Helemaal eng om dan te weten dat je het zelf ook dus makkelijk kan krijgen.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Van de familie die ik vaak zag: Tante, oma, beide opa's, en verder nog veel familie die ik veel minder vaak zag en dat dus niet in z'n geheel heb meegemaakt. In totaal toch wel een man of 20, als ik kijk naar ooms, tantes, en broers/zussen van grootouders. Allemaal longkanker. Ik denk dat het zeker in bepaalde families meer voorkomt.
Sterkte jong.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:55 schreef CoolGuy het volgende:
Idd. Mijn vader heeft alvleesklierkanker, uitgezaaid naar de lever, botten, ruggewervels, lymfeklieren, zo'n beetje overal.
Wij weten dat hij het heeft vanaf september 2005. Hij heeft een zeldzame, langzaam groeiende vorm maar de laatste weken is eea in een stroomversnelling geraakt.
Hele moeilijke tijd. Maar ja, wat doe je er aan.
Kutziekte
kan ik me in vinden, maar het kan je ook keihard op de feiten drukken. Ineens horen dat je gaat sterven terwijl je nog zoveel dromen hebt. Maar je hebt gelijk dat het natuur is (de vraag is: hoe lang is het nog natuur?)quote:Op donderdag 5 november 2009 22:32 schreef strangeways het volgende:
Kanker is ook onderdeel van de natuur.
Dat is het mooie.
Kanker is niets verschrikkelijks.
Ja, als je erdoor geraakt wordt, classificeer je het als verschrikkelijk. Je wilt immers doorleven, of dat je geliefden doorleven. Maar vroeg of laat sterven jij of je geliefden toch wel. Is het niet door kanker, dan is het wel door ouderdom. Of door een ongeluk. Of door zelfmoord.
Acceptatie van alles wat gebeurt is daarom de ultieme liefde.
Wat anders heb je?
kan..hoeft niet! Maar sterkte!quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:06 schreef TJDoornbos het volgende:
ik kijk echt op tegen donderdag, als mn pa zijn 2de chemo krijgt. Het schijnt dat deze er harder inhakt dan de eerste
Ik heb net mijn zus verloren aan kanker, ons wereld was in elkaar gestort toen we te horen kreeg dat ze kanker had.quote:Op maandag 2 november 2009 14:00 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die het proces kanker van het begin tot het eind meegemaakt hebben. Wat gebeurde er toen je het hoorde en hoe heb je het beleefd tot diegene stierf?
Ik hoor vaak dat mensen dan op den duur nog maar 40 kilo wegen maar zijn ze dan nog aanspreekbaar?
Hoe gaat de patient er zelf mee om, accepteren ze dat ze doodgaan?
Alleen serieuze reacties aub.
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:32 schreef strangeways het volgende:
Dat is het mooie.
Ja, als je erdoor geraakt wordt, classificeer je het als verschrikkelijk. Je wilt immers doorleven, of dat je geliefden doorleven. Maar vroeg of laat sterven jij of je geliefden toch wel. Is het niet door kanker, dan is het wel door ouderdom. Of door een ongeluk. Of door zelfmoord.
Wat anders heb je?
Het komt idd wat hard over, maar het is wel zo...nu we zo'n hoge levensverwachting hebben door onze welvaart, maar je niet uit het oog verliezen dat het ook gewoon natuur is. Ja het is erg dat er mensen sterven, maar er is ook plaats voor nieuw leven. Het "oude" sterft om plaats te maken voor het jonge.quote:
Als in de 60 of 70 ben en ik krijg kanker oke , Maar als ik tussen mijn 25ste en 60ste kanker krijg is dat ronduit kut.! 32 jaar vind jij al oud?quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:10 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
Het komt idd wat hard over, maar het is wel zo...nu we zo'n hoge levensverwachting hebben door onze welvaart, maar je niet uit het oog verliezen dat het ook gewoon natuur is. Ja het is erg dat er mensen sterven, maar er is ook plaats voor nieuw leven. Het "oude" sterft om plaats te maken voor het jonge.
Het is natuurlijk wel sneu als het "oud" jong sterft. Ik kan het weten, mijn pa is op 32 jaar gestorven...toen ik net 4 was.
Nou ja doe mij maar een ongeluk dan, zo *poef* dood, of rustig in mijn slaap op mijn 80e na een rijk leven, lijkt me een stuk menswaardiger dan (ik noem maar wat hoor) in de loop van een paar maanden stukken van mijn eigen organen uitkotsen, maanden niet kunnen eten en je eigen afvalstoffen (lees: ontlasting) uitzweten zodat je een paar weken weg ligt te rotten in je bed in afschuwelijke pijn en de wetenschap dat je je kinderen achterlaat met dit beeldquote:Op donderdag 5 november 2009 22:32 schreef strangeways het volgende:
Dat is het mooie.
Wat anders heb je?
Ik denk dat er bedoeld wordt dat we allemaal maar sterfelijk zijn en dat we niet weten wanneer het onze tijd is, maar wel dat het ooit onze tijd is. Als we dat accepteren, dan kijk je heel anders naar de dag van vandaag. Althans, ik denk dat dat bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:32 schreef Ixnay het volgende:
Als je het zo leest dan lijkt het net alsof je wil zeggen: "We gaan allemaal toch dood, dus waarom wachten tot je 80ste, kun je net zo goed op je 25e kanker krijgen".
Ik heb jouw vader nooit gekend, maar zou het kunnen dat hij echt wel een deel van zijn toekomstplannen heeft gerealiseerd? Zoals trouwen en een gezin stichten? Of zou dat niet bij zijn plannen gehoord hebben? Omdat je zegt 'nooit iets van zijn toekomstplannen heeft kunnen waarmaken', geeft dat het idee of dat hij een rotleven heeft gehad waarbij hij constant zat te wachten tot hij eindelijk aan zijn toekomst zou kunnen beginnen.quote:Persoonlijk leef ik liever eerst 80 jaar gelukkig, rijk, gezond, dan dat ik zoals m'n vader op 47-jarige leeftijd alleen maar jaren lang heb kunnen (over)werken en nooit iets van m'n toekomstplannen heb kunnen waarmaken. Maar ik denk dat iedereen dat heeft.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:32 schreef Ixnay het volgende:
Als je het zo leest dan lijkt het net alsof je wil zeggen: "We gaan allemaal toch dood, dus waarom wachten tot je 80ste, kun je net zo goed op je 25e kanker krijgen".
Persoonlijk leef ik liever eerst 80 jaar gelukkig, rijk, gezond, dan dat ik zoals m'n vader op 47-jarige leeftijd alleen maar jaren lang heb kunnen (over)werken en nooit iets van m'n toekomstplannen heb kunnen waarmaken. Maar ik denk dat iedereen dat heeft.
Sterkte, mischien komt het goed.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:06 schreef TJDoornbos het volgende:
ik kijk echt op tegen donderdag, als mn pa zijn 2de chemo krijgt. Het schijnt dat deze er harder inhakt dan de eerste
quote:Op woensdag 11 november 2009 18:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
Sterkte CocktailprikkerHet klinkt als een hele heftige en moeilijke situatie!
Lees 'm nu door. Indrukwekkend. En prachtig om nog eens na te kunnen lezen.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:47 schreef Technofreakzz het volgende:
ik ben in april 2006 mijn moeder verloren aan deze kloten ziekte
en later bleek dus dat mijn moeder (die ook op fok zat) er een topic over had, het is eigelijk onvoorstelbaar wat deze ziekte met het lichaam en uiterlijk kan doen
mijn moeder is van een mooie vrouw naar een wrak gegaan in 8 maand tijd
we hebben alles geprobeerd tot een experiment toe
maar niets hielp
verwerken doe je wel maar vergeten doe je niet
Weet het even niet meer.........
ik wens iedereen veel sterkte
Ik dacht dat ik Coolguy al eerder sterkte had egwenstquote:Op woensdag 11 november 2009 18:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vergeet Coolguy en mij niet(al heb ik heel wat minder kracht nodig dan Cocktailprikker en Coolguy)
Ik ben dat topic ook ooit tegen gekomen, en heb vol bewondering zitten lezen. Raar, dat het dan ineens ook thuis zo voor kan komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:47 schreef Technofreakzz het volgende:
ik ben in april 2006 mijn moeder verloren aan deze kloten ziekte
en later bleek dus dat mijn moeder (die ook op fok zat) er een topic over had, het is eigelijk onvoorstelbaar wat deze ziekte met het lichaam en uiterlijk kan doen
mijn moeder is van een mooie vrouw naar een wrak gegaan in 8 maand tijd
we hebben alles geprobeerd tot een experiment toe
maar niets hielp
verwerken doe je wel maar vergeten doe je niet
Weet het even niet meer.........
ik wens iedereen veel sterkte
Ja, het komt wel goed, maar dat duurde in mijn geval wel lang. Inmiddels is het dan 5 jaar geleden dat ik binnen 3 maanden mijn beste vriend (25) en mijn oma (65) gedag moest zeggen door deze vreselijke ziekte. Ik heb echt zo'n klap gehad, het heeft wat mij betreft echt veel verandert en kapot gemaakt. Wat een vreselijke ziekte is dat.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:09 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik ben dat topic ook ooit tegen gekomen, en heb vol bewondering zitten lezen. Raar, dat het dan ineens ook thuis zo voor kan komen.
Ook ik wens iedereen veel steun hier, mocht je het slechte nieuws net te horen hebben gekregen, of je maakt het mee, of je hebt er iemand aan verloren. Het is zo pijnlijk, zo'n verandering in je leven... En je zal het alleen moeten doorstaan![]()
Uiteindelijk komt het wel weer goed, moet je maar denken
Thanksquote:Op woensdag 11 november 2009 18:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik Coolguy al eerder sterkte had egwenstEn omdat ik zo verdrietig word van al die verhalen, lees ik niet alles meer
![]()
![]()
Maar heel veel sterkte aan Coolguy en jou!En eigenlijk iedereen die het nodig heeft
mozes dat is ook niet niks!quote:Op woensdag 11 november 2009 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn broertje en vader hebben ook kanker gehad.
Mijn broertje is er ( voor mijn tijd) op vierjarige leeftijd aan overleden, bij hem begon het direct na zijn geboorte met slokdarmkanker. BIj hem is de kanker nooit weggeweest.
mijn vader had een heel snel groeiende tumor in zijn nier waardoor die binnen twee weken helemaal verwijderd moest worden. Gelukkig is hij nu alweer een paar jaar "schoon".
wat mn vader wel heeft is een onwijs schuldgevoel. Dat mijn broertje zijn "aanleg" geërfd zou hebben, dat hij als het ware verantwoordelijk is geweest voor de ziekte van mn broertje...
pa is gestorven aan darmkanker in 5 maanden. Beide oma's zijn aan kanker gestorven, en m'n moeder heeft nu huidkankerquote:Op maandag 2 november 2009 14:15 schreef hanskraaijjr het volgende:
mijn vraag komt gewoon uit het feit dat mijn ouders nog gezond zijn, al heeft mijn vader wel een schilferig plekje op zijn arm wat er al een tijd zit en ik mezelf een beetje wil voorbereiden op zware dingen in de toekomst.
Jeutje, da's ook heftig voor je vaderquote:Op woensdag 11 november 2009 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn broertje en vader hebben ook kanker gehad.
Mijn broertje is er ( voor mijn tijd) op vierjarige leeftijd aan overleden, bij hem begon het direct na zijn geboorte met slokdarmkanker. BIj hem is de kanker nooit weggeweest.
mijn vader had een heel snel groeiende tumor in zijn nier waardoor die binnen twee weken helemaal verwijderd moest worden. Gelukkig is hij nu alweer een paar jaar "schoon".
wat mn vader wel heeft is een onwijs schuldgevoel. Dat mijn broertje zijn "aanleg" geërfd zou hebben, dat hij als het ware verantwoordelijk is geweest voor de ziekte van mn broertje...
Pfoeh... Heel veel sterktequote:Op woensdag 11 november 2009 20:32 schreef Issje het volgende:
[..]
pa is gestorven aan darmkanker in 5 maanden. Beide oma's zijn aan kanker gestorven, en m'n moeder heeft nu huidkanker
M'n achter nicht heeft ook huidkanker.
van een gezonde aangezette man naar een mager lichaam, met opgezette buik, uitpuilende navel van het vocht. Broodmagere armen, verzwakt. Zo verzwakt dat hij tijdens het opstaan op de grond viel toen ik 10 was tijdens het avond eten. M'n moeder was op dat moment eventjes weg en ik moest van hem m'n mond houden. Hij zag dingen die er niet waren door de morfine. Uiteindelijk lag hij rustig op zijn bed. Het steeds langzamer ademhalen totdat hij het laatste beetje lucht uitblies. Omdat moeder het wist dat hij het lekker vond om zijn buik in te smeren met olie heb ik dat nog gelukkig kunnen doen. Ook al kon hij niet praten en zien. Het heeft hem een rustig gevoel gegeven.
Als je dromen hebt, moet je er *nu* naar handelen, want 'nu' is het enige wat er is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:24 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
kan ik me in vinden, maar het kan je ook keihard op de feiten drukken. Ineens horen dat je gaat sterven terwijl je nog zoveel dromen hebt. Maar je hebt gelijk dat het natuur is (de vraag is: hoe lang is het nog natuur?)
De lengte van je leven staat echter niet gelijk aan de kwaliteit van je leven.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:53 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Als in de 60 of 70 ben en ik krijg kanker oke , Maar als ik tussen mijn 25ste en 60ste kanker krijg is dat ronduit kut.! 32 jaar vind jij al oud?
hebben juliie ook euthanasie aangevraagd?quote:Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
GatverdammeMam wordt nu echt een liggend hoopje
Ondanks de morfine en slaapmiddel die al 3 x zijn opgehoogd, wordt ze regelmatig nog een soort "wakker". Wil ze ineens met haar armen bewegen, of haar bovenlichaam omhoog tillen,
Ze heeft verschillende wonden die nu ong. aan het rotten gaan...
zelfs als er kans is op volledige remissie? wat met de ontwikkeling van de huidige behandelmethodes steeds vaker gaat voorkomen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Technofreakzz het volgende:
ik heb voor mij zelf de keuze gemaakt dat mocht ik het ooit krijgen
geen behandeling neem, ik maak mijn tijd dan liever in goede kwaliteit mee dan het een paar maanden/dagen gerekt word
dan wil ik het ook zwart op wit hebben met een handtekening en geen loze beloftesquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:05 schreef Re het volgende:
[..]
zelfs als er kans is op volledige remissie? wat met de ontwikkeling van de huidige behandelmethodes steeds vaker gaat voorkomen?
Daar kun je zo algemeen geen uitspraak over doen. Ik heb schildklierkanker gehad en dat is al 20 jaar geleden. Als ik er niks aan had laten doen, was het heel anders afgelopen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Technofreakzz het volgende:
ik heb voor mij zelf de keuze gemaakt dat mocht ik het ooit krijgen
geen behandeling neem, ik maak mijn tijd dan liever in goede kwaliteit mee dan het een paar maanden/dagen gerekt word
dan heb jij gewoon de goede keuze gemaakt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar kun je zo algemeen geen uitspraak over doen. Ik heb schildklierkanker gehad en dat is al 20 jaar geleden. Als ik er niks aan had laten doen, was het heel anders afgelopen.
90%, gelukkig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:44 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
dan heb jij gewoon de goede keuze gemaakt.
hoe groot was de overlevingskans?
dan zou ik het ook wel doen.quote:
Helaas loopt alles anders ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:09 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
hebben juliie ook euthanasie aangevraagd?
veel sterkte
kheb veel vrienden en familie die aan kanker overleden zijn ...quote:Op maandag 2 november 2009 14:00 schreef hanskraaijjr het volgende:
Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die het proces kanker van het begin tot het eind meegemaakt hebben. Wat gebeurde er toen je het hoorde en hoe heb je het beleefd tot diegene stierf?
Ik hoor vaak dat mensen dan op den duur nog maar 40 kilo wegen maar zijn ze dan nog aanspreekbaar?
Wat erg... Lijkt me ontzettend moeilijk om mee te moeten maken voor jullie allemaal.quote:Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
GatverdammeMam wordt nu echt een liggend hoopje
Ondanks de morfine en slaapmiddel die al 3 x zijn opgehoogd, wordt ze regelmatig nog een soort "wakker". Wil ze ineens met haar armen bewegen, of haar bovenlichaam omhoog tillen,
Ze heeft verschillende wonden die nu ong. aan het rotten gaan...
Is dat niet een bijwerking van de morfine? Twee mensen die ik heb meegemaakt die (zwaar) aan de morfine waren, kwamen ook zo vaak overeind. Volgens mij werd dat juist aan morfine toegeschreven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Mama probeert nog steeds vaak overeind te komen, ondanks alle morfine en dormicum.
Als ik dit zo lees staat mij nog een hoop te wachten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Helaas loopt alles anders ...
quote:Op woensdag 18 november 2009 01:25 schreef trovey het volgende:
Ja, vanaf het begin meegemaakt met mijn vader....longkanker binnen een half jaar van een gezonde 64-jarige man een een mager wrak met vochtophopingen in de armen (dus armen 3x zo dik waar het vocht dus gewoon door de huid heenkwam) Gelukkig voor hem kreeg hij eerst een herseninfarct en raakte in coma voordat de longkanker het werk met een longbloeding kon afmaken (waar mijn broer en ik dus bijwaren).
Mijn tante is op 47-jarige leeftijd overleden aan kanker.quote:Op maandag 2 november 2009 14:06 schreef Godtje het volgende:
Ja heb ik meegemaakt.
Was heel erg blij voor hem dat hij het einde niet mee heeft hoeven maken maar dat herseninfarct had iets harder mogen toeslaan, had hem en mijn broer en ik nog 1,5 dag ellende bespaart want alhoewel mijn vader in coma lag merkte hij wel dingen...bv het uitzuigen van de longen die volliepen daar vocht hij nog tegen...verschrikkelijk om dat te moeten zien en je wenst gewoon voor hem dat het zo snel mogelijk over is, sterker nog ik heb tegen hem gefluisterd dat hij kon gaan en niet voor ons moest blijven (want mijn vader was erg ongerust over het feit dat hij zijn kinderen (al waren we toen al volwassen) moest achterlaten(moeder was 8 jaar daarvoor al overleden aan een hersenbloeding)). Na de eerste longbloeding die nacht hebben mijn broer en ik met de artsen overlegd dat hij een overdosis morfine kreeg als de longbloeding kwam die hem het leven zou kosten (hij had eerder die avond al een kleintje gehad). Gelukkig gingen ze er mee accoord en hoefde mijn vader niet te stikken, wat een zegen aan het einde. Het beroerde kwam nog daarna...mijn oma moeten vertellen dat na haar dochter nu ook de schoonzoon, die ze als een zoon beschouwde, was overleden. de eerste en laatste keer dat ik mijn nog enige oma zag huilen, daarna ging het met haar dementie razendsnel en binnen 4 jaar konden we ook afscheid van haar nemen (waar mijn broer en ik ook weer bijwaren na nachten waken).quote:Op woensdag 18 november 2009 02:34 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Erg heftig zeg. Al is voor hem dat coma misschien wel een uitkomst geweest. Ik zou mijn eigen lijdensweg ook liever niet bewust meemaken. Het moeilijkste lijkt me de herinnering die je bij blijft staan, zeker bij je eigen ouders. Gelukkig is mij dat tot nu toe bespaard gebleven.
reageer zelf eens in dit topic danquote:Op woensdag 18 november 2009 03:26 schreef Maureentje het volgende:
[quote]Op maandag 2 november 2009 14:00 schreef hanskraaijjr het volgende:
Uiteindelijk wel ja maar was mijn laatste ouder dus,ondanks het feit dat ik al volwassen was, val je toch in een gat. Zeker omdat ik daarna (binnen een jaar) getroffen werd door RSI en artrose en in de ziektewet en uiteindelijk in de WAO terechtkwam (en er ook niet meer ben uitgekomen). Op dat moment zoek je toch steun om door die ellende van ene dokter naar de andere en de administratieve ellende die daarbij komt en tja dan zit je nog midden in het rouwproces, gelukkig had ik mijn broer in deze. Enfin, gelukkig ben ik optimist tot het einde maar soms mag de ellende wel wat minder vlot achter elkaar komen in het leven. Af en toe even ademhalen voordat het volgende zich aandient zou wel leuk zijn want als je op een gegeven moment 5 kwalen in 6 jaar ontwikkeld (en daar dus ook voor onder controle moet blijven/medicijnen voor moet slikken) dan denk je wel als het ene is afgehandeld: What's next en kom maar op met die bak ellende.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:28 schreef Seven. het volgende:
Trovey, je hebt nogal wat meegemaakt.. Ik hoop dat al die gebeurtenissen een plekje gekregen hebben.
updatequote:Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Helaas loopt alles anders ...
Met mama hebben wij vaak, ook al voor de kankercrisishet gehad over euthenasie. Wij zijn er een groot voorstander van, onnodig lijden is alleen maar pijnlijk voor de persoon/omgeving. Huisarts was er ook zeer open over en betrokken bij, documentje had mama al opgesteld.
Echter toen zij voor inmiddels al weer 2 weken terug, haar "laatste" heldere moment had, wilde zij nog geen actieve euthenasie. En daarna is ze zó hard achteruit gegaan, dat ze nu niet meer kán zeggen van kom morgen maar ik heb er genoeg van. Ze spreekt nog geen 2 woorden uit achter elkaar, en die zijn dan nog bijna onverstaanbaar.
Ik verbaas mij over het feit dat het zo loopt zoals het nu gaatStaat lijnrecht tegenover wat wij altijd besproken hebben.
Mama probeert nog steeds vaak overeind te komen, ondanks alle morfine en dormicum. En dan zegt ze dingen in verwarring, toenstraks "wat is er toch aan de hand". Ik vind het heel erg moeiljk, denk dat ik zo maar even met mijn tantes wil bespreken of het geen optie is om haar geen dormicum toe te dienen zodat zij helder kan zeggen, dat zij niet meer verder wilt zo, en dat de huisarts daarbij is, zodat dat lijden over is
aan de andere kant drinkt zij al 2 weken niet meer, en blijft de katheterzak nog stromen... En is zij alleen maar geler en magerder aan het worden, vraag blijft altijd nog hoe lang moet je gaan zitten wachtenKan nog dagen zijn
![]()
quote:Op donderdag 26 november 2009 18:50 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
update![]()
Mama is echt niet te geloven. Sinds 2 dagen is ze weer aan het praten alsof het het laatste is wat ze doen kan () Ook is ze weer begonnen met iets drinken, slokjes, en af en toe een stukje zacht fruit.
Ze heeft nu delier/delerium, en dat is heel erg lastig voor vooral, ons. Zelf merkt ze er niks van althans dat is niet te merken, en pijn heeft ze nu ook minder. De morfine is gehalveerd ten opzichte van vorige week, en de dormicum word overdag verminderd en 's nachts sterk verhoogd, om toch een slaapritme te houden. Dit is vooral belangrijk voor mijn tante, die beneden slaapt bij mama.
Blijft nog steeds onvoorstelbaar, onvoorspelbaar
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |