Nou, er worden vooral veel verbanden gelegd, verbanden die ik dan nooit zie.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:56 schreef Manono het volgende:
[..]
nu je het zegt
heb altijd al het het idee dat users in THRUTH allerlei dingen door elkaar halen
Ben er wel benieuwd naar Lord.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:13 schreef Lord_of_the_String het volgende:
ik heb het idee, dat meer dingen in deze wereld met elkaar samenhangen (samenhangen, als Jezus aan het kruis met een moordenaar en een dief) dan menigeen kan bevatten. Ik probeer hier enigszins licht op te schijnen, maar ik moet zelf helaas eerst dit soort dingen doormaken, voor ik snap wat er nu echt aan de hand is.
Ik hoop voor de 300ste post een duidelijk antwoord te kunnen geven.
Vraag dan gewoon wat je wilt weten? Je wilt meer weten over verbanden? Door oefening en meditatie kun je dit bewerkstelligen. Aan de andere kant kun je ook een rode appel eten die een zandloper op zijn kop draait. Switching lanesquote:Op woensdag 18 november 2009 18:13 schreef Lord_of_the_String het volgende:
ik heb het idee, dat meer dingen in deze wereld met elkaar samenhangen (samenhangen, als Jezus aan het kruis met een moordenaar en een dief) dan menigeen kan bevatten. Ik probeer hier enigszins licht op te schijnen, maar ik moet zelf helaas eerst dit soort dingen doormaken, voor ik snap wat er nu echt aan de hand is.
Ik hoop voor de 300ste post een duidelijk antwoord te kunnen geven.
ja en in dat opzicht ben ik een soort "spelbreker"quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Lord_of_the_String het volgende:
hey spellmeista.. je hoeft je niet te bewijzen voor die mensen hierzo hoor.. dat is niet jouw taak. zij introduceren zelf het woord 'superkrachten' en gaan daar vervolgens helemaal op los vanuit hun door hollywood gespekte fantasie, waaruit alleen maar hun verborgen angst en jaloezie blijkt. Want wat als iemand als jij bijzondere dingen zou kunnen, waar zij geen controle op hebben? Dingen die elk mens trouwens zou kunnen, mits ze geloof hebben, en dat begint met er voor open staan. Dan zouden ze hun controle over jou compleet niet meer kunnen vertrouwen. En daar draait het de laatste 65 jaar nou eenmaal om in de wereld: controlle, einer Nation, einer Idee, weetje..
quote:Op woensdag 18 november 2009 17:27 schreef Lord_of_the_String het volgende:
oh, nu snap ik het, het ligt allemaal aan mij;
I am Autism. I am visible in your children, but if I can help it, I am invisible to you until it's too late. I know where you live. And guess what? I live there too. I hover around all of you. I know no color-barrier, no religion, no morality, no currency.
I speak your language fluently and with every voice I take away I acquire yet another language. I work very quickly. I work faster than pediatric aids, diabetes and cancer combined. And if you're happily married, I will make sure your marriage fails. I don't sleep, so I make sure you don't either. I will make it virtually impossible for your family to easily attend a temple, a birthday party, a public park, without a struggle, without embarrassment, without pain.
You have no cure for me. your scientists don't have the resources and I relish their desperation. Your neighbors are happier to pretend that I don't exist, of course, until it's their child.
I am Autism, I have no interest in wright or wrong. I derive great pleasure out of your loneliness. I will fight to take away your hope. I will plot to rob you of your children and your dreams. I will make sure that every day you wake up you will cry, wondering who will take care of my child after I die?
And the truth is, I'm still winning, and you are scared, and you should be. I am Autism. You ignored me, that was a mistake!
Wij zouden begonnen zijn over superkrachten ?quote:Op woensdag 18 november 2009 18:50 schreef Lord_of_the_String het volgende:
hey spellmeista.. je hoeft je niet te bewijzen voor die mensen hierzo hoor.. dat is niet jouw taak. zij introduceren zelf het woord 'superkrachten' en gaan daar vervolgens helemaal op los vanuit hun door hollywood gespekte fantasie, waaruit alleen maar hun verborgen angst en jaloezie blijkt.
Lees je ander eerst even in voor je begint te blaten.quote:Op zondag 1 november 2009 07:47 schreef Spellmeista het volgende:
Ja, ik heb het ook meegemaakt. Heel kut is dat. Kreeg wel speciale krachten erna, maar dat terzijde.
Uhuh.quote:Want wat als iemand als jij bijzondere dingen zou kunnen, waar zij geen controle op hebben? Dingen die elk mens trouwens zou kunnen, mits ze geloof hebben, en dat begint met er voor open staan. Dan zouden ze hun controle over jou compleet niet meer kunnen vertrouwen. En daar draait het de laatste 65 jaar nou eenmaal om in de wereld: controlle, einer Nation, einer Idee, weetje..
Dat is jouw mening. Ik ga het tegendeel bewijzenquote:Op donderdag 19 november 2009 09:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Met sprookjes en grote verhalen kom je in de grote-mensen-wereld niet ver.
Speciale krachten zijn wat anders als superkrachten. Jij wil graag zien dat er laserstralen uit mijn ogen komen, nou die zul je niet zien. Wat je wel kunt zien is dat ik er middenin zit en dat kun je misschien wel ontkennen, maar het druist tegen al je principes in. Ik noem jou geen aandachts-hoer en ik probeer dmv een normale discussie je te wijzen op feiten die je niet ziet. Blind whore! hehequote:Op donderdag 19 november 2009 09:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wij zouden begonnen zijn over superkrachten ?
Spellmeista begon zelf over speciale krachten "
[..]
Lees je ander eerst even in voor je begint te blaten.
[..]
Uhuh.
Hij zegt zelf over speciale krachten te beschikken, zegt dat hij ze bewezen heeft, maar wanneer je naar dat bewijs vraagt (dat is toch niet meer dan logisch ?) wijst hij enkel naar de post waarin hij ze zegt te hebben.
Hij is een attention-whore, en jij verdedigt hem omdat je graag bij een clique van "o zo speciale mensen" wilt horen.
Tip: als je speciaal gevonden wilt worden, ga dan voor Unicef werken.
X-men was (een van de) eerder(e)quote:Op woensdag 4 november 2009 09:10 schreef _Led_ het volgende:
...
"With great power comes great responsibility" enzo ? Leuke film, spiderman
Juist!quote:...
(Ik vind zelf Wolverine altijd heel gaaf)
dat zijn jouw woorden, dat ik speciaal gevonden zou willen worden. jouw conclusie, die je niet zomaar kunt trekken, want je kent mijn gedachten niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:48 schreef _Led_ het volgende:
Hij is een attention-whore, en jij verdedigt hem omdat je graag bij een clique van "o zo speciale mensen" wilt horen.
Tip: als je speciaal gevonden wilt worden, ga dan voor Unicef werken.
quote:Op woensdag 18 november 2009 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, er worden vooral veel verbanden gelegd, verbanden die ik dan nooit zie.
Jij hebt al bewezen dat je met sprookjes en grote verhalen ver komt in de grote-mensen-wereld ?quote:Op donderdag 19 november 2009 17:52 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Ik ga het tegendeel bewijzen
ohw nee wacht!! Dat heb ik al bewezen![]()
Ja en ..quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij hebt al bewezen dat je met sprookjes en grote verhalen ver komt in de grote-mensen-wereld ?
Nou ja, je geeft in ieder geval al toe dat je enkel sprookjes en grote verhalen vertelt, dat is al iets.
Nu hoef je alleen nog even te vertellen in welk opzicht jij dan ver gekomen bent daardoor.
Vertel, ik luister aandachtig !
Lul toch niet zo slap kerelquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:01 schreef Spellmeista het volgende:
Jij maakt je schuldig aan copy-paste gedrag. Je leest iets en neemt "aan" dat het de waarheid is.
Ik wil het ook graag zien, Spellmeista, kom eens vertellen!!!quote:Op donderdag 26 november 2009 12:05 schreef _Led_ het volgende:
O jee, dan zijn we met z'n 2en.
Dat valt dan volgens hem vast onder 'organized stalking'
Led is een lul maar hij heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 26 november 2009 18:12 schreef Spellmeista het volgende:
Immers, ik ben een aandachts hoer volgens _Led_.
Enkel grote verhalen blijkbaar.quote:
Helemaal niks.quote:Te zien?
Daar ben ik redelijk zeker van jaquote:Immers, ik ben een aandachts hoer volgens _Led_.
Dit is gewoon een andere manier van zeggen "ze gedroeg zich zo vreemd dat ze andere mensen tegen zich in het harnas joeg" lijkt mijquote:Op zaterdag 28 november 2009 18:04 schreef Paginabeheerder het volgende:
@ Spellmeista,
Ik geloof zeker in organized stalking (een goede, wat oudere vriendin maakte dit aan den lijve mee).
Alleen zoek ik het eerst in de aardse verklaringen (wellicht zou die goede vriendin van me het meer met jouw verklaringen eens zijn).
Die vriendin is zeer paranormaal begaafd, maar verliest daardoor wel eens het "verbale contact in de zin van aardse communicatie (beter gezegd - ze is dan moeilijk te volgen en het ene onderwerp gaat in andere onderwerpen over, op een manier die door anderen moeilijk te volgen zijn). Snappie?
Dit zet bij veel mensen vaak kwaad bloed (leven en laten leven is hun vreemd)... en zo kan het zijn dat ze van allerlei kanten wordt aangevallen, vaak ook door mensen die daarvoor nog hele goede vrienden van haar waren.
Kortom; ik denk dat sommige mensen met alle goede bedoelingen - voor veel andere mensen als bedreigend worden gezien, wat zich vertaald in onbegrip, agressie en later zelfs groepsstalking. En zeker als er internet betrokken is in dit fenomeen... weten die stalkers elkaar razendsnel te vinden.
En ja manipulatie etcetera komt dan veel voor... maar of er allerlei complotten aan ten grondslag liggen? Nee, ik denk het niet. Samenzweringen komen pas later, als verschillende "vijanden" elkaar vinden... en ze merken dat een alliantie veel kan bereiken.
Zo kan het bij je overkomen, maar zo eenvoudig is het niet.quote:Op maandag 30 november 2009 09:40 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dit is gewoon een andere manier van zeggen "ze gedroeg zich zo vreemd dat ze andere mensen tegen zich in het harnas joeg" lijkt mij
Als iemand zo in de war is dat ze niet meer te volgen is, tja, dan zullen haar vrienden het daarover hebben.
Dat zij dat ervaart als groepsstalking kan natuurlijk best, maar ik zie het eerder als 1 persoon die zich vervreemdt van haar vriendenkring dan een vriendenkring die besluit 1 persoon te 'stalken'.
Dit klinkt mij alweer in de oren als het usual "jij bent gewoon nog niet zo ver!" geleuter eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 november 2009 13:34 schreef Paginabeheerder het volgende:
Ten eerste is ze niet in de war of psychotisch of zo; het is eerder dat veel mensen haar niet kunnen volgen omdat die mensen zelf op een lager niveau zitten betreft introspectie en het nadenken over allerlei zaken.
Als de filosoof zich niet helder kan uitdrukken ligt het aan de filosoof.quote:(De gemiddelde mens kan bijvoorbeeld ook de gemiddelde filosoof moeilijk volgen... maar ligt dat aan de filosoof of aan die anderen?)
Daar ben ik wel benieuwd naar - hoe wordt haar en haar kinderen het leven zuur gemaakt dan ?quote:Op het werk, in haar hobby's, vanuit de gemeente en zelfs haar kinderen wordt het leven zuur gemaakt.
Mja, dan zullen we misschien moeten accepteren dat het een vaag verhaal blijft waar we misschien niet zo veel me kunnen.quote:Ik kan niet teveel in details treden, zonder haar privacy te schenden. Het kan dus zijn dat het lastig te begrijpen blijft.
Ik heb het niet over jou, ik heb het over de mensen die het op haar voorzien hebben.quote:Op maandag 30 november 2009 13:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dit klinkt mij alweer in de oren als het usual "jij bent gewoon nog niet zo ver!" geleuter eerlijk gezegd.
Precies het soort uitspraken waarmee je mensen tegen je in het harnas jaagt
Google eens op de term "beelddenken." Door associërend denken, denken beelddenkers vaak sneller (en overzien allerlei dingen sneller) dan anderen. Het gevolg is dat een niet-beelddenker dit vaak beschouwd als van de 'hak op de tak' overgaan van onderwerpen. Dus ja, moeilijk te volgen... maar het verhaal blijft wel coherent.quote:Je noemde het namelijk eerst : "ze is dan moeilijk te volgen en het ene onderwerp gaat in andere onderwerpen over, op een manier die door anderen moeilijk te volgen zijn)".
Dit doet me denken aan figuren als Lambiekje, die ook alles dwars door elkaar halen, enorm overtuigd zijn van hun eigen gelijk maar geen coherent verhaal kunnen houden.
Ik weet niet of dat zo is, want als je allerlei vaktechnische woorden moet uitleggen (en vaak daar ook nog begrijpbare voorbeelden bij moet geven), dan moet je vaak van 1 zin een verhaal van 10 zinnen maken... laat staan een hele tekst. Dat werkt misschien in boek vorm, maar in een gewoon gesprek blijft het moeilijk te volgen.quote:Als de filosoof zich niet helder kan uitdrukken ligt het aan de filosoof.
quote:Daar ben ik wel benieuwd naar - hoe wordt haar en haar kinderen het leven zuur gemaakt dan ?
Ja, helaas... maar hopelijk begrijpen haar "lotgenoten" (die er zelf mee te maken hebben) het uit eigen ervaring wat meer. (ja dit zal wel weer hooghartig overkomen, maar zo is het niet bedoeld).quote:Mja, dan zullen we misschien moeten accepteren dat het een vaag verhaal blijft waar we misschien niet zo veel me kunnen.
Daar geloof ik helemaal niks van eerlijk gezegd, ik ken sowieso wel meer gevallen van mensen die 10 jaar op de wachtlijst stonden voor een aangepaste woning.quote:Op maandag 30 november 2009 15:13 schreef Paginabeheerder het volgende:
Een voorbeeld: Een van haar kinderen is gehandicapt en heeft een aangepaste woning nodig, maar wie er ook een woning krijgt, hij niet... zelfs al stond hij jaren boven aan de lijst.
Wat bedoel je precies met 'het op haar voorzien hebben'?quote:Op maandag 30 november 2009 15:13 schreef Paginabeheerder het volgende:
Ik heb het niet over jou, ik heb het over de mensen die het op haar voorzien hebben.
En wat bedoel je hier precies mee, wat voor paranormale dingen kan zij allemaal dan?quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:04 schreef Paginabeheerder het volgende:
Die vriendin is zeer paranormaal begaafd
Je hoeft het ook niet te geloven. Ik heb je dit voorbeeld genoemd en wat je er mee doet is aan jou.quote:Op maandag 30 november 2009 15:33 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niks van eerlijk gezegd, ik ken sowieso wel meer gevallen van mensen die 10 jaar op de wachtlijst stonden voor een aangepaste woning.
Het eerste lijkt me wel duidelijk; men probeert haar het leven heel zuur te maken... zo zuur dat ze er soms aan dreigt onderdoor te gaan.quote:Op maandag 30 november 2009 15:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met 'het op haar voorzien hebben'?
[..]
En wat bedoel je hier precies mee, wat voor paranormale dingen kan zij allemaal dan?
DSM is natuurlijk geen Bijbel waar de 'absolute waarheid' in staat. Er verschijnt niet voor niets op regelmatige basis een nieuwe versie. Uiteraard veranderen inzichten voortdurend en staat de inhoud voortdurend ter discussie.quote:Op zondag 29 november 2009 22:20 schreef nokwanda het volgende:
Interessant topic waar ik door een vriendin op gewezen werd.
Die hele DSM discussie is nogal onzinnig. De hele DSM schaalverdeling is handig in het leven geroepen door mensen die er leuk aan verdienen. Niets meer dan een boekje door mensen die zelf iets verzonnen hebben. Lees die dingen eens door. Dan is er geen mens meer normaal.
En ja, ik ken het boekje en heb er ook met diverse psychologen over gesproken. Die wereld is er evengoed over verdeeld.
Over het zien van verbanden: Er zijn ook vaak genoeg vreemde verbanden en in mijn ervaring is de werkelijkheid vaak bizarder dan de gekste fantasie. En dat zeg ik terwijl ik zelf al snel wil ontdekken of iemand die bepaalde beweringen doet nou helemaal kierewiet is of niet. En ik waag te beweren dat er idd mensen zijn die kierewiet zijn, maar ook dat er echt rare dingen gebeuren die je vervolgens niet kunt bewijzen maar wel kunt verklaren.
Voorbeeld: ik was ooit klokkenluider in een fraudezaak waarmee plaatselijke politiek gemoeid was. Daarna had ik plotseling op allerlei vreemde gebieden pech, die allemaal met mijn financiële situatie van doen hadden. Dan kun je zeggen: je was blijkbaar zelf heel dom in dat opzicht. Okay, mogelijk. Maar zoveel pech tegelijkertijd was gewoon absoluut niet logisch. Er leek teveel samenhang te zijn. Misschien is dat paranoïde. Toch denk ik niet dat ik in aanmerking kom voor een DSM diagnose.
Je hoort mij niet ontkennen dat die aandoeningen geobserveerd zijn en bestaan. Daarvoor ken ik er teveel. Maar er krijgen ook mensen makkelijekr een diagnose die dat niet zouden moeten krijgen omdat er omstandigheden kunnen zijn die iemand bijvoorbeeld paranoia maken die echt zijn en niet verzonnen.quote:Op maandag 30 november 2009 16:21 schreef Prst_ het volgende:
[..]
DSM is natuurlijk geen Bijbel waar de 'absolute waarheid' in staat. Er verschijnt niet voor niets op regelmatige basis een nieuwe versie. Uiteraard veranderen inzichten voortdurend en staat de inhoud voortdurend ter discussie.
Maar om het af te doen als 'boekje door mensen die zelf iets verzonnen hebben', doe je het wel heel erg tekort. De classificeringen en definities worden opgesteld n.a.v. een heleboel observaties. Dat wordt echt niet maar gewoon even uit een dikke duim gezogen. Dat er veel psychische aandoeningen zijn te onderscheiden is een feit en ik denk zelf dat inderdaad iedereen in meer of mindere mate wel symptomen vertoont van een aandoening die in de gids genoemd wordt. Dat diskwalificeert de observaties mijn inziens totaal niet.
Er bestaat een heel bekende term voor het gevoel dat iedereen het op jou gemunt heeft: paranoia
(en je hoeft echt niet per se schizofreen te zijn om daar last van te hebben)
Dat klinkt meer als iemand die nogal in de war is en waandenkbeelden heeft.quote:Op maandag 30 november 2009 16:17 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Het eerste lijkt me wel duidelijk; men probeert haar het leven heel zuur te maken... zo zuur dat ze er soms aan dreigt onderdoor te gaan.
Helderziendheid vooral, maar ook voorspellende dromen etc.
Alleen waandenkbeelden kunnen in de praktijk niet getest worden, wat haar overkomt is in de praktijk al wel duidelijk geworden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:06 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Dat klinkt meer als iemand die nogal in de war is en waandenkbeelden heeft.
Echt waar ?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:32 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Alleen waandenkbeelden kunnen in de praktijk niet getest worden, wat haar overkomt is in de praktijk al wel duidelijk geworden.
Nou, dan zou ik als ik haar was, maar snel naar Randi rennen. Dan kan ze haar miljoen ophalen om een huis voor haar gehandicapte kind te kopenquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:32 schreef Paginabeheerder het volgende:
Alleen waandenkbeelden kunnen in de praktijk niet getest worden, wat haar overkomt is in de praktijk al wel duidelijk geworden.
Dat geloof ik direct, maar het is alleen aan haar of ze hiermee naar buiten wil komen op een groter platform dan de kennissenkring.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:56 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Echt waar ?
Volgens mij zijn een aantal mensen hier in TRU wel geinteresseerd in iemand die dat kan aantonen !
Ik heb het haar al eens voorgesteld, maar laat Randi maar naar haar toekomen in haar eigen vertrouwde omgeving.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:09 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik als ik haar was, maar snel naar Randi rennen. Dan kan ze haar miljoen ophalen om een huis voor haar gehandicapte kind te kopen.
Randi claimt niet helderziend te zijn, dus hoe moet hij weten dat die vriendin van jou contact met hem wil?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:15 schreef Paginabeheerder het volgende:
Ik heb het haar al eens voorgesteld, maar laat Randi maar naar haar toekomen in haar eigen vertrouwde omgeving.
Hoeft hij niet te weten, maar feit is dat hij alles in zijn eigen laboratorium wil testen. Dat is een onnatuurlijke omgeving. Daarnaast is het helderziende niet op afroep op te roepen, noch voorspellende dromen. Dat komt wanneer het komt en laat zich niet dwingen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Randi claimt niet helderziend te zijn, dus hoe moet hij weten dat die vriendin van jou contact met hem wil?
Goh, al die helderzienden waar je langs kunt gaan voor een sessie tegen betaling zijn dus allemaal grote oplichters?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:02 schreef Paginabeheerder het volgende:
Daarnaast is het helderziende niet op afroep op te roepen, noch voorspellende dromen. Dat komt wanneer het komt en laat zich niet dwingen.
Niet allemaal, maar een aantal zijn dat zeker.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Goh, al die helderzienden waar je langs kunt gaan voor een sessie tegen betaling zijn dus allemaal grote oplichters?
Helemaal niet, de test wordt in samenwerking opgezet en bepaald.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:02 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Hoeft hij niet te weten, maar feit is dat hij alles in zijn eigen laboratorium wil testen.
Kun je er een aantal opnoemen die de boel wel besodemieteren en een aantal die echt helderziend zijn?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:11 schreef nokwanda het volgende:
Niet allemaal, maar een aantal zijn dat zeker.
Ik denk het wel ja, maar kan het niet met zekerheid zeggen; ik weet alleen hoe het bij die vriendin werkt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:07 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Goh, al die helderzienden waar je langs kunt gaan voor een sessie tegen betaling zijn dus allemaal grote oplichters?
Ik ken er van beide kanten wel wat en nee, die ga ik hier niet bij naam en toenaam noemen. Dat is ook niet relevant omdat ik ze niet alleen in Nederland ken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Kun je er een aantal opnoemen die de boel wel besodemieteren en een aantal die echt helderziend zijn?
Van Paginabeheerder kreeg ik trouwens de indruk dat het helderziende per definitie niet af te dwingen is.
Blijkbaar niet. Ogilvie ging 'm wel aan maar die faalde enormquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:19 schreef nokwanda het volgende:
1) Vertrouwen al die mensen niet op hun gaven?
Nee, die zijn juist compleet objectief opgezet om elke beschuldiging van partijdigheid te voorkomen.quote:2) Hoe steken de methodes van Randi om dit te testen dan in elkaar en heeft iemand dan ook wel een kans op een positief oordeel, of is het al zo in elkaar gezet dat het schier onmogelijk is?
Ik wil die criteria zien. Weet je waar die te vinden zijn?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:26 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ogilvie ging 'm wel aan maar die faalde enorm
[..]
Nee, die zijn juist compleet objectief opgezet om elke beschuldiging van partijdigheid te voorkomen.
Er wordt in samenspraak een test bedacht en dioe wordt afgenomen door onafhankelijke onderzoekers, Randi zelf bemoeit zich er dus verder niet mee.
Wat ik eerder gelezen heb in de Quest is dat Randi het wetenschappelijk wilde toetsen. Dan heb je een laboratorium nodig (niet zo eentje met buisjes en vloeistoffen... er zijn laboratoria in velerlei vormen), waarbij Randi controle heeft over de omgeving.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:12 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Helemaal niet, de test wordt in samenwerking opgezet en bepaald.
Randi heeft niet eens een laboratoriumRaar dat iemand die blijkbaar zo in de problemen zit zich niet even verdiept in iets dat makkelijk een miljoen pegels kan opleveren.
Tuurlijk moet het wel te controleren zijn ja.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:35 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Wat ik eerder gelezen heb in de Quest is dat Randi het wetenschappelijk wilde toetsen. Dan heb je een laboratorium nodig (niet zo eentje met buisjes en vloeistoffen... er zijn laboratoria in velerlei vormen), waarbij Randi controle heeft over de omgeving.
Bullocks, ze wil dat kind toch in een huis ?quote:Verder heeft geld haar nooit geïnteresseerd en publiciteit nog minder.haha.
Wat dacht je van die gast met z'n gen verbrander? Roy ten Broeke geloof ik... en Char vertrouw ik ook niet met haar cold reading. Ik sluit niet uit dat ze het misschien wel kunnen, maar dat ze ook op momenten dat ze met vreemden werken en niets door krijgen... toch antwoorden willen geven.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:15 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Kun je er een aantal opnoemen die de boel wel besodemieteren en een aantal die echt helderziend zijn?
Van Paginabeheerder kreeg ik trouwens de indruk dat het helderziende per definitie niet af te dwingen is.
Mja, maar wanneer is het te controleren? Als je weet welke afbeelding er op een kaart staat (ruit, een + of een min). Dat is spielerei , dat gaat nergens over. Maar als je een halfbroer weet te localiseren tot zelfs in de straat waarin deze woont (waarvan niemand van het bestaan af wist, zelfs de vader (verwekker) niet) ... dan is zelfs een scepticus als ik altijd was, volledig om.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:37 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Tuurlijk moet het wel te controleren zijn ja.
Wat heb je aan een gave die niet te controleren is ?
"Ik kan de toekomst voorspellen, maar pas achteraf !"
[..]
Bullocks, ze wil dat kind toch in een huis ?
Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig naar de niet-oplichtersquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:39 schreef Paginabeheerder het volgende:
Wat dacht je van die gast met z'n gen verbrander? Roy ten Broeke geloof ik... en Char vertrouw ik ook niet met haar cold reading. Ik sluit niet uit dat ze het misschien wel kunnen, maar dat ze ook op momenten dat ze met vreemden werken en niets door krijgen... toch antwoorden willen geven.
Dat is de grote valkuil, als je tegenover iedereen maar wilt bewijzen dat je het kan... terwijl je weet dat je het niet op elk moment kunt afdwingen.
Zoals ik al zei, ik heb me weinig verdiept in allerlei paranormale mensen. De enige die ik als scepticus geloof dat ze meer ziet dan de gemiddelde sterveling is die vriendin.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk meer nieuwsgierig naar de niet-oplichters. Dus als je er daar een aantal van kunt opnoemen...
Oeh, ik ben zelf een halve Aziaat met ook Indonesisch bloed. Vandaar dat als ik honger heb, ik over eten droom en als ik dan wakker word, meteen naar de koelkast renquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Paginabeheerder het volgende:
Wel is bekend van inheemse stammen (bijvoorbeeld uit Indonesië... die nog niet "gecultiveerd zijn" ) dat ze sjamanen hebben die in hun dromen zien waar veel wild is om op te jagen, en het pad ernaar toe uit hun hoofd weten... zodat ze in tijd van schaarste toch eten weten te vinden.
De wetenschap heeft dit vooralsnog niet weten te verklaren.
Ja nou, dan kan ze toch met dat miljoen die aanpassingen laten doen. Als ik iets echt nodig zou hebben en er zelf niet aan zou kunnen komen om wat voor reden dan ook, en ik weet dat mijn moeder iets kan waardoor zij dat wel voor mij kan regelen, dan zou ik het haar hoogst kwalijk nemen als zij me maar gewoon laat barsten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:46 schreef Paginabeheerder het volgende:
P.S. Haar kind zit intussen al wel een jaartje in een woning, maar de aanpassingen zijn niet of nauwelijks gedaan.
Zie je wel dat het werkt?!quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Oeh, ik ben zelf een halve Aziaat met ook Indonesisch bloed. Vandaar dat als ik honger heb, ik over eten droom en als ik dan wakker word, meteen naar de koelkast ren.
Schitterend hoe mensen zich vaak graag skepticus noemen om direct daarna te zeggen dat ze in een of ander paranormaal fenomeen gelovenquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef Paginabeheerder het volgende:
De enige die ik als scepticus geloof dat ze meer ziet dan de gemiddelde sterveling is die vriendin.
Ik kan moeilijk voor anderen spreken. Maar ze laat hem niet barsten, zij doet zijn huishouden er nog gewoon bij.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja nou, dan kan ze toch met dat miljoen die aanpassingen laten doen. Als ik iets echt nodig zou hebben en er zelf niet aan zou kunnen komen om wat voor reden dan ook, en ik weet dat mijn moeder iets kan waardoor zij dat wel voor mij kan regelen, dan zou ik het haar hoogst kwalijk nemen als zij me maar gewoon laat barsten.
Dat is jouw conclusie... ik zou er een half boekwerk over moeten schrijven en dan ook nog eens zo, dat die vriendin verder redelijk anoniem blijft... (en dan ook nog allerlei mitsen en maren en hoe ik er vroeger over dacht en waarom ik bij haar er iets genuanceerder over ben gaan denken... en haar voorgeschiedenis en degenen die het zelf ondervonden hebben met naam en toe naam moeten noemen).... om mensen te overtuigen over het hoe en waarom.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:14 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Schitterend hoe mensen zich vaak graag skepticus noemen om direct daarna te zeggen dat ze in een of ander paranormaal fenomeen geloven
Wat is jouw persoonlijke relatie met die halfbroer of is het gewoon een van-horen-zeggen-verhaal?quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:46 schreef Paginabeheerder het volgende:
Maar als je een halfbroer weet te localiseren tot zelfs in de straat waarin deze woont (waarvan niemand van het bestaan af wist, zelfs de vader (verwekker) niet) ... dan is zelfs een scepticus als ik altijd was, volledig om.
quote:Op maandag 30 november 2009 15:13 schreef Paginabeheerder het volgende:
Een voorbeeld: Een van haar kinderen is gehandicapt en heeft een aangepaste woning nodig, maar wie er ook een woning krijgt, hij niet... zelfs al stond hij jaren boven aan de lijst.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:46 schreef Paginabeheerder het volgende:
P.S. Haar kind zit intussen al wel een jaartje in een woning, maar de aanpassingen zijn niet of nauwelijks gedaan.
Die halfbroer (en diens vrouw) heb ik persoonlijk ontmoet. Deze hebben het verhaal bevestigd.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:49 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat is jouw persoonlijke relatie met die halfbroer of is het gewoon een van-horen-zeggen-verhaal?
Ik vind je trouwens nogal tegenstrijdig. Eerst doe je alsof dat kind helemaal geen woning heeft en vervolgens blijkt dat het enige is dat de aanpassingen nog niet allemaal gedaan zijn:
[..]
[..]
Die conclusie komt dan voor jouw rekening. Zoals ik al zei, ik noem een voorbeeld. En bij dat ene voorbeeld wil ik het laten. Als het mezelf betrof had ik wel meer verteld... maar ik praat hier over een vriendin die niet gekozen heeft dit wereldkundig te maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:51 schreef PartyAmber het volgende:
Het klinkt naar mij toe nog steeds alsof het lang duurde door de gebruikelijke bureaucratie, maar zij het vanwege haar psychische aandoening / gesteldheid gelijk ziet als "iedereen werkt me tegen !".
Een van-horen-zeggen-verhaal dus. Iedereen kent mensen die van alles beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is. Als ik jou ontmoet kan ik ook (sterke) verhalen op gaan hangen, maar het hoeft niet per se allemaal de waarheid te zijn omdat we elkaar dan persoonlijk hebben ontmoet.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:48 schreef Paginabeheerder het volgende:
Die halfbroer (en diens vrouw) heb ik persoonlijk ontmoet. Deze hebben het verhaal bevestigd.
Ik ben het met PartyAmberquote:Tegenstrijdig? Hij kreeg geen aangepaste woning toegewezen, terwijl mensen lager op de wachtlijst hem links en rechts passeerden. Wel kreeg hij uiteindelijk dan maar een gewone woning toegewezen.
Hieraan waren misschien wat aanpassingen gedaan, voor een vorige bewoner. Niet specifiek gericht op zijn handicap. Zo duidelijker?
Het is mij allemaal best... er is om voorbeelden gevraagd, ik heb er enkele gegeven.... maar daar blijft het ook bij.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:32 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Een van-horen-zeggen-verhaal dus. Iedereen kent mensen die van alles beweren, maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal waar is. Als ik jou ontmoet kan ik ook (sterke) verhalen op gaan hangen, maar het hoeft niet per se allemaal de waarheid te zijn omdat we elkaar dan persoonlijk hebben ontmoet.
[..]
Ik ben het met PartyAmbereens wat betreft bureaucratie. Bovendien heeft bijna iedereen weleens pech in het leven als er een keer iets door een gemeente of instantie moet gebeuren en sommige mensen hebben nu eenmaal vaker pech dan andere mensen. That's life, en het heeft weinig met stalking te maken. Ook kan het zijn dat het lastig is om een passende woning te vinden specifiek gericht op zijn handicap. Tevens vraag ik me af hoe je zo zeker weet dat die andere gehandicapten allemaal voorrang hebben gekregen.
De voorbeelden waren erg goed, echter heb ik het idee dat er een aantal mensen zijn die geloven dat groupstalking niet bestaat. Daarom hebben ze het recht om elk voorbeeld aan te grijpen om duidelijk te maken dat de persoon in kwestie gestoord is.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:16 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Het is mij allemaal best... er is om voorbeelden gevraagd, ik heb er enkele gegeven.... maar daar blijft het ook bij.
Weet jij de oorzaak van deze psychische stress dan? Van diegene die in een huis woont met camera's daarbinnen bedoel ik dan.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:27 schreef JoepiePoepie het volgende:
Vanavond bedacht ik me trouwens dat mijn buurman ook slachtoffer is van organized stalking. Een andere buurman en zijn ouders (die aan de andere kant van het land wonen, maar natuurlijk daar vet voor betaald krijgen van de overheid) en een buurvrouw hebben namelijk camera's opgehangen in het huis van het slachtoffer.
Ik had daar eigenlijk helemaal niet meer bij stilgestaan, want ik spreek het slachtoffer niet zo vaak, omdat hij het merendeel van het jaar in het gekkenhuis zit, maar hij is niet gek, zijn stalkers sluiten hem alleen maar op om hem het leven zuur te maken.
Vandaag sprak ik hem toevallig weer even.
Nee, want daar heb ik niet voor doorgeleerdquote:Op woensdag 2 december 2009 22:32 schreef mediaconsument het volgende:
Weet jij de oorzaak van deze psychische stress dan? Van diegene die in een huis woont met camera's daarbinnen bedoel ik dan.
Je hoeft volgens mij niet door te leren om aan die man te gaan vragen wat er aan de hand is, of waardoor hij in deze situatie is beland.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:36 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, want daar heb ik niet voor doorgeleerd.
Wat er aan de hand is postte ik hier alquote:Op woensdag 2 december 2009 22:50 schreef mediaconsument het volgende:
Je hoeft volgens mij niet door te leren om aan die man te gaan vragen wat er aan de hand is, of waardoor hij in deze situatie is beland.
Daarom vroeg ik ook waarom het slachtoffer in jouw geval het overgrote deel van het jaar in het gekkenhuis zit, en daarna in een huis vol met camera's. Waarom deze camera's daar neer zijn gehangen is ook niet duidelijk. Beetje raar voorbeeld.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:58 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat er aan de hand is postte ik hier al.
Die camera's zijn daar opgehangen zodat die andere buren (inclusief die mensen die aan de andere kant van het land wonen) hem in de gaten kunnen houdenquote:Op woensdag 2 december 2009 23:08 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom vroeg ik ook waarom het slachtoffer in jouw geval het overgrote deel van het jaar in het gekkenhuis zit, en daarna in een huis vol met camera's. Waarom deze camera's daar neer zijn gehangen is ook niet duidelijk. Beetje raar voorbeeld.
Laat maar joh, Joepie Poepie heeft even een sarcastisch verhaaltje verzonnen. Hij heeft helemaal geen buurman met camera's in z'n huis. Hij wil even zijn punt maken met zijn eigen fantasieverhaal.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook waarom het slachtoffer in jouw geval het overgrote deel van het jaar in het gekkenhuis zit, en daarna in een huis vol met camera's. Waarom deze camera's daar neer zijn gehangen is ook niet duidelijk. Beetje raar voorbeeld.
Dus mijn buurman liegt volgens jou?quote:Op donderdag 3 december 2009 02:00 schreef Paginabeheerder het volgende:
Laat maar joh, Joepie Poepie heeft even een sarcastisch verhaaltje verzonnen. Hij heeft helemaal geen buurman met camera's in z'n huis. Hij wil even zijn punt maken met zijn eigen fantasieverhaal.
Nee maar je bent vlgs mij wel aan het Trollen.quote:Op donderdag 3 december 2009 08:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dus mijn buurman liegt volgens jou?
Basic Instinct 2quote:Op woensdag 2 december 2009 23:12 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Die camera's zijn daar opgehangen zodat die andere buren (inclusief die mensen die aan de andere kant van het land wonen) hem in de gaten kunnen houden. En hij zit zo nu en dan in het gekkenhuis, omdat zijn stalkers hem graag opsluiten om hem het leven zuur te maken, want hij is namelijk helemaal niet gek
.
oh klinkt als een kloon van iemand die scenario's uit films jatquote:
Geen idee, ik ben niet helderziend, jij wel?quote:Op donderdag 3 december 2009 11:25 schreef Summers het volgende:
oh klinkt als een kloon van iemand die scenario's uit films jat
en dat gebruikt als "eigen ervaring"
...wie zou dat toch zijn
Je zou ze de kost niet willen geven. Dat gebeurt echt. Bizar is dat.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:25 schreef Summers het volgende:
[..]
oh klinkt als een kloon van iemand die scenario's uit films jat
en dat gebruikt als "eigen ervaring"
...wie zou dat toch zijn
Verveling werkt dat soort gedrag in de hand.quote:Op donderdag 3 december 2009 16:50 schreef nokwanda het volgende:
Het is ook niet zo heel moeilijk om te mindfucken met mensen en hen in situaties te manipuleren.
In de hoofden van de 'slachtoffers' wel ja. Het is ook niet zo dat de 'slachtoffers' liegen, maar door een psychische stoornis zien ze de wereld anders dan 'gezonde' mensenquote:Op maandag 7 december 2009 14:01 schreef Human.Bean het volgende:
Maar zijn die mensen dan echt bijeenkomsten aan het houden om samen af te spreken hoe ze die ene persoon gaan pesten ofzo ?
Nee, tegenstanders kunnen elkaar gewoon op het internet vinden en elkaar mailen en weer anderen beïnvloeden.quote:Op maandag 7 december 2009 14:01 schreef Human.Bean het volgende:
Maar zijn die mensen dan echt bijeenkomsten aan het houden om samen af te spreken hoe ze die ene persoon gaan pesten ofzo ?
Via internet gaat het makkelijker.quote:Op maandag 7 december 2009 15:31 schreef Human.Bean het volgende:
En hoe beslissen die mensen dan dat ze met zijn allen 1 iemand gaan pesten, en wie dat gaat worden ?
Dat gebeurt dus via internet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |