieden, noch bij welke andere klaverjasclub ook. U bent het levende bewijs dat er ook voordelen aan zijn verbonden neergeschoten te worden
En oh ja ook nog:
quote:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74374968
De hoeders van de vrijheid van meningsuiting roeren zich weer?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74374990
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gatver, wat een ongepast inhoudelijke benadering.
Ach joh, het is toch al lang bekend dat Wilders extreem rechts is. Dat iemand het nu zegt en dat Wilders denkt weer in het nieuws te komen door hem aan te klagen is gewoon belachelijk. Tuurlijk, hij is nóg niet zo extreem als Hitler en de KKK, maar dat zijn ook niet de enige maatstaven.
pi_74375051
Hitler was niet extreem-rechts, beste aardbei.

En Wilders neigt eerder naar links dan naar rechts, zeker de laatste tijd.
Mr. Prolapse 2009
pi_74375054
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:51 schreef Dragorius het volgende:

Dit is natuurlijk net zo kansloos als de vervolging van Wilders...

Dus voorstel > Beide aanklachten laten vervallen, geen rechtszaak voor beiden Dat huil-gedrag steeds van iedereen...
Het verschil mijn inziens is dat Wilders wel bezig is met haatzaaien, dit van Pechtold komt daar niet bij in de buurt. Iedereen denk al lang dat Wilders extreem rechts is en dat zal ook zeker geen stemmers afschikken ben ik bang. Wat Pechtold zei was enkel een mening, geen aanzetten tot wat dan ook, want iedereen riep dat al lang.
pi_74375065
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het verschil mijn inziens is dat Wilders wel bezig is met haatzaaien, dit van Pechtold komt daar niet bij in de buurt. Iedereen denk al lang dat Wilders extreem rechts is en dat zal ook zeker geen stemmers afschikken ben ik bang. Wat Pechtold zei was enkel een mening, geen aanzetten tot wat dan ook, want iedereen riep dat al lang.
En wat is dan het verschil met Wilders? Dat valt ook onder hetzelfde, hij roept niemand op om moslims te negeren of ze uit een debat te weren, nietwaar? Dat doen lieden als Pechtold nu wel.
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')