abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74273595
Zie TT.
Ik bedoel dan alles dat je kunt slikken/spuiten/snuiven. Graag ook met een tripreport erbij.

Disclaimer: Ik vind het ook een gewaagd onderwerp, gezien de algemene maatschappelijke afkeur als het gaat om onder invloed rijden. Toch wil ik hier liever geen moraalridderverhalen. Natuurlijk zijn er genoeg FOK!ers die op een of andere manier betrokken zijn geraakt door drugs+ongevalverhalen of die heel graag drugsgebruikers dood willen wensen, maar liever niet hier. Ik heb liever een stel objectieve verhalen dan dat dit topic verzandt in doodsverwensingen over en weer.

Tip: Je kunt ook beginnen met: 'Een vriend van mij....'

Oja TS begint:
Ja, alcohol. maar altijd binnen de wettelijke norm. (Niet echt een warmmaker voor een topic als deze maargoed)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_74273661
Ja, met alcohol toen ik uit me werk kwam.
Heb een paal met verkeersbord midden in de nacht in Rotterdam eruit gereden, doorgereden naar huis.
Daarna nooit meer met alcohol gereden, nog niet met 1 glas bier op, is nu inmiddels 8 jaar geleden ofzo
pi_74273793
Is één biertje op rijden onder invloed? Dan heb ik dat gedaan. Maar ik drink nooit meer dan één biertje als ik weet dat ik nog moet rijden
pi_74273833
Op de fiets een paar keer per maand (soms met foute afloop), in de auto of op de motor nog nooit met een druppel op gereden. Dat ga ik ook zeker zo houden
pi_74273889
Een paar keer met 6 flesjes bier van de kroeg naar huis gereden.
Nooit dronken, wel aangeschoten.

Werk nu als vertegenwoordiger dus dat doen we niet meer .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 1 november 2009 @ 12:51:05 #6
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_74274158
Nee, nooit - ik rij nooit als ik nog moet drinken.

Ik neem zelfs niet eentje - stel dat ik toch met dat ene biertje op een ongeluk veroorzaak, dan zal ik me altijd blijven afvragen of het zonder die ene consumptie ook zou zijn gebeurd en daar heb ik hoegenaamd geen zin in.

(Tenminste, dit gaat alleen over de auto, neem ik aan..? Ik fiets natuurlijk wel als ik uit de kroeg kom.)
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zondag 1 november 2009 @ 12:51:11 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_74274160
na 1 kopje koffie rij je al onder invloed
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_74274170
ja,1 keer...wist de dag erna niet meer hoe ik thuisgekomen was...zodanig geschrokken van mezelf dat het probleem zichzelf opgelost heeft...
  zondag 1 november 2009 @ 12:52:11 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_74274179
Nooit, maximaal één biertje 's avonds of een glas wijn bij het eten en meer niet, wanneer ik moet rijden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 1 november 2009 @ 12:53:05 #10
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_74274201
'Een vriend van mij..''

Rijd weleens onder sos en alcohol. Zowel los als samen.
Wat zal ik er van zeggen, soms intereseren dat soort dingen me gewoon niet.
En als je zorgt dat je niet echt lam bent komt het wel goed.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_74274261
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:53 schreef DoimeN het volgende:
'Een vriend van mij..''

Rijd weleens onder sos en alcohol. Zowel los als samen.
Wat zal ik er van zeggen, soms intereseren dat soort dingen me gewoon niet.
En als je zorgt dat je niet echt lam bent komt het wel goed.
Die komt er wel
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_74274338
Nooit meer dan 1 biertje... en die was in het 1e uur van decibel en reed pas 10 uur later weer naar huis hehe...

Maar goed, ik ben standaard elk weekend zat/aangeschoten op de fiets. En dat ging tot nu toe altijd goed
I'm not the man you think I am!
  zondag 1 november 2009 @ 12:58:32 #13
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_74274344
Ja te vaak met alcohol op achter het stuur, zelfs zo erg dat ik de weg niet eens meer zag. Paar maanden terug tegen de lamp gelopen, dikke boete en nu drink ik niet eens meer 1 biertje als ik weet dat ik nog moet rijden. Ergens ben ik wel blij dat ik een keer gepakt ben, drukt je ff met je neus op de feiten.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_74274368
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:58 schreef Equites het volgende:
Ja te vaak met alcohol op achter het stuur, zelfs zo erg dat ik de weg niet eens meer zag. Paar maanden terug tegen de lamp gelopen, dikke boete en nu drink ik niet eens meer 1 biertje als ik weet dat ik nog moet rijden. Ergens ben ik wel blij dat ik een keer gepakt ben, drukt je ff met je neus op de feiten.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 1 november 2009 @ 13:00:53 #15
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_74274408
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:55 schreef Compomotive155 het volgende:

[..]

Die komt er wel
Wat een baas he, vooral als al lijntjes leggend op de middenconsole een rontonde maakt MET knipperlicht.
--------------------------------------------------------------------------------------------
pi_74274425
Alleen onder invloed van vermoeidheid en emotionele schade, werkt ook niet super op je reactievermogen
  zondag 1 november 2009 @ 13:02:42 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74274448
Ja.. met pillen en poeders, éénmalig, geen goed idee

Alchol doe ik niet aan, dus : nee

Met een blowtje op wat vaker in het verleden, maar dat doen we ook niet meer; je wordt wat ouder en wijzer

En nu ?? strafregels ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74274473
Nee. Nooit. Niks. Als het over auto/brommerrijden gaat dan. Fiets wel.
full stops and exclamation marks
pi_74274790
Nooit meer dan 1 biertje. En dan ook nog minstens een uur er tussen ofzo.
Verder vraag ik mij een beetje af wat het doel van dit topic is.
  zondag 1 november 2009 @ 13:16:44 #20
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_74274847
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
Ja.. met pillen en poeders, éénmalig, geen goed idee

Alchol doe ik niet aan, dus : nee

Met een blowtje op wat vaker in het verleden, maar dat doen we ook niet meer; je wordt wat ouder en wijzer

En nu ?? strafregels ??
Je gaat naar de hel, geen uitzondering mogelijk.

Gelukkig zijn alle leuke mensen daar..
pi_74275050
nee!

hooguit een wijntje op het begin van de avond!
word altijd zowiezo moe van alcohol dus dat is helemaal geen slim plan.
ik denk dat ik dan voor het contactsleutel omdraaien al lekker lig te ronken achter het stuur.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_74275129
Bijna vaste prik, maar goed, ik woon dan ook op Curacao en het is hier "gedoogd". Zo lang je niemand aanrijdt is er niks aan de hand

En als ze je aanhouden wordt er sowieso niet gecontroleerd op alcohol...
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  zondag 1 november 2009 @ 13:26:19 #23
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_74275149
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Alleen onder invloed van vermoeidheid en emotionele schade, werkt ook niet super op je reactievermogen
*stopteken
*agent op raampje klopt
*goedenavond, waar zijn wij mee bezig, heeft u soms liefdesverdriet?

OT: nooit meer dan 1 biertje meerdere uren van tevoren.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  zondag 1 november 2009 @ 13:29:44 #24
182073 invine
blablabla etc.
pi_74275263
Toen ik net mijn rijbewijs had ging het altijd onder het mom van aan het begin van de avond een biertje en de rest van de avond niet meer. Nu is het gewoon helemaal lam en dan lekker op de fiets naar huis, word je ook nog is een stuk nuchterder van!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74275264
Met de auto nooit, op de fiets wel uiteraard.
pi_74275323
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:25 schreef thomaster het volgende:
Bijna vaste prik, maar goed, ik woon dan ook op Curacao en het is hier "gedoogd". Zo lang je niemand aanrijdt is er niks aan de hand

En als ze je aanhouden wordt er sowieso niet gecontroleerd op alcohol...
Same here, alleen niet op Curacao dan. Rij ook meer dan eens onder invloed van drank, en bijna altijd met wiet op. Ik vind wiet totaal geen invloed hebben op mijn rijkunsten, maar alcohol wel uiteraard. Soms krijg ik dan de neiging om hard te gaan rijden, maar gelukkig heb ik altijd m'n verstand nog een klein beetje op de goeie plek zitten waardoor ik dat dan weer niet doe.
pi_74275717
Als ik moet rijden dan drink ik totaal geen alcohol want die 1 of 2 biertjes maakt dan ook niet uit.
De kans dat je er meer dan 2 drinkt is namelijk nogal groot dus dan maar niks.
Audaces fortuna juvat
pi_74277736
Ja. Door omstandigheden waar ik geen invloed op had (de 'bob', die was namelijk niet in dezelfde ruimte als ik, en die was compleet bezopen) en ik was de enige met rijbewijs. Was ergens in frankrijk overigens, geloof me dan is een bergweggetje rijden met een busje ineens een heel stuk minder leuk. Uitermate onprettig gevoel, je ziet dingen wel maar je reacties erop zijn gewoon slecht. Ik drink niet vaak, en meestal ook niet veel, ik acht mezelf direct na het drinken van 2 bier ook niet instaat een auto te besturen, en heb sindsdien ook geen druppel meer gedronken als ik moet rijden.

Jointje roken vind ik veel minder kwalijk, dat is echt niet te vergelijken met alcohol.
  zondag 1 november 2009 @ 14:45:54 #29
182073 invine
blablabla etc.
pi_74277848
Ik vind een joint roken net zo goed onder invloed want je reactie verandert net zo goed (bij de één wat meer dan de ander, maar toch!).

Gewoon niet drinken/blow/snuiven/spuiten als je ga rijden en al helemaal niet als je met andere mensen in de auto zit.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 1 november 2009 @ 14:53:42 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74278068
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:41 schreef Robin__ het volgende:
Ja. Door omstandigheden waar ik geen invloed op had (de 'bob', die was namelijk niet in dezelfde ruimte als ik, en die was compleet bezopen) en ik was de enige met rijbewijs. Was ergens in frankrijk overigens, geloof me dan is een bergweggetje rijden met een busje ineens een heel stuk minder leuk. Uitermate onprettig gevoel, je ziet dingen wel maar je reacties erop zijn gewoon slecht. Ik drink niet vaak, en meestal ook niet veel, ik acht mezelf direct na het drinken van 2 bier ook niet instaat een auto te besturen, en heb sindsdien ook geen druppel meer gedronken als ik moet rijden.

Jointje roken vind ik veel minder kwalijk, dat is echt niet te vergelijken met alcohol.
Nou.. ik blow pas 27 jaar, en heb onder diverse niveau's van stoned een auto bestuurd, en toch is het niet echt geweldig; de scherpte is ervanaf, en je compenseert dat door langzamer te rijden, maar dat doe je zó onbewust dat het gewoon niet goed kan zijn.. ik heb in die tijd nooit een oepsie of een bijna'tje gehad, maar echt lekker is het niet hoor..
En valium is ook niet te vergelijken met alcohol of blowen.. ook maar toestaan dan ??

Ik probeer de 0 optie te houden, óók niet een beetje.. ik zal niet zeggen dat ik 's avonds 100% niet meer rijd als ik 's middags een blow op heb (da's ook niet nuchter dus), maar ik houd er rekening mee, en zal altijd proberen om iemand anders achter het stuur te proppen als dat kan..

Ik moet nog zien hoe dat straks gaat als die kuttest erdoor komt, dan ben je gewoon de lul als je binnen 24 uur voor de test een blow hebt gerookt; té belachelijk, maar ze gaan het doen, let maar op
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74278494
tvp
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 1 november 2009 @ 15:13:29 #32
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_74278734
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:31 schreef Ridocar het volgende:
Tip: Je kunt ook beginnen met: 'Een vriend van mij....'
http://www.gelderlander.n(...)d/article1365170.ece
En hij is nog steeds aan het betalen
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_74279000
Nee, maar wel eens gevolgen (coma, forse handicaps) hiervan gezien.
  zondag 1 november 2009 @ 15:23:18 #34
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74279031
Even vooraf ik doe het niet meer.. en het is ook al lang geleden gelukkig.

Een verlengde vrijdagmiddag borrel. Richting huis gereden en dacht "ik wil nog meer alcohol ". Rij het terrein op bij de lokale super en zie tot mijn verbazing dat het helemaal verlaten is... minuutje om me heen gekeken ( zo erg was het inmiddels al ) en toen dacht ik "oohja het is al laat eigenlijk " dus auto vol in achteruit .. KLABAMMM. staat daar z'n hok waar ze die winkelwagentjes in parkeren. Midden op een leeg parkeerterrein rij ik met me zatte bakkes tegen dat ding. Heel dat hok scheef en deuk in de auto natuurlijk.

Was gelijk nuchter en voelde me echt een randdebiel en ben dus blijven staan tot er iemand naar buiten kwam. Mee naar binnen naar de baas daar. Schadeformulier door hem ingevuld en kopie paspoort. Zit daar te beven als een rietje. Hij zei helemaal niets tijdens het invullen. Toen hij klaar was begon hij ook op mijn achterkant van het schadeformulier te schrijven. Kreeg ik het terug van hem om te ondertekenen. Stond er Nee bij de alcohol vraag, dus ik keek hem aan en hij : "dat was je laatste vrijdag borrel niet ? " en daarna begon hij keihard te lachen.

Weet nog steeds niet waarom hij dat deed en ik kon niets anders uitbrengen anders dan " dank u".
( verzekeringstechnisch weet ik het nu wel hoor, maar denk niet dat hij dat wist op dat moment, werkte toen zelf ook niet bij een verzekeraar )
Opgestaan en weg ( natuurlijk weer met de auto :S ). Had geen alcohol meer nodig...

Daarna ook niet meer gedaan. Was ook niet de fijnste periode van me leven toen.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_74279684
1x gedaan. Keihard gezopen bij een feest en op de terugweg werd ik thuis gebracht. Leek het me een goed idee om zelf een stukje te rijden. Die persoon, ook kogellam, liet het toe. Ik rij 10meter en ik heb de spiegel eraf gereden. Rondje in de buurt gereden en toen maar gaan slapen. God wat schaamde ik me die volgende ochtend. Ik weet dat ik dat nooit meer doe, zelfs niet binnen de wettelijke voorschriften.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_74279807
Nog nooit. Inmiddels 13 jaar in bezit van rijbewijs en rij zo'n 50k per jaar. Te hard rijden wel, maar de twee dingen waar je mij nooit voor zult betrappen is onder invloed rijden en door rood licht rijden.

De mensen die dat wel doen, mogen wat mij betreft, bij overschrijding van de wettelijke grens, gewoon definitief het rijbewijs ontnomen worden.

Je bent op een totaal onverantwoordelijke manier bezig als je onder invloed gaat rijden. Niet alleen voor jezelf, maar ook de inzittenden, andere weggebruikers, verzekeringspremies, ziektekosten, noodhulp etc. etc. Ook gewoon alle directe en indirecte kosten verhalen op de bestuurder in geval van constatering van rijden onder invloed.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_74279900
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou.. ik blow pas 27 jaar, en heb onder diverse niveau's van stoned een auto bestuurd, en toch is het niet echt geweldig; de scherpte is ervanaf, en je compenseert dat door langzamer te rijden, maar dat doe je zó onbewust dat het gewoon niet goed kan zijn.. ik heb in die tijd nooit een oepsie of een bijna'tje gehad, maar echt lekker is het niet hoor..
En valium is ook niet te vergelijken met alcohol of blowen.. ook maar toestaan dan ??

Ik probeer de 0 optie te houden, óók niet een beetje.. ik zal niet zeggen dat ik 's avonds 100% niet meer rijd als ik 's middags een blow op heb (da's ook niet nuchter dus), maar ik houd er rekening mee, en zal altijd proberen om iemand anders achter het stuur te proppen als dat kan..

Ik moet nog zien hoe dat straks gaat als die kuttest erdoor komt, dan ben je gewoon de lul als je binnen 24 uur voor de test een blow hebt gerookt; té belachelijk, maar ze gaan het doen, let maar op
ho ho dat heb ik nooit gezegd, ik zeg minder kwalijk, ik zeg niet dat het goed is. Op het moment dat je zo stoned bent dat je open dichtpleuren is rijden geen goed idee meer, maar gemiddeld stoned, over een bekende route naar huis rijden dat is (vergeleken met alcohol) goed te doen. Door vreemde binnensteden ed. gaan rijden is ook stoned geen goed plan. Ik zeg niet dat ze het moeten toestaan. en ik zeg ook niet dat je beter (lees veiliger) gaat rijden, nuchter en uitgeslapen blijft het beste.

Test zal er wel van gaan komen.. net zo nuttig als testen of iemand 24 uur geleden gedronken heeft, daarbij is het effect van een dosis op ieder persoon anders.. als je dagelijks 2 gram wegrookt word je van een halfe joint echt niet meer stoned, terwijl iemand anders na een halfe joint amper op zn benen kan staan. De momenten waarop ze mij dan clean zullen aantreffen zijn zeldzaam. Ik heb geen auto meer, dus stoned rijden gebeurt eigenlijk nooit meer, stoned op de motor doe ik niet, geen enkele behoefte aan op dat moment
pi_74279926
Zo vaak onder de invloed van ritalin. Gewoon kenkuur hard bumperkleven en met je lichten flitsen terwijl je totaal geflipt in de auto zit.
  zondag 1 november 2009 @ 16:03:01 #39
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74280160
Jup, wel eens gedaan.

Met regelmaat op donderdag gaan stappen, daar blijven slapen en op vrijdag terug naar huis rijden dat ik merkte dat ik nog onder invloed was. Rijden ging prima, maar als ik had moeten blazen was het niet goed gekomen.

Tegenwoordig wel vaak nog met 2 of 3 bier op de auto in, maar dan is er niks aan de hand.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_74280817
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:51 schreef Adolecens het volgende:
Nog nooit. Inmiddels 13 jaar in bezit van rijbewijs en rij zo'n 50k per jaar. Te hard rijden wel, maar de twee dingen waar je mij nooit voor zult betrappen is onder invloed rijden en door rood licht rijden.

De mensen die dat wel doen, mogen wat mij betreft, bij overschrijding van de wettelijke grens, gewoon definitief het rijbewijs ontnomen worden.

Je bent op een totaal onverantwoordelijke manier bezig als je onder invloed gaat rijden. Niet alleen voor jezelf, maar ook de inzittenden, andere weggebruikers, verzekeringspremies, ziektekosten, noodhulp etc. etc. Ook gewoon alle directe en indirecte kosten verhalen op de bestuurder in geval van constatering van rijden onder invloed.
dat van onder invloed rijden ben ik zeer met je eens,.. rode licht ben ik ook met je eens. in een stad of waar het druk is, moet je gewoon stoppen voor het verkeerslicht.

Maar hier in de buurt (een uit de kluiten gewassen dorp verder in de al zo rustige provincie groningen) heb je nog van die domme lichten, die standaard een rondje doen, en als ik daar soms laat in de avond langskom. en er is helemaal niets op/of in de buurt dat kruispunt (ben dus in me eentje) ga ik daar niet 4min wachten, rij ik gewoon rustig met 20km ofzo door het rode licht heen.

Onder invloed rijden zal je me nooit maar dan ook nooit betrappen. rijden, OF drinken, maar nooit beiden..
  zondag 1 november 2009 @ 16:28:42 #41
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_74281017
Nog nooit een met een druppel alcohol op achter het stuur gezeten.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_74281370
Ik drink sowieso niet, en aan andere verdovende middelen doe ik ook niet Maar als ik dat wel zou doen, zou ik het nooit combineren met rijden. Of zelfs maar bij iemand instappen die dat wel doet. Als ik te moe ben ga ik ook niet rijden. Een paar keer werd ik onderweg op lange ritten wel moe, toen ben ik gestopt en heb ik iemand anders laten rijden of gewoon wat slaap gepakt.

Maar ik heb inderdaad wel eens onder 'emotionele invloed', zoals Alex zei, achter het stuur gezeten en eigenlijk is dat ook niet zo'n briljant idee. Hoewel je daar na twee minuten ook wel weer overheen bent.
  zondag 1 november 2009 @ 16:47:13 #43
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_74281655
Korte afstanden wel, lange afstanden niet. Sowieso is een paar biertjes niet zo erg, gewoon wat rustiger rijden en dan is er weinig aan de hand. Een 18jarige die zich wil bewijzen is dan 100x gevaarlijker.

Maar zondagochtend weleens langere afstanden gereden terwijl ik de avond daarvoor aardig dronken was en maar een paar uurtjes geslapen had. Das ook niet zo best
pi_74284838
Hooguit 1 Corona, meer niet.

En zeker weten dat ik nog helder kan rijden (zelfs rustiger) als ik geblowd hebt (ongeacht wiet/hash).
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_74285137
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:47 schreef Fugie het volgende:
Korte afstanden wel, lange afstanden niet. Sowieso is een paar biertjes niet zo erg, gewoon wat rustiger rijden en dan is er weinig aan de hand. Een 18jarige die zich wil bewijzen is dan 100x gevaarlijker.

Maar zondagochtend weleens langere afstanden gereden terwijl ik de avond daarvoor aardig dronken was en maar een paar uurtjes geslapen had. Das ook niet zo best
Hahahaha, alsof dat wat uitmaakt.
Rijden is toch rijden?
Audaces fortuna juvat
  † In Memoriam † zondag 1 november 2009 @ 18:44:44 #46
264940 8108139dpths
pi_74285152
stoned en dronken op de fiets.
pi_74285742
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Hooguit 1 Corona, meer niet.

En zeker weten dat ik nog helder kan rijden (zelfs rustiger) als ik geblowd hebt (ongeacht wiet/hash).
Mag jij wel alcohol drinken dan?
pi_74286271
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:02 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Mag jij wel alcohol drinken dan?
Mag je bellen tijdens het rijden?
Quote van Tjabbo:
pi_74286350
Ja.

Elke keer als ik met een kater van hier tot aan tokyo 's ochtends vroeg naar huis reed van waar ik dan ook was gaan stappen die avond. Altijd wel een slaapplek en een goed ontbijt, maar je bent nooit helemaal nuchter.
Is ook iets wat ik ook echt niet meer doe.

Drinken op de dag dat ik moet rijden zeg maar, doe ik sowieso niet. Nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Rijden = rijden en is dus niet drinken, ook niet 1 wijntje of 1 biertje. Heb geen puntenrijbewijs meer, dus iedereen zegt (gisteren ook weer) 'Een wijntje moet kunnen!!! Neem lekker!', maar dat weiger ik.

Dat is nu uitgebreid met 'ook niet meer rijden 's ochtends na een flink avondje zuipen. Je kunt dan wel 'nuchter' zijn, maar het alcohol zit nog wel in je bloed. Zodra er IETS gebeurt, wat niet eens jouw schuld hoeft te zijn, hang je mij niet gezien
Ja doei.
  zondag 1 november 2009 @ 19:52:47 #50
53151 T42
Pinball Wizard
pi_74287398
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:29 schreef infinity_737 het volgende:
Met de auto nooit, op de fiets wel uiteraard.
ben je net zo strafbaar hoor word wel meestal gedoogd

maar als je het te gek maakt (bijv op de grote weg te gaan fietsen) kunnen ze zelfs je rijbewijs afpakken
pi_74287689
Ja 17 ofzo met de brommer wezen knarren met kameraad ff naar het cafe paar cola och 1biertje kan
wel, je weet het hoe het gaat stomdronken snachts de kroeg uit op de brommer naar huis

1x maar nooit weer
Ik zwaai naar dieren.
pi_74304157
[..]

[ Bericht 16% gewijzigd door lorenzo_0 op 02-11-2009 09:43:00 ]
pi_74305354
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mag je bellen tijdens het rijden?
Na meer omdat ik dacht dat je moslim was.
  maandag 2 november 2009 @ 08:41:15 #54
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_74306026
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:51 schreef Telecaster het volgende:
Nee, nooit - ik rij nooit als ik nog moet drinken.

Ik neem zelfs niet eentje - stel dat ik toch met dat ene biertje op een ongeluk veroorzaak, dan zal ik me altijd blijven afvragen of het zonder die ene consumptie ook zou zijn gebeurd en daar heb ik hoegenaamd geen zin in.

(Tenminste, dit gaat alleen over de auto, neem ik aan..? Ik fiets natuurlijk wel als ik uit de kroeg kom.)
MOET drinken?

Ik zou dat toch veranderen naar ik drink nooit als ik moet rijden
pi_74306146
Vroeger op de scooter zat ik er weleens op als ik flink zat was, vind ik eigenlijk ook geen probleem. Ik spring met m'n dronken kop ook rustig op de fiets dus die 20 km/u die je dan harder rijdt... heb alleen al jaren niet zo'n ding meer.

Met de auto nog nooit gedaan en ben het niet van plan ook, levensgevaarlijk. Vooral voor anderen, dat is nog het ergste.
  maandag 2 november 2009 @ 09:21:08 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74306573
keertje goed aangeschoten, maar ben de straat niet uitgeweest (ja, had ook kunnen lopen, 5 a 10 minuutjes)

Aantal keer stoned, maar dat doe ik niet meer
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 november 2009 @ 12:15:40 #57
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_74311538
met alcohol op praktisch nooit, geloof dat ik 1x wat teveel had gedronken om te mogen rijden, was ook geen suc6 en doen we dus niet weer..
Maar onder invloed van drugs heb ik wel zoooo vaak gereden...
Dat was in de periode 1992-1998 behoorlijk vaak raak, achteraf natuurlijk compleet onverantwoordelijk en niet goed te keuren gedrag....Maarja, je bent jong, kale gabber, de enige met rijbewijs en je wilt toch graag lekker stuiteren op een houseparty!
Kan wel een boek schrijven over de situaties die we destijds onder invloed in het verkeer hebben meegemaakt...

Ben overigens wel veranderd, inmiddels ook papa van 2 kindjes....
pi_74313552
quote:
Op maandag 2 november 2009 06:41 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Na meer omdat ik dacht dat je moslim was.
Ik ben een Moslim
Quote van Tjabbo:
pi_74313776
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ben een Moslim
Dan mag je toch geen alcohol consumeren?
pi_74313838
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:32 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jij mag -ook al ben je hollander- niet bellen achter het stuur?
Quote van Tjabbo:
pi_74313901
Ging een keertje naar zo'n chateau in Frankrijk om wijn te drinken. Iedereen een paar glazen, ineens zo: "Oh shit! We hebben allemaal gedronken maar iemand moet rijden". Totaal niet aan gedacht. Dus ik zo: "Ja is cool, ik rij wel "

Maar was goed te doen, gewoon over van die uitgestorven landweggetjes.
pi_74313971
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:32 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Waar wil je naartoe?

Lees de TT, volgens mij staat er niet 'Ben je wel eens onder invloed moslim geweest?'
pi_74314061
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:38 schreef Ridocar het volgende:

Lees de TT, volgens mij staat er niet 'Ben je wel eens onder invloed moslim geweest?'

Raap me op

Mag ik die als sig gebruiken..?
Quote van Tjabbo:
pi_74315135
Ik rij eigenlijk regelmatig´onder invloed´ , werk in de horeca en na ´t werk drinken we altijd nog even een of twee biertjes, maarja twee biertjes is voor mij eigenlijk al te veel als beginnend bestuurder. Van t weekend ook weer, twee lange nachten gewerkt en daarna nog even drie blikken bier naar binnen, en in combinatie met vermoeidheid is het natuurlijk wachten totdat het een keer fout gaat.

Zeker als ik het idee heb dat de pakkans nul is drink ik meer en dan rij ik ook nog eens veel harder, dus ik ben eens op zondagochtend 6 uur met teveel op (4 bier) met 180 over de snelweg geknald Drugs doe ik de laatste tijd ook wel voor het rijden (blowtje), maar ik heb dan zelf iig het idee dat ik beter rijd

Het moet gewoon een keer fout gaan en dan leer ik het wel af
  maandag 2 november 2009 @ 14:26:20 #65
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_74315507
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:41 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Raap me op

Mag ik die als sig gebruiken..?
Nee mag niet
  maandag 2 november 2009 @ 14:27:38 #66
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_74315711
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Goeie vergelijking man
pi_74315735
Toen ik m'n rijbewijs nog niet had een keer aardig aangeschoten over een boerenerf rondgecrosst. En even de straat op en neer omdat een vriendin van me niet kon keren

Verder soms eens met 1 of anderhalf alcoholische consumptie op. Laatst voor de uitzondering eens met 3. Had met m'n broertje bij een kameraad van ons gegeten en hij vond het nodig om op een gegeven moment de auto langs de kant te zetten om uitgebreid te bellen met z'n vriendin
Toen heb ik 'm maar achter het stuur weggeschopt en ben zelf naar huis gereden. Ik reed toch wat anders dan anders, minder berekenend en wat wilder, daarom doe ik dat niet meer.
Drugs gebruik ik niet.
pi_74315781
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ben jij dit?

maandag 2 november 2009 @ 14:41:28 #70
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_74318966
quote:
Ben jij dit?

[ Bericht 76% gewijzigd door Turquaz52 op 02-11-2009 16:27:07 ]
Quote van Tjabbo:
  maandag 2 november 2009 @ 16:15:07 #72
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_74319019
Nope.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_74319020
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:26 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Nee mag niet
Bitch
Kijk hoe Outdated mijn sig is.
Quote van Tjabbo:
  maandag 2 november 2009 @ 16:16:47 #74
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_74319070
quote:
Hij zou willen dat 'ie een S-klasse kon betalen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 2 november 2009 @ 16:21:09 #75
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_74319239
Met alcohol niet..
Wel met wiet of hash.. dat gaat prima zelfs, mits je niet te knetter bent en als het een beetje
rustig is op de weg .
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_74319714
Een keer, om half 5 's nachts na een lange lange dranknacht (begon al rond 20 uur 's avonds). Ik voelde me ergens halverwege het feest al goed beroerd, en heb na 3 uur ofzo geen alcohol meer gedronken, maar echt helder was ik om half 5 natuurlijk nog steeds niet. t was maar 2 straten, en 400 meter, dus ik had best kunnen lopen en de volgende ochtend de auto kunnen ophalen, maar ja, eigenwijs he.

Vond het doodeng, stel dat ik politie was tegengekomen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 2 november 2009 @ 16:58:54 #77
269077 Lano
V van Vrouw
pi_74320450
Nog nooit met ook maar 1 druppel op gereden
ฝัน
pi_74320693
Nee, nog nooit! Een doodzonde om dat te doen ook.
Die mensen moesten ze opsluiten!
"This madness ends now!"
  maandag 2 november 2009 @ 20:42:56 #79
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74328204
1x dronken naar huis gereden. Hele weg goed gegaan, totdat ik een maat van me thuis had afgezet. Wil wegrijden, raak een stoeprand. Gevolg: velg krom . Voortaan niet meer onder invloed in de auto. Wel op de brommer.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 2 november 2009 @ 20:43:27 #80
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_74328227
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:21 schreef Mattt het volgende:
Met alcohol niet..
Wel met wiet of hash.. dat gaat prima zelfs, mits je niet te knetter bent en als het een beetje
rustig is op de weg .
Anders praat je 't even goed voor jezelf .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_74330410
hoeveel glazen mag je eigenlijk drinken als niet-beginnende bestuurder?
pi_74330655
Een keer na een glas champagne naar huis gereden. Ik vond het heel verrassend dat ik het toen al zo moeilijk vond om tussen de lijntjes te blijven rijden . Nooit meer dus.
pi_74332628
Te vaak, eigenlijk altijd wel in het weekend :S Woon 500 meter vanaf de kroeg maar ben te lui om te gaan lopen. Een fiets heb ik niet en ik haat regen. Drugs ook, de BOB naar een feest is dan alleen drugs ipv drugs en bier Ja fout ik weet het, al komt het tegenwoordig eigenlijk niet meer voor. Maar ja dan rij ik niet maar een vriend wel en die zijn ook niet nuchter dus schiet nog steeds niet op.
  maandag 2 november 2009 @ 22:19:01 #84
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_74332841
1x keer wiet gegeten met aantal vrienden. Wiet zat op een pizza (wietza) en 1 iemand werd er zo naar van dat hij naar het ziekenhuis wou, dus toen heb ik hem naar het ziekenhuis gebracht met de auto. Ik heb zelf totaal geen ruk van de wiet gemerkt (met blowen ook niet).

Alcohol? Hooguit 1 glas bier over een hele avond.
Drugs are good mkay?
pi_74332871
Ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 2 november 2009 @ 22:21:09 #86
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74332957
tvp
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_74334337
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:29 schreef LoggedIn het volgende:
hoeveel glazen mag je eigenlijk drinken als niet-beginnende bestuurder?
Bij circa 2 glazen zou je nog door een blaastest moeten kunnen komen als niet-beginnend bestuurder.
Maximum promillage van 0.5, in een glas alcoholische drank zit doorgaans pakweg 0.2 promille (in een glaasje sterke drank van 3 cl zit over het algemeen net zoveel alcohol als een glas wijn van 10 cl of een bier van 25 cl). Maar dit zijn globale richtlijnen en gemiddelde waarden, één en ander is afhankelijk van je geslacht en lichaamsgewicht.

Omdat er geen gegarandeerde formule voor is valt het af te raden om zelf te berekenen hoeveel je in theorie zou mogen. En een beetje snugger persoon drinkt gewoon niet als-ie nog moet rijden
  maandag 2 november 2009 @ 23:12:39 #88
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_74335188
Ik was een keer veeeel te stoned, toen ik van het station naar huis reed (4km). Ik zat echt helemaal weg te spacen, om plotseling te bedenken WTF!!! IK ZIT IN EEN RIJDENDE AUTO!!!

Daarna heel erg mijn best gedaan om mijn concentratie erbij te houden, en veilig thuisgekomen.

Verder heel vaak stoned gereden zonder problemen.
In het begin vond ik het wel eng (50 rijden op een 80 weg ) maar ik raakte eraan gewend.
of niet
pi_74335560
Nee, dat doe ik niet ik ben veel te bang dat ik dan een ongeluk krijg
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:26:25 #90
236264 crew  capricia
pi_74335612
Leuk topic!
Wat mij altijd zo verbaasd is dat er zat mensen zijn die beweren dat ze NOOIT met alcohol op achter het stuur zouden gaan rijden, maar bijv. wel rustig een flink stuk te hard rijden...
Imo komt dat eigenlijk op hetzelfde neer.
Of zie ik iets over het hoofd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 november 2009 @ 23:27:00 #91
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74335636
Ooit op een hele avond 3 biertjes gedronken en toen gaan rijden, ik werd gek van het omkijken of er politie in de buurt was.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:28:52 #92
236264 crew  capricia
pi_74335692
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:27 schreef Id_do_her het volgende:
Ooit op een hele avond 3 biertjes gedronken en toen gaan rijden, ik werd gek van het omkijken of er politie in de buurt was.
Ben je ook zo bang als je te hard rijdt? Waarschijnlijk niet...hoe zou dat komen, denk je?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74335736
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:26 schreef capricia het volgende:
Leuk topic!
Wat mij altijd zo verbaasd is dat er zat mensen zijn die beweren dat ze NOOIT met alcohol op achter het stuur zouden gaan rijden, maar bijv. wel rustig een flink stuk te hard rijden...
Imo komt dat eigenlijk op hetzelfde neer.
Of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet het volgende over het hoofd:

Je snelheid kun je minderen in het geval van een gevaarlijke situatie, lastige verkeerssituatie of onbekende omgeving. Ik weet niet of je ooit hebt geprobeerd 'opeens' weer nuchter te zijn, maar dat kan dus niet
pi_74335775
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben je ook zo bang als je te hard rijdt? Waarschijnlijk niet...hoe zou dat komen, denk je?
Als je politie ziet kun je wel langzaam gaan rijden, maar wederom niet de alcohol wegtoveren uit je bloed.
  maandag 2 november 2009 @ 23:33:26 #95
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74335826
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Te hard rijden is iets wat ik altijd vermijd, geen zin om geld uit te geven aan boetes. Het autorijden is duur genoeg.
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:34:41 #96
236264 crew  capricia
pi_74335858
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:30 schreef erikkll het volgende:

[..]

Je ziet het volgende over het hoofd:

Je snelheid kun je minderen in het geval van een gevaarlijke situatie, lastige verkeerssituatie of onbekende omgeving. Ik weet niet of je ooit hebt geprobeerd 'opeens' weer nuchter te zijn, maar dat kan dus niet
Daar heb je gelijk in.
Echter, met alcohol op kun je ook onderweg beslissen om te stoppen en naar een parkeerplek te gaan en daar je roes uit te slapen...of je het doet is natuurlijk een tweede...maar het is een optie.

In ieder geval: In biede gevallen kun je een ongeluk veroorzaken, met dodelijke afloop. En dat risico neem je willens en wetens als je te hard rijdt of alcohol tot je neemt. Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 november 2009 @ 23:35:12 #97
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74335873
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:31 schreef erikkll het volgende:

[..]

Als je politie ziet kun je wel langzaam gaan rijden, maar wederom niet de alcohol wegtoveren uit je bloed.
Eens.
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:37:41 #98
236264 crew  capricia
pi_74335945
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:35 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Eens.
Beiden (te veel gedronken, te hard gereden) resulteert meestal in een boete. Of je die daar te plekke krijgt omdat je gedronken hebt, of achteraf als je hard gereden hebt per acceptgiro...dat maakt toch niets uit?

Rijd je echt te hard, zuip je echt teveel: Rijbewijs kwijt. Dat is toch ook zo in beide gevallen?

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit in de menselijke psyche werkt: Waarom is een alcoholcontrole kennelijk gevaarlijker dan een staandehouding wegens te hard rijden?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 november 2009 @ 23:44:21 #99
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74336133
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Beiden (te veel gedronken, te hard gereden) resulteert meestal in een boete. Of je die daar te plekke krijgt omdat je gedronken hebt, of achteraf als je hard gereden hebt per acceptgiro...dat maakt toch niets uit?

Rijd je echt te hard, zuip je echt teveel: Rijbewijs kwijt. Dat is toch ook zo in beide gevallen?

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe dit in de menselijke psyche werkt: Waarom is een alcoholcontrole kennelijk gevaarlijker dan een staandehouding wegens te hard rijden?
Ik zeg net dat ik het beide niet doe en dat ik rijden onder semi-invloed 1 keer maar nooit meer heb gedaan omdat ik me echt niet op mijn gemak voelde, te hard rijden is iets waar ik mezelf aan irriteer bij andere weggebruikers en doe het zelf zeer zelden tot nooit.

Ik denk ook dat een alcoholcontrole gevaarlijker is omdat je dan 'betrapt' wordt en ik denk dat mensen de controle missen als ze te veel gedronken hebben, zoals hier al eerder gezegd is, te hard rijden (in nuchtere toestand) kun je controleren terwijl de alcohol niet zomaar weg gaat.
pi_74336179
Ik ben 1x bijna verongelukt door een gast op de pillen, telt dat ook?
I'm not a sinner.
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:46:46 #101
236264 crew  capricia
pi_74336199
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:44 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik zeg net dat ik het beide niet doe en dat ik rijden onder semi-invloed 1 keer maar nooit meer heb gedaan omdat ik me echt niet op mijn gemak voelde, te hard rijden is iets waar ik mezelf aan irriteer bij andere weggebruikers en doe het zelf zeer zelden tot nooit. [..]
Ik heb het ook niet over jou persoonlijk, maar meer in het algemeen, hoe mensen reageren enzo...
Als ik heel persoonlijk ben overgekomen, sorry daarvoor!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 november 2009 @ 23:47:59 #102
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74336233
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over jou persoonlijk, maar meer in het algemeen, hoe mensen reageren enzo...
Als ik heel persoonlijk ben overgekomen, sorry daarvoor!
Whehe, het kwam nogal persoonlijk over idd.
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:50:42 #103
236264 crew  capricia
pi_74336301
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:47 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Whehe, het kwam nogal persoonlijk over idd.
Maar, nu we het toch over jou hebben...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74336326
Alcohol vermindert je reactie- en waarnemingsvermogen en zorgt er voor dat je onbewust overmoedig wordt, dus risico's neemt die je normaal niet neemt omdat je het gevaar niet inziet.
Bij gewoon hard rijden maak je bewust een keuze, doorgaans in de veronderstelling dat je het kan (dus niet overmoedig) op basis van logische argumenten en ben je je bewuster van de risico's. Bovendien zal je concentratievermogen meer toe nemen, juist omdat je weet dat je meer moet anticiperen.

Hard rijden doet bij de bestuurder in wezen precies het tegenovergestelde van dronken rijden. Niet dat dat wil zeggen dat het daarom beter is, of de gevolgen minder dramatisch kunnen zijn.
  maandag 2 november 2009 @ 23:54:11 #105
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_74336387
ok zoiezo TVP voor de briljante verhalen, top topic

ben zelf met de brommer eens stomdronken naar huis gereden, deed er 3x zo lang over als normaal omdat k, aangezien et 3u 's nachts was op een weg wat aantal saaie dorpjes verbind hier, de hele wegehelft gebruikte

lag ook nog es in de achterbak van een combo (tweezitter en ik was de derde) de bestuurder hield zoiezo al van gas geven en knetterstoned nog veel meer...
absoluut geen houdvast in zo'n achterbak
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_74336392
quote:
Je reactie spreekt boekdelen en zegt genoeg.
  maandag 2 november 2009 @ 23:54:48 #107
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74336397
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar, nu we het toch over jou hebben...
Ik beken! Ik had ooit 1 biertje teveel op!

Maar zonder gekheid, ik wil dat echt nooit meer, ik werd een beetje paranoia omdat je in het donker elke auto voor een politieauto aanziet. En het was een nogal drukke weg die nacht..
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:57:54 #108
236264 crew  capricia
pi_74336466
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:51 schreef Dingest het volgende:
Alcohol vermindert je reactie- en waarnemingsvermogen en zorgt er voor dat je onbewust overmoedig wordt, dus risico's neemt die je normaal niet neemt omdat je het gevaar niet inziet.
Bij gewoon hard rijden maak je bewust een keuze, doorgaans in de veronderstelling dat je het kan (dus niet overmoedig) en ben je je bewuster van de risico's. Bovendien zal je concentratievermogen meer toe nemen, juist omdat je weet dat je meer moet anticiperen.

Hard rijden doet bij de bestuurder in wezen precies het tegenovergestelde van dronken rijden. Niet dat dat wil zeggen dat het daarom beter is, of de gevolgen minder dramatisch kunnen zijn.
Dat er een verschil is tussen alcohol en te hard rijden, dat is logisch.

Maar vanuit de gevolgen gerederneert, maakt het toch niet zo veel uit?
Of je nou doodgereden wordt door iemand met alcohol op, of door iemand die met 60 door een 30KM zone heen scheurt. Voor het slachtoffer is het even triest. En in beide gevallen kan dood door schuld ten laste gelegd worden.
En ook de strafmaat is in beide gevallen 'ongeveer' hetzelfde: een transactie / acceptgiro, of een rijontzegging.

En toch ziet iedereen te hard rijden als minder erg dan met een glas teveel achter het stuur zitten. Ik zelf ook hoor! Ik heb wel eens 180 gereden, en dat voelt lang niet zo erg als met een glas te veel op achter het stuur.
Heel vreemd...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 23:59:24 #109
236264 crew  capricia
pi_74336499
Gaan we nog een stapje verder...
Wat voelt als erger: Bumperkleven of met wat teveel alcohol achter het stuur?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:02:55 #110
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74336568
Bumperkleven zie ik meer als een semi-gevaarlijke ergernis op het asfalt wat gevaarlijk uit kan pakken, teveel alcohol geeft al bijna garantie voor ongelukken.

Kan het ook mis hebben maar zo is hoe ik het zie.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 00:14:21 #111
236264 crew  capricia
pi_74336806
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:02 schreef Id_do_her het volgende:
Bumperkleven zie ik meer als een semi-gevaarlijke ergernis op het asfalt wat gevaarlijk uit kan pakken, teveel alcohol geeft al bijna garantie voor ongelukken.

Kan het ook mis hebben maar zo is hoe ik het zie.
Ik weet eigenlijk niet wat de kans op een ongeval is met alcohol op. Geen idee. Zal het opzoeken.
quote:
De combinatie van alcohol en verkeer is in ons land jaarlijks 'goed' voor ongeveer 150 doden en 3 000 tot 4 000 (ernstig) gewonden
http://www.cijfers.net/gassuh.html

Te hard rijden schijnt 881 doden per jaar op te leveren (al hoeven die twee groepen elkaar natuurlijk niet uit te sluiten)
http://www.flitsservice.n(...)naliteit-t19031.html

Het lijkt er dus op dat te hard rijden een veel grotere doodsoorzaak is dan alcohol.
Maar natuurlijk zijn er ook meer snelheidsovertredingen dan alcohol-overtredingen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:20:44 #112
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74336897
En hoe zit het met bumperkleven? Ik merk dat het vaak mensen zijn die te hard rijden, dan een beetje aan de late kant afremmen en dan blijven hangen in de meter achter de persoon waar ze voor afremden.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 00:23:32 #113
236264 crew  capricia
pi_74336937
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:20 schreef Id_do_her het volgende:
En hoe zit het met bumperkleven? Ik merk dat het vaak mensen zijn die te hard rijden, dan een beetje aan de late kant afremmen en dan blijven hangen in de meter achter de persoon waar ze voor afremden.
Ja, bumperklevers zijn vaak mensen die even 'lekker op willen schieten'.
Kan over bumperkleven niet zo snel cijfers vinden.
Wel interessant, eigenlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:29:45 #114
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74337041
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, bumperklevers zijn vaak mensen die even 'lekker op willen schieten'.
Kan over bumperkleven niet zo snel cijfers vinden.
Wel interessant, eigenlijk.
Idd, gebeurt me ook regelmatig dat ik een auto inhaal op de snelweg (met 120 km/u) en dat ik dan opeens koplampen in mijn binnenspiegel met 140-160 aan zie komen, in die tijd dat ik het naderen zie gebeuren in mijn binnenspiegel, kijk ik niet recht voor me. Dit alles gebeurt op de linkerrijbaan.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 00:39:34 #115
236264 crew  capricia
pi_74337187
Nog eentje waar bijna niemand aan denkt:
Mensen onder invloed van anti-depressiva rijden slechter dan mensen die die medicijnen niet slikken.
http://www.spitsnieuws.nl(...)verstoren_rijge.html

Weet jij hoevaak antidepressiva voorgeschreven wordt in Nederland? Niet schrikken...
6,2 miljoen keer
Bron

Al met al denk ik dus dat iets van minstens 1 miljoen automobilisten of zo dagelijks onder invloed rijden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:46:33 #116
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_74337289
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:39 schreef capricia het volgende:
Nog eentje waar bijna niemand aan denkt:
Mensen onder invloed van anti-depressiva rijden slechter dan mensen die die medicijnen niet slikken.
http://www.spitsnieuws.nl(...)verstoren_rijge.html

Weet jij hoevaak antidepressiva voorgeschreven wordt in Nederland? Niet schrikken...
6,2 miljoen keer
Bron

Al met al denk ik dus dat iets van minstens 1 miljoen automobilisten of zo dagelijks onder invloed rijden.
Hm.. Eerlijk gezegd schrik ik niet van 6.2 miljoen, ik vind Nederland en haar inwoners zelf ook deprimerend en kan ergens toch wel goed begrijpen dat mensen het middel zoveel gebruiken.

En hoeveel gebruikers van anti-depressieva zijn in het bezit van een rijbewijs? Ik verwacht juist dat wanneer je een rijbewijs hebt het leven een stukje aangenamer wordt en toch weer minder snel aan de anti-depressieva moet.
pi_74337523
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat er een verschil is tussen alcohol en te hard rijden, dat is logisch.

Maar vanuit de gevolgen gerederneert, maakt het toch niet zo veel uit?
Of je nou doodgereden wordt door iemand met alcohol op, of door iemand die met 60 door een 30KM zone heen scheurt. Voor het slachtoffer is het even triest. En in beide gevallen kan dood door schuld ten laste gelegd worden.
En ook de strafmaat is in beide gevallen 'ongeveer' hetzelfde: een transactie / acceptgiro, of een rijontzegging.

En toch ziet iedereen te hard rijden als minder erg dan met een glas teveel achter het stuur zitten. Ik zelf ook hoor! Ik heb wel eens 180 gereden, en dat voelt lang niet zo erg als met een glas te veel op achter het stuur.
Heel vreemd...
Dat komt omdat je met 180 nog weet waar je mee bezig bent. Je bent heel bewust van de situatie, en - als je over een normale dosis gezond verstand bezit - je bent er op basis van goede informatie van op de hoogte dat je het kan (de weg is leeg, geen bochten, je kent de auto, het wegdek is goed). Je hebt de voors en tegens tegen elkaar afgezet en een weloverwogen beslissing genomen. Dat neemt niet weg dat het niet verkeerd kan gaan, maar het risico erop wordt wel kleiner dan als je dronken bent.

Met alcohol op negeer je niet alleen je gezonde verstand, je lichaam presteert ook nog slechter. Je bent feitelijk niet in staat om auto te rijden. Je neemt een risico zonder het te compenseren (en vaak vererger je het ook nog door alsnog overtredingen te begaan), en je beschikt niet over het inzicht wat er nou fout aan is (al geldt dit ook voor een select groepje nuchtere overtreders).

Maar vanuit de gevolgen gezien is er inderdaad weinig verschil. Als het misgaat omdat je willens en wetens een overtreding overging maakt het nog weinig uit wat die overtreding was; je was fout en dat had je moeten zien voorkomen. Maar er zit wel verschil in de mentaliteit, en ik denk dat die in sociaal opzicht ook nog meetelt. Persoonlijk bekijk ik het ook vanuit een objectief standpunt en vind ik beide zaken even kwalijk, maar de maatschappij tilt over het algemeen zwaarder aan dronken rijden dan aan hard rijden en dat snap ik wel.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 01:06:27 #118
236264 crew  capricia
pi_74337577
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:01 schreef Dingest het volgende:

[..]

Met alcohol op negeer je niet alleen je gezonde verstand, je lichaam presteert ook nog slechter. Je bent feitelijk niet in staat om auto te rijden. Je neemt een risico zonder het te compenseren (en vaak vererger je het ook nog door alsnog overtredingen te begaan), en je beschikt niet over het inzicht wat er nou fout aan is (al geldt dit ook voor een select groepje nuchtere overtreders).
Het effect van alchol lijkt me ook aan de hoeveelheid alcohol liggen.
Ik denk zelf (geen bron of zo) dat 1 glas teveel (dus dat je net geen P blaast) minder gevaarlijk is dan met 80 langs een uitgaande school scheuren. En dat laatste zie ik hier dagelijks...
IMO is beiden trouwens een bewuste keuze.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74338063
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Het effect van alchol lijkt me ook aan de hoeveelheid alcohol liggen.
Ik denk zelf (geen bron of zo) dat 1 glas teveel (dus dat je net geen P blaast) minder gevaarlijk is dan met 80 langs een uitgaande school scheuren. En dat laatste zie ik hier dagelijks...
IMO is beiden trouwens een bewuste keuze.
Ik ging er even van uit dat we het over de alcohol-inname hebben die wettelijk teveel is (3 glazen of meer) Vergeet ook niet dat het effect van alcohol per persoon zal verschillen: de één is aangeschoten na 1 glas, de ander bijvoorbeeld pas na 3. Daarom kan je niet per zeggen dat één glas per definitie kwalijker of minder kwalijk is dan te hard rijden.

Maar het is niet zo dat hard rijden en dronken rijden een of-of situatie is, het is een en-en situatie. Anders vergelijk je maar één aspect (een overtreding, en nog twee verschillende ook) terwijl er veel meer zijn (locatie, type bestuurder, type auto, algemene omstandigheden). Een beschonken bestuurder is een vergroting van de bestuurder als die nuchter is. En hoe meer alcohol je op hebt, hoe erger die vergroting. Dus een vlotte bestuurder zal in een dronken bui hetzelfde en wellicht overmoediger worden en nog vlotter rijden, maar wel met minder inzicht en reactievermogen. Je moet dus niet jezelf de vraag stellen of je iemand die 80 langs een school rijdt erger vindt dan iemand die een biertje op heeft, maar meer wat erger is: iemand die daar 80 rijdt, of iemand die daar 80 rijdt met een biertje op?
Anders blijven we toch een beetje rotte appels met rotte peren vergelijken

Het nadeel van alcohol is dat het drinken ervan een bewuste keuze is, maar het rijden onder invloed dit niet per se meer hoeft te zijn. Op het moment dat iemand instapt is hij namelijk niet meer in staat om nog een bewuste, rationele keuze te maken en omdat die persoon zich niet of nauwelijks bewust ís van zijn slechte toestand. Natuurlijk zijn er wel mensen die het wel doorhebben, zeker als het echt te gortig wordt, maar veruit het grootste deel zal de grens waarop ze zeker weten dat ze niet meer kunnen rijden veel verder inschatten dan dat die in werkelijkheid is.
Als je gaat drinken maar niet dronken achter het stuur wil zitten moet je vóóraf zorgen dat je niet achter het stuur kán zitten. Dan moet je die keuze al maken, want dan ben je gegarandeerd nog bewust.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 01:51:33 #120
236264 crew  capricia
pi_74338150
Voor de vergelijking ging ik wel even van of-of uit. Maar zoals ik al eerder schreef hoeft het elkaar inderdaad niet uit te sluiten (en denk daarbij ook nog aan de hoeveelheden anti depressiva in het verkeer, dat is zeker al snel en-en, al was het alleen maar met te hard rijden).

Dus daarom stel ik wel de vraag:
Wat vind je erger: Iemand die met 1 biertje te veel op (dus net geen P blaast) naar huis rijdt, of iemand die met 80 KM langs een uitgaande school scheurt waar je 30 mag?

Mijn idee is dat veel mensen te hard rijden wel als 'asociaal' beschouwd. Maar minder asociaal als met alcohol op op de weg.
En dat vind ik zelf vreemd. Ook al constateer ik bij mezelf ook dat ik alcohol als snel verwerpelijker vind.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74338379
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:51 schreef capricia het volgende:
Voor de vergelijking ging ik wel even van of-of uit. Maar zoals ik al eerder schreef hoeft het elkaar inderdaad niet uit te sluiten (en denk daarbij ook nog aan de hoeveelheden anti depressiva in het verkeer, dat is zeker al snel en-en, al was het alleen maar met te hard rijden).

Dus daarom stel ik wel de vraag:
Wat vind je erger: Iemand die met 1 biertje te veel op (dus net geen P blaast) naar huis rijdt, of iemand die met 80 KM langs een uitgaande school scheurt waar je 30 mag?

Mijn idee is dat veel mensen te hard rijden wel als 'asociaal' beschouwd. Maar minder asociaal als met alcohol op op de weg.
En dat vind ik zelf vreemd. Ook al constateer ik bij mezelf ook dat ik alcohol als snel verwerpelijker vind.
Het antwoord op die specifieke vraag zou zijn: de persoon die met 80 langs een uitgaande school rijdt. Omdat in dit geval de gevaarzetting groter lijkt.
Maar ik zou het geen goede vergelijking noemen Laat staan representatief voor het vraagstuk wat over het algemeen slechter is.

Het gevaar is over het algemeen binnen de grens van die 2 biertjes relatief klein. Dat mensen zeggen dat ze absoluut niet willen drinken als ze moeten rijden, of afkeuren dat andere wel een glaasje nemen, is omdat ze niet dat risico willen nemen. Ze willen uitsluiten dat dit de oorzaak kan zijn van een ongeluk juist omdat het zwaar aangerekend wordt, maar aangezien dit binnen de wettelijke norm valt is 1 of 2 glaasjes drinken meer een mentaliteitskwestie dan iets dan anders.

Ik drink niet, en ik vind ook dat je niet moet drinken als je nog moet rijden ook al is het maar 1 biertje. Maar als iemand een ongeluk veroorzaakt met 1 biertje op ga ik ook niet roepen 'o, het was puur de alcohol' Je moet het wel een beetje relativeren.

En nou moet ik gaan slapen, anders ben ik morgen te moe om verantwoord te kunnen rijden
pi_74339188
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat een hoge snelheid ten alle tijde aangepast kan worden. Niets is simpeler dan even die voet te lichten.
Met alcohol (en andere drugs) is het niet zo eenvoudig om een gevaarlijke situatie ongedaan te maken, tenzij de auto geparkeerd wordt.

Even het voorbeeldje van 'u nadert een school': Je kunt dan niet eventjes nuchter worden als de situatie dat vraagt. Dat kan met hardrijden wel.
pi_74349276
Ik heb 1x met drank op gereden.
Het was op Curacao en het was ontzettend dom van mezelf dat ik ben gaan drinken en je laat daar ook niet effe je auto ergens staan... Ik vond het doodeng, ben met 30 km/u achter een nuchtere vriendin aangereden en nog scheet ik 7 kleuren
Ik heb mn lesje wel geleerd, doe het nooit meer!
Whatever you're about to discover we off that.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 14:21:06 #124
236264 crew  capricia
pi_74349322
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 06:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Omdat een hoge snelheid ten alle tijde aangepast kan worden. Niets is simpeler dan even die voet te lichten.
Met alcohol (en andere drugs) is het niet zo eenvoudig om een gevaarlijke situatie ongedaan te maken, tenzij de auto geparkeerd wordt.

Even het voorbeeldje van 'u nadert een school': Je kunt dan niet eventjes nuchter worden als de situatie dat vraagt. Dat kan met hardrijden wel.
En toch vallen er iedere jaar meer doden met te hard rijden dan met alcohol...hoe verklaar je dat dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74349374
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:21 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch vallen er iedere jaar meer doden met te hard rijden dan met alcohol...hoe verklaar je dat dan?
!!

Omdat (bijna) iedereen wel es te hard rijdt en lang niet iedereen met drank op achter het stuur gaat zitten...
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 14:24:41 #126
236264 crew  capricia
pi_74349450
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:22 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

!!

Omdat (bijna) iedereen wel es te hard rijdt en lang niet iedereen met drank op achter het stuur gaat zitten...
Ah, dus niet iedereen weet kennelijk op tijd zijn voet van het gaspedaal af te halen...
Zou pleiten voor een veel strengere aanpak voor hardrijders toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:50:06 #127
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_74350427
Vaak genoeg. Hele zomer lang elke avond gereden met drank op. Tokyo Drift style... maar dan ECHT hard driften denk hieraan aan +- 15 meter horizontaal glijden. ook een keer tegen muurtje gecrasht. maar was niks aan de hand dus verder driften!

Hoeveel drank? soms kon ik niet meer recht kijken. ook in combinatie met cocaine/XTC en speed
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:59:57 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74350804
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:50 schreef Vono het volgende:
Vaak genoeg. Hele zomer lang elke avond gereden met drank op. Tokyo Drift style... maar dan ECHT hard driften denk hieraan aan +- 15 meter horizontaal glijden. ook een keer tegen muurtje gecrasht. maar was niks aan de hand dus verder driften!

Hoeveel drank? soms kon ik niet meer recht kijken. ook in combinatie met cocaine/XTC en speed
Jij bent vet stoer man

15 meter is zéker wel een halve baanbreedte op een circuit; ik zou me alvast inschrijven voor de events van volgend jaar Moet je wel leren om ook vertikaal te driften hoor, anders ben je een loser.. ow.. wacht..
pi_74351097
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:50 schreef Vono het volgende:

Ongelofelijk, er zijn dus echt nog steeds mensen die denken dat het cool is om met drank/drugs te gaan rijden... Misschien es wat harder tegen een muurtje crashen (wat een enorm toepasselijke smiley )
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:09:26 #130
205614 Vono
pi_74351126
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jij bent vet stoer man

15 meter is zéker wel een halve baanbreedte op een circuit; ik zou me alvast inschrijven voor de events van volgend jaar Moet je wel leren om ook vertikaal te driften hoor, anders ben je een loser.. ow.. wacht..
JA? heb je misschien een link voor mij waar ik mezelf even over deze races kan informeren... denk je echt ik dat zou kunnen? neem ik wel ff een nakkie voordat ik bel. anders heb ik niet zoveel zelfvertrouwen
pi_74351416
Nog nooit een druppel gedronken voordat ik auto moet rijden. Drugs doe ik niet aan.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:18:56 #132
205614 Vono
pi_74351444
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Nog nooit een druppel gedronken voordat ik auto moet rijden. Drugs doe ik niet aan.
jij zal het nooit ver schoppen in deze maatschappij
pi_74351465
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:18 schreef Vono het volgende:

[..]

jij zal het nooit ver schoppen in deze maatschappij
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:32:28 #134
205614 Vono
pi_74351898
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:19 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

wat nou !!! zelf
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:33:35 #135
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_74351943
Er is soms best wel iets aan te merken op mijn alcoholgebruik, maar nooitneverjamais als een auto/motor moet besturen.

Jullie weten overigens dat als je beschonken op de fiets zit dat dat alsnog je autorijbewijs kan kosten?? (nee: geen ervaring. Wel met drinken fietsen maar nooit aangehouden)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:18:01 #136
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_74357711
Bumperkleven is heel gevaarlijk, want als je een heel grappige sticker op je bumper plakt moet de bestuurder achter je heel hard lachen en kan hij niet meer goed opletten!!!
of niet
pi_74360296
Ik drink meestal 2-3 biertjes als ik nog moet rijden, ligt aan de situatie en hoe laat ik naar huis ga etc.
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_74360908
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:33 schreef Beelzebufo het volgende:
Er is soms best wel iets aan te merken op mijn alcoholgebruik, maar nooitneverjamais als een auto/motor moet besturen.

Jullie weten overigens dat als je beschonken op de fiets zit dat dat alsnog je autorijbewijs kan kosten?? (nee: geen ervaring. Wel met drinken fietsen maar nooit aangehouden)
Artikel 164 nog eens nagelezen, en daar hebben ze het over een motorvoertuig. Een fietser mag dan een rijverbod opgelegd worden (Volgens mij mag een dronken persoon helemaal niet aan het verkeer deelnemen), maar een rijbewijs is geen vereiste voor het besturen van een fiets, dus die mag de bestuurder gewoon houden.
pi_74376780
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Artikel 164 nog eens nagelezen, en daar hebben ze het over een motorvoertuig. Een fietser mag dan een rijverbod opgelegd worden (Volgens mij mag een dronken persoon helemaal niet aan het verkeer deelnemen), maar een rijbewijs is geen vereiste voor het besturen van een fiets, dus die mag de bestuurder gewoon houden.
meestal wordt het rijbewijs in beslag genomen voor een paar uurtjes, zodat je niet per ongeluk in de auto stapt en rijdt onder invloed..
(alsof zonder rijbewijs je auto niet start.. )
Quote van Tjabbo:
pi_74383185
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Te hard rijden is nog nooit iemand dood aangegaan, in een keer stil staan wel.

Foute inschatting van de situatie en overschatting van zichzelf is eerder de oorzaak.
  woensdag 4 november 2009 @ 13:50:38 #141
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74383913
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:20 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik heb 1x met drank op gereden.
Het was op Curacao en het was ontzettend dom van mezelf dat ik ben gaan drinken en je laat daar ook niet effe je auto ergens staan... Ik vond het doodeng, ben met 30 km/u achter een nuchtere vriendin aangereden en nog scheet ik 7 kleuren
Ik heb mn lesje wel geleerd, doe het nooit meer!
Herkenbaar; een aantal jaar geleden met serieus te veel drank op toch naar huis gereden. Midden in de winter ramen open en maar hopen dat ik geen politie tegen zou komen. Ik zag er nogal verdacht uit en dat wist ik.
Gelukkig is alles goed gegaan, geen brokken gemaakt. Daarna (en ervoor) nooit meer gedaan.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 4 november 2009 @ 13:52:47 #142
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_74383972
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:51 schreef Charged het volgende:
ja,1 keer...wist de dag erna niet meer hoe ik thuisgekomen was...zodanig geschrokken van mezelf dat het probleem zichzelf opgelost heeft...
idem
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_74387448
Rijden onder invloed? Als het regent of te koud is zie je mij echt niet met de fiets de stad in gaan op stapavond. Na het stappen rij ik gewoon terug via binnendoorweggetjes omdat ik de auto niet kan laten staan omdat íe in een betaaldparkeerzone staat en de volgende ochtend weer geld in de parkeerautomaat moet gooien. Ik kan zo slecht wakker worden als ik de avond ervoor flink heb doorgehaald.
Een paar biertjes moet gewoon kunnen vind ik. Ik rij er zelf scherper van geloof ik
-weg, zie banmeldtopic-
pi_74390472
Rijden onder invloed: Nooit!

Ik ben sowieso al geen drinker, maar ook als ik wel zou drinken zou ik 0,0 drinken als ik moet rijden.
Bij een ander hangt het van de persoon af. Vertrouw ik een persoon volledig rijd ik mee als hij/zij 1 bier op heeft. Vertrouw ik een persoon niet volledig rijd ik niet mee als hij/zij 1 bier op heeft. Heeft iemand 2 of meer bier op rijd ik niet mee.
pi_74390571
Ik rij wel eens als ik 1 biertje op heb, maar zorg er altijd voor dat de tijd tussen het biertje en autorijden meer dan een uur is.

Ik heb ook een keer gereden toen ik wat meer bier op had, omdat de afspraak wie de bob zou zijn een beetje vergeten was. Ik zat toen niet echt lekker achter het stuur, dat is een ding wat zeker is.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:41:23 #146
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_74430578
Rijden onder invloed, het mooiste wat er is
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_74430618
Bezopen rijles gehad.

Stond in de kroeg en bedacht me opeens dat ik over 30 min rijles had.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_74430775
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:42 schreef Feitosa het volgende:
Bezopen rijles gehad.

Stond in de kroeg en bedacht me opeens dat ik over 30 min rijles had.
Dát is dan wel lachen Altijd nog iemand die kan ingrijpen
pi_74433464
Nope nooit. Als ik moet rijden drink ik ook niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_74446092
  donderdag 12 november 2009 @ 12:55:31 #151
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_74631621
Nee, nooit.

Van mensen die gepakt worden voor rijden onder invloed (in mijn ogen potentiële moordenaars) mag de overheid wat mij betreft het rijbewijs gedurende lange tijd innemen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')