abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74281451
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:38 schreef Poppedein het volgende:
Vicky... Ik vind JUIST jouw opgewekte opmerkingen over Tess zo ontzettend opvallen, kreten als bij meisje, pretletter en je mooie jurkenmeisje laat jij juist regelmatig voorbij komen!! en die lees ik juist elke keer met bewondering voor het feit dat jullie ook gewoon heerlijk van dat soort momentjes weten te genieten, terwijl t jullie gezinnetje nu even niet altijd even makkelijk gemaakt wordt op t moment!!
Ook waar!
  zondag 1 november 2009 @ 16:42:48 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74281507
Ik lees ze ook wel hoor VIcky, maar voor mijn gevoel vaker ergens anders dan hier. Maar dat kan ik ook mis hebben.
Maar idd, het was gewoon een voorbeeld, helemaal niks persoonlijks, ik weet alleen van jou heel zeker dat ik idd vrijwel net zo vaak het woord pretletter of lachebekkie tegen kom als dat je post dat het even minder gaat.
Maar mss is dat dan wel precies de ervaring die miss_sly ook heeft, die posts lees men niet, of ziet men niet of men reageert er niet op zeg maar.

Nou ja goed, er is weer eens uitgesproken hoe of wat, ik denk dat we nu toch wel gewoon verder kunnen waar we gebleven waren? Met in het achterhoofd mss een paar dingen die we hier en daar gelezen hebben in de discussie?
pi_74281605
Aaaah Lotte wat een bekend dekentje Linda wat heerlijk dat ze ligt te slapen zo

en Stiemie ook al zo fijn dat Esmee het vandaag zo goed doet
om dr even een cheesy chinees gezegde tegenaan te slingeren "een reis van 1000 mijl moet beginnen met 1 stap" Het begin is er, en ook als het af en toe een klein stapje achteruit gaat, het beginnetje is er dus het komt echt!

Niels mooi ventje welkom hier met je mama! Gaat het allemaal goed Twinkly?

Ko oh Oeke ik moest hardop lachen, ik kan me echt nu al helemaal voorstellen hoe dat stukje spekkoek van mij straks ook zo tussen de spijlen van de box klem zit ofzo ten onder gegaan aan mama's slagroom
Wat lief dat ie zo in je kroop

En over klagen of niet klagen. Tsja, er wordt minder gereageerd op positieve posts, dat klopt wel. In het Z&G topic werd eigenlijk best veel geklaagd en hier ook wel wat. Ik probeer zelf positief te blijven, maar ik moet ook zeggen dat het mij wel erg makkelijk gemaakt wordt, zowel qua zwangerschap als qua baby heb ik weinig te klagen. Dus mja, als er soms wel eens iets negatiefs tussendoor schiet, dan is de kans groot dat het niet eens zo bedoelt is van mij uit ik heb een slecht gevoel voor humor
En over minder posten, ik post niet per se minder, maar ik heb eigenlijk gewoon niet zo bijzonder veel te melden. Ik ben ontzettend gelukkig met mijn gezinnetje, mn meiske doet het enorm goed en ik ben zo verschrikkelijk trots op haar. Maar weet je, ergens voelt het een beetje gemeen om dat iedere keer te gaan posten, gemeen naar moeders die het op dit moment minder makkelijk hebben. Ik weet dat het vast niet zo opgevat wordt door die moeders maar het is zo'n onderbuikgevoel I guess.

Ssserpente, heb je mn tip nog gezien van die Ikea mobile? Of vind je die lellik? dat kan natuurlijk ook nog
die is goedkoop (tientje) leuk voor zo'n kleintje maar hij maakt geen herrie verder ofzo.
Ik dacht in het begin dus echt dat Amélie nog maar weinig aan zo'n mobile zou hebben, dat ze nog niet zo ver kon kijken enzo, maar ik merkte dat ze zich steeds meer begon te vervelen in de box, eerder mopperen enzo zeg maar. Toen ik die mobile erboven hing begon ze er gelijk naar te lachen en standje beweeg en met muziek is helemaal dikke pret. Groot succes hier die mobile!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74281643
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:38 schreef Poppedein het volgende:
Vicky... Ik vind JUIST jouw opgewekte opmerkingen over Tess zo ontzettend opvallen, kreten als bij meisje, pretletter en je mooie jurkenmeisje laat jij juist regelmatig voorbij komen!! en die lees ik juist elke keer met bewondering voor het feit dat jullie ook gewoon heerlijk van dat soort momentjes weten te genieten, terwijl t jullie gezinnetje nu even niet altijd even makkelijk gemaakt wordt op t moment!!
haa daar ben je!
ik moest gister nog aan je denken.

Hoe is t met jou en je mooie dame? Was ze idd zoveel gegroeid als je gedacht had? En ben je de spruw voorgeweest?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 november 2009 @ 16:47:11 #30
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_74281652
Hier is het ook niet altijd koek en ei, maar meestal is het na een borst of twee wel weer goed.
We hebben een loopkarretje voor Annicka gekocht en ze vermaakt zich er best mee. Ze loopt er alleen niet mee...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 1 november 2009 @ 16:50:36 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74281769
Dat zat ik me net op de fiets ook te bedenken Huup, ik ben sowieso niet iemand die snel klaagt of het ergens meldt, maar dat is op zich ook wel makkelijk heb want ik heb simpelweg heel weinig om over te klagen bij wijze van spreken.

Oscar is nu (weer) superverkouden en soms 's nachts blijft hij half in het snot en slijm en gekokhals en ik heb dus al een nacht of 4 zeer slecht geslapen omdat ik om de haverklap wakker wordt van de geluidjes (iemand zei toch exorcist van de week? ) en als hij dan weer stil is vind ik dat weer eng en dus ga ik weer kijken etc. etc. Hoe maak je jezelf gek in 10 lessen.
Maar gelukkig blijft hij zijn eigen vrolijke zelf en lacht hij breeduit als ik bij hem kom dus klagen doe ik nog steeds niet.
pi_74281839
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:45 schreef huuphuup het volgende:
Aaaah Lotte wat een bekend dekentje Linda wat heerlijk dat ze ligt te slapen zo
Maar bij jou staat er geen Lotte op de andere kant, en op onze wel En wat een mooi gezegde zeg
Lotte!
Noah!
pi_74282149
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:46 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haa daar ben je!
ik moest gister nog aan je denken.

Hoe is t met jou en je mooie dame? Was ze idd zoveel gegroeid als je gedacht had? En ben je de spruw voorgeweest?

Lief!

Tis goed met t meiske ( ook met dit meiske hoor ) En ze was inderdaad 340 grag gegroeid in een week inhaalslagje, hoezee! Spruw zijn we helaas niet helemaal voorgeweest, maar t verdwijnt dit keer wel sneller dan vorige keer. Nu alleen even echt goed flink door behandelen! Ben er inmiddels achter dat t voor Lena t best werkt als ik haar eerst 60cc afgekolfde melk met johannesbroodpitmeel geef en daarna 1 borst ipv 2. Maar dat betekent vor mij dus fles geven, borst geven en andere borst kolven, dus kost helaas best wat tijd! Ik merk alleen dat ik daar helemaal geen moeite mee heb omdat het werkt en ik een eindpunt in mn hoofd heb...nu geniet ik er gewoon even extra van dat ik haar nog aan de borst heb, want dat is uiteindelijk toch gewoon heel fijn, ook al loopt t niet zo makkelijk als ik gewenst had!

Ik heb zoooo gelachen om Amélietje die aangevallen werd door je toeschietreflex..dat is ook zo'n herkenbaar beeld hier
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74282998
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:52 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Maar bij jou staat er geen Lotte op de andere kant, en op onze wel En wat een mooi gezegde zeg
dat wil ik ook! Okay, geen Lotte erin, dat zou raar zijn maar Amélie erin. Heb je een foto van hoe het gedaan is? Misschien krijg ik mn moeder zo gek dat ze dr borduurskills weer afstoft.

Poppedein fijn te horen dat je meisje inderdaad zo goed gegroeid was ik vond echt dat ze een beetje bollere wangetjes begon te krijgen. En wat een ontzettend mooi poppetje zeg op die ene foto
Balen van de spruw, maar het klinkt wel weer prettig dat jullie een systeem hebben gevonden nu voor dat gehannes met dat jbpm. Lekker van genieten idd!
En ja die tsr's ik had haar gister toevallig per ongeluk in haar neusje gespoten hahaha en toen moest ik denken aan die tip van Davinia. Ze heeft geen last van dr neus gehad vanacht dus het werkte wel
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74283405
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat wil ik ook! Okay, geen Lotte erin, dat zou raar zijn maar Amélie erin. Heb je een foto van hoe het gedaan is? Misschien krijg ik mn moeder zo gek dat ze dr borduurskills weer afstoft.

Mn tante heeft uit vilt in de zelfde kleur rood als de achterkant de letters geknipt en ze met textiellijm opgeplakt.

Lotte!
Noah!
pi_74283487
oh ik heb trouwens even een vraag aan de mama's van wat oudere baby's... welk stuk speelgoed was bij jullie nou echt een hit vanaf 3 a 4 maanden ongeveer?

We gaan hier met de buren enzo aan Sint doen, eigenlijk vind ik het een beetje onzin voor zo'n kleintje, maar de buurkindjes geloven nu eenmaal dus het zou gek zijn als Amélie niets kreeg zeg maar. Maar nu willen we dus wel iets kleins van speelgoed ofzo erin doen maar ik wil het liefst iets waar ze min of meer gelijk iets aan heeft. Iemand enig idee? Rammelaars hebben we al, mobile's ook, voorleesboekjes ook en ik heb serieus zonder overdrijven 30 badeendjes. (4 keer hetzelfde setje gekregen )
ik weet gewoon echt niet wat leuk is voor een kindje van 4 maanden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74283510
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:43 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Mn tante heeft uit vilt in de zelfde kleur rood als de achterkant de letters geknipt en ze met textiellijm opgeplakt.

[ afbeelding ]
leuk geworden zo!

ik ga es nadenken over iets knutseligs hier
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74283758
Huups, ik "moest" ook een cadeautje uitzoeken voor t sintfeest op liefs werk, waar ze ook graag wilden dat Lena kwam... heb om diezelfde reden voor dat ding hieronder gekozen:

Stond op de intertoys site in ieder geval als 0-6 maand speeldgoed aangegeven.

Verder vind ik alle soorten vormenstoven ook vaak hel erg leuk! als je de blokjes nog niet in t goeie gaatje kunt krijgen kun je er wel leuk mee tegen elkaar aan meppen of gooien
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74284415
Huup, ik heb laatst voor mijn zoontje van 3,5 maand een soort van activity-knuffel gekocht. Een knuffel met allerlei dingetjes eraan, zoals een spiegeltje, plastic ringetjes enz.

Zoiets

Dat hangt bij ons aan de baby-gym of geef ik in zijn handen op het wipstoeltje en dat vindt hij heel leuk!
Ik had er een bij het kruidvat gekocht voor iets van 6 euro, maar ik weet niet of ze ze nog hebben.
  zondag 1 november 2009 @ 18:24:12 #40
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74284541
Ik wil nog wel even kwijt dat alle posts met liefde en aandacht worden gelezen. Ook al reageer ik er meestal niet op, ik vind het wel leuk (leuk is misschien een fout woord in deze context, ik bedoel niet alleen de happy-de-peppy posts) om te lezen hoe het met de andere kindjes gaat. En ik haal er ook echt wel dingen uit waar ik wat aan heb voor Thomas, of alleen al het idee 'hehe, het gaat bij anderen ook niet altijd van een leien dakje' of juist ook 'hehe, het is niet overal kommer en kwel, bij die-en-die gaat het heel goed' of 'kijk die-en-die is er ook overheen gekomen/heeft ook een oplossing gevonden voor *insert probleem* dus dat moet dat hier ook kunnen'. Al is het alleen maar het idee van ze groeien er weer overheen zoals bijvoorbeeld bij de darmkrampjes. Fijn om te weten als je alles al geprobeerd hebt en niks lijkt te helpen.

Ik heb echt zwaar respect voor mensen als Vicky die het zo moeilijk hebben met een huilbaby. Ook omdat je duidelijk proeft uit je posts dat je kracht en plezier haalt uit de leuke dingen van Tess. Das mooi man!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74284643
Huup hier is de kegelset van sesamstraat echt een groot succes! Nu is het nog een beetje kijken, aanraken en omgooien maar als ze wat groter is kan ze dus ook met de bal er naar gooien!
pi_74284665
Wat lief die Lotte en het dekentje ook!

Huup misschien iets van zachte speelblokken, die je kunt stapelen. Daar kunnen ze lekker op knagen of mee spelen als ze op de buik liggen en als ze kunnen zitten of kruipen is het helemaal pret om de toren om te gooien.

Ons mannetje is hier net in bad geweest en ging helemaal rechtop zitten op het badzitje. Op de rand van het badje zaten ook de badeendjes en hij trok zich er ook helemaal aan op. Ik durf hem nog niet zonder zitje neer te zetten in bad. Hij zit nog niet helemaal stabiel en vooral in bad is het eng omdat het daar nog glibberig is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_74284786
Huup, ik heb ook een activity-knuffel en die is leuk! Een olifantje is het. Z'n slurf kan je oprollen dmv een klittenbandje en als je 'm uitrolt heetie verschillende kleurtjes, met een rammeltje, spiegeltje en piepje erin. Er hangt ook een diertje aan, met knispervleugeltjes en zn staart bestaat uit 4 gekleurde bloemetjes. Lotte kijkt er nu alleen maar naar, maar hij lijkt me wel heel leuk voor iets oudere kindjes

Ik zal kijken of ik er een foto van heb Gevonden (naja, deels dan)

[ Bericht 12% gewijzigd door Linda2205 op 01-11-2009 18:37:59 ]
Lotte!
Noah!
  Jubileum moderator zondag 1 november 2009 @ 18:38:25 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74284957
Even een klelne dienstmededeling, dit topic gaat zo gesplitst worden.
We delen de babygroep even doormiddag, op de grens van 6 maanden. Dit omdat we ook wel inzien dat er tussen kleine babietjes en grotere babietjes een groot verschil zit.

Uitleg,commentaar en vragen over de splitsing graag in de modtopic oke?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lois op 01-11-2009 18:46:08 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 1 november 2009 @ 18:41:53 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74285073
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:55 schreef Poppedein het volgende:
Huups, ik "moest" ook een cadeautje uitzoeken voor t sintfeest op liefs werk, waar ze ook graag wilden dat Lena kwam... heb om diezelfde reden voor dat ding hieronder gekozen:

[ afbeelding ]

Stond op de intertoys site in ieder geval als 0-6 maand speeldgoed aangegeven.

Verder vind ik alle soorten vormenstoven ook vaak hel erg leuk! als je de blokjes nog niet in t goeie gaatje kunt krijgen kun je er wel leuk mee tegen elkaar aan meppen of gooien
Dat ding is echt briljant! Heeft eli superlang meegespeeld!
Of anders zo'n stapel ringen, kunnen ze ook heel lang mee. wellicht niet vanaf 3,5 mnd, dan zit je toch meer in de richting van knisperboekjes, maar het is wel heel erg leuk!

Vanwaar trouwens de beslissing om nu opeens wel het babietjestopic te splitsen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74285203
Lois mag Niels ook in de openingspost?
Alles gaat goed met Niels! Hij heeft alleen wat moeite met mijn overproductie aan borstvoeding wat zorgt voor onrustig en lang drinken en veel verslikken, lucht inslikken en boeren tussendoor. Maar we zijn hard bezig daar wat aan te doen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_74285216
Jammer dat het topic gesplitst is, ik snap wel dat er verschil zit tussen de leeftijden, maar het is juist zo handig om als verse moeder ook de adviezen van een wat meer ervaren moeder te kunnen krijgen.
pi_74285291
oh een gesplitst topic

wat jammer
nouja wel begrijpelijk, maar dan ga ik daar maar ook lurken ik vind het juist altijd leuk om ook over de grote baby's te lezen en dan te bedenken van hey, rond die tijd kan ik dit of dat verwachten. En ernaar uitzien dat mn meisje rond die tijd misschien ook al wel loopt!
Maar goed, wat ik zei, het is wel begrijpelijk, het verschil is ook groot.

Superbedankt voor alle tips!
Ik vind dat ding wat Poppedein zegt het leukst, knisperboekjes hebben we al liggen namelijk, en die knuffels lijken me wel heel leuk maar ze heeft ook al een speelkleed waar van alles aanzit en opzit qua spiegeltjes enzo. Hoewel zo'n knuffel natuurlijk wel makkelijk meenemen is als speeltje.
Ik ga eens even goed rondkijken. Het is de bedoeling dat er twee kado's komen namelijk maar we willen het niet te gek maken, er zullen ongetwijfeld ook nog kado's komen van onze families met de feestdagen. en daarna zeuren dat ze nu al zoveel speelgoed heeft enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 1 november 2009 @ 18:48:29 #49
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74285294
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Twinkly het volgende:
Lois mag Niels ook in de openingspost?
Alles gaat goed met Niels! Hij heeft alleen wat moeite met mijn overproductie aan borstvoeding wat zorgt voor onrustig en lang drinken en veel verslikken, lucht inslikken en boeren tussendoor. Maar we zijn hard bezig daar wat aan te doen
Je kan ook na de tsr even afkoppelen, de hardste stroom weg laten lopen (of opvangen) en dan weer aanleggen. is wellicht rustiger voor niels.
maar dat is meer voor het bv-topic
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74285324
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:46 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Jammer dat het topic gesplitst is, ik snap wel dat er verschil zit tussen de leeftijden, maar het is juist zo handig om als verse moeder ook de adviezen van een wat meer ervaren moeder te kunnen krijgen.
Er blijven genoeg moeders over die al meer dan 1 kindje hebben, die kunnen toch ook advies geven?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')