abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2010 @ 18:08:07 #151
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76687468
Nog even die leuke filmpjes die Michielos (ja inderdaad, wie kent hem niet, die rustige jongen die dag en nacht over pareidolie praat ) heeft gepost in Hallucinaties deel 2 (met de bandstemmen van _Led_) hier ook even plaatsen:
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 17:50 schreef Michielos het volgende:
kijk vooral de drie delige : (komt ook voice phenomena in voor "en waarom gelovers er zo graag instinken".

1:
2:
3:

zet je toch even aan het denken (de gelovers hier dan.. t'is een bevestiging van wat iedereen al weet)

Als hint raad ik ook de filmpjes over de law of attraction aan. Om te gillen , idd
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 11 januari 2010 @ 18:09:50 #152
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76687538
leuk voor R & P , dat is toch ff wat anders dan geesten
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 18:12:47 #153
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_76687636
Thnx voor de reacties
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 11 januari 2010 @ 18:44:45 #154
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76688794
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:09 schreef Summers het volgende:

Ratelslangetje vroeg zich toch af wat het is... En als het dan overduidelijk pareidolie is, dan hoef je toch niet, speciaal om Ratelslangetje te pesten , te zeggen dat het geesten zijn
  maandag 11 januari 2010 @ 19:00:32 #155
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76689403
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ratelslangetje vroeg zich toch af wat het is... En als het dan overduidelijk pareidolie is, dan hoef je toch niet, speciaal om Ratelslangetje te pesten , te zeggen dat het geesten zijn
waar zeg ik dat leer jij eens een keer luisteren en niks zelf in te vullen, misschien kom je dan nog eens een keer dichterbij dan iets psychologisch en leer je ook een keer een andere kant van het leven .
En misbruik iemands naam niet om te stoken of te trollen , bedankt .
pi_76689793
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:09 schreef Summers het volgende:
Inderdaad, heel iets anders en een stuk tastbaarder
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 11 januari 2010 @ 19:17:59 #157
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76690137
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Inderdaad, heel iets anders en een stuk tastbaarder
voor mij hoeft het niet tastbaarder te zijn , iets is zoals het is en mag best
niet tastbaar zijn .
pi_76690180
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:17 schreef Summers het volgende:

[..]

voor mij hoeft het niet tastbaarder te zijn , iets is zoals het is en mag best
niet tastbaar zijn .
Zoals die foto's van slangetje heel onduidelijk zijn en je in die lap stof van alles kan zien bedoel je?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 11 januari 2010 @ 19:58:36 #159
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76691985
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:00 schreef Summers het volgende:
waar zeg ik dat leer jij eens een keer luisteren en niks zelf in te vullen, misschien kom je dan nog eens een keer dichterbij dan iets psychologisch en leer je ook een keer een andere kant van het leven .
En misbruik iemands naam niet om te stoken of te trollen , bedankt .
Formuleer je posts dan eens een keer wat duidelijker. Als ik het heb over 'pareidolie' en jij begint dan meteen weer over geesten. Dan is het logisch dat ik denk dat jij het niet eens bent met mijn post over pareidolie, maar dat jij vindt dat het geesten zijn. Getuige ook eerdere ontkenningen van jou over pareidolie, bijvoorbeeld in: Hallucinaties deel 2 (met de bandstemmen van _Led_)
  maandag 11 januari 2010 @ 20:32:12 #160
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76693728
quote:
Op maandag 11 januari 2010 13:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik neem niet aan dat slangetje gek is of hallucineert. Ik baseer mijn reactie op de gegeven feiten, en dat zijn zéér slechte foto's en een lap stof waar je met wat fantasie een gezicht in kan zien. So what? Met een beetje fantasie kan je in zoveel dingen gezichten of whatever zien.

Ik krijg hier een beetje de indruk dat van doodnormale alledaagse dingen persé iets bijzonders gemaakt moet worden....
het is zowiezo moeilijk om een foto te beoordelen , het verhaal erbij zegt mischien iets als je er zelf bij was .
pi_76694067
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:32 schreef Summers het volgende:

[..]

het is zowiezo moeilijk om een foto te beoordelen , het verhaal erbij zegt mischien iets als je er zelf bij was .
Inderdaad, 1 foto op een internetforum zegt bijzonder weinig. Dus is het ook moeilijk om er iets over te zeggen. Wat eigenlijk de hele discussie over foto's die hier voorbij komen vrij zinloos maakt.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:47:01 #162
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_76694425
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:58 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Formuleer je posts dan eens een keer wat duidelijker. Als ik het heb over 'pareidolie' en jij begint dan meteen weer over geesten. Dan is het logisch dat ik denk dat jij het niet eens bent met mijn post over pareidolie, maar dat jij vindt dat het geesten zijn. Getuige ook eerdere ontkenningen van jou over pareidolie, bijvoorbeeld in: Hallucinaties deel 2 (met de bandstemmen van _Led_)
ja en ? het gaat over bandstemmen en ik houd de mogelijkheid open dat het ook geesten kunnen zijn , je doet net alsof het een feit is dat het pareidolie is
jij raad net zozeer als een ander hoor , het zal me wat moois wezen als we allemaal bij twijfel jouw gedachtengang maar moeten volgen want die is "beter" en wie dat niet zo ziet is in ontkenning
als je het niet erg vind, mag je dat voor jezelf geloven , succes
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:08:28 #163
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_76773715
Ooit voor een fotowedstrijd voor mijn werk een foto gemaakt van het pand waar ik toen werkte.
Het is niet echt een geest of zo, maar het pand staat naast de gevangenpoort en zag 's avonds ineens een soort van gezicht van een persoon (zie kader in de foto).

Vond ik wel apart.

donderdag 14 januari 2010 @ 12:58:51 #164
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76803368
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:12 schreef Ratelslangetje het volgende:
Thnx voor de reacties
Heb je de filmpjes bekeken?

Zo ja, wat vond je ervan?
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:08 schreef gunk77 het volgende:
Ooit voor een fotowedstrijd voor mijn werk een foto gemaakt van het pand waar ik toen werkte.
Het is niet echt een geest of zo, maar het pand staat naast de gevangenpoort en zag 's avonds ineens een soort van gezicht van een persoon (zie kader in de foto).

Vond ik wel apart.

[ afbeelding ]
Pareidolie dus .

Ik raad je aan die leuke filmpjes te bekijken .
pi_76803525
Zie er niet echt een gezicht in eigenlijk
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:30:47 #166
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76804454
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef Flammie het volgende:
Ik wel , een gezicht met flaporen .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 09:56:00 #167
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_76840821
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef Flammie het volgende:
Nee? Ik zie echt zo'n klassiek persoon erin.
Heb ff alleen het 'gezicht' voor je uit de foto gehaald.

quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:58 schreef JoepiePoepie het volgende:

Pareidolie dus .

Ik raad je aan die leuke filmpjes te bekijken .
Zou best kunnen. Maar vond het gewoon apart. Ik ga het straks ff bekijken
Uuuhhh ik bedoel natuurlijk na werktijd
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2010 @ 10:01:15 #168
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_76840958
Ik zie er ook een gezicht in.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:19:23 #169
271204 Ragnarock
Ook wel Haarbalpasta
pi_76841493
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef gunk77 het volgende:

[..]

Nee? Ik zie echt zo'n klassiek persoon erin.
Heb ff alleen het 'gezicht' voor je uit de foto gehaald.

[ afbeelding ]
[..]

Zou best kunnen. Maar vond het gewoon apart. Ik ga het straks ff bekijken
Uuuhhh ik bedoel natuurlijk na werktijd
Dat lijkt wel een persoon uit de pruikentijd
pi_76841527
Geesten zijn onstoffelijk.
Nee dus.
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:47:39 #171
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77884162
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:19 schreef Ragnarock het volgende:

[..]

Dat lijkt wel een persoon uit de pruikentijd
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_78638362
Hoe zat dat ook al weer met die film "Three men and a baby"?
Daar zit een scene in waarin er een jongetje (geest) naast een hoofdrolspeler staat, bij een balkondeur. En nu zou er voordat ze opnamen in die flat hebben gemaakt, een jongetje van het balkon af zijn gevallen.

Ik weet nog dat ik de film had gezien, niks had meegekregen van een jongetjes-geest, maar toen ik het verhaal hoorde en de film later nog een keer zag, zag ik WEL een jongetje staan!! Zou het dan toch de verbeelding zijn geweest, waardoor je door de kennis die je hebt, ineens iets kan "zien" (verbeelden) wat er niet is?

Wie kent dit verhaal nog meer?
pi_78638831
Even een logische vraag...

Als geesten vanuit het niets kunnen opdoemen, door muren e.d. kunnen lopen, dan moeten ze uit een substantie bestaan die absoluut geen vaste vorm kent. De meeste foto's die ik op internet en in boeken gezien heb, lijken een reflectie van een of andere zweverige stof. Dat zou dus onlogisch zijn.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:41:08 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_78638940
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:26 schreef Luna3 het volgende:
Hoe zat dat ook al weer met die film "Three men and a baby"?
Daar zit een scene in waarin er een jongetje (geest) naast een hoofdrolspeler staat, bij een balkondeur. En nu zou er voordat ze opnamen in die flat hebben gemaakt, een jongetje van het balkon af zijn gevallen.

Ik weet nog dat ik de film had gezien, niks had meegekregen van een jongetjes-geest, maar toen ik het verhaal hoorde en de film later nog een keer zag, zag ik WEL een jongetje staan!! Zou het dan toch de verbeelding zijn geweest, waardoor je door de kennis die je hebt, ineens iets kan "zien" (verbeelden) wat er niet is?

Wie kent dit verhaal nog meer?

Urban legend

Shots from the film showing what some believe are a shotgun and a young boy.In the final cut of the movie, there is a scene, just over an hour into the film, in which Jack Holden (Ted Danson) and his mother (Celeste Holm) walk through the house with the baby. As they do so, they pass a background window on the lefthand side of the screen, and a black outline that appears to resemble a rifle pointed downward can be seen behind the curtains. As the characters walk back past the window 40 seconds later, a human figure can be seen in that window. A persistent urban legend began circulating August 1990 (shortly before the film's sequel, Three Men and a Little Lady, premiered) that this was the ghost of a boy who had been killed in the house where the movie was filmed. The most common version of this rumor was that a nine-year-old boy committed suicide with a shotgun there, explaining why the house was vacant because the grieving family left. This notion was discussed on the first episode of TV Land: Myths and Legends in January 2007 and was referenced on an episode of Family Guy, and in "Hollywood Babylon", a second season episode of the TV series Supernatural. A variation of the legend states that the ghost was Eric Clapton's son Conor, who died of a fall from a 53rd story window in 1991, over three years after the movie was released. The variation states that Clapton allowed the movie to be filmed in his New York City condominium

Danson's character standing next to a cardboard cutout of himself.However, according to Snopes.com, a website dedicated to investigating urban legends, the figure is a cardboard cutout "standee" of Jack, wearing a tuxedo and top hat, that was left on the set. This prop was created as part of the storyline, in which Jack, an actor, appears in a dog food commercial, but this portion of the story was cut from the final version of the film. The standee does show up later in the film, however, when Jack stands next to it as the baby's mother comes to reclaim her child. Snopes contends that the figure in the first scene looks smaller from its appearance in the latter scene because of the distance and angle of the shot, and because the curtains obscure its outstretched arms. As for the contention that a boy died in the house, all the indoor scenes in the film were shot on a Toronto soundstage, and no residential dwellings were used for interior filming.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')