Ik heb hier ook die ouderwetse deurposten, maar met zo'n klein lakrollertje een beetje schuin er in poeren en dan ging dat toch. Maar ik ben dan ook vrij luiquote:Op zondag 1 november 2009 14:11 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Tis een oud huis, dus die deurposten bestaan uit een heleboel groefjes en sierseltjes... De deur was inderdaad zo gebeurd met een rollertje, maar de posten waren klote met een klein kwastje en alles afplakken
Wie is er jarig? Ben je jarig?quote:
Van harte dan maarquote:
Gefeliciteerd!quote:
Succes en sterkte!quote:Op zondag 1 november 2009 15:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
![]()
Sorry hoor, ik ben er even weinig. We hebben dit weekend de katten verhuisd en ik ben grondig mijn huis aan het opruimen zodat het leeg kan straks.
27quote:Op zondag 1 november 2009 15:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
Hoe jong ben je geworden?
Raar. Ze liggen nu lekker te pitten maar gisteren heeft de schuwe tijger zich de hele dag onder de bank verschanst. De andere is van nature opener en die struint wel wat rond.quote:
Mooie leeftijd!quote:
Awquote:Op zondag 1 november 2009 15:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Raar. Ze liggen nu lekker te pitten maar gisteren heeft de schuwe tijger zich de hele dag onder de bank verschanst. De andere is van nature opener en die struint wel wat rond.
Ik moet er 1 dec. uit zijn Greysie.
dit is echt de eerste keer dat ik het niet erg vind als het nog harder zou regenenquote:Op zondag 1 november 2009 15:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Mooie leeftijd!
Wat een rotweer zeg! Nou ja, kan ik wat regenwater opvangen voor mijn vleesetende planten!
Gaat toch niet werken. Er zijn al vaker topics op fok hierover geweest. Maar dit is niet een prijs die je redelijkerwijs kunt verwachten dus ze gaan hem echt niet leveren en hebben heel veel poten om op te staan in deze.quote:Op zondag 1 november 2009 15:07 schreef muisje-eliza het volgende:
gratis breedbeeld tv voor de jarige![]()
![]()
![]()
hij is echt gratis! foutje van de BCC
grappig is het welquote:Op zondag 1 november 2009 15:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gaat toch niet werken. Er zijn al vaker topics op fok hierover geweest. Maar dit is niet een prijs die je redelijkerwijs kunt verwachten dus ze gaan hem echt niet leveren en hebben heel veel poten om op te staan in deze.
Was wel een leuk kadootje geweest.
Heuj grees!quote:
Ik ben dan ook te nuchter en denk "nah" ... maar het ZOU toch eens gewoon bezorgd worden hequote:Op zondag 1 november 2009 15:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gaat toch niet werken. Er zijn al vaker topics op fok hierover geweest. Maar dit is niet een prijs die je redelijkerwijs kunt verwachten dus ze gaan hem echt niet leveren en hebben heel veel poten om op te staan in deze.
Was wel een leuk kadootje geweest.
gebeurt ook wel, denk aan de printer van de Wehkamp, maar je krijgt wel een rekening nagestuurdquote:Op zondag 1 november 2009 15:18 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik ben dan ook te nuchter en denk "nah" ... maar het ZOU toch eens gewoon bezorgd worden he
quote:Op zondag 1 november 2009 15:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
gebeurt ook wel, denk aan de printer van de Wehkamp, maar je krijgt wel een rekening nagestuurd
quote:Op zondag 1 november 2009 15:20 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
.
Oh... en:... IK BEN KLAAR MET SCHILDERENvoor vandaag
Jup. 12:30 afspraak op de poliquote:Op zondag 1 november 2009 15:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Q![]()
Fijn dat het al opknapt![]()
Morgen moet je weer naar het zkh toch?
Hoe gaat 't met Jazz en Spaz?quote:Op zondag 1 november 2009 15:36 schreef Harajuku. het volgende:
5 pagina's teruglezen of niet, hmmmmmmm.
Oooooooooooooh ja. k Zal dat eens weer aanzetten.quote:
is t zo'n biogashaard? dan hebben mn ouders er eentje, nog best lekker warmquote:Op zondag 1 november 2009 15:43 schreef MrSubtle het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze dingen? ik overweeg zo'n ding hier te monteren in de slaapkamer, puur decoratief, hoeft niet echt warmte vanaf te komen. Maar nu schijnt dat je geen afvoer nodig hebt... is dat dan niet super ongezond?
[ afbeelding ]
Ja dat is het inderdaad... weet je toevallig meer? Hoe vul je zo'n ding, hoe steek je 'm aan, is er afvoer nodig, ziet het er mooi uit als ie brandt? .. dat soort dingenquote:Op zondag 1 november 2009 15:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
is t zo'n biogashaard? dan hebben mn ouders er eentje, nog best lekker warm
Even uitzoeken of dit een elektrische is of niet.quote:Op zondag 1 november 2009 15:43 schreef MrSubtle het volgende:
Heeft iemand ervaring met deze dingen? ik overweeg zo'n ding hier te monteren in de slaapkamer, puur decoratief, hoeft niet echt warmte vanaf te komen. Maar nu schijnt dat je geen afvoer nodig hebt... is dat dan niet super ongezond?
[ afbeelding ]
Ooooh leuk!quote:Op zondag 1 november 2009 15:45 schreef Greys het volgende:
Kijk mij even creatief zijn, ik heb tijdens de saaie F1 race en het slechte weer mijn netbookje gepimpt!![]()
[ afbeelding ]
de biogashaard van mn ouders hangt aan de muur, geen planten oid eromheenquote:Op zondag 1 november 2009 15:47 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja dat is het inderdaad... weet je toevallig meer? Hoe vul je zo'n ding, hoe steek je 'm aan, is er afvoer nodig, ziet het er mooi uit als ie brandt? .. dat soort dingen
Geweldig!quote:Op zondag 1 november 2009 15:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
de biogashaard van mn ouders hangt aan de muur, geen planten oid eromheen
dr zit een bak aan, waar je die biogasvloeistof in stopt. met een extra lange aansteker steek je die vloeistof aan. en door de deksel erop te doen, gaat t weer uit. er zit geen afvoer aan, tis gewoon een achterwand met bak bij hen. in t begin zie je de vlammen bijna niet, later weer wel, doordat er een zwarte plaat achterzit, is de kleur mooi.
die vloeistof zit overigens in flessen van geloof 1 liter
hangt gewoon aan de muurquote:Op zondag 1 november 2009 15:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Geweldig!
En laatste vraag, monteer je dat gewoon op een muur? Of moet het half in de muur en hangt er iets aan de andere van de muur dat uitsteekt of zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
Hmm maar die bak zie ik niet op het plaatje uit die folder hierboven? Of zit dat achter het alu-frame of zo?quote:Op zondag 1 november 2009 15:52 schreef Ynske het volgende:
n
[..]
hangt gewoon aan de muur
van de zijkant bekeken ziet t er zo uit bij hen
|
|_
|_|
quote:Op zondag 1 november 2009 15:53 schreef MrSubtle het volgende:
In de lente wil ik trouwens een gashaard laten inbouwen in de serremaar die gaat dus door de hele muur heen (inbouw) en steekt aan de achterkant uit in de garage, en daar komt dan ook de afvoer, daarom dat ik 't vraag
Zo moet dat ongeveer uit komen te zien (tis gefotoshopped, die muur is nu gewoon wit (met schilderij en plant en zo) maar zonder haard uiteraardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat weet ik niet, k geef alleen aan zoals hij bij mijn ouders uitzietquote:Op zondag 1 november 2009 15:53 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Hmm maar die bak zie ik niet op het plaatje uit die folder hierboven? Of zit dat achter het alu-frame of zo?
Ja maar tis nu gewoon een witte muur nog hoorquote:
ooooh die is ook mooiquote:Op zondag 1 november 2009 15:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat weet ik niet, k geef alleen aan zoals hij bij mijn ouders uitziet
dit systeem zegmaar
[ afbeelding ]
jamaar ik voel me meteen romantisch.. Bij zo n open haard wil ik wel op een berenvelletje liggenquote:Op zondag 1 november 2009 15:57 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja maar tis nu gewoon een witte muur nog hoordus geen
![]()
![]()
![]()
nog voorlopig
Daar vind ik het dan weer iets te strak en modern voor, om die associatie er bij te krijgenquote:Op zondag 1 november 2009 15:58 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
jamaar ik voel me meteen romantisch.. Bij zo n open haard wil ik wel op een berenvelletje liggen![]()
quote:Op zondag 1 november 2009 15:55 schreef Greys het volgende:
MrS: hier zie je plaatjes ook van het aan de muur hangen:
http://www.100procent.nl/artikel/2/185/Haarden_zonder_afvoer.html
't Is een serre, ... van glas... met achterburenquote:Op zondag 1 november 2009 15:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar vind ik het dan weer iets te strak en modern voor, om die associatie er bij te krijgen
zoek ook even op Safretti, dat is van degene die bij mn ouders hangtquote:Op zondag 1 november 2009 16:00 schreef MrSubtle het volgende:
[..]thanks, en goede info over het gebruik in oude huizen (dat gaat dus niet zo super)
Dat klinkt al te duur om te googlenquote:Op zondag 1 november 2009 16:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
zoek ook even op Safretti, dat is van degene die bij mn ouders hangt
Heb jij een berenvel?quote:Op zondag 1 november 2009 15:58 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
jamaar ik voel me meteen romantisch.. Bij zo n open haard wil ik wel op een berenvelletje liggen![]()
quote:Op zondag 1 november 2009 16:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Dat klinkt al te duur om te googlen
ik ben bang als ik die naam google, dat ik dan eerst m'n credit card moet invullen voor ik verder mag klikken op de designer linkjesquote:
Dat snap ik dus ook nog niet helemaal... Ze hebben het over 100% schone verbranding, maar dan nog moet er een bijproduct zijn (water, stikstof, whatever)quote:Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef nokwanda het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe die biogasvloeistof werkt. Er vindt verbranding plaats. Waar gaat dat dan naartoe. Ik zocht al in Google, maar kan het niet vinden.
Mijn hele huis is redelijk oud, en de beetje ouderwetse stijl laat ik overal terug komen in het huis zelf en de tuin, en als compensatie heb ik redelijk strakke meubeltjes (maar niet 'te') en heb ik de serre helemaal strak gehouden als enige ruiimtequote:Dat strakke is trouwens helemaal niet mijn smaak
quote:Op zondag 1 november 2009 16:07 schreef nokwanda het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe die biogasvloeistof werkt. Er vindt verbranding plaats. Waar gaat dat dan naartoe. Ik zocht al in Google, maar kan het niet vinden.
Dat strakke is trouwens helemaal niet mijn smaak
quote:Gashaard
Ook bestaan er tegenwoordig gashaarden die geen rookkanaal of -afvoer nodig hebben. Hoe dat kan? Deze gashaarden zijn uitgerust met een zeer geavanceerde verbrandingstechnologie. Deze techniek zorgt ervoor dat bij de verbranding het aardgas wordt omgezet in - het voor mensen onschadelijke - kooldioxide en waterdamp. De verbrandingsgassen gaan door een katalysator in de bovenkant van het toestel. Deze katalysator moet eens per jaar met een stofzuiger en zachte borstel worden schoongemaakt. Net als de elektrische haarden geven ook de gashaarden warmte af. Naast stralingswarmte stroomt uit de bovenkant warme convectielucht. Overigens is zo’n gashaard niet duur in verbruik te noemen: er zijn modellen die bijzonder weinig aardgas verbruiken, tot minder dan 0,2 m3 per uur (op de hoogste stand). Een avondje lekker voor de haard met vrienden kost jou dan minder dan één euro!
Ik vond het ook wat gek klinken, ik kopieer alleen even hoe het uitgelegd wordtquote:Op zondag 1 november 2009 16:21 schreef nokwanda het volgende:
Kooldioxide niet schadelijk? Dacht het wel.
Zie mijn edit.quote:Op zondag 1 november 2009 16:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond het ook wat gek klinken, ik kopieer alleen even hoe het uitgelegd wordt
Ja als ze koolmonixide zouden uitscheiden dan zou je binnen een avond het loodje leggen! Lekker knus, zo'n ding in je slaapkamerquote:
met krantenquote:Op zondag 1 november 2009 16:03 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Heb jij een berenvel?... ik kan de serre wel afplakken met kranten voor 'n keertje
Ja ramen afplakken met berenvellen leek me niet zo praktischquote:Op zondag 1 november 2009 16:27 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
met krantendag romantisch gevoel
quote:Op zondag 1 november 2009 16:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja als ze koolmonixide zouden uitscheiden dan zou je binnen een avond het loodje leggen! Lekker knus, zo'n ding in je slaapkamer![]()
![]()
En kooldioxide is voor de mens wel onschadelijk, maar voor het milieu niet echt natuurlijk (als broekaseffect-gas), ik dacht dat jij dat bedoelde
en een leuk gordijntje danquote:Op zondag 1 november 2009 16:29 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja ramen afplakken met berenvellen leek me niet zo praktisch
Pics or didn´t happenquote:Op zondag 1 november 2009 16:31 schreef Goodbye het volgende:
Ik kom net uit bad en het was zaaaaaaaaaaaaalig![]()
Ik had alleen geen badschuim meer, dus heb er maar wat douchespul in gegooid
Dat vraag je ook niet als Loveless in bad is geweestquote:
Als ik erachter kom dat Loveless do-able is doe ik dat in het vervolg welquote:Op zondag 1 november 2009 16:56 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat vraag je ook niet als Loveless in bad is geweest
Dat weet je ook heul niet van mij!quote:Op zondag 1 november 2009 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als ik erachter kom dat Loveless do-able is doe ik dat in het vervolg wel
Vond het bankje erg leuk en we hebben straks een tuin op het zuiden dus dan kan ik er best eens over denken.quote:Op zondag 1 november 2009 11:35 schreef oh-oh het volgende:
Mogge!
Lieve nijnen![]()
En die gave hondenbeachbank, die heeft Bil zn fokster maar dan in het groot, voor mensen , zo gaaf dat dingEn daar liggen dan altijd alle honden op ( een bulldog, een chihuahua , 3 chineesjes, de podenco, een poedel en een peruaan
).
Oh koop dan meteen een echte voor jezelf joh!quote:Op zondag 1 november 2009 17:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vond het bankje erg leuk en we hebben straks een tuin op het zuiden dus dan kan ik er best eens over denken.
Bedankt hé...quote:Op zondag 1 november 2009 13:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Als je >150 posts op een zaterdagavond hebt moet je misschien toch es nadenken over een sociaal leven...
Of toch je dates maar niet cancellen
Hihi nog 1 erbij?quote:Op zondag 1 november 2009 17:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh koop dan meteen een echte voor jezelf joh!
Ik zal es een foto zoeken van die van Kel
Weer, na de F1 nog weer ff liggen pitten.quote:
Gefeliciteerd Bamba!quote:
Oh hoe doe je dat zelf?quote:Op zondag 1 november 2009 15:45 schreef Greys het volgende:
Kijk mij even creatief zijn, ik heb tijdens de saaie F1 race en het slechte weer mijn netbookje gepimpt!![]()
[ afbeelding ]
Paar biertjes nemenquote:Op zondag 1 november 2009 17:40 schreef JJH het volgende:
[..]
Weer, na de F1 nog weer ff liggen pitten.
Maar daar baal ik wel van. Vanavond op tijd pitten zit er nu niet meer in
Van rode wijn ook niet?quote:
Niet bijzonder. Dat heb ik sowieso niet echt met drank. Of ik moet heel moe zijn. En ik ben nu lekker uitgeslapen.quote:Op zondag 1 november 2009 17:48 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Van rode wijn ook niet?
Dat zakt mij altijd direct de benen in.
tis iig iets wat de brandweerman in mijn vader wel in huis gebruikt, terwijl een gewone haard etc echt t huis niet in komt wegens te gevaarlijkquote:
Kijk dan!quote:Op zondag 1 november 2009 17:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Vond het bankje erg leuk en we hebben straks een tuin op het zuiden dus dan kan ik er best eens over denken.
Een soort stickertjes besteld op Ebay (was 7,-- incl. verzendkosten vanuit Duitsland).quote:
Ik heb een heul vette BNN sticker op mijn laptop.quote:Op zondag 1 november 2009 18:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Een soort stickertjes besteld op Ebay (was 7,-- incl. verzendkosten vanuit Duitsland).
En dan netjes er op wrijven! Easy as that!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |