abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74274637
Het grote kleine babietjestopic deel 228
Babietjes

12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
28 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 16% gewijzigd door Lois op 01-11-2009 18:51:41 ]
Lotte!
Noah!
pi_74274646
Laatste post:
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:07 schreef Linda2205 het volgende:
Stiemie, wat goed van Esmee

BE, thnx, ik heb nu een meiske met een heel mooi zacht voorhoofdje! (en nog ietwat vettig van de olie )
Lotte!
Noah!
  zondag 1 november 2009 @ 13:12:40 #3
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74274700
Mefke, helemaal mee eens hoor, iedereen of het nou iets vervelends is of iets leuks zou hier gewoon zn ei kwijt moeten kunnen babygerelateerd natuurlijk

Mefke, fijn dat het weer goed is met Driekus.
Make love, not war ☮
pi_74274712
Mefke, we staan nog wel onder controle bij de kinderarts. Echter het huilen van Tess is niet medisch. Amber is zo'n zelfde baby geweest en de is er overheen gegroeid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74274865
Mefke wat fijn dat Driekus het zo goed doet

En wat kan mij die wet van fok schelen, ik doe het gewoon Esmee werd na 3,5 uur wakker, heeft gegeten, geknuffeld en bij ons gelegen en is toen weer wakker de wieg in gegaan en..... daar ligt ze nu alweer bijna 2 uur te slapen Wel 1x een speentje gebracht wegens heel zielig krampjes gehuil, maar ze pakte het speentje en viel meteen weer in slaap. Wat een verschil zeg! En toen ze net even wakker was, heeft ze even gewoon wakker en ontspannen bij mijn vader gelegen. Dat was een paar dagen geleden echt nog niet mogelijk, dan was het meteen huilen. Zal het nu dan echt de goede kant op gaan?
pi_74275019
Stiemie, ik hoop het zo voor jullie en voor Esmee dat ze zich nu beter voelt en alles goed gaat! Even rust in de tent en genieten van je kleine meiske(s)
Lotte!
Noah!
pi_74275508
Fijn Stieme voor jullie en zeker voor Esmee

Hier is het gisteravond de nacht en de hele ochtend van vandaag heel goed gegaan bij opa en oma
Okay wel de huilbuien gehad, maar niet de hele tijd achter elkaar.
En omdat hij vandaag al begonnen is om uit flesjes te drinken, hebben we het maar even voortgezet, kunnen we weer eens kijken of dat ook verbetering laat zien.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74275600
Lekker stiemie
Fake it till you make it...
pi_74275719
Fijn Stiemie!

Morgen kinderarts, ben benieuwd hoeveel hij weegt en hoe lang hij is. Vind hem er de laatste dagen wat mager uitzien, vooral zn koppie. Maar hij heeft ook een tijd slecht gegeten.
Hij wil eindelijk weer pap! Wel graag in de fles. Dus iig granen. Brood gaan we proberen, misschien wil het nu wel.
  zondag 1 november 2009 @ 13:51:03 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74275866
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:07 schreef Linda2205 het volgende:
Stiemie, wat goed van Esmee

BE, thnx, ik heb nu een meiske met een heel mooi zacht voorhoofdje! (en nog ietwat vettig van de olie )
Fijn! Oscar heeft het ook een beetje en het ziet er idd soms wat viezig uit.

Over het klagen... natuurlijk hoort dat erbij en net als in andere topics gaat dat ook in golf-bewegingen, de ene keer meer dan de andere keer.
Sowieso is het een tendens dat mensen meer ellende posten dan leuke dingen. Dat is altijd al zo geweest in Z&G ook en nu verschuift dat blijkbaar hier ook heen.
Voor de mensen die dat vervelend vinden zou ik toch willen zeggen 'lees er een beetje over heen'.
Er is namelijk maar 1 manier om dat te keren en dat is om zelf gewoon lekker te blijven posten over dingen die jij wilt posten. Zo te lezen zijn er genoeg gelijk gestemde zielen.
Je terugtrekken lost het probleem echt niet op.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 14:16:29 #11
5428 crew  miss_sly
pi_74276774
BE, je hebt er wel gedeeltelijk gelijk in, denk ik
*hand in eigen boezem stopt

maar ja, als je dat een aantal keer hebt gedaan en er komt vrijwel geen reactie, dan houdt het wel snel op. Grappig dat je naar Z&G verwijst, want daar werd ookwel eens opgemerkt dat niet iedereen iedere morgen hoefde te komen melden dat ze (zwanger en te warm) weer slecht hadden geslapen.
Natuurlijk moet je hier in het babietjestopic je ei een beetje kwijt kunnen, maar soms vind ik het, net als oeke ook schreef, zo naar om weer negatiefs te lezen. Het zou zo fijn zijn als daar eens wat positiefs bij komt. Ik post over Senna weinig negatiefs, en dat is echt niet omdat ze een perfecte baby is die nooit huilt of waar ik het nooit moeilijk mee heb.

En wat ik me vannacht ineens bedacht: misschien kunnen veel van die posts over flesvoeding voortaan in het flesvoedingstopic? Ik wist eigenlijk niet eens dat dat topic er was, en toen het hier zo veel over hoeveel en wanneer en hoe vaak ging, dacht ik dat er geen andere plek was, maar die blijkt er wel te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 november 2009 @ 14:20:38 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74276951
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:38 schreef _Bar_ het volgende:
Fijn Stieme voor jullie en zeker voor Esmee

Hier is het gisteravond de nacht en de hele ochtend van vandaag heel goed gegaan bij opa en oma
Okay wel de huilbuien gehad, maar niet de hele tijd achter elkaar.
En omdat hij vandaag al begonnen is om uit flesjes te drinken, hebben we het maar even voortgezet, kunnen we weer eens kijken of dat ook verbetering laat zien.
fijn dat t toch goedgegaan is. heb je zelf ook een beetje kunnen genieten?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_74277327
Toch kan ik me voorstellen dat je sneller probleempjes post (om tips te krijgen en om dingen van je af te schrijven) dan dat je elke ochtend komt melden dat het zo goed gaat.

Mij waren jouw posts ook al opgevallen Vick, en het is gemakkelijk om me daar vanaf hier lekker aan te irriteren en een oordeel over te vormen. Maar ik besef me ook dat het voor mij gelukkig onmogelijk is om me voor te stellen hoe het is om een huilbaby te hebben. En als ik dat toch probeer, lijkt me dat zo vreselijk machteloos en frustrerend, dat ik begrijp dat je hier de boel van je af wil schrijven. Hiernaast denk ik ook niet dat jow manier van uiten iets zegt over de liefde die de voor Tess voelt, zoals wel werd gesuggereerd. Sterkte!

Zo! Lente heeft vannacht heerlijk geslapen. 's Nachts valt ze na een voeding sowieso altijd snel weer in slaap. Ik probeer het dan ook zo ongezellig mogelijk te maken. Best sneu als ze dan lief naar me aan het lachen is. 's Ochtends is ze eigenlijk tussen twee voedingen in de hele tijd wakker. Heb 'r vanmorgen in de box gelegd (nog steeds zonder mobile ) en ze heeft de hele tijd lief naar het plafond liggen lachen. Wel merk ik dat 'r puistjes wat heftiger worden naarmate ze langer wakker is. Hoop maar dat dat snel over gaat. Hoewel d'r bijnaam Pukkeltje Piekhaar ook wel erg schattig klinkt.
pi_74277433
Zal ik er dan even een positieve (foto-)noot ingooien?

M'n meiske slaapt! Voor het eerst vanuit wakker in slaapstand. Ze had er wat hulp bij nodig, maar ik hoop dat we dan nu het truukje ontdekt hebben en ze dit vaker gaat doen. En dan ook nog voor het eerst in d'r eigen bedje

Lotte!
Noah!
  zondag 1 november 2009 @ 14:37:05 #15
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74277579
Och wat een moppie ben je Lotte!
En ik zag ook een iniemienie Niels

Maarten stond vanmorgen zelf aan zijn activity tafel. Snel een foto gemaakt, staat alleen nu nog op het toestel. * Marie79 gaat W. lief aankijken om wat foto's online te zetten...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74277981
Ze was na 10min wakker en is nu ontroostbaar...maar goed, 10minuten slapen is al heel veel voor dr
Lotte!
Noah!
  zondag 1 november 2009 @ 15:26:03 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74279087
Weet je wat het mss ook is? Even weer Vicky als voorbeeld nemen (sorry meid, niks rots verder). Jij/zij post hier vaak om even haar frustraties te uiten maar de keren dat je blij en happy met haar bent post je dat in het moeders-topic en niet hier. Dus er komt geen tegenwicht voor de keren dat je het niet ziet zitten.
Heel vaak staan er namelijk wel ook foto's in het foto-topic van je lachebekje en alweer is daar hier niks van de zien waardoor het hier vaak alleen maar zwaar en donker lijkt. Zou dat het ook nog kunnen zijn?

En wat jij zegt miss_sly, dat er minder reacties komen, dat is ook al jaren zo. Wel heel jammer, maar zo werkt het blijkbaar. En idd is er in Z&G gezegd dat het daar geen dagelijks verslag hoeft te zijn en dat hoeft wmb hier ook niet. Het is ten slotte geen weblog of twitter.
  zondag 1 november 2009 @ 15:48:15 #18
114177 Diaan73
pi_74279703
Ik denk dat iedereen weleens het gevoel heeft dat er niet of nauwelijks wordt gereageerd op haar in de meeste gevallen post. Ik heb dat ook best vaak gehad. Ondanks dat het allemaal baby'tjes zijn, heb ik toch ook het gevoel dat er een groot verschil zit tussen de belevenissen/ervaringen in het 1e halfjaar en het 2e halfjaar bij benadering! en dat er daardoor ook niet altijd veel reacties zijn.

Lotte, wat ligt ze lief te slapen

Maarten
Make love, not war ☮
pi_74280016
Stiemie wat heerlijk, op de goede weg!

En Maarten staat!

Linda, nu ligt ze (oke 10 min) braaf te slapen. Wacht maar tot het dit wordt:

Ik moest er erg hard om lachen, maar toen ik de foto had gemaakt en zijn been terug wilde doen, bleek hij toch wel erg veel spekkies te hebben. Gelukkig ging het wel soepel.

Ik was trouwens vannacht zo ontroerd, hij moest om een uur of 5-5.30 steeds een beetje huilen, heel verdrietig, en dan deed ik een speentje in zijn mond maar het hielp niet echt. Uiteindelijk haalde ik hem eruit en hij kroop zo ongeveer in mijn borst en viel meteen in slaap.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 1 november 2009 @ 16:17:10 #20
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74280587
Ko wat lief Ik mis dat soms wel eens, zo`n warm babylijfje tegen me aan
En Lotte ligt er zo heerlijk bij, vol overgave aan het slapen ^_^
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_74280875
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:18 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel Ruben is ook 9 maanden en ook hij slaapt dus hel slecht, het lijkt nu wat beter te gaan, hij maakt meer uren in de nacht en vandaag op het kdv heeft hij sinds lange tijd in een bedje geslapen. Toevallig kan hij nu ook weer wat nieuws... hij tijgert dat wordt het huis beveiligen.
Jelief dat hadden wij ook in gedachten als een van de opties, dat het van zijn ontwikkeling komt, dat hij slechter slaapt. De verkoudheid en (mogelijk tandjesleed) en het omzetten van de klok werkten daarin niet echt mee.

Leander staat

voor de lekker slapende en vrolijke Esmee

Wat zijn Lotte en Niels toch lieve babys. Onze zoon had hetzelfde pakje als Niels.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74280911
BE, volgens mij heb ik al even niet in het moederstopic gepost, maar kan het fout hebben. En ik post hier ook leuke/gezellige dingen maar dat wordt blijkbaar niet gelezen want daar zie ik geen reacties op.
He bah, zit ik weer te verdedigen en daar heb ik zo geen zin meer in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 november 2009 @ 16:29:07 #23
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74281031
Als je het nou in plaats van aanval, nou eens ziet als een tip, truc, handvat, richtlijn, whatever? Ze had het niet specifiek over jou maar nam jou even als voorbeeld.
Stop met het verdedigen van jezelf maar sta achter jouw manier van doen. Denk alleen even na wat er mee bedoeld kan worden en handel daarnaar, of leg het naast je neer.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_74281067
Haha Kobus! Kan niet wachten tot ze wat meer gaat doen, lijkt me heel erg leuk en gezellig! Dus ook als dat betekent dat dr spekbeentjes klemzitten

En ik hou me even uit de discussie, mag dat ook?
Lotte!
Noah!
pi_74281358
Vicky... Ik vind JUIST jouw opgewekte opmerkingen over Tess zo ontzettend opvallen, kreten als bij meisje, pretletter en je mooie jurkenmeisje laat jij juist regelmatig voorbij komen!! en die lees ik juist elke keer met bewondering voor het feit dat jullie ook gewoon heerlijk van dat soort momentjes weten te genieten, terwijl t jullie gezinnetje nu even niet altijd even makkelijk gemaakt wordt op t moment!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74281451
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:38 schreef Poppedein het volgende:
Vicky... Ik vind JUIST jouw opgewekte opmerkingen over Tess zo ontzettend opvallen, kreten als bij meisje, pretletter en je mooie jurkenmeisje laat jij juist regelmatig voorbij komen!! en die lees ik juist elke keer met bewondering voor het feit dat jullie ook gewoon heerlijk van dat soort momentjes weten te genieten, terwijl t jullie gezinnetje nu even niet altijd even makkelijk gemaakt wordt op t moment!!
Ook waar!
  zondag 1 november 2009 @ 16:42:48 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74281507
Ik lees ze ook wel hoor VIcky, maar voor mijn gevoel vaker ergens anders dan hier. Maar dat kan ik ook mis hebben.
Maar idd, het was gewoon een voorbeeld, helemaal niks persoonlijks, ik weet alleen van jou heel zeker dat ik idd vrijwel net zo vaak het woord pretletter of lachebekkie tegen kom als dat je post dat het even minder gaat.
Maar mss is dat dan wel precies de ervaring die miss_sly ook heeft, die posts lees men niet, of ziet men niet of men reageert er niet op zeg maar.

Nou ja goed, er is weer eens uitgesproken hoe of wat, ik denk dat we nu toch wel gewoon verder kunnen waar we gebleven waren? Met in het achterhoofd mss een paar dingen die we hier en daar gelezen hebben in de discussie?
pi_74281605
Aaaah Lotte wat een bekend dekentje Linda wat heerlijk dat ze ligt te slapen zo

en Stiemie ook al zo fijn dat Esmee het vandaag zo goed doet
om dr even een cheesy chinees gezegde tegenaan te slingeren "een reis van 1000 mijl moet beginnen met 1 stap" Het begin is er, en ook als het af en toe een klein stapje achteruit gaat, het beginnetje is er dus het komt echt!

Niels mooi ventje welkom hier met je mama! Gaat het allemaal goed Twinkly?

Ko oh Oeke ik moest hardop lachen, ik kan me echt nu al helemaal voorstellen hoe dat stukje spekkoek van mij straks ook zo tussen de spijlen van de box klem zit ofzo ten onder gegaan aan mama's slagroom
Wat lief dat ie zo in je kroop

En over klagen of niet klagen. Tsja, er wordt minder gereageerd op positieve posts, dat klopt wel. In het Z&G topic werd eigenlijk best veel geklaagd en hier ook wel wat. Ik probeer zelf positief te blijven, maar ik moet ook zeggen dat het mij wel erg makkelijk gemaakt wordt, zowel qua zwangerschap als qua baby heb ik weinig te klagen. Dus mja, als er soms wel eens iets negatiefs tussendoor schiet, dan is de kans groot dat het niet eens zo bedoelt is van mij uit ik heb een slecht gevoel voor humor
En over minder posten, ik post niet per se minder, maar ik heb eigenlijk gewoon niet zo bijzonder veel te melden. Ik ben ontzettend gelukkig met mijn gezinnetje, mn meiske doet het enorm goed en ik ben zo verschrikkelijk trots op haar. Maar weet je, ergens voelt het een beetje gemeen om dat iedere keer te gaan posten, gemeen naar moeders die het op dit moment minder makkelijk hebben. Ik weet dat het vast niet zo opgevat wordt door die moeders maar het is zo'n onderbuikgevoel I guess.

Ssserpente, heb je mn tip nog gezien van die Ikea mobile? Of vind je die lellik? dat kan natuurlijk ook nog
die is goedkoop (tientje) leuk voor zo'n kleintje maar hij maakt geen herrie verder ofzo.
Ik dacht in het begin dus echt dat Amélie nog maar weinig aan zo'n mobile zou hebben, dat ze nog niet zo ver kon kijken enzo, maar ik merkte dat ze zich steeds meer begon te vervelen in de box, eerder mopperen enzo zeg maar. Toen ik die mobile erboven hing begon ze er gelijk naar te lachen en standje beweeg en met muziek is helemaal dikke pret. Groot succes hier die mobile!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74281643
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:38 schreef Poppedein het volgende:
haa daar ben je!
ik moest gister nog aan je denken.

Hoe is t met jou en je mooie dame? Was ze idd zoveel gegroeid als je gedacht had? En ben je de spruw voorgeweest?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 november 2009 @ 16:47:11 #30
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74281652
Hier is het ook niet altijd koek en ei, maar meestal is het na een borst of twee wel weer goed.
We hebben een loopkarretje voor Annicka gekocht en ze vermaakt zich er best mee. Ze loopt er alleen niet mee...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 1 november 2009 @ 16:50:36 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74281769
Dat zat ik me net op de fiets ook te bedenken Huup, ik ben sowieso niet iemand die snel klaagt of het ergens meldt, maar dat is op zich ook wel makkelijk heb want ik heb simpelweg heel weinig om over te klagen bij wijze van spreken.

Oscar is nu (weer) superverkouden en soms 's nachts blijft hij half in het snot en slijm en gekokhals en ik heb dus al een nacht of 4 zeer slecht geslapen omdat ik om de haverklap wakker wordt van de geluidjes (iemand zei toch exorcist van de week? ) en als hij dan weer stil is vind ik dat weer eng en dus ga ik weer kijken etc. etc. Hoe maak je jezelf gek in 10 lessen.
Maar gelukkig blijft hij zijn eigen vrolijke zelf en lacht hij breeduit als ik bij hem kom dus klagen doe ik nog steeds niet.
pi_74281839
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:45 schreef huuphuup het volgende:
Aaaah Lotte wat een bekend dekentje Linda wat heerlijk dat ze ligt te slapen zo
Maar bij jou staat er geen Lotte op de andere kant, en op onze wel En wat een mooi gezegde zeg
Lotte!
Noah!
pi_74282149
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:46 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haa daar ben je!
ik moest gister nog aan je denken.

Hoe is t met jou en je mooie dame? Was ze idd zoveel gegroeid als je gedacht had? En ben je de spruw voorgeweest?

Lief!

Tis goed met t meiske ( ook met dit meiske hoor ) En ze was inderdaad 340 grag gegroeid in een week inhaalslagje, hoezee! Spruw zijn we helaas niet helemaal voorgeweest, maar t verdwijnt dit keer wel sneller dan vorige keer. Nu alleen even echt goed flink door behandelen! Ben er inmiddels achter dat t voor Lena t best werkt als ik haar eerst 60cc afgekolfde melk met johannesbroodpitmeel geef en daarna 1 borst ipv 2. Maar dat betekent vor mij dus fles geven, borst geven en andere borst kolven, dus kost helaas best wat tijd! Ik merk alleen dat ik daar helemaal geen moeite mee heb omdat het werkt en ik een eindpunt in mn hoofd heb...nu geniet ik er gewoon even extra van dat ik haar nog aan de borst heb, want dat is uiteindelijk toch gewoon heel fijn, ook al loopt t niet zo makkelijk als ik gewenst had!

Ik heb zoooo gelachen om Amélietje die aangevallen werd door je toeschietreflex..dat is ook zo'n herkenbaar beeld hier
pi_74282998
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:52 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Maar bij jou staat er geen Lotte op de andere kant, en op onze wel En wat een mooi gezegde zeg
dat wil ik ook! Okay, geen Lotte erin, dat zou raar zijn maar Amélie erin. Heb je een foto van hoe het gedaan is? Misschien krijg ik mn moeder zo gek dat ze dr borduurskills weer afstoft.

Poppedein fijn te horen dat je meisje inderdaad zo goed gegroeid was ik vond echt dat ze een beetje bollere wangetjes begon te krijgen. En wat een ontzettend mooi poppetje zeg op die ene foto
Balen van de spruw, maar het klinkt wel weer prettig dat jullie een systeem hebben gevonden nu voor dat gehannes met dat jbpm. Lekker van genieten idd!
En ja die tsr's ik had haar gister toevallig per ongeluk in haar neusje gespoten hahaha en toen moest ik denken aan die tip van Davinia. Ze heeft geen last van dr neus gehad vanacht dus het werkte wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74283405
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat wil ik ook! Okay, geen Lotte erin, dat zou raar zijn maar Amélie erin. Heb je een foto van hoe het gedaan is? Misschien krijg ik mn moeder zo gek dat ze dr borduurskills weer afstoft.

Mn tante heeft uit vilt in de zelfde kleur rood als de achterkant de letters geknipt en ze met textiellijm opgeplakt.

Lotte!
Noah!
pi_74283487
oh ik heb trouwens even een vraag aan de mama's van wat oudere baby's... welk stuk speelgoed was bij jullie nou echt een hit vanaf 3 a 4 maanden ongeveer?

We gaan hier met de buren enzo aan Sint doen, eigenlijk vind ik het een beetje onzin voor zo'n kleintje, maar de buurkindjes geloven nu eenmaal dus het zou gek zijn als Amélie niets kreeg zeg maar. Maar nu willen we dus wel iets kleins van speelgoed ofzo erin doen maar ik wil het liefst iets waar ze min of meer gelijk iets aan heeft. Iemand enig idee? Rammelaars hebben we al, mobile's ook, voorleesboekjes ook en ik heb serieus zonder overdrijven 30 badeendjes. (4 keer hetzelfde setje gekregen )
ik weet gewoon echt niet wat leuk is voor een kindje van 4 maanden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74283510
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:43 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Mn tante heeft uit vilt in de zelfde kleur rood als de achterkant de letters geknipt en ze met textiellijm opgeplakt.

[ afbeelding ]
leuk geworden zo!

ik ga es nadenken over iets knutseligs hier
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74283758
Huups, ik "moest" ook een cadeautje uitzoeken voor t sintfeest op liefs werk, waar ze ook graag wilden dat Lena kwam... heb om diezelfde reden voor dat ding hieronder gekozen:

Stond op de intertoys site in ieder geval als 0-6 maand speeldgoed aangegeven.

Verder vind ik alle soorten vormenstoven ook vaak hel erg leuk! als je de blokjes nog niet in t goeie gaatje kunt krijgen kun je er wel leuk mee tegen elkaar aan meppen of gooien
pi_74284415
Huup, ik heb laatst voor mijn zoontje van 3,5 maand een soort van activity-knuffel gekocht. Een knuffel met allerlei dingetjes eraan, zoals een spiegeltje, plastic ringetjes enz.

Zoiets

Dat hangt bij ons aan de baby-gym of geef ik in zijn handen op het wipstoeltje en dat vindt hij heel leuk!
Ik had er een bij het kruidvat gekocht voor iets van 6 euro, maar ik weet niet of ze ze nog hebben.
  zondag 1 november 2009 @ 18:24:12 #40
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74284541
Ik wil nog wel even kwijt dat alle posts met liefde en aandacht worden gelezen. Ook al reageer ik er meestal niet op, ik vind het wel leuk (leuk is misschien een fout woord in deze context, ik bedoel niet alleen de happy-de-peppy posts) om te lezen hoe het met de andere kindjes gaat. En ik haal er ook echt wel dingen uit waar ik wat aan heb voor Thomas, of alleen al het idee 'hehe, het gaat bij anderen ook niet altijd van een leien dakje' of juist ook 'hehe, het is niet overal kommer en kwel, bij die-en-die gaat het heel goed' of 'kijk die-en-die is er ook overheen gekomen/heeft ook een oplossing gevonden voor *insert probleem* dus dat moet dat hier ook kunnen'. Al is het alleen maar het idee van ze groeien er weer overheen zoals bijvoorbeeld bij de darmkrampjes. Fijn om te weten als je alles al geprobeerd hebt en niks lijkt te helpen.

Ik heb echt zwaar respect voor mensen als Vicky die het zo moeilijk hebben met een huilbaby. Ook omdat je duidelijk proeft uit je posts dat je kracht en plezier haalt uit de leuke dingen van Tess. Das mooi man!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74284643
Huup hier is de kegelset van sesamstraat echt een groot succes! Nu is het nog een beetje kijken, aanraken en omgooien maar als ze wat groter is kan ze dus ook met de bal er naar gooien!
pi_74284665
Wat lief die Lotte en het dekentje ook!

Huup misschien iets van zachte speelblokken, die je kunt stapelen. Daar kunnen ze lekker op knagen of mee spelen als ze op de buik liggen en als ze kunnen zitten of kruipen is het helemaal pret om de toren om te gooien.

Ons mannetje is hier net in bad geweest en ging helemaal rechtop zitten op het badzitje. Op de rand van het badje zaten ook de badeendjes en hij trok zich er ook helemaal aan op. Ik durf hem nog niet zonder zitje neer te zetten in bad. Hij zit nog niet helemaal stabiel en vooral in bad is het eng omdat het daar nog glibberig is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74284786
Huup, ik heb ook een activity-knuffel en die is leuk! Een olifantje is het. Z'n slurf kan je oprollen dmv een klittenbandje en als je 'm uitrolt heetie verschillende kleurtjes, met een rammeltje, spiegeltje en piepje erin. Er hangt ook een diertje aan, met knispervleugeltjes en zn staart bestaat uit 4 gekleurde bloemetjes. Lotte kijkt er nu alleen maar naar, maar hij lijkt me wel heel leuk voor iets oudere kindjes

Ik zal kijken of ik er een foto van heb Gevonden (naja, deels dan)

[ Bericht 12% gewijzigd door Linda2205 op 01-11-2009 18:37:59 ]
Lotte!
Noah!
  Jubileum moderator zondag 1 november 2009 @ 18:38:25 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74284957
Even een klelne dienstmededeling, dit topic gaat zo gesplitst worden.
We delen de babygroep even doormiddag, op de grens van 6 maanden. Dit omdat we ook wel inzien dat er tussen kleine babietjes en grotere babietjes een groot verschil zit.

Uitleg,commentaar en vragen over de splitsing graag in de modtopic oke?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lois op 01-11-2009 18:46:08 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 1 november 2009 @ 18:41:53 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74285073
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:55 schreef Poppedein het volgende:
Huups, ik "moest" ook een cadeautje uitzoeken voor t sintfeest op liefs werk, waar ze ook graag wilden dat Lena kwam... heb om diezelfde reden voor dat ding hieronder gekozen:

[ afbeelding ]

Verder vind ik alle soorten vormenstoven ook vaak hel erg leuk! als je de blokjes nog niet in t goeie gaatje kunt krijgen kun je er wel leuk mee tegen elkaar aan meppen of gooien
Dat ding is echt briljant! Heeft eli superlang meegespeeld!
Of anders zo'n stapel ringen, kunnen ze ook heel lang mee. wellicht niet vanaf 3,5 mnd, dan zit je toch meer in de richting van knisperboekjes, maar het is wel heel erg leuk!

Vanwaar trouwens de beslissing om nu opeens wel het babietjestopic te splitsen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74285203
Lois mag Niels ook in de openingspost?
Alles gaat goed met Niels! Hij heeft alleen wat moeite met mijn overproductie aan borstvoeding wat zorgt voor onrustig en lang drinken en veel verslikken, lucht inslikken en boeren tussendoor. Maar we zijn hard bezig daar wat aan te doen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_74285216
Jammer dat het topic gesplitst is, ik snap wel dat er verschil zit tussen de leeftijden, maar het is juist zo handig om als verse moeder ook de adviezen van een wat meer ervaren moeder te kunnen krijgen.
pi_74285291
oh een gesplitst topic

wat jammer
nouja wel begrijpelijk, maar dan ga ik daar maar ook lurken ik vind het juist altijd leuk om ook over de grote baby's te lezen en dan te bedenken van hey, rond die tijd kan ik dit of dat verwachten. En ernaar uitzien dat mn meisje rond die tijd misschien ook al wel loopt!
Maar goed, wat ik zei, het is wel begrijpelijk, het verschil is ook groot.

Superbedankt voor alle tips!
Ik vind dat ding wat Poppedein zegt het leukst, knisperboekjes hebben we al liggen namelijk, en die knuffels lijken me wel heel leuk maar ze heeft ook al een speelkleed waar van alles aanzit en opzit qua spiegeltjes enzo. Hoewel zo'n knuffel natuurlijk wel makkelijk meenemen is als speeltje.
Ik ga eens even goed rondkijken. Het is de bedoeling dat er twee kado's komen namelijk maar we willen het niet te gek maken, er zullen ongetwijfeld ook nog kado's komen van onze families met de feestdagen. en daarna zeuren dat ze nu al zoveel speelgoed heeft enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 november 2009 @ 18:48:29 #49
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74285294
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Twinkly het volgende:
Lois mag Niels ook in de openingspost?
Alles gaat goed met Niels! Hij heeft alleen wat moeite met mijn overproductie aan borstvoeding wat zorgt voor onrustig en lang drinken en veel verslikken, lucht inslikken en boeren tussendoor. Maar we zijn hard bezig daar wat aan te doen
Je kan ook na de tsr even afkoppelen, de hardste stroom weg laten lopen (of opvangen) en dan weer aanleggen. is wellicht rustiger voor niels.
maar dat is meer voor het bv-topic
pi_74285324
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jammer dat het topic gesplitst is, ik snap wel dat er verschil zit tussen de leeftijden, maar het is juist zo handig om als verse moeder ook de adviezen van een wat meer ervaren moeder te kunnen krijgen.
Er blijven genoeg moeders over die al meer dan 1 kindje hebben, die kunnen toch ook advies geven?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74285415
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:49 schreef Vicky het volgende:

[..]

Er blijven genoeg moeders over die al meer dan 1 kindje hebben, die kunnen toch ook advies geven?
Klopt maar dat is naar mijn idee toch anders dan een moeder die vrij recent in dezelfde periode heeft gezeten.
Maar goed prima allemaal, het gemekker en geruzie houdt hier toch niet mee op.
  Jubileum moderator zondag 1 november 2009 @ 18:53:34 #52
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74285460
Zullen we dit in het modtopic doen dames?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_74285475
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:52 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Klopt maar dat is naar mijn idee toch anders dan een moeder die vrij recent in dezelfde periode heeft gezeten.
das waar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 november 2009 @ 19:22:50 #54
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74286291
Huuphuup, dit ding was hier een grote hit. Heeft ze echt maanden mee gespeeld en handig dat je het mee kan nemen en overal op kan zetten. Op de kinderwagen, wipstoel, box of de speeltjes loshalen.

En het knisperuiltje van hema vond ze ook geweldig...

Linda, wat een mooie omslagdoek!!

Edit: ZIe net pas dat het babietjestopic is opgesplitst...
pi_74286490
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:22 schreef Grasjes het volgende:
Huuphuup, dit ding was hier een grote hit. Heeft ze echt maanden mee gespeeld en handig dat je het mee kan nemen en overal op kan zetten. Op de kinderwagen, wipstoel, box of de speeltjes loshalen.

[ afbeelding ]

En het knisperuiltje van hema vond ze ook geweldig...

Linda, wat een mooie omslagdoek!!

Edit: ZIe net pas dat het babietjestopic is opgesplitst...
oh past dat ding ook op de kinderwagen ja?

Ik zoek nog iets voor op de kinderwagen eigenlijk. Mn meiske ligt nu de hele tijd verveelt naar de zijkant te kijken
maar wij hebben niet zo'n hele hippe wagen met veel buizen enzo dus ik weet niet of ik dat er makkelijk op kan klikken ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74286703
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik zoek nog iets voor op de kinderwagen eigenlijk. Mn meiske ligt nu de hele tijd verveelt naar de zijkant te kijken
maar wij hebben niet zo'n hele hippe wagen met veel buizen enzo dus ik weet niet of ik dat er makkelijk op kan klikken ofzo.
Je hebt ook zo'n Nijntje bevestiging met allemaal speeltjes. De bevestiging daarvan is een lusje wat met klittenband sluit. Dat kun je dan gewoon aan de wagen vastmaken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74286982
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Je hebt ook zo'n Nijntje bevestiging met allemaal speeltjes. De bevestiging daarvan is een lusje wat met klittenband sluit. Dat kun je dan gewoon aan de wagen vastmaken.
ja die hebben we hier ook, die nijntje met klittenband. Maar die kan bij ons niet op de wagen. Ik heb geen losse stang waar dat klitteband omheen kan namelijk. Hij hangt bij ons in het bedje er moest iets aan de niet-voorkeurkant hangen wat de aandacht trok
maar omdat Nijntje nu in het bedje hangt heb ik zo'n hemading gekocht met klittenband voor in de cosi, maar onze cosi kan dus niet op de kinderwagen zeg maar.

god wat klink ik wazig zeg

nog wat anders trouwens, mama's van bruinogige kindjes, wanneer kregen jullie kindjes bruine ogen? Was dat vrij snel al? Mijn moeder en oma zijn er van overtuigd dat Amélie's ogen niet meer bruin worden maar mn schoonmoeder denkt van wel, ik ben gewoon nieuwsgierig vooralsnog zijn ze nog steeds blauwig/leigrijs achtig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 november 2009 @ 19:51:45 #58
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74287354
quote:

[..]

Wij hebben een Joolz en we kregen hem erop geklemd. De Joolz heeft ook niet de standaard buizen volgens mij. Volgens mij klemt dat ding aan bijna alles zolang hij nog niet uitgerekt is In het begin zijn die klemmen vrij strak.

Volgens mij komt de definitieve oogkleur bij een maand of 6? Man heeft bruine ogen (en die zijn dominant volgens mij) en ik blauwe. Isis heeft nog steeds blauwe ogen. Heb maandenlang gestaard of ik al een tikkie bruin zag
pi_74287502
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:45 schreef huuphuup het volgende:

Ssserpente, heb je mn tip nog gezien van die Ikea mobile? Of vind je die lellik? dat kan natuurlijk ook nog
Ssspuuglellik!

Nee hoor! Erg leuk zelfs! Sorry dat ik niet reageerde. Heb er wel over gedroomd, maar daar heb je weinig aan! De dichtsbijzinde Ikea is alleen meer dan honderd kilometer hier vandaan... En verder heb ik eigenlijk niets nodig van Ikea.
pi_74287544
ghehe ik staar dus ook
volgens mij vindt ze het eng maar ik zie vooralsnog niets bruins. Dat van 6 maanden hoor en lees ik wel vaker, maar ik had om een of andere reden het idee dat bruine ogen eerder al wel zichtbaar werden
en ik heb nu groene ogen maar tot mn tweede ongeveer had ik blauwe ogen gek is dat.

Ssserpente dat zie je verkeerd
je hebt al-tijd iets nodig van Ikea. Echt waar
of ben ik de enige die met tassen vol thuis komt als ze voor een gloeilamp heen gaat?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74287687
Daarom juist!
pi_74287713
Is er in NL geen IKEA-webshop? Hier wel...
Lotte!
Noah!
pi_74287756
Sssserpente, pukkeltje piekhaar, hihi. Lente heeft geen mobiel nodig zo te lezen, het plafond is ook interessant . Dat is voordelig natuurlijk, haha.

Linda wat een mooie Lotte foto!

Kobus, been binnen boord slaapt denk ik lekkerder hoor Wat een grote vent al Oeke!

Poppedein, helaas van de spruw. Maar lekker dat het sneller lijkt te verdwijnen nu!
Goed om te lezen dat het lekker gaat!

Huup, lastig om iets uit te zoeken. En een speelgoedje voor als ze nog een paar maanden ouder is? Wij hebben hier zo'n fisher price slak met geluid, die vond Mirte al gauw interessant. Maar voor ze hem zelf aan kon krijgen duurde wel even...
Ik heb zo niet een idee eigenlijk. Oh wacht, ik heb laatst een soort doekje met knopen en knisperstukjes erin aangeschaft dat is op het moment wel interessant, Iris pakt het vast, heeft nog niet ontdekt dat als ze het met 2 handen pakt ze het echt kan bekijken, maar dat komt vast wel binnenkort... Misschien is dat wat?

Huup... ikea... oh ja daar kom ik ook altijd met meer vandaan dan ik nodig had . ik vantevoren bedacht had...

Klein muppie ligt in bed hier. Zat tijdens het eten van ons in haar wipstoel met de ikea babygym. Daar hangt zo/n geval aan met een ring, ze viel bijna in slaap, maar die ring hield ze stijf vast . Stel je toch eens voor dat er iemand met je babygym vandoor zou gaan .
pi_74287759
Maar mócht je nou toevallig tóch naar Ikea gaan en ze hebben dat mobile nog... Dan PM ik je even mijn adres!
pi_74287782
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:59 schreef Ssserpente het volgende:
Daarom juist!
aaaah zelfbescherming!

gij wijze vrouw

Amélie ligt tegenwoordig in haar wipstoeltje heel gefascineerd naar de beestjes te kijken aan de stang erboven en af en toe mept ze er per ongeluk eentje maar als ie dan beweegt schrikt ze hahaha zo drollig
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 november 2009 @ 20:03:33 #66
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74287902
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:56 schreef huuphuup het volgende:
ghehe ik staar dus ook
volgens mij vindt ze het eng maar ik zie vooralsnog niets bruins. Dat van 6 maanden hoor en lees ik wel vaker, maar ik had om een of andere reden het idee dat bruine ogen eerder al wel zichtbaar werden
en ik heb nu groene ogen maar tot mn tweede ongeveer had ik blauwe ogen gek is dat.

Ssserpente dat zie je verkeerd
je hebt al-tijd iets nodig van Ikea. Echt waar
of ben ik de enige die met tassen vol thuis komt als ze voor een gloeilamp heen gaat?
Ikea heeft ook leuk houten speelgoed En je hebt altijd wel iets nodig ja

Pas bij 2 jaar verandering van kleur Huup?? En ik zei ook tegen mezelf; als ze bruin zouden worden had het ik het heus wel al gezien. Maarja, moet dus nog tot 2 jaar wachten
  zondag 1 november 2009 @ 20:06:04 #67
114177 Diaan73
pi_74288027
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:51 schreef Grasjes het volgende:

[..]

Volgens mij komt de definitieve oogkleur bij een maand of 6? Man heeft bruine ogen (en die zijn dominant volgens mij) en ik blauwe. Isis heeft nog steeds blauwe ogen. Heb maandenlang gestaard of ik al een tikkie bruin zag
VOlgens mij pas bij 9 maanden... Hier heeft man ook bruine ogen, ik blauwgrijs en Lennon lijkt groenachtige ogen te hebben, zeker geen blauw of bruin. Al lijkt het wel iets meer naar bruin toe te gaan.

Huup, ik heb voor Lennon zo'n ringending gekocht, vond ie geweldig... misschien is het ook iets voor Amélie.
Make love, not war ☮
pi_74288479
Hier ook de vraag of de ogen nog verkleuren, maar vooralsnog blijven ze grijsblauw. En ik was overtuigd van een bruinoogje. Maar ik hoor vaak dat het een jaar kan duren...

En wat hier echt een succes is is Clipclop, te koop bij oa Prenatal:

Superleuk! En makkelijk mee te nemen.
Van het ding wat Poppedein postte hebben we ook een variant maar daar doet hij nu nog niets mee, en hij is al 4m3w!
  zondag 1 november 2009 @ 20:28:42 #69
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74289237
Wat een stoer rammelding!

Oogkleur kan tot 18 mnd wijzigen, maar meestal is het met 12 mnd wel vast.
pi_74289684
Huup dat ding wat Oeke zegt, lijkt me een goede.
Oh ik zie nu dat het topic opgedeeld is.
pi_74289862
Huup, als je dan toch naar ikea gaat Ze hebben daar zo´n leuk stoffen boekje, met een regenboog op de vorokant en een zonnetje wat erachter vandaan kan komen. Dat vind Graeme nu echt super leuk, omdat het open kan, (soort van) bladeren en dan die dingetjes die los kunnen bungelen uit het boekje. Altijd dikke pret.
En verder is hij ook gek op zijn difrax knisper zon. Die knispert veel beter dan die uil van de hema, en heeft allemaal lintjes (dat zijn de stralen) die ook leuk zijn om aan te lebberen. Verder hebben we zo´n prenataldraakje aan een klem die aan de kinderwagen hangt, die je naar beneden kan trekken en dan bibbert ie naar boven. Das ook leuk.

En verder wou ik even kwijt dat ik zoooo verlieft ben op mijn mannetje! Hij is zo vrolijk, en soms als ie me ziet, doet ie echt zo´n kreetje van blijdschap, zo cute!
En vandaag hebben we de hele dag (ja in de regen) in Blijdorp rondgelopen, en zat hij bij mij in de doek. En hij is de hele dag gewoon zo lief geweest. Lekker liggen slapen, en ook gewoon rondgekeken naar alles en iedereen, helemaal niet gehuild. Zo knap vind ik dat dan, dat hij dat gewoon een hele dag zo volhoudt!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74290043
Wat lief Tessie! leuk zijn die kreetjes van blijdschap he? Of opveren in zijn bedje als hij je ziet.

En een stoffen boekje is hier ook een hit. En ik heb net een bal gekocht maar dat is vooral leuk als papa of mama ermee jongleren.
pi_74290133
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:14 schreef oeke het volgende:
Hier ook de vraag of de ogen nog verkleuren, maar vooralsnog blijven ze grijsblauw. En ik was overtuigd van een bruinoogje. Maar ik hoor vaak dat het een jaar kan duren...

En wat hier echt een succes is is Clipclop, te koop bij oa Prenatal:
[ afbeelding ]
Superleuk! En makkelijk mee te nemen.
Van het ding wat Poppedein postte hebben we ook een variant maar daar doet hij nu nog niets mee, en hij is al 4m3w!
oh die is leuk zeg!

dat knisperzonnetje klinkt ook wel goed! Ik zoek 1 wat groter kado en 1 kleinigheidje. Ik heb namelijk geen flauw idee wat de andere kindjes krijgen dus ik wil het niet te gek maken

Tessie wat klink je verliefd heerlijk he?!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74290394
Wst een leuk ding Oeke!
Tessie, klinkt als een heerlijk dagje ondanks de regen.

Huup, Tess vind deze rammelaar geweldig. De ring is niet dik dus ze kan m goed beetpakken. Er zit een rammeltje in de kop.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74290853
Ja ik vind het ook eigenlijk gewoon zo één groot wonder. Dat dat mooie, lieve mannetje gewoon ons kindje is, dat wij dat samen hebben gemaakt en dat hij 9 maanden lang in mijn buik is gegroeid en nu hier is. En ik ben gewoon de hele tijd zo trots op hem en word zo blij van hem.
Die kreetjes van blijdschap zijn zo geweldig ja he En idd, ´s ochtends als ik hem uit bed ga halen dan issie helemaal blij. Als ik hem dan optil, dan kruipt ie zo dicht tegen me aan

Oh ja, ik ging eigenlijk nog wat posten over dat speelgoed.
Als je wat groters wil ook, dan is misschien zo´n eh heet dat babygym? Waar ze dan onder kan liggen, die je boven een speelkleedje ofzo kan leggen en dat ze dan tegen die hangdingetjes aan kan meppen zeg maar.... eh.. weet je wat ik bedoel?
  zondag 1 november 2009 @ 20:58:22 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74291039
Ik zat net toevallig wat foto's van Nienke te bekijken (om te kijken wanneer haar ogen verkleurden).. Volgens mij is ze met bruine ogen geboren
Ze zeggen dat dat niet kan, maar de eerste foto waarop haar ogen goed te zien zijn (7 dagen oud) zijn ze echt bruin (Ik kan me ook echt niet herinneren dat ze iets anders dan bruin geweest zijn.. het viel ons allemaal op dat ze van die donkere ogen had).

Maar tot wanneer dat kan.. Ik dacht altijd dat ze rond een jaar hun definitieve kleur hadden.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_74291066
oh nee met groters bedoelde ik eigk al zo'n rammelaar of blokkenstoof of stapeltoren ofzo. hahaha klinkt gierig he? maar dat vind ik groot zat voorlopig.
Ik weet nmlk dat ze nog veel meer krijgt met sint en kerst dus ik voel zelf niet heel erg de drang om idiote dingen aan te schaffen. Gewoon zoiets als dat rammelbeest van oeke en/of die toren van poppedein ofzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74291196
Jéétje Huup, wat ben jij gierig ja
Nee hoor, ik had het verkeerd begrepen dan, ik dacht dat je bedoelde ja leuk, maar ik wil wat groters juist
pi_74293148
Ik moest ook iets voor Sint opgeven voor het werk, maar ik heb gekozen voor duplo. Duurt nog eeuwen voor ie daar iets mee kan, maar ik heb al zoveel babyspul. Hier is de mobiel met muziekje van Tiny Love een grote hit. En we hebben een speeltje dat aan de kinderwagen kan en aan de cosi, kan je aan trekken en dan beweegt het zelf weer naar boven. Is met klem en je kan em overal aan klemmen, werkt ook goed.
En dat over die ogen, ik was ook benieuwd, hier nu nog blauw, maar ik ben groen en man is blauw, dus we zijn erg benieuwd. Nog maar 8 maanden wachten dus...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_74293534
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:27 schreef mefke79 het volgende:
En dat over die ogen, ik was ook benieuwd, hier nu nog blauw, maar ik ben groen en man is blauw, dus we zijn erg benieuwd. Nog maar 8 maanden wachten dus...
Dan kunnen ze sowieso in geen geval bruin worden.
pi_74294986
Zo ik loop echt dramatisch achter hier, teruglezen is niet meer echt te doen en ik zie dat het topic qua leeftijd ook in twee gesplitst is! En morgen moet ik weer werken dus dan gaat bijlezen ook even niet lukken helaas.

Gewoon maar even een voor alle kindjes dan, omdat ze zo lief zijn

Oeh Sint en Kerst cadeautjes, ik moet me zó enorm inhouden, maar ik heb tot nu toe van die stapelbekertjes en een klein kartonboekje gekocht voor Timo. Ik ben benieuwd of hij het tegen die tijd zelf goed vast kan houden, het papier er af scheuren zal nog wel wat lastig zijn lijkt me? Of weet iemand vanaf hoe oud een baby dat ongeveer zou kunnen? Ik heb er echt zo'n zin in
pi_74295247
Ik heb gister voor het eerst en boekje met Ko gelezen. Hij sloeg op de pagina's en ik wees dingen aan en kletste erbij. Het was zo heerlijk knus.
pi_74295317
Oh wat lijkt me dat leuk Oeks! Ik lees wel voor aan Lotte, maar die heeft er nog niks aan eigenlijk Maar als je kindje meedoet...
Lotte!
Noah!
pi_74295575
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:56 schreef oeke het volgende:
Ik heb gister voor het eerst en boekje met Ko gelezen. Hij sloeg op de pagina's en ik wees dingen aan en kletste erbij. Het was zo heerlijk knus.
Leuk oeke!
Tess begint te stralen als ik voor haar zing.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74295989
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:01 schreef Vicky het volgende:

[..]

Leuk oeke!
Tess begint te stralen als ik voor haar zing.
Timo vindt het ook geweldig als ik voor hem zing Zó lief is dat, die grote lach

Oeke wat leuk! Welk boekje heb je gelezen? Ik ben nog opzoek naar leuke boekjes, heb er al wel een paar, maar nog niet genoeg naar mijn zin
pi_74297164
Dat zingen doe ik ook en gekke dansjes Hihi

Ik las voor 'Waar is Rintje' over een hondje dat verdwaald is in een warenhuis. Met heel veel kijkplaatjes. De boeken met weinig tekst en heel veel kijkplaatjes vind ik het leukst. Mijn neefje heeft een paar van die geweldige boeken. Ik ga eens zoeken of ik ze kan vinden.

Wat ik trouwens ook heel leuk vind is dat Ko het zo leuk vind om te zitten, hij wil niet meer liggen maar zitten, op schoot aan tafel en dan met glimmende oogjes aan de tafel voelen.
pi_74297694
Gevonden: de boeken van Tje Thong King vind ik echt geweldig. En dan vooral 'Waar is de taart' of 'Picknick met de taart'.
Die zet ik op mijn sint lijstje!
pi_74305370
och dat lijkt me ook zo'n heerlijke tijd Oeke, zittend op je schoot de wereld van de boekjes ontdekken! Lijkt me geweldig om te zien hoe je kindje reageert!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 november 2009 @ 07:07:25 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74305402
ik lees straks of vanavond wel bij (na het ziekenhuis etc) even een EGO post..

ik werd net wakker doordat Jan rechtop in zijn bedje STOND!!! vrolijk lachend naar mij te kijken... met slaapzak en al ik ben gelijk klaarwakker
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_74305499
Jan staat gewoon al En dan ook maar meteen met slaapzak! Goed zeg!

Zie nu pas dat het topic gesplitst is. Ene kant jammer, maar ook wel handig.

Gisteren ging het weer ietsje beter met Esmee. Mooi gezegde trouwens Huup! Zo moeten we het ook maar gewoon bekijken.

's Avonds ging mijn vriend oefenen met zijn band en mijn schoonouders zijn toen langer gebleven zodat ik niet de hele avond alleen was. Ze schrokken volgens mij best wel van Esmee want ze huilde en gilde weer vanaf een uur of zes tot tien. Je merkt dan echt dat het medicijn uitgewerkt is en dat ze weer zuur gaat opgeven. Ze ruikt zelf dan ook echt zurig. Nou ja hopelijk gaat het vandaag gewoon weer wat beter!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 2 november 2009 @ 07:42:52 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_74305551
oh dat zie ik ook nu pas siemie ik had de OUD index niet ververst toen ik op dit topic klikte ... dan verhuis ik wel

sterkte met esmme stiemie

ik ga nu eerst eens lezen wat er allemaal gebeurd is
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_74305922
Wat heerlijk Tessie, dat 't zo leuk was in de dierentuin en dat je mannetje zo blij van je wordt! Dat lijkt me wel heel bijzonder hoor, als je kindje echt op die manier op je gaat reageren.

Huup, ik ben ook zo benieuwd wat voor kleur de ogen van Isabeau gaan krijgen. Zit nu al de hele tijd naar spoortjes bruin te speuren, maar da's met 3 weken wat al te vroeg vrees ik Zou je het leuk vinden als Amélie bruine ogen krijgt, of maakt het je niet uit?

Waar ik overigens niet goed van wordt is de opmerking: "Oh dat haar valt nog wel uit hoor en dan wordt ze net zo blond als jij" Dat hoeft toch helemaal niet? D'r vader is hartstikke donker! En ja, zijn andere drie kinderen zijn blond, maar die hebben een andere moeder.
pi_74305934
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nog wat anders trouwens, mama's van bruinogige kindjes, wanneer kregen jullie kindjes bruine ogen? Was dat vrij snel al? Mijn moeder en oma zijn er van overtuigd dat Amélie's ogen niet meer bruin worden maar mn schoonmoeder denkt van wel, ik ben gewoon nieuwsgierig vooralsnog zijn ze nog steeds blauwig/leigrijs achtig.
Seb heeft altijd bruine ogen gehad dus. eerst heeeeel donker bijna zwart, nu kun je zijn pupillen wel weer zien en is het gewoon bruin.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74305962
Mag Isabeau Karin (12-10-2009) overigens in de openingspost?
pi_74305992
Oeke, gezellig samen lezen

Stiemie, wel fijn dat Esmee blijkbaar baat heeft bij het medicijn, maar het lijkt me wel heel naar als je ziet dat ze zoveel last heeft

Iris vind zingen ook wel geslaagd volgens mij, ze moet er vaak om lachen . En ze is een vroege vogel
Oogkleur lijkt nog blauwig hier, maar ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, we zullen zien.
pi_74306370
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:55 schreef Poppedein het volgende:

[ afbeelding ]

toch even hier neuzen
mocht je poppetje de toren niets aan vinden.. mag ik dan het gele balletje van je overnemen ? (ze speelt niet met de vormen maar vanaf de geboorte is ze stapelverliefd op die bal, nu wil ik dus een reserve alleen moet ik dan een compleet nieuwe toren kopen anyway eh nouja ik hoor t wel
pi_74306783
quote:
Op maandag 2 november 2009 08:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Seb heeft altijd bruine ogen gehad dus. eerst heeeeel donker bijna zwart, nu kun je zijn pupillen wel weer zien en is het gewoon bruin.
mijn lief heeft dat dus ook gehad, vanaf het begin heeeeel donker en nu zijn ze lichtbruin, soms als het licht er anders op valt dan zijn ze zelfs bruin groenig!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha

en voor wie het vroeg, het maakt me echt niet uit of haar ogen nou wel of niet bruin worden, ik ben gewoon benieuwd maar ik vind het nu wel een gek idee, omdat ik haar zo met blauwe ogen gewend ben nu. Maar goed, dat gaat ook niet in 1 nacht natuurlijk die kleurverandering

Stiemie fijn dat Esmee weer een stapje vooruit gegaan is! Zie je, ze gaat op reis die kleine meid van jullie!

Ooooh Oeke wat klinkt dat geweldig! We hebben hier zo ontzettend veel voorleesboekjes staan, ik kan echt niet wachten

En Chan ik moest zo om je lachen ik heb hier ook zoiets, in het durp hier zit een professionele danswinkel. Veel te duur uiteraard maar ik kan niet wachten tot mn kleine meisje misschien wel op ballet zit en ze daar een pakje uit mag zoeken. Alleen dat duurt nog wel heul lang...

Jan staat
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74306830
oh en over dat haar uitvallen. Mja het schijnt te kunnen dat het allemaal uitvalt. Je hoort ook wel eens dat het oplicht zeg maar. Innepin vertelde wel es dat ze ook zo donker was vroeger, maar die is nu niet echt donker meer

Tegen mij werd dat ook gezegd hoor door allerlei mensen. Jaja, wacht maar, dat valt nog wel uit!
Zelfs met een beetje jaloers ondertoontje hahaha
maar tot nu toe is hier niets uitgevallen. Ja uiteraard heeft ze wel zo'n plekje op haar hoofd van het schurken in dr bedje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74307079
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:34 schreef huuphuup het volgende:
oh en over dat haar uitvallen. Mja het schijnt te kunnen dat het allemaal uitvalt. Je hoort ook wel eens dat het oplicht zeg maar. Innepin vertelde wel es dat ze ook zo donker was vroeger, maar die is nu niet echt donker meer

Tegen mij werd dat ook gezegd hoor door allerlei mensen. Jaja, wacht maar, dat valt nog wel uit!
Zelfs met een beetje jaloers ondertoontje hahaha
maar tot nu toe is hier niets uitgevallen. Ja uiteraard heeft ze wel zo'n plekje op haar hoofd van het schurken in dr bedje.
als ze zo'n ontzettende bos heeft hoeft dat helemaal niet hoor, bij elin is helemaal niets uitgevallen ze had wel wat afgeknapte haartjes op de plek waar de meeste baby's dan kaal worden (ligplekken) maar daar zie je amper wat van

en haar oogjes verkleuren nog steeds, het is nu grijs/groen/ met 1 streepje bruin in 1 oog en een zonnetje bruin in t andere dus ik gok op groenbruine oogjes
pi_74307495
Seb had een hele kale plek van het liggen maar dat was ook zo weer weg toen hij eenmaal ging rollen.
Gelukkig want het was geen gezicht, hier is het heel duidelijk te zien

pi_74307985
hahaha kleurdoos, alvast ff dipsen voordat t ding hier überhaupt in huis is... Maar tis goed hoor! Ik hou t in gedachten voor je wijze meisje! Ga zaterdag naar n 2e handsspeelgoedbeurs, zal daar ook ff rondkijken voor je!
pi_74308000
tof, bedankt
pi_74309285
Net met Tess naar de ha geweest. Ze heeft een luchtweginfectie (net als haar zus en vader). Zr schommelt heel erg qua temp, van 36,4 naar 38,3. Wordt woensdag door de ha teruggebeld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74309347
oh wat eng Vicky
beterschap voor je kleine meiske
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 11:17:59 #105
5428 crew  miss_sly
pi_74309481
beterschap voor Tess
en ook voor zus en vader natuurlijk! jij als enige fit, vicky?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74309532
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:27 schreef Kleurdoos het volgende:
tof, bedankt
Had ik het geweten. Een paar weken terug lag hier zo een hoofd in de kringloopwinkel. Voor wel 10 hele centen...
pi_74309565
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:19 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Had ik het geweten. Een paar weken terug lag hier zo een hoofd in de kringloopwinkel. Voor wel 10 hele centen...
argh!
pi_74309753
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:17 schreef miss_sly het volgende:
beterschap voor Tess
en ook voor zus en vader natuurlijk! jij als enige fit, vicky?
Yep, ik als enige redelijk fit..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74310101
Ochjee, beterschap voor je gezin Vicky, dat is niet leuk, alledrie ziek. Sterkte.
pi_74311093
Net met Leander naar cb geweest Hij is gewoon al 70 cm Zelfs na 3 keer meten. Gewicht niet veel aangekomen. Nog steeds bijna 7 kilo. Hij had een mooi rond koppie, zag ze nog maar zelden zei de arts. Verder doet ie het gewoon goed. Tis ook een lekker ding Hij moest bij de tweede prik even heel hard huilen totdat ze ging fietsen met zijn beentjes. Toen moest ie weer lachen. De vrolijkerd
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 2 november 2009 @ 12:22:52 #111
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_74311721
Beterschap Vicky! Vervelend voor die kleine Tess zeg...

MeNicole, wat is Leander al een flinke zeg! Goed hoor!

Joep is vanmorgen weer mee geweest naar de sportschool. Ze kennen ons al goed Ik werd weer uit de les gehaald en toen vroeg 1 vrouw aan een andere "waarom gaat zij?". Zegt die ander "ooow dat is de moeder van Joep" . Ik kan iedere keer ongeveer 30 minuten sporten en dan belt de opvang dat hij niet stil te krijgen is. Maar volgens die mevrouw daar moet ik het gewoon blijven proberen en dan went ie vanzelf... nou ik ben benieuwd.

We kunnen trouwens pas 25-11 bij de ka terrecht voor zijn hoofd. En ik zie net dat ook nog maar 1 week hier mag posten
Niet mieten! Door gieten!
  maandag 2 november 2009 @ 12:34:44 #112
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74312078
quote:

[..]

Huup ik doe altijd de kap van de wandelwagen een stukje naar beneden als ik merk dat Roy zich verveelt in de wandelwagen, en dan kijkt hij op die mannier lekker op zich heen.

En ik heb van die knijpbeesten aan de wandelwagen hangen, zal er zo wel een foto van maken.
daar kan hij aan trekken en dan rolt het terug op zeg maar, en maakt een geluidje (beetje ratelend)

Stieme hoe gaat het met Esmee?
Tess meisje beterschap, net als je zus, je papa.
Mama Vicky wel beter blijven he
  maandag 2 november 2009 @ 13:37:00 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74313913
willen jullie baby's ook zo graag rechtop zitten?
Roy wel, zelfs als hij bij ons zit wurmpt hij zich omhoog tot zit, en geef je hem je 2 vingers pakt hij ze en trekt zichzelf tot zit.
pi_74315525
Vicky, beterschap in de ziekenboeg . Dat ze maar gauw weer opknappen en jij niet ook mee gaat doen.

MeNicole, wat een lang eind! Netjes.

Seilram, mama van Joep . Heb je toch weer een half uurtje gesport!

Bar, hier ook een rechtopzitbaby. En boos dat ze wordt als je haar liggend op je arm legt... De wereld is veel te interessant blijkbaar.
Vanmorgen met peuter en baby in de fietskar op pad geweest . Wel schattig hoe ze dan zo samen in die kar zaten . En toen we weer thuis waren was Iris vertrokken
  maandag 2 november 2009 @ 14:34:18 #115
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74315765
uhuh dat boos worden
pi_74315855
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:53 schreef Chan het volgende:
Zo ik loop echt dramatisch achter hier, teruglezen is niet meer echt te doen en ik zie dat het topic qua leeftijd ook in twee gesplitst is! En morgen moet ik weer werken dus dan gaat bijlezen ook even niet lukken helaas.

Dat probleem heb ik nu ook
Sorry dames. Wel even ook een aan alle kindjes of wie het even nodig heeft.

Over de kleur ogen. Bij Dewi zijn ze nog blauw/grijs maar kon daarstraks in het daglicht al wat bruine spikkels/vlekjes zien. Ik ben benieuwd.

En wij hebben trouwens ook dat trekding die we aan de wagen of cosi klemmen. Een konijntje. Dat is hier ook echt een hit.
Verder speelt ze graag met een stoffen vlinder waar op elke vleugel een activiteit zit zoals een spiegeltje of een knisperbijtje.
De speelboog is favoriet en speeltjes waar lichtjes en geluidjes vandaan komen.
Een paar maanden terug verkochten ze pluchen speelbeestjes die geluiden maken doormiddel van lichte aanraking. Wij hadden de giraffe van Kruidvat. Dat is ook echt een hit. Kan ze ook zelf.
En het snooze doekje pakt ze nu ook zelf sinds kort en wrijft daarmee over haar gezichtje en sabbelt aan de verschillende soorten stofjes aan de zijkanten.

Hier wil Dewi ook het liefst rechtop zitten en ook graag al staan.
Ik probeer het zoveel mogelijk niet te doen, maar dat gaat echt onder luid protest.
pi_74316391
Haai!

Even snel een vraagje tussendeur. De riempjes/gordeltjes van de Maxi Cosi (de Y-vorm, zeg maar) zitten bij Lente niet strak om d'r lijfje. En volgens mij kan ik ze niet aantrekken ook. Hoort dit zo of klopt er iets niet..?
  maandag 2 november 2009 @ 14:56:48 #118
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74316477
onderop ssserpente kun je ze aantrekken
pi_74316509
Ff kijken...
pi_74316529
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:54 schreef Ssserpente het volgende:
Haai!

Even snel een vraagje tussendeur. De riempjes/gordeltjes van de Maxi Cosi (de Y-vorm, zeg maar) zitten bij Lente niet strak om d'r lijfje. En volgens mij kan ik ze niet aantrekken ook. Hoort dit zo of klopt er iets niet..?
Kan je de riempjes ook niet aan de achterkant van de cosi aantrekken?
Ik hab een Graco en daar moet het aan de achterkant versteld worden.
pi_74316588
Verhip! Wat goed! Thanks!
pi_74316609
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:58 schreef Urla het volgende:

[..]

Kan je de riempjes ook niet aan de achterkant van de cosi aantrekken?
Ik hab een Graco en daar moet het aan de achterkant versteld worden.
Dat kan wel, maar dan kun je ze niet vastzetten. Alleen in hoogte verstellen.
pi_74317309
Beterschap voor je gezin Vicky!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74317525
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:13 schreef Vicky het volgende:
Net met Tess naar de ha geweest. Ze heeft een luchtweginfectie (net als haar zus en vader). Zr schommelt heel erg qua temp, van 36,4 naar 38,3. Wordt woensdag door de ha teruggebeld.
Beterschap voor je gezinnetje.
Hopenlijk wordt je niet mee besmet.
pi_74321969
De kraamhulp is klaar met haar werkzaamheden, eindelijk weer opstaan zonder opruimende wervelwind in mijn huis

Mijn god, als man heb je het maar zwaar met die kraamhulpen. 1e keer ook alveel gedoe ermee en met deze weer... op mijn werk ervaren alle mannen het precies zo.
  maandag 2 november 2009 @ 18:07:34 #126
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74322393
Vicky, beterschap! Hier ook een ziek Maxje.... neusje zit dicht en hij huilt veel meer dan anders. (nog) geen koorts. Nog tips?

Bar... herkenbaar!!

Vraagje, ik heb iets gemist geloof ik, maar waar is het topic nu van 0 - 6 maanden??
pi_74324092
quote:
Op maandag 2 november 2009 18:07 schreef mikoxx het volgende:
Vicky, beterschap! Hier ook een ziek Maxje.... neusje zit dicht en hij huilt veel meer dan anders. (nog) geen koorts. Nog tips?

Bar... herkenbaar!!

Vraagje, ik heb iets gemist geloof ik, maar waar is het topic nu van 0 - 6 maanden??
ik heb zo'n neuspeertje en zoutwateroplossing..

Dit topic is voor 0-6 maanden en er is ook een topic van 6-12 maanden..

Tess ligt nu op het speelkleed heel hard te meppen tegen dingen die boven haar hangen. Ze pakt ze ook beet en trekt er heel hard aan.
Van de week gaf ze speeltjes over van links naar recht en weer terug.

En net weer ineens koorts, 38,5...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74324570
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:51 schreef willempjewever het volgende:
De kraamhulp is klaar met haar werkzaamheden, eindelijk weer opstaan zonder opruimende wervelwind in mijn huis

Mijn god, als man heb je het maar zwaar met die kraamhulpen. 1e keer ook alveel gedoe ermee en met deze weer... op mijn werk ervaren alle mannen het precies zo.
oh dat is jammer.

mijn kraamhulp was echt een engel en mijn vriend dacht er net zo over. Sterker nog, hij vond het bijna nog erger om haar te zien gaan dan ik

Vicky wat goed zeg dat Tess dat al kan! Ik kan niet wachten tot mijn dame ook echt zo gaat reageren op haar omgeving
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74324655
Mijn man vroeg of we onze kraamhulp niet voor altijd in konden huren. En of ze de tuin ook kon doen
pi_74324720
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:24 schreef Estrys het volgende:
Mijn man vroeg of we onze kraamhulp niet voor altijd in konden huren. En of ze de tuin ook kon doen
dat zei mijn lief ook

luie pinda's
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74324817
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:26 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat zei mijn lief ook

luie pinda's
vroeg die van mij ook..
en dat is niet eens een pinda..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74326592
Mijn man aanbad de 1e kraamhulp ook gezien zij al zijn overhemden had gestreken. Wat trouwens ook helemaal niet in hun takenpakket hoort.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_74326690
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:07 schreef Tinuviel het volgende:
Mijn man aanbad de 1e kraamhulp ook gezien zij al zijn overhemden had gestreken. Wat trouwens ook helemaal niet in hun takenpakket hoort.
werd hier ook gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 2 november 2009 @ 20:15:51 #135
114177 Diaan73
pi_74326956
Vicky beterschap met je kindjes en man Ik blijf hier nog wel een beetje meelezen hoor...

Wij hadden ook een lieverd van een kraamhulp, streek alles maar bracht ook Twan naar school.
Make love, not war ☮
pi_74330562
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:07 schreef Tinuviel het volgende:
Inderdaad, dat hoor jij als vrouw te doen voor je man

Maar al die mannen die het zo tof vonden waren zeker niet thuis toen de kraamhulp er was? Ik snap het niet waarom al die mannen zo enthousiast zijn?
pi_74330671
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Maar al die mannen die het zo tof vonden waren zeker niet thuis toen de kraamhulp er was? Ik snap het niet waarom al die mannen zo enthousiast zijn?
die van mij is de hele week thuisgeweest toen de kraam er was hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74331251
Die van mij was gewoon de hele week thuis toen de kraam er was en van hem had ze gerust langer mogen blijven!

Ze is zelfs een keer met Linde naar de kinderboerderij geweest zodat wij even bij konden slapen na een nacht met erg weinig slaap. Dat vond ik echt zo lief. En Linde was ook echt helemaal gek op haar
pi_74331646
Hmmm komt er weer iemand met minder leuk nieuws (ik kondig het maar even aan ;-)

Ben met Lars naar de osteopaat geweest, en hij heeft het Kiss-syndroom
Met grote dank aan de razendsnelle bevalling

Hij is behandeld voor alle vastzittende plekken (en dat waren er nogal wat) en heeft de hele behandeling gegild en geschreeuwd.
O men wat voelt dat verschrikkelijk

Vooralsnog is hij onrustiger als ervoor, maar er is ook heel wat gebeurd vandaag, dus we wachten maar af. Hopelijk gaat het helpen.
Hij ligt nu even in de kinderwagen te slapen, voor de rest heb ik hem de hele dag bij me gehouden.

Kraamhulpen zijn wel fijn he.....zowiezo dat gepoets in huis, heerlijk!
Mijn kraamhulp stuurde me vandaag nog een berichtje waarin ze aanbood om op Lars te passen zodat ik eens even wat tijd voor mezelf heb. Lief he!
(niet dat ik er gebruik van ga maken hoor, hij kan ook wel naar de oma's)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_74332645
Karin, wat een rotnieuws zeg! Maar nu het beestje een naam heeft, hoop ik echt dat ze 'm met een gerichte behandeling kunnen helpen. Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk moet voelen om je ventje zo te horen schreeuwen. Een knuffel voor jullie allebei!

Ik vond de kraam ook heerlijk. Niet alleen voor het huishouden (N. was een maand vrij en deed het hele huis), maar vooral voor de verzorging van Lente. Ik had nog nooit een luier verschoond.
Maar na vijf dagen had ik dat ook wel onder de knie. Dus de laatste drie dagen heb ik na de lunch gezegd dat ze lekker naar huis kon.
pi_74332856
Jee Karin wat erg zeg voor jullie en natuurlijk ook voor Lars. Merk je al een heel klein beetje verbetering of is hij nog steeds alleen maar aan het bijkomen? Arm ventje En wat voor verdere behandeling krijgt hij nog?

Ik durf er zelf nog niet helemaal op te hopen, maar er is echt elke dag weer een heel klein beetje verbetering te zien bij Esmee! Vanmorgen had ze om 6 uur een fles gekregen, toen heeft ze daarna in de wieg geslapen tot 8.45 ( ) en toen ze werd wakker van een poepluier. Daarna rond 9 uur gedronken en weer in de wieg geslapen tot 11 uur ( ) en toen nog gewoon even lekker in de box gelegen tot ze trek kreeg. Vervolgens om 13 uur weer in bed gelegd en geslapen tot 16 uur ( ) Wakker gebleven tot mijn vriend om 17.00 thuis was en toen weer naar bed. Dat laatste was echter iets teveel van het goede en toen bleef ze huilen dus eruit gehaald en bij ons gehouden en nu ligt ze vanaf 19 uur ongeveer op mijn vriend te slapen. Al met al een hele verbetering.

Ze is als ze wakker is nu ook veel vrolijker en zit echt beter in haar kleine velletje. Ze lacht steeds meer en maakt van die ontzettend lieve geluidjes En ze kijkt zo mooi naar de beestjes van de mobiel die langskomen als ze in de box ligt.
pi_74333362
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

nee hoor mijn vriend was de hele week thuis.
Hij vond haar onder andere zo geweldig omdat ze een echte vraagbaak was, alle kleine dingetjes over kindjes en dergelijke konden we aan haar vragen, ze had overal tips en truuks voor. En ook dat ze hem echt betrok bij het verzorgen van zn kindje vond ie leuk.
Ze was hier niet zo opruimerig overigens. Ze deed de was en maakte dingen schoon die ze schoon moest maken maar van al onze spullen is ze afgebleven, terwijl het hier toch een behoorlijke bende was de eerste paar dagen

Je moet wel een echte draak hebben getroffen wil je het zo vreselijk hebben gevonden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74333415
Karin, wat zielig voor Lars. Maar wel fijn dat er iets meer duidelijkheid lijkt te zijn. Moeilijk om hem zo verdrietig te zien. Hopelijk slaat de behandeling aan en zit hij gauw lekker in zijn lijf.

Stiemie, wat fijn dat er vooruitgang te merken is! En wat slaapt ze lekker veel. En leuk, zo'n vrolijk kletsend babietje in huis.

Bij ons was de kraam ook heel fijn, maar vond lief het aan het einde van de week wel welletjes. Hij werd ook gek van de vele wassen die ze draaide, er was namelijk geen waslijn meer vrij, maar wel een was in de trommel.

Tjee, kijk ik net in de OP zie ik dat Ko al bijna bovenaan staat! Mijn babietje word zo snel groot.

[ Bericht 1% gewijzigd door oeke op 02-11-2009 23:22:20 ]
pi_74333463
Ach wat fijn Stiemie! Het klinkt alsof Esmee eindelijk wat beter in dr velletje gaat zitten. Heel fijn voor jullie!

Lars is vandaag nog wel van slag. Na de behandeling keek hij echt zo uit alsof hij zich afvroeg waarom hij in vredesnaam op de wereld is gekomen, in de buik was het veel leuker allemaal.
Vanmiddag heeft hij een poosje geslapen, maar ook nog wel hard en zielig gehuild. De rest van de dag heb ik hem maar lekker bij me gehouden. Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan.
Ik moest deze week even aankijken, behalve als ik het niet vertrouw moest ik gewoon bellen. Ik bel morgen zowiezo nog even, ik ben vergeten te vragen of ik hem nog gewoon op de normale manier mag oppakken, ik wil zijn nekje natuurlijk zo min mogelijk belasten.
Volgende week moet ik de osteopaat weer bellen om te doorspreken hoe het gaat, en het vervolg te bepalen.
  maandag 2 november 2009 @ 22:41:14 #145
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74334010
Karin, ik hoop dat de osteopathische behandelingen Lars gaan helpen. Hoe vervelend het ook is, misschien is het ook fijn dat er nu een labeltje aan hangt?

Stiemie, fijn dat jij al verbetering ziet bij Linde. En wat goed om te lezen dat ze door het beter slapen ook weer lekkerder in dr velleke zit. Goed zo!

Wij hebben hier een kleine doorbraak qua slapen. Voorheen moest ik Thomas altijd bij mij (of bij V natuurlijk) op schoot in slaap laten vallen, en dan pas weg leggen als hij ECHT goed diep in slaap was, anders was het huilen. En bijna van de ene op de andere dag kan hij gewoon zelf in slaap komen. Nu krijgt hij om 8 uur nog een voeding, dan gaan we naar boven om zijn pyjamatje en slaapzakje aan te doen en dan krijgt hij op bed nog zijn 'toetje', en daarna gaat hij gewoon lekker braaf in zijn eigen bedje slapen. Het is een wondertje!
En hij maakt dan ook meteen een flinke ruk, en komt ergens tussen 2 en 3 voor de volgende voeding. Niet slecht!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74334094
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars is vandaag nog wel van slag. Na de behandeling keek hij echt zo uit alsof hij zich afvroeg waarom hij in vredesnaam op de wereld is gekomen, in de buik was het veel leuker allemaal.
Wat zielig.
pi_74334613
Karin, vraag ook even, als je die man belt, of je Lars nog wel in de doek mag dragen

Wat ontzettend sneu voor hem en jullie
pi_74334855
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:55 schreef mrien het volgende:
Karin, vraag ook even, als je die man belt, of je Lars nog wel in de doek mag dragen

Wat ontzettend sneu voor hem en jullie
Ik zal het vragen. Ik neem aan dat dat wel mag, inbakeren mag ook

Klein vriendje ligt al vanaf half 8 te knorren.....zometeen maar eens wakker maken voor een borrel, en dan gaan we lekker slapen (hoop ik)
  maandag 2 november 2009 @ 23:11:31 #149
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74335145
Karin en Lars kan me wel voorstellen dat het ondanks dat het niet leuk is, het wel fijn is dat het nu bekend is waardoor het komt.
succes en sterkte met verdere behandelingen.
pi_74335671
We gaan trouwens ook nog wel door met de Pepti voeding voorlopig, op aanraden van de wvk.
Woensdag zou Lars zijn eerste prikken krijgen, maar ik denk dat we dat maar even uitstellen. Manneke heeft de afgelopen weken genoeg voor zijn kiezen gehad. Kan ook nog even wachten dan.

Qua kadootjes voor Sint, Lars krijgt in ieder geval zo'n speelgoedtv, waar je aan draait en er muziek uit komt en een plaatje dat beweegt.
Ook leuk, boekje van Woezel en Pip, zitten leuke cd'tjes bij, heb er hier eentje met een cd'tje voor baby's. Rustgevend en lief!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')