Lees 'm nu door. Indrukwekkend. En prachtig om nog eens na te kunnen lezen.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:47 schreef Technofreakzz het volgende:
ik ben in april 2006 mijn moeder verloren aan deze kloten ziekte
en later bleek dus dat mijn moeder (die ook op fok zat) er een topic over had, het is eigelijk onvoorstelbaar wat deze ziekte met het lichaam en uiterlijk kan doen
mijn moeder is van een mooie vrouw naar een wrak gegaan in 8 maand tijd
we hebben alles geprobeerd tot een experiment toe
maar niets hielp
verwerken doe je wel maar vergeten doe je niet
Weet het even niet meer.........
ik wens iedereen veel sterkte
Ik dacht dat ik Coolguy al eerder sterkte had egwenstquote:Op woensdag 11 november 2009 18:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vergeet Coolguy en mij niet(al heb ik heel wat minder kracht nodig dan Cocktailprikker en Coolguy)
Ik ben dat topic ook ooit tegen gekomen, en heb vol bewondering zitten lezen. Raar, dat het dan ineens ook thuis zo voor kan komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:47 schreef Technofreakzz het volgende:
ik ben in april 2006 mijn moeder verloren aan deze kloten ziekte
en later bleek dus dat mijn moeder (die ook op fok zat) er een topic over had, het is eigelijk onvoorstelbaar wat deze ziekte met het lichaam en uiterlijk kan doen
mijn moeder is van een mooie vrouw naar een wrak gegaan in 8 maand tijd
we hebben alles geprobeerd tot een experiment toe
maar niets hielp
verwerken doe je wel maar vergeten doe je niet
Weet het even niet meer.........
ik wens iedereen veel sterkte
Ja, het komt wel goed, maar dat duurde in mijn geval wel lang. Inmiddels is het dan 5 jaar geleden dat ik binnen 3 maanden mijn beste vriend (25) en mijn oma (65) gedag moest zeggen door deze vreselijke ziekte. Ik heb echt zo'n klap gehad, het heeft wat mij betreft echt veel verandert en kapot gemaakt. Wat een vreselijke ziekte is dat.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:09 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik ben dat topic ook ooit tegen gekomen, en heb vol bewondering zitten lezen. Raar, dat het dan ineens ook thuis zo voor kan komen.
Ook ik wens iedereen veel steun hier, mocht je het slechte nieuws net te horen hebben gekregen, of je maakt het mee, of je hebt er iemand aan verloren. Het is zo pijnlijk, zo'n verandering in je leven... En je zal het alleen moeten doorstaan![]()
Uiteindelijk komt het wel weer goed, moet je maar denken
Thanksquote:Op woensdag 11 november 2009 18:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik Coolguy al eerder sterkte had egwenstEn omdat ik zo verdrietig word van al die verhalen, lees ik niet alles meer
![]()
![]()
Maar heel veel sterkte aan Coolguy en jou!En eigenlijk iedereen die het nodig heeft
mozes dat is ook niet niks!quote:Op woensdag 11 november 2009 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn broertje en vader hebben ook kanker gehad.
Mijn broertje is er ( voor mijn tijd) op vierjarige leeftijd aan overleden, bij hem begon het direct na zijn geboorte met slokdarmkanker. BIj hem is de kanker nooit weggeweest.
mijn vader had een heel snel groeiende tumor in zijn nier waardoor die binnen twee weken helemaal verwijderd moest worden. Gelukkig is hij nu alweer een paar jaar "schoon".
wat mn vader wel heeft is een onwijs schuldgevoel. Dat mijn broertje zijn "aanleg" geërfd zou hebben, dat hij als het ware verantwoordelijk is geweest voor de ziekte van mn broertje...
pa is gestorven aan darmkanker in 5 maanden. Beide oma's zijn aan kanker gestorven, en m'n moeder heeft nu huidkankerquote:Op maandag 2 november 2009 14:15 schreef hanskraaijjr het volgende:
mijn vraag komt gewoon uit het feit dat mijn ouders nog gezond zijn, al heeft mijn vader wel een schilferig plekje op zijn arm wat er al een tijd zit en ik mezelf een beetje wil voorbereiden op zware dingen in de toekomst.
Jeutje, da's ook heftig voor je vaderquote:Op woensdag 11 november 2009 20:18 schreef littledrummergirl het volgende:
mijn broertje en vader hebben ook kanker gehad.
Mijn broertje is er ( voor mijn tijd) op vierjarige leeftijd aan overleden, bij hem begon het direct na zijn geboorte met slokdarmkanker. BIj hem is de kanker nooit weggeweest.
mijn vader had een heel snel groeiende tumor in zijn nier waardoor die binnen twee weken helemaal verwijderd moest worden. Gelukkig is hij nu alweer een paar jaar "schoon".
wat mn vader wel heeft is een onwijs schuldgevoel. Dat mijn broertje zijn "aanleg" geërfd zou hebben, dat hij als het ware verantwoordelijk is geweest voor de ziekte van mn broertje...
Pfoeh... Heel veel sterktequote:Op woensdag 11 november 2009 20:32 schreef Issje het volgende:
[..]
pa is gestorven aan darmkanker in 5 maanden. Beide oma's zijn aan kanker gestorven, en m'n moeder heeft nu huidkanker
M'n achter nicht heeft ook huidkanker.
van een gezonde aangezette man naar een mager lichaam, met opgezette buik, uitpuilende navel van het vocht. Broodmagere armen, verzwakt. Zo verzwakt dat hij tijdens het opstaan op de grond viel toen ik 10 was tijdens het avond eten. M'n moeder was op dat moment eventjes weg en ik moest van hem m'n mond houden. Hij zag dingen die er niet waren door de morfine. Uiteindelijk lag hij rustig op zijn bed. Het steeds langzamer ademhalen totdat hij het laatste beetje lucht uitblies. Omdat moeder het wist dat hij het lekker vond om zijn buik in te smeren met olie heb ik dat nog gelukkig kunnen doen. Ook al kon hij niet praten en zien. Het heeft hem een rustig gevoel gegeven.
Als je dromen hebt, moet je er *nu* naar handelen, want 'nu' is het enige wat er is.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:24 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
kan ik me in vinden, maar het kan je ook keihard op de feiten drukken. Ineens horen dat je gaat sterven terwijl je nog zoveel dromen hebt. Maar je hebt gelijk dat het natuur is (de vraag is: hoe lang is het nog natuur?)
De lengte van je leven staat echter niet gelijk aan de kwaliteit van je leven.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:53 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Als in de 60 of 70 ben en ik krijg kanker oke , Maar als ik tussen mijn 25ste en 60ste kanker krijg is dat ronduit kut.! 32 jaar vind jij al oud?
hebben juliie ook euthanasie aangevraagd?quote:Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
GatverdammeMam wordt nu echt een liggend hoopje
Ondanks de morfine en slaapmiddel die al 3 x zijn opgehoogd, wordt ze regelmatig nog een soort "wakker". Wil ze ineens met haar armen bewegen, of haar bovenlichaam omhoog tillen,
Ze heeft verschillende wonden die nu ong. aan het rotten gaan...
zelfs als er kans is op volledige remissie? wat met de ontwikkeling van de huidige behandelmethodes steeds vaker gaat voorkomen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Technofreakzz het volgende:
ik heb voor mij zelf de keuze gemaakt dat mocht ik het ooit krijgen
geen behandeling neem, ik maak mijn tijd dan liever in goede kwaliteit mee dan het een paar maanden/dagen gerekt word
dan wil ik het ook zwart op wit hebben met een handtekening en geen loze beloftesquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:05 schreef Re het volgende:
[..]
zelfs als er kans is op volledige remissie? wat met de ontwikkeling van de huidige behandelmethodes steeds vaker gaat voorkomen?
Daar kun je zo algemeen geen uitspraak over doen. Ik heb schildklierkanker gehad en dat is al 20 jaar geleden. Als ik er niks aan had laten doen, was het heel anders afgelopen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:11 schreef Technofreakzz het volgende:
ik heb voor mij zelf de keuze gemaakt dat mocht ik het ooit krijgen
geen behandeling neem, ik maak mijn tijd dan liever in goede kwaliteit mee dan het een paar maanden/dagen gerekt word
dan heb jij gewoon de goede keuze gemaakt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar kun je zo algemeen geen uitspraak over doen. Ik heb schildklierkanker gehad en dat is al 20 jaar geleden. Als ik er niks aan had laten doen, was het heel anders afgelopen.
90%, gelukkig.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:44 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
dan heb jij gewoon de goede keuze gemaakt.
hoe groot was de overlevingskans?
dan zou ik het ook wel doen.quote:
Helaas loopt alles anders ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:09 schreef Technofreakzz het volgende:
[..]
hebben juliie ook euthanasie aangevraagd?
veel sterkte
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |