Fakkeloptocht tegen Wildersquote:Fakkeloptocht tegen Wilders
ARNHEM - Zo'n 250 mensen protesteerden maandagavond in Arnhem tegen Geert Wilders onder het motto 'Wilders sluit ook jou uit'. Aanleiding voor de fakkeloptocht is een bijeenkomst van de Partij voor de Vrijheid met leider Geert Wilders in het Arnhemse Hotel Haarhuis maandagavond.
Burgemeester Krikke van Arnhem had toestemming gegeven voor de demonstratie van tegenstanders. De demonstranten trokken ongeveer 5 kilometer door het centrum en wijken. Bij Musis Sacrum werden toespraken gehouden. Wilders liet zich niet zien.
Ik ook dat zullen er meer geweest zijn dan op die partij bijeenkomst.quote:Op dinsdag 3 november 2009 05:12 schreef remlof het volgende:
Ik vind 250 man/vrouw nog een hele behoorlijke opkomst voor een gure maandagavond.
quote:Wilders vindt demonstratie prima
ARNHEM - PVV-leider Geert Wilders heeft er geen problemen mee dat er maandagavond in Arnhem een demonstratie tegen hem is gehouden.
"Hoewel ik het totaal oneens ben met hun boodschap vind ik het goed dat er is gedemonstreerd. Dat is nou wat ons onderscheidt van dictaturen, waar je niet mag demonstreren. Daar beland je in de gevangenis, in het gunstigste geval", aldus Wilders die in Hotel Haarhuis een partijbijeenkomst had.
Wilders wil over 1,5 jaar meedoen aan de verkiezingen voor Provinciale Staten in Gelderland. "We komen er fris en vrolijk in![]()
Vanwege de veiligheidsmaatregelen die de aanhangers + kader van de Partij Voor De Vrijheid moeten beschermen tegen mogelijke aanslagen en ordeverstoringen ( zo diep is dit land vol bedreiging gezakt) mogen er bij partijbijeenkomsten relatief weinig mensen naar binnen. Ik spreek ook uit ervaring.quote:Op dinsdag 3 november 2009 05:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook dat zullen er meer geweest zijn dan op die partij bijeenkomst.
Hopen dat ie dat nog zegt als ie aan de macht is, mocht dat onverhoopt ooit zover komenquote:Op dinsdag 3 november 2009 05:22 schreef Huisjesmelkert het volgende:
Reactie Geert Wilders op demonstratie:
[..]
Inderdaad maar het verleden leert ons dat de kans daarop klein is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 05:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Hopen dat ie dat nog zegt als ie aan de macht is, mocht dat onverhoopt ooit zover komen
quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:48 schreef Disorder het volgende:
Weet je wie ook van fakkels hield?
HITLER.
Conclusie : De linksch-fascistische demonstranten.quote:
Fakkelbrigade!quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:48 schreef Disorder het volgende:
HITLER.
Wat een dooddoener vreslijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:54 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
[..]
Conclusie : De linksch-fascistische demonstranten.
Die staan dan te roepen dat een demonstratie van rechts waar 3500+ man op kwamen dagen klein wasquote:
Dan gaat zelfs die Wilders-vrije maandag over Wilders. Nog meer aandacht voor de volksheldquote:Op dinsdag 3 november 2009 08:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben voor de Wildersvrije maandag. Elke eerste maandag Van de maand houdt iedereen gewoon z'n bek over Wilders, zodat we een dag lang niet hoeven te horen dat hij de nieuwe Messias en/of Hitler is.
quote:De jaarlijkse lampionnenoptocht tijdens de avondvierdaagse op woensdag 17 juni 2009 , was een indrukwekkende optocht van en door de Arnhemse jeugd ( 550) .
Het idee van die fakkels was volgens mij ook een beetje onhandig.quote:
Ja mensen vergelijken met spelers of prominenten van de As mogendheden uit de Tweede Wereldoorlog is inderdaad altijd zo'n vreselijke dooddoener! Gelukkig ben jij beter dan dat, want je vindt het toch zo vreselijk...quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:58 schreef Pugg het volgende:
Wat een dooddoener vreslijk.
Oh...quote:net zo irritant als de oneliners van de blond adolf
En op dinsdag de katholieken-vrije dag, en op woensdag de moslim-vrije dag, en op donderdag de joden-vrije dag?quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben voor de Wildersvrije maandag. Elke eerste maandag Van de maand houdt iedereen gewoon z'n bek over Wilders, zodat we een dag lang niet hoeven te horen dat hij de nieuwe Messias en/of Hitler is.
Je vergeet de plaatselijk moskee-gangers.quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:13 schreef tho_Omas het volgende:
Daar komen de antropologen en geschiedenisstudenten natuurlijk massaal op af. Een heerlijk moraliserende middag, en aan jou heeft het tenminste niet gelegen!
Dat is al ruim 6x zoveel als die 'massaaaaale demonstratie in Londen tegen Wilders!' waar Telegraaf eerder mee kwam.quote:Op dinsdag 3 november 2009 05:00 schreef Huisjesmelkert het volgende:
[..]
Fakkeloptocht tegen Wilders
Bron:Gelderlander
Nogal trieste bedoeling, 250 man, ondanks alle media aandacht en het spammen van de
tocht op alle internetcommunities in het land.![]()
Of was het misschien te koud en te nat voor de dames en heren
Ja, want een PVV'er acht jij wel in staat om voor de nationale TV te erkennen dat hij misschien wel fout zat? Kom nou.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ah de alom bekende fakkeltocht is dus doorgegaan, nouja ik hoop dat ze veel plezier gehad hebben. Van wat ik gezien heb in het journaal e.d. kon het de PVV'ers dus echt he-le-maal niks schelen. Nou daar sta je met je fakkeltje "kijk mij goed bezig zijn", en de doelgroep kan 't geen reet schelen.
Halve zolen dat 't zijn.
Heeft daar niks mee uit te staan, het ging me om de fakkeltocht. Een kansloos initiatief voor mensen die niets beters te doen hebben, de godwin zal ik je maar besparen verder.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, want een PVV'er acht jij wel in staat om voor de nationale TV te erkennen dat hij misschien wel fout zat? Kom nou.
Wilders is al eerder aan de macht geweest?quote:Op dinsdag 3 november 2009 05:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Inderdaad maar het verleden leert ons dat de kans daarop klein is.
Hij is een draaikont. Zegt het één, en eventjes later het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:16 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wilders is al eerder aan de macht geweest?
En zo krijg je een eeuwig hypocriete cirkelredenering die he-le-maal niets oplost, die mensen niet dichter bij elkaar brengt en die de problematiek niet aanpakt maar 'benoemd'quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Link
See the scum, "jullie doen toch hetzelfde als Wilders", "Ja eigenlijk wel, maar dat mag toch?".![]()
![]()
Hippies..
Exact, die hippies die kijk ik ook niet aan, dom volk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En zo krijg je een eeuwig hypocriete cirkelredenering die he-le-maal niets oplost, die mensen niet dichter bij elkaar brengt en die de problematiek niet aanpakt maar 'benoemd'(Want dat mag toch?) fucking kansloos dus!
Uitgangspunt is goed, uitkomst is 0,0. Al jaren, decennia.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:27 schreef F-M-L het volgende:
zorg ervoor dat de problemen die wilders aankaart goed worden opgelost en wilders raakt overbodig....
Kut, ik moest lachenquote:Op dinsdag 3 november 2009 06:48 schreef Disorder het volgende:
HITLER.
Kan het filmpje nu niet bekijken, maar ongeacht de inhoud: Die Rutger is echt een vervelende gast. Hoop dat ie een keer een vuist vangt met zn bijdehandte smoel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Link
See the scum, "jullie doen toch hetzelfde als Wilders", "Ja eigenlijk wel, maar dat mag toch?".![]()
![]()
Hippies..
Vaak wel, maar in dit filmpje was hij verbazend objectief en stelde goede vragen wat mij betreft. Alleen de antwoorden die hij kreeg van die protesterende mensen, van een bedroevend laag niveau, maar dat is dan ook wel te verwachten met dat soort mensen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan het filmpje nu niet bekijken, maar ongeacht de inhoud: Die Rutger is echt een vervelende gast. Hoop dat ie een keer een vuist vangt met zn bijdehandte smoel.
Waarom krijg ik het gevoel dat jij lichtelijk bevooroordeeld die video hebt bekeken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vaak wel, maar in dit filmpje was hij verbazend objectief en stelde goede vragen wat mij betreft. Alleen de antwoorden die hij kreeg van die protesterende mensen, van een bedroevend laag niveau, maar dat is dan ook wel te verwachten met dat soort mensen.
Ik zou zeggen kijk vanavond maar als je thuis komt o.i.d. het is best een goede reportage.
"Wij hopen dat Geert Wilders minder populair wordt" Door zo'n fakkeltocht? Ja, dat gaat wel helpen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Link
![]()
Hippies..
En deed jij mee of..quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:00 schreef Adelante het volgende:
Ik heb ze niet geteld maar toen die optocht hier langstrok leek het niet meer dan 100 man ofzo
In de eerste plaats is dit al een buitengewoon vreemde zin. Ik vraag mij echter vooral af waarom de demonstranten worden beschouwd als het gezicht van links.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef Gia het volgende:
En inderdaad, Wilders en rechts moet aangepakt worden om hun mening, maar links mag gewoon wel voor hun mening uitkomen.
Als Wilders het enige lid is, dan is hij toch ook de enige PVV-er!quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
PVV'ers schreeuwen regelmatig moord en brand wanneer zij worden afgeschilderd als zijnde dom en achtergesteld.
Nee, ik moest de hond uitlaten en was benieuwd wie er nou zo meeloopt in zo'n optocht.quote:
En wat waren jou bevindingen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, ik moest de hond uitlaten en was benieuwd wie er nou zo meeloopt in zo'n optocht.
Zal ik het anders zeggen. Iedereen hier in Nederland mag voor zijn mening uitkomen, maar Wilders en mensen die op hem stemmen niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de eerste plaats is dit al een buitengewoon vreemde zin. Ik vraag mij echter vooral af waarom de demonstranten worden beschouwd als het gezicht van links.
Aanhangers van de PVV, mag ook. Of: mensen die voornemens zijn hun stem uit te brengen op de PVV tijdens de volgende Tweede Kamerverkiezingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Wilders het enige lid is, dan is hij toch ook de enige PVV-er!
Dat het een heel klein groepje was dat de moeite had genomen.quote:
Oohhh, zuchtquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
"Wij hopen dat Geert Wilders minder populair wordt" Door zo'n fakkeltocht? Ja, dat gaat wel helpen.
"Als hij meer macht krijgt, zal hij niet lang meer leven". Doodsbedreiging?
Spandoek: Geen mens is illegaal.
Nee, klopt, dombo's, maar wel soms illegaal in Nederland.
En inderdaad, Wilders en rechts moet aangepakt worden om hun mening, maar links mag gewoon wel voor hun mening uitkomen.
Ik vond het frappant dat in dat filmpje klip-en-klaar aangetoond wordt dat moslims dankzij links veel ergere dingen kunnen zeggen dan Wilders zelfs en men het toejuicht dat ze dat openlijk tijdens demonstraties doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Vaak wel, maar in dit filmpje was hij verbazend objectief en stelde goede vragen wat mij betreft. Alleen de antwoorden die hij kreeg van die protesterende mensen, van een bedroevend laag niveau, maar dat is dan ook wel te verwachten met dat soort mensen.
Ik zou zeggen kijk vanavond maar als je thuis komt o.i.d. het is best een goede reportage.
Woow, dat kon ik ook zelf niet bedenken. Kan je het ook even expliceren of..quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat het een heel klein groepje was dat de moeite had genomen.
Natuurlijk keek ik bevooroordeeld, om dat oordeel glansrijk bevestigd te zien worden. Een blijk van mijn ongelooflijke mensenkennis en intellect.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom krijg ik het gevoel dat jij lichtelijk bevooroordeeld die video hebt bekeken?Overigens druipt de ironie van jouw post. PVV'ers schreeuwen regelmatig moord en brand wanneer zij worden afgeschilderd als zijnde dom en achtergesteld. Maar nu doe jij precies hetzelfde.
Maar zal vanavond idd eens kijken
Wellicht dat je ervan staat te kijken, maar: Er bevinden zich ook intelligente mensen onder de tegenstanders van de PVV.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Natuurlijk keek ik bevooroordeeld, om dat oordeel glansrijk bevestigd te zien worden. Een blijk van mijn ongelooflijke mensenkennis en intellect.
Uiteraard, echter niet in die optocht zo is gebleken, maar dat was al een verwachting.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat je ervan staat te kijken, maar: Er bevinden zich ook intelligente mensen onder de tegenstanders van de PVV.
Gelukkig hebben Nederlanders of Christenen nooit een moord gepleegd, anders zou dat je hypocriet maken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:08 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik vond het frappant dat in dat filmpje klip-en-klaar aangetoond wordt dat moslims dankzij links veel ergere dingen kunnen zeggen dan Wilders zelfs en men het toejuicht dat ze dat openlijk tijdens demonstraties doen.
Normaal zou je dat soort schreeuwers, die roepen dat Wilders dood moet, zielig vinden. Ware het niet dat die moslims al daad bij het woord gevoegd hadden (met anderen te vermoorden) en Wilders het nog enkel tot woorden beperkt.
De wereld op zijn kop.
Hoezo antropologen ?quote:Op dinsdag 3 november 2009 07:13 schreef tho_Omas het volgende:
Daar komen de antropologen en geschiedenisstudenten natuurlijk massaal op af. Een heerlijk moraliserende middag, en aan jou heeft het tenminste niet gelegen!
Maar die kwamen of niet aan 't woord, of waren zo intelligent niet mee te doen met die optocht.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
Er bevinden zich ook intelligente mensen onder de tegenstanders van de PVV.
Ik snap dat je de bal terug probeert te kaatsen uit gebrek aan goede reactie. Het laat ook zien dat je zomaar wat in de lucht zit te schieten in de hoop dat je wat raakt. Of kun je het onderbouwen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Gelukkig hebben Nederlanders of Christenen nooit een moord gepleegd, anders zou dat je hypocriet maken.
De PVV is natuurlijk niet de doelgroep he. Japanners zijn ook niet de doelgroep van anti-walvisjagers.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ah de alom bekende fakkeltocht is dus doorgegaan, nouja ik hoop dat ze veel plezier gehad hebben. Van wat ik gezien heb in het journaal e.d. kon het de PVV'ers dus echt he-le-maal niks schelen. Nou daar sta je met je fakkeltje "kijk mij goed bezig zijn", en de doelgroep kan 't geen reet schelen.
Halve zolen dat 't zijn.
Doelgroep is inderdaad misschien een verkeerde woordkeuze. Mikpunt was beter geweest.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:01 schreef Zith het volgende:
[..]
De PVV is natuurlijk niet de doelgroep he. Japanners zijn ook niet de doelgroep van anti-walvisjagers.
Maar als je zo redeneert kun je niets meer doen of zeggen. Ik zie sinds het rapport toch de eerste tekenen van een tegenstroming die hopelijk niet meer te stuiten is, want als er een schaap over de dam is volgen er meer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:02 schreef zoalshetis het volgende:
wel schattig zo'n optocht. zorgt alleen maar voor meer stemmen voor wilders.
Waardig optreden van Geert en zijn aanhangersquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:27 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En zo krijg je een eeuwig hypocriete cirkelredenering die he-le-maal niets oplost, die mensen niet dichter bij elkaar brengt en die de problematiek niet aanpakt maar 'benoemd'(Want dat mag toch?) fucking kansloos dus!
Daar is de hele beweging van Wilders op gebaseerd. en hij doet het goed. want als het niet leefde onder de bevolking had hij geen aanhang. Hij vult dus wel een behoefte. Een fakkeltocht is dus onzinnig en dom want het speelt wilders alleen maar in de kaart.quote:
De hypocriete cirkelredenering gaat wel twee kanten op he!quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:40 schreef DikVoormekaar het volgende:
Waardig optreden van Geert en zijn aanhangers
En weer viel mij net als hier op Fok , de onverdraagzaamheid en het gebrek aan argumenten op van zijn tegenstanders .
Ik had het over het filmpjequote:Op dinsdag 3 november 2009 15:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De hypocriete cirkelredenering gaat wel twee kanten op he!Geert doet het zelluf net zo hard als het hem uitkomt!
Mijn reply was in de algemeenheid.quote:
Que?quote:Leuk geprobeerd pubertje![]()
Wilders brengt alles zelf nogal eendimensionaal, dus het is moeilijk de nuance over hem te zoeken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:35 schreef isogram het volgende:
Ik vind zelf alle mensen die blind voor of blind tegen Wilders zijn, een beetje eng. Los van kortzichtigheid en eenzijdige focus, is er bij die mensen zo verdomd weinig ruimte voor nuance, terwijl volgens mij daar de échte oplossingen kunnen worden gevonden. Problemen benoemen? - Ja, zeker. Problemen aanpakken? - Beslist doen. Maar wees wel genuanceerd, zowel wat betreft de problematiek als het benaderen van de 'boodschapper' Wilders.
De genuanceerde aanpak van die achterlijke islam en zijn extremistische haat predikers heeft niet gewerkt. En genuanceerde boodschappen vallen gewoon niet op in de media en bereiken daardoor het volk ook niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:35 schreef isogram het volgende:
Ik vind zelf alle mensen die blind voor of blind tegen Wilders zijn, een beetje eng. Los van kortzichtigheid en eenzijdige focus, is er bij die mensen zo verdomd weinig ruimte voor nuance, terwijl volgens mij daar de échte oplossingen kunnen worden gevonden. Problemen benoemen? - Ja, zeker. Problemen aanpakken? - Beslist doen. Maar wees wel genuanceerd, zowel wat betreft de problematiek als het benaderen van de 'boodschapper' Wilders.
quote:Geert Wilders, een onderschat fenomeen; Wilders legt het collectieve falen van de samenleving bloot.
Gevestigde orde
Geert Wilders is een fenomeen. Het komt zelden voor dat een man het collectieve falen van een samenleving bloot legt en vervolgens grote politieke winst boekt. De gevestigde orde weet zich geen raad met Wilders.
Dubbele bodem
Vanwege de discussie over de islam wordt hij vóór het gordijn hard aangevallen, maar achter het gordijn wordt erkend dat de islam niet alleen een godsdienst, maar ook een wereldwijde politieke beweging is. De bevolking heeft deze dubbele bodem in de houding jegens Wilders door.
Valse beschuldiging
Vals is de beschuldiging van kleinkinderen van de grootouders, die in de oorlog als Nederlandse politieagenten meededen met het ophalen en vervolgen van Joden, dat Wilders moet worden vergeleken met de nazi-horden van weleer. De kleinkinderen weten niet waar zij het over hebben en maken het succes van Wilders groter.
Verontwaardiging
De grootste vergissing van Balkenende, Halsema en Pechtold is de gedachte dat de opkomst van Wilders moet worden verklaard uit zijn opmerkingen over de islam. Het falen van de Nederlandse politici op de terreinen van onderwijs, zorg en woningbouw, alsmede de aanhoudende verontwaardiging over de excessieve beloningen aan de top voeden de onderhuidse onvrede en geven Wilders vleugels.
Stupide
De stupide beslissing van het Hof in Amsterdam Wilders te vervolgen wegens enkele krasse uitspraken, draagt bij tot zijn populariteit. Tenslotte, heeft hij twisten in zijn beweging weten te voorkomen. Kortom, Wilders is een fenomeen, dat wordt onderschat.
Het hoeft ook niet te werken, het is moreel juist.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:48 schreef DikVoormekaar het volgende:
De genuanceerde aanpak van die achterlijke islam en zijn extremistische haat predikers heeft niet gewerkt. En genuanceerde boodschappen vallen gewoon niet op in de media en bereiken daardoor het volk ook niet.
Wie of wat bepaalt wat moreel juist is of niet?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet te werken, het is moreel juist.
Ik.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:07 schreef teknomist het volgende:
Wie of wat bepaalt wat moreel juist is of niet?
Wat een rare definitie. Wanneer werkt iets en wanneer niet? Dat lijkt me ook weer gebaseerd op een ethiek. Je zou iets utilitairs kunnen verwoorden als dat het de grootst mogelijke groep bevredigt. Maarja, dan kun je ook dat kleine groepje Joden best entlosen.quote:De teleologische ethiek gaat er vanuit dat iets moreel juist is wanneer het werkt bijvoorbeeld.
Nee ok, maar je bracht het alsof het een universele waarheid betrof.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik.
Ik geloof niet zo in een universele gronding van de moraal.
[..]
Het was ook Jip en Janneke-taal. Je hebt daar verder gelijk in.quote:Wat een rare definitie. Wanneer werkt iets en wanneer niet? Dat lijkt me ook weer gebaseerd op een ethiek. Je zou iets utilitairs kunnen verwoorden als dat het de grootst mogelijke groep bevredigt. Maarja, dan kun je ook dat kleine groepje Joden best entlosen.
Ik denk wel dat de gemiddelde liberaal ingestelde Nederlander het met me eens is, maar er liever niet aan denkt, daarom breng ik het zo stellig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:46 schreef teknomist het volgende:
Nee ok, maar je bracht het alsof het een universele waarheid betrof.
Kun jij wel onderscheid maken tussen PVV'ers dan? Probleem is dat je de, net als onder de tegenstanders, de schreeuwers hoort, ziet en misschien wel voelt. Er zijn gewoon veel domme mensen in Nederland.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:35 schreef IHVK het volgende:
ach ja, ik las zojuist weer op de FP dingen als 'ik poep op alle moslims' en weet ik veel wat. Feit is dat meeste PVV'ers geen onderscheid tussen moslims maken.
En dat een deel van ze geen negers haat vanwege hun huidskleur, is mooi, maar dat maakt het niet minder fout.
Daar ben ik het om twee redenen niet mee eens. Ten eerste brengt Wilders niet alles eendimensionaal. Wilders heeft bepaalde opvattingen (of je ze nu leuk vindt of niet) en schroomt niet om te provoceren en om grote woorden in de mond te nemen. Wilders is goed in het benoemen van problemen, maar veel minder goed in het aandragen van reële oplossingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:37 schreef Disana het volgende:
Wilders brengt alles zelf nogal eendimensionaal, dus het is moeilijk de nuance over hem te zoeken.
Het neerplempen van die column maakt duidelijk dat mijn punt je compleet is ontgaan. Ik heb aan de kaak willen stellen dat mensen het zo blindelings voor Wilders opnemen en tegelijk dat mensen Wilders zo blindelings haten. Ik heb aangedrongen op nuance.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:48 schreef DikVoormekaar het volgende:
De genuanceerde aanpak van die achterlijke islam en zijn extremistische haat predikers heeft niet gewerkt. En genuanceerde boodschappen vallen gewoon niet op in de media en bereiken daardoor het volk ook niet.
De PVV is toch hoofdzakelijk een one issue partij, het is islam en moslims en islamitische buitenlanders wat de klok slaat. En daar wordt eigenlijk niet veel anders over gezegd dan dat het met ferme hand aangepakt moet worden. De rest is voornamelijk versiering.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:54 schreef isogram het volgende:
[..]
Daar ben ik het om twee redenen niet mee eens. Ten eerste brengt Wilders niet alles eendimensionaal. Wilders heeft bepaalde opvattingen (of je ze nu leuk vindt of niet) en schroomt niet om te provoceren en om grote woorden in de mond te nemen. Wilders is goed in het benoemen van problemen, maar veel minder goed in het aandragen van reële oplossingen.
Ten tweede vind ik niet dat het goede antwoord op Wilders is om hem met exact dezelfde middelen te bestrijden die hij gebruikt. Ik vind het sowieso van minachting voor de democratie getuigen wanneer je protesteert tegen een politicus die binnen de grenzen van de wet opereert (hij is (nog) nergens voor veroordeeld). Het oneens zijn met Wilders? - prima. Discussiëren met Wilders of zijn tactiek blootleggen? - Ook uitstekend. Protesteren tegen zijn aanwezigheid? - Slechte zaak en het werkt bovendien averechts.
Dit is gewoon een klinkklare leugen, ga je mond spoelen. Je daalt steeds verder in achting met je eenzijdige haat tegen de PVV en Israëlieten. Je beticht anderen van niet kunnen nuanceren en dan spui je zelf dit soort gal uit in topics waar je tracht de waarheid te verkondigen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:23 schreef Disana het volgende:
[..]
De PVV is toch hoofdzakelijk een one issue partij, het is islam en moslims en islamitische buitenlanders wat de klok slaat.
quote:Wilders en top van PVV bezoeken Arnhem
Kees Crone (Crone Communicatie) dinsdag 3 november 2009, 11:02
Gisteravond sprak Geert Wilders, in een zeer zwaar beveiligde zaal van Hotel Haarhuis, een zaal met ca. 200 mensen toe. Allen hadden zich vooraf, via de website van de PVV, aangemeld. Behalve Wilders waren alle Tweede Kamerfractieleden alsook de vierkoppige Brusselse PVV-fractie aanwezig. Het programma is strak geregisseerd en begint om 19.30 uur. Er is één korte pauze van 15 minuten. Om 22.30 uur beëindigt Wilders de besloten bijeenkomst. Dan pas spreekt hij met vertegenwoordigers van de reguliere pers.
De bijeenkomst wordt gestart met een kort moment van stilte om de vijf jaar geleden overleden Theo van Gogh te herdenken. Aansluitend houdt Wilders een toespraak waarin hij uitlegt waarom hij naar Arnhem is gekomen. Hij wil naar de kiezers luisteren en tevens zijn mensen voorstellen. Hij geeft aan op zoek te zijn naar kader om o.a. provinciale PVV-fracties te kunnen bemannen. Geïnteresseerden worden uitgenodigd zich vooral bij de verschillende aanwezige Tweede Kamerleden hiervoor te melden. Onderstaand geen opiniërend verhaal, maar een uitgebreid verslag.
Na ditWilders was dienstplichtig in Arnhem intro brandt Wilders in zijn toespraak los. Hij zegt strijdlustig te zijn en lak te hebben aan fakkeloptochten, rechtszaken of dwaze wetenschappers die hem als extreemrechts neerzetten. Wilders: ’De PVV is een stabiele factor in de politiek. De mensen willen Nederland terug.’ Hij is tegen massa-immigratie, tegen zakkenvullers in de zorg, tegen islamisering, maar vóór de ouderen en zieken in de samenleving. Ook dieren zullen het bij hem beter krijgen dan Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren voorstaat. En dierenmishandelaars zijn wat hem betreft nog niet jarig.
De opmerking dat de PVV er in de peilingen goed voorstaat en potentieel de grootste partij van Nederland kan worden, ontlokt het nodige applaus. Bijval die gedurende de hele bijeenkomst vaak klinkt.
Vier punten
Aansluitend staat hij stil bij vier punten: de economische crisis, zorg, islamisering en criminaliteit. Naar zijn zeggen wil het kabinet de Nederlanders laten bloeden voor de crisis. De PVV is tegen bezuinigingen op de zorg en politie. Hij wil af van “linkse hobby’s” in kunst en cultuur, de aankoop van de JSF en de Nederlandse Antillen staan nog steeds te koop op Marktplaats. Wilders is vóór lastenverlaging en het “kwartje-van-Kok” moet ook terug. Hij is ontstemd over het door het kabinet terzijde schuiven van PVV’s tegenbegroting en memoreert de website http://www.watkostdemassaimmigratie.nl/
Over de zorg, de portefeuille van Fleur Agema, merkt hij op, dat gevangenen het beter hebben dan oudjes in het verzorgingingstehuis. Die kunnen niet elke dag douchen, gevangenen wél.
Wat betreft de islamisering van Nederland is hij duidelijk: genoeg is genoeg. ‘Ik ben niet tegen moslims, maar wel tegen de islam-ideologie.’ Hij herinnert nogmaals aan de vermoorde Theo van Gogh. ‘Ik ben boos op de Nederlandse regering, die de afgelopen vijf jaar de mening van de Nederlanders om zeep hielp.’
Demonisering
Als er iemand voor vrije meningsuiting is, is het de PVV wel. En het demoniseren gaat volgens Wilders maar door. Duidelijk is dat hij weinig op heeft met de minister van integratie Van der Laan en “kereltje” Pechtold. ‘Men is bang om kiezers aan ons te verliezen. Er wordt een sfeer van haat gecreëerd. Er is niets geleerd van de moord op Fortuyn en Van Gogh. Maar’, zo gaat hij verder, ‘de geest is uit de fles. Wij gaan winnen of ze nu willen of niet.’ In het vierde punt criminaliteit stipt Wilders een aantal zaken aan.
Er moet méér politie komen en de strafmaat voor veel vergrijpen moet omhoog. Taakstraffen moeten afgeschaft. ‘Het huidige kabinet is er een van achteruitgang. Ons land kent geen leiders meer. Balkenende mag wat mij betreft naar Brussel toe. Europa mag hem hebben, maar daarna wel meteen verkiezingen. Er komt dan een ander, sterker Nederland.’
Vragen uit de zaal
Aanwezigen krijgen de kans om Geert Wilders vragen te stellen. Tal van agendapunten passeren vervolgens de revue. De PVV is vóór het sluiten van coffeeshops. Gedogen lokt alleen maar drugstoerisme uit. Het antwoord op een vraag over het zgn. cordon sanitaire van PvdA, D66 en GroenLinks ontlokt veel bijval. ‘Ze piepen wel anders ná de volgende verkiezingen.’ Artikel 1 van de Grondwet over het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod wil de PVV niet afschaffen, maar anders formuleren. Hij is vóór vrijheid van onderwijs met uitzondering van islamitische scholen. ‘In een nieuw artikel 1 moet staan dat onze cultuur dominant is.’ Wilders is evenwel niet voor een monocultuur.
Een aanwezige beklaagt zich erover dat lid van de PVV worden, niet mogelijk is. Wilders is blij met die vraag. Hij zegt, dat de ultieme democratie feitelijk de verkiezingen zijn. De PVV heeft goed over een partijlidmaatschap nagedacht. ’Het echec van de Lijst Fortuyn heeft ons hiertoe gebracht.’ Hij bedoelt, dat hij niet in dezelfde LPF-val wil lopen. Toen meldde zich vele duistere, dikwijls onroerendgoed lieden. ‘Dat soort vriendjespolitiek willen we niet. Maar het was een moeilijke keuze. Het heeft ons tonnen subsidiegeld gekost. Het zal wel. Laat politieke partijen zelf hun broek ophouden. De democratie van gevestigde partijen is nep.’
Jongeren
Iemand vraagt hoe de partij tegenover jongeren staat. Wilders: ‘We zijn allemaal jongeren. We moeten roeien met de riemen die we hebben. We zijn een jonge partij. Heb geduld; dit komt allemaal nog.’ Hij besluit dit vragenonderdeel met een herhaalde oproep voor mensen die de partij willen versterken. ‘Onze grootste kans, maar ook risico, is het menselijke kapitaal. De mensen moeten het doen.’ Gelukkig kan hij melden dat er al honderd aanmeldingen zijn. ‘Elke zaterdag organiseren we voor hen zgn. klasjes in de Tweede Kamer. We leren ze debatteren en de kneepjes van het politieke vak. Mediatraining hoort er ook bij.’
Moskee in Klarendal
Wilders verandert van rol. In plaats van toespreker en beantwoorder van vragen wordt hij interviewer. Elk PVV Tweede Kamerlid én Barry Madlener, PVV fractievoorzitter in het Europese Parlement, wordt door hem “aan de tand gevoeld”. Wilders start met PVV Tweede Kamerlid Sietse Fritsma. Hij doet in de Kamer het vreemdelingenbeleid en wijst eveneens op de website over de kosten van het immigratiebeleid. Kerken worden gesloten, dit in tegenstelling tot moskeeën. Geen moskee er meer bij, wat hem betreft, ook niet hier in Klarendal. Een ovatie is zijn deel.
Barry Madlener zit nu in Brussel, maar was liever in Den Haag gebleven. Hij verbaast zich over de vele fraude met Europees geld. ‘De reiskostenvergoedingen voor Europese parlementariërs is absurd.’ Turkije mag naar zijn opvatting geen lid van het EP worden. Hij vertelt verder over een akkevietje dat hij laatst in Nederland had. Een Roemeen of Bulgaar wilde hem nepgoud aansmeren. Madlener: ‘En dan wil men dat Albanië en Servië ook nog in het Europese Parlement komen.’
Met Wilders op de foto
Na een korte pauze, waarin velen van de gelegenheid gebruik maken om met Wilders op de foto te gaan, komt eerst Richard de Mos aan bod. Hij vervangt B. Madlener die naar Brussels vertrok. Mos doet o.a. “het milieu” en de CO2-uitstoot. Er wordt naar zijn idee veel te veel geld gespendeerd aan allerhande milieuproblematiek. Hij zal dat straks op een milieuconferentie in Kopenhagen uitdragen. Over de files is hij kort: gewoon méér wegen aanleggen. De Hedwigepolder in Zeeland moet eenvoudig polder blijven.
Hero Brinkman is na hem aan de beurt. Wilders vraagt hem ondermeer over de Antillen, politie, Afghanistan, gekozen burgemeester, Commissaris van de Koningin en minister president, alsook referenda. Afijn, naar zijn opvatting moet Nederland weg uit Afghanistan, moet er eveneens 20 procent worden bezuinigd op de kosten van het koninklijk huis, en dienen Willem Alexander en Maxima nog maar eens na te denken over hun vakantieoptrekje in Mozambique.
Fleur Agema is vicefractievoorzitter van de PVV in de Tweede Kamer. Zij regelt veel zaken voor haar collega-fractieleden. Ze heeft het tussen haar acht mannelijke collega’s uitstekend naar haar zin. Zij geniet van de onderlinge humor. Zij is intensief betrokken bij de werving van nieuw kader. Tevens onderwijst zij nieuwkomers in het zgn. Tweede Kamer-klasje. Zij gruwt van de managerscultuur die momenteel in de zorg heerst. Mensen dragen soms 24-uur dezelfde luier. Doorligwonden komen in Nederland méér voor dan elders. Over het rookverbod heeft ze ook een mening. Agema: ‘Laat cafébazen dat zelf uitzoeken. We komen er samen wel uit. De huidige regeling is betutteling.’
Justitie
Raymond de Roon ontmoette in een vorig leven elke dag criminelen. Die verschenen voor hem in het gerechtshof van Amsterdam waar hij advocaat-generaal was. Van Roon is voor harder straffen. Taakstraffen en tbs? Weg ermee. Hij stemde vóór het verbod op kraken. De Roon: ‘Iemands huis “stelen” mag niet. Ongevraagd een auto “lenen” kan ook niet, net als het jatten van een fiets.’
Teun van Dijck is de financiële man in de Kamerfractie. Hij wenst een parlementaire enquête naar het failliet van de DSB bank. Hoe de huidige economische crisis te bestrijden, is een andere vraag van Wilders aan hem. Van Dijck: ‘Snij in de linkse hobby’s. De AOW naar 67 jaar verhogen is onaanvaardbaar. Het huidige kabinet maakt misbruik van de crisis. Nu al werkt slechts een klein deel van de 60-plussers.’ Hij wil tevens een einde aan de “export van uitkeringen” maken. Een Marokkaan met een bijstandsuitkering leeft in zijn land als een vorst.
Boer zoekt vrouw
Martin Bosma is fractiesecretaris, alsmede PVV-woordvoerder Onderwijs, cultuur en wetenschappen en Sociale Zaken. Hij is tweede woordvoerder Buitenlandse Zaken. Hij wil bezuinigen op de publieke omroep en verbaast zich over de inhoud van sommige kindertelevisieprogramma’s. Het KRO-programma “Boer zoekt vrouw” heeft niets te maken met de katholieke omroep van weleer, vindt hij. In het basisonderwijs moet méér aandacht komen voor rekenen en spellen. En de managerscultuur in het onderwijs is hem eveneens een doorn in het oog.
Dion Graus heeft een hart van goud. En dat hart klopt vooral voor dieren. Graus: ‘Dieren zijn pas echt de zwakkeren in de samenleving.’ Dus: dierenrechten in de grondwet en geen pardon voor dierenmishandelaars. Hij is niet tegen de bio-industrie, want mensen eten nu eenmaal graag een industrieel geproduceerd karbonaadje. Boeren zorgen over het algemeen goed voor hun vee. Hij is geen tegenstander van marktwerking, ook niet bij de postbezorging. Hij maakt zich daarentegen sterk voor een sociaalplan voor ontslagen TNT Postmedewerkers.
Onthulling
Na de ondervraging van zijn collega PVV’ers stapt Wilders de zaal in. Aanwezigen krijgen wederom de kans hun vragen aan fractieleden te stellen. Een tiental aanwezigen neemt die gelegenheid waar. Aan Hero Brinkman wordt bijvoorbeeld gevraagd of er een voorkeursbeleid geldt bij het aannemen van politieagenten. Brinkman zegt tegen een dergelijk beleid te zijn. Hij doet tevens een onthulling. Uit een geheim onderzoek onder de politie van Amsterdam is gebleken, dat veertig procent op de PVV gaat stemmen.
http://www.arnhem-direct.(...)pvv_bezoeken_arnhem/
quote:
Wat ik hoor van bevriende agenten in de regio Tilburg-Breda is dat GW ookquote:Hij doet tevens een onthulling. Uit een geheim onderzoek onder de politie van Amsterdam is gebleken, dat veertig procent op de PVV gaat stemmen.
en het ergste is, ze wíllen het niet weten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
"de nieuwe fascisten zijn de anti-fascisten" Aldus Winston Churchill.
Laat die linkse hordes zoals ouderwets maar hun zever doen.
Idd het volk dom houden en max cashen over de ruggen van de hardwerkende mensen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en het ergste is, ze wíllen het niet weten.
gelukkig maken ze een cruciale fout die ze de komende decennia nog flink wat last gaat bezorgen. het volk pikt het namelijk niet meer. pek en veren voor de mensen die ons land verkopen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd het volk dom houden en max cashen over de ruggen van de hardwerkende mensen.
Hij heeft wel engere plannen dan dat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:29 schreef zoalshetis het volgende:
waarom proef ik eigenlijk altijd paniek als het om wilders gaat. zijn jullie bang dat ie stoute, onhebbelijke moslims die een gevaar voor de democratie en het nationalisme vormen uit gaat zetten of gaat straffen? wat is daar zo slecht aan?
Ja, en de persoon na Fortuyn zou een enge nazi zijn, aldus Theo van Gogh, gister in een, uiteraard, herhaling op TV.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
'het volk'quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gelukkig maken ze een cruciale fout die ze de komende decennia nog flink wat last gaat bezorgen. het volk pikt het namelijk niet meer. pek en veren voor de mensen die ons land verkopen.
Nee, hij zei dat dat mogelijk zou zijn, niet dat dat zo was. Aangezien Theo Holman, de voormalig boezemvriend van Van Gogh, vindt dat je de islam best fascistisch mag noemen, denk ik niet dat Theo van Gogh Wilders een nazi had gevonden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:46 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, en de persoon na Fortuyn zou een enge nazi zijn, aldus Theo van Gogh, gister in een, uiteraard, herhaling op TV.
Oh, dan ineens weer niet? Maar als Churchill 60 jaar geleden iets gezegd heeft, klopt het weer wel?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat dat mogelijk zou zijn, niet dat dat zo was. Aangezien Theo Holman, de voormalig boezemvriend van Van Gogh, vindt dat je de islam best fascistisch mag noemen, denk ik niet dat Theo van Gogh Wilders een nazi had gevonden.
Ik heb het niet over Churchill. Ik refereerde naar jouw tekst over Van Gogh.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, dan ineens weer niet? Maar als Churchill 60 jaar geleden iets gezegd heeft, klopt het weer wel?
Vreemd zeg.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
En het volk heeft gelijk, niets mis met wat gesundes Volksempfinden.quote:
Met zo'n uitspraak ben jij de enige die pek en veren verdient.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:20 schreef zoalshetis het volgende:
gelukkig maken ze een cruciale fout die ze de komende decennia nog flink wat last gaat bezorgen. het volk pikt het namelijk niet meer. pek en veren voor de mensen die ons land verkopen.
En nou is hij weer wel voor vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 3 november 2009 05:22 schreef Huisjesmelkert het volgende:
Reactie Geert Wilders op demonstratie:
[..]
Hear hearquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:03 schreef McKillem het volgende:
[..]
En nou is hij weer wel voor vrijheid van meningsuiting.
In een reactie op de beschuldigingen van Pechthold heeft hij het over dat Pechthold demoniseert en verkettert. Intussen noemt hij Pechthold weer een handlanger van Mohammed B, want dat is dan weer wel vrijheid van meningsuiting.
Die vent spoort niet en je moet wel haast geestelijk gehandicapt zijn om dat niet te zien.
Hij is niet een gevaar voor dit land, maar word dat op het moment dat hij gekozen word.
want ik verkoop nederland al jaren in de hoop dat ik sociaal lijk te zijn?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Met zo'n uitspraak ben jij de enige die pek en veren verdient.
ik denk eerder stenen door de ruiten. leuke teksten op je raam en misschien zelfs een brandbom in je huis zoals in geuzenveld. zeker als je mondig denkt te zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik de typetjes even bekeek die daar demonstreerden tegen wilders omdat hij mensen uit sluit lijkt me dat geen groepje waar je als homosexuele beterverdiener wordt geaccepteert..
Volgens mij spoor jij ook niet want wat hij ook zegt of doet, het is nóóit goed in jouw beperkte tunnelvisie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:03 schreef McKillem het volgende:
[..]
En nou is hij weer wel voor vrijheid van meningsuiting.
In een reactie op de beschuldigingen van Pechthold heeft hij het over dat Pechthold demoniseert en verkettert. Intussen noemt hij Pechthold weer een handlanger van Mohammed B, want dat is dan weer wel vrijheid van meningsuiting.
Die vent spoort niet en je moet wel haast geestelijk gehandicapt zijn om dat niet te zien.
Hij is niet een gevaar voor dit land, maar word dat op het moment dat hij gekozen word.
Je hebt een warm hart voor NL net zoals marokkanen, turken of welk nationaliteit dan ook voor zijn of haar vaderland heeft en dát zou eigenlijk verboden moeten worden voor nederlanders. Vieze kaalkop, populist tot nazi ben je dan als nationalistische nederlander.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
want ik verkoop nederland al jaren in de hoop dat ik sociaal lijk te zijn?
doet me denken aan de discussie die er was over de nederlandse vlaggetjes op schooltassen en jacks. die mochten niet. maar de marokkaanse vlag was geen probleem.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt een warm hart voor NL net zoals marokkanen, turken of welk nationaliteit dan ook voor zijn of haar vaderland heeft en dát zou eigenlijk verboden moeten worden voor nederlanders. Vieze kaalkop, populist tot nazi ben je dan als nationalistische nederlander.
Is dat nog steeds zo?quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doet me denken aan de discussie die er was over de nederlandse vlaggetjes op schooltassen en jacks. die mochten niet. maar de marokkaanse vlag was geen probleem.
Precies. Vriend Balkenende schuwt zelfs niet eens voor om onze allochtoonse Màxima in te zetten als joker om de Nederlandse identiteit de grond in te trappen ten bravoure van en om de multiculturele drama te bagataliseren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doet me denken aan de discussie die er was over de nederlandse vlaggetjes op schooltassen en jacks. die mochten niet. maar de marokkaanse vlag was geen probleem.
Het lijken wel werkgevensquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd het volk dom houden en max cashen over de ruggen van de hardwerkende mensen.
Moet je maar eens met een NL vlaggetje zwaaien als er geen voetbalwedstrijd is. Bij wijze van spreken ben je al gebombardeerd tot nazi.quote:
Wij zijn inderdaad extreem bang voor nationalisme in dit land. Ook om kritiek te uiten op een minderheid.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Moet je maar eens met een NL vlaggetje zwaaien als er geen voetbalwedstrijd is. Bij wijze van spreken ben je al gebombardeerd tot nazi.
Ik meen mij zelfs "opvoedkundige" postbus 51 spotjes te herinneren die propageerden om vooral niet landslievend zijn. Die jarenlange staatsindoctrinatie heeft wel gewerkt als ik de jeugdigen hier hoor blaten.
blijkbaar zijn we vergeten wat democratie en nationalisme inhoudt, met die linkse stinkhonden die ons land verkopen met de dag.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:36 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Wij zijn inderdaad extreem bang voor nationalisme in dit land. Ook om kritiek te uiten op een minderheid.
Dat is toch wat een democratie aan hoort te kunnen.
vind jij dat nederland de minderheden aankan? vind jij dat de nederlandse democratie die minderheden aankan? nee, gek, links stemt en werkt naar een minder nederland. gelukkig is links straks in de minderheid en komt 'rechts' (mensen die alles naar de klote zien gaan door links is rechts) eens vertellen hoe het wel moet. godzijdank.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:36 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Wij zijn inderdaad extreem bang voor nationalisme in dit land. Ook om kritiek te uiten op een minderheid.
Dat is toch wat een democratie aan hoort te kunnen.
Hypocriete achterwaartse "gister was het dit morgen is het dat" "vrijheid wanneer het me uitkomt" uitspraken doen het inderdaad nooit goed nee, ga me nou niet vertellen dat je dat hypocrite 2 maten gedrag van hem niet ziet. Dat druipt van hem af als een roze verfvlek op een witte muur.quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Volgens mij spoor jij ook niet want wat hij ook zegt of doet, het is nóóit goed in jouw beperkte tunnelvisie.
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:10 schreef Monidique het volgende:
Fakkeloptochten hebben geen zin. Wat mij een goed idee lijkt, is mensen die op Geert Wilders willen stemmen een loyaliteitsverklaring laten afleggen, een loyaliteitsverklaring aan de vrijheid en de rechtsstaat. Als zij of iets door hun politiek gedrag leidt tot inperking van die vrijheid of een aanval op die rechtsstaat is, dan dient hun nationaliteit te worden afgenomen, en die van hun familie, en moeten ze ergens in de woestijn gedropt worden.
Stukken effectiever dan een fakkeloptocht, me dunkt.
Zie hier de mening van monidique over democratie...quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:10 schreef Monidique het volgende:
Fakkeloptochten hebben geen zin. Wat mij een goed idee lijkt, is mensen die op Geert Wilders willen stemmen een loyaliteitsverklaring laten afleggen, een loyaliteitsverklaring aan de vrijheid en de rechtsstaat. Als zij of iets door hun politiek gedrag leidt tot inperking van die vrijheid of een aanval op die rechtsstaat is, dan dient hun nationaliteit te worden afgenomen, en die van hun familie, en moeten ze ergens in de woestijn gedropt worden.
Ik zie iets anders, maar dat zal mijn Gigaintelligentie wel zijn.quote:Op zaterdag 7 november 2009 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie hier de mening van monidique over democratie...
ik zie liever een loyaliteitsverklaring voor mensen die op pvda stemmen. lijkt me wat eerlijker na al die jaren ellende.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:10 schreef Monidique het volgende:
quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
blijkbaar zijn we vergeten wat democratie en nationalisme inhoudt, met die linkse stinkhonden die ons land verkopen met de dag.
quote:Op zondag 8 november 2009 13:10 schreef SeLang het volgende:
Fakkeloptocht tegen Wilders ?
Dat is goed voor minstens 3 extra zetels!
quote:Op zondag 8 november 2009 16:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Wilders een ziek ventje is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |